vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: solenergi leds i koppar?

See User information
Quote:

osm skrev:
hehe, det är helt otroligt!!!

Jag vill ha reda på mer och vill testa själv, och jag e wierd tycker du Buliminati. Men i nästa inlägg klappar du andra på axeln, för att dom verkligen testar själva? Orm...

zpz2, håll din raka tråkiga skolfysik untanför ämnet, den har inte här att göra, det har med annan kunskap att göra.

De e rätt kul inställning, hittar jag inte allt det ni snackar om i fysikböcker så har ni fel, de vet ni va? :) :) :)

Hare...

Håller fullständigt med dig.
En annan kul sak är ju att dom fysiska lagarna som beskrivs i dom s.k "skolböckerna" bara gäller på vissa sidor här på vaken beroende på vilket ämne som berörs. för kolla samma debatt 911 så gäller dom inte alls.

Märkligt men sant......

Posted on: 2007/10/12 6:53
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Tack för att du bevisar min poäng, beerman :)

Jag tänkte nämna det som argument också... Men kände att jag var påväg för mycket ur kurs så att säga.

Skolboksfysiken fungerar utmärkt att argumentera med och är den ultimata sanningen när man pratar om hur WTC kollapsade, men när man pratar om "alternativ teknik" så upphör den att gälla. Låter det som iaf... Steven E. Jones är ju så hyllad, men han begagnar sig ju likförbannat också av de allmänt accepterade fysiska lagarna.

Don't get me wrong - såvitt jag vet så kollapsade inte WTC pga. någonting annat än syntetiska detonationer. Men samma fysiska regler vi använder som argument där måste vi applicera på annat som vi undersöker för att det inte bara skall bli en fars av våra resonemang.

Det betyder dock inte att man kan göra nya upptäkter inom naturvetenskapen... Nya regler och lagar. Men de måste kunna bevisas, styrkas och motiveras.

Hoppas ni förstår vad jag menar.

Peace out...

Posted on: 2007/10/12 10:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Förstår precis! Men det gör ju också att det blir lite kul att argumentera på detta forum där vissa tror sig veta MER än andra utan att testa nya möligheter. (och dom kallar sig vakna) tillåt mig småle.....

Posted on: 2007/10/13 21:35
Resized Image

See User information
Quote:

beerman skrev:
Förstår precis! Men det gör ju också att det blir lite kul att argumentera på detta forum där vissa tror sig veta MER än andra utan att testa nya möligheter. (och dom kallar sig vakna) tillåt mig småle.....

Om barnen på medeltiden hade lyssnat på sina föräldrar så hade vi fortfarande varit på medeltiden.......sa alltid min morfar.....

Posted on: 2007/10/13 21:45
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:

gaston skrev:
Quote:

beerman skrev:

Om barnen på medeltiden hade lyssnat på sina föräldrar så hade vi fortfarande varit på medeltiden.......sa alltid min morfar.....

Njaaa. Vi hade varit i 2012, och haft en framtid.

Posted on: 2007/10/13 22:02
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Jag småler också, tillsammans med Gaston :) ...

Framåt skall det, hur spelar ingen roll. har ni aldrig funderat på många saker man äter eller gör, roar sig med eller bygger, hur fan kom man igentligen på det här från början. Jo för att nån gick imot alla som sa att det inte går, eller också tänkte själv utanför boxen, eller testade galna saker helt enkelt. Övriga saker dyker upp ändå, utan att nån tänker bakom, en del kallar det slumpen :)

Förstår vekligen inte varför det är så negativt att testa en ny grej, som kanske inte skulle fungera. So what!!! Effekten av uppfinningen vore ett + i kanten, är det nåt att va rädd för, om det skulle funka?

Men de e som de e, spegelbilden skall ändras, boxen skall rättas till och dom mentala gallren skall styrkas, tänk och tyck som jag! bäähää...

Hare gött :)

Anonym
Får lägga till en grej, mixtra inte ihop vissa personers intresse och nyfikenhet med att vara divig och påstå att man kan nåt! Det e samma sak som att skälla på någon, för att han tänker själv, och följer intresset, typ.

Ändra reglerna på vaken så att dom passar er skeptiker bättre, kom inte o tro att du kan nåt, håll dig på en låg nivå, tänk att du är kedjans svagaste länk. Tänk inte ut nåt själv, tänk om det skulle vara fel, aj aj. Förslå ingen ny teknik, den fungerar ändå inte i praktiken, dummast vore att testa nåt nytt. Eller vill ni ha mer kontroll?

De e en jädrans oreda i programmen ser jag :)

See User information
Ja vaddå vågar du inget vinner du inget.......

Posted on: 2007/10/13 22:30
Resized Image

See User information
Quote:

snyggast skrev:
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

osm skrev:
Hur såg lösningen ut, hur stor var kopparplåten på utsidan, och sen en ledare in, eller skall det vara en fläta in? Skulle vilja se en ritning eller liknande, om inte det finns, i alla fall lite mer info om varför det fungerar.

Det är lite fascinerande att du direkt utgår ifrån att det fungerar och undrar hur det fungerar, istället för att fråga dig OM det fungerar.

De enda uppgifter vi har här är hörsägen från någon som läste en bok av en tysk botanist, präst och läkare (nej, physician betyder inte fysiker) som levde på 1500-talet. På den tiden hade man inga kunskaper om fotosyntesen och väldigt små kunskaper om ljusets natur och elektromagnetism.

Att det skulle fungera som det påstås går på tvärs mot allt vi idag vet om fysik och hur växter fungerar, så att du utgår ifrån att det fungerar på såpass lösa grunder är ju anmärkningsvärt måste jag säga.

Znälle zpz, blanda inte in "skolböckers sanningar" om tex fysik, det där är marginella och skenbara saker. Gäsp.

Ni religiösa vetenskapsfundamentalister är heeeelt otroliga!!

OM man inte kan förklara HUR universum är uppbyggt med en matematisk formel som förklarar med erkända fysikaliska lagar hur universum med alla sina biljoners bolijoners galaxer och stjärnor samverkar för att bilda skapelsen, så kan det helt enkelt inte existera.

Posted on: 2007/10/14 8:14

See User information
Quote:

zpz2 skrev:
Det återstår dock för dig att förklara varför plantan skulle hjälpas av att bli elektrifierad. Och om den skulle det så hade det varit enklare att använda ett batteri.

Bara för det ska jag prova med ett batteri sen också... Men om det är så att det inte är elen som gör att plantan överlever utan nått annat? Då är ju den ända förklaringen att planat lever av nån annan sort energi än solljus eller el.

Det är bara det jag försöker komma fram till med exprimentet ;) Funkar det inte så gör det ju inte det men livet går vidare...

Sen tycker jag att dom som klankar ner på den "kända" fysiken kan försöka få tummen ur röven och göra några expriment dom också som då skulle bevisa att dom har rätt. Tyvärr är det ju så nu för tiden att det räcker inte att ett expriment funkat en gång för att bevisa en sanning, kvittar hur mycket ni vill det så kommer alldrig resten av värden tro er om ni inte kan göra expriment med tydliga resultat som lätt går att återskapa.

Jag tror att fri energi finns där ute, färdig att ta när man vill, men man måste bara hitta kryphålen i dom fysiska lagarna eller det rätta sammspelet mellan dom.

Posted on: 2007/10/15 12:40

See User information
Quote:

Mini skrev:
Quote:

zpz2 skrev:
Det återstår dock för dig att förklara varför plantan skulle hjälpas av att bli elektrifierad. Och om den skulle det så hade det varit enklare att använda ett batteri.

Bara för det ska jag prova med ett batteri sen också... Men om det är så att det inte är elen som gör att plantan överlever utan nått annat? Då är ju den ända förklaringen att planat lever av nån annan sort energi än solljus eller el.

Det är bara det jag försöker komma fram till med exprimentet ;) Funkar det inte så gör det ju inte det men livet går vidare...

Sen tycker jag att dom som klankar ner på den "kända" fysiken kan försöka få tummen ur röven och göra några expriment dom också som då skulle bevisa att dom har rätt. Tyvärr är det ju så nu för tiden att det räcker inte att ett expriment funkat en gång för att bevisa en sanning, kvittar hur mycket ni vill det så kommer alldrig resten av värden tro er om ni inte kan göra expriment med tydliga resultat som lätt går att återskapa.

Jag tror att fri energi finns där ute, färdig att ta när man vill, men man måste bara hitta kryphålen i dom fysiska lagarna eller det rätta sammspelet mellan dom.

Jag tror inte någon behöver lägga tid på att experimentera. Allt är redan visat för alla hela tiden. Det hjälper inte.
Tex visar David Copperfield öppet att de fysiska lagarna inte är gränserna för verkligheten. Vem bryr sig. Till och med medlemmar på detta forum säger sig väl inte "tro" på att han kan, eller har "förmåga" utan biter sig envist kvar vid förklaringar om uppgjorda saker och filmtrix osv.

Det kan väl bara vara så, för som jag sagt, detta forum är för flummare och ovakna. Skräder inte orden.

Posted on: 2007/10/15 12:54
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
David Copperfeld är väl han trolkaren som säger sig kunna levetiation m,m?

Allt jag sätt av honom är ju halv skakiga filmer på lite isolerad ställen och det är ju inte svårt att fixa 20-30 statister ;)

Och om man nu kan flyga, vaför gör han det inte ordentligt över tex en motorväg eller till alla sinna uppvisningar?

Säg inte att det är ONÖDIGT att exprimentera! Du är inte bättre än nån annan slöhög som tror på allt du läser bara för det är alternatvt om du aldrig bryr dig om att testa lite greger eller göra egna expiment själv.

Men visst är det bekvämt att sitta på ett forum på internett och klaga över att eliten håller på och förstör värden och bla bla bla...
Alla som känner igen sig i detta kan väl börga göra nått kreativt ist för att sitta här och uggla. Sprida info är ju bra men vill folk inte ta den till sig hjälper det inte... Men kommer någon flygande i ett tefat och släpper ner flygblad skulle det hända saker....

Posted on: 2007/10/15 13:17

See User information
Hundar har ett luktsinne som är flerdubbelt mer effektivt än människans. De uppfattar frekvenser som vi inte kan ens med "vetenskaplig" apparatur.

Betyder det att hundens luktsinne har fel för att vetenskapen inte kan uppfattta lukten????

Detsamma gäller alla möjliga djur och växter som har mångdubbel bättre förmåga att uppfatta infra och ultraljud- ljus, och andra sinnesförnimmelser som ligger utanför människans och den nya religionen Vetenskapens förmåga att registrera fenomen.

Innebär detta att djuren har fel eftersom vetenskapen inte kan uppfatta det djuren gör?

Vetenskapen är precis som marxismen och liberalismen satanist-Illuminatrnas verktyg för att få människan att fastna med sin uppmärksamhet i de lägre energinivåerna, som man tydligt ser i denna tids, konsumism, egoism, sexualisering och destruktiva vetenskap.

Samt få oss att sluta söka sanningen i de högre energinivåerna och idéerna, som många andliga vägledare genom historien försökt få oss att inse.

Det är ju heller ingen slump att detta idag genomförs bl.a genom den ständiga attackerna på Kristendomen genom indoktrineringen av oss med den absurda evolutionsteorierna bl.a.

Posted on: 2007/10/15 18:38

Anonym
hehe, där satt den ändå bra som en smäck bennybear!... Hela växtriket och djurriket reagerar som sagt på det vetenskapen inte hittar :) För att man förväxlar en sorts energi med en annan, typ... All energi är inte ström.

See User information
Jag har vart borta i lite mer än en vecka nu och när ja kom hem och kollade plantorna var kontroll plantan som stog under en kruka utan koppartråd död och en i krukan med koppartråd, men den andra i "koppar-krukan" lever fortarande men några blad hade blivit lite skumpna.

Kontroll växten sattes i mörker ca 2 veckor efter dom två i krukan med koppartråden. Men den planterades samtidigt som dom andra så den hadde stått i solljus två veckor längre än dom i koppar-krukan.

Jag ska göra om allt snart igen med fler växter så det blir kul att se om resultatet blir det samma.

Posted on: 2007/11/2 12:44

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper