vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 6 7 8 (9) 10 11 12 »

Re: Judefrågan

See User information
Quote:

Joshua wrote:
Det är sant att guds rike inte är synligt för ögonen nu. MEN Jesus har också berättat om sin återkomst och då blir det ett fysiskt rike. Där jesus kommer styra det är bara att läsa uppenbarelse boken eller lyssna på vad Jesus säge

Matt 24:29

Människosonens ankomst
Strax efter den tidens lidanden skall solen förmörkas och månen mista sitt sken. Stjärnorna skall falla från skyn och himlens makter skakas.

Då skall Människosonens tecken synas på himlen, och då skall alla jordens stammar höja klagorop, och man skall få se Människosonen komma på himlens moln med makt och stor härlighet.

Och han skall sända ut sina änglar vid ljudet av en stor basun, och de skall samla hans utvalda från de fyra väderstrecken, från himlens ena gräns till den andra.

Angående beksyllningarna att jesus skulle vara emot judendomen, låt oss ta en titt på vad Herrarnas herre säger

Han kritiserar prästaskapet inte judendomen!

Anklagelser mot de skriftlärda och fariseerna
Sedan talade Jesus till folket och sina lärjungar
Matt 23:2

och sade: ”De skriftlärda och fariseerna har satt sig på Moses stol.
Matt 23:3

Gör därför allt vad de lär er och håll fast vid det, men handla inte som de gör, för de säger ett och gör ett annat.
Matt 23:4

Angående den gammeltestamentliga lagen.

Tro inte att jag har kommit för att upphäva lagen eller profeterna. Jag har inte kommit för att upphäva utan för att uppfylla.
Matt 5:18

Sannerligen, innan himlen och jorden förgår skall inte en enda bokstav, inte minsta prick i lagen förgå; inte förrän allt har skett.
Matt 5:19

Jesus bekräftar vem som är fadern och att det är Israels Gud.

Och vad de dödas uppståndelse beträffar, så har ni väl läst vad Gud har sagt till er:
Matt 22:32

Jag är Abrahams Gud och Isaks Gud och Jakobs Gud. Gud är inte en gud för döda utan för levande.”
Matt 22:33

När folket hörde detta häpnade de över hans undervisning.

Ni som skriker ut att jag bara kommer med anklagelser om antisemitism har inte läst alla svar jag skrivit.

Det jag inte svarar på utan anklagar er för att vara lögner är dem lögner som ni skriver. Det går inte att samtala på ett normalt sett när ni kopierar in spalt meter efter spalt meter med falska anklagelser.

Bennybear du kopierar tex in citat, där du påstår att Daniels dröm om det fjärde riket som uppstår är en judisk stat när det i själva verket handlar om de sista tiderna och de odjur som skall uppstå innan Jesus upprättar sitt fysiska rike.

Du hänvisar till bibel citat där du påstår att Judarna vill förudmjuka hela mänskligheten, när det i självaverket är en beskrivning över hur det judiska folket skall få utstå förtryck.

När dina källor uppenbart ljuger och förvanskar borde du då inte tänka över sanningshalten i de källor som du kopierar ifrån?

"Han kritiserar prästaskapet inte judendomen!"

Du fattar tydligen INGENTING om VAD judendomen är.

Rabbinerna ord står enligt deras heligaste skrift, Babyloniska Talmud, högre i rang än Gamla Testamentets och Torah´n och är LAG.

Den Gammeltetamentliga Gud som befaller Israeliterna och Moses att på olika sätt slakta, mörda, råna och våldta andra folkslag och stjäla deras land och ägodelar är ju den TOTALA motsatsen till den Gud som Jesus pratar om.

Jesus sade till rabbinerna :

"Er Far är djävulen" -Tydligare än så kan det inte bli!!

Du slänger ur dig ord UTAN att du verkar fatta vad de betyder.

Du påstår att Jesus skulle dyrkat Israels Gud. Då får du ju först och främst ta reda på vad Israel betyder.

Israels folk skall enligt legenden bestått av 12 stammer.

10 av dem ska enligt legenden ha försvunnit in i historiens mörker efter Assyriernas invasion. Innan detta skedde så fanns det en tydlig skiljelinje mellen de 10 nordliga stammarna och de två sydliga ( Levi och Judah )

De nordliga stammarna skall mer aller mindre ha assimilerats med de olika feniciskta-hittitiska-ariska folken som bebodde dessa trakter och mer eller mindra tagit avstånd ifrån de sydliga stammarnas, av det Levitiska prästerskapets rigida Bibeltolkningar.

Det är först på 1700-talet iom King James version av Bibeln som ordet "Jew"-Jude uppstår. Detta ord skall anspela på EN av de 12 Israeliska stammarna, Judah.

Sionismen som ideologi uppstod i östeuropa sprungen ur det Khazarjudiska folket som konverterade till Judendomen en´masse cirka 740 efter Kr och adopterade den rasistiska Bayloniska Talmud och den svartmagiska judisk mystiska Kabbalan som sina religiösa rättesnören. Detta folks ursprung har inte något med de Israeliska folken att göra. De är icke-semiter.

Cirka 95% av dagens s.k. Judar har sitt ursprung i Khazarfolket
( S.k. ashkenazjudar ) En liten minoritet av Judarna är sefarder, orientaliska Judar.

Dessutom finns det nu för tiden en växande skara historiker som hävdar att det inte finns NÅGRA bevis som bekräftar existensen av något "Israelisk" folk, eller dess Bibliska pariarker och avkommor.

Däremot pekar de på troligheten att dessa patriarker mycket troligt har sitt ursprung i Hycksos-dynastin av Faraonerna i Egypten.

Du påstår att jag ljuger. VAR är BEVISEN för det?

VAD är de falska anklagelser som du säger vi kopierar in?

Bevis på det?

Du babblar på som en typiskt hjärntättad.

Du låtsas fortfarande bekvämt att undvika allt här som påvisas i tråden som klart och tydligt visar på den Judaiserade och av sionister näst intill totalkontrollerade media-bank och politikerklassen.

Du låtsas fortfarande bekvämt att undvika allt här som påvisar den sionistiska lögnerna och hyckleriet som sprids i mainstreammedierna.

SAMTIDIGT som du är HELT okritisk till den sionistiskt kontrollerade mediaetablissemangets alla påståenden, likt de som de bevisade kräken, lögnarna och den offentliga tankepolisen i EXPO för ut i massmedia.

SAMTIDIGT som du aldrig nämner ELLER verkar bry dig om VARFÖR mainstreammedia utestänger, misskrediterar och på olika sätt använder smutskastningkampanjer emot författare och historiker som påvisar bl.a det jag har skrivit om i denna tråden.

Och detta händer alltid UTAN att de smutskastade författarna och historikerna får svara på tal eller tala för sin sak i samma mainstreammedia. Eller för den skull NÅGONSIN bli inbjudna på debatt med andra "konventionella" historiker.

Vad tyder detta på?

Yttrandefrihet? Allsidig och objektiv mediarapportering? Öppen debatt?

-My ass!!!!!

"Hyckleriet är ignoransens gåva till kunskapen"

Posted on: 2007/6/27 14:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Mer läsning om Jesus, Horus och det där...:

Rejäl genomgång:
Wilson's Almanac on gods and men with similarities to Jesus
http://www.wilsonsalmanac.com/jesus_similar.html

Resized Image Resized Image

Se även:
http://www.wilsonsalmanac.com/book/dec25.html

Posted on: 2007/6/27 14:47
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Joshua, eftersom du är så full med tänk om judar och slikt så bör du väl läsa Under skorpionens tecken:
http://www.geocities.com/jyrilina/svenska/skorpionens.html

Det vore seriöst.

Posted on: 2007/6/27 15:03

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
En intressant text jag hittade angånde den babyloniska talmud, men Guds heliga kristna och guds heliga judar använder sig av Bibeln så jag har ingen anledning egentligen att diskutera den.

Samtliga citat nedan är hämtade ur den heliga judiska skriften Talmud.

Uppdaterad den 13 Augusti 2003. En kille vid namn Mathias Hellsten hörde av sig och hade kritik mot listan jag publicerat på addressen http://www.fajaf.com/lokalt/talmud.html, så jag publicerar hans kommentarer efter varje citat, så får läsaren göra upp sin egen uppfattning om vad som är rätt och fel.

"Enbart judarna är mänskliga, icke-judarna är inte mänskliga, utan är boskap."
(goyim = mänsklig boskap) (Kerithuth 6b sidan 78, Jebhammoth 61a)

Kritik: Detta citat är helt och hållet förvanskat. Talmud citerar på den plats en bibelvers (Hesekiel 34:31) där det judiska folket liknas vid Guds boskap utan att därmed antyda något nedsättande. Icke-judar berörs inte ens av det här citatet. Det lyder: "Ni är mina får, ni är får i min hjord. Jag är er Gud, säger Herren Gud." Det ska vara från "sidan 78". Men i vilken utgåva och vilken översättning? Handlar det om den babyloniska Talmud eller den från Jerusalem? Ordet Goy är inte översatt utan står kvar. Lite löjligt eftersom allt annat är översatt från hebreiska. Dessutom påstås att Goy skulle betyda boskap. Det stämmer inte. Goy betyder "folk" eller "nation" och används bl.a. i Bibeln om judarna.

"Icke-judarna är skapade för att tjäna judarna som slavar."
(Midrasch Talpioth 225)

Kritik: Det finns ingenting i Talmud som heter Midrasch Talpioth eller ens något som påminner om detta. Midrash är sedelärande historier som aldrig komplierats till någon officiell samling och som knappast är bindande. I vilket fall som helst har det ingenting med Talmud att göra.

"Icke-judarna bör undvikas, även mer än sjuka grisar."
(Orach Chaiim 57, 6a)

Kritik: Det finns ingenting i Talmud med det namnet eller något som påminner om det.

"Sexuellt umgänge med icke-judar är som sexuellt umgänge med djur."
(Kethuboth 3b)

Kritik: Det står det inte alls. Det står att en kvinna som begår äktenskapsbrott mot en man inte får gifta om sig med den mannen sedan.

"Nativiteten på icke-judar måste kraftigt dämpas."
(Zohar II, 4b)

Kritik: Zohar ingår inte i Talmud, det är ett fristående verk. Det handlar om kabbalah och tar vare sig upp icke-judar eller frågor om nativitet.

"Gud (Jahveh) är aldrig arg på judar, bara på icke-judar."
(Talmud IV / 8 / 4a)

Kritik: Citatet anger inte var i Talmud man avser att citera och kan därför inte kontrolleras. Men värt att notera är att det går stick i stäv mot alla profeterna som den är avsedd att kommentera.

"De mänskliga (Judarna) måste varje dag be tre gånger, för att Jahveh (Gud) inte gjorde dem till goyim, inte till kvinna, och inte till ovetande."
(Talmud V / 2 / 43b + 44a)

Kritik: Citatet anger inte var i Talmud man avser att citera och kan därför inte kontrolleras.

För att förstå varför en jude tackar Gud för att denne är född jude och man måste man först inse bakgrunden till ett sådant yttrande. Judarnas uppgift i världen är att uppfylla de bud som står skrivna i Bibeln. Judiska kvinnor är fritagna från att hålla alla de bud som kan tänkas hindra dem i sina plikter i hemmet. Icke-judar behöver bara följa sju bud (att inte mörda, inte stjäla, inte begå äktenskapsbrott, inte smäda Guds namn, inte dyrka avgudar, inte äta del av djur innan djuret dött och att upprätta domstolar som dömer i dessa fall). Manliga judar är dock skyldiga att följa alla Bibelns bud, 613 stycken, och vi tackar Gud för att vi blivit ålagda denna uppgift. Inte för att nedsätta icke-judar eller judiska kvinnor eller ovetande, utan för att visa vår tacksamhet för att vi fått en uppgift att uppfylla.

"Judarna måste alltid vilseleda icke-judarna."
(Zohar I, 168a)

Kritik: Zohar ingår inte i Talmud. Har aldrig sett något sådant yttrande i Talmud, Zohar eller på någon annan plats heller (förutom på denna och liknande listor). Tvärtom står det både i Torah och Talmud att judarna ska vara som ett ljud för att leda övriga folk på Guds väg.

"Fortsätt att göra affärer med icke-judar, ifall de har pengar att betala för."
(Abhodah Zarah 2a T)

Kritik: Det står inte där. Dessutom är det ett rätt oväsentligt citat. Varför ska man fortsätta göra affärer med någon som inte betalar för sig?

"Icke-judisk egendom tillhör den jude som nyttjar den först."
(Babba Bathra 54b)

Kritik: Det står inte där. Där står att man ska följa lagen som gäller i det landet man bor.

"Ifall två judar bedrar en icke-jude måste de dela på vinsten."
(Coschen Ham 183, 7)

Kritik: Någon sådan bok existerar inte i Talmud och jag har aldrig hört talas om den i något sammanhang heller.

"Varje jude är tillåten att ljuga och begå mened för att bringa en icke-jude till fördärv."
(Babba Kama 113a)

Kritik: Talmud talar här om skatteindrivare och tullindrivare som handlar efter eget godtycke utan att ha utnämts av myndigheterna till den uppgiften. I dylika fall är det tillåtet att ljuga eller begå mened för att slippa undan att betala, då det är fråga om olaglig indrivning.

"Varje jude är tillåten att praktisera ocker på icke-judar."
(Talmud IV / 2 / 70b)

Kritik: Det går inte att kontrollera eftersom indexeringen är felaktig. Det finns ingen del i Talmud som heter IV /2 /70b.

"När Messias kommer, kommer alla att bli slavar åt judarna."
(Erubin 43b)

Kritik: Det finns ingen bok i Talmud som bär namnet Erubin eller något som påminner om Erubin.

Posted on: 2007/6/27 15:04

See User information
Du försvarar dina lögner intill döden tydligen.

Du kan ju fråga din Judiska kompis Mattias Hellsten VARFÖR man aldrig kan få tag på Babyloniska Talmud på biblioteken?

Varför kan jag däremot sitta där och läsa ALLA andra stora religioners heliga skrifter, likt: Mahabarata, Upanishaderna, Bhagavagita, Koranen, Popul Vhu, Bibeln, Lao-Tzus läror m.m.m MEN inte Babyloniska Yalmud?

VAD är det man vill dölja?

Du blundar fortfarande för i princip allt vi tipsat och postat till dig här på vaken.

Du är en hycklande liten hjärntvättad och av sionistsatanisterna totalt lurad stackare.

Förvarar man Fariséernas heligaste skrift, Babyloniska Talmud och dess i samma idétradition efterkommande manipulerande politiska rörelse, Sionismen, så får du också stå ditt kast.

För som Jesus sade:

-Som du sår får du skörda.

Ställer du dig på samma sida som de som enligt Jesus hade: "Djävulen till Gud" så har du gjort ditt val, om än grundat i okunnighet.

Repris:

Universal Jewish Encyclopedia ( 1943 ):

"the Jewish religion as it is today traces its descent, without a break, through all centuries, from the Pharisees. Their leading ideas and methods found expression in a literature of enormous extent, of wich a very great deal is still in existence. The TALMUD is the largest and most single piece of that literature... and the study of it is essential for any real anderstanding of Pharisaism."

Rabbi Lous Finkelstein was chosen in 1937 be the Kehillas ( Jewish communities ) of the world as one of the top 120 Jews who best represents a "lamp of Judaism" to the world. He has long headed the Jewish Theological Seminary of America with branches in New York and Los Angeles. In "The Pharisees", his two-volume work, Rabbi Finkelstein writes:

"Pharisaism became Talmudism... But the spirit of the ancient Pharisee survive unaltered. When the Jew studies the Talmud, he is actually repeating the arguments used in the Palestinian academies. From Palestine to Babylon, from Babylon to North Africa, Italy, Spain, France, and Germany; from there to Poland, Russia and eastern Europe generally, ancient Pharisaism has wandered."

In Rabbi Finkelsteins´s history of the Jews, he states:

"The TALMUD direves its authoroty from the positions held by the ancient Pharisee academies" "The teachers of those academies, both of Babylonia and of Palestine were considered the rightful succesors of the older sanhedrin...At the present time, the Jewish people have no living central authoroty comparable in status to the ancient sanhedrin. Therefore, any decision regarding the Jewish religion must be based on the TALMUD as the final resume of the teaching of those authoroties when the existed" (The Jews - Their History, Culture and Religion", vol. 4. p. 1332. Jewish publication Society of America, 1949. )

"The TALMUD: HEART´S BLODD of the JEWISH FAITH" was the heading of the 11/17/59 installment of a bestseller book by Herman Wouk wich ran serially in the New York Herald Tribune. To qoute:

"The TALMUD is to this day the circulating heart´s blood of the Jewish Religion. Whatever laws, customs, or cerminies we observe - whether we are orthodox, Conservative, Reform or merely spasmodic sentimentalists we follow the TALMUD. IT IS OUR COMMON LAW."

Posted on: 2007/6/27 15:32

See User information
Quote:

Joshua wrote:
En intressant text jag hittade angånde den babyloniska talmud, men Guds heliga kristna och guds heliga judar använder sig av Bibeln så jag har ingen anledning egentligen att diskutera den.

Samtliga citat nedan är hämtade ur den heliga judiska skriften Talmud.

Uppdaterad den 13 Augusti 2003. En kille vid namn Mathias Hellsten hörde av sig och hade kritik mot listan jag publicerat på addressen http://www.fajaf.com/lokalt/talmud.html, så jag publicerar hans kommentarer efter varje citat, så får läsaren göra upp sin egen uppfattning om vad som är rätt och fel.

"Enbart judarna är mänskliga, icke-judarna är inte mänskliga, utan är boskap."
(goyim = mänsklig boskap) (Kerithuth 6b sidan 78, Jebhammoth 61a)

Kritik: Detta citat är helt och hållet förvanskat. Talmud citerar på den plats en bibelvers (Hesekiel 34:31) där det judiska folket liknas vid Guds boskap utan att därmed antyda något nedsättande. Icke-judar berörs inte ens av det här citatet. Det lyder: "Ni är mina får, ni är får i min hjord. Jag är er Gud, säger Herren Gud." Det ska vara från "sidan 78". Men i vilken utgåva och vilken översättning? Handlar det om den babyloniska Talmud eller den från Jerusalem? Ordet Goy är inte översatt utan står kvar. Lite löjligt eftersom allt annat är översatt från hebreiska. Dessutom påstås att Goy skulle betyda boskap. Det stämmer inte. Goy betyder "folk" eller "nation" och används bl.a. i Bibeln om judarna.

"Icke-judarna är skapade för att tjäna judarna som slavar."
(Midrasch Talpioth 225)

Kritik: Det finns ingenting i Talmud som heter Midrasch Talpioth eller ens något som påminner om detta. Midrash är sedelärande historier som aldrig komplierats till någon officiell samling och som knappast är bindande. I vilket fall som helst har det ingenting med Talmud att göra.

"Icke-judarna bör undvikas, även mer än sjuka grisar."
(Orach Chaiim 57, 6a)

Kritik: Det finns ingenting i Talmud med det namnet eller något som påminner om det.

"Sexuellt umgänge med icke-judar är som sexuellt umgänge med djur."
(Kethuboth 3b)

Kritik: Det står det inte alls. Det står att en kvinna som begår äktenskapsbrott mot en man inte får gifta om sig med den mannen sedan.

"Nativiteten på icke-judar måste kraftigt dämpas."
(Zohar II, 4b)

Kritik: Zohar ingår inte i Talmud, det är ett fristående verk. Det handlar om kabbalah och tar vare sig upp icke-judar eller frågor om nativitet.

"Gud (Jahveh) är aldrig arg på judar, bara på icke-judar."
(Talmud IV / 8 / 4a)

Kritik: Citatet anger inte var i Talmud man avser att citera och kan därför inte kontrolleras. Men värt att notera är att det går stick i stäv mot alla profeterna som den är avsedd att kommentera.

"De mänskliga (Judarna) måste varje dag be tre gånger, för att Jahveh (Gud) inte gjorde dem till goyim, inte till kvinna, och inte till ovetande."
(Talmud V / 2 / 43b + 44a)

Kritik: Citatet anger inte var i Talmud man avser att citera och kan därför inte kontrolleras.

För att förstå varför en jude tackar Gud för att denne är född jude och man måste man först inse bakgrunden till ett sådant yttrande. Judarnas uppgift i världen är att uppfylla de bud som står skrivna i Bibeln. Judiska kvinnor är fritagna från att hålla alla de bud som kan tänkas hindra dem i sina plikter i hemmet. Icke-judar behöver bara följa sju bud (att inte mörda, inte stjäla, inte begå äktenskapsbrott, inte smäda Guds namn, inte dyrka avgudar, inte äta del av djur innan djuret dött och att upprätta domstolar som dömer i dessa fall). Manliga judar är dock skyldiga att följa alla Bibelns bud, 613 stycken, och vi tackar Gud för att vi blivit ålagda denna uppgift. Inte för att nedsätta icke-judar eller judiska kvinnor eller ovetande, utan för att visa vår tacksamhet för att vi fått en uppgift att uppfylla.

"Judarna måste alltid vilseleda icke-judarna."
(Zohar I, 168a)

Kritik: Zohar ingår inte i Talmud. Har aldrig sett något sådant yttrande i Talmud, Zohar eller på någon annan plats heller (förutom på denna och liknande listor). Tvärtom står det både i Torah och Talmud att judarna ska vara som ett ljud för att leda övriga folk på Guds väg.

"Fortsätt att göra affärer med icke-judar, ifall de har pengar att betala för."
(Abhodah Zarah 2a T)

Kritik: Det står inte där. Dessutom är det ett rätt oväsentligt citat. Varför ska man fortsätta göra affärer med någon som inte betalar för sig?

"Icke-judisk egendom tillhör den jude som nyttjar den först."
(Babba Bathra 54b)

Kritik: Det står inte där. Där står att man ska följa lagen som gäller i det landet man bor.

"Ifall två judar bedrar en icke-jude måste de dela på vinsten."
(Coschen Ham 183, 7)

Kritik: Någon sådan bok existerar inte i Talmud och jag har aldrig hört talas om den i något sammanhang heller.

"Varje jude är tillåten att ljuga och begå mened för att bringa en icke-jude till fördärv."
(Babba Kama 113a)

Kritik: Talmud talar här om skatteindrivare och tullindrivare som handlar efter eget godtycke utan att ha utnämts av myndigheterna till den uppgiften. I dylika fall är det tillåtet att ljuga eller begå mened för att slippa undan att betala, då det är fråga om olaglig indrivning.

(Talmud IV / 2 / 70b)

Kritik: Det går inte att kontrollera eftersom indexeringen är felaktig. Det finns ingen del i Talmud som heter IV /2 /70b.

"När Messias kommer, kommer alla att bli slavar åt judarna."
(Erubin 43b)

Kritik: Det finns ingen bok i Talmud som bär namnet Erubin eller något som påminner om Erubin.

Jag tog som exempel:

Jag kan inte hitta det i Talmud 4 kapitel 2, vad 70 skulle stå för vet jag inte.
Här kan man kolla:
http://www.sacred-texts.com/jud/talmud.htm

Rami har med några av citaten här:
http://www.radioislam.org/judemakt/business.htm

Då är det fel...?

Posted on: 2007/6/27 15:39

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Jag tycker att det är mycket intressant att reda ut vad som igentligen står i dessa gammla heliga skrifter. Många utgår från att översättningar på nätet skulle vara korrekta med det kan ju vara frågan om ren smutskastning.

Är det någon som kan hjälpa till att dubbelkolla några urvalda citat som dessa?

Det vore ju skönt om det inte stämde att det fanns massor med rassism i dessa böcker.

Posted on: 2007/6/27 15:41
Administratör och grundare av vaken.se

See User information

Posted on: 2007/6/27 16:22

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Kabbalah har inget med det här att göra, det är occult ondska!
Dra inte sådan skit över mig och påstå att det är vad vi står för.

Posted on: 2007/6/27 16:38

See User information
Kabbalan är ju ännu en av ditt älsklingsfolk, Judarna och älsklingsreligion Judendomens heliga böcker.

DE kan ju ALDRIG göra fel och har ju alltid ett sammetsvitt samvete.

Då borde du ju ÄLSKA Kabbalan och Talmud också.

Posted on: 2007/6/27 16:44

See User information
Kabbalah är svartkonst som en liten utbrytar grupp judar använde sig av och nu praktiseras den av alla möjliga onda människor som dyrkar satan och använder svart magi.
Judarna tar avstånd från dom såsom varje vettig människa bör göra.

Jag råder ingen att studera den mörka läran.

Posted on: 2007/6/27 16:59

See User information
Det är märkligt att ledande judar och rabbiner som Isaac Wise uttalar sig att Frimureriets historia, gradhierarki, utvalssystem, riter och förklaringar är Judiska från början till slut, samt att den Judiska Kabbaln även är en viktig del av den.
-------------------------

The Jewish Tribune of New York, on October 28, 1927, stated; "Masonry is based on Judaism. Eliminate the teachings of Judaism from the Masonic Ritual and what is left?"
--------------------------

Du slingrar dig som en orm och försöker på alla vis komma undan det uppenbara som Jesus lärde, att den s.k. Judendomens idétradition och prästerskap har "Djävulen till Gud"

Posted on: 2007/6/27 17:30

See User information
Satan är inte judars Gud, Herren är judarnas gud, nu orkar jag inte gå in på det mer, denna diskussion har förvandlats till en circel där vi bara börjat ägna oss åt upprepningar. Du kommer med totalt grundlösa påståenden som du hittat på någon internet sida och jag avvisar dom med fakta. Dina missvisningar är så tydliga att ett litet barn hade kunnat syna dina lögner. Men kapaciteten på en nazi brukar vara sådan att han bara kan kopiera och inte tala själv.

Talmud har jag ingen koll på därför är jag fel människa att prata om det ämnet med, däremot tror jag inte en sekund på dina citat hämtade från talmud.

Så som du lyckas förvränga bibeln och förvandla lagars innebörd till dess motsatta, lämnar mig med frågan, gör du inte samma sak med den judiska talmud. Och jag känner mig totalt övertygad om att det är exakt vad du gör.

Jag har mött dina argument angående jesus redan. Finns ingen mening att göra det igen.

Posted on: 2007/6/27 18:31

See User information
Joshua, jag antar att du kollat på zeigeist.

Det senaste nyhetsbrevet från Acharya tar upp om det. Micro har ju även lagt upp den på förstasidan.

Hi there -

Judging from its pre-release popularity, you may have already seen "Zeitgeist: The Movie."

Zeitgeist, Part 1, is a great video about the origins of religious ideas based in significant part on my work. I also advised the movie's creator on several aspects in an earlier version. While some of the info remains up in the air, such as the dates of the various ages of the precession of the equinoxes, the material is well organized, and the narration and music are terrific.

This movie is a MUST-SEE!

http://video.google.com/videoplay?docid=5216975979627863972

or

http://tinyurl.com/26bswr

Enjoy!

Acharya
http://www.truthbeknown.com
http://tkbnews.blogspot.com
http://myspace.com/acharyas

Posted on: 2007/6/27 19:37

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Re: Kabbalah

See User information
Quote:
Joshua:
Kabbalah är svartkonst som en liten utbrytar grupp judar använde sig av och nu praktiseras den av alla möjliga onda människor som dyrkar satan och använder svart magi. Judarna tar avstånd från dom såsom varje vettig människa bör göra.

Jag råder ingen att studera den mörka läran.

Resized Image

A four-month Radar investigation reveals how a renegade rabbi and his striver wife ended up atop a multimilliondollar empire built on bracelets, bottled water, and Madonna.

Resized Image

http://www.radaronline.com/web-only/t ... llywoods-hottest-cult.php

Though the Centre insists it promotes free will and freedom of thought, some accuse it of abusing its spiritual authority and even of destroying families. "They tell their people that family isn't important, that the Centre is your new family," notes one woman, who says her husband became deeply involved with the Centre and eventually divorced her. Much of the resentment of former devotees focuses on the Centre's first couple, Philip and Karen Berg, who founded the organization in the early '70s and still direct it. Detractors accuse the Bergs of living lavishly, exploiting young volunteers as personal servants, and turning Kabbalah into big business. Indeed, the Centre has some 50 branches around the world, which peddle its products, including works by Berg and his sons, Yehuda and Michael. Berg, whom devotees reverently call "The Rav," is a former Brooklyn insurance agent and ordained Orthodox rabbi who changed his name from Feivel Gruberger. Though Berg calls himself the chosen heir of the late Israeli Kabbalist Yehuda Brandwein, Brandwein's circle denies Berg's claim. Other mainstream rabbis denounce Berg for claiming the Jews could have survived the Holocaust by studying Kabbalah.

On a recent Saturday afternoon in the Los Angeles headquarters, the Bergs presided over a "third meal," the Sabbath celebration cherished by Kabbalists as the spiritual high point of the week. Hundreds of followers filled the room. Almost all the men wore white — white yarmulkes, white shirts and pants, even white shoes. Berg, a big, bearded man in his mid-seventies, wore a white robe; Karen wore an Orthodox-style kerchief. One man knelt before The Rav, kissed his hand, and asked that he tie a red string around his wrist and bless him.

Madonna and her husband, film director Guy Ritchie, sat near the Bergs. She wore a truckers' cap low over her eyes and hunched down in uncharacteristic humility, as if to say, "Here I'm just a seeker, like the rest of you." When the devotees finished eating, they recited the Hebrew grace after meals — what Orthodox Jews call "bentching." For those who didn't know Hebrew, transliterated texts were provided. Madonna dutifully recited the prayers, while a young woman sat beside her, tracing her finger over the lines. The devotees sang the traditional melody, even pounding the table for emphasis like religious Jews. Then, abruptly, they paused. Someone called out one of the divine names; after a brief silence, they pounded the tables again.

As I got up to leave, the person sitting next to me whispered, "Don't turn around, but right behind you is Demi Moore."

Posted on: 2007/6/27 19:38

Edited by bumblebee on 2007/6/27 20:03:12

See User information
The deadly fruit of Kabbalah!

"And the serpent said unto the woman, Ye shall not surely die: for God doth know that in the day ye eat thereof, then your eyes shall be opened and ye shall be as gods, knowing good and evil. -Genesis 4:5

Tragedy of a Jewish Mystic

Last week, the Associated Press (8/31/99) reported the controversial fatal shooting by New York police of a mentally disturbed Jewish man. It seems that Gideon Busch had been "brandishing a hammer and threatening children while singing loudly. . .

"At least five officers arrived and found Gideon Busch, 31, in the basement of his house, wearing a prayer shawl and leather pouches used to hold pieces of scripture, police said. The officers retreated onto the street and Busch followed them, carrying the hammer, said Detective Robert Samuel. Tear gas failed to subdue the man. One police sergeant stumbled to the ground and Busch struck him several times with the hammer, officers said. After Busch ignored several orders to drop the hammer, officers fired at least 12 shots, striking him in the torso at least seven times, police said."

A few days later, a New York Times feature story described the mental deterioration of the once bright and affable Jewish medical student who became the tormented and psychotic Gideon Busch.

http://www.jesus-is-savior.com/False% ... balah/kabbalah-deadly.htm

Posted on: 2007/6/27 19:44

See User information
Kabbalah's Dark Secrets

The terrible price paid by innocent Kabbalah Center followers!

Mental Brakdown!
Anat (not her real name) is currently staying at the closed ward of a psychiatric hospital in Israel. For more than a week she has been lying in bed, suffering from depression, and surviving by taking pills.

After six months at the Kabbalah Center, she had a mental breakdown.

"Anat is not feeling well these days," her mother says. "She apparently couldn't withstand their pressure anymore…we hope she recovers."

Leah, a family friend, says Anat is weaker than ever these days. At first she thought Kabbalah studies were good for her, but her parents quickly realized she was drawing large sums of money from her account to buy Kabbalah books...

Savings are gone!

The global Kabbalah Center prides itself on being the largest organization in the world for spreading Kabbalah studies. The organization has 50 branches worldwide, including five in Israel. About 3.5 million people across the globe attended courses at the Center in recent years.

A BBC investigative report earlier this year described the Center as a cult that has mastered the art of bilking its members.

Leah, a woman in her 50s, is closely familiar with the Kabbalah Center on 14 Ben Ami street in Tel Aviv. She herself attended several classes there and left years ago. Not a day goes by where she does not lament the moment her twin sons decided to join courses and were captivated by the mystical world opened to them. Indeed, not a day goes by where she does not pray for the worst nightmare of her life to end.

Leah says both her sons became "Kabbalah addicts". One of them requires close psychiatric care to this day as fears that he may harm himself persist.

"Everything started six years ago, when my twins turned 21," Leah says. "One of them decided to study at the Kabbalah Center. He took one course and then another one, and another one. At first he was filled with energy."

"Until this time he was largely isolated socially. He didn't have that many friends and was prone to depression…this was an outlet of hope for him, everyone loved him there," she says.

"Gradually he began spending Saturdays and holidays with his friends there, and had to pay for every meal, dozens of shekels," Leah says. "He detached himself from the family and didn't want to tell us what was going on with him, and his bank account was emptied out. He bought Kabbalah books for me, my husband, and his brothers for thousands of shekels. I saw with my own eyes the receipts with the irrational amounts and I couldn't believe it."

Leah's son eventually convinced his twin brother to join the Center as well, she says. The two grew beards and would wash dishes at the center the whole day, she adds.

"Their spiritual teachers convinced them to leave their jobs and invest the whole of themselves in this center," she says.

Eating leftovers off the floor!

Yaron (not his real name,) the brother who first became drawn to Kabbalah-mania, received a tempting offer from his friends at the Center to join them. The "followers" live in small, crowded communes in the center of the country.

"Later, because he was good, and apparently he worked there for 24 hours without a break," said Leah, "they decided to send him to the major center in Los Angeles. He was there for a year. At this point he also stopped answering calls and cut off ties with the family. Suddenly, after months of no contact, I got a call from him. He said: 'Mom, I can't stay here anymore, I'm coming back.'"

"When he got off the plane, I saw a burned out person, depressive, with an unkempt beard in these rag-like clothes. He only had Kabbalah books in his suitcase. I asked him, 'where are your cloths'? And he said that he donated them. I didn't recognize him, he was so weak. I informed him that he was not returning to the Center and I took him home with me."

It was difficult for Yaron to adjust to conditions outside the commune. "He really went crazy. He would go out to the streets of Tel Aviv and sweep them, like a street sweeper. He would dress up in nice clothes and go out to the street to clean. Then there was a stage where he was filled with rage. He would have outbursts and he started to be violent at home. He hit us."

The path to psychiatric treatment was short. "Only afterwards I realized that in Los Angeles he cleaned the Kabbalah Center all day there, for 23 hours a day without stopping, until something was disrupted in his brain." Leah says. He had to do everything his older 'friends' told him. He could not refuse. At a certain stage he began to eat other people's leftovers off the floor."

"When he opened up to me, he told me one day that the councilors at the Center hit him frequently. Since then our lives have been wrecked. My second son is still in the Center, despite seeing what happened to his brother. I don't know how to get him out of there. It doesn't matter what I tell him, he is still trying to get as much money out as he can, and to waste his life."

Posted on: 2007/6/27 19:49

See User information
Resized Image

Philip Berg himself remains an enigmatic figure. Rarely seen in public, few photographs of him exist and he has barely spoken to the Press since setting up his first centre, in Jerusalem in 1969.

His background has been shrouded in secrecy. He has two sons, Yehuda, 32, and Michael, 30, from his marriage to Karen, but rumours have persisted that he left behind a family when he changed his identity.

In fact, I can reveal that Berg was married with no fewer than eight children when he left his deeply religious wife, Rizka, for Karen, who worked with him in his insurance business.

The rift was so painful for his wife, who never remarried, that all but two of their children have refused to have any contact with their father. His first wife died six months ago, still heartbroken.

Posted on: 2007/6/27 20:00

See User information
Gör ett varnings reportage för new age rörelsen med när du ändå håller på eller scientologi kyrkan. För att en ide marknadsförs och blåst skiten av folk beror inte på att dom är judar, det beror på att dom har en falsk idiologi att marknadsföra.

Jehovas vittnen eller Vaken. .. det finns många sjuka sekter som vet att människor är lättlurade.

Posted on: 2007/6/27 23:12

Anonym
Quote:

Joshua wrote:
Gör ett varnings reportage för new age rörelsen med när du ändå håller på eller scientologi kyrkan. För att en ide marknadsförs och blåst skiten av folk beror inte på att dom är judar, det beror på att dom har en falsk idiologi att marknadsföra.

Jehovas vittnen eller Vaken. .. det finns många sjuka sekter som vet att människor är lättlurade.

Scientologikyrkan och Jehovas vittnen är båda grundade av 2 höga frimurare, Vaken.se är grundat av en buddist ( som inte finns med i årets martikel av frimurarna iaf) och han är även rätt osynlig.

Men jag vill göra ett varningens tecken av ett citat från sharon

"Vi har rätt att besgreda resten av världen...som judar är vi inte skyldiga något,det är ickejudar som är i skuld till oss"

Håller du med han i detta Joshua ?

See User information
Quote:
Joshua:

Du har helt rätt i att det finns och alltid funnits ett antal "sekter" som förvillat människorna.

Men jag tror att du får betänka att Vaken.se består av en helsikes massa olika viljor som inte håller med om eller tycker samma saker speciellt ofta. Det är därför diskussioner som bl.a. denna överhuvudtaget kan existera.

Snarare är det väl så att just du "Joshua" under den senaste tiden emellanåt låtit lite som en "sektmedlem" eftersom du inte "en enda gång" lyssnat på dina opponenter utan i princip hela tiden anklagat alla som ens vågat ställa frågor på temat för att vara "lögnare", "nazister", "antisemiter" etc... etc...

Jag skall inte påstå att du enbart snackar dynga eller är ensam om detta beteende men även i en gödselstack kan det finnas något ätbart om man inte är kräsen. Så det är väl för planetens välbefinnande oerhört viktigt att öppna båda ögonen och att använda bägge öronen i en diskussion.

Men i stort tycker jag att ditt resonemang stinker sektnivå eftersom just du är den som lyssnar minst på någon annan individ!

Posted on: 2007/6/28 8:26

Anonym
Quote:

bumblebee wrote:
Quote:
Joshua:

Du har helt rätt i att det finns och alltid funnits ett antal "sekter" som förvillat människorna.

Men jag tror att du får betänka att Vaken.se består av en helsikes massa olika viljor som inte håller med om eller tycker samma saker speciellt ofta. Det är därför diskussioner som bl.a. denna överhuvudtaget kan existera.

Snarare är det väl så att just du "Joshua" under den senaste tiden emellanåt låtit lite som en "sektmedlem" eftersom du inte "en enda gång" lyssnat på dina opponenter utan i princip hela tiden anklagat alla som ens vågat ställa frågor på temat för att vara "lögnare", "nazister", "antisemiter" etc... etc...

Jag skall inte påstå att du enbart snackar dynga eller är ensam om detta beteende men även i en gödselstack kan det finnas något ätbart om man inte är kräsen. Så det är väl för planetens välbefinnande oerhört viktigt att öppna båda ögonen och att använda bägge öronen i en diskussion.

Men i stort tycker jag att ditt resonemang stinker sektnivå eftersom just du är den som lyssnar minst på någon annan individ!

Har inte lagt mig i diskussionen här men följt tråden.

Det finns dom som inte är intresserade av att ifrågasätta utan försvarar sin verklighetsbild med näbbar och klor även om det finns sprickor i den.

Om någon försöker få vaken.se till en sekt så är han ute och cyklar. Det jag upptäckt med vaken är att vi är en massa olika människor som i många frågor kommer fram till samma slutsatser i mycket genom att studera " Alternativ information " som etablisemanget gör allt för att stoppa ,misskreditera , gömma undan. Vi jämför den " Politiskt korrekta infon " med ovanstående och reagerar på att t e x " yttrandefriheten " inte gäller i vissa fall.

Det går att ifrågasätta allt. Vissa är tydligen jävligt rädda för att gemene man börjar göra det. I slutänden blir det väl så , att vi som ifrågasätter samlas ihop och hamnar bakom galler, bara för att vi ifrågasätter 911, NWO, Historiebeskrivningar o s v.

Vilken sekt är du med i Joshua ??

Anonym
Hmmm,...kanske dags med lite exorcism här nu då he he he......så,...Joshua (Belial), vik hädan,...i herren Jesus Kristus namn förkastas du tillbaka till mörkret. Låt allt mörker och ondska vara som en gigantisk magnet som drar tillbaka Joshua dit han hör hemma.

Så, Joshua, (Belial) frukta "herren" Jesus, "det klara och rena ljuset" som tvättar bort all synd och ondska.

Jesus är vägen sanningen och livet, och ingen kommer till frid utom genom honom...

See User information
Quote:

Joshua wrote:

Mer evil:

http://video.aol.com/video-search/id/2695528145

Posted on: 2007/6/28 10:59

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

« 1 ... 6 7 8 (9) 10 11 12 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper