vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Anonym
Re: Screw Loose Change - Not Freakin' Again edition
Quote:

cactushead wrote:
Zink:

Likheterna med en kontrollerad sprängning är minst lika stor som dina så kallade likheter med "naturliga" ras. Visa gärna filmer eller bilder på dessa byggnader i så fall.

Men har du redan glömt vad jag skrev? Det är bra WTC 1,2 och 7 som filmats när de kollapsats av sig själva.

Sedan förresten om nu BBC hade fått för sig at WTC 7 rasat innan den gjorde det och detta var den del av komplotten hur kommer det sig att inte någon att kamerorna som filmade WTC 7 var inställd så den skulle ge maximalt bra bilder på raset?

Quote:

Jag tvivlar inte på att Al-qaida kunde kapa planen. Men jag tvivlar starkt på att man lyckats aptera sprängämnen i byggnad 7.

Och om inte WTC 7 sprängdes utan hade en konstruktion som var känslig för det byggnaden råkade ut för?

Quote:

Jag tvivlar även starkt på att Al-qaida hade insides om alla 7 militär övningar skulle äga rum den 11:e sep. (vilket sammanträffande förresten... )

Världen är full att sammanträffande som inte har med varandra att göra. Om t.ex. de hade övat en större olycka i New York 911 hade inte då också det automatiskt kopplats till övrigt om 911?

Quote:

Din bror pratade om WTC 1o2 jag pratar om WTC7.

Enligt officiella rapporten rasade byggnad 7 pga av brand. Det finns inte på kartan att det skulle kunna inträffa.

Hur vet du det?

VET du hur stora skadorna blev av bråten från WTC 1?
VET du hur mycket som brann i WTC 7?
VET du hur stora skador byggnaden hade just innan den kollapsade?

Quote:

Ja, självklart eftersom det är ordinarie procedur. Air Force One står alltid startklart. Presidenten måste kunna besluta om kapade plan ska kunna skjutas ner. Eftersom man visste att kapade plan var på väg till New York så visste CIA redan om att det var ett kapat plan som flög in vid första träffen. Det är fakta. Fakta är även att NORAD har till uppgift att skydda luftrummet o skicka upp F16-plan vid kapningar. Det är fakta.
Vilket meddelades direkt vid kapningen av flight 11, citat:

"Watch supervisor, I have a possible hijack of American 11 heavy. Recommend notifying Norad."

Att presidenten då sitter kvar efter att det andra planet flugit in i WTC finns inte.

Enligt detta citat:

On Sept. 11, flight controllers suspected around 8:25 a.m. ET that American Airlines Flight 11 from Boston's Logan Airport had been hijacked, but NORAD wasn't notified until 8:40 a.m. — six minutes before the plane struck the World Trade Center in New York City.

Så hade alltså NORAD 6 minuter på sig att stoppa Flight 11

Denna procedur har ändrats efter 911 spå idag ska de inte var någon tidskillnad mellan kapning meddelandet och att NORAD för reda på det.

Quote:

9/11 var en attack av Al-qaida men en fraktion av regeringen/cia visste om attackerna o lät dom ske.

Om du hade 200 olika incidentvarningar att ta ställning till skulle du då pricka av Al-Qaidas flygkapningar direkt?
Enligt flera rapporter så antog man att attentaten inte skulle ske i USA utan utomlands.

Quote:

Sedan måste jag nämna en sak till som är sjukt konstigt. 20 dollars sedlarna men texten UNITED o AMERICAN tillsammans med två brinnande torn. Har Al-qaida fixat det också???

Eller är det bara ett sammanträffande?

Visst är det ett rent sammanträffande. Hur kan du få det till något mer?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

micro wrote:
Varför pratar ni så mycket med zink?

Är han så rolig? Eller visste ni inte att han har förnekat exakt samma saker i flera år nu?

Kanske tror han verkligen på det han säger, eller så får han betalt. Vem vet?

En sak vet jag. Han är bestämd i sin uppfattning och jag tror att det är ett slöseri med tid att ge honom uppmärksamhet.

Sedan jag kom till detta forum har följande hänt.

På listan av det som kan ha fått WTC 1, 2 och 7 att kollapsa har Judy Wood kommit med högenergi laser eller The Star Wars Beam Weapons som hon själv utrycker det.

Flera 911 truth sidor har svängt och påstår idag att det var ett trafikflygplan som kraschade i Pentagon även om man inte sträcker sig till att det var Flight 77.

Flight 93 har nästan försvunnit ur debatten.

Slutsatsen är att de alternativa teorierna rör på sig hela tiden så om jag försvinner från detta forum och kommer tillbaka om säg 5 år så är listan på vad som fick WTC 1, 2 och 7 att kollapsa ännu längre. Flight 77 har kraschat i Pentagon och Flight 93 har man ingenting mer att säga om.

Har du och andra själva upptäckt denna utveckling? Eller behövs en kritiker för att upptäcka detta?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
zink:

Dra inte in mig i något desinformations race. Jag har aldrig tyckt att det varit konstigt att BBC rapporterade om att WTC7 rasat innan det verkligen gjorde det. Det var mycket förvirring den dagen.

Sammanträffanden? Inte 7 st på samma dag. Antingen hade Al-qaida en inside inom militären o visste om datumet för övningarna, eller så lät USA Al-qaida få veta om dom...

Svar ja, på alla 3 frågorna om WT7. Jag är nog den enda här som läst den offciella rapporten.

Frågan man ska ställa sig i stället är vem tjänande på att WTC7 togs ner?

Angående NORADS förhavanden, så kan det vara svårt att agera på dom två första planen i tid. Men Flight 77 ska inte ha kunnat hunnit fram till Pentagon. 1 timme o 20 minuter hade man på sig sedan tornen blivit träffade. Ändå lyckades man inte bevaka luftrummet över washington. Sedan kan man undra varför man beordrade plan från baser långt ifrån händelserna i stället för att lyfta plan från exempelvis Langley eller Atlantic city. Din rapport säger något annat än min:

"Failures to Intercept
Even though the interceptors were not dispatched from the most logical bases, the ones that were scrambled still had adequate time to reach their assigned planes. Why didn't they? Because they were only flying at a small fraction of their top speed. That is the conclusion implicit in NORAD's timeline.

Otis to the WTC
The first base to finally scramble interceptors was Otis in Falmouth, Massachusetts, at 8:52, about a half-hour after Flight 11 was taken over. This was already eight minutes after Flight 11 hit the North Tower, and just 9 minutes before Flight 175 hit the South Tower.

According to NORAD, at the time of the South Tower Impact the two F-15s from Otis were still 71 miles away. Otis is 153 miles east-northeast of the WTC. That means the F-15s were flying at: (153 miles - 71 miles)/(9:03 - 8:52) = 447 mph
That is around 23.8% of their top speed of 1875 mph.
At 9:11 the F-15s finally reached the World Trade Center. Their average speed for the trip was: 153/(9:11 - 8:52) = 483 mph
That is around 25.8% of their top speed.

http://911research.wtc7.net/planes/analysis/norad/#report

Du nämner 200 incidenter, självklart kan det vara förvirrande, men inte mera förvirrande än att man pekade ut Al-qaida direkt efter attackerna. Sedan kan man ju undra varför det var just så många incident varningar.

Det är ju inte som om att man viker ett plan av själva 20 dollars sedeln. Pentagon på ena sidan o tvillingtornen på nästa. Känns för skumt bara.

Sist men inte minst så har du inget svar på Bush förhavanden på skolan, det säger väl allt.

Posted on: 2007/7/21 19:39

See User information
Quote:

zink wrote:
Sedan jag kom till detta forum har följande hänt.

På listan av det som kan ha fått WTC 1, 2 och 7 att kollapsa har Judy Wood kommit med högenergi laser eller The Star Wars Beam Weapons som hon själv utrycker det.

T.o.m den teorin är mer trovärdig än den officiella, man kan sedan undra vilka som stödjer Judy Woods teori, även du vet om att det finns element inom "911-Truth movement" som sprider desinformation!? Detta kan vara en av dessa desinformationer om vad som egentligen hände..! Jag tror dock inte på denna teori, dom flesta inom "911-truth" vet att det var 3st demoleringar den dagen, inget annat!

Quote:

zink wrote:
Flera 911 truth sidor har svängt och påstår idag att det var ett trafikflygplan som kraschade i Pentagon även om man inte sträcker sig till att det var Flight 77.

Alex Jones, Jack Blood, Bob Bowman, Rense, Loose Change crew, WeAreChange crew med flera tror inte på denna teori om att nåt passagerarplan störtade i Pentagon, så vart har du hittat denna info? Länkar?
Quote:

zink wrote:
Flight 93 har nästan försvunnit ur debatten.

Slutsatsen är att de alternativa teorierna rör på sig hela tiden så om jag försvinner från detta forum och kommer tillbaka om säg 5 år så är listan på vad som fick WTC 1, 2 och 7 att kollapsa ännu längre. Flight 77 har kraschat i Pentagon och Flight 93 har man ingenting mer att säga om.

Om 5år så är denna fars redan uppklarad, detta har hållt på länge nog och om det så ska till en väpnad revolution i USA så är det väl det som måste hända, amerikanarna kommer inte gå med på detta spektakel till politik länge till!

Quote:

zink wrote:
Har du och andra själva upptäckt denna utveckling? Eller behövs en kritiker för att upptäcka detta?

Om du kunde vara lika kritisk till den officiella teorin som du är mot dom alternativa teorierna så skulle du göra dig själv en björntjänst!

Posted on: 2007/7/21 22:13
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Zink,

det är inte konstigt om de alternativa teorierna ändras under åren då nytt folk med kunskap och vittnesmål träder fram, nya dokument frigörs under "Freedom of information act" samt att regeringen haft för vana att ändra sina egna historier.

Direkt efter angreppen var det OBL som låg bakom, sedan har det varit KSM. Irak ville man först angripa pga kopplingar till OBL, sedan var det WMD, sedan var det för att befria folket.

I brist på en ordentlig utredning om 11 september så får du räkna med att vissa frågor får svar, nya frågor dyker upp samt att förklaringar/spekulationer/teorier kommer att förändras. De flesta frågorna kvarstår dock.

Hur kan det komma sig att framstående politiker, militärer, CIA, FBI samt inte minst offrens anhöriga och räddningspersonal på plats har obesvarade frågor om 11 september om nu allting står så klart för dig ?

- Har du glömt de minst sagt märkliga bakterieangreppen, riktade mot kritiker till "Patriot Act" samt spårade till Fort Detrick ?
- Har du glömt att Bush läste en bok efter att ha fått veta att landet stod under angrepp ?
- Har du glömt att han uppenbart ljög om att ha sett det första planet träffa WTC ?
- Har du glömt att samtidigt som Bush sitter kvar, förs Cheney iväg i ett rasande tempo av Secret Service ?
- Har du glömt Norman Minetas vittnesmål om hur Cheney lät "objektet" fortsätta sin färd mot Washington ?
- Har du glömt dokumenten "Bin Laden determined to strike in the US" ?

Är du så rädd för vad detta kan innebära att du gömmer dig i skydd av den officiella konspirationsteorin och hellre köper den, trots att den bryter mot sunt förnuft, fysikens lagar och per definition är en s.k "Outrageous conspiracy theory". Precis sådana som Bush uppmanade folk att inte acceptera.

Micro, har rätt. Du hade varit ett slöseri med tid..om jag tidigare hade trott att du ens vill se alltihop från en annan vinkel. Du kommer alltid att vara anti allt som läggs fram, och är det för starkt..då ignorerar du bara det. Men tro inte för en sekund att någon här målar sin egen bild av det hela utifrån vad DU tror och inte tror på. Av någon anledning vill du ge dig in i diskussionerna förklädd till någon som vill veta, samtidigt som du är bestämd i dina åsikter. Då förstår jag inte alls vad du vill här.

Posted on: 2007/7/22 8:08

See User information
Quote:
Flera 911 truth sidor har svängt och påstår idag att det var ett trafikflygplan som kraschade i Pentagon även om man inte sträcker sig till att det var Flight 77

Ja, en del människor kan ändra åsikt om saker och ting, men det är något du och alla de som följer den officiella religionen inte är kapabla till, tydligen.

Och faktum kvarstår, vi har fortfarande inte sett ett enda klart och tydligt videoklipp på planet när det flyger in i Pentagon (vi har för den delen inte sett ett enda videoklipp som visar att någon av de påstådda kaparna klev på nåt av planen heller.)

Jag bryr mig egentligen inte vad som träffade byggnaden, byggnaden träffades av nånting, och bara det bevisar att det var en insider-operation till en viss grad.

Posted on: 2007/7/22 12:09

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper