vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

HD-TV vilken djävla bluff

See User information
Var och hälsade på en polare som"extraknäcker" lite som radioreparatör.Han hade fått in en platt-tv (som han trodde var köpt i tyskland för något år sen) iaf så var det något fel med mottaget från fjärrkontrollen. så han plockade ner den för att titta efter. och "råkade" hitta en liten sak som fick mej att fundera lite. Han visste först inte vad den lilla saken var för något så självlärd som han är så började han testa sig fram. Vid ett av testen han gjorde kom han fram till att den lilla manicken var en fullt fungerande SPREADKAMERA i diodform han fortsatte en liten undersökning och kom fram till att högtalarna i samma tv även fungerade som mikrofoner allt kopplat till en sidolinje på det digitala nätet. Mottaget munkade helt enkelt inte för att kameran fick inget direktiv från den svenska analoga utsändningen som han sa.
TROR INTE JAG BEHÖVER SKRIVA MER NI FÖRSTÅR NOG LIKA BRA SOM JAG......

Posted on: 2007/10/19 11:52
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: HD-TV vilken djävla bluff

See User information
Publicera gärna några foton

Första intrycket är att det är BS

Posted on: 2007/10/19 13:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
varför det?

Let me tell you a story.

Min mamma arbetar på en mellanstadieskola i Norrland.

De hade inbrott och fem macintosh blev stulna. På morgonmötet med upprörd personal kommer deras IT-tekniker in, lugn som en filbunke och säger, "Ta det lugnt, om 30 minuter vet jag vilka de är.".

Han går till sin dator, i sin mailbox har han högupplösta färgfoton på förbrytarna. IT-teknikern hade aktiverat ett larm som gjorde att I det ögonblicket de slog på datorerna och fällde upp skärmen tog datorns webcam ett foto av dem och mailade IT-teknikern bilderna så fort en internetuppkoppling fanns tillgänglig :)

Polisen greppade dem efter sisådär 30 minuter :P Efter gripandet blev polisen mycket intresserad av tekniken och "häpnade" över att detta var möjligt. Detta är iofs mycket bra och ett exempel på övervakningsteknologi applicerat på ett bra sätt, limiterad till brottsbekämpning (riktiga brott).

Men det visar på potential som finns över inte så bra användningsområden.

Anonym
Beerman: Mer mer mer mer mer, jag vill höra mer. Tell us more!

Goinghome: Tjenare vilken bra historia. Fy va coolt. Tack för att du delade den.

Anonym
Jag tycker också det låter som en saga beerman. Om detta var sant så skulle det kunna få stor uppmärksamhet kan du försöka fixa fram bevis som styrker ditt påstående? Borde inte vara så svårt med tanke på att du känner personen i fråga.

Anonym
Alex Jones har flera gånger påpekat att i staterna sitter TIVO och avlyssnar och skickar informationen till kabel TV bolaget. Fast det är bara och sova vidare trots att de själva medger att de håller på med det.

Den som orkar kan lätt söka på tex. TiVo spying etc.

Quote:

Om detta var sant så skulle det kunna få stor uppmärksamhet..

Du är bra rolig du. Menar du verkligen att det skulle tryckas i tidningarna på BEKOSTNAD av http://www.aftonbladet.se/nojesliv/klick/article1034621.ab

See User information
FBI och CIA kan ju avlyssna folks hem via deras mobiler.. Även om dom är avstängda. Sen jag läste det tar jag alltid ut mitt mobil batteri om jag inte behöver mobilen :P

Posted on: 2007/10/19 17:16
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

Anonym
Från vilket år hävdar dom att dom kan lyssna av mobiler som är avstängda?

Artikel till CIA/FBI uttalande om det vore bra också.

See User information

Posted on: 2007/10/19 17:27

See User information
Quote:

Al-CIAda skrev:
Alex Jones har flera gånger påpekat att i staterna sitter TIVO och avlyssnar och skickar informationen till kabel TV bolaget. Fast det är bara och sova vidare trots att de själva medger att de håller på med det.

Den som orkar kan lätt söka på tex. TiVo spying etc.

Quote:

Om detta var sant så skulle det kunna få stor uppmärksamhet..

Du är bra rolig du. Menar du verkligen att det skulle tryckas i tidningarna på BEKOSTNAD av http://www.aftonbladet.se/nojesliv/klick/article1034621.ab

Al-CIAda...

Tack för tipset, har lärt mig mycket om livet och läget i världen nu.

Aftonbladet...mmmmm

Massmedian.. har våran intresse at heart.

Lura in folk med TCH.

Shit aftonbladet are the heart of the debate, they warned us years ago about the risks of internet and the fact that the police state monitors it all:

Look here its TRUE!! http://hollywooddog.blogspot.com/

Posted on: 2007/10/19 18:25
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
There is a very real possibility that the " INFORMATION BASED AGE " is just newspeak for the Global Prison Planet.

So ANYTHING that collects information or sends information is suspect.

It is all part of a bigger picture and plan.

HD-TV... look at the shit better..and we look at you looking at it better.

TIVO.... what a debate... know about it... its as true as the sun is bright, oh the TIVO chip... Oh TIVO to the American public..

Posted on: 2007/10/19 18:29
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Quote:

beerman skrev:
Var och hälsade på en polare som"extraknäcker" lite som radioreparatör.Han hade fått in en platt-tv (som han trodde var köpt i tyskland för något år sen) iaf så var det något fel med mottaget från fjärrkontrollen. så han plockade ner den för att titta efter. och "råkade" hitta en liten sak som fick mej att fundera lite. Han visste först inte vad den lilla saken var för något så självlärd som han är så började han testa sig fram. Vid ett av testen han gjorde kom han fram till att den lilla manicken var en fullt fungerande SPREADKAMERA i diodform han fortsatte en liten undersökning och kom fram till att högtalarna i samma tv även fungerade som mikrofoner allt kopplat till en sidolinje på det digitala nätet. Mottaget munkade helt enkelt inte för att kameran fick inget direktiv från den svenska analoga utsändningen som han sa.

Givetvis har TV:n en ljuskänslig diod/transistor som tar emot IR-signalerna från fjärrkontrollen. Vet dock inte vad du menar med "spreadkamera", aldrig hört talas om detta...
Men det är ju bara ljusstyrkan i en punkt som mäts, så det kan inte generera någon bild eftersom det isåfall bara skulle bli en pixel.

En högtalare har samma principiella uppbyggnad som en dynamisk (elektromagnetisk) mikrofon, det är en elektromagnet och ett membran. Alltså kan man om man vill köra en högtalare baklänges, som en mikrofon. Det går olika bra med olika högtalare beroende på design. Testa t.ex. med ett par vanliga hörlurar, brukar fungera ganska bra.

Men en TV skickar inte tillbaks någon information, den tar bara emot. Det som möjligen kan skicka tillbaks information är digitalboxen som är inkopplat på digitaltv-nätet (om man använder kabeltv, via det marksända nätet tar man ju enbart emot signaler), men TV:n tar bara emot signaler från boxen, den skickar inte tillbaks något.

Posted on: 2007/10/19 19:19

See User information
Ytterligare en anledning att bedriva all sin media-kontakt via en brandväggsskyddad dator med unix-operativsystem.

Posted on: 2007/10/19 19:26

See User information
Quote:

provoceramera skrev:
Ytterligare en anledning att bedriva all sin media-kontakt via en brandväggsskyddad dator med unix-operativsystem.

word.

Posted on: 2007/10/19 19:28

See User information
http://blogs.business2.com/softgadget ... 6/12/hifi_paranoia_w.html

En artikel som bekräftar Emil´s utlåtande om mobil, även att t.ex. högtalare kan fungera som mikrofoner osv.

Jag har för mig att jag har läst att det kan finnas mikrofoner i datorer, det var länge sedan men detta kanske inte stämmer...

Hur som helst så får man väl vara medveten om att man alltid kan vara avlyssnad. Jag var en gång hemma hos Jan Myrdal genom jobbet och på hans kontor hade han två datorer. Han sa, denna är kopplad till internet, så den är avlyssnad, den andra utför jag mina arbeten på.

Posted on: 2007/10/19 20:40

See User information
ja, det är väldans läskigt. Såg först yutube filmen sen läste jag om det lite och sen blev jag paranoid :D

Posted on: 2007/10/19 20:46

See User information
Ja, snart blir ja alla produkter microchippade istället för sträckkod. Då kan de säkert avlyssna oss från mjölpaketet i skafferiet.

Så, vi får väl börja packa om alla varor när vi har handlat?

Posted on: 2007/10/19 20:53

See User information
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

beerman skrev:

Givetvis har TV:n en ljuskänslig diod/transistor som tar emot IR-signalerna från fjärrkontrollen. Vet dock inte vad du menar med "spreadkamera", aldrig hört talas om detta...
Men det är ju bara ljusstyrkan i en punkt som mäts, så det kan inte generera någon bild eftersom det isåfall bara skulle bli en pixel.

En högtalare har samma principiella uppbyggnad som en dynamisk (elektromagnetisk) mikrofon, det är en elektromagnet och ett membran. Alltså kan man om man vill köra en högtalare baklänges, som en mikrofon. Det går olika bra med olika högtalare beroende på design. Testa t.ex. med ett par vanliga hörlurar, brukar fungera ganska bra.

Men en TV skickar inte tillbaks någon information, den tar bara emot. Det som möjligen kan skicka tillbaks information är digitalboxen som är inkopplat på digitaltv-nätet (om man använder kabeltv, via det marksända nätet tar man ju enbart emot signaler), men TV:n tar bara emot signaler från boxen, den skickar inte tillbaks något.

Har viasat och följt dom från analogt till digitalt. Vilken djävla soppa.Dom genomförde sin digital-tvutsändning (märk väl via- satelit) och du kunde surfa på den,provade det funkade sådär.
Dom la ner den och införde sin egen lilla "tråd"TICKET som jag kan beställa utan någon annan koppling än min "sopptallrik"så va då one way hopp och pissa någon annan stans men inte i min toa....
PS. Du som vet så djävla mycket borde ju veta vad en spreadkamera är annars fär du väl fråga ZINK han har ju jobbat med film så han "borde" VETA......Hehehehehehehehehe.........

Posted on: 2007/10/19 21:18
Resized Image

See User information
Quote:

Dan skrev:
http://blogs.business2.com/softgadget ... 6/12/hifi_paranoia_w.html

En artikel som bekräftar Emil´s utlåtande om mobil, även att t.ex. högtalare kan fungera som mikrofoner osv.

Jag har för mig att jag har läst att det kan finnas mikrofoner i datorer, det var länge sedan men detta kanske inte stämmer...

Hur som helst så får man väl vara medveten om att man alltid kan vara avlyssnad. Jag var en gång hemma hos Jan Myrdal genom jobbet och på hans kontor hade han två datorer. Han sa, denna är kopplad till internet, så den är avlyssnad, den andra utför jag mina arbeten på.

Idag finns det datorer med innbyggd webkamera och dom flesta har ju typ microsoft i sina system så det är bara att fundera.

KÖP EN DATOR OCH DU FÅR WINDOWS VISTA PÅ KÖPET......

Bara att tänka!!!!!

Posted on: 2007/10/19 21:25
Resized Image

See User information
En Spreadkamera vet inte ens google vad det är

Jag tror din polare drev med dig eftersom du pratat "för mycket" om bl.a 9/11 och NWO

ps. Nu har ju inte jag varken Viasat, cANAL digital eller någon annan tv, men behöver man inte en TELEFONLINJE kopplad till boxen för att beställa Viasat Ticket?

Posted on: 2007/10/19 21:38

See User information
Quote:

void skrev:
Beerman: Mer mer mer mer mer, jag vill höra mer. Tell us more!

Goinghome: Tjenare vilken bra historia. Fy va coolt. Tack för att du delade den.

Min fundering var bara att varför så bråttom med digital-tv över hela sverige samtidigt som du kan köpa HD-READY platt-tv till extrapris i vilken radioaffär som helst?? Bara undrar....

Posted on: 2007/10/19 21:42
Resized Image

See User information
Radiomottagare tusen gånger mindre än ett hårstrå....
http://www.nyteknik.se/art/53001

Posted on: 2007/10/19 23:11

See User information
Quote:

cfr2 skrev:
En Spreadkamera vet inte ens google vad det är

Jag tror din polare drev med dig eftersom du pratat "för mycket" om bl.a 9/11 och NWO

ps. Nu har ju inte jag varken Viasat, cANAL digital eller någon annan tv, men behöver man inte en TELEFONLINJE kopplad till boxen för att beställa Viasat Ticket?

Nej det funkar VIA kortet. Samma kamera använder varenda microkirurg sen om han kallar den spread ger jag fan i för jag vet vad han menar,och det tror jag många med mej också vet.Så du behöver inte spela dum på riktigt. har du hört att man forskar med datorer genom att inom snar framtid låta doktorn operera patienter VIA långdistans hur tror du detta funkar pucko.

Posted on: 2007/10/19 23:27
Resized Image

See User information
Jag snackade med en lärare som berättade att på hennes skola hade rektorn på eget bevåg satt in fiberoptik i hela skolan i hemlighet och hade dolda kameror på alla våningar samt buggning av hissen.

Hon skulle ta med mig dit och fota mm, men hon blev rädd att det skulle bli något problem för henne.

Posted on: 2007/10/20 0:20
Administratör och grundare av vaken.se

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper