vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
en paranormal händelse
Jag känner mig manad att dela med mig av en händelse min far berättat för mig.

För några dagar sedan kom jag hem till min hemstad västerås för att tillbringa jullovet med familj och vänner. Min far berättade då om en mycket mystisk händelse som inträffad ca en vecka tidigare.

Pappa hade suttit vid sin dator och arbetat då han hörde toalettdörren ca 4 meter från datorn slås igen extremt kraftfullt. Hans tanke var att min bror eller någon utav hans kompisar hade väldigt bråttom på toaletten och tänkte inte mer på det.

efter ungefär 10 minuter så reste han sig och gick förbi toaletten mot köket och märkte då att min bror och hans kamrater hade lämnat huset men toaletten var fortfarande låst. Hans tanke var att mamma kanske var på toaletten men efter att ha kikat in i sovrummet kunde han konstatera att hon låg där och tittade på tv.

Han funderade på om dom kanske hade glömt en kamrat där inne och åkt ifrån honom så han knackade på toaletten och frågade om det var någon där. han fick inget svar så han gick till verkstan och hämtade en tång och vred upp låset.

toaletten var släckt och tom

Alla i familjen är väldigt konfunderade över denna händelse ingen har någon logisk förklaring till vad som kan ha orsakat detta. Vi kan utesluta korsdrag till varför dörren stängdes och låset på dörren är av sån typ att det inte låser sig själv utan att man vrider om handtaget ordentligt INNIFRÅN. Det kan endast låsas och öppnas utifrån genom att med en speciell tång vrida på en fyrkantig liten knopp. Och denna tång finns i verkstan som är precis bredvid min fars dator.

Detta är inte bullshit det kan jag garantera , varken min far eller någon i familjen är några skojare det kan jag svära på.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: en paranormal händelse

See User information
Kan tänka mig att det är ande som är fast i en annan dimension som gör dessa saker. Hörde från några som jobbat i Nordiska muséet att det spökar där, bland annat att man hört fotsteg, men ingen människa har varit där. Har även hört många andra liknande berättelser.

Posted on: 2007/12/18 23:03
Life´s but a walking shadow, a poor player that struts and frets his hour upon the stage and then is heard no more. It is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing.
---William Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Har jobbat kväll/natt på Vasamuseet (granne till Nordiska..) och kan intyga att man hör mycket skumma saker när man är för sig själv i en stooooor lokal. Märkligt det där med låsta dörren! Kan ju iofs vara brorsan och hans kompisar som vill psyka er :) Kan inte det ha varit att låsmekanismen hoppat till och låsts i och med den hårda smällen?

Posted on: 2007/12/18 23:23

Anonym
Min bror och hans kompisar var inte i huset när detta inträffade dom hade gått ut en stund innan. Och dörren ifråga är inte av den typen att den skulle kunna råka "hoppa" i lås av sig själv svårt att förklara men det är ett kolv lås hur mycket man än skakade runt och slog på dörren skulle det aldrig kunna komma i låsläge. Det krävs att man vrider om ett litet hantag.

Och jag kan förövrigt garantera att det inte var ett "prank" min bror och hans kompisar är inte såna att dom skulle göra så mot min far. Jag känner min bror och vet att han inte skulle ljuga mig och min familj i ansiktet.

Pappa berättade för mig idag att dom nyligen hade kastat bort min farmors gammla pall ifrån hallen precis bredvid toaletten. Farsan sa skämtsamt att det var hon som blivit förbannad :)

See User information
Det låter som en typisk "hemsökning".

Låter rätt mycket som en poltergeist. Skumma paranormala incidenter, saker som flyttar sig osv, utan någon förstålig anledning.

Posted on: 2007/12/19 23:02
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Jag som gått en bit in i hur världen fungerar på alla aspekter - andlighet, vetenskap, illuminati, ufos, kvantfysik, religion, 2012 osv - har märkt att allt är egentligen möjligt.

Som jag ser det så är vi medvetande som existerar tillsammans på en djup nivå men som utforskar en illusion - en ej äkta värld - genom våra sinnen.

Vi kanske har skapat det för att kunna njuta, eller så är vi fångna likt Matrix filmerna, eller så har slumpen lett oss hit, eller så lever vi i en framtida virtuell värld. Men i grund och botten så är allt energi, och allting är möjligt. Det finns inga regler förutom dem som är skapade utav våra sinnen och tankar.

Hjärnan skapar det vi ser, vi behöver inte ögon för att se vad som finns, det finns även om vi inte ser det. Samtidigt kan det vi ser finnas på massor av platser, och vi kan leva i massor av olika parallella universum.

Just nu pratar vetenskapsmän om att kvantfysiken är väldigt ostabil, och många pratar om en balans runtomkring 2012. Även illuminati verkar veta om något rörande 2012.

Jag tror vi kommer skapa den värld vi vill ha, beroende på vilket medvetande vi har.

Det är som i the matrix, när Neo ska hoppa från ett tak till ett annat. Det är lätt att säga att det ska gå men tror man inte på det på en djup nivå så kommer det inte inträffa.

Jag har varit med om att min värld förändrats, och mitt förstående har utvidgats och jag ser hur en inre oro skapar en yttre obalans.

Just sådana här "övernaturliga" händelser ska inte fruktas. Vi behöver förstå att det finns något mycket större och djupare än vad vi lever i nu.

Dock så är vi i denna tid och rum kuvade utav girihet och maktbegär. Men ju mer vi vaknar upp och ju mer folk sprider sanningen genom musik, film, böcker osv, ju rikare på kunskap kommer vi bli och ju snabbare kommer vi leva i en form av himmelrike där vi njutar varenda minut.

Jag har förr varit rädd för övernaturliga saker, men har lärt mig så mycket att jag har sådan förståelse så rädslan för allting försvunnit.

En film jag vill rekommendera är The Secret, det är många som ifrågasätter den osv. Och jag är en av dem som gjort det, och det gjorde så jag kom ännu djupare ner i kaninhålet och till Wonderland. Det har förändrat min världsbild och jag har blivit otroligt lycklig och glad.

Så det är spännande med sådana här paranormala händelser, dock frukta dem aldrig! För du är evigt liv, evigt medvetande på en så djup nivå att det går inte att beskriva i ord. Vi kommer bli fria om vi söker frihet och är öppna inför nya sätt att se på livet, religioner och pengar har förslavat oss alldeles för länge.

bara mina 2 cent

Posted on: 2007/12/28 12:02

See User information
Instammer...

Det kan bade vara en ande, "spoke", som har fastnat i dodsovergangen eller inte forstatt att den har dott, som i Sjatte Sinnet.
Eller att det ar ens egna tankar, oro, stress som blivit sa stor att det blivit som ett vasen i sig sjalv.
Kopplingar gar att gora till tankens kraft - The Secret.
Se aven Det Okanda pa TV4+ som tar upp sanna har fall i sverige och later medium hjalpa dom over till andra sidan.

Posted on: 2007/12/28 18:46

Anonym
Tack för det djupa svaret Seilon intressant , ska försöka kika på filmen du rekomenderade.

En liten uppdatering för dom som är intresserade så välte helt plötsligt våran julgran rakt ut på golvet på julaftons morgon till synes helt utan anledning. Den ramlade inte ut ur julgrans foten heller utan satt fast ordentligt välte med fot och allt. Den hade stått utan problem i två dagar. Vi har inga husdjur som kan ha orsakat det och det var ingen aktivitet runt den vid tillfället. Högst besynnerligt skrämde skiten ur min morbror som låg och kollade på tv :) . Har även vart en heldel dunkningar i väggar och ljud av stolar som rör på sig i köket på natten , jag blir helt störd har aldrig vart såhär förut i mitt barndomshem.

funderar på att göra någon form utav mätningar i huset .. kanske man kan fånga upp någonting , någon som har nån ide?

See User information
Andar brukar kunna fångas på bild har jag sett förut.

Eftersom vi människor ofta har vårt "rationella" tänkande så hindrar det oss att uppmärksamma finare eterenergier, men kameran har ingen cencur, den avbildar verkligheten som den är.

Så pröva att fota.

Om du har problen med väsendet så kan du ju pröva att "i ditt inre" tala, tänka till anden att den inte har där att göra och att han/hon ska röra sig emot ljuset och ta sig över till den "andra sidan" för i jordelivet har den inget att göra längre.

Det var vad jag kom att tänka på just nu...

Posted on: 2007/12/30 16:37

See User information
Quote:

seilon skrev:
Jag som gått en bit in i hur världen fungerar på alla aspekter - andlighet, vetenskap, illuminati, ufos, kvantfysik, religion, 2012 osv - har märkt att allt är egentligen möjligt.

Som jag ser det så är vi medvetande som existerar tillsammans på en djup nivå men som utforskar en illusion - en ej äkta värld - genom våra sinnen.

Vi kanske har skapat det för att kunna njuta, eller så är vi fångna likt Matrix filmerna, eller så har slumpen lett oss hit, eller så lever vi i en framtida virtuell värld. Men i grund och botten så är allt energi, och allting är möjligt. Det finns inga regler förutom dem som är skapade utav våra sinnen och tankar.

Hjärnan skapar det vi ser, vi behöver inte ögon för att se vad som finns, det finns även om vi inte ser det. Samtidigt kan det vi ser finnas på massor av platser, och vi kan leva i massor av olika parallella universum.

Just nu pratar vetenskapsmän om att kvantfysiken är väldigt ostabil, och många pratar om en balans runtomkring 2012. Även illuminati verkar veta om något rörande 2012.

Jag tror vi kommer skapa den värld vi vill ha, beroende på vilket medvetande vi har.

Det är som i the matrix, när Neo ska hoppa från ett tak till ett annat. Det är lätt att säga att det ska gå men tror man inte på det på en djup nivå så kommer det inte inträffa.

Jag har varit med om att min värld förändrats, och mitt förstående har utvidgats och jag ser hur en inre oro skapar en yttre obalans.

Just sådana här "övernaturliga" händelser ska inte fruktas. Vi behöver förstå att det finns något mycket större och djupare än vad vi lever i nu.

Dock så är vi i denna tid och rum kuvade utav girihet och maktbegär. Men ju mer vi vaknar upp och ju mer folk sprider sanningen genom musik, film, böcker osv, ju rikare på kunskap kommer vi bli och ju snabbare kommer vi leva i en form av himmelrike där vi njutar varenda minut.

Jag har förr varit rädd för övernaturliga saker, men har lärt mig så mycket att jag har sådan förståelse så rädslan för allting försvunnit.

En film jag vill rekommendera är The Secret, det är många som ifrågasätter den osv. Och jag är en av dem som gjort det, och det gjorde så jag kom ännu djupare ner i kaninhålet och till Wonderland. Det har förändrat min världsbild och jag har blivit otroligt lycklig och glad.

Så det är spännande med sådana här paranormala händelser, dock frukta dem aldrig! För du är evigt liv, evigt medvetande på en så djup nivå att det går inte att beskriva i ord. Vi kommer bli fria om vi söker frihet och är öppna inför nya sätt att se på livet, religioner och pengar har förslavat oss alldeles för länge.

bara mina 2 cent

Inlägget är kring New Age, det gör många "lyckliga", precis som psykedelia...

Falskt sken.

"Dock så är vi i denna tid och rum kuvade utav girihet och maktbegär. Men ju mer vi vaknar upp och ju mer folk sprider sanningen genom musik, film, böcker osv, ju rikare på kunskap kommer vi bli och ju snabbare kommer vi leva i en form av himmelrike där vi njutar varenda minut."

Fatta att det enda som kuvat en är en själv.

Vadå "vakna upp"...
Vilken "sanningen". The Secret är evil crap.

Fatta fett, fatta fort. Att du tar med ordet himmelrike visar din New Age-programmering.

Posted on: 2007/12/30 16:40
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Quote:

Vilken "sanningen". The Secret är evil crap.

En film som Oprah Winfrey gör reklam för är mycket misstänktsamt, lika så Barak "NWO Trollup" Obama är också lika misstänkt. (Jo, de är degenereade båda två, hon är miljardär på TV och Obama pratar om allt utom Federal Reserve)

Obama är förövrigt tönten man ser i tortyrserien 24. Säkert en sådan där tillfällighet.

See User information
the secret är ju superbra, sluta agera, sluta tänka slura mer eller mindre att finnas, då blir det väll bra? eller? eller?

som sagt, the secret, novax favo film.

Posted on: 2007/12/30 17:44
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper