Vakencorner
|
Re: Loose Change final cut
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Snakk med Mikael W på UUAA Radio, han jobber meg bekjent som speakerrøst på Canal +.
Posted on: 2007/11/18 23:51
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag fick nyss ett mail från korey Rowe angående ett LCFC transcript, och jag fick en adress till en snubbe som tydligen kunde fixa det, så jag skrev till honom, och så fort jag har fått mitt transcript så kör jag på med översättningen!
Peace!
Posted on: 2007/11/28 16:31
|
|||
|
"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Seraph: Du löser det helt rätt. Gå alltid till ur-källan. Dvs K.Rowe i detta fall. Säg till om du behöver någon hjälp med översättningen i vanlig ordning.
PS - 911 myst med swe speaker kommer snart till dig. Vi kanske ska göra om den till DVD från AVI rippen på tv4 först dock. Anti gjorde det och fick tydligen ganska bra kvalle. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag får transcript imorgon, fick mail från Tim Sparke nu!! :D
Posted on: 2007/11/28 17:18
|
|||
|
"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag har ej fått mitt transcript idag. Tim sa iofs igår att det inte var riktigt färdigt än, så han kanske håller på fixar till det. Förhoppningsvis mailar han det till mig under helgen så kan jag börja nästa vecka.
Peace!
Posted on: 2007/11/29 16:29
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag har nu fått mitt transcript och kommit igång med översättningen.
Posted on: 2007/11/30 13:28
|
|||
|
||||
|
||||
|
Psyop?
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag tittade på LC Final Cut med vänner i går.
Min reaktion var att det var en av de sämsta filmerna om 9/11 som jag sett. Den var långtråkig, seg och fylld med inslag som var intetsägande. Det tar säkert en och en halv timme innan det kommer någonting med kött på benen och då var de flesta i sällskapet så trötta att jag tvivlar på att dom lyssnade. Vid flera tillfällen så kör dom nyhetsinslag och intejuver med människor som säger saker som stärker den officiella teorin som "Byggnade rasade pga brand" utan någon efterföljande förklaring om att detta var rimligt eller ej. Ibland visste man inte vad filmskaparna försökte ha för vinkling. Denna otydlighet och det sätt som dom flyttat fokus från hårda bevis och gett massor med plats åt spekulationer från olika vittnen urvattnade hela filmen. Någon i vårat sällskap sa efteråt att han inte riktigt fattade vad det var dom försökte berätta med filmen. Min spontana tanke efter att bara sett en halvtimme var att detta var en mycket skicklig psyop. Filmen tar bort fokus från LC 1 och 2 och eftersom LC är så känd så blir LC FC troligen den första film som de flesta personer kommer att se i framtiden. Alla som ser den kommer lätt att kunna avfärda den och alla andra 9/11 filmer som spekulation och tillfälligheter och fortsätta med sin vardag. Det är min analys. Någon som känner igen sig?
Posted on: 2007/12/2 10:42
|
|||
|
Administratör och grundare av vaken.se
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag har haft i stort sett samma känsla med samtliga LC filmer. Det är verkligen inte den första filmen jag brukar rekommendera till folk som jag vill göra uppmärksam på 9/11. Press for Truth är än så länge den film jag använder för att introducera folk i ämnet. När de sedan får upp intresset för obesvarade frågor är det läge för Zeitgeist eller någon annan.
Ibland verkar det som om LC är lite av en honungsburk vi ska samlas runt för att inte bli för avancerade. Jag vill fortfarande tro att de menar väl..men jag skulle knappast lyfta fram filmen som förespråkare för rörelsen (vilket inkluderar offrens anhöriga, etc) Det var inte så att man föll av stolen precis. Mer en känlsa av.."jaha..det var det". Jag var nästan lite rädd att de skulle fortsätta spekulera om det där blå tältet vid Pentagon ![]()
Posted on: 2007/12/2 11:17
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
Re: Psyop?
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Japp, det ända som var trevligt i filmen var de få animationer som hade tillkommit...
De kunde ha gjort en riktigt bra dokumentär av allt material som de har samlat på sig under åren, men misslyckats totalt av någon konstig anledning... Endgame... Tycker att den var riktigt... jag kan inte ens beskriva det fullt ut, men kass... Inget nytt... Stor besvikelse... Sorgligt... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Har också sett final cut nu.
Hur kan man ta så lång tid på sig att göra en ny version utan att komma med någon relevant ny inormation, skapa en sämre film än LC2 och samtidigt skapa så mycket förvirring? Det tar bra lång tid innan de börjar komma in på de tunga argumenten överhuvudtaget. De flesta har nog hunnit somna vid det laget. Varför är tex inte klippet med Silverstein där han erkänner att de "pulled it" (WTC7) inte med? Har skaparna blivit hotade eller mutade??? Loose Change Final Cut is a fake and a psyop!
Posted on: 2007/12/2 14:10
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
4 starka namn har uttalat sig kritisk. Jag ska själv se den om några dagar, men har dåliga förhoppningar med tanke på vad ni har sagt.
Well. Vi gör det bästa av situationen av det och skriver en artikel om det och varför vi _inte_ kommer promota den. Om vi nu kommer överrens om det allihopa. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Korey Rowe satt arresterad för några månader sedan. De kanske sa att om han inte spelade med så skulle det bli FEMA läger.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Filmen är hur bra som helst och knappast någon "psyop" film. Det är mindre teori och spekulation och mer rena fakta.
"Change is loose no stoppin now"!! Sluta gnälla!
Posted on: 2007/12/2 19:17
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
http://www.prisonplanet.com/articles/ ... er2007/291107_b_avery.htm
Väldigt bra intervju med Dylan Avery. En bättre talesman för 9/11 Truth Movement får man fan leta efter.
Posted on: 2007/12/2 23:05
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Seraph. Hoppas att du förstår att jag endast uttrycker vad jag hade för upplevelse av att se filmen och inte tänkte börja någon jakt på filmskaparna eller liknande.
Det var förresten reklam för Final Cut på svenska MSNs förstasida här om dagen. Det var mycket underligt att se.
Posted on: 2007/12/3 9:04
|
|||
|
Administratör och grundare av vaken.se
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det var skitbra att det var reklam för den, faktiskt, tycker jag iaf. Det börjar bli för stort att ignorera nu.
Posted on: 2007/12/3 11:33
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
När det kommer till reklam om diverse 911 stuff så tycker jag generellt sett att det är bra.
Även om man kanske inte gillar just den filmens teorier eller så. Så får det ju folk att tänka "nämen vad är det här med 911 egentligen" och det är ju bra. Och till det där med 911 på msn, det var jävligt skummt. Förstår verkligen inte. Jag menar, det var ju msn som censurerade massa 911 trurh adresser o sådant. Måste finnas någon anledning. Dvs en anledning att "dom" skulle käna på det.
Posted on: 2007/12/3 13:42
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Någon som har översatt den? skulle gärna vilja se den.
mvh
Posted on: 2008/1/1 22:59
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login