vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Boktips: The Terror Timeline, Paul Thompson

See User information
En fantastisk informationskälla att ösa ur:

http://www.amazon.com/Terror-Timeline ... hronicle-11/dp/0060783389

"Paul Thompson's The Terror Timeline offers a complete and thorough history of the many roads that converged on 9/11, including the development of Islamic fundamentalism, the activities of bin Laden and al-Qaeda, and the failures of U.S. investigations and counterterrorism efforts. It traces the actions (and inactions) of every important figure in the war on terror, both before and after 9/11, bringing them together in a volume that offers a comprehensive and provocative look at this complex subject. Packed with little-known facts and disturbing questions, The Terror Timeline is the first complete reference guide to the events of 9/11 and the war on terror -- the definitive primer on the most momentous issue of our times."

On-line versionen:
http://www.cooperativeresearch.org/project.jsp?project=911_project

Posted on: 2007/9/16 10:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Boktips: The Terror Timeline, Paul Thompson

See User information
Tack för tipset och välkommen till vaken! :)

Posted on: 2007/9/16 11:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Tackar. Förekommer det någon debatt härinne eller är de flesta medlemmar och besökare såna som redan "vaknat"? De viktiga nu är ju att få ut info till dem som inte vaknat än.

Jag har t.ex. den senaste tiden bearbetat DN's redaktion (ja, jag prenumenerar på DN) med mail när jag ser lögner och tveksamheter i deras rapportering om kriget mot "terrorismen".

Senast idag, på deras ledarsida, står det (ang hoten mot Lars Vilks):

"Abu Omar al Baghdadi, påstådd ledare för terrornätverket i Irak och upphovsman till utspelet, är inte vem som helst."
DN tycker sen att "även svenska soldater behövs i centralasien".

En snabb sökning på "al Baghdadi" (bara namnet borde ju få varningsklockorna att ringa) ger en klar bild av en fiktiv person.

Exempel, från Wikipedia:

"However, in July 2007, the U.S. military reported that al-Baghdadi never actually existed.[8] The detainee identified as Khaled Abdul-Fattah Dawoud Mahmoud al-Mashhadani, a self-proclaimed intermediary to Osama bin Laden, claimed that al-Baghdadi was a fictional character created to give an Iraqi face to a foreign-run terror group, and that statements attributed to al-Baghdadi were actually read by an Iraqi actor."

Från FOX TV:

http://www.youtube.com/watch?v=YHy66kPQfy8

Posted on: 2007/9/16 11:44

See User information
John Conner lr Mark Dice som han eg. heter tyckte också att den var
bland de bästa om 9/11.
är lite sugen på att köpa:
David Ray Griffin - Debunking 9/11 Debunking , nån som har sett den som ebook ?

Dessa 2 ska också vara bra:
Jim Marrs - Terror Conspiracy
9/11 Synthetic terror - Webster Tarpley , har den som ebook.

Posted on: 2007/9/16 15:39

See User information
Quote:

miksjo skrev:
Exempel, från Wikipedia:

"However, in July 2007, the U.S. military reported that al-Baghdadi never actually existed.[8] The detainee identified as Khaled Abdul-Fattah Dawoud Mahmoud al-Mashhadani, a self-proclaimed intermediary to Osama bin Laden, claimed that al-Baghdadi was a fictional character created to give an Iraqi face to a foreign-run terror group, and that statements attributed to al-Baghdadi were actually read by an Iraqi actor."

Från FOX TV:

Hmmm de länkarna och citaten kanske skulle skickas till div MS-media i sverige för att ge dem en liten hint om vilka nyheter de sprider.....

Posted on: 2007/9/16 16:30

See User information
Quote:

Jag har t.ex. den senaste tiden bearbetat DN's redaktion (ja, jag prenumenerar på DN) med mail när jag ser lögner och tveksamheter i deras rapportering om kriget mot "terrorismen".

Hej Miksjo...
Nyfiken på om du får svar, och isf vad säger dom?

Posted on: 2007/9/16 17:43

Anonym
Quote:

miksjo skrev:
Tackar. Förekommer det någon debatt härinne eller är de flesta medlemmar och besökare såna som redan "vaknat"? De viktiga nu är ju att få ut info till dem som inte vaknat än.

Senast idag, på deras ledarsida, står det (ang hoten mot Lars Vilks):

"Abu Omar al Baghdadi, påstådd ledare för terrornätverket i Irak och upphovsman till utspelet, är inte vem som helst."
DN tycker sen att "även svenska soldater behövs i centralasien".

En snabb sökning på "al Baghdadi" (bara namnet borde ju få varningsklockorna att ringa) ger en klar bild av en fiktiv person.

Exempel, från Wikipedia:

Från FOX TV:

Jag måste kolla om du missat denna DN artikel:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=693085

Från artikeln:

"Hoten, som finns i en halvtimmes ljudinspelning, sägs komma från en Abu Omar al-Baghdadi, som utpekas som al-Qaidaledare i Irak. Om hoten är verkliga, om al-Baghdadi verkligen existerar och vad han i så fall har för position är oklart."

See User information
Jag tror att Al-Stockholmo redan dementerat uppgifterna....

Posted on: 2007/9/16 18:38
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper