Vakencorner
|
Re: Hets mot ficktjuv?
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Vi kan läsa Info 14 själva.
Posted on: 2007/11/17 16:20
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Hureson: ho ho ho, den bästa one-linern på länge, de e KÖNG! Humor och samtidigt satte du fingret på något som ofta händer på vaken.se.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Så du talar alltså för ALLA som läser här på vaken? Har inte de också rätt att få reda på saker som annan media inte vågar ta upp??
Posted on: 2007/11/17 16:38
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Vågar inte info-14 skriva om detta menar du benny?
Posted on: 2007/11/17 16:40
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Jag brukar läsa vad som står på info 14, inte för att jag nödvändigtvis håller med dem, men varför klippa och klistra in deras artiklar?
Posted on: 2007/11/17 16:41
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Finns ett tiotal trådar här på vaken som bara är kopierade artiklar från ex prisonplanet men de får aldrig samma reaktioner ?
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Maggot, det är en ny medlem, oavsett vad han/hon säger så behöver inte resterande medlemmar tycka samma sak... " aldrig samma reaktioner" tappar då sitt värde... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Precis som många här på vaken "klipper och klistrar" in en massa info. ifrån allehanda hemsidor för att man vill dela med till andra "sanningsökande" Forumläsare av intressant och värdefull text, så gör jag detsamma med vad jag tycker viktig info. ifrån t.ex info14. Några konstigheter? Flera frågor?
Posted on: 2007/11/17 16:58
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Ja men nu blir jag ledsen...........
![]()
Posted on: 2007/11/17 16:59
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Ledsen är en bra egenskap då psykopater saknar det fullständigt...
Personligen tycker jag att klipp & klistra länkar utan kommentarer är meningslösa... Lägga in en kort kommentar iaf, tycker jag hör till... Men det är bara min åsikt... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Egentligen inga konstigheter, men rätt ska vara rätt, och jag tror inte ens info-14 eller allehanda andra sidor tillåter att du sprider deras material utan att ange källan, det är minst sagt oartigt hursomhelt. Jag efterlyser bara källhänvisning, kanske för att upptäcka vinklade nyheter, eller för att hitta mer från samma källa. Detta gäller ju även texter från prisonplanet och liknande. Inte så svårt att få med ett "saxat fr http:url. Nu är det inte så att världen direkt går under pga detta slarv, men jämför man vaken.se med andra forum av allehanda sort så ser man att det är nästintill laglöst och fullt med kladd här!! Sådär sunkigt och amatörmässigt, det finns många steg kvar på kvalitets-stegen att komma upp på. Men ni vet väl att jag älskar er allihop ändå. ![]()
Posted on: 2007/11/17 17:10
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Inte för att vara taskig, men det får mig att tänka på ett tänkvärt citat av velourmannen, Clint Eatwood: -Åsikter är som rövhål, ALLA har ett.
Posted on: 2007/11/17 17:13
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag kan hålla med om att man ska ange källan, MEN det intressanta tycker jag är att OFTA när sådan info. som postades i det första inlägget i denna tråden, så blir det diskussion om VARFÖR och om det är rätt eller inte att sådan info. visas på vaken, som det debatteras om och INTE informationen i inlägget i sig.
Posted on: 2007/11/17 17:19
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Så dina egna åsikter är fulla av skit med andra ord...?
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det beror väl på om de BARA är åsikter som inte kan backas upp med sann kunskap om verkligheten. Inte för att jag kan läsa Clintan´s tankar om VAD han menade med ovanstående citat, men jag antar att han hade liknande resonemang i h´uvet när han sade det. Problemet med många framför allt unga individer är ju att de ofta TYCKER en massa om allting, men att de allt som oftast inte har några gedigna verklighetsanalyser att luta sig emot, framför allt beroende på den bristande livserfarenheterna och bristande respekt för den äldre generationernas livsvisdom. Detta är typiskt för dagens marxistiskt influerade skolsysstem som dagligen spottar ur sig självsäkra och arroganta snorungar som tror sig veta allt, fast de inte ens är torra bakom öronen. "Lita inte på någon över trettio", som Lenin sade och som han ville lära ut till alla ungkommunister, för att på så sätt kapa de traditionella kunskapsöverförandet emellan generationerna, som är grunden för ett stabilt och harmoniskt samhälle.
Posted on: 2007/11/17 17:31
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Kunde du inte ha sagt Zzzopor på en gång? ![]()
Posted on: 2007/11/17 17:55
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Just nu så "tror" du dig veta hur gammal jag är och hur mina livserfarenheter ser ut... Dina åsikter skapas av vad du "tror" just nu.... Förstår du? Det har inget med livserfarenhet att göra. Bara för att du har sett några eller många problem här i världen gör inte att du kan sammanfatta hur denna komplexa värld fungerar - Det är omöjligt... Endast en självgod människa tror sig veta bättre än andra människor om, hur denna komplexa värld fungerar... Inte nog med det så kallar man det även för livserfarenhet... Livserfarenhet för mig är när man förstår och blir medveten om att alla typer av perversa handlingar i detta samhälle uppstår av programmering, så som TV, religion, pengar och mycket mycket mer... Just nu så återspeglar dina åsikter bara en sak - Ilska... Om man har livserfarenhet så sorterar man bort ilskan och ersätter den med förståelse av varför det händer... Inte bara stirra sig blind på ATT det händer... När jag studerar detta perversa samhälle så är det inte alls konstigt varför idioti sker... Det är en naturligreaktion av allt som finns runtomkring oss... Ett lysande tecken av programmering för mig är när man börjar placera människor i olika fack.. Programmeringen har lärt oss att placera människor efter olika kategorier efter utseende, åsikter och handlingar... Det kan kallas separation och fungerar exakt som religionen... Det är skapt för att vi ska behålla oss separerade och rädda, rädda för vad andra kan tycka... Du tycker en jävla massa om VAD människor är... Jag kan inte påstå att jag på något sätt är felfri... Bevis av det får jag bla av att jag ibland är tvungen att ändra mina åsikter pga livserfarenhet med åren... Det vore dumt att tro sig vara färdig och stenhårt hålla på sina åsikter från och med nu och framåt, då kan man lika väl sluta leva... Kom till baka till detta forum om 10 år. jag lovar att du kommer att få dig ett gott skratt men du kommer garranterat skämas en smula... Så hur gammal är jag Benny och vad har jag för livserfarenheter? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Mitt inlägg var inte riktat till dig, Jumalauta, utan jag reflekterade bara över detta med "åsikter" och "tyckande", som allt som oftast kommer ur munnen och tangentbordet ifrån just yngre nyligen utskrivna geneomindokrinerade skolungdomar, som knappt har någon arbets- och livserfarenhet att tala om.
Tänk på hur man i detta gyllene experimentland för de psykopatiska, sociala ingeniörena har lyckats så bra med att separera och splittra, Familjen, släkterna och generationerna i från varandra, bl.a genom det s.k. sociala skyddsnätet med dess. "ädreboenden", "långvård", "servicehus" osv. Denna sataniska agenda har skapat horder av förvirrade och rotlösa ungdomar som inte har någon kontakt med sin folk och nations historia som i traditionella samhällen just bars upp av de äldres visdom och kunskap. Förr var det de äldre som tog besluten och de människorna kom till för att söka kunskap och visdom av, till skillnad ifrån dagens marxistiska, anti-humana samhällen där ungdomen, dekadensen, och ytligheten dyrkas som Gudar.
Posted on: 2007/11/17 18:15
Edited by bennybear on 2007/11/17 18:31:08
Edited by bennybear on 2007/11/17 18:44:48 |
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Eftersom du citerade mitt inlägg så tog jag det för givet att det var mig du talade om... Visst är det så att det sker en massiv separation i vårat samhälle, med pengar som verktyg... Personligen tycker jag att det är viktigare isf att tala med ungdomen och gå med dem, som en gammal vän brukar säga... Alltså att man lyssnar och diskuterar med dem istället för att skylla på dem och anklaga dem för indoktrinerade snorungar... Kallar jag någon för programmerad idiot så lär denna personen inte ta till sig något av den övriga informationen som man försöker dela med sig av, personen ifråga går i försvarställning istället. Ungdommarna behöver hjälp med att öppna sina sinnen, inte stänga dem mer än vad de redan är... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
![]()
Posted on: 2007/11/17 18:51
|
|||
|
Särskrivning borde bötfällas
Det är aldrig för sent att ge upp - förrän det är för sent... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Problemet är ju att de flesta ungdomar idag växer upp med ensanstående stressade mammor och att de därför inte har någon manlig, nära förebild. Farfar och farmor är ju dessutom inlåsta på "servicehusen" så därifrån får de ingen visdom heller.
Den enda vuxna vägledning de får kommer framför allt ifrån skolan som är ju totalt indränkt i nihilistiska och marxistiska värderingar. Man får inte underskatta den totala intellektuella destruktion som satanisteliten arbetat på i västvärlden de senaste 50 åren, då är man bara naiv. Att blunda för dessa monumentala problem vi står inför kommer INTE lösa de. Införskaffandet av Insikt är första steget för att kunna förändra något överhuvud taget.
Posted on: 2007/11/17 18:56
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Ja, alltså jag säger inte att skola eller någon annan myndighet kan lösa problemet... så länge man inte vänder upp och ner på systemet och inför andra värderingar, framförallt i skolan... Du och jag som är medvetna om problemet och vad som håller på att hända måsta kanske ta ett större ansvar och föra fram budskapet? Frågan är bara hur man får fram budskapet på det mest effektiva och bästa sättet? Är det genom att kalla dem indoktrinerade snorungar, eller höra på dem först och sedan utgå därifrån? Om man ber andra att inte blunda för broblemen så måste man ju själv ta ett ansvar och få ut budskapet, vilket i sin tur kräver en kraftansträgning irl... På ett forum kommer man aldrig bli tagen seriöst eftersom den mänskliga kontakten är totalt frånvarande, det gör egentligen bara saken värre och spär på det som de fick lära sig i skolan och under sin uppväxt så som separation och mänskliga känslor... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Enligt mig har förfallet gått så djupt att vi inte har tid att "diskutera" med lillgamla besserwissrar som kommer ur skolan och tror att de skall lära äldre visare någonting av värde.
Dagens ungdomar har ju allt som oftast lärt sig ett ohyfsat och respektlöst beteende emot äldre. Ingen har ju satt gränser åt de under uppväxttiden. Bl.a pga av att Pappan och/eller Farfar fattats i deras uppväxt som kunnat ge de gränser och kunskapen om vikten att visa respekt och lyssna på äldre visdomar. NÅGON måste ta de i örat och säga som det är. Att stryka vilseledda odrägliga ungdomar medhårs kommer bara skapa än mer odräglighet.
Posted on: 2007/11/17 19:31
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login