vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »

Re: Dubbla budskap från vaken

See User information
bennybear

Mitt budskap är i grund och botten:

Man är en individ.

Man lever i ett förtryck. (man kan kallade för Sverige, Norge,Usa mm.)

Vill man leva i mindre förtryck, då ska man stärka sina egna rättigheter.

Då är det helt oviktigt att det heter Sverige, norge, usa ,iran mm.

Det handlar om makt över sitt egna liv, det är det ända man har.

Posted on: 2007/9/27 18:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Du precis som alla andra ingår i olika sammanhang, ifrån Familjen, Vänskapskretsen, Bostadsområdet, Stadsdelen, Staden , Länet, Landskapet, Nationen, Världsdelen osv.

Man får börja där man står och se till att ens närmaste omgivning har det bra innan man går ut och predikar för Världen.

Om man nu är emot förtryck får man ju precicera VAD det är och VILKA som ligger bakom densamma.

- Banksystemet

- Elitfamiljerna som komtrollerar den.

- Idéerna som de är bärare av och som de använder emot folket.

Posted on: 2007/9/27 18:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
bennybear

Nu börjar vi snacka, det är just makten som begränsar våra liv med lagar och regler, och vårat syfte är väl att återta så mycke makt åt individen så möjligt, så att vi inte blir förslavade.

Politiken är ju genomkorrupt, och styrs av lobbygrupper och näringslivet (och alla vet att äger man Federal reserv bank så är det inte svårt att äga just allt som går att köpas för pengar).

Det som vi borde syssla med är att stärka allas individuella rättigheter så att vi får möjlighet att leva dom liven vi drömmer om att leva (inte vara en slav under riket Svea).

Låt Oss tillsammans avslöja ögat på pyramiden och återta våra fria liv.

Jag är inte religös men är det inte gud som ska diktera villkåren inte ett gäng korrupta politiker som låter makeliten suga ut och skapa kaos på den här avlånga marksnutten (Sverige)

Posted on: 2007/9/27 19:19

See User information
Imas:
Quote:
Dan, har inte du förstått hur makteliten fungerar?

Iran, Norkorea, Afganistan dessa länder är bara en polaritet i världens brickspel, alla länder skulle jag vilja säga.

Och det ironiska är att det landet med mest makt är det minsta på jorden och ligger i Rome, gissa vilket?

Makteliten har näst intill total makt, det finns inga fria länder längre, så är det bara, gilla läget.

Jag är av den uppfattningen om att det även pågår ett krig bortom mänskligheten vilket grundar sig på ett avtal mellan Gud och Satan, om du förstår vad jag menar...

Posted on: 2007/9/27 22:58

See User information
bennybear:
Quote:
Dan!

Jag har ALDRIG sett dig ta upp de allvarliga problem som Svenskarna och Sverige drabbats av de senaste 30-åren som ett resultat av massinvandringen, sekulariseringen och andra marxistiska- sataniska påhitt.

OM man inte bryr sig om det folk och vars land man bebor så anser jag att man är respektlös och nästan förlorat rätten att uppehålla sig här.

Jag har tidigare sagt att flyktingströmmarna är ett internationellt misslyckande och att hur vi tar hand om flyktingarna är ett nationellt misslyckande.

Senare ser jag sekularism som ett större hot än nationalkänslan. Den nya kyrkan lär bli en sekulär kyrka som går i handen av illuminati, humanism, dvs. ateism. Att samhället är indoktrinerad av darwinsim och att män/kvinnor mer blir enkönade. Feminismen, splittringen av familjer, rotlösa barn som inte bor med båda föräldrarna, den ekonomiska trycket mot människorna. Att människorna får mindre tid över, för sig själva och familj. I dagens Rapport berättade man att varja familj arbetade 10 timmar mer i veckan än på 70-talet...

Om ni vill bevara svenskheten så är det väl bara att praktisera dess kultur och föra den vidare? Men frågan är ju var vår kultur igentligen kommer ifrån? Jul, Påsk, Midsommar osv... De kulturella aspekterna är mer hotade av amerikansk massmedia, coca cola och den bedrövliga konsumtionskulturen. Bristen på tid lär hota husmanskosten med micromat och snabbmakaroner.

Posted on: 2007/9/27 23:09

See User information
Den här debatten är lite onödig tycker jag.
Jag tror inte någon har full koll på vad som händer på alla fronter. Det skulle väl vara de som sitter högst upp i pyramiden då...
Därför är det dumt att utpeka någon som falsk eller dubbelgent. Det var väl så diskussionen började?
Vad gäller individer och länder etc. anser jag att individerna är viktigast men det innebär inte att olika kulturer är oviktiga eftersom individerna stödjer sig på sin kultur. Har man ingen kultur så är risken stor att man blir fångad av "den kommersiella kulturen" som inte är en "riktig kultur". Detta arbetar ju eliten så gott de kan för att uppnå, bland annat genom att skapa lidande i delar av världen så att
onaturligt stora folkomflyttningar sker. Det får andra konsekvenser för ett lands kultur om en stor mängd människor tvingas flytta till andra kulturer än om några enstaka gör det av egen fri vilja.

Posted on: 2007/9/28 7:35

Anonym
Oj här har det spårat ut sen jag var inne och läste sist :) .

Syftet med min tråd var att få höra folks åsikter om Alex jones och om han möjligtvis kunde vara disinfo agent eller inte.

Att få lyssna till vad folk tror och tänker , och senare undersöka detta själv.

Det är väl därför vi är här och debatterar , så vi kan lära oss av varandra..?

Jag tycker vi borde försöka vara mer ödmjuka här på forumet och försöka förstå hur andra personer tänker och resonerar.

Anonym
Quote:

Hur kan han leda folk på felspår när alex tar upp så sjukt mycket hemligheter som eliten håller på med? Dokumenterade hemligheter också. Är inte det lite för jävla kontraproduktivt för eliten? Hade de viljat haft en agent där så är AJ ett skitdåligt val eftersom han leder så många till "att göra sin egen forskning". Han säger ju dagligen, DO YOUR OWN RESEARCH. Lyssna på Alex den senaste veckan. Jag har hört alla avsnitt. Han får om och om igen ta upp frågan om Zionist/Jesuit kontrollerad och förklara för folk.
Det tar upp enormt mycket av programmet.

Om alla ni som tvivlar på Jones tar och LYSSNAR en vecka på programmet så kanske ni förstår bättre istället för att sitta och läsa skvaller och SKIT på CENTCOM styrda sidor.

Bra svar void. Men varför använder du så mycket svordommar? Jag får uppfattningen av att du är väldigt arg , isåfall vad är du arg för? Jag försökte svara så neutralt jag kunde får be om ursäkt om jag retade upp dig.

Jag kan försöka svara på dina frågor med vad jag tror om du lovar att ta det lugnt :) .

Quote:

Hur kan han leda folk på felspår när alex tar upp så sjukt mycket hemligheter som eliten håller på med?

Leo kom med några bra synpunkter i intervjun,, som jag förstod det så menade han att Alex fångar upp folk och ger dom massor av "korrekt" information men när han ska lägga dom sista pusselbitarna på plats så att säga så ger han dom felaktig information. Vilket i sin tur gör att folk inte får en fungerande helhetsbild.. Leo menar att vatikanen är den "sista biten" som alex inte ger.

Quote:

Är inte det lite för jävla kontraproduktivt för eliten? Hade de viljat haft en agent där så är AJ ett skitdåligt val eftersom han leder så många till "att göra sin egen forskning". Han säger ju dagligen, DO YOUR OWN RESEARCH.

Om han inte tog upp hemligheter osv så skulle ju folk direkt fatta att han var disinfo.

Det är det som är grejjen , att han ska verka så "naturtrogen" som möjligt så folk köper det ,sen sakta leda folk så dom missar "poängen"

Och att han säger "do your own research" behöver inte vara något dråpslag för att han skulle vara disinfo. Det ger honom snarare mer kredabilitet ,, "jag har inget att dölja" syna mig och se.

Ta det lugnt nu jag försöker inte vinna någon debatt här utan jag försöker bara se saker från flera vinklar. Jag säger inte att jag har rätt eller att ni har fel , bygg gärna på det här om ni vill :)

Anonym
Quote:

Det är det som är grejjen , att han ska verka så "naturtrogen" som möjligt så folk köper det ,sen sakta leda folk så dom missar "poängen"

Okej. Vad är poängen då?

See User information
Poängen är summan av frågan.
Vad är frågan?
Vem ställer frågan?
Vem skall svara på frågan?

Och viktigast av allt, är man med i Illuminati om man väljer att forumela frågan själv, och inte har med det som vissa folk tycker?

Givetvis är svaret nej. Frågan är upp till var och en att bestämma, svaret likaså.

Det finns lika många konspirations teorier som det finns konspiratörer, och alla "kändisar" innom ämnet kan inte passa allas tycke, att påstå att det gör dom till Illuminati är korkat, naïvt och (måste säga det igen) korkat.

Posted on: 2007/9/28 13:08
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

Anonym
William Cooper exposes SCAREMONGER Jesuit-CIA Alex Jones

1 http://www.youtube.com/watch?v=NAgTFWglHrc&NR=1

2 http://www.youtube.com/watch?v=eIQ-II78ilI

3 http://www.youtube.com/watch?v=NIeajzS4IIc

4 http://www.youtube.com/watch?v=sweGpP82S0I

5 http://www.youtube.com/watch?v=dPp4hIc0sT4

6 http://www.youtube.com/watch?v=dVQUgNjzlEk

Detta är en annan vinkel av en annan radiopratare
Han fick plikta med sitt liv för vad han sa

Man måste ju ändå ifrågasätta att AJ förutsade 9/11
och nu börjar predika om nukes i america.

Killen måste vara synsk

William Cooper Killed in Arizona after 9/11
update: 5 Nov '01

http://www.cam.net.uk/home/aaa315/peace/dead.htm

See User information
Att förutspå saker som 911 är inte att vara synisk.
Personer som david icke förutspådde ochså det, Ifall man är insatt i Illuminatis agenda kan man lätt lista ut saker som kommer att hända, folk som kommer vinna i valet och folk som kommer "råka ut för olyckor"

Posted on: 2007/9/28 13:30

Anonym
Tja, när det gäller vaken.se och den förvirrade micro & Co så upphör man aldrig att förvånas.

Studiostädare Torsten Bengtsson...

See User information
Quote:

Imas skrev:
bennybear

Det som vi borde syssla med är att stärka allas individuella rättigheter så att vi får möjlighet att leva dom liven vi drömmer om att leva (inte vara en slav under riket Svea).

Du är INTE slav under riket SVEA, du är slav under idéer, som materialismen/marxismen och andra naturvidriga tankesätt som promotas av an satanisk elit, som använder de för att underminera alla naturenliga band som skapelsen givit dig såsom: Familjen, Folket och Nationen för att på så sätt bereda vägen för deras diktatoriskt styrda och gränslösa världsstat. ( Globalisering och "Frihandel" )

Folk har genom historien alltid slutit sig samman ifrån stammar, klaner, landskap, riken och nationer.

Gränser och revir är naturens sätt att bevara RIKTIG mångfald och rikedom.

T.om på cellnivå har skapelsen inrättat membran ( Gränser ) för att säkerställa friska organ och utestänga inkräktare likt bakerier och virus.

Posted on: 2007/9/28 16:26

Anonym
Quote:

Okej. Vad är poängen då?

Alltså att Vatikanen skulle vara den slutgiltiga pusselbiten , uttryckte mig lite flummigt.

See User information
Klart som fan att vatikanen inte är den slutliga pusselbiten, vatikanen är bara en relativt matlös organisation.

Posted on: 2007/9/29 10:07

Anonym
Jag vet inte hur mycket du har haft turen att erfara under ditt 11 år långa liv emil men jag tror du skulle tjäna på att ha ett mer öppet sinnelag.

Det finns väldigt många smarta personer som har forskat på det här mycket längre än vad du ens har levt. Försök sätta dig in i hur dom ser på saken och lyssna öppet på vad dom har att säga innan du drar dina slutsatser.

Jag lyssnar på vad alla har att säga innan jag drar mina slutsatser om det här ämnet. Just nu så presenterar jag Leo's åsikter för er så gott jag kan och försöker föra debatt om dom , ditt inlägg hjälper inte till , du skulle kunna utveckla dig lite mer. Lär mig ;).

Och försök gärna tänka igenom dina svar bättre förstår nästan aldrig vad du menar ,, tack

See User information
Ummm.. okej.

Ja det är väll ganska svårt att ha något annat en en anna åsikt.

Men det jag läst, det jag sett och det jag i allmänhet vet om religon och vatikanen gör så att jag har bildat en egen åsikt, denna egna åsikt säger mig att vatikanen, precis som så mycket annat bara är ett verktyg. Ett verktyg som är till för att dela upp folk, dumma ner folk, ta folks pengar och få dom att sluta tänka själva.

Däremot, så har det väldigt lite att göra med andra fundamentala delar i sammhället och illuminatis agenda.

Var det vatikanen som anföll pearl harbour?
Var det vatikanen som exploaterar afrika?
Var det vatikanen som mer eller mindre erövrade usa på 1910 talet?
Var det vatikanen som manipulerade europa att gå in i andr avärldskriget?

Nej, vatikanen är inte huvudet, eller den så kallade "cap stone"en, men visst vatikanen är en del, men det är inte svaret på gåtan.

Posted on: 2007/9/29 10:36

See User information
Helllooo!

Alex Jones...

Har lyssnat på honom i flera år, var en av de första med "bra" information kring 911.

He is Christian, so I kinda, errr dont trust SOMETHING about him.

Currently looking into the jesuit connection.

My point:

We need to be creative together with openness, and forget the Cult of Personalities, no matter what flavour.

There are some good things in Alexs work, but....he can never reveal the WHOLE truth as it is bigger than him, Alex, a human, on earth..

He is doing MORe than most people

Posted on: 2007/9/29 16:59
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
So trust satanists instead then ...

Posted on: 2007/9/29 18:35

Anonym
Vad menar du?

See User information
Vatikanen är inte högst upp i pyramiden det säger sig själv!

Vilka äger bankerna medierna?
Vatikanen fick nyss ta tillbaka texter som var emot judar

judar har texter mot katolismen

Jag säger inte att judarna är högst upp men de har ju helt klart en större roll en dessa jesuiter!

Posted on: 2007/10/1 15:30

Anonym
Quote:

maggoty skrev:
Vatikanen är inte högst upp i pyramiden det säger sig själv!

Vilka äger bankerna medierna?
Vatikanen fick nyss ta tillbaka texter som var emot judar

judar har texter mot katolismen

Jag säger inte att judarna är högst upp men de har ju helt klart en större roll en dessa jesuiter!

Den första kända Illuminatorden (Alumbrado) grundades 1492 av spanska judar som kallades "marraner," också kända som "krypto (hemliga) judar." Efter våldsam förföljelse i Spanien och Portugal som bröt ut 1391, blev hundratusentals judar tvingade att konvertera till den romersk-katolska kyrkans tro. Officiellt var de nu katoliker, men i hemlighet höll de sig till judendomen och följde istället talmud och kabbalan. Marranos kunde i hemlighet undervisa sina barn om judendomen, särskilt talmuden och kabbalan och denna mycket stora grupp judar finns fortfarande idag. Efter 1540 valde många marraner att fly till England, Holland, Frankrike, Ottomanska imperiet (Turkiet), Brasilien och andra ställen i Syd- och Centralamerika. Marranos behöll sina starka familjeband och blev mycket förmögna och inflytelserika i de länder där de bodde. Men som seden är bland judiska människor spelade det ingen roll i vilket land de levde, deras lojalitet var mot dem själva och judendomen. Den information som följer kan bli en chock för alla katoliker: 1491 föddes San Ignatio de Loyola i den baskiska provinsen Guipuzcoa i Spanien. Hans föräldrar var marraner, och vid tiden för hans födelse var hans familj mycket rik. Han blev redan som ung medlem av den judiska illuminatorden i Spanien. Som täckmantel för sina hemliga judiska aktiviteter, blev han en mycket aktiv katolik. Den 20 maj 1521 blev Ignatius (som han nu kallades) sårad i ett fältslag och blev halvt krympling. Otjänlig för den militära eller politiska arenan, började han ett sökande efter helighet och hamnade slutligen i Paris, där han studerade till präst. 1539 hade han flyttat till Rom där han grundade "JESUITORDEN,"som blev den mest ondskefulla, blodiga och förföljelsebringande orden inom den romersk-katolska kyrkan. Orden ogillades 1540 av den dåvarande påven Paul III. Vid Loyolas död 1556 fanns det mer än 1000 medlemmar i jesuitorden, som hade sitt säte i flera länder.

När Ignatius byggde upp jesuitorden, uppfann han ett sinnrikt spionsystem, så att ingen inom ordern kunde känna sig säker. Om det fanns någon opponent, kunde han dödas omedelbart. Jesuitorden blev inte bara en dödlig, förlängd arm av den romersk-katolska kyrkan; den utvecklades också till en hemlig underrättelsetjänst. Påvarna förlitade sig mer och mer på jesuitorden, utan att veta att dess innersta kärna var judisk, och att dessa judar var medlemmar av illuminatorden, som föraktade och hatade den romersk-katolska kyrkan.

1623 bildade marranerna en orden i Frankrike, "Guerients," som 1722 ombildades till en illuminatorden.

See User information
Var hitta du denna godbit ?

Posted on: 2007/10/1 15:53

« 1 (2) 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper