vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 »

Re: Hakkorsring populär julklapp i Finland

See User information
Nä, gonatt och god jul

(jultomten kommer väl iaf. från finland eller ...en ren German i röda kläder....som var vita ända tills på 50-talet när coca-cola gjorde hela julen röd......äh...fan nu håller jag på att bli värre än er...)

Kram!

Posted on: 2007/12/23 22:58
Våra styrkor blir våra svagheter om vi missbrukar dem och våra svagheter kan bli till styrkor om vi erkänner dem
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

kossan skrev:

Vi bör alla fundera på följande:
Vilket är viktigast?att ha rätt
eller
att må bra.

Att ha rätt är en förutsättning för att kunna må bra.

Det viktigaste i livet är inte att må bra... utan att få insikt - rätt... då kommer bra mående därur.

God Jul.

Posted on: 2007/12/23 23:17
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

kossan skrev:
Quote:

bennybear skrev:
Ok Kossan.

Vart tror du alla blonda och blåögda långskalliga germanska folk kommer ifrån??

mammas mage. Men på vilken planet är germaner endast ljushåriga?
Quote:

VARFÖR har du att en sån hög koncentration av dessa folk är just bland de nordeuropéeiska folken.

Därför att de ville bo här.
Quote:

Tror du likt "vetenskapsmännen" i bland den officiella arkeolologin att ALLA folk ( Negrer, Mongoler, Hunner, Germaner, Aboriginer m.fl ) häsrtammar ifrån halvapan Lucy i östafrika?

Kanske lika ologiskt som att Lucy själv endast har Lucy-släktingar från noaks rena ark. Och lika ologiskt som att den allra första "Bennybersson" hade två Bennybearsson-föräldrar.

Jadu Kossan.

Alla vi människor och djur, negrer som kineser, aboriginer, gorillor och chimpanser har nog samma Finsk-ugriska mamma som heter Sirka-Liisa.

Att vi ser så olika beror bara på mutationer och evolutionens fantastiska anpassningförmåga. Precis som de har lärt oss i skolan!

Så var den saken utredd, en gång för alla!

Go-natt Julkossan!

Posted on: 2007/12/24 0:00

Anonym
Kossan!
Du berättade väl att du inte läst så mycket om "konsirationen" och det roliga med detta är att de som erkänner detta alltid ändå är experter på ett område nämligen folkslag och raser och mångkultur

De vet att det finns bara en "ras"
och att mångkultur är bra!
Jag var likadan när jag kom i kontakt med detta jag var oikoifobiskt och försvarade mångkultur som ett vittne försvarar jehova.

Men ack så fel jag hade hör och lär
http://83.233.144.133/tankefrihet/nyhet_kommentarer.php?id=86

Anonym
Kossan!
Du berättade väl att du inte läst så mycket om "konsirationen" och det roliga med detta är att de som erkänner detta alltid ändå är experter på ett område nämligen folkslag och raser och mångkultur

och att mångkultur är bra!
Jag var likadan när jag kom i kontakt med detta jag var oikoifobiskt och försvarade mångkultur som ett vittne försvarar jehova.

Men ack så fel jag hade hör och lär
http://83.233.144.133/tankefrihet/nyhet_kommentarer.php?id=86

See User information
det finns bara en ras?

Posted on: 2007/12/24 11:07
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Quote:

maggot skrev:
Kossan!

Det finns väldigt många sätt att närma sig/komma i kontakt med "konspirationen".
Berätta vad du vill och jag ska vara öppen, med det enda som du inte behöver berätta för just mig är hur bra välden skulle ha varit om alla "höll sig på plats" var "ordningssamma människor" (=var anpassningsbara)osv.
jag har en pappa som är Nazist (inte en sådan som rakar huvudet och läser kalle-tidningar, sådana garvar man åt om man är en verklig nazist) , hans pappa och farbröder osv. var alla nazister/pilkorsare, ss-generaler osv.
Så jag har, mot min vilja, fått sådan information som du försöker ge mig under hela mitt liv, alltifrån att ha tvingats läsa (och blivit förhörd på) hur man ser/märker att någon är jude till hur man ser/märker att någon är född kriminell (lombroso).
Om du tror att det är begränsat till att man ska vara nationalist/patriot så har du missat mycket, men absolut inte missat något som du inte bör missa enligt dem.
Det handlar mer om att blanda sig med "rätt människor" (människor med tillräckligt stort inflytande) och betydligt mindre om att blanda sig med landsfränder/ samma folkgrupp. Det är det viktiga för att kunna jobba. Och om man ska jobba så är det bra om "folket" koncentrerar sig på att läsa kalletidningar och hitta sin plats/trygghet i exempelvist nationalism. att akta sig för allt som är annorlunda än en viss norm tar väldigt mycket energi.
Att vara arg tar väldigt mycket energi. Det kommer finnas invandrare här så länge du lever, ska du vara arg resten av livet?
eller ska du släktforska för att se vart din mamma resp. pappa kom från för några hundra år sedan och bo halva tiden på det ena stället och halva tiden på det andra? och hoppas på att det bor mindre av "malplacerade folkgrupper" där?
Det är ett stort svart hål du söker trygghet och identitet i.
du kan ta en stor blågul flagga och bädda ner dig, men du vaknar till samma verklighet nästa dag.
Hela tellus är i gungning och din flagga funkar inte som fallskärm, syre eller vatten-föråd.

Lär mig något annat än att alla problem försvinner om vi bara ser till att ta avstånd från vissa folkslag, personer med sexuell minoritetsläggning osv. Den biten har jag redan fått blöja igenom sedan barnsben, det räcker!
Jag är inte intresserad av att se andra människor med ett filter bestående av ex. etisk bakgrund, jag vill se mer än så tack!

Posted on: 2007/12/24 19:50
Våra styrkor blir våra svagheter om vi missbrukar dem och våra svagheter kan bli till styrkor om vi erkänner dem

See User information
Quote:

slå upp "ras" i ordboken.

Posted on: 2007/12/24 19:53

See User information
Ordbok - [oerdbovk] En bok elitistiska anhängare skapat för att instifta newspeak. Inget att hämta sina källor från. Ett fåtal 100 personer som bestämmer innebörden av ett "levande" språk.

Men vad ras är, är något under samma art, som ser snarlikt ut andra under arten.

Rasbiologiska institutet vad öppet fram tills på 80 talet, då bestämmde makteliten att det var "fel" att klassa det så. Sedan dess har ordfachisterna sopat ordet under mattan, men "håhå-jaja" det finns kvar ändå.

Posted on: 2007/12/24 20:06

See User information
Ja, självklart Emil , kan man närma sig såväl artbegreppet som rasbegreppet på flera olika sätt.

Om vi flyttar oss till djurvärlden (eller andra djur utöver människan, beroende på hur vi ser det där också) för att se på det mer objektivt så går gränsen mellan arter där man inte normalt får avkomma alt. fertil avkomma.
Ändå är det väldigt många djur som är klassade som olika arter men likväl får fertil avkomma.
och det är här det spricker. om man läser hur det gick till då man klassificerade ex. olika papegojarter så kan man lätt se att man gjorde det på mycket lösa grunder. Det var en stor sak att få en art nämngiven efter sig varför man mer än gärna (och än idag!!) hittar små grupper inom en och samma grupp med små skillnader/särdrag och vips har man hittat en ny art.

I djurvärlden kallar man en grupp av en art som länge levt isolerad från övriga gruppen och därför utvecklat (eller koncentrerat om man ska se det ur ett genetiskt perspektiv) särdrag/en viss koncentration av egenskaper för underart. en underart kan som regel få avkomma/fertil avkomma med nominatarten.

En ras, i djurriket, är något som människan, genom selectivt urval avlat fram. Ex. en hermelinkanin eller en schäferhund.

Huruvida vi avlat fram oss själva i grupper , men det selektiva/målinriktade som verktyg är en sak som man kan se från minst två olika håll beroende på hur man närmar sig frågan.
och vill man se det som något som inte är medvetet/omedvetet framavlat för huvudtaget så är det ytterliggare ett sätt att se det.
och det är fantastiskt bra (enligt vissa) att vi grunnar på och försöker hitta vår identitet i något sådant.

hur som helst så är den vedertagna (så klartt inte den enda!) definitionen av ras (den tidigaste ordboken jag har är från 1938) en släkt...vilket är en ganska så enkel förklaring.
Men så har släkter delat på sig, förenats eller återförenats.
Och det är som om hela den här diskusionen utelämnar det faktumet trots att vi vet att folk flyttar på sig ibland och att det troligtvist inte är ett nytt fenomen.
Bland de som medvetet avlat inom människosläktet för att bevara saker så är inte det som finns inom landgränser eller "folkgrupper" något som man inte är villig att kompromissa med framför andra prioriteringar varför jag tänker att det blir väldigt begränsat att se det endast ur den synvinkeln.

varesig det gäller egenskaper som du, jag eller någon annan ser som positiva respektive negativa finns det faktum att människan har möjlighet att välja i mellanrummet mellan situation/stimuli och handling... det är inte något som är begränsat till genomet hos någon människa.
Det är inte en självklarhet att vi väljer vad vi lärt oss att man bör välja.

Posted on: 2007/12/24 20:40

See User information
JOvisst flyttar folk på sig, det finns ju tex inga "orginal" svenskar, då det var täckt av is här... Sen kan man ju ha många olika teorier på "människans" ursprung, tex "out of africa" teorin.. Den gennerella "vetenskapliga" teorin, tror jag pekar på afrika och kina som "the cradle of life" vilket dock glömmer bort australien...?

Personligen tror jag det var "aliens", men det är en annan saga, för en annan tid och en annan tråd.

Jag vill bara peka ut, att jag ser inga värderingar i vilken ras man tillhör, jag vill bara påpeka att det finns där.

Argument som "men dna:et är ju samma" håller inte, eftersom att man kännt till mycket om dna under större delen av rasbiologisk forskning.

Argumentet som däremot håller är att kolla på maktelitens kamp att integrera olika kulturer, livsstilar och sammhälsnormer och i samma veva göra ordet "ras" till så gått som ett svärord..

Om dom hade på samma sätt sagt att "under senare tid har vi visat att kärlek bara är kemikalier i kroppen, så vi tar bort det" hade folk kanske reagerat mer?
Men i grund och botten, samma sak.

Posted on: 2007/12/24 20:48

See User information
Quote:

Rasbiologiska institutet vad öppet fram tills på 80 talet, då bestämmde makteliten att det var "fel" att klassa det så.

Hur mycket "rätt" bli det om vi klassar det så?

kan du själv identifiera dig med alla som tillhör din "ras" (om det i en fantasivärld fanns "rena" av din "ras")?

Posted on: 2007/12/24 20:51

See User information
Jag kan, identifiera mig med dom på så vis att vi är samma ras, vilket säger att vi är snarlika till utseendet.

Så svaret blir ja.

Posted on: 2007/12/24 20:53

See User information
Ja, man kan ha många teorier om människans ursprung och man kan välja att dra gränsen vart man vill och man lan använda sig av flera olika aord (ras, typ, sort , etisk bakgrund, utsprung, folkslag.....)
Är det något som inte är vetenskapligt bevisat så är det vetenskapen själv.

Posted on: 2007/12/24 20:57

See User information
Jag tycker vetenskap är intresannt.

Q;-Tror du på spöken?
A:-Ja?
Q:haha, idiot, har du sett ett eller?
A:-nej, tror du på atomer?
....

Vetenskap är något alla tar för givet, utan att kolla upp det själva, en privilegie vi konspiratörer inte har.

Men för att återgå till topicen, köpte du nån hakkorsring? :D

Posted on: 2007/12/24 21:00

See User information
Quote:

emil322 skrev:
Jag kan, identifiera mig med dom på så vis att vi är samma ras, vilket säger att vi är snarlika till utseendet.

Så svaret blir ja.

Jaha utseendet.

Jag tänkte inte på utseendet. jag tänkte på viktigare saker såsom ex. sätt att hantera sin situation, möta sin omvärld osv.

om svaret ä'r "ja" även där, blir det bra om alla är som du och din släkt ("Ras")?

Posted on: 2007/12/24 21:01

See User information
beteenden kan generaliseras överlag, dock inte till individ nivån.

Man kan säga att ras a tendenserar att agera si och så, medans ras b inte gör det.

På samma vis som alla andra undersökningar fungerar.

Men ras har egentligen inget med "sätt att vara på" utan det handlar då om att man blir formad efter sin omvärld. Och raser tenderar att bo tillsammans. Därav har raser gemensamma personlighets drag.

Posted on: 2007/12/24 21:04

See User information
Quote:

emil322 skrev:
Jag tycker vetenskap är intresannt.

Ja det tycker jag också, men jag upplever en obalans på våran jord, en obalans mellan höger resp. vänster hjärnhalva (och kanske hjärthalva)...där den ena har ett övertag fastän båda är lika viktiga för helheten.
Quote:

Vetenskap är något alla tar för givet, utan att kolla upp det själva, en privilegie vi konspiratörer inte har.

Ja , jag ifrågasätter ord väldigt mycket, en sådan enkel sak som att det heter läkemedel istället för, som det oftast är, symtomdämpare/pajjande av varningslampa eller läkare istället för "läkemedels"-försäljare.
Jag undrar också varför kvinna (man) brukar säja att det bli ett damans (herrans) liv om man säjer "gudinna så vackert" istället för "gud så vackert" eller varför det heter mäniskor istället för kvinniskor osv.

Hur som helst, den här biten med att tänka kritiskt, är den biten väl utspridd i din "ras" jämfört med andra? Kan du identifiera dig utifrån ras där?

Men för att återgå till topicen, köpte du nån hakkorsring? :D[/quote]
Jo flera stycken, har dem på en plastgran =/

Posted on: 2007/12/24 21:10

See User information
Hänvisar dig till ett (två med detta) inlägg upp, ang raser och beteenden. Och individ nivån.

Posted on: 2007/12/24 21:13

See User information
Quote:

emil322 skrev:
beteenden kan generaliseras överlag, dock inte till individ nivån.

.

JA och då är det som skiljer sig åt från person till person (och har avgörande betydelse i sammanhanget)

Hur ska vi hantera den informationen

i relation till att ondskans (eller motsvarande beroende på hur man ser det) absolut främsta vapen är att få oss att tro att den inte finns alternativt inte förstå vart den finns.

skulle den göra det så enkelt för oss att den finns i vissa etiska grupper och ännu mer betydelsefullt att den INTE finns i vissa grupper ...

Posted on: 2007/12/24 21:18

See User information
Jag påstår inte att någon ras är bättre eller sämmre, jag säger inte att någon är ond.

Jag säger att raser, per defenition har att göra med individer som är snarlika andra individer på olika kroppsdrag.

KROPPSDRAG!! en stor näsa har inget med onska att göra (eller?..)

Posted on: 2007/12/24 21:28

See User information
Quote:

emil322 skrev:
Jag påstår inte att någon ras är bättre eller sämmre, jag säger inte att någon är ond.

Jag säger att raser, per defenition har att göra med individer som är snarlika andra individer på olika kroppsdrag.

DÅ vet du varför rothschild har så stora näsan....? jo luften är gratis.

Posted on: 2007/12/24 21:30
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
politiskt korrekt modifierade skämmt, får man aldrig nog av :---).

Men skämmt åt sido, ras har inget med hur man beter sig att göra, men eftersom att flertalet av raserna lever tillsammans med dom av samma ras så gör ju traditionen o kulturen så dom bemöter samma saker på snarlika vis.

Tex Bollywood vs hollywood

Posted on: 2007/12/24 21:32

See User information
Quote:

emil322 skrev:

Så varför är begrepp som ras eller "tillhörighet till land" osv.så dominerande här inne på forumet?

jag har inte varit här länge, men ingen kan missa det.

Det är ju inte direkt något utseendeforum?

Posted on: 2007/12/24 21:35

« 1 (2) 3 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper