vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Henry Makow om ZEITGEIST
Movie "Zeitgeist": Illuminati Critique or Psy Op?

By Henry Makow Ph.D.

Även kommentarerna är väl värda att läsa :

By Henry Makow Ph.D.

Throughout history, paganism and true religion have struggled for the soul of mankind. This age-old battle is drawing to a close with a magnificent victory for paganism.

For the naïve populace, this collective deathmarch is masked as "secular humanism," and "modernism."

It is directed and financed by Illuminati central bankers, who are the leaders of cabalistic secret societies associated with Freemasonry and Communism.

Their aim is to redefine reality so that the human race will serve them instead of God. This is the essence of the "New World Order."

In this perspective, it is hard to decipher the movie "Zeitgeist" which has received wide exposure on the Internet reaching beyond the conspiracy conscious.

The film is divided into three parts.

Parts II and III are generally excellent exposures of the Illuminati-controlled banking system and the Illuminati-instigated 9-11 attacks. The film shows how the latter provided the excuse for fascism and how the Illuminati intend to enslave us.

The puzzle is Part I: a vicious, gratuitous attack on Christianity comparing it to the frauds of 9-11 and the Federal Reserve. The film argues that Christ was created in the mold of numerous pagan sun gods that predate him, and the historical Christ never actually existed.

http://www.henrymakow.com/zeitgeist_movie_illuminati_exp.html

Filmen kan du se här .

http://vaken.se/modules/wiwimod/index.php?page=GoodStart

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Henry Makow om ZEITGEIST

See User information
Ett stort problem med religösa. De ser sin tro och religion som en enhet och förstår inte att religion är, var och kommer alltid att vara ett kontrollorgan som använder folks tro mot dom själva.

Zeitgeist är filmen som faktiskt fick mig att vakna en andra gång. Men för våra religösa därute är all kritik mot deras kontrollorgan ett hot i NWO-anda. I det här fallet kryper det i mig hur inte minst kristendomen gör vad den kan för att överleva den kommande övergången i mänskligt medvetande.

Alla parter, religioner, världsordningar m.m vill ha sitt budskap inpräntat i folks medvetande i den kommande nya tiden och vi måste klara av att se bort från samtliga. Den här gången ska människan förhoppningsvis se till sin inre tro.

Känslor får ge vika i den här kampen för ett nytt medvetande. Inte ens präster kan skonas. Det är nu eller aldrig. I mina ögon är det närmast bisarrt hur religion kunnat överleva med sina sagor, tyranni och arrogans i mänsklighetens historia.

..tips..man kan inte gå på vatten

Posted on: 2007/9/21 18:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Håller med precis. Finns ju en hel del religiösa inom Truth-rörelsen och ännu fler halvreligiösa. Dom är hopplösa att ha att gör amed för så fort man kommer in på den religiösa konspirationen så drar de öronen åt sig och man är en "nut" helt plötsligt.

Se på Alex jones bara. Har stenkoll på det mesta i konspirationsväg men när det gäller religionen så är det som om han bara vägrar att gå dit.

Hjärntvätten sitter för djupt

Posted on: 2007/9/26 3:53
"Now I have become death, the destroyer of worlds"

See User information
Jag tror Ni har missat poängen som Makow ville ha fram i sin artikel ovan.

"Their ( Illuminatis ) aim is to redefine reality so that the human race will serve them instead of God. This is the essence of the "New World Order."

En VIKTIG punkt i satanist-illuminaternas program är att attackera kristendomen, just för att den innehåller tron på en levande Gud och moraliska levnadsregler.

I denna satanistagenda ingår det att vända på alla sunda begrepp och på alla sätt vända sig emot det naturenliga och skapelsens lagar, så därför har Ni denna ständiga marxistiska-materialistiska propagandan emot framför allt den västerländska kristendomen.

Detta betyder INTE att jag försvarar inkvisitionen eller andra avarter som Eliten använt för att förvränga den s.k. Kristus andliga visdom och vägledning. Det är ju bl.a knappast en slump att kejsar Konstantin tog bort de Evangelier ( Apokryferna, Nag Hammadi-rullarna etc ) och vittnesmål som t.ex tog upp reinkarnationen och dennas koppling till skapelsens lagar, när han på 300-talet kompilerade Bibeln.

Posted on: 2007/9/26 6:32

See User information
Det som sägs om kristendommen i filmen är ju endast sant. Dock tyckte jag själv att han var hård i slutet av första delen när han tackade ned på kristna.

Att kristna över lag skulle ha någon vidare moral betvivlar jag dock.

Posted on: 2007/9/26 7:17
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
Jag förstår vad du menar Bennybear och jag har sagt det förut att det är "modernt att tracka ner på kristendomen" för att media och etablisimanget har lärt oss att göra det.

Att kritisera islam = islamofobi
judendom = antisemitism
men kritiserar du idag kristendomen är det yttrandefrihet och du lär få en massa med dig...

Judarna vill få bort kristendomens etik och moral och jesus predikan som var dåtidens sanningsökare som pekade ut farrisernas makt och spred den i hela jerusalem.

Till slut tröttnade judarna och romarna på denna sanningsägare så de fick ta livet av han...

MEN kristendomen är troligtvis förfalskad och har uttnytjas av makten för att skapa flockmentalitet.
och kristendomen är enligt mig fejk och bör därför komma fram till ytan som bluff
Sanningen skall göra er fria som den så ironiskt talar om.

Men jag ser det såhär

Man måste först få bort kristendomen för att få bort moral och jesus ord om makteliten sedan måste man förstöra islam som oxå är ett stort hot för judarna och dess ränta men denna religion måste även lyftas fram för att skapa "mångkultur" och intergration i västvärlden så att motståndet försviner i mellanöstern.

Illuminatis agenda avskaffande av religion betyder väl igentligen exakt ordagrant avskaffande av mening med livet elelr andlighet.

See User information
Folks personliga tro = privat och en rättighet

Religion = kontroll av massorna och inget annat. Vem behöver tempel och församling för att kunna ha en tro ? Heliga dagar, förhållningsregler, tio budord och en syndaflod.

Glöm inte att präster ser sig som herdar och vi är fårflocken. Fårskocken vet inte sitt eget bästa och måste ledas i rätt riktning. Låter det bekant ?

Jag kan helt enkelt inte gå ut bland folk och argumentera mot NWO och de internationella bankirernas agenda med utgångspunkt från att deras verk skulle vara på order av djävulen själv, lika lite som jag köper Icke och hans förbannade reptilteorier. Om argumentet att romarna behövde tysta Jesus ska fungera måste jag först tro att den där "Jesus" verkligen existerade. Bibeln är knappast en faktaspäckad historiebok utan man har tagit folks tro och slängt den rakt i deras ansikten.

Religion kommer alltid att vara en känslig punkt i det hela och därför vill jag hålla kampen mot en global regim på en nivå som bjuder in alla - inte bara religösa. Zeitgeist inklusive del 1 kommer jag att fortsätta rekommendera till alla jag möter.

Otroligt alltså...

Posted on: 2007/9/26 14:05

See User information
Solen KAN gå på vatten!!

Posted on: 2007/9/26 14:45

See User information
Quote:

Icehorn skrev:
Folks personliga tro = privat och en rättighet

Religion = kontroll av massorna och inget annat. Vem behöver tempel och församling för att kunna ha en tro ? Heliga dagar, förhållningsregler, tio budord och en syndaflod.

Glöm inte att präster ser sig som herdar och vi är fårflocken. Fårskocken vet inte sitt eget bästa och måste ledas i rätt riktning. Låter det bekant ?

Jag kan helt enkelt inte gå ut bland folk och argumentera mot NWO och de internationella bankirernas agenda med utgångspunkt från att deras verk skulle vara på order av djävulen själv, lika lite som jag köper Icke och hans förbannade reptilteorier. Om argumentet att romarna behövde tysta Jesus ska fungera måste jag först tro att den där "Jesus" verkligen existerade. Bibeln är knappast en faktaspäckad historiebok utan man har tagit folks tro och slängt den rakt i deras ansikten.

Religion kommer alltid att vara en känslig punkt i det hela och därför vill jag hålla kampen mot en global regim på en nivå som bjuder in alla - inte bara religösa. Zeitgeist inklusive del 1 kommer jag att fortsätta rekommendera till alla jag möter.

Otroligt alltså...

Du blandar ihop sak och person. Du och många andra hänger upp er på utanpåverket i stället för INNEHÅLLET i VAD bl.a den s.k. Jesus sade i bl.a Nya Tetsamentet eller den s.k.Buddha undervisade om.

Titta er omkring i samhället i dag och säg mig om människorna av i dag följer Tio Guds bud och/eller Buddhas "Åttafaldiga Ariska väg" eller inte?

Tror Ni att det är en slump att statsmakten tagit bort bl.a Kristendomsundervisningen i skolundervisningen och ersatt den med materialistisk-marxistisk propaganda?

Och att detta sen avspeglar sig i allmän dekandes och moralisk uppluckring i samhället i stort?

- Tänk efter ordentligt, Ni "Vakna"!

Posted on: 2007/9/26 16:43

Edited by bennybear on 2007/9/26 16:58:56

See User information
Just det, ja. Att vara "Vaken" är något jag nästan skrev ett inlägg om. Många därute tror sig nog vara vakna men inser snabbt att gammal doktrin sitter djupt rotad när man väl testas.

Posted on: 2007/9/26 17:50

See User information
Som om borttagningen av kristendomskunskap i skolan skulle gjort någon som helst skillnad. Kolla bakåt och säg att folk inte har varit lika jävliga, lika giriga, lika mordiska och omoraliska under flera tusen år bakåt i tiden. Glöm inte heller att den tid då kyrkans makt var som starkast, och gudatron var som störst, var den tid som kallas "the dark ages".
låter inte för trevligt, eller hur?

Religion och tro har ingenting med vett och sans att göra. Avsaknad av det har ingenting med samhällets förfall att göra. Tror man det är man garanterat av en religiös övertygelse, m.a.o förvirrad.

Du kommer aldrig bli fri förrän du släpper det slaveriet.

Posted on: 2007/9/26 19:18

See User information
Det är ju vad Jesus predikade om som är viktigt , och det är ju från honom våra kristna värderingar kommer ifrån.
Älska din nästa som dig själv , sann frid , sann förlåtelse , han stod upp emot all hyckleri , han stod på de oförrättade och de svagas sida.
Sedan att olika kyrkor har etablerats och som ofta blivit de rikas kyrka och som fått makt över folk på olika sätt , som här i Sverige t.ex. förr , alltså religionen glömmer dess riktiga ursprung och ändamål och blir ett redskap att förtrycka och förslava.

Zeitgeist är intressant om solgudar med mera , men ni som köper hela del1 av zeitgeist , är hela Nya testamentet med lärjungarnas och apostlarnas berättelser bara bluff och påhittat då ?

Posted on: 2007/9/26 19:46

Edited by think4yourself on 2007/9/26 20:23:27

See User information
Hehehe apropå,

Quote:
Theapollonorake skrev:

Solen KAN gå på vatten!!

Den är alltid där dag,som natt

Respect

Posted on: 2007/9/26 19:53
förstår ni inte att dom spelar är ett spel, framför eran, tv kväll.

The way some people find fault, you`d think there was a reward.

See User information
Quote:

Killawife skrev:
Som om borttagningen av kristendomskunskap i skolan skulle gjort någon som helst skillnad. Kolla bakåt och säg att folk inte har varit lika jävliga, lika giriga, lika mordiska och omoraliska under flera tusen år bakåt i tiden. Glöm inte heller att den tid då kyrkans makt var som starkast, och gudatron var som störst, var den tid som kallas "the dark ages".
låter inte för trevligt, eller hur?

Religion och tro har ingenting med vett och sans att göra. Avsaknad av det har ingenting med samhällets förfall att göra. Tror man det är man garanterat av en religiös övertygelse, m.a.o förvirrad.

Du kommer aldrig bli fri förrän du släpper det slaveriet.

Jag vet inte hur gammal du är, men att döma av ditt okunniga inlägg så antar jag att du har ganska lite historiekunskaper om vad som hänt i vårat samhälle de sista hundra åren.

Att de var j-vligt för folk förr i tiden ( framför allt materiellt ) beror ju mest på att industraliseringen då inte hunnit ge folk mer fritid och ett större materiellt välstånd.

Om du t.ex jämför mina föräldrars generation ( 75 års åldern ) så märker man ju tydligt vilken moral och genomhederlighet som genomsyrar dessa kämpars inställning till livet, till skillnad ifrån dagens ouppfostrade, egoistiska och av marxistisk-nihilistisk-ateistisk skolindoktrinering fullständigt förvirrade generation som inte har en aning om vad som hänt i vårat samhälle och varför.

Som jag skrivit så många ggr. tidigare så försvarar jag INTE den förvridna syn på Kristus budskap som den organiserade kristendomen försökt sprida alltifrån inkvisitionen dagar till dagens kristna höger, MEN om man inte förstår sambandet emellan Elitens tydligt uttalade agenda att krossa religionen som ett sätt för att införa naturvidriga och osunda ideal bland folket just genom att indoktrinera barnen från vaggan till studenten, med just materialistisk ( Marxistisk-Evolutionistisk ) idéer har inte förstått något om historien.

"Vi ska ta över samhället med slogans"- som Lenin skrev.

Det är bara att läsa vilken marxistisk tidning ( Eller mainstreamtidning för den delen ) som helst så är det ju tydligt hur ofta vänstervridna jornalister brukar nämna "kristna" människor som "moralister" och "bakåtsträvare" och andra Orwellska Nyspråksbegrepp som man använder för att man vill dölja kopplingen emellan den nuvarande samhällsförstörelsen med den moralupplösande marxistiska idealen för folket och skifta fokus mot att det är de som står upp för "gamla värderingar" som är "mossiga", "auktoritära" och "konservativa", som är problemet och "bromsklossar" för "utvecklingen".

Om man ska underminera ett samhälle så måste de förstöra tron på en högre ordning, byggd på moral och hederlighet.

Säga vad man vill om Kristendomen, men den lärde i alla fall ut moraliska värderingar och en viss andlig visdom. ( Tio Guds bud bl.a )

Varför tror DU att bl.a våldsbrottsligheten har ökat med cirka 800% sedan 50-60-talet?

Posted on: 2007/9/26 20:04

See User information
Först ett frontalangrepp på den s.k "vänstern" följt av ett
omnämnande av den religösa "högern".

Snälla någon..höger/vänster-käbblet är bortkastat på mig. Jag ser sedan länge världen i en helt annan struktur långt från det där.

Sedan drar vi till med.. De tio budorden ?

Var det något som gud faxade till Moses strax efter att de gått genom ett delat hav. Skulle vara intressant att se om egyptierna förde in dessa händelser i sina väggmålningar. Var kommer denna kristendom ifrån som du talar om ? Hur långt tillbaka i tiden talar vi om här ?

Ärligt talat. Jag kämpar så gärna sida vid sida med en troende kristen mot det gemensamma målet..krossa agendan för världsregim. Jag klarar bara inte av att folk ska envisas med att en massa sagoberättelser skulle ligga som grund för alltihop.

Posted on: 2007/9/26 20:26

Anonym
OT!
Är det någon som vet vad det är för låt i filmen, den börjar ca 7 minuter i filmen. Jag tror den återkommer även längre in ett par ggr?
Bra som f-n är den iaf, schysst takt...

See User information
Quote:

Icehorn skrev:
Först ett frontalangrepp på den s.k "vänstern" följt av ett
omnämnande av den religösa "högern".

Snälla någon..höger/vänster-käbblet är bortkastat på mig. Jag ser sedan länge världen i en helt annan struktur långt från det där.

Sedan drar vi till med.. De tio budorden ?

Var det något som gud faxade till Moses strax efter att de gått genom ett delat hav. Skulle vara intressant att se om egyptierna förde in dessa händelser i sina väggmålningar. Var kommer denna kristendom ifrån som du talar om ? Hur långt tillbaka i tiden talar vi om här ?

Ärligt talat. Jag kämpar så gärna sida vid sida med en troende kristen mot det gemensamma målet..krossa agendan för världsregim. Jag klarar bara inte av att folk ska envisas med att en massa sagoberättelser skulle ligga som grund för alltihop.

Du blandar fortfarande ihop äpplen och päron, innehåll och utanpåverk.

Jag skiter väl i om det var Freddy Flintstone eller Moses som gav oss Budorden. Det är själva INNEBÖRDEN i de som intresserar mig och den kristna moralens vs. den materialistiska/marxistiska värdeneutrala dito´s inverkan på människor som är det viktiga att förstå.

Människors tankar och värderingar styrs av idévärlden eller kausalvärlden som de gamla esoterikerna skrev.

Ska man förstå sin historia måste man studera den idéhistoriskt.

Posted on: 2007/9/26 20:58

See User information
Jag är inte kristen eller religiös på något sätt men jag har ändå hög moral och goda värderingar, det har även en stor del av mina bekanta, släktingar och annat folk jag känner, inte de heller religiösa. Varför ska religionen som sådan ha något med den saken att göra?
Av de som jag känner som är kristna(2 stycken) Så är den ena from som ett lamm och den andra en riktigt skitstövel.

Jag är 33 år gammal och anser mig ha en ganska god insikt i våran historia, både den som lärs ut i skolan och den som man kan hitta via andra medium. jag har ingen religiös skolning men har läst bibeln två gånger och intresseläst om andra religioner och deras inflytande på historien så jag tycker nog att jag vet vad jag pratar om.

Men som jag sagt tidigare och tydligen kommer att få säga igen, så är det värdelöst att diskutera religion med religiösa människor, då de bara försvarar sina teser med sin religion. Om man då som jag anser att den religionen är baserad på en lögn och hela deras tro är en tro på ett falsarium så faller hela diskussionen platt.

Jag HAR haft denna diskussionen med kristna människor förut och svaret har varit densamma. Jesus. Denna fiktiva person som var sin egen son o.s.v drar de upp som om det vore något påvisat faktum.

Hur man kan se på Zeitgeist och inte se allt som är fel med bibeln fattar jag inte. Då måste man helt enkelt vara hjärntvättad.

Jag kommer aldrig försvara kommunismens ideer, men jag anser att man kan vara en vettig människa med bra moral utan påverkan av religiösa ideer. Att NWO motarbetar kristendom är något som jag endast hört kristna Truthers prata om., därför bör detta tas med en nypa salt. Men börjar man nysta bland all djävulsdyrkande hemliga sällskap så är de trätt lätt att börja tro att det måste finnas en motpol. Men att denna skulle vara kristendomen tvivlar jag starkt på.

Mina föräldrar var också trevliga människor som ställde upp frö sina medmänniskor, så var också deras föräldrar och deras föräldrar o.s.v Men det fanns rötägg där med, precis som det gör idag.

Att brottsligheten gått upp med 800% vet jag inte om det stämmer, men att den är högre idag än på 70-talet kan jag defintivt hålla med om. Jag tvivlar dock starkt på att Avkristnandet av Sverige har nånting med saken att göra, snarare en dålig kombination av utanförskap, otrygghet, felsatsade polisresurser, sämre skolor, sämre trygghetssystem och dåligt inflytande av s.k "Gangsta-Rap" ;)

Däremot känner jag tydligt igen det du säger om Att folk hjärntvättas till en materialistisk livsföring. Skulden ligger i stort på kapitaliststarka företag som utnyttjar folk till att tjäna pengar. De ser bara hjärntvätten via MTV och diverse tidningar som ett sätt att tjäna pengar. Det handlar om Girighet, inte anti-kristendom. Som mycket annat i vår värld. Mycket vill ha mer.

Posted on: 2007/9/29 1:16

See User information
Killawife !

Du säger att du är påläst. Men du har tydligen INTE fattat det mest primära i satanist-Illuminaternas agenda:

- Att förstöra inflytandet som stora andliga vägledare haft genom historien, och ersätta den med materialistisk (marxistisk ) tänkande som gör oss frånkopplade ifrån det goda inflytande som de gamla esoterikerna visade kom ifrån kausalvärlden.

"Guds himmelrike finns inom eder"

Som sagt studera kommunistiska manifestet med Illuminternas agenda så kommer du se samma plan.

Du blandar fortfarande ihop utanpåverket i religionen ( Om Jesus var född av en Jungfru, Liknelsena med Historien om Isis-Horus, Mithra och Krishna m.m.m ) istället för att studera det BUDSKAP den s.k. Jesus och Buddha predikade om.

T.ex : Tror du att det är en SLUMP att Kristus hånas å det grövsta och bespottas i Judarnas heliga skrift Babyloniska Talmud?

Tror du att det är en slump att Kommunismen och Marxismen har ett Judiskt-Talmudiskt ursprung?

Att människor blivit alltmer egocentrerade har jag lagt märke till de senaste 30 åren.

Denna s.k. utveckling sker inte av en slump.

Den går att direkt koppla till avsaknandet av moraliska värderingar ( Kristna sådana. T.ex tio Guds bud. ) och promotandet av marxistiska och Freudianska dito, som utgår att man skall få göra som man VILL både sexuellt och socialt utan att behöva ta konsekvenserna för sitt eget handlande.

"Jag tvivlar dock starkt på att Avkristnandet av Sverige har nånting med saken att göra, snarare en dålig kombination av utanförskap, otrygghet, felsatsade polisresurser, sämre skolor, sämre trygghetssystem och dåligt inflytande av s.k "Gangsta-Rap"

-Och vart tror du det dåliga inflytandet kommit ifrån?

VAD har spliittrat familjerna och folket som gjort folk otrygga, isolerade och satta i utanförskap?

"Det handlar om Girighet, inte anti-kristendom. Som mycket annat i vår värld. Mycket vill ha mer."

- Eliten styrs av satanister. De skriver de om själva i sina egna böcker.

Posted on: 2007/9/29 3:10

See User information
Att tro att eliten är satanister slutade väll att vara en teori och blev väldigt konkret fakta i sammband med jones grove film. Visst, det är ingen ny tanke, men sällan i Konspirations branchen har det funnits så konkret fakta.

Man kan inget annat än undra, vem menar bush då han säger "god bless our nation"?

Posted on: 2007/9/29 7:17
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Andlighet och kristendom har ingenting gemensamt. Det första handlar om att vara i kontakt med sig själv och sin plast i världen och ett avstånd från ytliga ting. Det andra handlar om att underkasta sig ett trosystem skapat för att kunna kontrollera människor under Andlighets-liknande former.

Satanism eller djävulsdyrkan existerar inte hos eliten. Det de praktiserar är svart magi, kabballah-lära baserat på gammal egyptisk magi. läs lite om Alestair crowley där en del av det förklaras. Det är rätt svårtolkat bara. Crowley trodde själv att det handlade om djävulsdyrkan men det tror alltså inte jag.
Dyrkan av djävulen eller satan som denne refereras till i bibeln används endast för att påvisa att detta skulle vara ett krig mot kristendomen, där denne finns med som "boogie man". Ett bra sätt att egga kristna till att bli mer kristna, inget mer.
De "gudar" Eliten egentligen vördar är nog inte många som vet namnen på.

Budskapet i bibeln är alldeles för tvetydigt för att man ska kunna påvisa det som något gott. jag blev mest förbannad av att läsa den då det ofta talas om att man ska göra si, sen i en annan del så gör dom tvärtom.
Inte konstigt att hjärntvättade amerikaner tycker att de gör guds verk när de spränger oskyldiga irakiska barn i luften. Så gjorde de ju i bibeln?

Att människor blivit mer ego-centriska de senaste 30 åren vet jag inte om det stämmer, då jag bara var 3 år då. Men av vad jag hört, läst och fått berättat för mig så var det lika jävligt på 70-talet som nu.

Att jesus hånas och bespottas av judarna är väl inte så konstigt egentligen då någon har tagit deras religion och sen lagt till lite skit och kallar den sin egen? Jag hade också varit förbannad om det hänt mig. Oturligt nog för dom hade de inte patentverket förr i tiden.

Vad som orsakar detta dålig inflytande har jag ju redan skrivit, gangsta-rap.

Men vad som orsakar otrygghet är väl inte så svårt att förstå? krig, svält, arbetslöshet, sjukdom, fattigdom, hån, spott, höga bredbandsavgifter, you name it. Det finns tusentals orsaker till varför folk mår dåligt utan att det behöver bero på djävulens påverkan.
Den absolut vanligaste orsaken till otrygghet i vårat eller andra samhällen är pengar eller brist på pengar. Bristen på pengar skapar brott, viljan att ha pengar skapar desperation, desperationen skapar osunda själar som gör vad som helst för att komma uppåt.
Pengarna är den djävul som skapar mest problem i vårat samhälle. Tar man bort dom så försvinner tusen problem på en gång. Det enda som skiljer oss vanliga "joes" från Eliten är deras pengar. Därför lär inte detta hända än på ett tag.

I "Bohemian grove" Dyrkar de inte djävulen utan Moloch, en uggledemon som även gick under namnet Baal och dyrkades i babylon och kartago. Moloch förekommer endast i Biblen och i hebreiska texter. Moloch eller baal är inte samma sak som djävulen. Även Beelzebub, ett namn som ofta används för att representera djävulen är namnet på en annan demon.

Hittade en intressant bild på Baal: http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Bael.jpg

Posted on: 2007/10/4 23:21

See User information
Jesus talade ju om "att vara i kontakt med sig själv och sin plats i världen och ett avstånd från ytliga ting"! Att sedan kyrkorna har förvrängt saker är ju inte hans fel. Läs gärna om Elaine Pagels forksning om texter som hittats på senare år! Där framträder en annan bild av Jesus. En som du killawife nog skulle gilla bättre!

http://www.gnosis.org/naghamm/nhl.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Nag_Hammadi
http://en.wikipedia.org/wiki/Elaine_Pagels
http://www.amazon.com/gp/reader/06797 ... 22473-1263950#reader-link
http://www.amazon.com/Reading-Judas-G ... hristianity/dp/0670038458
De finns översatta till svenska också vill jag minnas...

Posted on: 2007/10/4 23:46

See User information
Quote:

Killawife skrev:
Andlighet och kristendom har ingenting gemensamt. Det första handlar om att vara i kontakt med sig själv och sin plast i världen och ett avstånd från ytliga ting. Det andra handlar om att underkasta sig ett trosystem skapat för att kunna kontrollera människor under Andlighets-liknande former.

Satanism eller djävulsdyrkan existerar inte hos eliten. Det de praktiserar är svart magi, kabballah-lära baserat på gammal egyptisk magi. läs lite om Alestair crowley där en del av det förklaras. Det är rätt svårtolkat bara. Crowley trodde själv att det handlade om djävulsdyrkan men det tror alltså inte jag.
Dyrkan av djävulen eller satan som denne refereras till i bibeln används endast för att påvisa att detta skulle vara ett krig mot kristendomen, där denne finns med som "boogie man". Ett bra sätt att egga kristna till att bli mer kristna, inget mer.
De "gudar" Eliten egentligen vördar är nog inte många som vet namnen på.

Budskapet i bibeln är alldeles för tvetydigt för att man ska kunna påvisa det som något gott. jag blev mest förbannad av att läsa den då det ofta talas om att man ska göra si, sen i en annan del så gör dom tvärtom.
Inte konstigt att hjärntvättade amerikaner tycker att de gör guds verk när de spränger oskyldiga irakiska barn i luften. Så gjorde de ju i bibeln?

Att människor blivit mer ego-centriska de senaste 30 åren vet jag inte om det stämmer, då jag bara var 3 år då. Men av vad jag hört, läst och fått berättat för mig så var det lika jävligt på 70-talet som nu.

Att jesus hånas och bespottas av judarna är väl inte så konstigt egentligen då någon har tagit deras religion och sen lagt till lite skit och kallar den sin egen? Jag hade också varit förbannad om det hänt mig. Oturligt nog för dom hade de inte patentverket förr i tiden.

Vad som orsakar detta dålig inflytande har jag ju redan skrivit, gangsta-rap.

Men vad som orsakar otrygghet är väl inte så svårt att förstå? krig, svält, arbetslöshet, sjukdom, fattigdom, hån, spott, höga bredbandsavgifter, you name it. Det finns tusentals orsaker till varför folk mår dåligt utan att det behöver bero på djävulens påverkan.
Den absolut vanligaste orsaken till otrygghet i vårat eller andra samhällen är pengar eller brist på pengar. Bristen på pengar skapar brott, viljan att ha pengar skapar desperation, desperationen skapar osunda själar som gör vad som helst för att komma uppåt.
Pengarna är den djävul som skapar mest problem i vårat samhälle. Tar man bort dom så försvinner tusen problem på en gång. Det enda som skiljer oss vanliga "joes" från Eliten är deras pengar. Därför lär inte detta hända än på ett tag.

I "Bohemian grove" Dyrkar de inte djävulen utan Moloch, en uggledemon som även gick under namnet Baal och dyrkades i babylon och kartago. Moloch förekommer endast i Biblen och i hebreiska texter. Moloch eller baal är inte samma sak som djävulen. Även Beelzebub, ett namn som ofta används för att representera djävulen är namnet på en annan demon.

Hittade en intressant bild på Baal: http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Bael.jpg

Jag märker att du är ung och dåligt påläst, samt uppenbarligen djupt indoktrinerad i dagens marxistiska/nihilistiska dubbeltänk som spottar ut svärmar av programmerade ateister i skolsystemet idag.

Jag blir så förbannade att läsa sådana okunniga inlägg som dina och som oftast kommer ifrån unga personer som inte ens är "torra bakom öronen" och knappt vet något om historien och kommer självsäkra så in i bomben och ska försöka läxa upp äldre, visare och mer pålästa människor om vad som är rätt eller fel.

"Lita inte på någon som är över 40" som Lenin propagerade för Komministslynglarna.

Detta märks dessutom tydligt i dina inlägg du inte förstått något av vad jag skrivit om tidigare.

Posted on: 2007/10/5 13:38

See User information
Jag orkar inte skriva mer då du uppenbart inte kommer att fatta. Har samma problem med min kristna polare.

Vi avslutar diskussionen här.

Posted on: 2007/10/5 21:45

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper