vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Common Purpose konspirationen

See User information
Hejsan!

Jag såg igår en film om common purpose vilket är en gigantisk kvasi-hemlig "välgörenhetsstiftelse" med inriktning på mångfald. De har i england ca. 80000 trainees och i ca. 18000 aktiva medlemmar på beslutsfattande positioner rakt igenom det brittiska samhället.

Jag undrade naturigtvis "finns de inte i sverige?"; och jo visst finns de här.

Kolla in min blogg för filmer, länkar och allmän info:afehrle.blogspot.com

Om ni vet något mer om dem (de kallar sig stiftelsen civila sverige) eller lyckas googla fram nåt mer så hör gärna av er.

MVH Neron

Posted on: 2007/9/29 12:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Common Purpose konspirationen

See User information
Läskigt,hade inte hört talas om dom innan, men "dom" har sina organisationer överallt.

Posted on: 2007/9/29 12:25
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Eller hur.. De är väldigt tystlåtna och talas sällan om. ännu en "maktsekt" av något slag. Teorin är väl att även Brown och Blair är medlemmar och därmed ansvariga inför common purpose. (Men det är väl kanske inte den enda organisationen som de är ansvariga inför.)

Posted on: 2007/9/29 13:06

See User information
Mjo precis, speciellt blair verkar ju vara med i väldans många organisationer, det sägs ju även att han är en sk 33a.

Posted on: 2007/9/29 13:16
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Jag såg hela denna föreläsningen om common purpose.

Det är det mest konkreta och den bästa informationen jag sett hittills om infiltration i samhället.

Spännande verkligen.

http://video.google.co.uk/videoplay?d ... 4960863576873594&hl=en-GB

Undrar hur omfattande en liknande verksamhet är i Sverige.

Någon som vet vem som har forskat mest på den frågan i Sverige?

Posted on: 2007/10/2 9:09

Anonym
Torrent?

See User information
Känner att jag vill skriva något mer om denna föreläsningen.

Den är väldigt stark och visar på en djup och dold problematik.

Jag tror att denna militärofficeren är verkligt värd att ta på blodigaste allvar.

Även om jag själv tror att hans förståelse av de hemliga nätverk som upptäckt och föreläser om är något onyanserad, så är det en tolkning som ligger nära en obekväm sanning tror jag.

Jag tror inte att det är så enkelt som att det är en "ond" konspiration. Jag tror att det finns djupt liggande psykologiska själ till att dessa fruktansvärda metoder används i våra samhällen.

Inte desto mindre håller jag med Officern. Det är läge att börja använda ord som "infiltration" "förräderi" och "hjärntvättning" i våra alla organisationer. Dock är det viktigt att samtidigt komma över de jobbiga känslor och våldsamma impulser som man kan få av dessa ord.

Det svåra är att kunna ha en empatisk och förstående hållning även till de personer som faktiskt medvetet försöker förstöra organisationer som sjukhus och liknande. Läs om begreppet "psychopolitics"! Personer som tror att detta är nödvändigt i vårt samhälle har antagligen själva blivit så illa behandlade i detta samhälle så som det fungerar idag att de behöver ta till extremt våldsamma metoder för att förändra det. De har inte riktigt förmågan att känna empati för vanliga människor verkar det som.

Därför är det, tror jag, extra viktigt att vi tar dessa personer på empatiskt allvar. Inte som om de är sinnessjuka eller onda utan som att de verkligen är i behov av att bli förstådda i verklig mening.

Det är alltså en utmaning för oss som vill göra en verklig skillnad i denna svåra situation. Hur kan man prata om "förräderi" och medveten "förstörelse" utan att själv bli våldsam i sitt eget språk, inklusive kroppsspråk och liknande? Hur kan man göra det utan att bli rädd själv?

Posted on: 2007/10/2 14:56

See User information
Jag vill lägga till en liten varning.

Att läsa om "psychopolitics" är verkligen jobbigt.

Hittade exempelvis denna boken på amazon:
http://www.amazon.com/Political-Paran ... bert-Robins/dp/0300070276

Jag antar att många på denna sajten är vana vid sånt här, men om du vet att du är känslig så var försiktig! Själv är jag ganska van och har redan gått igenom mina kriser när det gäller att sätta mig in i den paranoida världsbilden. Dock än en gång. Om du inte är van och inte vill gå in i en kris kring detta just nu så vänta lite med detta temat!

Dessutom vill jag lägga till att jag inte vet om detta är disinfo som är till för att skrämmas.

Posted on: 2007/10/2 15:10

See User information
Stiftelsen civila Sverige aka Common Purpose Sverige.

Är det verkligen ingen som har någon information utöver dessa möjligtvis tvivelaktiga filmer? Kan vi inte ens "avslöja" den här lilla "konspirationen" så tjänar väl den här sidan inget till... okej, lite väl kritiskt kanske; om man nu ska vara självkritisk också.

Något måste vi väl kunna gräva fram people!

Jo det var kul att du hade så mycket tankar timsan, men lite off topic ändå. Att gå runt och varna människor från att sätta sig in i konspirationer trodde jag dessutom inte riktigt hörde den här sidan till :)

Fridens vägnar.

engelskspråkig blogg om CP
Dansk nyhet om CP
Gå in på denna sida och sök på "Muldvarpe hærger Storbritannien".
Länk till mitt blogginlägg om CP
common purpose - sverige

Posted on: 2007/11/5 19:12

See User information
Den svenska damens namn dyker upp här

http://www.orebropromotion.se/
Hon har en egen epost där och verkar vara verksam där just nu

Samt
http://www.mangfaldgertillvaxt.se/?page=partner
Ytterligare en ny epostadress

samt detta verkar vara hennes företag
Injection Trading And - Reklam

Hon är även ledamot i Länsförsäkringar Bergslagen samt i detta företag Microdata http://www.microdata.nu/

Suppleanten i hennes eget företag verkar vara med i Odd Fellows styrelse. Antar att det är hennes man, annars borde han varit ledamot (men det sista är endast spekulation)

Tycker hon verkar vara en "harmlös" och hygglig människa.
Och duktig även om det inte verkar ge så jättestort ekonomiskt utbyte.

Posted on: 2007/11/5 20:01

See User information
ps. Ni kan hyra hennes stuga på blocket också.

Varför inte maila henne och hänvisa till den engelska filmen och be om en kommentar?

Posted on: 2007/11/5 20:10

See User information
Detverkar inte finnas så mycket av CP i Sverige. Vet någon om det finns på andra platser i Sverige? Fast det kanske inte behövs. Vi lyder EU så snällt ändå kan jag tänka mig!

Posted on: 2007/11/7 22:03

See User information
Eller är det så att det är utbrett även här men att det inte syns på webben. Om tillräckligt många går kurser i Örebro så kan de kanske få stort inflytande på ett diskret sätt.

Posted on: 2007/11/7 22:08

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper