vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 4 (5) 6 »

Anonym
Re: Mycket trails idag
Idiot ger 39 800 000 och det har vi massor av.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
New world order ger 957 000 000

Posted on: 2007/6/19 18:17
Att se är inte att förstå
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
novax vaken ger hela nio träffar.

Se detta - det visste ni inte om mig...

Snygg bild novax har. Tvivelsutan så föreställer det tecknet för ett indiskt sol-ollon.
"Antagligen är månen bara tusentals år, eventuellt miljoner."

http://www.flashback.info/showthread.php?t=80170&page=103
(klicka på vaken.se - som är länk där)

"Hur ser ägarstrukturen i WESC ut i dag?
– Novax äger cirka 24 procent och Novestra cirka 20 procent. 34 procent ägs av grundarna och resterande ägs av övriga 44 delägare, det vill säga ”aktivister” och vänner.
http://www.aktiespararna.se/artiklar/ ... lin-grundare-och-VD-WESC/

http://p3star.sr.se/default.ns?lngIte ... ategory=17&intPageColor=1

Posted on: 2007/6/19 18:29
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Är det här det som ni kallar för chemtrails?

Anonym
Quote:

Om flygplan spred Al2O3 i luften enligt patentet så skulle jordens medeltemperatur sänkas. Har den gjort det? Om inte varför?

Har du hört talas som ökad solaktivitet? (Eller ska du bara sitta och låtsas om ingenting som vanligt)

Anonym
Fick ett riktigt Zinksvar från Luftfartsverket:
--------------------------------------------
Hej Henrik,

Jag vill börja med att be om ursäkt att det tagit så lång tid innan du får ett svar på din fråga. Att du såg så många kondensstrimmor på en gång beror på ett meteoroligiskt fenomen. Luftfuktigheten förändras på olika höjder i luften och ju fuktigare luft desto längre ligger k-strimmorna kvar. Det har alltså inget med ökad flygtrafik att göra utan det är samma trafikmängd som vanligt.Vissa dagar med torrare luft finns inga synliga k-strimmor alls.

Hoppas du är nöjd med svaret, annars är du välkommen att återkomma.

Med vänlig hälsning
Anders Stålhammar Informationschef Flygtrafiktjänsten.
------------------------------------------------------------------
Han tvärljuger så man vill kräkas, vilket inte förvånar mig.

Fan vad det skulle vara praktiskt med lite officiella data på flygtrafiken över Hudiksvall, jag känner på mig rent intuitivt att det inte är vanliga trafikflygplan det handlar om i det här fallet eftersom det i vanliga fall är mycket sporadiskt med flyg över stan. Det borde ju gå att ordna fram papper på det i "öppna" Sverige..

En timelapsefilm, i kombination med officiella data på flygtrafik (som i efterhand visar sig vara lögn) skulle kunna bli hett material!

Har pratat med en del "vanligt folk" om det här.. En del har märkt att något händer på himlen och känner på sig att något är fel, andra är i förnekelse.
Vissa ser det, men skiter i det och gräver ner sig djupare i mainstreampsykosen.

De 30 lapparna som jag satte upp på stan har gett effekt, har träffat en del folk som läst dem och jag vet att det pratas om dem. Att det var jag som satte upp dem har väl de flesta jag känner räknat ut vid det här laget.
Lapparna fick sitta kvar ganska länge utan att bli nedrivna, fortfarande sitter några av dem uppe (efter drygt 2 veckor)

Tycker verkligen att fler borde göra samma sak där ni bor, det ger resultat!

See User information
Fick ett liknande svar från miljödepartementet där man kategoriskt förklarar "Nej vi känner inte till chemtrails i luftrummet över Sverige".

Som sagt det är ju inte förvånande ................

Sprid ett ljus..............å låt de brinna.......

Bra initiativ i Huddik
Kul

Posted on: 2007/6/22 13:38

See User information
Quote:

raybeam wrote:
Fan vad det skulle vara praktiskt med lite officiella data på flygtrafiken över Hudiksvall, jag känner på mig rent intuitivt att det inte är vanliga trafikflygplan det handlar om i det här fallet eftersom det i vanliga fall är mycket sporadiskt med flyg över stan. Det borde ju gå att ordna fram papper på det i "öppna" Sverige..

Det är inte speciellt svårt att själv kolla upp det om du vill, med rätt antenn och mottagare.
T.ex. kan du ta emot signalen från flygplanets ADS-B-transponder, som man gör för att skapa dessa bilder: http://www.flygbilligt.com/radar/

Eller du kan ta emot ACARS-trafiken.

Vänd dig hit om du behöver hjälp: http://www.g-kraft.com/forum/index.php?board=8.0

Flyg över Hudiksvall borde främst vara trafik till/från Finland, Estland, Ryssland, och andra delar av östeuropa, på väg från/till nordamerika. Använd t.ex. "linjalen" i Google Earth så ser du det. Det bör vara en hel del sån trafik.

Den gode gaston har ju i denna tråd konstaterat att alla plan han anser vara "chemtrail-plan" är reguljära flyg. Jag är säker på att du kommer att kunna konstatera samma sak om du anstränger dig för att kolla upp det. Finnair är tydligen särskilt elaka så det är kanske deras amerika-flighter du ser.

Posted on: 2007/6/25 19:43

See User information
raybeam:

Han tvärljuger inte alls. Det är fakta. Har själv jobbat som meteorologassistent på en flygplats. I bland är sanningen enklare än vad man kan tro. (f-n nu lät jag som en riktigt besserwisser

Posted on: 2007/6/25 19:56

Anonym
OK, tack för informationen. LFV hade tydligen en karta över flygvägar, där man tydligt ser att inte en luftväg passerar Hudiksvall..

http://www.lfv.se/upload/ANS/AIP/ENR/ENR%206/ES_ENR_6_1-1_en.pdf

Kollar med det där forumet också, de kan säkert vara till hjälp.

See User information
Viktor Gadestedt här verkar vara en "spottare" i Hudiksvall, du kanske ska ta ett snack med honom.
http://www.g-kraft.com/forum/index.php?topic=6321.870

Där kan du se ett foto som han tagit på Continental 82 från New York till Delhi. Den linjen passerar visst också över Hudik.

Posted on: 2007/6/25 19:58

See User information
Quote:

raybeam wrote:
OK, tack för informationen. LFV hade tydligen en karta över flygvägar, där man tydligt ser att inte en luftväg passerar Hudiksvall..

http://www.lfv.se/upload/ANS/AIP/ENR/ENR%206/ES_ENR_6_1-1_en.pdf

Kollar med det där forumet också, de kan säkert vara till hjälp.

Tittar du på denna ser du att "P/UP 855" går ca 5 mil norr om hudik. Plan på denna flygväg bör du kunna se med tanke på att de flyger på ca 1 mils höjd. Om inte annat kan du se kondensstrimman om den ligger kvar ett tag och det är nordlig vind.

http://www.lfv.se/upload/ANS/AIP/ENR/ENR%206/ES_ENR_6_1-3_en.pdf

Sen ska du inte tro att alla plan följer dessa utritade flygvägar. Jag vet inte exakt hur det brukar går till men planen kan få flyga i princip vilken väg de vill bara ATC godkänner det.

Posted on: 2007/6/25 20:17

Anonym
Ungefär på vilket avstånd blir ett plan synligt om det flyger på ca. 1 mils höjd då? Vi utgår från att det är soligt ute.

See User information
Quote:

raybeam wrote:
Ungefär på vilket avstånd blir ett plan synligt om det flyger på ca. 1 mils höjd då? Vi utgår från att det är soligt ute.

Om du tittar i vinkeln v över horisonten så ser du ett flygplan som är
1 mil /tan(v) bort i horisontalled.

T.ex. v = 10 grader
1 mil / tan(10 grader) = 5,67 mil

Du får mäta med gradskivan.

Posted on: 2007/6/25 20:31

Anonym
Viktor på G-kraftforumet bekräftar det jag redan visste, det är inte mycket flygtrafik över stan..
Det som vanligtvis syns är trafik på Y/UY430, plan på väg till Östersund i väster (som du sa zpz2), samt plan som landar på Midlanda bana 16 som ibland flyger rakt över staden (vilket enligt honom inte hörde till vanligheterna)..
Dessutom kan man få syn på charterplan på väg till Luleå, väster om stan på M/UM 852 ibland..

Sen händer det att plan avviker från flygvägarna ibland, det bekräftade han också.

Så X-mönster-"contrails" mitt över staden är en väldigt märklig företeelse då de allra flesta flyg borde passera någon mil väster om stan..
Har observerat trails i alla möjliga riktningar..

See User information
Quote:

raybeam wrote:
Så X-mönster-"contrails" mitt över staden är en väldigt märklig företeelse då de allra flesta flyg borde passera någon mil väster om stan..
Har observerat trails i alla möjliga riktningar..

Jag hoppas att du inte är obekant med fenomenet vind, som kommer att förflytta dessa trails på himlen.

Posted on: 2007/6/26 17:34

Anonym
Haha, du KAN bara inte vara så där korkad, du gör dig till för att roa oss andra, erkänn!
Trails som roterar och byter riktning med hjälp av vinden...

5 REM HÅNSKRATT
10 PRINT "HA"
20 GOTO 10
RUN
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

See User information
Quote:

raybeam wrote:
Haha, du KAN bara inte vara så där korkad, du gör dig till för att roa oss andra, erkänn!

5 REM HÅNSKRATT
10 PRINT "HA"
20 GOTO 10
RUN
Kan inte låta bli att instämma ray.....det finns inte en chans att han kan vara så korkad, så det är bara att acceptera att han har en annan agenda än dig......hahahahahahahaha

Posted on: 2007/6/26 18:43
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:

raybeam wrote:

Öh, jag sa att vinden förflyttar strimmorna, rotation hittade du själv på.

Och titta på kartan så ser du att M/UM 852 korsar Y/UY 430 och P/UP 855 på två ställen inte långt från Hudiksvall.

http://www.lfv.se/upload/ANS/AIP/ENR/ENR%206/ES_ENR_6_1-3_en.pdf

Om det är nån som är korkad så är det väl de här som tror att anledningen att flygplan korsar varandras flygvägar är för att de vill rita kryss på himlen.
Quote:

Capsolito wrote:

Zink förklara för mig hur kommer det att dom alltid flyger och lägger ett kryss på himmlen inte bara hära i sverige men andra länder me ?

Är det X files inspirerade kanske ? eller varför verkar dom ha
detta behovet av att markera ett kryss på himlen ?

Posted on: 2007/6/26 19:10

Anonym
Jag ger svaren ni ställer frågorna
ZPZ manen som vet allt du och Zink borde ta en cykelsemester iår tillsammans på hans specialbyggda cyklar borde finnas nån tandemcykel i nåt föråd (eller vad de heter)
Jag kan riktigt se det framför mig

See User information
Quote:

maggot wrote:
ZPZ manen som vet allt du och Zink borde ta en cykelsemester iår tillsammans på hans specialbyggda cyklar borde finnas nån tandemcykel i nåt föråd (eller vad de heter)

Det blir det nog inte, åker själv till "land of the free, home of the brave" om en vecka och reser runt ett tag.

Posted on: 2007/6/26 19:21

Anonym
Quote:

zpz2 wrote:
Quote:

maggot wrote:

Det blir det nog inte, åker själv till "land of the free, home of the brave" om en vecka och reser runt ett tag.

Anser du det vara världens mest fria land?

See User information
Quote:

maggot wrote:

Anser du det vara världens mest fria land?

Hehe, den frågan hör inte hemma i den här tråden.

Posted on: 2007/6/26 19:26

Anonym
Quote:

zpz2 wrote:
Quote:

maggot wrote:

Du kan väl ta och hälsa Alex Jones , Aaron Russo och grabbarna, ditt blindstyre.

« 1 2 3 4 (5) 6 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper