vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 ... 6 »

Regler

See User information
Reglerna är:

Man för en respektfull diskussion och accepterar allas åsikter.

Man upprepar sig inte flera gånger.

Man generaliserar inte större folkgrupper, och använder inte smeknamn som kan uppfattas kränkade för dessa.

Man skriver inte nedlåtande om någon annan i forumet.

Man ger inte administratörer, eller vaken.se ansvar för innehållet i andras inlägg.

När någon inte följer dessa regler så kommer dom få en varning. Får någon 3 varningar innom en kortare tid så blir han/hon avstängd från forumet, eller bannad.

Vaken.se är en sida för att sprida alternativ information, skeptiska inlägg ska hålla sig på en låg och ödmjuk nivå.

Alla som blir bannade har rätt att be om ursäkt och få registrera sig på nytt.

Det finns vissa ämnen som ofta skapar mycket konflikter och innehåller mycket ilska. Vaken.se inriktar sig på att finna fredliga lösningar och agera med ickevåldsprincipen. För att lyckas med detta så fokuserar vi inte på att ge skuld till någon specifik grupp utan ser problemen som en global företeelse med allas ansvar. Vi försöker även uppmuntra till utökad empati, förståelse och inre utveckling. Detta betyder att vi bland annat inte försöker bevisa att konspirationen är styrd av judar/muslimer eller någon annan specifik grupp. Vi utpekar inte heller invandrare/homosexuella eller annan grupp som ett negativt element. Det betyder inte att man inte får diskutera dessa ämnen, men det betyder att det inte ligger i fokus för vaken.ses arbete.

Det finns de som anser att detta är en form av censur och att det inte gynnar avskaffandet av världsordningen. Till de som tycker så har jag största förståelse och ber dom skapa ett eget forum för att uttrycka detta.

/micro

Posted on: 2006/6/5 16:23
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Regler

See User information
har inget emot dina regler men dom bryts jo hela tiden så.......?

Posted on: 2007/11/16 22:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
universums lagar styr även vaken.zz mikael cromsjö..

dessutom så känns ditt repeterande av reglemente höra mer hemma i bååtska palatset än på ett "öppet forum".

"bååtska palatset"

http://www.freemasons-freemasonry.com/swedish_constitution.html
http://www.ab.lst.se/templates/PressRelease____6077.asp
http://www.frimurarorden.se/stamhus/stamhus.html

Anonym
Cromsjö!

Det är skittråkigt att läsa det här jävla meddelandet gång efter gång.

Just skip it!

Anonym
Re: Regler Micro popped out
MICRO!

Vad fan är det du sysslar med?

Du har stängt ner två trådar med skäl som att det händer för mycket hemska saker i världen eller att det är för mycket västpropaganda. Vad är det för jävla argument?

Mellanöstern eller öststatspropaganda hade gått bättre då eller?

Du visar på ett till gränsen av idiotiskt härskarbeteénde här! Lägg för fan av att spela allsmäktig Gud!

http://vaken.se/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=8547&forum=25

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=68055#forumpost68055

Anonym
Re: Regler Micro popped out
Micke!
Jag ser ett tydligt mönster i många av trådarna du stängt ner på sistone.
Så fort det är en mångkultur,islam eller invandringstråd då rycker du eller void ut.I min tråd "Invandrargäng våldtog Svenska flickor " påstod du att du flyttade du den bla pga av att rubriken innehöll stora bokstäver.Jag har upptäckt att du inte stänger ner andra trådar med rubriker innehållande stora bokstäver.Hyckleriet saknar gränser. ,Var vänlig sluta med att utföra maktspel mot Vakens användare.

Anonym
Om ni någon gång fick arslet ur vagnen och gjorde något mer vettigt för världen än att cut N paste:a nyheter från olika nationella forum in i vakens forum så hade jag orkat lyssna på er.

Rannsaka er själva och hur fan ni disponerar er energi och tid.
Det är ju så jävla töntigt att ni ständigt ska tjata om hur yttrandefriheten bryts. Get to work med något vettigare och sitt inte i forumet och harva dessa saker om och om och om igen.

CREATE YOUR OWN CHANGE.

Ursäkta att jag svär och låter hård. Det är inte meningen. Sorry att jag då även bryter mot reglerna.

Anonym
Void och Micro!

Att alla människor på ett forum skall ge sig ut och klistra affischer eller agera fysiskt för en sak som kanske inte ens är gemensam är en utopi. Det funkar inte så och man borde väl snarare vara glad över "att många väljer att göra någonting alls istället för att hålla käft eller inte dela med sig av sina tankar och åsikter överhuvudtaget".

Vill ni inte att människor skall skriva på forumet? I sådana fall måste nästa fråga bli vad det finns för ämnen, mentala- eller moraliska begränsingar när det gäller vad som inte bör skrivas!

Trådar med ämnesval som "Kvinnosaksfrågor, Sionism, Invandring, Nationalism och Mångkultur" hamnar ju i papperskorgen oftast. Det är svårt att inte se ett mönster i detta även om man anstränger sig för att låta bli. Illavarslande om man betänker att det på detta forum finns fler människor som lockas av konspirationsteorier än någon annanstans.

Nu bryr jag personligen mig mer om konspirationsfakta och där platsar ingen censur via papperskorgar in med vaga skäl som att någon i enstaka inlägg använder ett grovt språk. Procentuellt sett har dessa fel valda ord ingen rätt att släcka ner hela ämnen eftersom de flesta inte använder ett sådant vokabulär.

Att ni vill ha begränsningar förstår jag men hur kommer det sig att ni inte kan förstå frustrerationen hos den som skriver när de aldrig vet om en tråd som utvecklas från ett frö till ett getingbo hamnar i papperskorgen p.g.a. dagsformen eller välvilligheten/ovilligheten från moderatorer och sys.admins!

Jag kan se ett bestämt mönster i det här och det irriterar mig ungefär lika mycket som om man samtidigt påstår att forumet är öppet för alla tankar, åsikter och värderingar.

Anonym
Har precis varit ute på hisingen och delat ut flygblad om 9/11 så jag antar jag kan komma med kritik nu när jag gjort något produktivt
(vaken logik)

Det är patetisk att en medelklass sprätt som du micro har börjat att agera som cybervärldens "dagis fröken" där du bestämmer vad folk blir ledsna för och vad som ska få sägas.
Du talar om tolerans men i intoleransen namn går du censurens ärende.

See User information
Det finns medlemmar på detta forum som endast skriver såna trådar som ni pratar om här, med det så vill jag påpeka att man är ganska enkelspårig.. Antinge är man helsåld på massinvandringen, sionisterna eller vatikanen?

Har sagt det förut och säger det igen, FOLK på gatan kommer aldrig att ta till sig information om massinvandringen om dom inte vet om bakgrunden till varför den finns!?! Alltså måste man börja från början och det gör man lättast genom att visa NWO planerna och vägen dit genom 9/11 osv..

När man väl har fått lite mer insikt om hur världen fungerar så kan man ta till sig info om massinvandringen, en genväg kan vara att informera om massinvandringen av illegala invandrare till USA, det finns ju lite mer info och filmer om detta nu eftersom extramaterialet på Endgame tar upp detta..

Posted on: 2007/11/17 15:10
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Jag tycker faktiskt kvaliten på trådarna har rasat rätt rejält den sissta månaden eller så..

Posted on: 2007/11/17 15:16
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

Anonym
Maggot: Braaaaaaaaaaaaaa! Vem hade skrivit ut lapparna? Behöver du fler så skickar jag ned fler av de där tvåsidiga som oligus har tillverkat. Kan inte någon i ert gäng ta lite bilder när ni delar ut lappar så vi får lägga upp något på vaken. Det skulle jag gilla. Vi får skaffa en gammal digitalkamera till dig. "skänk kamera till maggot", hehe. Kul att höra att ni varit ute.

See User information
komiskt hur en del även i den här tråden går till personangrepp för att få sin vilja fram.
Man kanske borde fråga sig själv varför man går till personangrepp och vad det har med yttrandefrihet att göra. Otroligt hur många chanser "micro" har gett en del här, andra forum jag följer bannar man folk till höger och vänster och i en del av dem har man till och med autobanning.

Det finns en lösning för att få mer ordning på forumet och jag har ganska lång erfarenhet av forum, har följt det här forumet sen början så lite saker snappar man upp här och där.

Här är några tips till för att få mer ordning:

*Färre sektioner, alltså kategorier - högst 5 tycker jag
*varje kategori borde ha en "moderator"
*skippa "senaste inläggen" - skapar bara confusion och panik att följa varje tråd.
*skapa en "faq" någonstans i forumet som besvarar hur alla funktioner fungerar ( tog mig ett bra tag innan jag fattade quote funktionen )
*man kanske borde fundera på vilket som är main, siten eller forumet? - kanske mer att utveckla om den saken så fråga mig om det.

Finns säkert fler saker att tänka på?
Jag skulle kunna hjälpa till med det här om ni vill men jag har bara internet en månad till ungefär sen är jag out of here, men jag ställer gärna upp om det kan bli ett mera smooth forum.
Rubens

Posted on: 2007/11/17 15:49

Anonym
A73 hade egna flygblad sen hade jag med en bunt från dig
Skicka på jag tar emot...
Kamera hade vi med men tror vi glömde fotta

Anonym
Quote:
TeBe:
Det finns medlemmar på detta forum som endast skriver såna trådar som ni pratar om här, med det så vill jag påpeka att man är ganska enkelspårig.. Antinge är man helsåld på massinvandringen, sionisterna eller vatikanen?

Så det är inte enkelspårigt att ägna hela sin vakna tid till att diskutera två byggnaders materialuppbyggnad, kollidialt silver eller alternativt levande?

Men att diskutera religiösa fundamentalister, kriminella gäng som hotar livet på vanliga hederliga människor, eller gängvåldtäkter som fördärvar livet för svenska småflickor, det är att vara enkelspårig enligt dig!

Fy fan vad genomskinligt.

Quote:
TeBe: Har sagt det förut och säger det igen, FOLK på gatan kommer aldrig att ta till sig information om massinvandringen om dom inte vet om bakgrunden till varför den finns!?! Alltså måste man börja från början och det gör man lättast genom att visa NWO planerna och vägen dit genom 9/11 osv..

Nu blir jag riktigt pissed... du har fan inte en aning om vad FOLK på gatan anser eller vill! De du kallar FOLK har redan fattat att det är massinvandring i Sverige. Trots att hela etablissemanget med skola, media och ett gäng politiskt korrekta vänsternissar försökt forcera och aktivt smutskasta detta faktum samt alla som vågat ta tag i ämnesområdet.

Quote:
TeBe: När man väl har fått lite mer insikt om hur världen fungerar så kan man ta till sig info om massinvandringen, en genväg kan vara att informera om massinvandringen av illegala invandrare till USA, det finns ju lite mer info och filmer om detta nu eftersom extramaterialet på Endgame tar upp detta..

Nu snuddar du nästan vid en karikatyr av "lillgamal professor" och det är svårt att hålla sig för garv. I princip vilken svensk pensionär eller åldring som helst som är förskonad från demens har en mer öppen inställning till båda ämnesområdena än du just nu visar.

Du och Micro vill alltså skydda befolkningen från vissa sanningar och om de inte lär sig den sanning ni ordinerar först så skall de alltså inte få helheten. Ärligt talat, vilket jävla dravel. Var du drängfull när du skrev detta eller?

Sedan när blev du och Micro allsmäktiga att ordinera riktlinjer och moraliska gränser över vad "FOLK" på gatan är mogna av att diskutera. Om någon av er hade varit lite vaknare så kanske ni hade noterat att SD tagit sig ruggigt nära 4% spärren. Det faller sig för mig ganska naturligt i den situation som uppstått att SD vuxit sig starka och kommer att växa ytterligare. Om du eller ni betvivlar det så gör jag er uppmärksam på att det inte direkt är någon som tvingar FOLK att välja vissa röstsedlar vid ett svenskt kommunal- eller riksdagsval.

Om du eller ni tycker det är fel att ett parti som prioriterar Sverige framför andra kulturer och länder växer sig starka så bör skulden för detta läggas på era egna axlar just därför att ni inte har en aning om vad FOLK vill ha eller eftersträvar i första hand. Detta har ni och andra ryggradslösa amöbor bevisat genom att de senaste 20 åren vara så förbenat fega och politiskt korrekta att ni inte vågat kritisera det som skett med just den "ENKELSPÅRIGA" massinvandringen.

Om ni hade öppnat ögon och öron för helheten istället för att begrava ert intresse under bråten där tvillingtornen stod så kunde ni uppmärksammat att FOLK på gatan inte uppskattar att deras hemland får stå ut med spott och spe och hånas av människor som har helt andra religioner och värderingar under tiden som deras egna söner och dötrar är livrädda att gå ut på gator och torg i vissa delar av städerna som tagits över av gäng med nyanlända.

Testa att dra på er blåstället och pröva på lite kroppsarbete bland den svenska arbetarklassen ett tag. Ni skulle snart märka att den inte består av rasister men kokar av ilska över hur deras egen tradition och kultur utsätts för utplåning. De knyter näven i fickan nu eftersom de blivit fostrade att tiga, men när den näven kommer upp under snoken på alla som förtiger sanningen så tror jag inte att din och Micros förnedrande dagispedagogik skyddar er i många sekunder.

Säkerhet för den närmsta arean runt ens familj, hem och vänskapsnätverk har alltid varit i första prioritet runt flocken. Om du eller ni är så korkade att ni tror att en konspirationsteori om 9/11 kan ändra på det är du och ni mer naiva än jag trodde var möjligt om man samtidigt kallar sig vaken.

Varför stödjer då ett gäng överintellektualiserade medelklasskillar som vägrar att sänka sig till vanliga människors nivå fascistoida tendenser som överförmynderi inom olika ämnesområden?

Mitt svar är precis som förr då vänsterns elit gjorde samma skeva misstag och underskattade den stora massans intelligens, empati och stolthet. Den intellektuell vänstereliten serverade urvattnad soppa till de stackare från arbetarklassen som sökt sig till vänsterpolitiken i ambitionen att påverka sin egen situation. Soppan innehöll politiska manifest och teorier om Latinamerika, Afrika, Asien, Sovjet och de kommunistiska satellitstaternas infrastrukturer och sammanfall runt om i världen. (Precis som er valde eliten detta för att inte den stackars arbetarklassen skulle bli chockade av att upptäcka sin egen verklighet.)

Fan vilken genomskinlig bluff. Den stinker lika illa oavsett om den kommer från dig eller de svin som lekte fuhrer på den tiden.

Vad dessa elitinriktade vänsterkillar- och tjejer från medel och överklassen gjorde exakt samma sak som du och Micro nu gör.
De serverade inte alla sanningar utan valde bara de som passade deras egna syften.

För mig var det lika uppenbart då som nu varför en del vill leka gudar och ha en prioriteringsordning på verkligheten. Det är inte kul att bli avslöjad som en fejk som inte har koll på hur det är att:

... vara den enda med svenskt efternamn i trappupgången i en svensk förort i Sverige eller annat europeiskt land där mångkulturen tagit över.

... vara föräldern med den enda svenska eleven i klassen där ingenting fungerar p.g.a. att de andra eleverna har så mycket problem eller är så oengagerade att all undervisning för ert barn går åt skogen.

... vara hjälplös åldring på ett svenskt vårdhem och utlämnas åt människor som knappt talar svenska.

P.S.

Rubens! Jag skall inte ödsla ett annat inlägg på att svara dig eftersom du tycker att man inte skall ha för många olika val.

Autobanning! Skitbra ide. Men vem skall styra vilket ämne som är förbjudet att ta upp på ett forum som vill avslöja makteliten!

Det är omöjligt om man själv inte vill bli en MAKTELIT!

D.S.

See User information
Quote:

TeBe skrev:

Har sagt det förut och säger det igen, FOLK på gatan kommer aldrig att ta till sig information om massinvandringen om dom inte vet om bakgrunden till varför den finns!?! Alltså måste man börja från början och det gör man lättast genom att visa NWO planerna och vägen dit genom 9/11 osv..

När man väl har fått lite mer insikt om hur världen fungerar så kan man ta till sig info om massinvandringen, en genväg kan vara att informera om massinvandringen av illegala invandrare till USA, det finns ju lite mer info och filmer om detta nu eftersom extramaterialet på Endgame tar upp detta..

Helt Fel slutsats!

"Vanligt" folk har mycket lättare att ta till sig info. om massinvandringens negativa konsekvenser än att 911 skulle vara ett "inside-job".

Det är ju knappast en slump att nationella partier får allt fler röster i dagens Sverige.

911-frågan är däremot väldigt svår att "smälta" för det s.k. "Vanliga" folket.

Det är snarare många falskt "toleranta" här på vaken plus alla indoktrinerade vänsternissar ifrån medelklassen som pga av den av Eliten skapade tabustämplingen lett till rädslan för att "lufta" dessa ämnen som ingår i Illuminaternas agenda, som:

-Feminism- och Homopropagandans inverkan på samhället
-Anti-Nationalism, "mångkultur"- och massinvandring.
-Sekulariseringen och annan anti-kristen och moralupplösande indoktrinering via mediaetablissemanget- och skolsystemet.

Släpp sargen pojkar och kom ut i verkligheten!

Posted on: 2007/11/17 16:28

Edited by bennybear on 2007/11/17 16:51:17

Anonym
Shit. Både bennybear och kalkonmannen hade llyckats få ihop en artikel i de där långa svaren. Ni kör hårt gubbar...

Anonym
Ja lägg upp dom bland era andra artiklar den kan vara under den där "nyvaken"

Anonym
på tal om romanlångt...

Citat:
Det var så jävla romanlånga inlägg att man alltid somnade halvvägs."

Ett annat som är dagsfärskt:
"Jag tyckte mest det var kvasiintellektuellt svammel"

Man kan ju alltid skylla på närminnet om inte annat...

Jag kan inte säga om ditt senaste inlägg är svammel eller inte eftersom jag inte har läst det...

Anonym
Som sagt idag delade jag ut flygblad om 9/11 och tyckte inte responsen var bättre eller att de ver mer intresserade av det än när jag delat ut information om massinvandringen.

Massinvandringen var nog även enklare.

Några reaktioner från idag

"9/11 det är ju 6 år gammalt"

See User information
Quote:

void skrev:
Shit. Både bennybear och kalkonmannen hade llyckats få ihop en artikel i de där långa svaren. Ni kör hårt gubbar...

Jodå. Det var väl antagligen telepati eller som det nu så modernt kallas: -Synkronisitet.

Posted on: 2007/11/17 16:42

See User information
9/11 är ett exempel på stats-sponsrad terrorism. Det är också det mest uppenbara av det. Så när nästa gång de gör något liknande så är det fördelaktigt att folk säger att det där har vi sett förr och vi är inte intresserade av eran "lösning". Så länge folk inte gör det så kommer de fortsätta.

Det är också lustigt att kunna konstatera att om araberna är terrorister, ala Al Quaida, varför släpps dom då in hit för? Skit politiker, tar ändå bara order ifrån Bilderberg i alla fall.

Posted on: 2007/11/17 16:46

See User information
Jag tycker vaken ska behålla "senaste inlägg". Jag fick mer eller mindre panik den gången funktionen låg nere, jag går dagligen in och kikar på senaste, om inte via sidan i sig så via RSS.

I övrigt vill jag efterlysa en betydligt hårdare moderering.
Fyller man forumen med skit så får man finna sig i att bli raderad/modererad.

Lägg hellre ner tid, tänk igenom, stava rätt och var saklig i era inlägg, som bör ta längre tid att skriva än 23 sekunder. FÖRHANDSGRANSKA, bra funktion, prova! Länkar till källor eller orginalartiklar är även det önskvärt.

Som jag påpekat tidigare liknar detta många ggr mer en intern chat för er sedan länge aktiva "vaknare". Det är inte riktigt debatt eller informationsutbyte alla gånger, utan ofta tjaffs, enradsbekräftelser eller rent svammel (sale, känn dig träffad, inget illa menat).

Jag anstränger mig själv för att skriva ett bra inlägg, varje gång, jag förväntar mig det utav er likaså...
Har man en väldigt annorlunda tankegång kring något så krävs ofta en ambitiös presentation för att alla ska kunna följa och förstå den.

Posted on: 2007/11/17 16:57

See User information
Fast med färre kategorier så skulle det inte bli lika svårt att följa. Jag tror att senaste inläggen är problemet med hur forumet funkar just nu, några personer som söker uppmärksamhet och posterar för diskussionens skull, med "Senaste inläggen" kvar så är ni också tillbaka till samma personangrepp igen.
Nåväl ni gör hur ni vill....

Rubens

Posted on: 2007/11/17 17:20

(1) 2 3 4 ... 6 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper