Vakencorner
|
Morgan Stanley: Sälj!
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Investmentbanken Morgan Stanley uppmanar sina kunder att sälja aktier och invänta en recession. Det skriver banken i sin senaste strategirapport.
http://di.se/Index/Nyheter/2007/11/13/257161.htm?src=xlink De börjar nog bli väldigt nära ett ras snart...
Posted on: 2007/11/13 22:09
|
|||
|
||||
|
Re: Morgan Stanley: Sälj!
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Läs även kommentarerna om DI's rubriksättare
Posted on: 2007/11/13 22:28
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Well. Morgan Stanley, riktar dom sig till småsparare eller "större"sparare. För bankerna skiter alltid om småspararna fastnar i recessionen. Så jag vill känna av om Morgan Stanleys påstående är gjordt på en ärlig grund?
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
kan fortfarande vara ett trick, vad händer om målet är att sänka alla valutor istället för aktiemarknaden? Har man sålt sina aktier och har kontanter, då torskar man ju allt, men om man har aktier, har ju ändå bolagen ett nominellt värde, dom kan ju efter kraschen börja producera igen? Men valutorna, kanske bara skrivs bort, till 98% tex, och då fpr man aldrig igen de pengarna. Saknar ZPZ nu, han hade ju kunnat förklara det här, han jobbar ju med finansiella instrument.......men han vill kanske inte "avslöja" bara "avböja" ![]()
Posted on: 2007/11/14 14:46
|
|||
|
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Men när folk tar ut sinna pengar från banken är det inte bra för bankerna. Den bästa kunden, för banken, är ju han/hon som tar en massa lån, någon som bara har sinna pengar stående på ett konto känar dom inget på. Men säljer man nu kommer man inte förlora något på att börsen går ner, utan man kan köpa aktsierna igen när allt rasat "färdigt" och kommer då käna väldigt mycket när börsen börjar jobba sig upp till dom gamla nivåerna. Om valutan byts eller en massa pengar skrivs bort, borde det ju finnas nått kryphål så man inte förlorar en massa... Nån kanske vet vad som händer med pengarna på äns konto vid inflation? Annars mejlade jag precis swebank och frågade... Det finns ju också kapitalförsäkringar men jag vet inte om dom skyddar på nått sätt mot inflation. Men visst, man har ju inte förlorat sinna pengar man har i aktsier förän man sålt vid förlust, behåller man dom händer inget. Bara att man kanske missar skansen till stora vinster.
Posted on: 2007/11/14 17:47
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
showen ligger i att man måste korrigera valutorna till den nya nordamerikanska unionen där mexpeson usdollarn och canadadollarn idag ligger på olika nivåer så det är lite svårt att sjösätta amron med dessa olika nivåer.....så ner på noll å börja om ser det ut som så det kanske inte har så mycket med aktier att göra, förutom att allt måste värderas om......troligen ska den anpassas till euron.
Posted on: 2007/11/14 17:53
|
|||
|
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Där har du fel, har du en tusenlapp på banken, kan de låna ut den flera gånger, enligt sk fractional banking/reserving. Eftersom centralbanken ochså göt det, kvittar det om du ens har pengarna på banken, så länge du tar ut din lön i pengar. Vi kanske skall göra som i ryssland, ta ut lönen i bildäck, och skor.
Posted on: 2007/11/14 19:27
|
|||
|
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Bildäck..hahahaha påminner om pensionererna som hjälpte varandra i norrland och fick betalt i kottar, skura golv 10 kottar putsa fönster 8 kottar...kottarna plockade dom själva på skogspromenader, slutligen så såldes kottarna till skogsindustrin för plantodling å då kom dom vanliga pengarna fram...hehe..vilken valuta vill Julius Berg ha i skatt, hur många kottar vill han ha om jag har 200 st...hehehe gamlingarna är tuffa uppe i norrland.. Själv ville jag ha 20 meter u-balk för ett övertidsjobb som industrirepara tör men då sa chefen att jag kunde få några säcker flis för det hade han mer av....men jag behövde u-balk så det fick jag...hahaha skulle sett ut om jag skickade 10 meter u-balk till skattekontoret....
Posted on: 2007/11/14 19:34
|
|||
|
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
hehe jag behöver 3000 gb bandbredd, så jag kan tanka filer. Undrar hur man beskattar cyberspace....
Posted on: 2007/11/14 19:46
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Morgan Stanley är en av världens största investmentbanker, småsparare är ingen stor del av deras kundsegment. Man ska aldrig ta denna typ av uttalanden på alltför stort allvar, de går antagligen inte ut med en sån här sak utan att ha något att vinna på det själva. Det är samma sak med aktieanalyser, köp/säljråd som publiceras offentligt från bankerna är för en småsparare i princip lika värdefulla som att singla slant, när de går ut med sina råd offentligt har redan deras stora viktiga kunder fått informationen som redan agerat och höjt/sänkt kursen.
Posted on: 2007/11/14 20:07
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Jag menar att dom känar inte lika mycket pengar på mig eftersom när jag inte lånar nått av dom kan dom inte ta nån ränta och altså få in mer pengar... men det är klart dom kan låna ut pengarna jag har satt in, så länge dom finns där när jag hämtar dom bara och det göra dom ju alltid eftersom allt funkar som det gör.
Posted on: 2007/11/14 21:12
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
det är det det inte gör, det funkar inte, allt är uppbyggt på att man tror att illusionen inte är en illusion, när alla förstår det, kan det inte funka längre. Tex andelen dollar i omlopp räcker bara till bill gates och nån fler, kanske 2 - 3 stycken av de rikaste, till de andra finns inga pengar, spelet är redan slut. det är bara det att ingen har talat om det.
Posted on: 2007/11/14 21:44
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Jo det vet jag. Men det jag bara ville sägga är att banken känar mer på folk som håller på och har en massa lån än folk som aldrig lånat en krona. Kommer bli skratt retande när systemets alla funkoner kommer fram i ljuset och massorna ser vad som händer, haha! Men ordspråket "det man inte vet har man inte ont av" stämmer ju löjligt bra ibland..
Posted on: 2007/11/14 22:40
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login