vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 »

Anonym
Re: Eisenhovers dödsläger 1 000 000 tyskar dog under några veckor.
Quote:

Illbeback skrev:
kan väl säga som så att jag har varit och tittat på några fina s.k gaskammare i några dödsläger och kan bara säga som så, att tyskarna visade ingen respekt för sina soldater om dom användes på det sättet som beskrivs i alla rapporter för mig veterligt så är inte zyklon b något man fjantar runt med hur som helst. Kolla bara in säkerheten i en gaskammare i USA.....
Så hur är det Zink hur många (GASADES IHJÄL)? Du som har svar på allt!!

Jag har INTE svar på allt utan svar på mycket vilket gör att för många på detta forum blir det svar på allt.

Kunskap är ju illa sett av många på detta forum och har man inte kunskap så blir ju skillnaden stor mot dem som har kunskap.

Jag antar att du innan du besökte koncentrationslägren var övertygad om att förintelsen var en bluff. Är det en riktig slutsats?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Jag gillar den där med 18000 judar i en 3 x 4 meter stor gaskammare. Tyskarna måste ju ha haft supergaskammare ungefär som att man i USA har superflygfotogen och fruktansvärt dåliga stålförstärka skyskrapor.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

HURENSOHN skrev:
Jag gillar den där med 18000 judar i en 3 x 4 meter stor gaskammare. Tyskarna måste ju ha haft supergaskammare ungefär som att man i USA har superflygfotogen och fruktansvärt dåliga stålförstärka skyskrapor.

Vill man hela tiden feltolka historien så kommer man att få en världbild som inte håller för kritisk granskning viket du är en utmärkt exempel på att det förhåller sig på det viset.

Har man en världsbild som stämmer tål man likt mig alla era påhopp och idiotförklaringar för det är inget som påverkar min världbild ett dugg.

Den tål att hoppas på och stampas på och idiotförklaras och förlöjligas men världbilden håller ändå.

Så att du och andra blir arga vid kritik av er världbild visar att det finns sprickor i den.

Anonym
Tss, så v000figt.

See User information
Quote:

zink skrev:
[
Vill man hela tiden feltolka historien så kommer man att få en världbild som inte håller för kritisk granskning viket du är en utmärkt exempel på att det förhåller sig på det viset.

Har man en världsbild som stämmer tål man likt mig alla era påhopp och idiotförklaringar för det är inget som påverkar min världbild ett dugg.

Den tål att hoppas på och stampas på och idiotförklaras och förlöjligas men världbilden håller ändå.

Så att du och andra blir arga vid kritik av er världbild visar att det finns sprickor i den.

Herre Gud!

En psykolog skulle kalla din själbild som extremt nacissistisk, kopplat till en näst intill total avsaknad av självinsikt.

Det ända du bygger din fina världsbild på är elitens propaganda och din självpåtagna och oavbrutna självhypnos som du sysslar med här på forumet.

För den enda du kan övertyga med dina ologiska resonemang är dig själv!

Och det intressanta är att det antagligen bara du själv och din sidekick zpz som inte förstår det.

Posted on: 2007/12/27 18:08

Anonym
Quote:

bennybear skrev:

Herre Gud!

En psykolog skulle kalla din själbild som extremt nacissistisk, kopplat till en näst intill total avsaknad av självinsikt.

Det ända du bygger din fina världsbild på är elitens propaganda och din självpåtagna och oavbrutna självhypnos som du sysslar med här på forumet.

För den enda du kan övertyga med dina ologiska resonemang är dig själv!

Och det intressanta är att det antagligen bara du själv och din sidekick zpz som inte förstår det.

Normalt svarar jag inte dig då du inte skriver något vettig och detta har visat sig även gällt vid en koll. I alla svar till mig har jag inte hittat något logiskt från dig bara gnäll.

Anonym
Quote:

Normalt svarar jag inte dig då du inte skriver något vettig och detta har visat sig även gällt vid en koll. I alla svar till mig har jag inte hittat något logiskt från dig bara gnäll.

Marken var mjuk och får flygplansvrak att försvinna är knappast logiskt heller.

See User information
Quote:

zink skrev:

En världsbild är ju en subjektiv sak, såklart om man vägrar inse, så "håller" världsbilden, dock är det inte samma sak som att den är överenstämmande med det huvudsakliga händelseförloppet.

Trots allt, 5 miljarder människor har olika religioner, och alla kan inte ha "rätt" ändå är de flesta säkra på att just de har "rätt religion", vilket i sig självt bevisar att man inte själv kan bevisa att världsbilden är den rätta eller inte. Men så är det ju inte en tävling heller, man tycker vad man tycker, sen får det gå som det går. Jay Weidner säger att det är "Make it, or breake it" alltså vinna eller försvinna, tror nog det jag med.

Själv har jag märkt att världsbilden hela tiden skiftar, och inte alls "håller", detta eftersom jag varje dag lär mig nya saker, och bryter ned mina illusioner.

Därför vill jag påstå, att har man idag inte haft anledning att ändra sin världsbild, ja då har man inte fattat nånting heller.

Detta med tanke på att vi aldrig har haft så mycket ockult (dold) information, som aldrig tidigare skådats av den breda massan.

Men det är ochså sant, att "många är kallade men få är utvalda", ni som vet, vet var det kommer ifrån, värt en konspirationsteori i sig självt.

Jo jo

Posted on: 2008/1/3 14:22
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image

Anonym
Quote:

wiseguy skrev:

En världsbild är ju en subjektiv sak, såklart om man vägrar inse, så "håller" världsbilden, dock är det inte samma sak som att den är överenstämmande med det huvudsakliga händelseförloppet.

Trots allt, 5 miljarder människor har olika religioner, och alla kan inte ha "rätt" ändå är de flesta säkra på att just de har "rätt religion", vilket i sig självt bevisar att man inte själv kan bevisa att världsbilden är den rätta eller inte. Men så är det ju inte en tävling heller, man tycker vad man tycker, sen får det gå som det går. Jay Weidner säger att det är "Make it, or breake it" alltså vinna eller försvinna, tror nog det jag med.

Själv har jag märkt att världsbilden hela tiden skiftar, och inte alls "håller", detta eftersom jag varje dag lär mig nya saker, och bryter ned mina illusioner.

Därför vill jag påstå, att har man idag inte haft anledning att ändra sin världsbild, ja då har man inte fattat nånting heller.

Detta med tanke på att vi aldrig har haft så mycket ockult (dold) information, som aldrig tidigare skådats av den breda massan.

Men det är ochså sant, att "många är kallade men få är utvalda", ni som vet, vet var det kommer ifrån, värt en konspirationsteori i sig självt.

Jo jo

Visst ändras min världbild också men på ett sätt som verkar tåla mer.

Man ska för att testa sin världsbild kunna ta in all information som finns på webben, i radio, TV och tidningar utan att på förhand stämpla hela källor som mindre trovärdiga.

Jag har som det går att kolla länkat till rense.com som jag anser har rätt in en del saker även om jag i övrigt inte ställer upp på deras värderingar och slutsatser.

Att som många på detta forum avskärma sig från stora sjok av information som att inte prenumerera på dagstidningar, inte ha TV eller radio så minskar sannolikheter för att man får idéer som har bra kontakt med samhället.

Anonym
Quote:

dagstidningar, inte ha TV eller radio så minskar sannolikheter för att man får idéer som har bra kontakt med samhället.

Heheh, det är mycket hög sannorlikhet att du har fått dina idéer ifrån dom som äger tidningarna, TV kanalerna och radion. Du förstår att det är en viss skillnad emellan att få en idé och att tänka ut dem själv. (Jag tror inte att du en begriper skillnaden)

Nej, jag lyssnar på radio varje dag. Amerikansk shortwave över internet.

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

wiseguy skrev:

Jo jo

Visst ändras min världbild också men på ett sätt som verkar tåla mer.

Man ska för att testa sin världsbild kunna ta in all information som finns på webben, i radio, TV och tidningar utan att på förhand stämpla hela källor som mindre trovärdiga.

Jag har som det går att kolla länkat till rense.com som jag anser har rätt in en del saker även om jag i övrigt inte ställer upp på deras värderingar och slutsatser.

Att som många på detta forum avskärma sig från stora sjok av information som att inte prenumerera på dagstidningar, inte ha TV eller radio så minskar sannolikheter för att man får idéer som har bra kontakt med samhället.

Ja det kan ju verka fel att "avskärma sig" innan man har gjort det, eftersom du hela tiden matyar dig med den massmediala hjärntvätten känns det ju tryggt ochså, kanske därför du vill behålla den. Själv har man inget behov av Metro & Co, det är bara blaj, men jag har sett en del ochså i mina dagar. Läser ungeför 10 timmar per dag. Fast inte sport, LOL Bara böcker och dokument, artiklar, interviuer etc, man får en mer exakt bild av det. I media får man en rubrik, och saknar alltid en förklaring, och man kan med säkerhet veta att de alltid ljuger, ja jag skulle vilja se en artikel, som är helt sann från media.

Posted on: 2008/1/8 14:28
Resized Image

Anonym
Quote:

wiseguy skrev:

Ja det kan ju verka fel att "avskärma sig" innan man har gjort det, eftersom du hela tiden matyar dig med den massmediala hjärntvätten känns det ju tryggt ochså, kanske därför du vill behålla den. Själv har man inget behov av Metro & Co, det är bara blaj, men jag har sett en del ochså i mina dagar. Läser ungeför 10 timmar per dag. Fast inte sport, LOL Bara böcker och dokument, artiklar, interviuer etc, man får en mer exakt bild av det. I media får man en rubrik, och saknar alltid en förklaring, och man kan med säkerhet veta att de alltid ljuger, ja jag skulle vilja se en artikel, som är helt sann från media.

Att man skulle bli hjärntvättat av dagens mångfaldiga massmedia anser jag vara lika med noll.

Jag anser om man inte kan utvärdera all information som man får från många håll så är man förlorare i dagens samhälle.

Man måste förstå varför olika saker är som det är. Jag kan ta ett exempel från detta forum. Orsaken till att så många videor är på ca 2 timmar beror på att de inte framför fenomen och idéer som är inte är uppenbara utan fenomen och idéer som kräver övertalning. Om t.ex. det fanns enkla och klara bevis på att Illuminati existerade skulle man bara behöva några minuters video för att övertyga alla.

Jag kan också ta ett exempel från vanlig massmedia. Alla vet att skvallertidningar ljuger eller kraftigt förvanskar sanningen så många läser dem med den vetskapen.

Man måste också lära sig hur politisk retorik fungerar annars får man lätt intrycket att många politiker ljuger. Man har kunnat visa att den politiska retoriken blir som den blir för den innehåller frågor som det inte går lätt att svara på vilket man illustrerat med olika exempel som alla kan förstå:

1. Du träffar två mycket snygga tjejer och så frågar en av dem dig. Vem av oss är snyggast? Vad svarar du då?
2. Du får en present som du avskyr men så frågar personen som gett dig den vad du tycker om presenten. Vad svarar du då?

Anonym
Quote:

Att man skulle bli hjärntvättat av dagens mångfaldiga massmedia anser jag vara lika med noll.

Har du hört talas om mediekoncentration? Det allra mesta som du läser i tidningen i form av "nyheter" kommer ifrån ett fåtal nyhetsbyråer. De ägs dessutom alla av folk som ränner på bilderbergerkonferrenser.

See User information
zink skrev:
Quote:

wiseguy skrev:

Att man skulle bli hjärntvättat av dagens mångfaldiga massmedia anser jag vara lika med noll.troligen är du djupt påverkad av mindcontrol om du säger på det sättet, det bästa beviset för att man är under kontroll, är att man totalt förnekar att man över huvud taget skulle vara influerad på det minsta sätt, detta säger experter på avprogrammering frits Springmeyer, Stewart Swerdlow, mfl

Jag anser om man inte kan utvärdera all information som man får från många håll så är man förlorare i dagens samhälle.desto mer media du konsumerar, desto mer subliminal programmering och annat godis får du id dig, om man anser sig vara intellektuell eller inte spelar ingen roll, den anti in tellektuella delen av befolkningen som är för okunniga att förså vad mindcontrol är, blir av det skälet enkelt ett offer fäör den, men de intellektuella, som skulle kunna haft kunskapen om den, blir ändå offer för den, pga av sin storkonsumtion av media.

Man måste förstå varför olika saker är som det är. Jag kan ta ett exempel från detta forum. Orsaken till att så många videor är på ca 2 timmar beror på att de inte framför fenomen och idéer som är inte är uppenbara utan fenomen och idéer som kräver övertalning. Om t.ex. det fanns enkla och klara bevis på att Illuminati existerade skulle man bara behöva några minuters video för att övertyga alla.En sanning är bara enkel när man förstått den, inte innan.

Jag kan också ta ett exempel från vanlig massmedia. Alla vet att skvallertidningar ljuger eller kraftigt förvanskar sanningen så många läser dem med den vetskapen.
Dom blir fortafrande programmerade av innehållet

Man måste också lära sig hur politisk retorik fungerar annars får man lätt intrycket att många politiker ljuger. Man har kunnat visa att den politiska retoriken blir som den blir för den innehåller frågor som det inte går lätt att svara på vilket man illustrerat med olika exempel som alla kan förstå:

Politiker ljuger som utgångspunkt, i vissa fall kan man bevisa att de talar sanning, men om man inte hittar bevis för det, skall man alltid utgå ifrån att de ljuger eller förvanskar, vrider, tvistar, sanningen, tro inget, föränn det är officiellt förnekat.

1. Du träffar två mycket snygga tjejer och så frågar en av dem dig. Vem av oss är snyggast? Vad svarar du då?

Den av dem som inte frågade frågan..

2. Du får en present som du avskyr men så frågar personen som gett dig den vad du tycker om presenten. Vad svarar du då?

Om jag "askyr" finns inte i min vokabulär direkt, skulle jag avsky den skulle jag förmodligen slå den i skallen på honom, men jag antar du menar, inte tycker om, eftersom det var en present, och om man tror att det var vänligt menat, skulle man antagligen hålla god min, om det gick, var det inte vänligt menat, skulle jag säga att jag inte gillade den, men vad skall dessa frågor förklara om politiker? att dom är tvugna att ljuga? För vems skull i såna fall, orkar vi inte med sanningen, så dom gör oss en tjänst, eller vad?

Posted on: 2008/1/8 15:28
Resized Image

Anonym
Quote:

Al-CIAda skrev:
Quote:

Har du hört talas om mediekoncentration? Det allra mesta som du läser i tidningen i form av "nyheter" kommer ifrån ett fåtal nyhetsbyråer. De ägs dessutom alla av folk som ränner på bilderbergerkonferrenser.

Bra ta då och visa vilka personer från SVT, BBC, Euronews och Al-Jassera som ränner på Bilderbergkonferenserna för de kanalerna har jag i mitt utbud.

Jag måste också påpeka att du svarar på ETT påstående så kritikern som hävdar att man bara ska en sak i taget med konspirationsteoretiker har helt rätt.

I resten av min argumentation anser jag då att du inte ha något att anmärka emot.

See User information
Quote:

zink skrev:

Jag måste också påpeka att du svarar på ETT påstående så kritikern som hävdar att man bara ska en sak i taget med konspirationsteoretiker har helt rätt.

I resten av min argumentation anser jag då att du inte ha något att anmärka emot.

Jag sysslar alltså inte med teorier, tack för det =)

Dock ett svagt argument, du vet inte ens varför han inte svarade på mer, ibland ids man inte ens.

Posted on: 2008/1/8 16:03
Resized Image

Anonym

Anonym
Quote:

zink skrev:
Bra ta då och visa vilka personer från SVT, BBC, Euronews och Al-Jassera som ränner på Bilderbergkonferenserna för de kanalerna har jag i mitt utbud.

Kan du visa mig vilka personer på SVT som är kritiska till förintelsen tvivlar på 9/11 är nationalister mm
Eller är det så att nästan alla jorunalister är socialister ?

Anonym
Quote:

Ha, ha, ha, ha, ha, ha

Du blev så arg som jag beskrev för mina vänner att du skulle bli.

Du är för förutsebar så det blir roligt att driva med dig.

Anonym
Quote:

Ha, ha, ha, ha, ha, ha

Du blev så arg som jag beskrev för mina vänner att du skulle bli.

Arg? Eeeeh, inte alls. Men vilka vänner skulle du ha?

Anonym
Quote:

maggot skrev:
Quote:

zink skrev:

Kan du visa mig vilka personer på SVT som är kritiska till förintelsen tvivlar på 9/11 är nationalister mm
Eller är det så att nästan alla jorunalister är socialister ?

Bra då kan vi lägga till handlingar att på de av mig nämnda TV kanalerna finns det ingen som springer på Bilderberg mötena.

På SVT finns det inga journalister "som är kritiska till förintelsen tvivlar på 9/11 är nationalister mm". Vilka politiska åsikter journalister har på SVT struntar jag i. Att deras politiska hemvisst kraftig skulle påverka vad det tycker om förintelsen eller 911 har jag svårt att se.

På TV4 Fakta kan de finnas de som är kritiska till 911 då de sänt Loose Change flera gånger men då de första gången de sände Loose Change före den filmen sände en film som gick tvärs emot vad Loose Change påstår så är jag lite osäker på det.

Anonym
Vi andra som är intresserade kan ta en titt på Bilderberger mötet 2007 och deltagarlistorna, där kan vi titta om ägarna till mediabolagen bara tillfälligtvis råkade vara där.

Quote:

Vilka politiska åsikter journalister har på SVT struntar jag i. Att deras politiska hemvisst kraftig skulle påverka vad det tycker om förintelsen eller 911 har jag svårt att se.

Heh, lika fånigt som att påstå att om journalisterna var nazister så skulle inte deras politiska åsikter spegla sig i vad de skriver.

Så nu kan vi andra lägga Zinks "inlägg" till handlingarna.

Anonym
Quote:

zink skrev:

Bra då kan vi lägga till handlingar att på de av mig nämnda TV kanalerna finns det ingen som springer på Bilderberg mötena.

På SVT finns det inga journalister "som är kritiska till förintelsen tvivlar på 9/11 är nationalister mm". Vilka politiska åsikter journalister har på SVT struntar jag i. Att deras politiska hemvisst kraftig skulle påverka vad det tycker om förintelsen eller 911 har jag svårt att se.

På TV4 Fakta kan de finnas de som är kritiska till 911 då de sänt Loose Change flera gånger men då de första gången de sände Loose Change före den filmen sände en film som gick tvärs emot vad Loose Change påstår så är jag lite osäker på det.

Jag har en bekant som just nu pluggar till journalist på göteborgs univerisitet. innan han kunde börja fick han ha ett mötte med lärare och annat pack (vilket kanske inte är så vanligt på andra linjer)

Undersökningar har gjort som visar att en bra bit över hälften av dom som är journalister i sverige är "socialistisk lagda"
Vänsterblocket förlorade det senaste valet och är alltså i minoritet men bland journalistkåren är de i KRAFTIG MAJORITET och vad tror du detta beror på ?
Varför får aldrig ex nationalister jobba på SVT ?

TV4 Fakta är en kanal som nästan ingen får in vid den tiden hos mig stänger den ner kl 19.00 så jag tror inte många alls tittar på den.

ZPZ du har ju tidigare här berättat om att du är "liberal" men varför vill du inte ha en "liberal" och stor politisk oenighet i journalistkåren ?
Som liberal borde du väl tycka alla åsikter ska få komma till tals ?

Anonym
Eftersom du kan inte bevisa att du har några vänner så får vi anse att du inte har några. Jag sökte på ditt namn och vänner men hittade bara hittade Anna Sjödin.

Så nu kan vi lägga det till handlingarna.

« 1 (2) 3 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper