vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Bush en hjälte?

See User information
Jag vet att rubriken låter konstig men de är ett par grejer ja inte fattar riktigt med te.x Irak kriget.

Som alla vet ljög Bush om anledningen till att gå in i Irak med militär kraft. Hade det inte varit smartare om man nu vill ha stöd från världen i andra krig om de nu hittade WMDs i Irak? De kunde ju fejkat att de hittade vapen där. Det leder också till en annan fråga, alla säger ju att NWO eller va de nu egentligen är har kontroll på all och inget sker utan deras vetskap och varför plantade de inte lite WMDs så de får mera stöd?

Och så pratade jag med min släkt som kommer från USA och sedan Bush tog makten säger de att folket de känner är väldigt medvetna om att tidningarna ljuger och inte tar upp hela sanningen, valfusk osv.

Så har inte Bush fått alla att vakna lite och gjort oss en tjänst?

Posted on: 2007/12/14 21:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Bush en hjälte?

See User information
Det är mer komplicerat än så..

Men man styr människor ganska enkelt, för så många låter andra gör tänkandet för dem. Man vet att allting är fel, men ser inte igenom den falska fasad. Man försöker leva sitt liv så gott det går under dem omständigheter man lever under. Däremot så blir det fler och fler som hela tiden ifrågasätter status quo. Speciellt efter 9/11.

Dem som styr världen är nog ganska så vaksamma på vad som händer, samtidigt så lever vi i en värld av myter. T.ex. vi har valt att göra myter till mainstream och fakta. Det som är mera sanning har blivit förtryckt och undangömt.

Rekommenderade filmer att se:
Zeitgeist
What the bleep do we know
The Secret

Internet har startat en informationsrevolution och så länge Internet är fritt så kommer "NWO" få svårt att kontrollera befolkningen. Samtidigt så måste man inse att livet är mer än att vara rädd, det finns inget att vara rädd för. Det gäller att finna sin väg man vill gå, där rädsla inte existerar och man har roligt istället.. Rädsla och ignorans är roten till all ondska, rättvisa och försåtelse (kärlek) är roten till allt gott.

Bush är bara en marionett som hjälper till eftersom människorna blivit smartare. Man har börjat tröttna på orättvisor, men massan är fortfarande vilseledd, och vi får vänta och se vad som händer nu under 2008. Det är våran uppgift som vanliga medborgare att sprida information om 9/11, Irak kriget och alla orättvisor. För när ett parti kommer som är emot all korruption och för människan - då måste majoriteten rösta på det.

Posted on: 2007/12/15 10:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Måste det inte funnits en anledning? det var väl knappast så att de bara helt enkelt inte tyade ringa ett samtal eller hur de nu gör businnes. Kan det inte vart så att ett antal personer i NWO eller vad dem heter vill krossa NWO och skapa ett samhälle utan lögner? Jag har hört att de bråkar om att släppa information lös om UFO och det lär väl ha meningskillnader allihopa där?

Posted on: 2007/12/15 14:14

See User information
Jag förstår vad du menar och har också tängt på det...

Dom måste kunnat göra allt på ett bättre sätt, både vad gäller irak kriget, 9/11, mordet på JFK m,m

Det finns så löjligt många och stora luckor i dom ofisiella förklaringarna att det nästan säkert måste varit meningen att det skulle utföras så klantigt som det jorts.

9/11 tex, så kunde dom ju bara spängt av toppen på tornen ovanför där planet flög in ist för hela tornet, det skulle se bra mycket mer realistiskt ut än det jorde nu.
Och om dom hadde planerat atacken i över 20år innan så måste dom har lagt en hel del tanke bakom allt som hände.

Dom kunde kastat ett riktigt plan i pentagon och släppt riktiga filmer som till 100% visade vad som träffade ist för att flumma till det som nu.

Dom kunde skjutit JFK minuten tidigare när bilen han åkte i körde mot huset där Osvald satt, men ist hittar man på en löjlig historia om en magisk kula och säger till alla vittnen som hörde tre eller fyra skott att dom inte alls jorde det.

Samma med månlandnignen, dom kunde sålt rätigheter till en inspelnig som dom sedan sänder isf för att bara låt media filma en storbildsskärm.

Och om dom styrde internet skulle sidor som denna vara borta inom en vecka efter den startade, men det är den inte, dom kunde skickat hit hundratals eller tusentals agenter som kunde fylla trådarna med spamm och skräp inlägg så ingen skulle orka sitta här, men det gör dom inte heller.

Dom kunde ha skjutit AJ för flera år sedan men det har dom inte heller gort.

Medans folk som gör framsteg inom fri energi dör som flugor precis innan dom ska släppa sinna uppfiningar.

Man kan hålla på såhär hur lägne som hellst.
Det MÅSTE finnas en menig till att dom sköter allt dom dom gör.

Posted on: 2007/12/15 15:54
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.

See User information
bra skrivet mini!

Den här klantigheten måste ha skett med mening eller så är kanske teorierna helt fel?

Hade det inte varit enklare att mörda Kennedy när inga kameror var på? te.x ge han en hjärtattack eller nått? Hade ju vart helt otroligt svårt att kunna bevisa att det var en konspiration bakom.
Eller istället för att flyga plan i WTC så kan man fylla en lastbil full med dynamit och spränga tornen från grunden.

Så det måste vara någonslags mening med detta "klanteriet" för styr man världen och inga vet om de så är man nog ganska skärpt ändå.

Posted on: 2007/12/15 19:31

See User information
Tack tack

Quote:

nihlstorp skrev:
Så det måste vara någonslags mening med detta "klanteriet" för styr man världen och inga vet om de så är man nog ganska skärpt ändå.

Det är precis det jag menar.

Det finns ju typ 1000 andra sätt man kunde ha utfört allt det jag nämnde och alla andra liknande händelser på, som samtliga 1000 hadde varit bättre.

Varför går inte några "terrorister" och spränger av stamledningarna för ett helt lands ström försörgning?

För att göra detta i Sverige skulle det räcka med ca 20st relativt små laddningar man utan några större problem med ämnen vem som hellst kan köpa i handlen, och 1-5 pers som kan plasera ut dom.
Detonerar man dom med timer så alla smäller samtidigt blir kaoset löjligt stort.

Och resultatet vore ström av brott i en månad eller mer till man hunnit laga allt.

Kan inte tänka mig att det skulle vara så mycket svårare att slåut New York, Whasingtion, Beriln, London, Barselona, Stockholm eller vilken annan huvudstad/miljonstad som hellst.

Reserv generatorer håller bara i några timmar utan påfyllning, så när dom är slut slocknar sjukvården och allt annat som behöver dom.
Avlopp kommer sluta funka omedelbart, och alla kan väl tänka sig hur det skulle seut om avlopet i tex Stockholm inte funkade under en månad?
Vatten kommer inte gå att få eftersom pumparna som trycker fram det inte skulle funka.
Mobiler skulle också vara oanvändbara när generatorerna som driver masterna stannar.

osv osv osv osv osv....

Detta är ju ändå bara ett av alternativen som är mer troligt om det nu vore Bin Laden som ligger bakom 9/11..

Specielt eftersom det skulle göra mycket mer skada och skanserna att misslyckas skulle bli väldigt minimala!

Posted on: 2007/12/15 22:22
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.

Anonym
Nihlstorp!

Det låter nästan som du räknar med att herr Buske inte är riktigt medveten om de verkliga avsikterna med konspirationer om hur den här planetens tillgångar styrs.

Han är väl i så fall inte den första galjonsfiguren som offrats på mammons altare.

Men tänk att inneha titeln världens mäktigaste man. Det förpliktigar att verkligen också ha koll på allt och alla. Annars blir det ju bara en titel.

Eller?

See User information
kalkonmannen... jag satt bara och tänkte lite och jag vet att det finns många som kan mycket om NWO planer och vad NWO är osv här på forumet.

Jag tror inte på att Bush som du säger kör in ett plan i tornen bara för att han vill bekräfta för sig själv att jag är världens mäktigaste. Sedan tror jag inte heller att bush personligen har något med terrordåden att göra, han är liksom inte världens smartaste om man säger så.

Skulle vara intressesant och veta varför de "klantar" sig? måste ju finnas någon anledning.

Posted on: 2007/12/15 22:57

Anonym
Quote:

Skulle vara intressesant och veta varför de "klantar" sig? måste ju finnas någon anledning.

Orsaken är lika brillijant som den är enkel. Kan man få folk att köpa sådana historier de kör med när de "klantar" sig så kan man få dem att köpa vad som helst. Se bara på Zink.

See User information
Men jag tror det måste vara något mer än att det "klantar" sig bara för folk tror på det ändå. de har ju fått mycket trubbel med JFK osv bara för det har klantat sig osv. Sedan har ju "sanningen" om 9/11 börjat bli mer "uppenbar" runt i världen och det kommer ju verkligen att krossa NWO eller vad de egentligen är.

Men ni vet detta bättre än mig så ni vet säkert!

Posted on: 2007/12/16 12:08

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper