vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Stoppa EU-fördraget

See User information
Hur opinionskänsliga är borgerligheten. Såg precis en riksdagsdebatt, det är väl bara miljöpartister och vänsterpartister som stretar imot. Någon seg socialdemokrat hade ändrat sig för att de länderna som röstade nej till fördraget i förra omgången gjorde det främst för att stoppa Turkiet, vilka ursäkter politkerna kommer med, suck. Tror att det finns en del vetiga riksdagspolitiker som absolut inte vill lämna över mer makt till EU. Men det snackas ju bara om regeringsskandaler och Sahlin och annat tjafs i media, media är väl för EU-fördraget dessutom.

Folket kommer att få svårt att hinna mobilisera sig och stoppa detta fördrag. Vill inte leva i den nya sovjetunionen. Hörde att det skulle vara en omröstning på Irland men det blir väl säkert att de röstar ja.

Om opinonen blir så stark att deras siffror sjunker rejält, samtidigt som resten av partierna som stöder konstitutionen tappar kanske de kommer på andra tankar, annars kan man ju åka till Irland och kampanja.

Posted on: 2007/10/31 9:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Stoppa EU-fördraget

See User information
Vill göra något men vet inte riktigt hur, varken media eller politiker verkar lyssna. Alla regeringschefer verkar ha bestämt sig.

http://www.nejtilleu.se/index.htm

http://www.folkomrostning.nu/

http://www.youtube.com/watch?v=-y8-cghFOaQ

Innan hade man i alla fall chans att rösta, nu blir man helt överkörd, vill inte bli styrd av Europeiska centralbanken och betala koldioxidskatt, EU-militärskatt och snart får vi väl reservera en fjärdedel av vår flagga till EU.

Posted on: 2007/10/31 11:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Jag brukar tjata om det men fler här på vaken bör uppmärksama EU mer och infokriga det mer än vad som händer på andra sidan atlanten som tex 911.Vi måste sopa rent utan för för vår egen dörr .Politikerna i riksdagen skiter fullständigt i folkets vilja även dom som påstår sig vara imot det nya Eu fördraget som tex Lars Ohly mfl.
UT UR EU NU.

See User information
Instämmer. EU blir bara värre och värre verkar det. Det senaste är förslaget om att länders polis ska få verka i andra EU-länder.

EU-länderna väntas nästa vecka komma överens om att öppna för möjligheten att ländernas insatsstyrkor ska arbeta i andra länder än det egna, till exempel i samband med terrorbrott. Det innebär att polisens nationella insatsstyrka i Sverige både ska kunna åka till andra länder och Sverige få hjälp av andra länders insatsstyrkor.

Lunchekot P1 idag 12.30
http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=1688253

Posted on: 2007/10/31 12:02

See User information
jin 83, den med en fjärdedel av flaggan var bra (att den skulle reserveras åt Eu-flaggan sa han)...ja den tanken har inte slagit mej,, men det är ju ett troligt scenario! Tur bara då att Eu flaggan är blå mestadels och gul! Valde de dessa färger för att lugna svenskarna tro?:-.)

Posted on: 2007/10/31 12:12

See User information
VARFÖR stoppa EU-fördraget?

EU-fördraget skyddar VAKEN enskild fysisk person som FRITT lokalt på den inre FRIA gemensamma marknaden i EES och EU, kan värdera och välja RESURSER och producerat RESULTAT, med retroaktivt STRIKT produktansvar för säkerhetsbrist i brev till EN drabbad VAKEN medveten enskild fysisk person, lokalt i EES/EU!

Posted on: 2007/10/31 13:23

See User information
Det finns flera lokala föreningar som arbetar emot EU, det som är mest aktuellt är att stoppa det nya fördraget. De få tillfällen media brukar uppmärksamma vad folket tycker är när det blir massiva demonstrationer eller namninsamlingar som överstiger 100.000 namn. Om Irland röstar nej, kanske processen kan bromsas något.

Tycker att media blir värre och värre, pratas inte så mycket om fördraget överhuvudtaget längre och känns oklart när det hela kommer att drivas igenom och genom vilken beslutsprocess.

Riksdagen kommer väl inte att göra något, de bara går upp och snackar litet skit i talarstolen och skriver fler och fler lagar som gör det svårare och svårare att göra egna val över sitt liv. Riksdagsmännen måste följa sina partier, det är svårt att driva en egen agenda. Det mesta jobbet görs redan innan valet på det bestämt vilka namn som ska stå på riksdagslistorna.

Sveriges demokrati har varit gjord från allra första början för göra det enkelt att manipulera folket.

Snart har vi politiker över oss i kommuner, landsting, riksdag, regering, EU-parlament, EU-kommision, EU-president, FN och världspresident. Sedan har vi ju Kungafamiljen, religösa organisationer, bankfamiljer, företag och alla hemliga sällskap som är med i spelet.

Posted on: 2007/10/31 13:28

See User information
Vad fan menas med detta?
"...med retroaktivt STRIKT produktansvar för säkerhetsbrist i brev till EN drabbad VAKEN medveten enskild fysisk person, lokalt i EES/EU!"
"brev"?

Posted on: 2007/10/31 13:51

See User information
Whistleblower, du tycker det är bra med en ny EU-konstitution va?

Sveriges suveränitet tas ifrån oss hela tiden, med denna nya konstitution så kommer vi bli påtvingade euron, men den är väl bra när man ska resa runt i EU utan att behöva växla överallt, eller hur?
Dom ekonomiska besluten kommer centralbanken i EU stå för, våran centralbank har snart INGET att säga till om.. Om dom ens har haft det sen vi blev medlemmar..

Det här är ren och skär goja!!

"VARFÖR stoppa EU-fördraget?

EU-fördraget skyddar VAKEN enskild fysisk person som FRITT lokalt på den inre FRIA gemensamma marknaden i EES och EU, kan värdera och välja RESURSER och producerat RESULTAT, med retroaktivt STRIKT produktansvar för säkerhetsbrist i brev till EN drabbad VAKEN medveten enskild fysisk person, lokalt i EES/EU!"

Posted on: 2007/10/31 19:49
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Håller med dig lite jin, vi pratar lite om EU faktiskt (jag brukar skriva rätt mycket om det i min blogg men inte här?), det är mer än bara EU-konstitutionen som hotar också... EU är så absurt att man vill gråta

Posted on: 2007/10/31 23:07
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."

See User information
Eu är som ett stort svart hål, de suger in stater så djupt, att de aldrig nånsin mer kommer ut. EU är ett stort svart rövhål enligt vissa, när vi blir ofria kan vi bara gissa...
Vi tycker om svenska flaggan, på EU:s kan man pissa,när deras makt är för svår att dissa.
Folket ska man ständigt kontrollera, hej å hjärtligt tack du, nu vet jag inge mera

Från den så kritiserade och tystade Pluto, som ännu orkar rossla in ett ord i debatten.

Posted on: 2007/11/1 17:58

Anonym
Någon som läst det nya Eu fördraget?

See User information
Quote:

CrushNWO skrev:
Någon som läst det nya Eu fördraget?

Jag håller på men det är en skitsvår text, det är som om den är skriven av en tioåring som sen kastat om ordningen på texten...

Posted on: 2007/11/1 22:36
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."

See User information
Det finns ju några filmer om EU, har bland annat hittat tre filmer som ser ut att kunna höra ihop i en trilogi om EU, dom heter iaf:

-European Union Shockwaves
-The Euro - The Facts
-The Real Face Of the European Union

Det bästa är att dom är i DVD kvalite, har inte kollat på alla ännu men jag har sett The Real Face.. förut, ni bör hitta dom på ConCen.
Ska kolla in kvalite osv. dessa kan sedan behöva en översättning.

Posted on: 2007/11/2 0:22
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Skulle vara fint med en vaken-dvd inriktad på EU. Sedan kunde de som vill sprida information donera pengar, beställa DVD och ge ut till folk.

Posted on: 2007/11/2 5:37

Anonym
muglertJag håller på men det är en skitsvår text, det är som om den är skriven av en tioåring som sen kastat om ordningen på texten...

Jag har själv inte kunnat hittat hela EU fördraget. Jag har haft mail kontakt med Bryssel och STHLM men bara fått länkar till en sammanfattning av EU fördraget.Muglert har du tillgång till hela EU fördraget på ca 1000-2000 sidor?I så fall skulle jag villa ha det.

Anonym
Te Be tack för filmtipsen .Jag såg "The Real Face Of the European Union" för ett par år sedan den är bra, jag har tipsat om den här innan
också.Dom andra två filmerna skall jag försöka ladda ner och se.

See User information
Quote:

CrushNWO skrev:
muglertJag håller på men det är en skitsvår text, det är som om den är skriven av en tioåring som sen kastat om ordningen på texten...

Jag har själv inte kunnat hittat hela EU fördraget. Jag har haft mail kontakt med Bryssel och STHLM men bara fått länkar till en sammanfattning av EU fördraget.Muglert har du tillgång till hela EU fördraget på ca 1000-2000 sidor?I så fall skulle jag villa ha det.

Är det någon som har? Nej jag har sammanfattningen bara, men den är konstig nog. Önskar jag fick tag på hela, har inte fått någon respons någonstans.

Posted on: 2007/11/2 13:34

See User information
Det kanske inte är meningen att vi arbetsmyror ska förstå den även om vi läser den.. Vet att jag har några versioner av konstitutionen men kommer inte ihåg om jag har en svensk variant, har iaf tittat i den engelska versionen och kort och gott så förlorar vi makt i Sveriges Riksdag och Euron är den valuta hela unionen blir tvugna att använda..

Så, Euro in och Självbestämmande/suveränitet ut för gott, läste i Junilistans senaste nummer ( nr3 ) av sin tidning "granskning EU" att EU snart även ska bestämma över polisfrågor, sociala frågor osv..

Läs dom senaste två numrena, nr 3 kommer nog ut snart:
http://www.junilistan.se/?p=1;108;255

Posted on: 2007/11/2 16:37

/Benjamin Franklin

See User information
För dom som inte orkar läsa heala fördraget och jämnföra med förra kan man alltid titta på miljöpartiets kortversion.

http://mp.se/files/138900-138999/file_138959.pdf

Posted on: 2007/11/3 1:14

Anonym
Känner man dom där miljöfascisterna rätt så är kortversionen säkert en whitewash.

See User information
Om man får gåshud av kortvarianten, vad blir då åkomman av orginalet.....stroke?

Posted on: 2007/11/3 14:53
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Jag instämmer med Al-CIAda.
Det värsta i EU-fördraget står knappast med i sammanfattningen.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper