vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 »

Wiseguy levererar "smart ide" om fri energi!

See User information
detta är till för att slå i skallen på Zpz, fri energi med gravitation, sug på den. Alla minns ni fjädern, som man låt rullla ned för en trappa, med denna anordning har man en oändlig trappa att "rulla" i. Uppfinningen 300 år gammal.

http://www.datordoktorn.nu/d21.pdf

Posted on: 2007/12/19 9:51
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Wiseguy levererar "smart ide" om fri energi!

See User information
ZINK?

Posted on: 2007/12/19 14:32
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Hur officiellt är detta? Kan man publicera på bloggen?

See User information
Quote:

wikhall skrev:
Hur officiellt är detta? Kan man publicera på bloggen?

självklart kan du det, detta har varit officiellt i 300 år, men såklart inget energi grabbarna vill ge oss. Jag tror alla har att tjäna på att denna information sprids snabbt som attan.

Posted on: 2007/12/19 14:41
Resized Image

See User information
Vart är ni alla zkeptiker, skall ni inte gaffla om att tyngdlagen inte fungerar? Vem kommer påstå att tekniken i dokumentet inte fungerar, här har ni förnekat allt om fri energi så ni tappade andan, skall ni ge upp nu?
Är ni besegrade av gravitationen?
LOL Sug i er!

Resized Image

Posted on: 2007/12/20 9:33
Resized Image

See User information
Det är korrekt uppfattat att man inte kan använda gravitationen för att producera energi ur tomma luften. Gravitationen är en konservativ kraft. Förslagen till perpetuum mobiles i pdf-filen fungerar icke! (har du själv provat?) De är likvärdiga med den här personens förslag: http://www.youtube.com/watch?v=KLi0potv6_4

(varför har du bytt namn från Steffo förresten?)

Posted on: 2007/12/20 19:23

See User information
om vikten/massan som är påväg ner väger mer än den som är på väg upp och samtidigt drar med sig den lätta vikten i motsatt riktning, och sen när den lättare vikten är på toppen och ten tunga på botten om dom då skulle "byta" vikt kommer ju klart den på toppen som nu är tung att åka ner och den andra upp, och sen fortsätter det så i onändlighet.

Om vi rent hypotetiskt säger att jag har ett hjul där den halvan som är påväg neråt när det snurrar alltid är tyngre än halvan som går uppåt. Tex genom vikter som flyttas så när dom är påväg neråt är dom längst ut på hjulet och när dom är påväg upp är dom längst in.

Om jag har ett sånt hjul, kan du förklara varför det inte skulle snurra i oändlighet? (eller iaf till nått lager går sönder eller den blir utsliten)

Posted on: 2007/12/20 19:46
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.

See User information
Quote:

Mini skrev:
om vikten/massan som är påväg ner väger mer än den som är på väg upp och samtidigt drar med sig den lätta vikten i motsatt riktning, och sen när den lättare vikten är på toppen och ten tunga på botten om dom då skulle "byta" vikt kommer ju klart den på toppen som nu är tung att åka ner och den andra upp, och sen fortsätter det så i onändlighet.

Om vi rent hypotetiskt säger att jag har ett hjul där den halvan som är påväg neråt när det snurrar alltid är tyngre än halvan som går uppåt. Tex genom vikter som flyttas så när dom är påväg neråt är dom längst ut på hjulet och när dom är påväg upp är dom längst in.

Om jag har ett sånt hjul, kan du förklara varför det inte skulle snurra i oändlighet? (eller iaf till nått lager går sönder eller den blir utsliten)

Jag är inte så insatt... hur kan de byta tyngd då?
Inget finns sedan dessa 300 år ute i handeln.
Ren tillfällighet, eller de dumma som bromsar... nja...ee

Posted on: 2007/12/20 19:54
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Quote:

Mini skrev:

Att de skulle byta vikt vore rena magin.

Quote:

Jag förstår inte riktigt vad du menar hur du tänkt konstruera ditt hjul. Försök konstruera det så kommer du märka att det inte fungerar. Om hela tiden mer vikt ska ner än som ska upp så måste den vikt som åker upp hålla en högre vertikal hastighet. (Annars skulle massan däruppe "ta slut".) Men det kommer inte den tyngre vikten som är på väg ned att orka att driva. Detta pga hävstångsprincipen. Sätter du en tung och en lätt person på varsin sida av en gungbräda så kan den lätta personen lyfta den tunga om du ger den lätta personen större hävstång så att han åker nedåt snabbare än den tunga personen åker uppåt.

Quote:

Den energi som gravitationen tillför till ett system är alltid lika stor som den lägesenergi som förloras, vilket är proportionellt mot höjdskillnaden för systemets tyngdpunkt. T.ex. om du släpper en sten med massan m från höjden h tillförs energin m*g*h, lika mycket som den lägesenergi förloras.
För att återanknyta till exemplet med gungbrädan så kommer den lätta personen att lyfta upp den tunga om det innebär att det totala systemet, gungbrädan och de två personerna, får en lägre tyngdpunkt.

Om du ska ha ett hjul som hela tiden ska tillföras energi från gravitationen så måste det hela tiden förlora lägesenergi, så hjulets tyngdpunkt måste hela tiden sjunka stadigt. Tillslut ligger tyngdpunkten under marken, och hur skulle det se ut...

Posted on: 2007/12/20 20:03

Edited by zpz2 on 2007/12/20 20:23:43

See User information
Quote:

wiseguy skrev:
Vart är ni alla zkeptiker, skall ni inte gaffla om att tyngdlagen inte fungerar? Vem kommer påstå att tekniken i dokumentet inte fungerar, här har ni förnekat allt om fri energi så ni tappade andan, skall ni ge upp nu?
LOL Sug i er!

Resized Image

Hur skulle den där mackapären funka då menar du? Vad händer med den och varför? Har du provat att bygga den?

Posted on: 2007/12/20 21:37

See User information
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

wiseguy skrev:
LOL Sug i er!

Resized Image

Hur skulle den där mackapären funka då menar du? Vad händer med den och varför? Har du provat att bygga den?

läs här själv, bygg själv, prova själv, tänk själv

Posted on: 2007/12/21 11:27
Resized Image

See User information
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

Mini skrev:

Quote:

Jag förstår inte riktigt vad du menar hur du tänkt konstruera ditt hjul. Försök konstruera det så kommer du märka att det inte fungerar. Om hela tiden mer vikt ska ner än som ska upp så måste den vikt som åker upp hålla en högre vertikal hastighet. (Annars skulle massan däruppe "ta slut".) Men det kommer inte den tyngre vikten som är på väg ned att orka att driva. Detta pga hävstångsprincipen. Sätter du en tung och en lätt person på varsin sida av en gungbräda så kan den lätta personen lyfta den tunga om du ger den lätta personen större hävstång så att han åker nedåt snabbare än den tunga personen åker uppåt.

Quote:

Den energi som gravitationen tillför till ett system är alltid lika stor som den lägesenergi som förloras, vilket är proportionellt mot höjdskillnaden för systemets tyngdpunkt. T.ex. om du släpper en sten med massan m från höjden h tillförs energin m*g*h, lika mycket som den lägesenergi förloras.
För att återanknyta till exemplet med gungbrädan så kommer den lätta personen att lyfta upp den tunga om det innebär att det totala systemet, gungbrädan och de två personerna, får en lägre tyngdpunkt.

Om du ska ha ett hjul som hela tiden ska tillföras energi från gravitationen så måste det hela tiden förlora lägesenergi, så hjulets tyngdpunkt måste hela tiden sjunka stadigt. Tillslut ligger tyngdpunkten under marken, och hur skulle det se ut...

Du har ju inte äns läst vad jag skrev.

På hjulet behöver inte vikten som åker upp åka fortare, den sitter närmare centrum än vikten som är påväg ner, altså lyfts den på samma sätt som i ditt exempel om en gungbräda.

Sluta slingra dig utan läs vad jag skrev och förklara varför det inte skulle funka.

Skit i om vikten byter plats genom magi eller inte, det är inte det min fråga handlar om.

Och ge fan i att prata bort om grejer som inte har med saken att göra som om du va nån politiker i en debatt på tv när han/hon får en fråga han/hon inte vill svara på.

Posted on: 2007/12/21 17:12
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.

See User information
Quote:

Mini skrev:
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

Mini skrev:

Quote:

Quote:

Du har ju inte äns läst vad jag skrev.

På hjulet behöver inte vikten som åker upp åka fortare, den sitter närmare centrum än vikten som är påväg ner, altså lyfts den på samma sätt som i ditt exempel om en gungbräda.

Då läste du inte vad jag skrev, eller förstod inte.
Om hela tiden mer vikt åker neråt än vad som åker uppåt, och de åker upp/ner med samma vertikala hastighet så kommer du få slut på vikter däruppe, eftersom du transporterar ner mer än vad du skickar tillbaks upp.

Quote:
Sluta slingra dig utan läs vad jag skrev och förklara varför det inte skulle funka.

Jag har ju sagt det. Det är alltid så att gravitationen tillför lika mycket rörelseenergi till hjulet som hjulet förlorar lägesenergi, och hjulets lägesenergi är proportionell mot tyngdpunktens höjd över marken. Så om gravitationen konstant ska tillföra en viss mängd rörelseenergi så måste tyngdpunkten för hjulet hela tiden sjunka. Tyngdpunkten kan dock självklart inte fortsätta sjunka hur långt som helst, alltså finns det än gräns för hur mycket energi gravitationen kan tillföra. Den gränsen är nådd när du släppt ner alla vikter så långt som det är möjligt.

Det bästa är nog om du ritar upp hjulets konstruktion eller ännu hellre konstruerar det på riktigt, då är det lättare att konkret visa varför det inte funkar.

Posted on: 2007/12/21 17:45

See User information
Quote:

wiseguy skrev:

Ja, varför har du inte byggt den själv, det tycker jag du skulle göra så kanske du hade fattat att det inte funkar och hade inte behövt göra bort dig så kapitalt.

Posted on: 2007/12/21 17:47

See User information
Nej du har inte läst vad jag skriver för då hadde du inte sagt att vikten som ska upp måste åka fortare än vikten som åker ner, eller att den måste vara lättare.

Jag tar det från början.

tänk dig ett kors med fyra lika långa stångar som står i 90 grader till varandra.
Detta kors sitter på en axel så att det kan snurra.
(om du vill kan du tänka dig det som ett hjul med fyra (4) ekrar)

Tänk att det sitter en vikt på varge stång och att varge vikt väger lika mycket.
vikten kan glida på stången.
åker den inåt kommer den närmare mitten och är då vikten på motsatt pinne längre ut på sinn stång kommer den första vikten att åka uppåt.

gungbräda/hävstång principen.

Tänk dig nu att det finns en ram som styr vikterna så att vikten som är färdas neråt ALLTID är längst ut på sin stång och vikten som färdas uppåt ALLTID är en bit in på sin stång.

Beroende på hur man bygger vikterna (tex sätter hjul i ändarna på dom) minskar man hur mycket ramen bromsar dom.

Förstår du nu vad jag menar? Det är en annan variant (utan fjädrar) på maskinen som finns på sidan 3 och 4 i pdf filen.

Hadde du läst vad jag skrev, eller förstått det, så hadde du förstått att vikten som åker upp inte behöver åka fortare, den kan åka långsamare men den tar en kortare väg och hinner på så sätt upp.

Jag håller på och försöker bygga en sån maskin jag beskrev men får inte tag i nått bra matrial som är lätt att bygga den i, men det är på gång, minna prototyper har funkat som jag tängt mig än så länge.

Posted on: 2007/12/21 21:15

See User information
Quote:

Mini skrev:
Nej du har inte läst vad jag skriver för då hadde du inte sagt att vikten som ska upp måste åka fortare än vikten som åker ner, eller att den måste vara lättare.

Du skrev "om vikten/massan som är påväg ner väger mer än den som är på väg upp och samtidigt drar med sig den lätta vikten i motsatt riktning"
så det var det jag svarade på.

Quote:
Jag tar det från början.

tänk dig ett kors med fyra lika långa stångar som står i 90 grader till varandra.
Detta kors sitter på en axel så att det kan snurra.
(om du vill kan du tänka dig det som ett hjul med fyra (4) ekrar)

Tänk att det sitter en vikt på varge stång och att varge vikt väger lika mycket.
vikten kan glida på stången.
åker den inåt kommer den närmare mitten och är då vikten på motsatt pinne längre ut på sinn stång kommer den första vikten att åka uppåt.

gungbräda/hävstång principen.

Tänk dig nu att det finns en ram som styr vikterna så att vikten som är färdas neråt ALLTID är längst ut på sin stång och vikten som färdas uppåt ALLTID är en bit in på sin stång.

Okej, så när vikten är på nederdelen ska den alltså förflyttas inåt på stången. Det betyder att den måste förflyttas uppåt eller snett uppåt, dvs dess lägesenergi måste ökas och då måste du tillföra energi.
När vikten är på överdelen ska den flyttas utåt på stången dvs uppåt eller snett uppåt och det kräver också att du tillför energi.

Quote:
Beroende på hur man bygger vikterna (tex sätter hjul i ändarna på dom) minskar man hur mycket ramen bromsar dom.

Förstår du nu vad jag menar? Det är en annan variant (utan fjädrar) på maskinen som finns på sidan 3 och 4 i pdf filen.

Ja då är jag med, och det kommer inte funka eftersom energi måste tillföras för att förflytta vikterna på stången som du vill.

Quote:
Hadde du läst vad jag skrev, eller förstått det, så hadde du förstått att vikten som åker upp inte behöver åka fortare, den kan åka långsamare men den tar en kortare väg och hinner på så sätt upp.

Du missade att det var den vertikala hastigheten jag pratade om. Dvs hastighetskomponenten i höjdled. Den (om vi pratar medelvärde) kan du inte påverka då den ska upp samma höjd som den ska ner, så medelvärdet på den vertikala hastighetskomponenten måste vara lika stor på uppvägen som på nedvägen.

Quote:
Jag håller på och försöker bygga en sån maskin jag beskrev men får inte tag i nått bra matrial som är lätt att bygga den i, men det är på gång, minna prototyper har funkat som jag tängt mig än så länge.

Okej, i din prototyp, hur får du vikterna att röra sig utåt och inåt på stången?

Allt kokar ner till att den rörelseenergi som gravitationen tillför är proportionell mot hur mycket systemets tyngdpunkt sänks i höjdled, så för att kontinuerligt tillföra energi från gravitationen måste du fortsätta att sänka tyngdpunkten hela tiden, till slut måste tyngdpunkten hamna under marken, eller hur har du tänkt att komma runt det?

Folk har försökt bygga denna typ av maskiner i hundratals år, varför tror du ingen funkat ännu? Kan det ha nåt att göra med att gravitationen är en konservativ kraft, eller är det bara en "tillfällighet", som många här gillar att skriva?

Posted on: 2007/12/21 21:54

See User information
I det första citatet skrev jag vad resultatet blir när man gämför vikterna. var kasnke lite otydlig.

Jag tror att vikten som trycker neråt är tillräcklig för att flytta vikten på stången, vikten behöver inte komma hela vägen ut på stången när den är i "botten läget" så jag tror på att det går att anpassa banan vikterna åker så att den kommer funka.

Håller med dig om medelhastighets delen, men jag menade rent visuelt att den sert att röra sig långsammare eftersom den är närmare centrum så har vikten som går uppåt en lägre hastighet än vikten som är långt från centrum.

På den första prototypen flyttade jag dom manuelt och på den sista med en liten ramp som tryckte upp den vikten när den var vid botten, anledningen att den inte funkade fullt ut är att vikterna vrider sig på den så jag måste passa om dom hela tiden och ramen går inte hela vägen runt.

Jag tror att det säkert finns någon som fått den att funka men du vet det inte eftersom man inte får höra om det i skolan eller i nån annan "erkänd" källa.

Du skulle antagligen förklara bort det även om jag tryckte upp en fungerande maskin i näsan på dig...

Posted on: 2007/12/21 22:12

See User information
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

wiseguy skrev:

Ja, varför har du inte byggt den själv, det tycker jag du skulle göra så kanske du hade fattat att det inte funkar och hade inte behövt göra bort dig så kapitalt.

Jag har viktigare saker för mig just idag. Men jag skall vid tillfälle givetvis bygga detta, andra kommer att bygga ochså, eftersom en idiot kan förstå att det fungerar.

Jag minns min fjäder som man rullade ut för en trappa, som jag hade när jag var liten.

detta är samma sak, fast nu har man ingen trappa, två roterande axlar.

Säg nu inte att evighetsmaskiner inte fungerar.

Då vill jag du skall förklara varför elektroner, som ("påstås ha skapats vid big bang inte bevisat") fortfarande snurra i alla atomer, utan att stanna?

Ha ha ha ha ha ha

Posted on: 2007/12/22 12:06
Resized Image

See User information
Nu har jag snubblat över en video på nätet som var för imponerande för att helt ignorera, jag bara måste dela med mig av den.

http://www.gate303.net/2007/08/11/nastan-en-evighetsmaskin/

Posted on: 2007/12/22 13:13

See User information
Bild på Universums äldsta evighetsmaskin.
Förnekad av de flesta, men snurrar ändå.

Till er som vill veta vad en atom är, kolla in denna film.
http://video.google.com/videoplay?doc ... o=0&type=search&plindex=4

Förnekad
Resized Image

Posted on: 2007/12/22 13:17
Resized Image

See User information
Kul när det snurrar...

http://www.youtube.com/watch?v=E2Ck9xC4S44

http://www.luisprada.com/Protected/the_world_of_free_energy.htm

http://www.luisprada.com/Protected/ne ... disclosure_initiative.htm

http://www.luisprada.com/Protected/in ... d_mother_earth_beware.htm

There has been a revived energy revolution movement going on around the world the past 20 years that has not been covered or reported by mainstream press, establishment scientific journals or university research publications.

These significant technological breakthroughs that have been suppressed range from modifications of the internal combustion engine to get significantly higher miles per gallon to new electromagnetic generating systems that extract energy from the so-called Quantum Vacuum.

Dr. T. Henry Moray

Most of the discoveries have been made by curious, ingenious minds, who on many occasions have observed experimental results in cold fusion, superconductivity, and magnetic motors which appear to violate present laws of physics, chemistry and electrodynamics. A term has been used to describe such phenomena, is called free energy, which in many cases means getting more energy out of a system or reaction (magnetic motor or cold fusion reaction) than appears to be put into it. A better explanation is that excess energy is being accessed from as yet not completely explained source. (Note: An atom bomb is an Free Energy device which gets a tremendous amount of dirty energy out, in the form of harmful radiation, than is needed to trigger the reaction.)

Posted on: 2008/1/10 22:46
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:

Vined skrev:
Nu har jag snubblat över en video på nätet som var för imponerande för att helt ignorera, jag bara måste dela med mig av den.

http://www.gate303.net/2007/08/11/nastan-en-evighetsmaskin/

Hur länge finns magnetismen i magneterna då, jag är inte så insatt i sådant där?

Posted on: 2008/1/10 23:17

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Ptja, det är ju det som är problemet, hade magneter hållt sig kraftiga för alltid hade det väll inte varit så svårt att göra en sk "evighets maskin"

Posted on: 2008/1/10 23:23
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Quote:

emil322 skrev:
Ptja, det är ju det som är problemet, hade magneter hållt sig kraftiga för alltid hade det väll inte varit så svårt att göra en sk "evighets maskin"

Ja, då är det ingen evighetsmaskin, dessvärre, utan en maskin.

Posted on: 2008/1/10 23:32

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

(1) 2 3 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper