vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Anonym
Konvertera din Bil.
http://www.water-4-fuel.com/

Finns det någon Bilkunnig som vet om det här fungerar ?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Konvertera din Bil.
http://www.youtube.com/watch?v=0ItyiJ1uBUY

tydligen så verkar det funka för japsarna iaf.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
eller varför inte den här lilla serien på youtube

Hydrogen Fuel - Engine Fundamentals

passa på innan "admins städar bort trollen"

See User information
Att man kan använda väte som bränsle är ju allmänt känt.
Men försöka utvinna kemisk energi ur vatten är lika dödfött som att försöka elda med aska.

Vatten är nämligen "aska", det är slutresultatet när man förbränner väte, och anledningen till att man får ut energi av att bränna väte är att väte och syre var för sig innehåller mer energi än vatten, som är ett tillstånd med lägre energi.

Posted on: 2007/11/20 21:40

See User information
Quote:

zpz2 skrev:
Men försöka utvinna kemisk energi ur vatten är lika dödfött som att försöka elda med aska.

Vatten är nämligen "aska", det är slutresultatet när man förbränner väte, och anledningen till att man får ut energi av att bränna väte är att väte och syre var för sig innehåller mer energi än vatten, som är ett tillstånd med lägre energi.

Så mycket visste den mannen om vatten, skrämmande.
Vatten grunden till liv, vatten ett ämne som på inga grunder utforkats så att någon med vetenskaplig hederlighet skulle våga uttala sig på det sättet, men jag är inte förvånad med tanke på hur människan behandlat vatten sedan industrialismens början, som skräp eller aska som du så vidsynt framställer vårt viktigaste livsmedel.... du är en stolthet för våra nya överstepräster.....Hur var det med humlan? kunde den flyga eller....?

Posted on: 2007/11/20 22:07
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Visst går det att köra bilen på vatten, men att göra det genom ren elektrolys av vatten går inte.

Orkade inte läsa igenom sidan nu men dom brukar vara rätt lika, dvs att dom använder pulsad liktröm på runt 42hz.

Kolla gärna lite om Joe Cell också, den gerifrån sig något annat, som det fortfarande diskuteras vad det är....

Men jag har en liten fråga som någon kanske kan svara på.

Om jag har ett utrymme på tex 1x1x1m och fyller detta med syrgas och vätgas i rätt förhållande för att gå jämt ut.

utrymmet är helt lufttätt utifrån.

Om jag då frammkallar en gnista inuti detta utrymme, vad händer?

Kommer det att implodera eller explodera?

Vattnet som bildas efter reaktionen kommer att ta mycket mindre plats än gaserna, så allt övrigt utrymme som inte fylls av vatten/vattenånga bör ju vara 100% vakum.
Alltså borde det då imploderat.
Eller blir det först explotion och sen implotion?

Undrar bara...

Posted on: 2007/11/21 0:07
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.

Anonym
Äh. Vi kör vidare på något som funkar att konvertera till för alla gamla bilar utan problem. www.vedbil.se

GENGAS RULES!

See User information
haha :D

Jo det är ju inte helt fel de heller

Posted on: 2007/11/21 0:39
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.

Anonym
vad smart, bränna ner träd.

kan ingen komma på en motor som bränner administratorer..

Anonym
Supergoy: Gillar du inte gengas alternativet alltså? Utveckla din tankegång kring det tack. Jag är ju ganska positiv till den för framtiden som valmöjlighet, vore kul att få en annan bild av det.

Anonym
void, du är positiv till national staten för fasiken..

du bjuder folk på middag för din mammas rikskuponger och tar credit för det själv..

du har ingen som helst självrepekt och därmed för ingenting annat..

kom igen nu din info-krigare ska du verkligen fortsätta bränna ner skog som din ur-kult gjort i dessenier..

hoppas du får stryk igen på nästa vaken.zz pådrag.

Anonym
Quote:

Åhå? Så vad dricker du då? Motorolja? Fotogen kanske?

Anonym
Bästa argumentet för att undersöka informationen är att zzzopor är ute och försöker få dig att inte göra det.

See User information
Quote:

zpz2 skrev:

vi vet redan attt du jobbar med finanser, dessa personer är inte kända som fysiker. Övriga kommentarer överflödiga.

Posted on: 2007/11/21 13:49
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

See User information
här är ritningar till egen HYDRODRIFT detta är Stanley Meyers teknik, han vart förgiftad av USAS militär, sedan han framgångsrikt konverterat både ett jetflygplan, och stridsvagnar.

http://www.datordoktorn.nu/carplans.zip

Posted on: 2007/11/21 14:59
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

See User information
Quote:

wikhall skrev:
Quote:

Ehh... vadå, skulle det inte finnas nån annan anledning att dricka vatten än för att utvinna energi från det?
Menar du att kroppen tar upp energi från vatten? Isåfall vill jag veta hur många kalorier kroppen kan ta upp från ett kg vatten.

(Men du visste ju inte att vatten bildas vid förbränning av flygbränsle så kemi är ju uppenbarligen inte din starka sida...)

Posted on: 2007/11/21 22:16

See User information
det finns några kalorier i vatten, men dom är ju inte många..
Men det finns det i luft också:
http://www.breatharian.com/

i ett åsk oväder skapas det mängder med energi av att vatten åker lite hit och dit och skapar en laddning, så du kan inte säga att det är helt energi löst.

Men visst visar inte detta på vad vi diskuterar här...

Det är bevisat att väte kan få tre olika former, dels den vanliga man får vid vanlig elektrolys, en snäppet över där det sitterihop med syret utan att bilda vatten och sist ett stadie över det.

Jag håller med om att det troligen är omöjligt att köra en bil genom vanlig elektrolys och mayers system har, vad jag vet, ingen lyckats återskapa. Men det är inte omöjligt att det värkligen funkade för honom. Hadde det inte gort det skulle det inte funnits någon anledning till dom hot han fick innan han dog/mördades.

Dock finns det många som minskat sin bränsle förbrukning genom att kompletera med olika tekniker.

tex med denna:
http://www.cellguardian.com/

Posted on: 2007/11/22 1:07

See User information
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

wikhall skrev:
Quote:

Ehh... vadå, skulle det inte finnas nån annan anledning att dricka vatten än för att utvinna energi från det?
Menar du att kroppen tar upp energi från vatten? Isåfall vill jag veta hur många kalorier kroppen kan ta upp från ett kg vatten.

(Men du visste ju inte att vatten bildas vid förbränning av flygbränsle så kemi är ju uppenbarligen inte din starka sida...)
Du ligger lite bakom detta ZPZ, du kan inte riktigt fatta detta? Ge dig inte in i det du inte förstår dig på.
Denna process funkar ungeför som om du jämför vattendimma med ett vattenglas.
Enligt ditt resonemang kan man inte omvandla ett glas vatten till vattendimma med mindre än den eneri det tar att koka vattnet och därmed göra vattenånga av det.
Enkelspårigt sekvenstänk, och inte den ENDA möjligheten.
Man kan ochså spruta vattnet under högt tryck genom ett munstycke.
det man gör med denna teknik är att man på elektrmagnetisk väg, med hjälp av scalar vågor (inget du läser om i skolan) löser upp bindningarna i vattenmolekylen, med mindre energi än vad du får om du bränner produkten väte och syre.

Ja processen sägs vara 100 gånger mer än vad du puttar in om du har effektiv våg generation. Sluta med ditt disinfo skit, och lär dig nåt här.

Vill du bara sprida disinfo? eller är du helt okunning? Läs lite om vad KÄRNFYSIKERN Tom Bearden kan om detta, kom igen när du FÖRSTÅR inte när du GOOGLAT.

Man kan med samma teknik "smälta" metaller vid rumstemperatur. Detta berättar man inte i media, men det betyder inte att folk vet om det, men du är ju newbie i detta så klart du inget vet, men om du bara skall snacka om det du läser om i tidningar här, då framstår du strax som en pajas, vilket du lyckas bra med.

Posted on: 2007/11/22 15:55

See User information
Quote:

Mini skrev:
det finns några kalorier i vatten, men dom är ju inte många..
Men det finns det i luft också:
http://www.breatharian.com/

i ett åsk oväder skapas det mängder med energi av att vatten åker lite hit och dit och skapar en laddning, så du kan inte säga att det är helt energi löst.

Men visst visar inte detta på vad vi diskuterar här...

Det är bevisat att väte kan få tre olika former, dels den vanliga man får vid vanlig elektrolys, en snäppet över där det sitterihop med syret utan att bilda vatten och sist ett stadie över det.

Jag håller med om att det troligen är omöjligt att köra en bil genom vanlig elektrolys och mayers system har, vad jag vet, ingen lyckats återskapa. Men det är inte omöjligt att det värkligen funkade för honom. Hadde det inte gort det skulle det inte funnits någon anledning till dom hot han fick innan han dog/mördades.

Dock finns det många som minskat sin bränsle förbrukning genom att kompletera med olika tekniker.

tex med denna:
http://www.cellguardian.com/

Nej det finns inte en enda futtig kalori i näringsvärde i vatten, rent destillerat vatten alltså. Alla eventuella kalorier kommer från föroreningar.
Det beror på att vattenmolekylerna inte kan omvandlas till någon annan molekyl med lägre energi.

Vad gäller lufterianer så visar det sig om man utsätter de för kontrollerade försök att de "fuskar" och äter i smyg.

Att energi frigörs vid åska, det är energi som kommer från vädersystemet (temperaturskillnader, vindar etc.) som i sin tur "drivs" av solen, det är inte vattnet i sig som det frigörs någon energi ifrån.

Kan du specificera tydligare vad du pratar om för tillstånd för vätet (gärna använda kemiska formler och länkar till referenser), jag känner inte igen det du pratar om.

Apropå Stanley mayere så dömdes han 1996 för bedrägeri, då han lurat investerare att satsa pengar i hans sin ickefungerande produkt. Om han nu blivit hotad, vilket jag dock tror är lögner (inte så konstigt ifall han skulle ljuga om det också), kanske det är från missnöjda investerare.
http://groups.google.com/group/sci.en ... 1?hl=endc310437cd1cee1e7&

Quote:
One of the experts due toexamine the car was Michael Laughton, professor
of electrical engineering at Queen Mary and Westfield University, London,
but he was not allowed to see it. "Although Meyer had known about our
visit weeks in advance, when we arrived he made some lame excuse about why
the car wasn't working, so it was impossible to evaluate it," said
Laughton.
However, the one thing Meyer had built that appeared to work was his Water
Fuel Cell, and it was this device that the Ohio judge called as evidence in
the recent lawsuit.
The cell had been the centrepiece of Meyer's sales pitches. It was a
transparent cylinder of water inside which was a core of stainless steel
electrodes. When plugged into an electrical supply,the cell bubbled away
merrily, producing apparently copious amounts of gas that Meyer ignited
through a welding torch.To the layman it was an impressive performance and
hundreds of small investors signed up, but it did not impress three expert
witnesses in court.
They decided that there was nothing revolutionary about the cell at all and
that it was simply using conventional electrolysis.
Meyer was found guilty of "gross and egregious fraud" and ordered to repay
the investors their $25,000 (£15,000).

Stanley Meyers patent finns det länkar till här http://en.wikipedia.org/wiki/Stanley_Meyer så det är inga problem för vem som helst att läsa dem och se om det går att återskapa det som Stanley Meyer påstod sig kunna göra men aldrig lyckades visa upp (ingen annan har lyckats heller för den delen).

Posted on: 2007/11/22 23:00

See User information
Steffo, du är så ovetenskaplig och omöjlig att diskutera med så jag orkar inte kommentera mer än att dimma är något helt annat än vattenånga. Dimma är små vattendroppar, dvs fortfarande flytande vatten, inte ånga.

Posted on: 2007/11/22 23:23

See User information
Jag kan förresten förklara hur man kan sätta upp ett experiment med pulsad likström (som t.ex. Stan Meyer använde) så att det ser ut som att mycket mindre energi går åt till elektrolysen än vad som normalt behövs. Det hela handlar om egenskaper hos volt- och amperemetrar och hur man får räkna med tidsmedelvärden.

Ta t.ex. en strömkälla som under 0.1 s levererar 10 V och driver en ström på 1 A. Sedan under 0.9 s har vi ingen spänning eller ström. Detta repeteras varje sekund. Vi har alltså bara ström 1/10 av tiden.

Vi tar nu en medelvärdesvisande voltmeter och en medelvärdesvisande amperemeter.
Voltmetern kommer visa 10 V / 10 = 1 V och amperemeter kommer att visa 1/10 A = 0.1 A.

Den som nu använder effektformeln P = U * I på dessa mätvärden får 1 * 0.1 = 0.1 W

Men, tittar vi på den tiondel av tiden då det drivs ström så har vi P = 10*1 = 10 W
För att få effektens tidsmedelvärde delar vi med 10.
10 W / 10 = 1 W

Tidsmedelvärdet av effekten är alltså 1 W, inte 0.1 W som man felaktigt får om man räknar på tidsmedelvärde på ström och spänning. På detta sätt kan Stan Meyer och andra lura folk att elektrolysen drar mindre energi än vad den i själva verket gör. (Möjligen begrep inte Stan själv detta, och lurade sig själv.)

Posted on: 2007/11/22 23:45

See User information
Quote:

zpz2 skrev:

Nej det finns inte en enda futtig kalori i näringsvärde i vatten, rent destillerat vatten alltså. Alla eventuella kalorier kommer från föroreningar.
Det beror på att vattenmolekylerna inte kan omvandlas till någon annan molekyl med lägre energi.

Vad gäller lufterianer så visar det sig om man utsätter de för kontrollerade försök att de "fuskar" och äter i smyg.

Att energi frigörs vid åska, det är energi som kommer från vädersystemet (temperaturskillnader, vindar etc.) som i sin tur "drivs" av solen, det är inte vattnet i sig som det frigörs någon energi ifrån.

Kan du specificera tydligare vad du pratar om för tillstånd för vätet (gärna använda kemiska formler och länkar till referenser), jag känner inte igen det du pratar om.

Apropå Stanley mayere så dömdes han 1996 för bedrägeri, då han lurat investerare att satsa pengar i hans sin ickefungerande produkt. Om han nu blivit hotad, vilket jag dock tror är lögner (inte så konstigt ifall han skulle ljuga om det också), kanske det är från missnöjda investerare.
http://groups.google.com/group/sci.en ... 1?hl=endc310437cd1cee1e7&

Med kalorier i vatten menade jag vanligt kranvatten, inte destilerat.

luftisarna vet jag är fake och var menade lite som ett skämt...

Jag vet hur åska funkar, men där bildas väldigt höga laddnigar och det finns detaljer som inte går att bevisa änu.
Du ger bara beskrivningen man får i skolan.

Louis Rota hittade mycket du kommer vägra tro på innan det nämns som fakta i Aftonbladet.
http://www.wikirota.org/en/Main_Page

Jag hittar tyvärr inte det om vätes olika stadier men jag har för mig det har med + eller - laddade atomer eller att atomen går in i något stadie som inte är accepterat av MS forskare änu.

Higgs partikel är inte heller bevisad änu mer än att den måste finnas för att fysikernas ekvationer ska funka.

Jag kommer skratta gott om visar sig att den inte finns, haha.
Men det har inte med detta att göra.

Att göra tillräkligt med vätgas för att köra en bil genom att bara pulsa liktrömm går inte. Det är bevisat.
Vore det så lätt som det sägs skulle vilken apa som hellst kunna bygga en sån generator.
Det bubblar mer om man kör elektrolysen under vakum, men det kan bero på att bubblorna bara blir större rent visuelt, det behöver inte vara mer gas i bubblorna.
Men det kan också vara så att vakumet draisär molikylerna lite så dom lättare kan delas.
Men jag har ingen utrustning för att kolla vilket som stämmer.

Detta kan visas med ett litet expriment.
Fyll en liten plast spruta till helften med vatten, hålför hålet och dra isär sprutan.
Det kommer då att framträda små bubblor i vattnet som inte var där innan.
Släpp ihop sprutan igen och bubblorna försvinner.

Det kan mycket väl vara så att Stan Meyers grejer funkade, men då jorde dom de inte på det sättet han trodde.
Jag läste en teori om att hans vatten kasnke hadde "råkat" laddas upp som i en joe cell och det var därför det funkade för honom.
Men det är ju inte helt omöjligt att han hittade på.
Mycket tyder dock på att han inte jorde det..

Men vad man tror på beror ju helt på vem man väljer att lyssna på....

Jag tror knappast någon skulle hota någon till livet för att man köpt en produkt som inte funkar för några hundralappar.

Förresten, hela idén med att pulsa liktrömmen är att man sätter vattnet molikylerna i gungning så dom blir lättare att dela.
Man matar fortfarande med väldigt många amper.

Posted on: 2007/11/23 2:18

Anonym
Quote:
Higgs partikel är inte heller bevisad änu mer än att den måste finnas för att fysikernas ekvationer ska funka.

För folk som inte tycks fatta så går inte:

Den einsteinianska fysiken går inte att sammanföra med kvantmekaniken i en teori. Dessa två teorier går stick i stäv med varandra.

Den kemiska teorin går inte heller att sammanföra med kvantmekaniken i en teori. Dessa två teorier går också stick i stäv med varandra.

Skulle man beskriva kvantmekanikens egenskaper för en v00f:are så skulle han rulla med ögonen och fnissa mest för att de vet inte ett piss om vad de pratar om. Det är därför den föreningen finns, för att folk ska kunna sitta och tro att de vet ett piss om ett piss.

See User information
Quote:

Al-CIAda skrev:
Quote:

För folk som inte tycks fatta så går inte:

Den einsteinianska fysiken går inte att sammanföra med kvantmekaniken i en teori. Dessa två teorier går stick i stäv med varandra.

Den kemiska teorin går inte heller att sammanföra med kvantmekaniken i en teori. Dessa två teorier går också stick i stäv med varandra.

Skulle man beskriva kvantmekanikens egenskaper för en v00f:are så skulle han rulla med ögonen och fnissa mest för att de vet inte ett piss om vad de pratar om. Det är därför den föreningen finns, för att folk ska kunna sitta och tro att de vet ett piss om ett piss.

jo ja vet att många teorier går mot varann.

det är ju ofta teori och praktik inte går ihop.

Det med higgs skrev jag nog lite för att visa hur ytlig och lös "kunskapen" zpz baserar allt han säger på.

Förresten, har han tängt själv någon gång? Jag kan bara minnas att han repeterar allt det man lärt sig i skolan och fördjupningar på det...

Posted on: 2007/11/25 1:18

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper