Vakencorner
|
Re: 3 svar på allt.
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Det är troligen bara ca. 10% som ar sant i Bibeln. Det är den slutsats som jag dragit efter att ha läst den flera gånger. Det mesta som är sant verkar finnas i ordspråksboken och predikaren i gamla testamentet. Bibeln består mest av falsarier är jag övertygad om.
/ Cenéria
Posted on: 2007/10/6 5:34
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Med detta i åtanke, ställ er då frågan, är den kristna tron verkligen "god" är den verkligen tänkt för den lågiskt tänkande, rationella, och framgångsrika personen, eller är Kristendom skapad av eliten för att förtrycka och hålla tillbaka os.
Instutionen som kallas kristendom är skapad av den dåvarande eliten för att kunna fortsätta utöva sin makt över folket. Men jag tror att Jesus var en andlig lärare som kom till jorden för att undervisa, men kristendomens grundare ändrade hans grundtankar för att inte ge folket någon makt. Och det var just i folkets makt Jesus största budskap låg. Så jag följer inte kristendomen utan tillåter mig tänka utanför ramarna och se det uppenbara i hans budskap. Att alla har Gud inom sig och därför behövs inga mellanhänder (prästerskapet) för att nå Gud. Och det ligger nog lite sanning i det ceneria skriver också. Men det mesta är nog inte lögner, vad jag har uppfattat iallafall, utan misstolkningar. Och sen ser jag gamla testamentet som en samling berättelser som kanske inte grundas på fullständig verklighet, utan som just berättelser som har underliggande budskap. Och dessa budskap är oftast väldigt vettiga. Tyvärr är de nog som sagt feltolkade eller tagna alldeles för bokstavligt.
Posted on: 2007/10/6 13:29
|
|||
|
Martin Johansson
Kärleksvisioner |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
emil322: Applicera detta på svensk sjukvård... exakt samma gissningslekar. Quote: emil322: Applicera detta på Svenska Spel eller avtalsrörelsen... exakt samma gissningslekar. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jo visst finns det lurendrejare och sharlataner överallt, inte minst bland admins på vaken.se.
Det finns tre svar på detta problem; "bajsklimp", "bajsklump" och "bajskorv" (hemlig, void och micro). Vilken är störst? Jo det är utan tvekan micro (bajskorven), emedans bajsklumpen (void) är lite mindre än bajskorven, men ändå större än den lilla bajsklimpen. Allt är relativt... Einstein |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Är det inte "utbrytarkungen" från andra sidan älven som försöker ta sig ut igen??
Posted on: 2007/10/6 16:02
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
He he he, jo det är jag som figurerar och frodas igen...
![]() |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Myten, legenden och mannen med tusen ansikten...
Vem vet när och om han dyker upp igen?
Posted on: 2007/10/6 16:06
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Ja sist missade jag er alla på det gamla ölhaket. Dålig planering eller dålig andedräkt inte fan vet jag men det hade varit kul att ses IRL nån gång framöver.
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jo visst får vi ses på ölhaket någon gång här framöver tycker jag...
Ha det... |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
jopp
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
-E diedieda deida dieda....
Posted on: 2007/10/14 5:22
|
|||
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login