vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 5 6 »

Anonym
Re: Karsten Brandts väderprognoser
Quote:
Jag har sett flera av dessa bilder som påstår att de finns konstruktioner på månen, Mars och andra planeter och dess månar och samliga idéer är dels baserade på dåliga kunskaper om själva himlakroppen och på vida tolkningar av vad som finns på bilderna av himlakroppen.

Är man kritisk till vetenskap är det inte ett dugg förvånade att man har fantasifulla tolkningar av det vetenskapen förser en med som bilder från olika himlakroppar.

Chemtrails finns men inte i den omfattning som de som ser chemtrails i allt som syns efter flygplan.

T.ex. så har Kalifornien i över 20 år använt silverjodid för att få det att regna då vattenbehovet i Kalifornien är större än vad som regnar ned.

Metoden med silverjodid är dock kritiserad för den orsakar inte mer regn utan flyttar bara vart det regnar så om de regnar mer i Kalifornien så blir det torrare på andra platser.

USA spred avlövningsmedel Vietnam under kriget.

Chemtrails släpps däremot inte ut från civila flygplan annat än att det är känt som besprutningsplan och de som släpper ut silverjodid.

Alla andra civila flygplan släpper ut vattenånga från jetmotorerna och kondenserar vattenrik luft också via resten av flygkroppen.

Det finns inga konstiga kemikalier i flygbränsle för det skulle sabotera jetmotorerna.

Det finns inga bevis att militära flygplan skulle släppa ut chemtrails annat än i krigssituationer.

Att miltära flygplan skulle via utsläpp sabotera väderradarna som Karsten Brandt påstår är så långsökt att det inte är ett dugg trovärdigt. Det är nog som andra meteorologer påpekar att Karsten Brandt inte kan tolka väderradarnas bilder korrekt.

Bevisa! Du kan inte bara skriva saker, du måste bevisa dem också. Dessutom saknas länkar till källorna.
Det är en lång lista med påståenden utan argument eller liknande. Du är så duktig på att kräva fysisk bevisning från alla andra hela tiden, men det måste du även göra själv. Vi kan inte tro ett ord om det du skriver om du inte bevisar dem.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=61936#forumpost61936
Beträffande chemtrails så är det bara att läsa innantill Zink....å kom inte å snacka skit om att det inte förekommer, det får väl vara nån hejd på lögnerna, dom klär dig inte....

Posted on: 2007/10/17 9:39
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

void skrev:

Bevisa! Du kan inte bara skriva saker, du måste bevisa dem också. Dessutom saknas länkar till källorna.
Det är en lång lista med påståenden utan argument eller liknande. Du är så duktig på att kräva fysisk bevisning från alla andra hela tiden, men det måste du även göra själv. Vi kan inte tro ett ord om det du skriver om du inte bevisar dem.

Nu vet jag inte exakt vad det är du egentligen vill ha länkar och data till.

Om de gäller konstruktioner på planeter och månar så vet jag inte vilka av alla bilder som går emot det som ska länkas till. Det bästa är att söka själv.

In Discoverys "Best evidence" så kom allt om silverjodid och analyser av flygbränslen fram där de visade hur lätt det är att påvisa metallinnehåll i flygbränsle vilket de alltså inte hittade ett spår av i det flygbränsle de köpt från en flygplats.

Jag kände dessutom igen det instrument de gjorde metallanalyserna i då jag jobbat med exakt samma analysinstrument själv. Man för in provet i en låga och mäter på emissionen som kommer från atomerna i lågan. Man kan analysera mycket låga halter (ppb) med den metoden

Det finns gott om bilder och filmer från zpz2 om contrails:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=7942&forum=22

Sista inlägget som ingen har kommit med några invändningar emot.

Anonym
Quote:

gaston skrev:
Beträffande chemtrails så är det bara att läsa innantill Zink....å kom inte å snacka skit om att det inte förekommer, det får väl vara nån hejd på lögnerna, dom klär dig inte....

Ta och läs vad jag skrivit.

Jag har skrivit att Chemtralis förekommer men inte bland civila flygplan där de inte redan är känt att de planen används för att sprida kemikalier.

Sedan handlar ditt inlägg inte om chemtrails i flyplan utan i rymdfarkoster.

Det är också ett citat av en tänkt sak och inte något som verkar ha genomförts.

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

gaston skrev:

Ta och läs vad jag skrivit.

Jag har skrivit att Chemtralis förekommer men inte bland civila flygplan där de inte redan är känt att de planen används för att sprida kemikalier.

Sedan handlar ditt inlägg inte om chemtrails i flyplan utan i rymdfarkoster.

Det är också ett citat av en tänkt sak och inte något som verkar ha genomförts.

"The term 'exotic weapons systems' includes weapons designed to
damage space or natural ecosystems (such as the ionosphere and upper
atmosphere) or climate, weather, and tectonic systems with the purpose
of inducing damage or destruction upon a target population or region on
earth or in space."

Och det pågår, oavsett vad du inbillar dig.....

Posted on: 2007/10/17 11:43

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

novax skrev:

Men astronomer tittar ju utåt på himlen - ufon är här framför fötterna. Skulle inga astronomer sett ufo...???

Vad säger du om byggnaderna på mars då, och på månen, och ufot på bild från den där expeditionen 20... och vad säger du om Mauressans (stavning) filmer med hundratals ufon?

Jag tror inte heller så många av bilderna på så kallade chemtraiols är chemtrails. Men bara för att någon säger sig kunna ge en förklaring till en enskild bild, så behöver det inte vara korrekt alls, alltså den förklaringen.

Varför står det i amerikanska skolböcker att de håller på med chemtrails?

Det finns inga byggnader på månen eller Mars utan det är lågupplösta bilder från satteliter som folk har tolkat i en massa olika riktningar.

T.ex. ansiktet på Mars som en lågupplöst kamera hade fotograderad. När man skickade en ny sattelit med en kamera med högre upplösning och fotograderade samma ställe så såg man att de var helt vanliga stenformationer.

http://www.msss.com/mars_images/moc/e ... d_may2001/face/index.html

Jag har sett flera av dessa bilder som påstår att de finns konstruktioner på månen, Mars och andra planeter och dess månar och samliga idéer är dels baserade på dåliga kunskaper om själva himlakroppen och på vida tolkningar av vad som finns på bilderna av himlakroppen.

Är man kritisk till vetenskap är det inte ett dugg förvånade att man har fantasifulla tolkningar av det vetenskapen förser en med som bilder från olika himlakroppar.

Chemtrails finns men inte i den omfattning som de som ser chemtrails i allt som syns efter flygplan.

T.ex. så har Kalifornien i över 20 år använt silverjodid för att få det att regna då vattenbehovet i Kalifornien är större än vad som regnar ned.

Metoden med silverjodid är dock kritiserad för den orsakar inte mer regn utan flyttar bara vart det regnar så om de regnar mer i Kalifornien så blir det torrare på andra platser.

USA spred avlövningsmedel Vietnam under kriget.

Chemtrails släpps däremot inte ut från civila flygplan annat än att det är känt som besprutningsplan och de som släpper ut silverjodid.

Alla andra civila flygplan släpper ut vattenånga från jetmotorerna och kondenserar vattenrik luft också via resten av flygkroppen.

Det finns inga konstiga kemikalier i flygbränsle för det skulle sabotera jetmotorerna.

Det finns inga bevis att militära flygplan skulle släppa ut chemtrails annat än i krigssituationer.

Att miltära flygplan skulle via utsläpp sabotera väderradarna som Karsten Brandt påstår är så långsökt att det inte är ett dugg trovärdigt. Det är nog som andra meteorologer påpekar att Karsten Brandt inte kan tolka väderradarnas bilder korrekt.

Zink, ta en ordentlig koll här...
http://www.esnips.com/doc/b5f550ec-de ... a-9fbe-ae596ab93654/hets6

Såja...

Sedan titta (igen) på denna bild:
http://www.esnips.com/doc/c247465d-97 ... chison_doublets-50procent

Där finns fler "dubbelkratrar" än de som är inringade.

Se byggnader på mars, Tithonia - no problem at all:

http://www.esnips.com/doc/3e740e39-57 ... b0/tithonia26uw-50procent

Det är game over nu zink, är vi överens?

Posted on: 2007/10/17 12:06
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Håller med dig novax att det är kört för alla som inte tror på ufon... Bevisen finns där. 1+1=2 osv...

Att Lord hill norton pratade öppet om ufon och trodde på det säger en hel del. Om inte han är en troverdig person, vem är det då?..

http://en.wikipedia.org/wiki/Peter_Hill-Norton,_Baron_Hill-Norton

Posted on: 2007/10/17 12:40
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

Anonym
Quote:

novax skrev:
Zink, ta en ordentlig koll här...
http://www.esnips.com/doc/b5f550ec-de ... a-9fbe-ae596ab93654/hets6

Från filmen hets och ett gäng hundar. Inga UFO

Quote:

Sedan titta (igen) på denna bild:
http://www.esnips.com/doc/c247465d-97 ... chison_doublets-50procent

Där finns fler "dubbelkratrar" än de som är inringade.

Jajamensan dubbelkratrar och ingen annat är det frågan om.

Quote:

Se byggnader på mars, Tithonia - no problem at all:

http://www.esnips.com/doc/3e740e39-57 ... b0/tithonia26uw-50procent

Det är game over nu zink, är vi överens?

Det var då inga byggnader som går att identifiera på den bilden heller så vad är det vi ska då var överens om?

Att det inte finns byggnader på några planeter eller månar i vårt solsystem annat än jorden?

Jag har titta på bilden som pekar ut de påstådda byggnaderna och det är för lågupplöst bild för att de ska gå att säga vad det är annat än några klippformationer.

Du har för att göra det ännu tydligare visar på helt vanliga bilder på månen och Mars utan och det finns inget som helst sensationellt på bilderna. Man kan bara få det till byggnader genom att övertolka bilderna.

Du kan roa dig med dessa smile på Mars:

http://science.nasa.gov/current/event/ast12mar99_1.htm

Bevis på en civilisation eller bara en ren tillfällighet?

Edited by zink on 2007/10/17 14:09:57

Anonym
Quote:

emil322 skrev:
Håller med dig novax att det är kört för alla som inte tror på ufon... Bevisen finns där. 1+1=2 osv...

Att Lord hill norton pratade öppet om ufon och trodde på det säger en hel del. Om inte han är en troverdig person, vem är det då?..

http://en.wikipedia.org/wiki/Peter_Hill-Norton,_Baron_Hill-Norton

Att tro på UFO har många jämfört med att tro på något religiöst så tron i sig är inte något som gör en person mindre trovärdig.

Däremot om man vill påstå att det finns vetenskapliga bevis på UFO:n så har inga sådana bevis gått att få fram.

See User information
Att tro på att det finns oidentifierade flygande objekt har inget med religion att göra.....skärp dej för fan....

Posted on: 2007/10/17 14:21

Anonym
Quote:

gaston skrev:
Att tro på att det finns oidentifierade flygande objekt har inget med religion att göra.....skärp dej för fan....

Man har inte hittat ett enda bevis på UFO varit på jorden det är ett faktum. Att då tro att UFO:n har varit här på jorden strider då mot detta faktum och är en tro som många har är av samma karaktär som en religiös tro.

Att tro att den kan finnas UFO men att de aldrig ännu har kommit till jorden är däremot inte en religiös tro utan är förenligt men det kända faktumet att inga UFO:n har gått att identifiera och därför finns det inga bevisa på att UFO:n varit på jorden.

Så det beror på ens inställning till UFO om de kan klassas som en religiös tro eller inte.

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

gaston skrev:

Man har inte hittat ett enda bevis på UFO varit på jorden det är ett faktum. Att då tro att UFO:n har varit här på jorden strider då mot detta faktum och är en tro som många har är av samma karaktär som en religiös tro.

Att tro att den kan finnas UFO men att de aldrig ännu har kommit till jorden är däremot inte en religiös tro utan är förenligt men det kända faktumet att inga UFO:n har gått att identifiera och därför finns det inga bevisa på att UFO:n varit på jorden.

Så det beror på ens inställning till UFO om de kan klassas som en religiös tro eller inte.

Oj oj oj oj oj. Självhopnotismens mästare har slagit till igen!

Vilka MAN har inte hittat bevis på att UFO existerar.

Bara för att dina hussar i styrelsen för psykologiskt försvar och de Judeägda medierna inte visar detta på bästa sändningstid, så kan det inte existera????

Dina älsklingpräster i de vita rockarna på Karolinska intitutet och FOI är inget annat än betalda intellektuella horor som säger och skriver det som deras hussar i läkemedelsindustrin, säkerhetstjänsten, försvarsindustrin och Finanseliten vill att de ska skriva.

Man biter som sagt inte den hand som föder en.

Den enda du kan övertyga med ditt psyops-dravel är möjligtvis dig själv, om ens det eftersom du hela tiden måste återkomma med samma hopnotiska mantran för att försvara allt satanisteliten mörklagt för att vi "useless eaters" förhoppningvis inte ska lägga märke till allt de ställt till med i denna världen.

Posted on: 2007/10/17 14:40

Edited by bennybear on 2007/10/17 15:09:57

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

gaston skrev:

Ordet UFO betyder inget specifikt föremål utan endast en benämning på något oidentifierat.....så detta resonemang tolkar jag som om du ägnar dig åt ordlekar......inget annat....

Posted on: 2007/10/17 14:41

Anonym
ZINK

"Så att Karsten Brandt vänder sig att sina vetenskapliga instrument för att tolka vädret gör honom lika lite trovärdig som du anser att jag är.

Jag så också programmet om djuren som kände på sig att tsunamin var på gång vilket inte redovisades som ett högre medvetande i programmet utan att djuren har andra sinnen än människan så att de kunde upptäcka jordbävningar i förväg.

Jag säger bara att det finns en värd bakom vetenskapen för att vetenskapen kan enbart bevisa den verklighet som diverse forskare har upplevt det kanske vore dags för forskare att börja tänka i nya banor.

Nej bara för PROGRAMET INTE REDOVISEDADE högre medvetande betyder det inte att det inte finns men djuren lyckades ungå tsunamin vilket inte människan gjorde trots all sin kunskap om verkligheten...

Du kan väl tänka för guds skull var är elefanten i dig ?

Du måste prova dina vingar som en fågel som bara kasstar dig utför boet och kan då genast flyga du måste ha instruktioner och annalyser av andra för att våga ta dina första steg

See User information
zink skrev:
Quote:

Gjorda saker är det väl då det finns så många bilder från Tithonia etc som klart viasr på byggnader/ruiner/mur etc + mycket annat, såsom denna smiley - det finns delfin etc, många saker som de av någon anledning gjort någon gång.

Precis som att det är gjort Nascalinjerna på jorden.

Posted on: 2007/10/17 15:14

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

novax skrev:
zink skrev:
Quote:

Gjorda saker är det väl då det finns så många bilder från Tithonia etc som klart viasr på byggnader/ruiner/mur etc + mycket annat, såsom denna smiley - det finns delfin etc, många saker som de av någon anledning gjort någon gång.

Har vitrockarna sagt att det inte är så, så är det inte sant.

Zink lyder sina överstepträster på NASA och Discovery-channel, som den lydiga lilla knähund han är.

Posted on: 2007/10/17 15:23

See User information
Undrar hur många som bodde i denna del av Copernicuskratern:
Syns kanske bättre om man förminskar foto?

http://www.copernicus2.org/_photos/ma ... %201440x1098%20turn%20180'.jpg

Annan del av Copernicuskratern (annat foto) - framför ögonen...

Resized Image

Eller se det här för lite större än vad som visas i inlägget:
http://www.copernicus2.org/_photos/ma ... s%20Copernicus2%20100.JPG

Posted on: 2007/10/17 16:04

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Quote:

novax skrev:
zink skrev:
Quote:

De smiley som syns på bilden är rena tillfälligheter.

Vid varje upplösning på kamerorna som fotografera planeter och månar får man nya mönster som ansiktet på Mars som försvann när man ökade upplösningen på kameran.

Att sedan förstora upp bilder till pixelnivå och dra slutsatser av det är att verkligen ge sig ut på svag is.

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

novax skrev:
zink skrev:
Quote:

De smiley som syns på bilden är rena tillfälligheter.

Vid varje upplösning på kamerorna som fotografera planeter och månar får man nya mönster som ansiktet på Mars som försvann när man ökade upplösningen på kameran.

Att sedan förstora upp bilder till pixelnivå och dra slutsatser av det är att verkligen ge sig ut på svag is.

aha...

Posted on: 2007/10/17 19:38

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Jag tyckte den "forest on mars" grejen var väldigt intresannt. Skulle gärna höra lite officiella uttalande om det.

Det ser ju helt klart ut som en skog, eller som koraller eller dylikt.

Att påstå att allt som syns på andra planeter är gjort av "aliens" är fel, att påstå att inget är det är mer fel.

Posted on: 2007/10/17 19:43
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

Anonym
Quote:

novax skrev:

Jag antar att det är Copernicus kratern på Mars som avses då webbaddressen innehåller Mars.

Det finns nämligen en Copernicus krater på månen också.

Var originalbilden till uppförstoringen finns skulle jag vilja veta för de bilder på Mars Copernicus krater jag har hittat har inget som liknar uppförstoringen.

Tänk på att Mars Copernicus kratern är 30 mil i diameter så även i uppförstoringar måste detaljerna bli mycket stora.

Jag anser därför att uppförstoringen inte visar på något som kan hänföras till något som är konstruerat av varelser på Mars.

Anonym
OK, det är JÄVLIGT dålig upplösning på alla bilderna.. Men med tanke på hur fin upplösning vi kan få på bilderna från Google Earth (vilket är verktyget som satts i händerna på massorna, tänk er då upplösningen militären har på sina livesattelitbilder), tycker inte då Zzzkeptikerna här att det är märkligt att vi inte kan få mer högupplösta bilder från Mars? Den dåliga upplösningen är i mina ögon ett "bevis" (på ett intuitivt plan) att de döljer något för oss.

Och jag skulle gärna vilja höra hur zzzkeptikerna bortförklarar UFO-flottan i Lima? Hundratals starka ljuspunkter rörde sig den 11/5 i formation över himlen inför TV-kameror och tusentals ögonvittnen..
Här är länken:
http://video.google.com/videoplay?doc ... o=0&type=search&plindex=3

Ballonger gissade en bekant till mig på. Tror han ville göra sig lite extra dum bara för att imponera på mig med sin okunskap. Jag tyckte iaf det var gulligt av honom.

Kan du bättre Zinken?
Upp till bevis.

Här har vi en till snubbe som pratar om sin "ballongteori". Är det någon mer än jag som får en känsla av att han inte tror riktigt själv på det han säger? Han kan inte dölja sina innersta tvivel och rädslan för att det här ÄR PÅ RIKTIGT..
http://video.google.com/videoplay?doc ... o=0&type=search&plindex=6

Namaste solstrålar :)

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

novax skrev:

Jag antar att det är Copernicus kratern på Mars som avses då webbaddressen innehåller Mars.

Det finns nämligen en Copernicus krater på månen också.

Var originalbilden till uppförstoringen finns skulle jag vilja veta för de bilder på Mars Copernicus krater jag har hittat har inget som liknar uppförstoringen.

Tänk på att Mars Copernicus kratern är 30 mil i diameter så även i uppförstoringar måste detaljerna bli mycket stora.

Jag anser därför att uppförstoringen inte visar på något som kan hänföras till något som är konstruerat av varelser på Mars.

Jag antar också att det är Mars, det var länge sedan jag kollade på sådant här.

Jag har förr postat bilder och talat om vilken frame det var.

De som är ovan på esnips är från http://www.truinsight.com/PROJECT%20R ... NESIS%20REVIEW%20PAGE.htm

Skaffa gärna filmen, jag har laddat hem den förl änge sedan...

De har jag postat förr som sagt, och sagt vilken frame det är hos nasa.

Då ser man tex denna bild, fast i bättre kvalitet:
http://www.marsanomalyresearch.com/ev ... /1-081-wide-area-view.jpg

Bildlänkar en bit ned:
http://www.abovetopsecret.com/forum/thread225616/pg1

http://www.thelivingmoon.com/43ancien ... files/Moon_Images_01.html

http://www.bibliotecapleyades.net/marte/esp_marte_16.htm

http://www.bibliotecapleyades.net/marte/esp_marte_35.htm

Posted on: 2007/10/17 20:29

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
COMPELLING LUNAR ANOMALIES
http://www.controversial-science.com: ... ling-lunar-anomalies.html

http://www.geocities.com/planetaesceptica/lunar.htm?200527

Is the Moon an Ancient Space Craft?
http://www.subversiveelement.com:80/Moon2.html

Bild på Cpernicus, nu på månen. Var det inte Copernicus på månen som William Cooper gick igenom på video:
http://www.telematica.de/telestar/assets/images/mond_1_1000.jpg

http://www.telematica.de/telestar/html/copernicus_crater_.html

http://www.geocities.com:80/photon9999/bigpicture.htm?20057

http://www.marsanomalyresearch.com/ev ... 2/mars-humanoid-skull.htm

"Coast to Coast - Jun 23 2005 - Hour 1-4.mp3:
Begravda djupt under sand de nu underjordiskaq städerna, mycket större än Cydonia-sakerna - man måste upptäcka med radiovågor, rätt förinställda för att gå förbi ytans materia och saker - undesökningar - Phobos-data i Nasa:s historiska arkiv i Washington - där säger en av de som leder de sovjetiska spaceprogrammen - i inledningen av ett dokument extraordinära redogörelsen att underjosiak stäeder har bekräftats av Phobos-data 1989

insider på JPL ledningen... "glöm spektrometrar och kameror - se på Mars-express... mars radar det är det särklassigaste bästa möjligheten vi kan tänka oss för att bekräfta era/dina teorier.."

John Rhodes reptilians/reptoids" << kommer inte ihåg vad detta var...

Posted on: 2007/10/17 21:04

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

« 1 (2) 3 4 5 6 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper