vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Screw Loose Change - Not Freakin' Again edition

See User information
Har du sett denna zink?
http://www.lolloosechange.co.nr/

Ni känner säkert redan till den här...men jag sitter på 31,2 kb/s så jag får se den när någon ger mej den i present!

welcome to screw loose change video

Welcome to the index site of the Screw Loose Change video, not related to the Screw Loose Change Blog or the Screw Loose Change MySpace. Here you will find information that counters the "evidence" that the popular film Loose Change presents and my own subtitled version of the film that goes through each and every statement in Loose Change 2nd edition. By using their own words and film, Screw Loose Change debunks the theories presented in Loose Change.

Har hört att den suger.....

Posted on: 2007/7/19 22:18
Making nature against the law seem a bit unnatural!
http://se.msnusers.com/OrGone
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Screw Loose Change - Not Freakin' Again edition

See User information
jag har inte sett den, men den lär suga. Allt jag läst som ska "debunka" att 911 var en terror attack suger helt otrligt mycket.
Men, det är alltid kul att se dom ändå och se saker och ting från många olika sidor innan man skapar sin egen teori.

Posted on: 2007/7/19 22:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Kommer inte ens åt sidan.. får bara ett error meddelande

Posted on: 2007/7/19 23:25
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."

See User information
rätt åt dom jävla nwo loversen :D

Posted on: 2007/7/20 0:07

Anonym
Quote:

OrGone wrote:
Har du sett denna zink?
http://www.lolloosechange.co.nr/

Ni känner säkert redan till den här...men jag sitter på 31,2 kb/s så jag får se den när någon ger mej den i present!

welcome to screw loose change video

Welcome to the index site of the Screw Loose Change video, not related to the Screw Loose Change Blog or the Screw Loose Change MySpace. Here you will find information that counters the "evidence" that the popular film Loose Change presents and my own subtitled version of the film that goes through each and every statement in Loose Change 2nd edition. By using their own words and film, Screw Loose Change debunks the theories presented in Loose Change.

Har hört att den suger.....

Jag har sett Loose Change dels på webben och TV4 fakta så andra versionen har jag sett minst två gånger.

Jag har även sett Screw Loose Change en gång.

Så om du och andra ska leva upp till det jag gjort mot era teorier ska du och andra se Screw Loose Change minst 2 gånger och Loose Change minst en gång.

Nu kan ju någon undra varför Loose Change som jag alltså såg före Screw Loose Change inte övertygade mig och de beror på Loose Change synnerligen liberala sätt att skapa teorier dels genom att sammanföra saker som inte kan höra ihop och sedan utan att en enda sekund fundera på om de teorier den presenterar är genomförbara.

Exempel

Missilen i Pentagon ”bevisas” genom att först visa en missils ingångshåll och sedan visa på utgångshålet i Pentagon.

Filmens sätt att trolla bort Flight 77 hör definitivt till sagovärlden för något så ogenomförbart är de sällan man får presentrat för sig. Återigen INGA anhöriga till de i Flight 77 står vid Pentagon varje dag och undrar var passagerarna har tagit vägen.

See User information
Passagerarna? var det inte dom som hamnade på Arlington?

Posted on: 2007/7/20 10:28
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
VArför skulle vi göra samma sak som du zink. De flesta här anser ju att du har otroligt dåligt omdöme. Att göra som du vore ju det mest ologiska jag kan tänka mig.

Posted on: 2007/7/20 11:13
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
Quote:

gaston wrote:
Passagerarna? var det inte dom som hamnade på Arlington?

Och var är de idag?

Anonym
Quote:

micro wrote:
VArför skulle vi göra samma sak som du zink. De flesta här anser ju att du har otroligt dåligt omdöme. Att göra som du vore ju det mest ologiska jag kan tänka mig.

Om man på alla 911 truth sidor hävdar att man har sanningen vilket man läser på deras första sida och sedan inte kan se en video som går emot denna sanning så anser jag den vara så dåligt underbyggd att man inte kan kalla den en vanlig sanning utan en religiös sanning för de religiösa sanningarna är lika med lärogrunden som man inte kan rucka på.

Om man anser det vara ologiskt att titta två gånger på Screw Loose Change video när jag sett Loose Change 2nd två gånger så är de att man inte kan ta åt sig kritik och är då mer inne på religion.

Det är just att långt innan jag kom på detta forum har diskuterade flitigt med mormoner och Jehovas Vitten som jag ser samma mönster på detta forum. Sanningarna går inte att rucka på vilka argument som än en kritiker kommer med och naturligtvis anses också att en kritiker som jag också ha dåligt omdöme vilket även mormonerna och Jehova Vittnen tycker jag har.

Jag skulle kunna rada upp ännu fler likheter men detta får räcka.

Man måste alltså bestämma sig. Är de vanliga teorier man håller på med eller religiösa lärosatser.

Att det skulle vara vanliga teorier har nästan inget visat i de debatter jag har deltagit i.

See User information
Quote:
Man måste alltså bestämma sig. Är de vanliga teorier man håller på med eller religiösa lärosatser.

Du missar det uppenbara. De riktiga 11-septemberaktivisterna ställer frågor och kräver svar. Ganska ute idag att försöka bekämpa oss genom att angripa Loose Change. Filmen har fyllt sitt syfte och lett många nya människor att börja ställa frågor och gräva runt i röran. Utmana dig själv med att angripa detta istället och se hur långt du kommer.

Posted on: 2007/7/20 16:43

Anonym
Quote:

Icehorn wrote:
Quote:

Du missar det uppenbara. De riktiga 11-septemberaktivisterna ställer frågor och kräver svar. Ganska ute idag att försöka bekämpa oss genom att angripa Loose Change. Filmen har fyllt sitt syfte och lett många nya människor att börja ställa frågor och gräva runt i röran. Utmana dig själv med att angripa detta istället och se hur långt du kommer.

Jag anser att man inte ställer några bra frågor.

Hur kunde WYC7 rasa på 6.5 sekunder.?

Det gjorde den inte utan de var ca 18 sekunder.

Hur kunde WTC 7 rasa rakt ned?

Den gjorde den inte heller utan WTC 7 föll mer åt sydöst.

Vad jag ville visa med detta är att visst kan man fråga men att gör neutrala frågor är svårrae än att göra frågor baserad på den egna uppfattningen.

Här är lite mer neutrala frågor om WTC 7.

Varför rasade WTC 7?

Hur lång tid tog raset?

Föll WTC 7 rakt ned?

Så om man ska vänta sig att de frågor man ställer till de man anser var ansvariga för 911 någonsin ska få några svar ska man inte fråga så att den som ska svara på första frågan genast vet man vad personen egentligen tycker. Flera videor där de med alternativa teorier har ställt frågor har blivit på det sättet.

See User information
Tss, försöker du att få apelsiner att se ut som äpplen nu? Jo, ja visst fan, det är ju ditt jobb. Tyvärr Zink, riktigt så hjärnskadade är vi inte.

Posted on: 2007/7/20 17:35

See User information
ZINK:

Seriöst, jag vet inte om jag uppfattar din frågeställning korrekt. Men 18 sekunder!? Har slowmotion knappen fastnat? Om du skulle vara ironisk gick det inte fram. Dom enda 2 frågor du egentligen behöver ställa dig är:

1.

Varför sprängdes WTC7 i en kontrollerad sprängladdning?

2.

Varför sitter Bush kvar efter att han fått beskedet om att "america is under attack", och varför fungerar inte secret services ordinarie procedur?

Om nu inte Bush eller någon i hans närhet visste om attacken. Varför var man då inte rädd för att presidenten kunde bli utsatt för ett attentat? Skolan kunde ha varit ett mål för Al-qaida.

Svara på dessa frågor, hoppa över tvillingtornen o pentagon kraschen.

Posted on: 2007/7/20 17:57

Anonym
Quote:

cactushead wrote:
ZINK:

Seriöst, jag vet inte om jag uppfattar din frågeställning korrekt. Men 18 sekunder!? Har slowmotion knappen fastnat? Om du skulle vara ironisk gick det inte fram. Dom enda 2 frågor du egentligen behöver ställa dig är:

1.

Varför sprängdes WTC7 i en kontrollerad sprängladdning?

Det finns inga bevis på att sprängämnen var inblandade. Vilka sprängämnen var det? Vem placerade dem där och vilka utlöste dem?

Och åter in de dokumentärer om varuhusraset i Soul och kontorsraset i Singapore så small det så i båda fallen utredde man om sprängämnen varit inblandade vilket de alltså inte hade.

Av alla byggnader som kollapsat är det bara WTC 1, 2 och 7 kollapsen som hamnat på film så man kan inte därmed dra slutsatsen att de har sprängts för om även alla andra ras hade filmats hade de nog också sett ut som det hade sprängts.
WTC 1, 2 och 7 har bara sprängts om man hittar sprängämnen i rasmassorna och det har man inte gjort.

Quote:

2.

Varför sitter Bush kvar efter att han fått beskedet om att "america is under attack", och varför fungerar inte secret services ordinarie procedur?

Om nu inte Bush eller någon i hans närhet visste om attacken. Varför var man då inte rädd för att presidenten kunde bli utsatt för ett attentat? Skolan kunde ha varit ett mål för Al-qaida.

Bush sitter kvar för att det är vanligt att man inte direkt fattar vad som har hänt. Detta gäller alla. Om du fick beskedet att en stor explosion har raserat hela Gamla stan i Stockholm skulle du omedelbart reagera på det eller först fråga om det är riktigt.

Sedan vad är normalt? 911 var en helt unik händelse så att påstå att saker inte hände enligt normala procedurer kan man ju inte göra då det inte finns något liknande att jämföra med.

Man uppfattade i början av 911 att hela USA var under attack så vart skulle secret service föra presidenten?

See User information
Zink:

1.

En sak är säker o det är att Al-qaida inte planterade sprängämnena där. Flera andra höghus blev också träffade av delar från tvilling tornen utan att rasa. Exempelvis Bankers Trust Building:

Den byggnaden var ganska illa åtgången, men rasade inte.

Det vi kan konstatera och som är fakta är att brand inte kan smälta stål.Hur kan då en 47-våningar hög skyskrapa rasa efter att inget plan träffat byggnaden?

Det finns i så fall bara 1 teori kvar om man inte vill tro på en konspiration, o det är att byggnaden var apterad(långt innan, när CIA o FBI flyttade in) med sprängladdningar för att CIA, FBI höll till där. USA var under en attack o man var osäker på vad som skulle kunna hända. Man valde att spränga byggnaden i självförsvar. För att skydda eventuell känslig information.

Men hur realistiskt är det egentligen? Vad är chansen att det skulle komma en taliban armé o storma byggnaden? 0,05% chans möjligtvis.

Till o med personer jag pratat med som INTE tror på en konspiration säger att byggnaden togs ner av en kontrollerad sprängning. "Det ser man ju" är ett citat. Men att det inte var något konstigt med det för att CIA, FBI har rutiner i händelse av en "invasion". Man valde att spränga byggnaden.

Det är nog bara du zink(som är insatt i WTC7) som inte kan inse att en byggnad som ska klara exempelvis jordbävningar och kraftig vind samt är gjord av stål inte kan rasa av delar från en annan byggnad o brand.

2.

Här har du inte många rätt. President Bush fick reda på att det första planet träffade när han satt i bilen på väg till skolan. När andra planet träffade så kan ingen ha undgått att det handlade om terrorist attacker. Secretservice uppgift är att så snabbt som möjligt föra presidenten i säkerhet och till AIR FORCE ONE för att föra presidenten till hemlig ort. I stället satt han kvar i många värdefulla minuter, innan man valde att lämna byggnaden.

Är detta rimligt? svar nej.

Om jag var statsminister i Sverige o en expolosion inträffat i gamla stan o sedan ytterligare en explosion i rosenbad, så skulle jag tolka det som en terror attack. Skulle jag då som statsminister sitta kvar på skolan utan att tänka på barnens eller min egen säkerhet, eller SÄPO för den delen inte vilja skydda mig?

Nu är detta en dålig jämförelse som du tar upp tycker jag, att jämföra Sverige med USA. Men till o med sveriges statsminister och SÄPO hade inte reagerat på det viset som skedde den 11:e september 2001 på Emma E. Booker Elementary School.

En attack på USA är en attack o ett direkt hot mot presidenten. Då sitter man inte kvar o väljer att läsa en bok om man inte är säker på att man inte kommer att attackeras.

Börja tänk zink. Det är inte försent att byta sida.

http://video.google.com/videoplay?doc ... o=0&type=search&plindex=1

Posted on: 2007/7/20 19:47

See User information
Zink, din äckliga disinfo, vad sägs om fuck you up the ass?
(det finns ingen annan än han som tycker något annat, psykiskt störd eller värre)

Posted on: 2007/7/20 20:21

Anonym
Quote:

cactushead wrote:
Zink:

1.

En sak är säker o det är att Al-qaida inte planterade sprängämnena där. Flera andra höghus blev också träffade av delar från tvilling tornen utan att rasa. Exempelvis Bankers Trust Building:

Den byggnaden var ganska illa åtgången, men rasade inte.

Det vi kan konstatera och som är fakta är att brand inte kan smälta stål.Hur kan då en 47-våningar hög skyskrapa rasa efter att inget plan träffat byggnaden?

Det finns i så fall bara 1 teori kvar om man inte vill tro på en konspiration, o det är att byggnaden var apterad(långt innan, när CIA o FBI flyttade in) med sprängladdningar för att CIA, FBI höll till där. USA var under en attack o man var osäker på vad som skulle kunna hända. Man valde att spränga byggnaden i självförsvar. För att skydda eventuell känslig information.

Visst skulle al-Qaida klara av 911 med planering. PFPL klarade ju 1970 av att kapa 4 plan från fyra olika länder under två olika dagar vilket är ännu svårare. Man kapade 3 plan den 6 september ett från Brüssel i Belgien, ett från Frankfurt i Tyskland och ett från Zürich i Schweiz och den 9 september ett från London. Ser du också september symboliken som fann redan här så att al-Qaida valde september är ingen slump. Svarta september heter en av de palestinska organisationera.

Vilka byggnader som står eller rasar kan man inte säga på förväg vilket alla jordbävningar har visat om och om igen och byggnader har rasat utan jordbävning eller sprängämnen som jag skrev på andra håll i världen.

Om jag INTE hade tittat på dokumentärer om andra byggnaders ras skulle jag nog köpa en sprängteori om WTC 7 men det gör jag inte längre för likheterna mellan dess ras och WTC 7 är för stor så WTC 7 kan med hög sannolikhet har rasat utan en enda sprängladdning i den. Det beror helt på hur byggnader är konstruerade vad de tål och inte tål i olika situationer så de olika WTC byggnadernas olika konstruktioner ger varianter på hur de kollapsar eller inte kollapsar.

Det behövs för vissa kontruktioner små ändringar i dem för att de ska ge vika.

Quote:

Men hur realistiskt är det egentligen? Vad är chansen att det skulle komma en taliban armé o storma byggnaden? 0,05% chans möjligtvis.

Till o med personer jag pratat med som INTE tror på en konspiration säger att byggnaden togs ner av en kontrollerad sprängning. "Det ser man ju" är ett citat. Men att det inte var något konstigt med det för att CIA, FBI har rutiner i händelse av en "invasion". Man valde att spränga byggnaden.

Inte min bror som bott i USA under några år och var när jag pratade med honom var han mycket uppdaterad på hur WTC 1, 2 var konstruerade så han sågade alla idéer om att de blev sprängda.

Quote:

Det är nog bara du zink(som är insatt i WTC7) som inte kan inse att en byggnad som ska klara exempelvis jordbävningar och kraftig vind samt är gjord av stål inte kan rasa av delar från en annan byggnad o brand.

Nej det är du och andra som tror att det måste till sprängämnen för att få ned WTC 7 vilket alltså inte på något sätt är bevisat att det behövdes.

Quote:

2.

Här har du inte många rätt. President Bush fick reda på att det första planet träffade när han satt i bilen på väg till skolan. När andra planet träffade så kan ingen ha undgått att det handlade om terrorist attacker. Secretservice uppgift är att så snabbt som möjligt föra presidenten i säkerhet och till AIR FORCE ONE för att föra presidenten till hemlig ort. I stället satt han kvar i många värdefulla minuter, innan man valde att lämna byggnaden.
Är detta rimligt? svar nej.
En attack på USA är en attack o ett direkt hot mot presidenten. Då sitter man inte kvar o väljer att läsa en bok om man inte är säker på att man inte kommer att attackeras.

Alla trodde att första planet var en olycka. Det rapporterades så i nyheterna. Det var först när det andra planet träffade som man insåg att de inte var någon olycka längre.

Om man då vet att det är plan i luften som man inte vet vart de är på väg, hur många de är o.s.v. som man inte visste i början ska man då upp i luften med presidentens plan eller inte?

See User information
Zink:

Likheterna med en kontrollerad sprängning är minst lika stor som dina så kallade likheter med "naturliga" ras. Visa gärna filmer eller bilder på dessa byggnader i så fall.

Jag tvivlar inte på att Al-qaida kunde kapa planen. Men jag tvivlar starkt på att man lyckats aptera sprängämnen i byggnad 7.

Jag tvivlar även starkt på att Al-qaida hade insides om alla 7 militär övningar skulle äga rum den 11:e sep. (vilket sammanträffande förresten... )

Din bror pratade om WTC 1o2 jag pratar om WTC7.

Enligt officiella rapporten rasade byggnad 7 pga av brand. Det finns inte på kartan att det skulle kunna inträffa.

du skrev:

"Om man då vet att det är plan i luften som man inte vet vart de är på väg, hur många de är o.s.v. som man inte visste i början ska man då upp i luften med presidentens plan eller inte?"

svar:

Ja, självklart eftersom det är ordinarie procedur. Air Force One står alltid startklart. Presidenten måste kunna besluta om kapade plan ska kunna skjutas ner. Eftersom man visste att kapade plan var på väg till New York så visste CIA redan om att det var ett kapat plan som flög in vid första träffen. Det är fakta. Fakta är även att NORAD har till uppgift att skydda luftrummet o skicka upp F16-plan vid kapningar. Det är fakta.

Vilket meddelades direkt vid kapningen av flight 11, citat:

"Watch supervisor, I have a possible hijack of American 11 heavy. Recommend notifying Norad."

Att presidenten då sitter kvar efter att det andra planet flugit in i WTC finns inte.

9/11 var en attack av Al-qaida men en fraktion av regeringen/cia visste om attackerna o lät dom ske.

ps.

Sedan måste jag nämna en sak till som är sjukt konstigt. 20 dollars sedlarna men texten UNITED o AMERICAN tillsammans med två brinnande torn. Har Al-qaida fixat det också???

Eller är det bara ett sammanträffande?

Posted on: 2007/7/20 21:07

See User information
Man kan inte bilda en korrekt uppfattning om droger förrän man har testat dom allihop.

Posted on: 2007/7/20 21:21

See User information
Varför pratar ni så mycket med zink?

Är han så rolig? Eller visste ni inte att han har förnekat exakt samma saker i flera år nu?

Kanske tror han verkligen på det han säger, eller så får han betalt. Vem vet?

En sak vet jag. Han är bestämd i sin uppfattning och jag tror att det är ett slöseri med tid att ge honom uppmärksamhet.

Posted on: 2007/7/20 21:28
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
micro:

Ja du, det finns ju inte så många andra att disskutera med på detta forum angående 9/11, som har en annan åsikt än 99% av medlemmarna på denna sida.

Zink håller en hyfsad nivå om man jämför med andra på detta forum. Som för övrigt håller en grymt låg standard. Ni tror ju på tomtar o troll o allt möjligt.

Jag väljer att hålla mig till 9/11 o Bilderberggruppen. Men man får väl söka sig till andra forum framöver. Här står ju tiden stilla.

Posted on: 2007/7/20 21:36

See User information
Jag tror på dig cactushead

Posted on: 2007/7/20 21:47

See User information
Quote:
Om man anser det vara ologiskt att titta två gånger på Screw Loose Change video när jag sett Loose Change 2nd två gånger så är de att man inte kan ta åt sig kritik och är då mer inne på religion

I flera år har folk bara fått ta del av den officiella historien / religionen genom mainstreammedia osv, inget som kontrade den alls, så därmed borde folk bara titta på 911 truth filmer osv ett tag för att det ska jämna ut sig, lille vän.

Så läs böckerna och se filmerna som kontrar den officiella religionen, för det är väl inte så att du inte kan ta åt dig av kritik? Och du tror väl inte att 911 truth movement står och faller med Loose Change?

Du är väl medveten om att ett helt gäng arkitekter och byggnadsingenjörer nu stödjer demoleringsteorin t ex? När Richard Gage höll ett föredrag om WTC 7 för 40 arkitekter, varför tror du att ingen höjde handen efteråt när Gage frågade om någon fortfarande trodde att eld och skador orsakat kollapsen?

Kanske herr Gage är en konspiratonsdåre som lurade dem? Kanske hela 911 truth movement är al-Qaidas verk? Nä du Zink, på med foliehatten igen.

Posted on: 2007/7/20 23:38

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

See User information
Åk till ett stålverk och fråga varför dom inte använder flygfotogen.

Posted on: 2007/7/21 11:03

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper