vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 5 6 7 (8) 9 »

Anonym
Re: Analys av WTC 1 och 2 kollapsen
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

Jumalauta skrev:
Jo, de är betydelselösa eftersom du inte kan bevisa vad som hände i en byggnad som rasar på ett sätt som en byggnad aldrig har rasat tidigare.

Att det inte inträffat något likadant tidigare betyder inte att det inte går att ta reda på vad som hänt.
Att det inte går att ta reda på exakt vad som hänt har mer att göra med att det var ett komplext förlopp där mycket inte kunde observeras direkt.

Och vi kan även konstatera att ingen annan kontrollerad demolering utförts så som WTC 1 & 2 rasade. Dvs med toppen först.

Med andra ord så är Zinkens luftteori bara en spekulation som saknar ubderlag för s.k hård bevisning. Det är helt enkelt en sannolikhetsteori som är helt betydelselös och ingenting mer.

Liknande ras har aldrig skett och då kan heller inte tidigare ras och kollapser tas i jämförelse med WTC.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Jumalauta skrev:

Med andra ord så är Zinkens luftteori bara en spekulation som saknar ubderlag för s.k hård bevisning. Det är helt enkelt en sannolikhetsteori som är helt betydelselös och ingenting mer.

Liknande ras har aldrig skett och då kan heller inte tidigare ras och kollapser tas i jämförelse med WTC.

"Likadan" och "liknande" har inte likadan betydelse.

En helt likadan händelse har inte hänt nej, men stålstrukturer har kollapsat/rasat p.g.a. brand många gånger tidigare och det är en liknande händelse.

Posted on: 2007/9/3 20:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Länka till liknande händelse tack "Dvs med toppen först." Alltså inte bara stålkonstruktioner som har rasat.

See User information
Quote:

Jumalauta skrev:
Quote:

zink skrev:
Quote:

Jumalauta skrev:
Hur går det med lufteorin Zink? Underlag och bevis för den?

Hur såg skadorna ut på kärnkonstruktionen?

Om du med luftteorin menar att de fanns luft i WTC 1, 2 och 7 som snabbt skulle ut så anser jag att det behöver bevisa utan är ett faktum som man inte behöver ens tänka till på om man nu inte tror att det var ett vakuum inne i WTC 1, 2 och 7.

158 ton TNT är som jag redan har skrivit den energimängd som behövs för att göra golven till pulver. Men du kan även göra det genom att mala golven som händer om WTC 1 och 2 rasar utan sprängämnen eller genom att hamra på dem med en slägga. Vilken metod du än gör så är de samma energimängd du måste använda för att göra golven till pulver. Beräkningar visar att om WTC1 och 2 rasade p.g.a. av skador orsakade av planen så är rörelseenergin 4 gånger större än den som behövs för att göra golven till pulver

Enligt ögonvitten i WTC 1 så var skadorna efter planet omfattade så de trodde att hisschakten skulle störta ned.

Ha ha ha.....

Jo jo, att det var luft i byggnaderna är väl inget som du behöver bevisa, men att luften fick stora rasmassor som väger flera ton att lyfta och flyga en längre sträcka.

Du är lustig du. Kallar du ditt inlägg för bevis?
Vilket inte stämmer.......så vem är det som snackar goja? Det spelar ingen roll om den ena tanken var större än den andra, man måste ta med i beräkningarna hur mycket luft det var , annars var det ingen luft.MMMUUaahha simpel zink teori, det är bra som fan att du finnz zink, man får sina skrattnojor mellan varven:)

Posted on: 2007/9/4 0:38

Anonym
Quote:

Jumalauta skrev:
Länka till liknande händelse tack "Dvs med toppen först." Alltså inte bara stålkonstruktioner som har rasat.

Jag väntar på länkarna?

Anonym
Quote:

Jumalauta skrev:
Quote:

Jumalauta skrev:

Jag väntar på länkarna?

väntar fortfarande.

Anonym
Quote:

sale skrev:
Vilket inte stämmer.......så vem är det som snackar goja? Det spelar ingen roll om den ena tanken var större än den andra, man måste ta med i beräkningarna hur mycket luft det var , annars var det ingen luft.MMMUUaahha simpel zink teori, det är bra som fan att du finnz zink, man får sina skrattnojor mellan varven:)

Ta då och gör egna uträkningar som motsäger min och ta dessutom och studera mina uträkningar för luftmängden är med annars går det inte att komma fram till ett slutresultat.

Länk igen:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=23071#forumpost23071

See User information
Du zink "Om man inte längre tror på uppgifterna skall man stiga åt sidan"

Mig kan du inte påverka med din argumentationsteknik. För du är en person som driver ett osunt och egenyttigt tänkande, som har inget att göra med ett utforskande sinnelag, öppenhet och vetenskaplighet.

Det är det ända du har bevisat att du är "troende" och ingen skeptiker du Förvränger allt t.o.m dig själv.

Se till att ge dina argument understöd , annars "stig åt sidan"

http://0911.site.voila.fr/

"kolla in bilderna på just wtc finns under" VI"

Posted on: 2007/9/7 16:31

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

Jumalauta skrev:
Men Zink, Du gör ju inget annat än:
Påstår…
Vi talar ju om vad DU kan bevisa eftersom du kräver bevis av andra. Än så länge har det ju inte gått så bra. Vilda spekulationer om tuber, temperaturer, skador i kärnkonstruktionen mm, mm, mm... Hur går det, får vi några bevis av tuberna som exploderade och exakt vilka och var de var placerade i byggnaderna?

Vi har ju redan som bekant kommit fram till att Du inte kan bevisa någonting utan gissar hej villt och skapar påståenden där efter.
Då är vi överrens om att vi kan skrota dina teorier och påståenden. Bra

Om ett mord har skett men mordvapnet inte kan hittas, har inte mordet ägt rum då?
Det kanske blir ett naturligt mord då?

Jag ville med gasoltuberna visa på något som var minst lika sannolikt och obevisbart som sprängämnen men nu har du med eftertyckt visat att du anser att det inte höll. Därmed har jag visat hur jag upplever er sprängteorier det är precis lika obevisbara.

Sprängteorin är inte analog med att hitta en mördad utan att hitta en blodfläck med okänt DNA och då försöka avgöra om det har skett ett mord eller om en person bara har gjort sig illa.

OM det var tydligt att WTC1, 2 och 7 hade sprängteorierna inte varit så många. Antalet sprängteorier talar emot att WTC1, 2 och 7 har sprängts. Hade utvecklingen gått mot en sprängteori hade den varit mer trovärdig men utvecklingen går åt andra hållet vilket visar att underlaget är allt för tolkningsbart för att kunna ge en trovärdig sprängteori. Hur förklarar du att man även kan komma fram till högenergilaser som Judy Wood har gjort genom att använda exakt samma materials som används till sprängteorin?

NIST och FEMA har hart tillgång till mer material än de som gjort sprängteorin och högenergilaserteorin och är därför mer trovärdiga i sin analys. Den enda orsaken till att du och andra på detta forum sågar NIST analys är att den inte kom fram till att sprängämnen har använt.

Enliga alla dokumentärer jag sett om sprängämnen så är de lätt att detektera då de lämnar mycket specifika mönster i materialet som de spränger sönder. Så att man inte hittat några som helst bevis för sprängämnen säger att de aldrig fanns i WTC1 och 2. Även om NIST ska kolla om sprängämnen i WTC 7 så har ännu ingen dykt upp som visar på några sprängämnen i WTC 7. Allt enligt NIST hemsida.

Det vore ju trevligt om de som påstår att WTC1, 2 och 7 har sprängts har så bra på fötterna att de kunde få igång en undersökning men efter att ha kollat flera försök till det så är underlaget så bristfälligt att de stoppas direkt. Inte för att personer som underlaget skickats till går i maktens ledband utan för att de som underlagets skickats till anser att underlaget inte är hållbart eller trovärdigt.

Detta har orsakat den desperation man ser i en del videor där de som tror på sprängteorin basunerar ut den i olika sammanhang.
Jag ville med gasoltuberna visa på något som NIST har missat, Hur många gasoltuber behöver man då enl din mattematik zink? Du glöm inte att länka till företaget som sålde alla gasoltuber till (wtz 127) källan , hur många fanns i källaren & per våning , räkna på det är du snäll

Posted on: 2007/9/7 17:41

Anonym
Quote:

sale skrev:

Mig kan du inte påverka med din argumentationsteknik. För du är en person som driver ett osunt och egenyttigt tänkande, som har inget att göra med ett utforskande sinnelag, öppenhet och vetenskaplighet.

Det är det ända du har bevisat att du är "troende" och ingen skeptiker du Förvränger allt t.o.m dig själv.

Om det finns så stor spridning på vad som flög in i Pentagon som en missil, Global Hawk (för litet plan för att orsaka skadorna på Pentagon) och ett trafikflygplan men inte Flight 77 så visar det att man kan inte bestämma sig eller hur?

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

sale skrev:

Om det finns så stor spridning på vad som flög in i Pentagon som en missil, Global Hawk (för litet plan för att orsaka skadorna på Pentagon) och ett trafikflygplan men inte Flight 77 så visar det att man kan inte bestämma sig eller hur?
eftersom jag är mer än övertygad
om min sak... fakta är fakta av en anledning och det går inte att
ändra på visst kan människor ljuga men det gör inte fysikenslagar.. för övrigt vill jag gärna kommentera att det frågades om vilka människorna håller hus som utförde dåden i praktiken! visst har man inte i dagens läge namn på dessa människor men det tycker jag knappast att man kan påstå att man har på dom sk terroristerna heller det är ju bevisat att flertalet lever så dom kandet uppenbarligen inte vart som flög planen!? det är påhittade namn och det är ingenting värt...

Posted on: 2007/9/14 14:03

Anonym
Quote:

sale skrev:
Jag ville med gasoltuberna visa på något som NIST har missat, Hur många gasoltuber behöver man då enl din mattematik zink? Du glöm inte att länka till företaget som sålde alla gasoltuber till (wtz 127) källan , hur många fanns i källaren & per våning , räkna på det är du snäll

Gastuber eller liknande kan inte ha orsakat några större skador på WTC 1, 2 och 7 annat än att stå för explosionsljud.

Här visas hur många gasledningar som WTC kollapsen förstörde.

http://www.eei.org/magazine/editorial ... stories/2001-11-01-nt.htm

Denna gas kan också ha stått för explosionsljud.

See User information
Precis Zink, gas håller inte riktigt som teori , vem som helst borde ju fatta att det var flygbränsle som fick tornen att upplösas i partiklar och spridas över hela Manhattan.

Posted on: 2007/9/14 16:56
Detach

See User information
Jag är mycket fascinerad av att läsa zinks inlägg.

Zink har läst mer än mig på mycket och verkar lägga ned mycket tid på research och vaken.se.

Men det som gör att jag inte kan ta mig åt zinks argument är just att jag dömmer ut zink som galen från första början.

Ven skulle sätta in sig djupt i att studera hur en konspiration INTE är sann. Att sitta på ett forum som är till för de som har motsatt åsikt.

Det låter inte hälsosamt. Behöver inte zink vara bland vänner? Vad får zink att vilja ta reda och argumentera?

Så svara mig Zink. om du kan få mig att förstå vad som motiverar dig så kanske jag kan ändra min syn på din insatts här.

Posted on: 2007/9/14 17:41
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Jag lutar mot att motivationen för Zink är att detta betalar Zinks mat & logi.

Har man grottat så mycket i 911 som Zink har gjort så måste man bara haja att den officiella storyn är ren skär lögn. Alternativet är ju förstås sinnesrubbning, kanske en slags psykos/neuros som blockerar sanningen från att ta fäste.

Men jag gillar Zink och läser hans inlägg. Jag ser honom som en tillgång på vaken. Blir ju alltid ruljans på 911-trådarna och argumenten är bra för nyvakna att läsa.

Posted on: 2007/9/14 17:51
Detach

See User information
William Rodríguez - He was present in the 1993 World Trade Center bombing, resulting in his being stuck in one of the elevators and became a high ranking janitor on the building, having worked there for over 20 years.

Zink aka professor wannabe, gasexplosioner får bli din teori. Willam var där och vet nog hur saker o ting låter samt känns.

Posted on: 2007/9/15 9:27

Anonym
Quote:

micro skrev:
Jag är mycket fascinerad av att läsa zinks inlägg.

Zink har läst mer än mig på mycket och verkar lägga ned mycket tid på research och vaken.se.

Men det som gör att jag inte kan ta mig åt zinks argument är just att jag dömmer ut zink som galen från första början.

Ven skulle sätta in sig djupt i att studera hur en konspiration INTE är sann. Att sitta på ett forum som är till för de som har motsatt åsikt.

Det låter inte hälsosamt. Behöver inte zink vara bland vänner? Vad får zink att vilja ta reda och argumentera?

Så svara mig Zink. om du kan få mig att förstå vad som motiverar dig så kanske jag kan ändra min syn på din insatts här.

Jag gillar att diskutera med dem som på förhand har bestämt sig vad som är sanning.

Jag har i flera år innan jag kom till detta forum diskuterat med mormoner och Jehovas vittnen som påstår att deras uppfattning är sanningen.

Påstår man att ens uppfattning är sanningen ska den gå att kritisera och syna i sömmar utan att hitta tveksamheter eller att de som står för sanningen blir det minsta ängsliga. Även 911 truth uppfattningar säger att de har sanning och bevis om 911 och då borde man kunna kritisera och syna dessa bevis och sanningar utan att de som står för dessa tappar fattningen.

Men tappa fattningen det gör många på detta forum för jag har ofta blivit idiotförklarad och vilket även mormoner och Jehovas Vittnen gjort alltså idiotförklarat mig.

Då sitter jag här med tre grupper som alla påstår de har sanningen men som när man kontrollerar den tappar fattningen och idiotförklarar mig. Detta är för intressant för mig att lägga åt sidan. Samtidigt har jag blivit mycket kritisk till att man stämplar sina åsikter med sanningen och därmed säger att kritisera dem det går inte.

Min egen teori är att alla som har uppfattningar som de ser som sanningar vaggas in i en falsk säkerhet och därför tappar fattningen när kritik kommer mot denna sanning.

De som skiljer detta forum mot mormoner och Jehovas Vitten är att de är så många på detta forum att debatten inte tar tvärt slut som det ofta händer vid diskussioner med mormoner och Jehovas Vitten.

Sammanfattning. Jag gillar att diskutera med det som har påstådda sanninger i sina uppfattningar och på detta forum dör dessa diskussioner inte ut.

Då jag känner till hur många på detta forum tolkar det jag skriver så har jag INTE kopplat ihop er med Jehovas Vittnen och mormonernas världsbild utan bara att alla säger sig ha sanningar i sina uppfattningar och regerar likartat på kritik.

See User information
Hur står det till zink? Att dra paralleler med "911" med mormoner och Jehovas Vitten är "löjligt"

911 är ingen religion "911 är fakta.

Å e det så att du blandar dig med mormoner och Jehovas Vitten !

Behöver du aldrig mera svara på mina inlägg tack på förhand.

Posted on: 2007/9/16 15:20

See User information
Quote:
Zink skriver:
Jag anser att många av er som tror på konspirationsteorier går i några människor ledband trots ni inte ens själva har upptäckt det.
T.ex hur många har läst den officiella rapporten? De som tror på konspirationsteorier är mycket kritiska till den officiella rapporten.
Den kritiska som finns mot den har dock få personer satt ihop då de flesta av de kritiska inte har läst rapporten. De är alltså i deras
ledband. De ”rövslickar” dem för de tror helt på deras version.

The New World Order är en konspirationsteori som jag inte tror ett smack på men du tror på den eller...?

Postat den: 2006/9/2 21:24

Vems röv slickar du Zink, NIST ?

Respect

Posted on: 2007/9/16 16:26

Anonym
Quote:

sale skrev:
Hur står det till zink? Att dra paralleler med "911" med mormoner och Jehovas Vitten är "löjligt"

911 är ingen religion "911 är fakta.

Å e det så att du blandar dig med mormoner och Jehovas Vitten !

Behöver du aldrig mera svara på mina inlägg tack på förhand.

Ta och läs om vad jag skrev.

Anonym
Quote:

Capsolito skrev:
Quote:
Zink skriver:
Jag anser att många av er som tror på konspirationsteorier går i några människor ledband trots ni inte ens själva har upptäckt det.
T.ex hur många har läst den officiella rapporten? De som tror på konspirationsteorier är mycket kritiska till den officiella rapporten.
Den kritiska som finns mot den har dock få personer satt ihop då de flesta av de kritiska inte har läst rapporten. De är alltså i deras
ledband. De ”rövslickar” dem för de tror helt på deras version.

The New World Order är en konspirationsteori som jag inte tror ett smack på men du tror på den eller...?

Postat den: 2006/9/2 21:24

Vems röv slickar du Zink, NIST ?

Respect

Jag skrev "rövslickar” inom citat för jag hade blivit anklagad för att vara rövslickare en gång för mycket.

NIST håller på med att kolla om termit fanns WTC 7 så är det illa för NIST?

See User information
Att slicka röv med kluven tunga är nog ingen höjdare, nog om det.
Men du menar väl inte allvar när du anser att begreppet "new world order" är en konspirationsteori, orden som halkade ur pappa Bush 11 sept. 1991 och som visats hur många gånger som helst, tror du verkligen att han enbart var ute efter att sprida en konspirationsteori, och i vilket syfte i så fall?......

Posted on: 2007/9/16 18:35
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Quote:

gaston skrev:
Men du menar väl inte allvar när du anser att begreppet "new world order" är en konspirationsteori, orden som halkade ur pappa Bush 11 sept. 1991 och som visats hur många gånger som helst, tror du verkligen att han enbart var ute efter att sprida en konspirationsteori, och i vilket syfte i så fall?......

Ja jag anser att det som påstås om New World Order på detta forum är en konspirationsteori då den uppfattningen om NWO har lagt på mycket mer än vad idén om NWO innehåller.

I konspirationsteorin är NWO inte en idé utan ett helt samhällfenomen eller t.o.m. ett väsen i samhället av dessutom hemlig karaktär.

Att det är ett väsen visar svårigheter att konkretisera var i samhället detta väsen finns.

Kan du nämna 10 personer som är inblandade i NWO och på vilket sätt de deltar i NWO för är det så stort fenomen som påstås ska de flesta av maktens män och kvinnor vara med i den.

Anonym
Quote:

zink skrev:
Quote:

gaston skrev:

Ja jag anser att det som påstås om New World Order på detta forum är en konspirationsteori då den uppfattningen om NWO har lagt på mycket mer än vad idén om NWO innehåller.

I konspirationsteorin är NWO inte en idé utan ett helt samhällfenomen eller t.o.m. ett väsen i samhället av dessutom hemlig karaktär.

Att det är ett väsen visar svårigheter att konkretisera var i samhället detta väsen finns.

Kan du nämna 10 personer som är inblandade i NWO och på vilket sätt de deltar i NWO för är det så stort fenomen som påstås ska de flesta av maktens män och kvinnor vara med i den.

Zink.
Jag tror inte att du är så dum egentligen, Du hara bara lite otur när du tänker.

« 1 ... 5 6 7 (8) 9 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper