Vakencorner
|
Anonym
|
Re: Vilka låg bakom 11 september?
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
De VET alla redan. De kryllar av sidor som säger att det finns människor som påstår att 911 var ett "inside job". Några som inte skriver enbart om 911: http://seattlepi.nwsource.com/national/279827_conspiracy02ww.html http://www.dailymail.co.uk/pages/live ... id=403757&in_page_id=1770 http://www.eurozine.com/articles/2006-07-21-bredesen-en.html http://icliverpool.icnetwork.co.uk/li ... _page.html#story_continue http://www.time.com/time/nation/article/0,8599,175953,00.html Detta får räcka trots jag hittade ännu flera. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Varför massmedia inte tar upp era önskemål beror mer på er attityder än vad ni har att säga. Du och andra måste visa att ni kan ta till er annan information än den som sammanfaller med era egna teorier. En annan sak som jag märk är att de finns allt för krångliga tankegångar i de alternativa teorierna. När man ser micro, Steve Jones eller någon annans föredrag som ska framför de alternativa teorierna slås man av den osäkerhet som finns trots att det är hjärtefrågor som hanteras. Min förklaring är att de alternativa teorierna argument är för krångliga att lätt ta till sig då de innehåller för mycket av övertygningsargument istället för lättillgängliga fakta vilket gör att fördragshållarna inte lätt kan genomföra föredragen då de måste tänka mer på diffusa övertygningstekniker än reella fakta. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Även på andra forum har du ansetts vara en rasist och nynazist så du bör nog se över din image om du vill ändra på den uppfattningen. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
NÄ NÄ, SÅ LÄTT SKALL DU INTE SLIPPA UNDAN! DU SA ATT NI HADE DISKUTERAT PÅ ERT FORUM OCH EN GRUPP HADE SAGT ATT DET VAR OFARLIGT! JAG FRÅGAR ÅTER IGEN: FÖR VEM ÄR EN REVISION AV DEN OFFICIELLA HISTORIEN FARLIG? P.S. Om alla redan visste om att det var ett inside jobb, så skulle väl inte du kämpa så förtvivlat med att upprätthålla den officiella myten, eller hur?! D.S. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
"Varför massmedia inte tar upp era önskemål beror mer på er attityder än vad ni har att säga."
Om det vore pga attityder, så vore det i många fall till en stor fördel för oss som inte tror på den officiella teorin. Gå in på flera forum och kolla. Det man ser väldigt ofta är att många av de som blint tror på den officiella teorin häcklar och hånar de som vill veta vad som egentligen hände. Få har den ton som du använder Zink. "Du och andra måste visa att ni kan ta till er annan information än den som sammanfaller med era egna teorier." Varför går inte detta att vända på? Bör inte då ett öppet sinne vara bra även från de som blint tror på den officiella teorin? Men det sker ytterst sällan, om någonsin. "En annan sak som jag märk är att de finns allt för krångliga tankegångar i de alternativa teorierna. När man ser micro, Steve Jones eller någon annans föredrag som ska framför de alternativa teorierna slås man av den osäkerhet som finns trots att det är hjärtefrågor som hanteras. Min förklaring är att de alternativa teorierna argument är för krångliga att lätt ta till sig då de innehåller för mycket av övertygningsargument istället för lättillgängliga fakta vilket gör att fördragshållarna inte lätt kan genomföra föredragen då de måste tänka mer på diffusa övertygningstekniker än reella fakta." En del "föredragshållare" jag sett (på film) kan verka obekväma. Alla gillar inte att stå framför en grupp eller kamera. Att vara obekväm innebär en osäkerhet..Kevin Ryan är ett exempel. Se http://www.investigate911.se/911q6.html Att det dessutom många gånger handlar om folk utan mediaträning, presentationsteknik och liknande bör inte ligga dom i fatet. Frustration över att så många inte har en aning om att det är så många saker som är minst sagt oklara, kan givetvis stjälpa mer än hjälpa.... Sen tycker jag att det mesta dom behandlar är just fakta, eller i många fall även att just fakta (bevis?) saknas! Vad menar du med "lättilgängliga fakta"? Många gör som så att man "buntar" ihop alla "konspirationsteorier". Tror man på en av dom, så tror man automatiskt på alla. Kan vara en medveten strategi. Eftersom jag inte satt mig in i andra teorier (och "nybörjare" här), så uttalar jag mig inte om dessa. Men jag avfärdar inget bara för att regering, militär eller annan officiell myndighet sagt sitt. Där är det faktiskt bara att snegla lite bakåt i historien för att se att dom haft fel och/eller ljugit flera gånger förr... Varför är inte media lika tyst om teorierna gällande Estonia, JFK och Månlandningen? Det bör finnas konstiga attityder inom dessa alternativtroende också? Jag har ett flertal gånger mejlat både Aftonbladet, Expressen och även Popular Mechanics. Dock så har jag hittills inte fått ett enda svar. Min "attityd" har varit som här, så det är bara att döma själva om jag har en sådan attityd att man avfärdar mig som en total galning.
Posted on: 2007/8/21 20:39
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det kan jag svara på Conan. De som utför såna här dåd har alltid ett eller två diversion spår, som de låter läcka ut till medierna efter ett tag! På så sätt lugnar man alla, som misstrott den officiella förklaringen, men får de flesta att börja fundera i fel riktning. Förklaringen till tystnaden i WTC fallet är sålunda att det varit så tydligt vilka som tjänat på 911 att alla försök att plantera diversion spår är dömda att misslyckas(sprängämnen i WTC vid byggnadstillfället t ex). Teorierna, som florerar, är på grund av denna mediatystnad, därför med största sannolikhet sanna! |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
En annan sak som jag märkt är att de finns allt för krångliga tankegångar i den officiella konspirations teorin. När man ser zink, George Bush eller någon annans föredrag som ska framföra den officiella konspirations teorin slås man av den osäkerhet som finns trots att det är hjärtefrågor som hanteras. Min förklaring är att den officiella konspirations teorin argument är för krångliga att lätt ta till sig då de innehåller för mycket av övertygningsargument istället för lättillgängliga fakta vilket gör att fördragshållarna inte lätt kan genomföra föredragen då de måste tänka mer på diffusa övertygningstekniker än reella fakta.
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
3 Points |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Du har missuppfatta vad de handlar om. Den som ansåg er åsikter som ofarliga gjorde de p.g.a. er teorier och påstående är så osannolika att väldigt få kommer att dem på allvar. Om en revision av den officiella historien är baserad på en ren lögn så är de farlig för alla som finns i denna världen. Väldig få tror att det var ett ”inside” jobb däremot är de inte okänt för den breda allmänheten vilket jag visade att det finns folk som tror att 911 var ett ”inside” jobb. Själv anser jag att bevisen för ett "inside" jobb är oerhört dåliga eller rent av obefintliga. I detta ”inside” jobb är det mest okänt. Vem gjorde vad? När gjordes det? Och vad heter de personer som deltog? Det finns inga bevis på aktiva arbeten i detta ”inside” jobb. Det finns inga bevis på vilka personer som deltagit i detta ”inside” jobb. Inte ens några bevis mot Bush. Har du annan åsikt så ta och lista vad Bush har gjort i detta ”inside” jobb och när han har gjort det i denna form (exempel) 2001-01-26 Talade Bush med A och B om att spränga WTC 1 2 och 7. 2001-0130 kom A med förslag till Bush hur de skulle gå till väga med WTC och även införa Pentagon i det hela. Jag vill också ha så många källhänvisningar som det går att åstadkomma för varje punkt. Blir det istället en vanlig luddig beskrivning av Bush roll i ”inside” jobbet anser jag det vara helt obevisat än så länge. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Eftersom att du påstår att det är väldigt få som tror på alternativa teorierna, så måste du kunna bevisa exakt antal människor. annars så saknar ditt påstående grund av att det är "få" som tror på de alternativa teorierna, allt enligt din modell Zink. Exakt hur många är det Zink? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Av mina släktingar: 0 Av mina arbertskompisar: 0 Av flera som mina arbetkompisar känner: 0 Av mina vänner: 0 Så av de jag vet om är det 0 Så där har du det 0 personer. Ta nu och gör ett försök med det jag frågade om. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
[/quote]
Av mina släktingar: 0 Av mina arbertskompisar: 0 Av flera som mina arbetkompisar känner: 0 Av mina vänner: 0 Så av de jag vet om är det 0 Så där har du det 0 personer. Ta nu och gör ett försök med det jag frågade om.[/quote] Av mina släktingar: 3 (av 4 än så länge) Av mina arbertskompisar: 2 (av 2 jag pratat med) Av flera som mina arbetkompisar känner: Okänt. Har inte frågat ännu Av mina vänner: 3 (av 3) Så av de jag vet om är det 8 av 9 Naturligtvis så har det betydelse VEM som pratar med dessa personer! Du pratar FÖR den officiella teorin, och jag emot. Hur man än gör så färgas det man pratar om av den personliga övertygelsen. Det är naturligtvis ingen lätt sak för mig bl.a. att klampa fram å säga att "9/11 var ett inside job". Jag har betydligt mer bevis/indicie/fakta-krav på mig än ni som lutar er emot en av media och politiker accepterad teori. När jag tar upp detta med de jag känner, så är det ungefär denna följd av reaktion: - Förvåning "Vad sa du sa du????" - Bestörtning "Näää, fy faaan, kan dom verkligen, hade ingen aning.." - Nyfikenhet "Låter/ser intressant ut. Ska kolla själv" - Vrede "Jävlar, visste du om att Osama inte ens är MISSTÄNKT!!!!!" - En icketroende av den officiella teorin. "Såg du artikeln om tortyrdokumentet på PP?" Har även hört de officiella-rapporten-troende prata. Då lät det som som så här: "Du, det finns dom som menar att tornen sprängdes av Bush, och att inget plan kraschade i Pentagon. Allt för att få döda en bunt med araber och ta kontroll över oljan! Fan, å inte var vi på månen heller...! Jag skulle inte tycka det lät som en trolig teori, eller ens bli nyfiken. Det som är bäst, är att ni som så hårt försvarar den officiella linjen bara kan bli färre, och vi som vill veta VAD som EGENTLIGEN hände, bara kan bli fler.....
Posted on: 2007/8/26 17:38
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Så vad dina vänner och släktingar anser om 11:e September generaliserar hela världen? Du förstår nog att din trovärdighet sjunker drastiskt med sådana jämförelser. Jag tror helt enkelt att du inte förstod frågan från det förra inlägget, pröva igen. Sen är ditt inlägg bara ett påstående, det bevisar ju inte att det är så som du hävdar. Jag kan påstå att 112 av 112 bekanta och 16 av 16 släktingar tror på de alternativa teorierna, men vad bevisa det utan hårda bevis på att det verkligen är så? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag svarar både Conan och Jumalauta.
Du ska ha all heder Conan att du försökt dig på något och du Jumalauta har hel struntat i det så du får göra ett nytt försök. På min arbetsplats så säger alla att det är idioter om de som tror på de alternativa teorierna om 911 och att Bush & Co skulle stå bakom 911 och min bror som jobbat i USA i över 3 år ger inte heller några vackra kommentarer om de alternativa teorierna. Även en kompis har mycket svårt att finna dem trovärdiga. Så i min omgivning är det som jag skrev noll personer som tror på ett ”insider” jobb. Majoriteten av dem har definitivt en intelligens över genomsnittet och när vi väl debatterar är debatterna på en rejält högre nivå än normalnivån på detta forum framförallt för att det skiljs på åsikt och person där man kan bli djup oenig under debatten och sedan vill samma person ha hjälp med något direkt efteråt. Tillbaka till tråden. Finns något som helst bevis att Bush har deltagit i ett ”insider” jobb runt 911? Det ska vara ett bevis och inte ett okontrollerbart påstående eller en spekulation. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Bevis och bevis. Men om man skulle skala ned wtc, säg till ett mord, och bush till en vanlig dödlig människa, så skulle han åka som satan i rättegången, med tanke på undanröjning av bevis, enorma summor pengar han känade genom av "slumpen" sälja o köpa aktier o dylikt att göra honnom svinrik och alla hanns komentarer som bekräftar att han visste mer om "mordet" än vad han säger.
Men, med tänke på att det inte var ett mord, och att det inte är en vanlig människa kan man givetvis inte ta det som ett konkret bevis. Men för mig är det, och väldigt mycket annat bevis nog. Som man säger wtc teorin är ett sjunkade skäpp. folket i regeringen o dylikt springer desperat runnt med sina hinkar för att förhindra det från att sjunka.. Men det kommer sjunka...
Posted on: 2007/8/26 20:57
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Som sagt Zink, ditt påstående är helt irrelevant om du inte kan bevisa det. Jag tror inte att det förekommer någon större intelligenskvot på din arbetsplats eftersom du inte själv kan räkna ut skillnaden mellan sannolikhet och bevis. Alltså, som jag sagt så många ggr förr så behöver inte JAG bevisa att bush deltagit i ett ”insider” jobb eftersom jag bara spekulerar och anser att Bush inblandning är SANNOLIK. Men DU å andra sidan PÅSTÅR en massa saker som du saknar belägg förr. Man ska helt enkelt vara försiktig med att påstå något om man inte kan bevisa sina påståenden. Det är bättre att göra som NIST, spekulera i teorier utan hård bevisning, då kan man göra som de gör, ignorerar medborgarnas efterfrågan av bevis eftersom där inte finns några i spekulationer. Ditt inlägg ovan är ett tydligt exempel av påståenden som saknar belägg. Det är helt irrelevant vad din omgivning tycker och tänker om du inte kan bevisa deras påstådda åsikter. Om du hävdar högre intelligenskvot hos dina arbetskamrater men inte kan bevisa att det är så, då blir det än mer irrelevant. Jag tar det en gång till för säkerhets skull. Jag kan påstå att hela min omgivning tror på de alternativa teorierna, men det vore ju bara en lögn om jag inte kan bevisa att det faktiskt är så, mycket enkelt, eller hur? Om du inte kan räkna ut vad jag menar så kan jag omöjligt tro på en hög intelligenskvot på din arbetsplats… Om du inte jobbar som städare ÅT dina arbetskamrater d.v.s Dina påstådda arbetsplatser är också ett tydligt exempel som saknar grund och bevisning av att du verkligen har jobbat med det som du påstår. Jag kan exempelvis påstå att jag arbetar med arkitektur och stora nybyggnationer. Att jag har arbetat med formning, armering och betong i tio år, att jag har ett eget byggföretag mm. Men det blir ju helt irrelevant i sammanhanget om jag inte vill bevisa att det är så. Eller som i ditt fall, kan inte bevisa det. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Jag anser att det är minst lika SANNOLIKT att det är ett "inside job" som att Al-Kajjda gjort det. Om inte mer...
Sen vet jag inte hur man ska bevisa att det är ett inside job eftersom man tydligen måste namnge alla som planerade de hela. Men ett sätt kanske vora att kika på vilka som handlade med flygbolagens aktier några dagar innan(?). frågor till Zink: *Är det bevisat att det är Al Caida som ligger bakom? Isf hur har man bevisat det? Amerikanska länkar från nist, cia och fbi undanbedes (litar inte på dom)... skriv gärna något själv, som verkligen övertygar dig om att det var Al Caida. *Sen undrar jag lite hur du ser/såg på "bevisen" som USA presenterade på Iraks massförstörelse vapen.. Var det självklart för dig efter att sett bevisen att Irak hade sådana? En mobil kärmvapenfabrik i form av en lastbil? Stackars Blixt kunde tydligen inte bevisa att det INTE fanns några vapen..
Posted on: 2007/8/27 16:53
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Hur i världen ska jag bevisa att de är intelligenta personer jag jobbar med om du inte tror på mig? Hur i all värden ska jag bevisa vad jag jobbat med om du inte tror mig? Ska jag skanna in arbetsintyg och sedan kräva att alla andra på detta forum gör det för att alla ska ses som trovärdiga? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Om det nu sker en nya "terrorist" attack så är det de bästa beviset för att 9/11 var ett inside job. Jag kan redan nu förutse vad som kommer hända. Det kommer ske en storartad explosion med förmodligen med massförstörlse vapen i någon storstad i USA. Detta kommer att kopplas till Iran och Al-qaida på något sätt.
Men jag tror att det amerikanska folket kommer till slut kommer fatta att det inte al-qaida om detta sker inom snar framtid, ja menar alla som sätt bevisen som jag vet tror inte på att det var några galna muslimer som gjorde detta. Jag tror inte heller att Bush personligen var delaktig.
Posted on: 2007/8/28 18:51
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Du och Jumalauta har båda visat de jag visste. Det finns inga bevis på att Bush står bakom ”inside” jobbet av den enkla anledningen att han aldrig har gjort det. Det är ju helt omöjligt att hitta bevis på saker som aldrig har hänt. USA:s klantigheter i Irak är inget bevis eller ens någon indikation på att de även stått bakom 911. Man kan INTE vilket jag anser hela ”inside” idén faller på först anse att Bush & Co utför 911 med en otrolig intelligens och förslagenhet så att ingenting av det har lämnat några hårda bevisa och sedan i samma andetag anse att Bush & Co är fullsändigt ointelligenta och klantiga när de gäller kriget i Irak. Jag och en bastant majoritet i Europa ser Bush som en som ser världen i svart och vitt och har en allt för blåögd ideologisk syn på omvärlden så att han inte ser att kriget i Irak är till skada för USA. Av den anledningen anser jag att Bush & Co inte står bakom 911 för de hade inte lyckats med utan att bli avslöjade. Tänk på att de efter 911 avslöjades att Bush & Co gav namnet på CIA agenten Valerie Plame Wilson som hämnd för hennes man var Bush kritiskt. Hanterandet av den affären från Bush & Co är ytterligare ett belägga för att hela ”inside” idén inte har något förankrig i verkligheten. Bush & Co är alldeles för ideologiska i sitt agerande så att de hela tiden har mer eller mindre fel vilket denna affär och Irak kriget är ett bra bevis på. Att de då skulle genomföra 911 på ett otroligt mycket bättre sätt utan att deras blåögda ideologi skulle lägga krokben för dem anser jag inte var ett dugg realistiskt. Därför finns det inget ”inside” jobb. Det är bevisat att de 19 kaparna inspirerades av nätverket Al-Qaida. Al-Qaida är INTE en organisation utan ett nätverk vilket gör att vem som helst i denna världen kan anamma deras ideologi och det då anses vara Al-Qaida som står bakom. De kapare som kom från Tyskland tränades i Afghanistan. Det finns en video med dem från ett bröllop där de hyllar martyrskapet vilket låter väldigt konstigt att göra på ett bröllop i våra öron. Att det inte fanns några massförstörelsevapen sa Hans Blix hela tiden och jag ansåg han var mer trovärdig än de tolkningsbara sattelitbilder USA visade på massförstörelsevapen. Detta är ännu ett bevis på att ingen i Bush & Co kunde utföra 911 utan ännu ett bevis på den blåöga ideologin som driver Bush & Co. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Om du inte kan bevisa intelligenskvoten så ska du heller inte påstå att de är intelligentare. Om du inte kan bevisa intelligenskvoten hur kan du då påstå att de är intelligentare? Rimmar det illa? Samma sak på nästa fråga, påstå inte att du arbetar/arbetat med något som du inte kan/vill bevisa, dina tidigare arbeten + det nuvarande arbetet kan då uppfattas som rena lögner och påhitt. Trillade polletten ner nu? Jag kan tro på dig eller inte tro på dig, tro har inget med bevis att göra. Eller har du någonsin hört någon fällas i en domstol genom att åklagaren tror (utan bevisning) att förövaren har begått ett brott? Eller att förövaren försvarar sig med: - Hur ska jag kunna bevisa det om ni inte tror på mig? NU måste den ha trillat ner? Du vill nog inte att jag ska påminna dig om intelligenskvoten nu? Men jag gör det ändå. Dina slutsatser verkar inta var baserade på intelligens helt enkelt. Det är egentligen ganska enkelt Zink, det är bara att ta hänsyn till sin egen modell så förstår du. Ex: Kan du inte bevisa namn, ämnen och hur utförandet av hemliga uppdrag har gått till, då har de aldrig hänt = modell Zink. Ett annat exempel kan vara. Om inte JAG kan bevisa vad du jobbar med, så jobbar du inte med det. Så hur i all sinn dar ska jag bevisa att du har jobbat med det som du påstår dig ha jobbat med? Tro kommer vi inte långt med som sagt. Vid det här laget måste den ha trillat ner? Låt oss återgå till det som vi diskuterar, nämligen vad du och NIST inte kan bevisa: Du och NIST har medvetet glömt att bevisa luftteorin och de kraftiga skadorna på kärnkonstruktionen, eftersom du inte kan. Det är ett påstående som jag kan bevisa att du inte klarar av Zink. Jag känner att jag måste förtydliga mig här en smula, med tanke på din intelligenskvot, Jag kan inte bevisa att Bush var/är inblandad i 9/11, bara att det är det mest sannolika. Och jag kommer att fortsätta propagera för mina sannolikheter utan bevis. Folk som sover får helt enkelt utgå från sannolikheter för att börja leta bevis själva, så som en brottsutredning generellt går till. Man börjar leta efter sannolika brottslingar och samlar bevis mot dem. ”””Pling””” ![]() |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Men frågan är var det verkligen Bush? VIsste Bush ens om detta? Vet Bush ännu vilka de var som gjorde att?
Det kan vara ett Inside Job trots att Bush inte gjorde att.
Posted on: 2007/8/28 21:59
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Zink!
Finns det individuella lönesättningar för internet-troll eller är det trollmor själv som sätter lönetaket? ![]() |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login