vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



DI.se "Microsoft vill veta vad du tänker"
#1


See User information
http://di.se/Index/Nyheter/2007/10/17/253155.htm?src=xlink


Aproppå inget spceielt gillar ja denna komentaren på artiklen:

"Vore bättre en och annan programtillverkare mätte sin egen hjärna och därmed såg man till att få in riktiga hjärnor i företaget som kunde tillverka fungerande och pålitliga program"

Posted on: 2007/10/19 12:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: DI.se "Microsoft vill veta vad du tänker"
#2
Microsoft vill registrera vad som händer inne i en människas hjärna när hon använder en dator. I förlängningen kan den patentsökta tekniken ge en bättre användarupplevelse, med exempelvis musik som anpassar sig efter ditt humör.

Och vi vet ju att när DOM erkänner något så är det redan in-full-working-progress hos dem.

Att windows antagligen registerar _allt_ får man ju känslan av ibland, tror inte min brandvägg håller windows-egna hål borta. Dags att ta den här jävla latheten inför Linux och börja förbereda sig. Hur mycket skit är det egentligen jag behöver börja konvertera? Någon som gjort övergången nyss?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: DI.se "Microsoft vill veta vad du tänker"
#3
MACINTOSH. :) köp en via USA på ngt vis nu när dollarn är så låg.

Den nya versionen av deras operativsystem är certifierat linux och får mig att dregla.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: DI.se "Microsoft vill veta vad du tänker"
#4


See User information
Machintoch är troligtvis inget alternativ. Stängd propgramvara som säkert har lika mycket inbyggda spionfunktioner som Windows. Datorvärldens Al Gore känns det som. ;)

Posted on: 2007/10/19 14:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: DI.se "Microsoft vill veta vad du tänker"
#5


See User information
Jag har mac, och den gör väldigt ofta "security updates"... =)

Jag vill också byta till Linux. Någon som vet en bra distribution av Linux som förmodligen inte är så spionprogrammerad?

Posted on: 2007/10/19 15:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: DI.se "Microsoft vill veta vad du tänker"
#6


See User information
linux red hat eller mandrake e neat

Posted on: 2007/10/19 15:23
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: DI.se "Microsoft vill veta vad du tänker"
#7
datorvärldens al gore ;)

den var fan bra... och det kanske ligger ngt i detta, men borde ju gå att få reda på hur det ligger till med detta? I klartext. (enklare än med windows iaf iom att det bygger på unix) "security updates" behöver inte vara onda i sig. en bra brandvägg stoppar all kommunikation från operativsystemet och utåt. windows brandvägg är inte mycket att hurra för.

Här är en tråd om hur man kan säkra sin windows xp genom att stopp olika services.
http://www.godlikeproductions.com/bbs ... d=446204&mpage=&showdate=

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: DI.se "Microsoft vill veta vad du tänker"
#8


See User information
Att sniffa nätverket och kolla om datorn ringer hem kan man göra ganska lätt, men det är svårare att konstatera om operativsystemet innehåller bakdörrar auktoriserad personal har tillgång till när dom vill.

Men jag tror det är säkert att anta att dom finns i alla komersiella operativsystem.

Man ska nog akta sig för dom mer komersiella Linuxdistributionerna. Har för mig att dom till viss del kan innehålla stängda program och drivrutiner.

Debian är ett helt öppet system. Sen finns FreeBSD, OpenBSD, och NetBSD. Själv kör jag FreeBSD och gillar det starkt.

Posted on: 2007/10/19 16:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: DI.se "Microsoft vill veta vad du tänker"
#9
De får alla gärna veta vad jag tycker!

They all suck their own intelligence!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
25 user(s) are online (25 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 25

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS