vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3)

Anonym
Re: Vad fan håller dessa jä... hip-hoppare på med?
Don_juan !
Om det inte vore för hiphoppen i USA så hade det blivit ras krig där för längesen. Det sätter jag min tumme på.

Kan du förklara för mig på vilket sätt Hip Hop har föhindrat ett
raskrig?

Allt är planerat för utplåna svarta och varenda jävel som har oturen att växa upp i fel kvarter. Du glömmer vita ,dom är lika mycket offer som svarta i USA.Där finns många städer I USA
där vita lever i fattigdom då alla jobb flyttats till låglöne regioner ,och där missbruket av bla metamfetamin är väldigt utbrett.Sen har vi alla
fattiga vita som bor i husvagnar som är fattiga och bortglömda.
För NWO är vita i USA för tillfället deras största fiender.

Använde du förortsslang när du rappar?
Tror du alla Svenssons är blåsta?Du får inte någon respekt om du kallar en medelklass för bitch.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Don_Juan! För det första skulle jag vilja att du svarade på en och en av frågorna i turordning istället för att kommunicera på en så låg nivå att det ena påståendet föder en korlivad fråga om kväver dina andra påståenden och frågor. Rörigt och leder inte diskussionen framåt. Jag förstår att du försöker kopiera MTV bilden av gangsta-rap arketypen men det blir bara fel om du snurrar till det. Inte ens den mest nerknarkade crackpundaren kan tillåta sig att snurra till det så mycket att han eller hon inte får sin dagliga dos. Jag tänkte bara ge dig din dos av reell verkligehet på hemmaplan.

Svara gärna på mitt första inlägg punkt för punkt och sedan kan du ta detta om du är man nog att visa dina fakta eller synpunkter på ett mer sansat och förståeligt sätt.

1. Quote:
Don_Juan:
Kalkonmannen, så det är sterotypen av en svart ung man i USA i dina ögon eller?

Det är svårt att gissa sig till vad du menar. Jag är den siste att ha en negativ bild av alla svarta i USA och vet till skillnad från dig att majoriteten av unga svarta män definitivt inte är Hip-Hop eller Gansta´s. Det är ungefär samma läge som här hemma där det är en liten klick av människor som sätter sin prägel och utsätter andra för våld och hot riktat mot de andra som gömmer sig i mitten av fårskocken där de försöker bygga upp illusionen av trygghet för sig och sina närmaste.

Du häcklar Svensson men måste väl för fan ha tillräckligt med hjärnceller för att förstå att du då även häcklar den svarta familjen Johnson´s i Kentucky, den asiatiska familjen Yen-san i Hong Kong eller den irländske Mr Brown med familj i Liverpool.

Ingen av dessa är onda på grund av att de försöker skapa ett så bra liv det nånsin går för sig och sina närmaste. Möjligtvis är de lurade av den kapitalistiska multinationella vinstmaskinen som behöver slavarnas svett, blod och tårar för att drivas framåt.

Men utan tvekan krossas dessa familjeförsörjares hjärtan varje gång en son eller dotter blir utsatta för dina patetiska ganster-rap hjältars våldsinfluerade propaganda. Det leder inte till något positivt överhuvudtaget.

2. Quote:
don_juan: Jag varken är eller gör inget av det du skrev. Jag målade graffiti redan som 12 åring, nu producerar jag musik och rappar. Det positiva graffitin gav mig kan inte mätas i något annat. Det går inte att beksriva med ord ens...

Återigen gör du det svårt att svara på vad du skriver här. Klistra gärna in det du avser att jag skrivit så man kan bemöta vad du säger.

Det är kul att det gett dig lycka att hålla på med det du gör, men ganska uppenbart att detta amerikanska budskap hjärntvättat dig att förakta din egen etnicitet. Men det är samtidigt lite roande att ditt genomsyrande förakt för den vita kulturen avslöjar att den huvudsakliga avsikten med den kultur du idoliserar blir beviset som lägger ställer dig schack matt.

3. Quote:
don_juan: Dummaste inlägget. Du bor säkert i villa, har vovve och volvo så därför kan inte hiphop vara en bra kultur enligt dig?

Vilket är det dummaste inlägget? Du måste länka till vad andra skriver om det skall gå att förstå vad du menar!

Om jag bor i villa eller insatslägenhet, radhus eller en lånad pappkartong så kan du ge dig fan på att banken äger hela skiten i vilket fall som helst. Menar du ett detta skulle göra mig till en sämre människa än den som bor i ett hyreshus?

Många svarta Hip Hop artister har växt upp i sina släktingars hus som iofs inte går att jämföra med de extrema lyxvillor de senare skaffat med sina inkomster från skivförsäljning och designkläder för vita kids.

Är de sämre människor nu än tidigare beroende på att de fått råd att köpa hus utan att ta banklån, hus som jag eller du aldrig skulle ha råd att köpa även om vi knegade skiten ur oss i en hel livstid.

4. Quote:
don_juan: Då tycker jag synd om dig. Hiphop är lite som punk än gång var tills den blev för kommersiell.

Ledsen att göra dig besviken men punken blev kommersiell från första veckan. Guldnålar och skotskrutiga nederdelar gick att löpa från Carnaby Street samma dag "God Save The Queen" gavs ut.

Om du inte känner till namnet Malcolm McLaren så var det mannen som länkade samman mammon och punken. Han var tillika Sex Pistols manager och ett lysande marknadsföringsgeni av den kapitalistiska modellen. Sorry, men du borde kolla upp dina fakta innan de kastas iväg som frisbee´s i full storm.

5. Quote:
don_juan:
jag lyssnar på gangster rap typ NWA, deras ilska mot polisen och samhället kan jag som svenne identfiera mig i. Vad är konstigt?

Min unge vän, samhällen styrs inte av poliser. Det är en illusion som endast den utan kunskap tar till sig.

Polisyrket står väldigt långt ner på skalan och långt ifrån dem som verkligen har makt i samhället. Polisen är förvisso maktens förlängda arm men är ofta underbetalda och har pissiga arbetsuppgifter eftersom de av alla är de första som kommer i kontakt med de sjuka symptom som varje degenererat samhälle lider av.

Polisen finns inte där för att reda ut eller hitta orsaken till mord, bedrägerier, kvinnomisshandel, gruppvåldtäkter, barnamord, hedersmord, gängkrig eller andra sjuka företeelser. De är snarare städare med uniform och har givetvis massor av frustration som de då och då utan anledning tar ut på oskyldiga människor. De blir avtrubbade och beter sig vidrigt emellanåt men är lika mycket fångar i det här tankefängelset som du och jag.

Jag kan förstå den som känner ilska mot polisen för traditionellt sett är det inte de mest empatiska och tänkande människorna som sökt sig till såna yrken. Snarare motsatsen. Men om du skall rikta ditt hat någonstans så kan jag bara ge dig ledtråden:

Follow the money!

4. Quote:
don_juan: Om det inte vore för hiphoppen i USA så hade det blivit ras krig där för längesen. Det sätter jag min tumme på.

Ledsen du blev just av med bägge tummarna. Har du aldrig hört talas om lynchningar av svarta människor bara för att de varit svarta. Vet du om att det för så lite som 40 år sedan var förbjudet för svarta att dricka ur samma vattenkranar som vita. Att det var förbjudet för svarta att sitta längst fram i bussar. Svarta kvinnor blev våldtagna men inte tagna på allvar när de vill ha rättvisa.

Det pågick i över hundra år en klart sjuk förnedring av svarta i USA. Svarta som aldrig bett om att hamna i USA överhuvudtaget. Deras förfäder skeppades över för att användas som slavar och de generationer som föddes i USA behandlades många gånger sämre än boskap.

Förklara nu för mig hur Hip Hopen stoppade raskrig under dessa hundra år! Den existerade inte när rasismen och förtrycket var tusen gånger värre än nuförtiden! Så varför bröt inga raskrig ut då?

Quote:
don_juan:
De styrande i USA skapade Gangster rappen och glofieringen av våld i musiken. Dem skapade gäng som Crips & bloods. Allt är planerat för utplåna svarta och varenda jävel som har oturen att växa upp i fel kvarter. Hade makthavarna skött sitt jobb så skulle inte heller negativ hiphop funnits. Gangster rap och hiphop har alltid varit en spegling av samhället, arbetarklassens röst... och nu vill ni kväva den? Fy fan, skäms på er... jävla medelklass BITCHES!

Så nu vill du att jag skall ta emot din erbjudan att bli din bitch. Tillåt mig att småle men du får nog bli torr bakom öronen först och tills dess får du knipa rejält med arslet.

Anledningen till ett gäng som Crips startas är av samma skäl som kriminella gäng startas i Sverige. Ett lika girigt vinstsyfte precis som vilket kapitalistiskt företag som helst. Med skillnaden att Crips och de kriminella gängen i Sverige inte kör några fackliga förhandlingar när de skall kicka någon. När de kickar någon så betyder det döden. Capiche! Det är ingen jävla lek utan att var och en får ta ansvar för sina handlingar.

Som Stanley "Tookie" Williams grundaren av Crips gjorde när han
tog emot Arnold "Terminator" Swarzeneggers dödliga injektion den 8:de december 2007.

Resized Image

Quote:
don_juan: En klassisk gangster platta från tidigt 90-tal är underhållning precis som en action film kan vara. Same thing!
Ta inte allt så seriöst. Mycket rap musik är komik på hög nivå...

Jag skrattar hela tiden. NOT!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Novax, nu börjar dina argument likna rena smutskastningen. Är jag "ovaken" för att jag lyssnar på hiphop även om texten i låten jag lyssnar på förklarar just det som Vaken.se vill förmedla till människor? Motivera isf för annars så faller din argumentation på eget grepp när du känner dig fram till svaren.

Förövrigt är logiken helt värdelös om du inte har en moral, alltså en KÄNSLA att basera dina grundläggande teser på.

All kunskap i världen tas inte fram genom logiskt resonemang utan utgår ibland just ifrån en känsla.

Hur tror du annars profeter får sin budskap? Intuitionen, som är en känsla.

Väldigt paradoxalt att du kan ta ordet "tro" i din mun om du ser ner på känslan. Närmar du dig tron genom att tänka? Hur vet du att det du tänker är korrekt?

Posted on: 2007/12/9 1:14

Edited by Xtas on 2007/12/9 1:30:19
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

Anonym
Quote:
All kunskap i världen tas inte fram genom logiskt resonemang utan utgår ibland just ifrån en känsla.

Sing it brother! Jag håller helt med dig. Känslan, amen! PS - man kan inte alltid debattera med novax i alla ämnen, han är "speciell". Vissa går, men inte alla. Nu ska jag göra kaffe och sen läsa kalkonmannens jävla bibel-långa-inlägg.

See User information
Det var ett jävla bra inlägg av kalkonen!?

Man ser ju samma tendenser med våra egna rånarligor i Sverige, det är nåt skumt med alla dessa ligor, verkar lite som om dom styrs av nån högre upp i pyramiden..

Tänk på alla värdetransportrån som hänt på senaste tiden, passar NWO rakt i händerna för att kunna införa ett kontantlöst samhälle!

Dom har fått en perfekt anledning till att ta bort kontanter i samhället, tror ni att befolkningen kommer att motsätta sig det! NOPE!

Posted on: 2007/12/9 15:53
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Kalkonen
Jag tänker inte svara på ditt evighets inlägg med egna ord. Jag låter istället denna musik video tala:

Länk:
Gangsta Rap Made Me Do It

Vad tycks om inledningen?

Allt det du försökte lära mig visste jag redan. Herrugud, jag har lyssnar på KRS ONE sedan barnsben:)

Posted on: 2008/1/2 21:46

Edited by Don_juan on 2008/1/2 22:04:51
Edited by Don_juan on 2008/1/2 22:05:26

Anonym
Don Juan!

Lustigt att du relaterar till en kille som Ice Cube! Han är väl snarare en väldigt duktig affärsman. Trodde att det där med att vara superkommersiell och t.ex. sälja sig till mediokra familjefilmer producerade av bl.a. Disneykoncernen rimmade illa ihop med att kalla sig samhällskritisk rap-artist.

Kolla gärna länken och tala om för mig var du menar att hans budskap har ett seriöst samhällskritiskt värde utan att han samtidigt med välfriserad dubbelmoral tjänar grymma dollar på det. Du vet de där gröna sakerna som prasslar och som vänsterliberala vita ungdomar marinerade i marxism säger sig förakta: http://www.imdb.com/name/nm0001084/

Nu tillhör jag inte dem som romantiserar människor av kött och blod som arbetar kommersiellt och föraktar därför inte heller killar som O'Shea Jackson eller Ice Cube som han bytt namn till, eftersom han är fruktansvärt produktiv och cashar in hundratals miljoner på sin medverkan. Han måste väl också ha råd att äta...

Att du sedan naivt relaterar till en svart kille som började sin karriär på 80-talet för att verka livserfaren blir lite väl lillgammalt eftersom jag varit några generationer innan han påbörjade sitt kritiska tänkande. Du försöker genom tredje person övertyga mig om att du har livserfarenhet istället för att komma med argument som håller. Inte speciellt övertygande.

Du snackar med en gubbe som precis som KRS ONE bott på gatan fast det var ju iofs innan denne svarte rappare nådde tonåren. Jag har sett hur bl.a. den tidiga rockabillyn och sedan popmusiken fick moralens väktare att bränna vinyl ute på gatorna med samma argument som de nu vill stoppa rapen.

Det jag tycker är helkasst med rapen är att vita killar som du själv försöker anamma den romantiserade bilden de levererar i sina texter. Men det är väl därför hundratusentals svenska ungdomar som bor i förorten snackar blattesvenska. För att vara tuffa och tro att de på så sätt får en gruppidentifikation.

Fan vad löjligt, lillbroschan!

Anonym
Hmm, är budskapet att om man inte gillar skolan så är man en gangster?

See User information
hmm.. det hoppas jag inte..

Skolan borde vara om kunnskap, inte om indoktrination.

Posted on: 2008/1/2 23:49
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
kalkonmannen
Jag hade mer än gärna förklarat för dig hur det ligger till över en bira på en pub och inte här på nätet. Formulera i skrift är inte min starka sida. Jag försöker ändå...

Relaterar och relaterar, först och främst älskar jag hiphop musik och den värmer min själ. Inte för att jag vill vara svart eller bo i compton, eller fascinerad av vapen eller gangster livsstilen utan simpel and plain... musiken får mitt huvud att skaka. Jag är ingen moral tant, jag anklagar ingen... ser inte ner på någon som ice cube som gör sig grej, det han gjort för hiphoppen räcker för mig. För Ice Cube är film sitt största levebröd, rappen numera är hans hobby. Du ser alltså inte budskapet i musik videon?

Sure thing, hitta på några lustiga historier om mig i din världsvana lilla knopp. Du verkar leva i det förgångna och mer än gärna vill få dina clichér besannade om "hur vita hiphoppar är och beter sig". Om nu en vit arbetarklass kille i rinkeby eller en texas whitetrash dude kan relatera till Ice cube eller Eminem spelar väl egentligen ingen roll? Ja visst blir det knasigt när vita tror dem är svarta, eller vice versa... men är det verkligen något att haka upp sig på? Låt folk bete sig som dem vill. Sen är det många förvirrade tonåringar som vet knappt själv vem dem är, kanske lätt att ta till sig något man egentligen inte är... det borde du veta, som levt längre än KRS ONE. Hiphoppen har gått igenom många problem med åren, men det du stör dig så djävulskt myclket på är verkligen oviktigt och patetiskt. Wake up doc?!

Du har säkert mer livsserfarenhet än mig men att du bott på gatan förstår jag inte varför du skriver här. Men visst vill du börja så. Jag har personligen blivit både kniv- och yxhotad, pistol hotad. Polare som begått självmord pågrund av droger. Polare som suttit riktigt i skiten. Jag hjälper folk och har alltid varit en person som folk kan vända sig till. Jag är övervakare-ledsagare-kontakperson, så vad vet du om mig? Ingenting gubbe. Kamma dig förfan och ge mig en kram!

Posted on: 2008/1/3 2:11

See User information
Al-CIAda
En framtida "fascistisk" lärare maniplulerar sina elever att tro det är pågrund av gangster rappen det finns våldsbrott och ghetton ,typ. Maniplulation av historia. Att inte berätta sanningen för barnen. Oprah och andra kändisar i USA har på senare tid anklagat och kritiserat Gangster Rap.

Posted on: 2008/1/3 2:31

Anonym
Jag fattar vad som sägs i filmen, jag var mer nyfiken på budskapet bakom. Ger inte han ut sina skivor på rockefellers företag? Att Oprah kritiserar "gangster rap" gör det annu mer populärt, syfte? Oprah vet nog fan på vilken sida smöret på mackan finns, är Oprah dum så får hon byta jobb.

Skulle det ha varit en musik video som aldrig har visats på tex. MTV utan endast har funnits på YouTube så skulle jag inte alls vara lika misstänksam.

In addenum: "No child left behind" är en liten plan att proppa i minst hälften av ungarna med prozac man håller på med just nu, kolla i google.

See User information
Hip Hop= Pure Mindcontrol

lika mycket kultur som en psykos

Posted on: 2008/1/3 14:09
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image

Anonym
Quote:
Don Juan:
Relaterar och relaterar, först och främst älskar jag hiphop musik och den värmer min själ. Inte för att jag vill vara svart eller bo i compton, eller fascinerad av vapen eller gangster livsstilen utan simpel and plain... musiken får mitt huvud att skaka.

Om den enda positiva upplevelsen du får av Hip Hop är att ditt huvud börjar skaka så bör du nog fundera på om salongsjazz inte vore en behagligare upplevelse.

Skämt åsido har du givetvis rätt att njuta av vilken musik du vill. Jag är ingen moralkärring men det verkar lite fattigt i min smak.

Quote:
Don Juan:
Jag är ingen moral tant, jag anklagar ingen... ser inte ner på någon som ice cube som gör sig grej, det han gjort för hiphoppen räcker för mig. För Ice Cube är film sitt största levebröd, rappen numera är hans hobby. Du ser alltså inte budskapet i musik videon?

Eh... jag såg och hörde ett budskap men det ligger liksom inte i min intressesfär så det var inget som fastnade. Att en billionaire som Ice Cube däremot moraliserar över de som inte tycker det är ok att annars skötsamma tonåringar får gangsta´s som idoler tycker jag är helsjukt. Vad har Ice Cube att vinna på detta?

Quote:
Don Juan:
Sure thing, hitta på några lustiga historier om mig i din världsvana lilla knopp. Du verkar leva i det förgångna och mer än gärna vill få dina clichér besannade om "hur vita hiphoppar är och beter sig". Om nu en vit arbetarklass kille i rinkeby eller en texas whitetrash dude kan relatera till Ice cube eller Eminem spelar väl egentligen ingen roll?

Ja visst blir det knasigt när vita tror dem är svarta, eller vice versa... men är det verkligen något att haka upp sig på? Låt folk bete sig som dem vill. Sen är det många förvirrade tonåringar som vet knappt själv vem dem är, kanske lätt att ta till sig något man egentligen inte är... det borde du veta, som levt längre än KRS ONE. Hiphoppen har gått igenom många problem med åren, men det du stör dig så djävulskt myclket på är verkligen oviktigt och patetiskt. Wake up doc?!

Förväxla aldrig ålder och livserfarenhet med att leva i det förgångna. Det är inte samma sak men bevisar bara att du svalt betet som stavas generationsklyftor med hull och hår. Det är bara ytterligare ett sätt av eliten att splittra mänskligheten. Ett alldeles utmärkt sätt om man vill ha unga lydiga konsumenter som slaviskt följer marknadsstyrda trender som bl.a. Size Zero och Hip Hop.

Quote:
Don Juan:
Du har säkert mer livsserfarenhet än mig men att du bott på gatan förstår jag inte varför du skriver här. Men visst vill du börja så. Jag har personligen blivit både kniv- och yxhotad, pistol hotad. Polare som begått självmord pågrund av droger. Polare som suttit riktigt i skiten.

Ang. att leva på gatan så skrev om detta för att din andra idol KRS ONE via informationen presenteras som en livserfaren gosse på grund av detta argument. Tyckte att det var sorgligt men ville inte att han skulle känna sig ensam om så bistra upplvelser. En vit och en svart utan tak över huvudet skulle möjligtvis kunna identifiera en gemensam känsla om hur det är att som ung leva genom andras nåd. Men att tro att vita ungdomar via svarta dollar-billionärer kan uppnå någon form av gemenskap låter inte sannolikt.

OBS! Du missförstår mig om du tror att jag är ute efter att tävla med dig om vem som haft de tråkigaste upplevelserna men låt mig bara säga detta.

Jag har via min karriär varit en hyfsat framgångsrik artist. Tog varje tillfälle under 10 års turnerande att spela gratis på landets fängelser då jag hade vägarna förbi. Har mycket polare som liksom jag fostrats på livets bakgård. Skillnaden mellan mig och dem var att de hamnande bakom galler. Fick en hel del tung information speciellt från äldre kåkfarare. De som fortfarande kom ihåg begrepp som tjyvaheder. Detta var för 25 år sedan men en sak jag lärt framförallt genom att lyssna på äldre som kan relatera till historien bakåt i tiden.

Drogmissbruk som lever till självmord våld och maktmissbruk bland utslagna är ju inga världsnyheter om du trodde det. De har alltid funnits även om de eskalerat under de senaste 20 åren här i Sverige.

En sak att reflektera över är att i takt med att samhället blivit mindre homogent ur ett etniskt perspektiv också blivit mycket råare. Det finns mindre saker som limmar oss samman än tidigare, både bakom galler eller på utsidan. Att höra svenska ungdomar och invandrargrabbar som är födda här välja blattesvenska före det språk vi använder i Sverige får mig att spy.

Det är uppenbart att smygindoktrineringen av ungar i förorterna är en del av ett mycket sjukt expriment.

Quote:
Don Juan:
Jag hjälper folk och har alltid varit en person som folk kan vända sig till. Jag är övervakare-ledsagare-kontakperson, så vad vet du om mig? Ingenting gubbe. Kamma dig förfan och ge mig en kram!

Jättebra fortsätt med detta... respekt!

See User information
Angående blattesvenska, skriv gärna på denna tråden:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... e=&topic_id=9181&forum=12

Angående HipHop tycker jag bara det är tragiskt att vara för naiv lr för skeptisk. De största hiphopartiserna bryr sig inte mer om sina fans än att de fortsätter konsumera musiken. Men samtidigt är de kanske inte i första ledet på att förleda ungdomen å Illuminatis vägnar, men det kan nog vara en salig blandning.
Lyssna dock på Immortal Technique om ni vill höra sann samhällskritik.

Posted on: 2008/1/6 11:01
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

Re: Vad fan håller dessa jävla hip-hoppare på med?

See User information
Quote:

novax skrev:
Quote:

TeBe skrev:
Jay-Z, Nas med flera, deras videos och uppträdanden dräller av symbolism, vad fan håller dom på med? Har dom blivit promotade för att framföra etablissemangets agenda och symbolik eller? Dom måste ju nästan vara med i Kabbalah-rörelsen, såg Tom Cruise med på en bild med Jay-Z , se själva...

Occult Secrets of Jay Z, Kanye & Nas
http://www.youtube.com/watch?v=iX-xVN0xERk

Så är "musiken" idag - hiphop och rap har ju omhuldats här på vaken med massa länkar, det har varit så bra... vakna upp

Det är bara demoniskt, inte att de är "promotade...", utan de är en del av den gamla världens astrala/demoniska/alien-besatta invältrande och övertagande av "människor", för att bli den New Age.

Här är en artikel som tar upp om musik:

Musikens välgörande effekter

http://www.epochtimes.se/articles/2007/12/01/13686.html

Det har kommit några till om musik/musikterapi:

Musikterapi ger hopp
http://www.epochtimes.se/articles/2008/02/11/14189.html

Det finns några relaterade längst ned.

Posted on: 2008/2/14 16:03
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Vill ni få en inblick i hiphop-kulturen och en historisk inblick i hur det hela startade och blev populärt i USA på 70-80talet så ska ni se dokumentärerna BEEF. De sträcker sig från 70-talet fram till idag och presenterar olika artister, kända och glömda.

BEEF1 och BEEF2 är exemplariska historiska dokument och man lär sig massor om tidig hiphop och hur olika battles blev av, osv osv. Mycket rolig och intrssant kulturskildring, jag gillar dem som fan faktiskt. De har bra tempo, flera infallsvinklar och känns gedigna. Inget discoverychannel larv.

BEEF3 och BEEF4 är bara over the top och det känns som om QJIII försöker vattna ur ämnet nått så in i helvete. De känns mest "sensationella" och han verkar nästan skapa beefs genom att presentera olika hiphopare som snackar skit om varandra i dokumentärerna. Men de är sevärda för den som gillar hip hop iaf.

Genom dessa filmer får ni se lite om personerna bakom musiken. Då kan ni släppa er bild av hur dom är. Ni förstår direkt vilka som är sympatiska och känns som äkta människor och vilka som bara är intresserade av penga-horeri och känns själlösa. (ja, jag överdriver väl med detta. Klart man inte kan lära känna artisterna genom dokumentären, men jag menar ni får en bättre bild av dem än vad MTV och massmedia säger om dem iaf)

http://thepiratebay.org/tor/3257808/Beef.avi

http://thepiratebay.org/tor/3573449/Beef_2_(Hip-Hop_Documentary)

http://thepiratebay.org/tor/3461820/Beef_III.avi

http://thepiratebay.org/tor/3818113/BEEF_4__Beef_Ain__t_Dead_(Hip-Hop_Documentary)

Beef I verkar ha dåligt med seeders. Sök efter den på http://torrentscan.com/ (som söker genom många torrentsiter) om den där från TPB inte startar.

See User information
Quote:

HURENSOHN skrev:
Skulle negrena sjunga om NWO eller Ron Paul så får det inte spelas på radio eller säljas i skivbutiken. Det måste ju vara en sådan där så kallad tillfällighet.

Just därför jag gillar internet.

Den här är klockren. Ett bra sätt att peta på en slumrande hiphopälskare, skicka över denna låt!

TELL THE TRUTH - Mos Def / Immortal Technique

http://www.youtube.com/watch?v=tD5WlQ54Sg0

Även om du inte gillar hiphop kan du väl hålla med om att den är jävligt bra?

Posted on: 2008/2/14 19:48

See User information
Quote:

sWiFt skrev:
Quote:

HURENSOHN skrev:
Skulle negrena sjunga om NWO eller Ron Paul så får det inte spelas på radio eller säljas i skivbutiken. Det måste ju vara en sådan där så kallad tillfällighet.

Just därför jag gillar internet.

Den här är klockren. Ett bra sätt att peta på en slumrande hiphopälskare, skicka över denna låt!

TELL THE TRUTH - Mos Def / Immortal Techniquer

http://www.youtube.com/watch?v=tD5WlQ54Sg0

Även om du inte gillar hiphop kan du väl hålla med om att den är jävligt bra?
http://youtube.com/watch?v=dJpCezIsMpk

http://youtube.com/watch?v=V5KSieH4Afc

Posted on: 2008/2/14 20:26

See User information
Invisibly Visible (Identifying Masonic Symbols) filmen är ju ocksa researchad och narratad av en hiphop kille med basker o smycken störe än jupiter.

Det är verkligen possitivt att folk från "all walks of life" börjar vakna upp och göra saker åt det.

Kristna prophecy club till irakiska frihets rörelsen, det är något stort på gång säger jag bara.

Posted on: 2008/2/14 20:29

See User information

Posted on: 2008/2/14 21:05
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Quote:

Remo har jag tipsat om tidigare, dock är han OT i mitt svar då han är vit och jag förmodar att killen har sitt eget lilla bolag. Men jävligt bra tips rent alltmänt. *bump* =)

Posted on: 2008/2/15 2:01

See User information

Posted on: 2008/2/17 1:32

See User information
http://www.youtube.com/watch?v=BL9uJE3eFjg&NR=1

hehe, du lär gilla denna novax

Posted on: 2008/2/18 6:56

« 1 2 (3)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper