vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Fallet Madeleine

See User information
Det kidnappas barn hela tiden vad är det som är så specielt med henne?
Det står ju nästan varje dag nåt nytt om henne.

Posted on: 2007/8/20 17:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Fallet Madeleine

See User information
http://en.wikipedia.org/wiki/Missing_white_woman_syndrome

Och att det var en brittisk flicka på semester bidrog till saken. I dagens "klippa-och-klistra"-betonade nyhetsrapportering tillhör brittiska medier svenska journalisters favoritställe att ta nyheter ifrån.
Och de brittiska journalisterna tycker nog att det är roligare att åka till en semesterort i Portugal och rapportera än att rapportera om en försvunnen flicka i Ipswich.

Posted on: 2007/8/20 17:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Möjligt att det ska få föräldrar att vilja impantera microchip i sina barn ,
du har rätt att det pågår organiserad människohandel i hela världen som knappt uppmärksammas ett dugg , det har kopplingar till FN och till stora företag som får stora kontrakt av bl.a. USA:s regering , Dyncorp är ett sådant företag , och det har kommit fram att det förekommer systematiskt sexuellt utnyttjande av minderåriga inom statliga institutioner i USA

http://uspolitics.tribe.net/thread/79 ... c1-486d-88ea-e31a04ffe107
http://www.feoamante.com/FeoNews/articles/DynCorp.html
http://www.prisonplanet.com/articles/ ... 010106sexslavescandal.htm
http://www.prisonplanet.com/articles/ ... 60307pedophilescandal.htm

Posted on: 2007/8/20 18:05

See User information
Min gissning är att bortrövningshistorien är något föräldrarna hittat på för att dölja något annat som hänt henne.
Finns lite för många konstigheter i storyn som inte stämmer och tyder på det. Och rent statistiskt så när små barn dör eller försvinner är den skyldige oftast någon av föräldrarna eller någon annan med en mycket nära relation till barnet.

Posted on: 2007/8/20 18:14

See User information
Quote:

zpz2 skrev:
Och rent statistiskt så när små barn dör eller försvinner är den skyldige oftast någon av föräldrarna eller någon annan med en mycket nära relation till barnet.

Sant som det är sagt, har inte lagt ner för mycket intresse i detta fall men det är synd om flickan hur som helst. Och hoppas verkligen polisen inte fastnat i ett media ryck och missat den möjligheten helt...

Posted on: 2007/8/21 1:44
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."

See User information

Posted on: 2007/8/27 19:30
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."

Anonym
Jag är inne på samma linje som Think 4 yourself, om att det handlar om microchipet. Jag är nästan övertygad om att det kommer att nämnas i något offentligt sammanhang.

- Hade hon varit chipad så hade man redan funnit henne. Kanske redan minuterna efter hennes försvinnande.

Hur skruvat det än låter så tror jag att eliten kommer att få mänskligheten att kräva microchipet för sin egen säkerhet.

See User information
Jag håller med om att dom vill chippa varenda liten levande varelse på planeten jorden men jag tror inte detta har hänt enbart därför. Men det finns säkert en chans att dom använder fallet... men det är nog inte skapat för att tvinga chipen på oss...

Posted on: 2007/8/28 8:10

Anonym
I nuläget skiter jag fullständigt i alla teorier om huruvida det finns en stor eller liten plan bakom för att utnyttja denna otroligt hemska händelse.

Mina tankar finns endast hos det lilla barnets skrämda själ och jag kan inte säga hur mycket jag längtar efter att få knäcka varenda ben i kroppen på det svin som ens kom på tanken att göra detta mot en liten oskyldig flicka.

Stryk räcker inte... inte att knäcka benen på den jäveln heller. Ett lämpligt kombinationsstraff borde vara att efter utförd misshandel placera fanskapet i ändlösa metadiskussioner på internetforum istället för att placera idioten i en fängelsecell eller i en tidig grav.

Varför inte på Vaken?

See User information
Läs "the Franklin cover-up" av John DeCamp
lr "Why johnny can't come home" av Noreen Gosch
även "the ultimate evil" av Maury Terry ,
Kanske Dick Cheney m.fl. beställde Madeleine ?

Posted on: 2007/8/28 17:13

Anonym
Quote:
nico327:
Det kidnappas barn hela tiden vad är det som är så specielt med henne? Det står ju nästan varje dag nåt nytt om henne.

Föreställ dig att du var 3-4 år och reste med din föräldrar till ett främmande land.

Föreställ dig att du en dag vaknar och allt som står för trygghet var borta.

Föreställ dig att ingen bryr sig om den dödsångest eller smärta du känner.

Föreställ dig att det finns miljoner oskyldiga, oskyddade barn som i lever i samma situation varenda sekund.

Det är det speciella med henne och alla de andra drabbade småbarnen!

(Det har bedrivits forskning om varför vissa människor gäspar när de ser andra som gör det. Det finns inga vetenskapliga bevis för ett reellt samband. Men det visade sig att de som kunde känna empati för andra människor, d.v.s. sätta sig in i andra människors smärta, glädje, och andra känslouttryck oftare gäspade när de såg någon annan som gjorde det. Inga psykopater borde således gäspa när de ser hur en annan människa drar in nytt syre till hjärnan.

Att inte se vad som är speciellt med smärta, oro, sorg eller glädje hos varje individ som är svagare än en själv leder mig osökt till tanken på en människa med psykopatiska drag.

Att förminska rädslan och smärtan hos individer ligger farligt nära en den bullshit som förpestade sovjetunionen i över 80 år och som gjort det kinesiska folket till slavar.

Men nu bor du i Sverige och där kan man emellanåt kosta på sig att vara självgod och håna andras smärta utan att inse att man är lika marinerad av ett sjukt tankesätt som både sovjeter och kineser.)

See User information
Quote:

(Det har bedrivits forskning om varför vissa människor gäspar när de ser andra som gör det. Det finns inga vetenskapliga bevis för ett reellt samband. Men det visade sig att de som kunde känna empati för andra människor, d.v.s. sätta sig in i andra människors smärta, glädje, och andra känslouttryck oftare gäspade när de såg någon annan som gjorde det. Inga psykopater borde således gäspa när de ser hur en annan människa drar in nytt syre till hjärnan.

Jag skulle gärna se källorna på denna sk forskning. Min egen lärdom är att gäspningar är ett djuriskt drag, allså på flockliv-nivå. Tanken med gäspningen är att synka flocken, dvs att signalera att nu är det dags att göra något annat, t ex jakt, parning, etc. Vi människor använder det i kombination dessutom som ett kroppspråk för uttråkning, dvs "jag vill hellre göra något annat".

Tvivlar starkt på någon sorts effekt av sk ökat syreintag, tyvärr kan jag inte hänvisa närmare än till illustrerad vetenskap, och jag orkar inte göra en sökning på hemsidan, det får ni tvivlare ge er på.

www.illvet.se

Posted on: 2007/8/29 4:30

See User information
Cathy Obrien
Arizona Wilder
...
....

Posted on: 2007/8/29 5:43

See User information
Det e klart jag tycker synd om henne.
Jag undrade bara varför just hon får en sån stor uppmärksamhet.
Antagligen som nån just nämnde så kan det skapa en ursäkt för eliten att börja implantera chip på barnen.

Posted on: 2007/8/29 9:35

Anonym
Quote:
Swift:
Jag skulle gärna se källorna på denna sk forskning. Min egen lärdom är att gäspningar är ett djuriskt drag, allså på flockliv-nivå. Tanken med gäspningen är att synka flocken, dvs att signalera att nu är det dags att göra något annat, t ex jakt, parning, etc. Vi människor använder det i kombination dessutom som ett kroppspråk för uttråkning, dvs "jag vill hellre göra något annat".

Tvivlar starkt på någon sorts effekt av sk ökat syreintag, tyvärr kan jag inte hänvisa närmare än till illustrerad vetenskap, och jag orkar inte göra en sökning på hemsidan, det får ni tvivlare ge er på.

Det var ett scienceprogram på Discovery som tog upp dessa teorier för ca: 4 månader sedan. Kommer inte ihåg vad producenten hette. Men om du är jätteintresserad kan du väl ta kontakt med Discovery.

När du säger att din egen "lärdom" är att det är ett djuriskt drag så fattar jag ärligt talat inte vad du menar? Har du nån gång trott att du var något annat än ett djur även om religionsbunden vetenskap sagt att du är en människa?

Om du tror att tanken med gäspningen är att synka flocken för att jaga, para eller göra andra fysiska aktiviteter har du missat det viktigaste sambandet med en gäspning. Att hjärnan är trött och behöver sömn, tvärtemot dina fantasier om fysisk aktivering.

Testa att hålla dig vaken i några veckor utan fysisk aktivitet så att inte kroppen ansträngs. Ta sedan och mät hur många gånger du gäspar under en timme och bli förvånad! Det sista du kommer att tänka på är jakt eller parning.

See User information
Detta luktar black OPS, långa vägar. Att bevisa sin oskulld , allt detta sen 911 så klart;;;

Turister ombeds lämna DNA-prov

Semesterresenärer som befann sig på anläggningen där den brittiska flickan Madeleine och hennes familj bodde när hon försvann har ombetts lämna DNA-prov och fingeravtryck till polisen.

Läs/Se mer
• Ny utredningschef i Madeleinefallet
• Bevakningsfirma söker Madeleine
• Fallet Madeleine i domares händer
• "Löjligt" att Madeleine fick överdos
• Båda Madeleines föräldrar misstänkta

LONDON. Den brittiska tidningen The Times skriver på onsdagen att man tagit del av ett brev som en uppsatt brittisk utredare skickat ut till turister som befann sig på Ocean Clubs anläggning i Praia da Luz i Portugal där familjen McCann firade sin semester när flickan försvann den 3 maj.

Den brittiske utredaren skriver att han av den portugisiska utredningsgruppen ombetts samla in DNA-prov och fingeravtryck från britter som befann sig på semesteranläggningen. De ska sedan hjälpa portugisisk polis att eliminera de fingeravtryck och DNA-spår de samlat in och ännu inte lyckats identifiera.

Tidningen rapporterar också att turisterna fått frågor om hur de använt sina mobiltelefoner vid semesteranläggningen och vilka kläder de burit under vistelsen.

Portugisisk polis har utnämnt en ny chef för utredningen av den försvunna Madeleine.

Hon försvann från familjens hotellägenhet när hennes föräldrar, båda läkare, åt middag på en restaurang intill. Flickan troddes först ha kidnappats.

Portugisisk polis meddelade i förra månaden att de båda föräldrarna är formellt misstänkta efter att ha förhört dem var för sig och tagit del av den kriminaltekniska undersökningen.

Inga åtal har väckts mot paret, som kraftfullt förnekat anklagelserna.

Efter anklagelserna tilläts föräldrarna återvända till Storbritannien. Där gör de allt för att åter rikta blickarna mot möjligheten att Madeleine kan vara vid liv.

http://sydsvenskan.se/varlden/article271858.ece

Posted on: 2007/10/11 16:21

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper