vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 »

Hakkorsring populär julklapp i Finland

See User information
http://www.den-svenske.com/txt/2007-1 ... _julklapp_i_finland.shtml

För att hedra Finlands cirka 80 000 krigsveteraner som med vapen i hand kämpat för landets självständighet har en hedersring börjat säljas i finska varuhus och på internet. Ringen ges ut av veteranföreningen Sotiemme Veteraanit, Veteranerna från våra krig, och är en kopia på den ring som gavs ut av flygvapnet 1940 för att kunna samla in pengar för att stärka det finska försvaret. Ringen, som då var i järn, delades ut till de som skänkte värdefulla saker som till exempel sina förlovningsringar för att stärka försvaret.

- Vi tänkte att dom kunde bli fina julklappar till finska män, eller till yngre om deras farföräldrar stred i kriget, säger Pia Mikkonen från Sotiemme Veteraanit.

1939 anföll Sovjetunionen Finland och trodde att de skulle kunna ockupera landet inom två veckor, de finska trupperna gav dock oerhört hårt motstånd och trots att den anfallande sovjetiska armen var mångfaldigt fler än de finska försvararna lyckades finska jägarförband hålla tillbaka fienden i fyra månader innan Tyskland angrep Sovjet och de båda länderna förenades i sin kamp mot Sovjetunionen.

Kampanjen stöds av flera finska skådespelare och tex OS-medaljören i lerduveskytte Marko Kemppainen har spelat in tevereklam för att stödja kampanjen där det hittills sålts ca 16 000 ringar.

Ringen kostar cirkaa 575 kronor och kan beställas från kampanjens hemsida

Posted on: 2007/12/19 14:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Hakkorsring populär julklapp i Finland
Heh, går man omkring med en sådan så hamnar man säkert i finkan i tre månader.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Ja benny hur går detta ihop med generna?Finska =Ungerska.

Att tro att finska är lika med svenska(krig) kan du glömma för att finnarna är (slaviska) ursprung = grymma.Att svenskarna skryter med sina grannars krig är uppsendeväckande, När var sverige i krig?

Ungerska (eller magyariska) är ett finsk-ugriskt språk som talas framför allt i Ungern, där det är officiellt språk. Utöver det talas ungerska även i Transsylvanien, Slovakien, Vojvodina, Nedre Karpaterna, Kroatien, Slovenien samt Österrike. Det har haft en tendens att utvecklas mot större komplexitet och större formrikedom och talas idag av omkring 15 miljoner människor - varav 10 miljoner bor i Ungern. Språket skrivs med det latinska alfabetet.

I Slovakien, där ungerskan talas av cirka 520 000 människor (eller 10% av befolkningen), ritades gränserna till landets provinser om med baktanken att kunna förhindra ungerskan från att bli det största språket, som då skulle kunna leda till officiell status. Ungerskan i Slovakien är koncentrerad till landets södra delar, längs med gränsen till Ungern.

Ungerskan anses vara det uraliska språk som har flest kasus, med uppemot ett trettiotal. Det ursprungliga uraliska språket tros ha haft avsevärt färre. Dessa kasus tros ha uppkommit i takt med att postpositioner sammansmälte med det föregående ordet.[källa behövs]

Sedan den 1 maj år 2004 är ungerskan ett av EU:s officiella språk.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Finsk-ugriska_spr%C3%A5k

Så ligger det till (pipifas).Ungerska:)

http://www.mun.ca/biology/scarr/Neandertal_drawings.jpg

Hedrar du finskapågar då eller veteraner?

Jag har en sådan ring fast i guld(själv ) fixat till den men den var 15 år sedan.

Posted on: 2007/12/19 18:22

See User information
Quote:

sale skrev:

Att tro att finska är lika med svenska(krig) kan du glömma för att finnarna är (slaviska) ursprung = grymma.Att svenskarna skryter med sina grannars krig är uppsendeväckande, När var sverige i krig?

Ungerska (eller magyariska) är ett finsk-ugriskt språk som talas framför allt i Ungern, där det är officiellt språk. Utöver det talas ungerska även i Transsylvanien, Slovakien, Vojvodina, Nedre Karpaterna, Kroatien, Slovenien samt Österrike. Det har haft en tendens att utvecklas mot större komplexitet och större formrikedom och talas idag av omkring 15 miljoner människor - varav 10 miljoner bor i Ungern. Språket skrivs med det latinska alfabetet.

I Slovakien, där ungerskan talas av cirka 520 000 människor (eller 10% av befolkningen), ritades gränserna till landets provinser om med baktanken att kunna förhindra ungerskan från att bli det största språket, som då skulle kunna leda till officiell status. Ungerskan i Slovakien är koncentrerad till landets södra delar, längs med gränsen till Ungern.

Ungerskan anses vara det uraliska språk som har flest kasus, med uppemot ett trettiotal. Det ursprungliga uraliska språket tros ha haft avsevärt färre. Dessa kasus tros ha uppkommit i takt med att postpositioner sammansmälte med det föregående ordet.[källa behövs]

Sedan den 1 maj år 2004 är ungerskan ett av EU:s officiella språk.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Finsk-ugriska_spr%C3%A5k

Så ligger det till (pipifas).Ungerska:)

http://www.mun.ca/biology/scarr/Neandertal_drawings.jpg

Hedrar du finskapågar då eller veteraner?

Jag har en sådan ring fast i guld(själv ) fixat till den men den var 15 år sedan.

Visst Finnarna har ett språk som har nära släktskap med Ungerskan, det har väl knappt någon tvivlat på.

MEN de etniskt-rasliga egenskaperna hos finnarna är framförallt germanska. Ofta är ju Finnarna mer blonda och blåögda än Svenskar, Norrmänn och Danskar.

Det jag ville visa med artikeln ovan är att Finnarna faktiskt räddade Sverige för att bli ockuperade av Sovjet-kommunisterna.

De tappra Finnarna gjorde heroisk insats iom vinterkrigen, som jag tycker inte fått det erkännande av oss Svenskar de faktiskt förtjänar.

Det de politiskt korrekta INTE vill tala om i detta fallet är att Nazisterna faktiskt hjälpte finnarna i Finska vinterkriget för att driva tillbaka kommunisterna ifrån Finland.

I Finland i dag ses de tappra soldaterna som hjältar av vanligt folk. Det är heller inga hemligheter för finnarna just det faktum att Tyskarna kom med behövlig hjälp för att stoppa Ryss-kommunisterna. Det svenska politiska etablissemanget gjorde däremot knappt något för att hjälpa våra grannar i öst, det var bara frivilliga patrioter som med livet som insats åkte över för att hjälpa de utsatta finnarna.

Respekt för de Finska krigsveteranerna!

Posted on: 2007/12/19 20:20

See User information
Respekt för Illuminati/Zionisterna som ger oss ett krig genom att manipulera fårskallarna som tror att Nazister var motståndare till Kommunisterna, i själva verket var de kompisar allihop, och offrade inte sig själva, utan den korkade allmänheten som kanonmat.

Zionismen har grundat alla andra ismer.

Posted on: 2007/12/20 11:36
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image

See User information
Himmlers ring har man kunnat köpa på oldeagle.se ett bra tag nu. Tycker den är jävligt snygg, men det skulle bara bli fel att ha den :)
Resized Image

Posted on: 2007/12/20 12:48
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Quote:

wiseguy skrev:
Respekt för Illuminati/Zionisterna som ger oss ett krig genom att manipulera fårskallarna som tror att Nazister var motståndare till Kommunisterna, i själva verket var de kompisar allihop, och offrade inte sig själva, utan den korkade allmänheten som kanonmat.

Zionismen har grundat alla andra ismer.

Jubelidiot!

Vad tycker DU Finnarna skulle gjort då??

Lagt sig på rygg och låtit Sovjet-judekommunisterna våldta hela norden så vi säkert också skulle fått leva under kommunistförtryck sedan 50-talet.

En sådan som dig skulle Finnarna säkert spotta på med förakt med den inställningen du har.

Om DITT hem och familj var hotad av inkräktare skulle du då säga till de att:

- Kom och ta mina grejer, knulla min fru och mina barn. Vi är ju bara manipulerade av makteliten, för egentligen är vi ju kompisar både du och jag så ta vad du vill, kompis!!

Posted on: 2007/12/20 15:03

See User information
Quote:

bennybear skrev:
Jubelidiot!

Lagt sig på rygg och låtit Sovjet-judekommunisterna våldta hela norden så vi säkert också skulle fått leva under kommunistförtryck sedan 50-talet.

En sådan som dig skulle Finnarna säkert spotta på med förakt med den inställningen du har.

- Kom och ta mina grejer, knulla min fru och mina barn. Vi är ju bara manipulerade av makteliten, för egentligen är vi ju kompisar både du och jag så ta vad du vill, kompis!!

Hahah här har du så rätt.

Personligen tror jag att nazismen var den sista striden mot Zionismen. Visst var det mycket som var konstigt under ww2 och jag tror personligen att hitler va en del av det konstiga.

Finnar är en väldigt hatat grupp hos svenska journalister just därför att de stoppade skandinavian från att bli en del av sovjet.

Posted on: 2007/12/20 16:33

See User information
Quote:

Hanko skrev:
Quote:

bennybear skrev:
Jubelidiot!

Hahah här har du så rätt.

Personligen tror jag att nazismen var den sista striden mot Zionismen. Visst var det mycket som var konstigt under ww2 och jag tror personligen att hitler va en del av det konstiga.

Finnar är en väldigt hatat grupp hos svenska journalister just därför att de stoppade skandinavian från att bli en del av sovjet.

Exakt. Och tror någon att det är en slump att i princip alla svenska journalister är antingen vänstervridna eller liberaler.

Jag bockar och lyfter på hatten för de finska kämparna!

Posted on: 2007/12/20 17:18

Anonym
“En mycket stor del av dem som då viftade med Lenin, Stalin och Mao sitter idag i ledningen för tidningar, radio och tv. De är professorer och höga män i departementen och staten. Jag var med“

Göran Skytte

See User information
Quote:

sale skrev:

Ungerska (eller magyariska) är ett finsk-ugriskt språk som talas framför allt i Ungern....

Nä finnar (och övriga finnugrare) är inte slaver.
De har sitt ursprung hos Hunnerna (därifrån kanske du fick att de var grymma, för hunnerna var kända för att vara hänsynslösa i sin framfart).
Magyariska/ungerska är likt finska, samiska, estniska, isländska. Mest islänska och samiska, men absolut också många likheter 8både orden med ffa. den onödigt konstiga gramatiken) finska, estniska och även kanske Lettiska.

Den fornnordiska mytologin är sågott som identiska med ungerska folksagor.
Ord som Yggdrasil (livets träd) och annat som kommer från isländskan är från början finnugriska och finns fortfarande kvar i ungerskan.
De här folksagorna är mer än sagor. det är deras "folktro" ("religion") sedan tusentals år tillkaka..... innan kristendomen/katolicismen slog sig ned i ungern.

Varför man pratar ungerska i transylvanien, kroatien osv beror på att ungern var betydligt större från början. T ex. transylvanien och norra kroatien, en del av rumänien var Ungern innan de blev delat i krig. Därför bor många ungrare kvar i tex. norra kroatien, sedan har det förstås utvecklas tillsammans med/till kroater (där bor även (jugo)slaver (tex. seber) men till vissa delar behåller man språket i familjer/skolor osv. Landsgränserna har flyttas flera gånger och funnits i olika sammanhang, Ungern-österike var en stormakt, serbien var också en stormakt, mycket större än nu. och dessa två (bla) bråkade en hel del om mark.
Även tex. turkarna krigade med dem.

hunner5na slog sig ned i norden för väldigt länge sedan, en del stannade (förmodligen samer och finnländare) andra sökte sig vidare dels till island och dels ner till centraleuropa. men givetvis har de alla blandat sig mer eller mindre med folkslag de fann på plats och det gäller förstås även språken.

Posted on: 2007/12/23 20:10
Våra styrkor blir våra svagheter om vi missbrukar dem och våra svagheter kan bli till styrkor om vi erkänner dem

See User information
Quote:

kossan skrev:
Quote:

sale skrev:

Ungerska (eller magyariska) är ett finsk-ugriskt språk som talas framför allt i Ungern....

Nä finnar (och övriga finnugrare) är inte slaver.
De har sitt ursprung hos Hunnerna (därifrån kanske du fick att de var grymma, för hunnerna var kända för att vara hänsynslösa i sin framfart).
Magyariska/ungerska är likt finska, samiska, estniska, isländska. Mest islänska och samiska, men absolut också många likheter 8både orden med ffa. den onödigt konstiga gramatiken) finska, estniska och även kanske Lettiska.

Den fornnordiska mytologin är sågott som identiska med ungerska folksagor.
Ord som Yggdrasil (livets träd) och annat som kommer från isländskan är från början finnugriska och finns fortfarande kvar i ungerskan.
De här folksagorna är mer än sagor. det är deras "folktro" ("religion") sedan tusentals år tillkaka..... innan kristendomen/katolicismen slog sig ned i ungern.

Varför man pratar ungerska i transylvanien, kroatien osv beror på att ungern var betydligt större från början. T ex. transylvanien och norra kroatien, en del av rumänien var Ungern innan de blev delat i krig. Därför bor många ungrare kvar i tex. norra kroatien, sedan har det förstås utvecklas tillsammans med/till kroater (där bor även (jugo)slaver (tex. seber) men till vissa delar behåller man språket i familjer/skolor osv. Landsgränserna har flyttas flera gånger och funnits i olika sammanhang, Ungern-österike var en stormakt, serbien var också en stormakt, mycket större än nu. och dessa två (bla) bråkade en hel del om mark.
Även tex. turkarna krigade med dem.

hunner5na slog sig ned i norden för väldigt länge sedan, en del stannade (förmodligen samer och finnländare) andra sökte sig vidare dels till island och dels ner till centraleuropa. men givetvis har de alla blandat sig mer eller mindre med folkslag de fann på plats och det gäller förstås även språken.

Har du mer info om kring det där med olika ord, och hur de stavas tex i ungerskan, som yggdrasil + texter om det - finns det på engelska. Hur ser den gamla mytologin och berättelserna ut därnere... har de något om hur allting "kom till", anknytning till vatten...etc...

Posted on: 2007/12/23 20:25
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Så betänk många finnländares (för att inte tala om samers)) sneda ögon och tunna/fina "nordiska"(?) hår.

för er som vill bevara "europeen" och tror att europen kom med noaks ark (en man och en kvinna kanske)...och att kultur (=liv)någonsin kan bli något statiskt:
Den största delen av finnarnas (och andra delar av europas, såsom ungrarnas) gener kommer från asien, någonstans bakom mongolien har man funnit de äldsta resterna från den "kulturern" (hunnerna/finnugrarna).

Så när vi pratar om ex. "europeer" så pratar vi om de som bott i europa under den senaste tiden.

Posted on: 2007/12/23 20:30
Våra styrkor blir våra svagheter om vi missbrukar dem och våra svagheter kan bli till styrkor om vi erkänner dem

See User information
Quote:

novax skrev:

Har du mer info om kring det där med olika ord, och hur de stavas tex i ungerskan, som yggdrasil + texter om det - finns det på engelska. Hur ser den gamla mytologin och berättelserna ut därnere... har de något om hur allting "kom till", anknytning till vatten...etc...

Jag har ju fått det som det är (min pappa är ungrare och de här sagorna gav han vidare till mig då jag var barn) och jag vet inte hur mycket man dokumenterat det på ett vis som jag kan visa upp för dig, om det finns på engelska vet jag inte. Definitivt inte på svenska.
Sedan när jag i skolan fick läsa fornnordisk mytologi så kunde jag i förväg berätta vad som hände (konstigt när jag som var en icke-svensk elev en känner till saker om svensk...eller ehh fornnordisk mytologi).

Skapelseberättelserna är "upp ur isen" bla; Ur Ymers (Umeri) vänstra arm växer en man och en kvinna fram osv.
Och de var de första Rimursarna (Rimhursek).

ja, många sådana saker även på andra områden. Men det är islänska/ungerska-kopplingen...inget konsttigt med det.

Och för att inte jämföra gammal folkmusik...(ungersk, islänsk och ex. svensk!) det är väldigt likt...för likt.

jag vet inte om man kan hitta någon som dokumenterat just dessa kopplingar (?) jag skriker till om jag kommer på något konkret...däremot om man kollar på linguestik-sidan (språk) och folkhistoria så finns det mycket om hunner/finnugrare, t.o.m vad enskilda personer hette, gjorde, erövrade osv. på vägen hit.
De var mycket hänsynslösa när de for fram på vägen hit. bla. så erövrade de en och annan kvinna på vägen från folkslag de red förbi. De tyckte att de behövde en ny kvinna...ja, då tog de en helt enkelt =/...de tycket att de behövde mer mat, ja då tog de maten.

Posted on: 2007/12/23 20:52

See User information
Quote:

kossan skrev:
Quote:

novax skrev:

Jag har ju fått det som det är (min pappa är ungrare och de här sagorna gav han vidare till mig då jag var barn) och jag vet inte hur mycket man dokumenterat det på ett vis som jag kan visa upp för dig, om det finns på engelska vet jag inte. Definitivt inte på svenska.
Sedan när jag i skolan fick läsa fornnordisk mytologi så kunde jag i förväg berätta vad som hände (konstigt när jag som var en icke-svensk elev en känner till saker om svensk...eller ehh fornnordisk mytologi).

Skapelseberättelserna är "upp ur isen" bla; Ur Ymers (Umeri) vänstra arm växer en man och en kvinna fram osv.
Och de var de första Rimursarna (Rimhursek).

ja, många sådana saker även på andra områden. Men det är islänska/ungerska-kopplingen...inget konsttigt med det.

Och för att inte jämföra gammal folkmusik...(ungersk, islänsk och ex. svensk!) det är väldigt likt...för likt.

jag vet inte om man kan hitta någon som dokumenterat just dessa kopplingar (?) jag skriker till om jag kommer på något konkret...däremot om man kollar på linguestik-sidan (språk) och folkhistoria så finns det mycket om hunner/finnugrare, t.o.m vad enskilda personer hette, gjorde, erövrade osv. på vägen hit.
De var mycket hänsynslösa när de for fram på vägen hit. bla. så erövrade de en och annan kvinna på vägen från folkslag de red förbi. De tyckte att de behövde en ny kvinna...ja, då tog de en helt enkelt =/...de tycket att de behövde mer mat, ja då tog de maten.

ok, tack för det.
hehe... ja de där rikena (kvinnor) är inte så lätta att erövra, de kan för formens skull erbjuda ett tappert "motstånd"... i onödan.

Posted on: 2007/12/23 21:02

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Finnarna är ett germanskt folk som annamat ett ugriskt språk.

Om du ser på finnars ansiktsdrag ( Långskalliga tuill skillnad ifrån Hunnernas kortskallar ) och färg ( Blonda och blå-grönögda ) så är de till överväldigande delen germanska.

Mycket riktigt kom Asatron upp till norden med en man vid namn Odin, som kom ifrån kaukasusområdet.

Fortfarande så har man Azer-badjan där t.ex som en rest ifrån Asarnas rike.

Innan detta så var Norden framförallt ett ickepatriarkakliskt land, där Alver ( Svear ) och Jättar ( Goter-germaner ) härskade.

De ugriska folkens ursprung är till största del i den Mongoliska rasen.

Med tiden blandades dessa folk upp som man kan se på folk i Karelen och Sameland ( Lappar ) med sina höga kindknotor och sneda ögon, fast de är blonda.

Posted on: 2007/12/23 21:24

See User information
Kossan!

Jag ser att du annamat den Politisk korrekta historieuppfattningen om att civilisationen kom i fråb syd-väst till Europa. Detta är en lögn som jag skrivit om flera ggr. tidigare.

Lästips: Mina tidigare inlägg, Michael Tsarion "Irish origin of Civilisation", "Den Forna sedan " Östen Kjellman. )

Posted on: 2007/12/23 21:29

See User information
det finns väldigt mörka finländare och det finns väldigt ljusa ungrare. det finns likaså både väldigt ljusa och väldigt mörka samer osv.

Om du vill att finländare ska vara ett "renodlat germanskt folk" som gillar att byta språk ibland, så är det ok. för mig dock.

Men hur i ...blev hunnerna finugriska (ungrare)...fick de barn med finländare men finländarna fick inte barn med dem?
Alla barn kanske skickades ner och började odla längre ner i europa helt enkelt.

kan du verkligen tänka dig att två folk möts, att den lokala tar upp invandranas (hunnernas) språk men inte tvärtom?

Språk, kultur, självmordsstatestik (Japaner, finnar och ungrare ligger i topp), musik och t.o.m folktro, läkevetenskap tar man upp från varandra...men att de någonsin kunde bli kära å skaffa barn tillsammans...nä, urs så kan det bara inte ha varit....herregud och gudinna, nej,nej...

Du är ju värre än min pappa, måste jag säja
"Ungrarna kom också med noaks ark och är ett "rent" folk eftersom man känner till deras historia sedan tusentals år tillbaka..." =/

Helt otroligt...

Posted on: 2007/12/23 22:04

Edited by kossan on 2007/12/23 22:20:48

See User information
Quote:

bennybear skrev:
Kossan!

Jag ser att du annamat den Politisk korrekta historieuppfattningen om att civilisationen kom i fråb syd-väst till Europa. Detta är en lögn som jag skrivit om flera ggr. tidigare.

Kor kan vara fläckiga, ibland mer fläckiga än sina ko-föräldrar , ibland mindre.
Kor vet att om man står på framklövarna så blir upp ner och upp. Och så gör de ibland (när de skuttar)

Och framförallt så har Kossor ögon som sitter lite år sidorna, de ser inte bara åt ett håll. De håller koll.

Svar:
Nej, det har jag inte.
Att folk kom endast från ett håll och att endast en epok i historien/tiden har gett upphov till de folk som idag bor i europa är en omöjlighet att tro för en ko.

För det första så kan björnar komma från både det ena och det andra hållet.
för det andra kan det finnas klöver om man går både åt det ena och det andra hållet.
Och eftersom jorden är rund så finns det inte ens bara två håll att gå åt...inte ens i en ko-hage.

Posted on: 2007/12/23 22:14

See User information
Ok Kossan.

Vart tror du alla blonda och blåögda långskalliga germanska folk kommer ifrån?

VARFÖR har du att en sån hög koncentration av dessa folk är just bland de nordeuropéeiska folken.

Tror du likt "vetenskapsmännen" i bland den officiella arkeolologin att ALLA folk ( Negrer, Mongoler, Hunner, Germaner, Aboriginer m.fl ) häsrtammar ifrån halvapan Lucy i östafrika?

Posted on: 2007/12/23 22:23

See User information
Quote:

kossan skrev:
Quote:

bennybear skrev:
Kossan!

Kor kan vara fläckiga, ibland mer fläckiga än sina ko-föräldrar , ibland mindre.
Kor vet att om man står på framklövarna så blir upp ner och upp. Och så gör de ibland (när de skuttar)

Och framförallt så har Kossor ögon som sitter lite år sidorna, de ser inte bara åt ett håll. De håller koll.

Svar:
Nej, det har jag inte.
Att folk kom endast från ett håll och att endast en epok i historien/tiden har gett upphov till de folk som idag bor i europa är en omöjlighet att tro för en ko.

För det första så kan björnar komma från både det ena och det andra hållet.
för det andra kan det finnas klöver om man går både åt det ena och det andra hållet.
Och eftersom jorden är rund så finns det inte ens bara två håll att gå åt...inte ens i en ko-hage.

Äntligen börjar vi närma oss pudelns kärna - kon.

Inga kor har haft så god koll som de renrasiga svenska korna, det är en sak som är säker.

Resized Image

"Kossan Runa blev den sista värmlandskon. Foto: Henrik Rosenqvist.

Runa, drygt 20. Klockan 10.04 den 14 juni 2006 upphörde lantrasen behornad värmlandsko att existera. Då sköts Runa i Fredriksdals trädgårdar i Helsingborg. Ägg och gener säkrades dock."

Antagligen var Runa ingen äkta ko, annars var det tråkigt att eliten sköt henne. De sa hon "var gammal och sjuk"... vi skjuter henne... den barmhärigga sjuktanken... djur har inga problem med att dö - den sjuka fd människan för över sina nojor, lögner och perverterade sinnesvärld till djuren.

En äkta svensk arisk kossa... fjällkon

Resized Image

http://www.rattvik.se/fabodprodukter.asp

Posted on: 2007/12/23 22:27

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

bennybear skrev:

Jubelidiot!

[/quote]
Alltså...jag undrar hur du mår.
jag hoppas att du säjer till om du behöver hjälp med något.

Att tycka/tänka olika...dvs. att se saker från olika håll är jätteviktigt.

Det är inte jubelidiotiskt att du, jag och andra ser saker från våra håll beroende på hur vi närmat oss det hela för att försöka reda ut saker och ting.
Det är väldigt bra...om vi kan ta vara på det.

Vi bör alla fundera på följande:
Vilket är viktigast?att ha rätt
eller
att må bra.

Posted on: 2007/12/23 22:35

See User information
Quote:

Äntligen börjar vi närma oss pudelns kärna - kon.....

djur har inga problem med att dö - den sjuka fd människan för över sina nojor, lögner och perverterade sinnesvärld till djuren.

Ha,ha...

Då skulle du läst SKK´s (Svenska kennelklubbens) grundares tidiga texter...herre min gudinna...5:e moseboken kunde inte ha sagt det bättre själv.
Kynologer som skapade SKK (Hund-förstå-sig-påare)?
Nä...adelmän och jägare.

Djurriket är verkligen så oerhört utnyttjat.....på alla vis.

Posted on: 2007/12/23 22:46

See User information
Quote:

bennybear skrev:
Ok Kossan.

Vart tror du alla blonda och blåögda långskalliga germanska folk kommer ifrån??

mammas mage. Men på vilken planet är germaner endast ljushåriga?
Quote:

VARFÖR har du att en sån hög koncentration av dessa folk är just bland de nordeuropéeiska folken.

Därför att de ville bo här.
Quote:

Tror du likt "vetenskapsmännen" i bland den officiella arkeolologin att ALLA folk ( Negrer, Mongoler, Hunner, Germaner, Aboriginer m.fl ) häsrtammar ifrån halvapan Lucy i östafrika?

Kanske lika ologiskt som att Lucy själv endast har Lucy-släktingar från noaks rena ark. Och lika ologiskt som att den allra första "Bennybersson" hade två Bennybearsson-föräldrar.

Posted on: 2007/12/23 22:50

(1) 2 3 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper