Vakencorner
|
Re: 911 jämförelse
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Hmm.. Quote: MR. HAMILTON: We thank you for that. I wanted to focus just a moment on the Presidential Emergency Operating Center. You were there for a good part of the day. I think you were there with the vice president. And when you had that order given, I think it was by the president, that authorized the shooting down of commercial aircraft that were suspected to be controlled by terrorists, were you there when that order was given? http://govinfo.library.unt.edu/911/ar ... on_Hearing_2003-05-23.htm Detta talar för att ordern det handlade om var en order om att skjuta ner passagerarplan. Quote:
Och vem var Secretary of Defense då? Quote:
"Helhetsbilden" ja... det är den ni får ta till när inga av "bevisen" håller på detaljnivå. "Nej, vi har inga bevis, men titta på helhetsbilden.. bla, bla..." Du ser helhetsbilden på ett visst sätt bara för att du vill göra det. Det finns inget objektivt stöd för den, och den är inte falsifierbar. Dvs ifall den är falsk så går det inte att visa det, och den är därmed inte vetenskaplig.
Posted on: 2008/1/6 16:42
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Och förresten, det är inte vi skeptiker som bygger vår "helhetsbild" på sånt jävla idiotiskt trams rent ut sagt som det du postade här:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=9022 ...och sen inte hade lust att kommentera sen
Posted on: 2008/1/6 17:01
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Zpz2, behövde Zink din hjälp med att svara på mitt inlägg nu ? Men du gör som du vill. Jag har nog sagt det jag vill i den här frågan eftersom jag ser hur särskilt du plockar ut bitar och försöker göra till en avgörande avslutning på diskussionen. Tyvärr håller det inte och jag undrar även vad gäller dig varför du känner så för att försöka övertyga mig om vad som hände.
Du presenterar bilder som ska visa hur kärnan i byggnaderna står kvar men missar en detalj. Bilderna visar inte det färdiga resultatet. Ta en titt på hela bildserien igen om du inte tror mig. Vad gäller dina svar på det som egentligen var ett svar på Zinks inlägg så kör du samma stil där som i dina andra svar. I första svaret gör du din stora miss - pulvriseringen av en våning borde medföra att den våningen inte längre kan pulvrisera något annat. Detta talar sitt tydliga språk om en annan energi som verkat. Ditt nästa svar om folk i branchen. Jag säger samma sak. Folk i branchen säger att det mesta - om inte allt - kan förklaras med kontrollerad demolering. Så vart ville du komma med det där ? Quote: Vittnen har inte hört några sprängmedelsdetonationer i samband med att kollapsen inledande skeden Här kommer du med en ren och skär lögn. Varför sätter du dig ner vid datorn och ljuger för mig ? Skärp dig och kolla mina tidigare inlägg. Jag tolererar inte sådan slapp attityd om jag på allvar ska diskutera dessa frågor med folk. Quote: Att det var varmt länge efteråt beror på att det fortfarande pyrde och brann under en massa bråte, som på så vis isolerade värmen och gjorde att det kunde hålla sig varmt länge. Det pyrde och brann. Den lilla döende eld som fanns höll sig med andra ord vid liv genom hela kollapsen ? Det har jag svårt att tro. Jag vänder på ditt skeptiska uttalande och säger att ingen kollapsteori har förklarat värmen på något bra sätt. Quote: Kollapsen initierades precis där husen var försvagade av flygplanskrascherna. Att lyckas med en sprängning på precis det ställe där planen kraschade måste varit väldigt svårt, då planet förstörde så mycket när det träffade. Det borde därmed ha förstört en eventuell demoleringsriggning (detonatorer, kablar osv) om det funnits där. Du vet väl inte vad som förstördes inne i byggnaden. I fallet WTC1 vet vi att det blev ett stort hål i ytterväggen men vad som sedan hände därinne vet bara de som var där. Pulvriseringen startade direkt vid kollapsen. Tog gravitationen över vid den första våningen som gav vika och skapade samtidigt en explosiv kraft som körde ner genom hela byggnaden ? Helt uteslutet. Quote: Det är klart att en massa bråte faller åt sidan. Ta en gräddbakelse och slå hårt med handflatan på den så kanske du inser vad som händer. Tar jag en gräddbakelse och slår hårt med handflatan så får jag en..här kommer det..E X P L O S I V kraft. Experimentet kommer inte att vara till din fördel. Dessutom vore det synd på en god bakelse.
Posted on: 2008/1/6 18:08
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Eftersom konspirationsteoretiker har en tendens att bara ta in information ifrån videoklipp med suggestiv musik så postar jag denna youtubevideo angående ev stand-down order från Cheney och Norman Minetas vittnesmål:
http://www.youtube.com/watch?v=DwFGLIsIBuM TeBe: Var det Cheney som var Secretary of Defense under 9/11? Var formuleringen om godkännande om Secretary of Defense något som fördes in i proceduren den 1 Juni 2001 eller fanns det med i det gamla dokumentet?
Posted on: 2008/1/6 22:09
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Eftersom tillfällighetsteoretiker tenderar att endast repitera en massa bullshit de har fått höra på TEEVVVVE så kan man kanske titta på TVn i stället.
Tillfällighetsteoretiker svarar också bara på vissa frågor, annars är ju dom så kallade "styrda frågor". Marken var ju mjuk, WTF! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Okej, det här verkar ha blivit för pinsamt för TeBe då han meddelat att han inte kommer svara på några frågor från mig.
Då kan jag svara själv då. Nej, det var inte Cheney som var Secretary of Defense utan det var Rumsfeld. Så att TeBe pekar på en formulering om att Secretary of Defense ska ge godkännande och säger att det ger kontrollen till Cheney tyder på en okunnighet om den amerikanska regeringens organisation och att TeBe inte har nån aning om vad han pratar om. Nej, det var ingen ny procedur som infördes 1 Juli 2001 att godkännande skulle inhämtas från Secretary of Defence. Det stod redan i dokumentet från 31 Juli 1997. Så här skrev TeBe: Quote:
Posted on: 2008/1/6 23:02
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Men så pinsamt för dig att vem som helst kan läsa dokumenten.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det är ju inte ens en ide längre att försöka förklara för er längre, alldeles för mkt tid har man lagt ner på era cirkelresonemang och metadiskussioner, börjar fundera på om det faktiskt är erat syfte, för kan man allvarligt talat vara så här blinda som ni zzzzz:or är, jag vill inte tro att man kan det men i era fall så blir man djupt konfunderad?? Ni kan inte se dom enorma avvikelserna i helhetsbilden den dagen, ni kan bara inte se dom och jag tänker inte lägga ner mer tid på att försöka få er att förstå för ni kan/vill helt enkelt inte! Det är väl så det är, en del kommer ALDRIG att varken vilja eller kunna att förstå sig på detta, stackare!
Posted on: 2008/1/6 23:12
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
TeBe, du är inte rätt person att prata om att vara blind, du har just stått får två gigantiska blundrar här. Dels att missta Cheney för Secretary of Defence, dels att godkännande från Secretary of Defence var något nytt den 1 Juni 2001 när det redan stod i dokumentet från 1997.
Nu när jag har visat upp detta fel så klarar du inte av att erkänna dina misstag utan börjar gasta om hur blinda vi är och inte ser helhetsbilden. Well, när det är du som kommer med felaktigheter och jag som avslöjar dem och du vägrar kommentera/erkänna det, så tycker jag att det är du som står för "blindheten". Så omoget och fegt att inte kunna erkänna sina fel utan kontra med nedsättande personangrepp istället. Problemet med konspirationsteoretikers "helhetsbild" är att man bygger den på en massa saker som visats vara felaktigt, förvrängt eller taget ur sitt sammanhang etc. Man kan gå igenom argumenten punkt för punkt och visa att de inte håller vatten, men konspirationsteoretikern kommer ignorera det och låta de falsifierade argumenten ligga kvar och bygga upp sin "helhetsbild". Tillslut kommer det till en punkt där man struntar i om detaljerna är felaktiga för man har ju en så stor helhetsbild att detaljerna inte spelar någon större roll.
Posted on: 2008/1/6 23:18
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det är lite grand här problemet ligger. För att tro på teorierna är en grundförutsättning att man måste vilja tro på dem. Teorierna byggs upp som ett trossystem som inte går att falsifiera (även om den skulle vara felaktig), och alltså är inte vetenskaplig. Det är därför heller ingen tillfällighet att om man tror på en konspirationsteori så så är det mycket troligt att man kommer tro på en massa andra konspirationsteorier om helt andra saker också. Dvs det är till stor del samma persioner som tror på konspirationsteorierna om 9/11, månlandningen, JFK-mordet, Palmemordet, Estonia, etc. etc., eftersom att det handlar bara om att det är personer som vill tro på konspirationsteorier som tror på dessa. De personer som vill tro på konspirationsteorier tror på alla möjliga konspirationsteorier, den som förhåller sig neutralt och försöker se objektivt och vetenskapligt på det hela ser att de mest innehåller trams och lögner.
Posted on: 2008/1/6 23:45
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Förstår ni inte att dessa akademiker och självutnämda vetenskapsmän inte bryr sig ett skvatt om problem i världen!. Dom är endast här för att med hjälp av deras utbildning i bland annat debatt-teknik ser det som en rolig syssla, ett givande nöje att vrida och vända på saker och ting för att mata sina egna EGON!, det är det ända dom är ute efter. Dom är inte riktiga medmänniskor enligt mig, och jag har slutat att ens försöka diskutera med dessa "egon" för dom kommer inte fatta något förens det i stort sätt är precis som vi andra/vi försökt varna dom om. Och när det gått så pass långt(Om vi inte kan hindra ignoransens framfart) så kommer "egona" att bli häpna ett väldigt kort ögonblick, för att sedan snabbt rationalisera sina tanka och säga, "Hmm, det här måste vara något bra!, för om det inte är det så är det ju rätt så jobbigt!, JAPP!!! .. Det här är en BRA NY VÄRLDSORDNING Woohooo!."
Så är det bara, och dom finns på daiz.myth.se:7777 dc-hubben också. Allt dom gör där är att göra bort sig själva och blir mer och mer utstötta av dom andra som söker/diskuterar lösningar inför problemen vi har framför oss. Egon = Dinosaurier som fasas ut. Men men jag har personlig erfarenhet av dinosaurier som blivit medvetna av sig själva och hört av sig låångt efter dom i grupp skrattat högt åt mig och mina helgalna konspirationsteorier!, så vad ska man göra. Efter att ha seriöst pratat med t.ex zink i över 6 månader utan resultat = Slöseri med värdefull tid, han är omöjlig så prata med någon annan. Nu, efter ca1år är samma personer här och kör samma stuk som tidigare = gissa själva? Hade så bra som möjligt gött fölk och kämpa på! TÅLAMOD!
Posted on: 2008/1/6 23:46
|
|||
|
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust
Youngevity Associate http://ygy-90-for-life.webnode.se/ http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y... |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Du får gärna lista någon av dessa "dessa akademiker och självutnämnda vetenskapsmän inte bryr sig ett skvatt om problem i världen!." Det finns inga självutnämna vetenskapsmän utan de måste kunna sina ämnen och jag kan inte lista många vetenskapsmän som inte bryr sig om världen däremot tycker de flesta inte som du vilket inte är lika med att de inte bryr sig om världen. Det är en mognadsprocess att kunna ha en egen uppfattning som inte andra delar och ändå inse att andra människor handlar precis som en själv men med andra motiveringar. Nya världsordningar dyker upp hela tiden i världen så vi på andra sidan är inte ett dugg omedvetna om det. Däremot är vår beskrivning av dagens världsordning inte så konspiratorisk som din för vi ser den som en av alla ordningar människan haft under sin historia på jorden. Quote:
Jag har också prata med människor som funnit mina motiveringar trovärdiga så folk går åt båda hållen i sina uppfattningar utan att någon är dinosaurie eller på annat sätt någon annan människa än vanligt folk. Jag anser det inte var omöjligt att prata med dig så det är du som anser de vara omöjligt. Att du tycker de var omöjligt är intressant för jag upplever att många som jag diskuterar med ger upp alldeles för fort långt innan jag anser ämnet färdigdiskuterat eller är det bara att jag är envisare än normalt? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Europiska Unionen, Nordamerikanska Unionen, Afrikanska Unionen, Asiatiska Unionen, Förenta Nationen, WTO/GATT osv. Allt detta är så kallade tillfälligheter och har bara dykt upp. Påpekar man att det finns en konkret plan med ett konkret syfte så kommer Zunk och psykobabblar. Imponerande. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
zpz2, jag skriver inte om viljan att TRO på nåt, jag skrev om viljan att FÖRSTÅ, en viss skillnad.
DU vill INTE förstå för det strider mot din verklighetsuppfattning och att omvärdera sin verklighetsuppfattning vore ju som att ändra sin personlighet, i ditt fall skulle det nog bara vara nyttigt.. Du är nog bara en liten rädd människa som gömmer sig bakom sina vetenskapliga teorier som du sen, när det passar, totalt kan frångå när det inte passar in i din verklighetsuppfattning.. Konsekvent kan man iaf inte beskylla dig för att vara! Lev i din bubbla du, när sedan allt kommer upp till ytan så kommer du inte att klara av det.. Du har haft chansen i flera år att anpassa dig till en ny verklighet men inte tagit den, det är ditt eget fel ingen annans, hoppas att du kommer ihåg det när det är försent! Som i Matrix, Vi kan bara visa dig dörren men du måste själv gå genom den..
Posted on: 2008/1/7 13:41
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Antigen så finns det en konspiration som syftar till en totalitär världsregering eller så finns det ingen sådan konspiration. Ingen mängd psykobabbel förändrar det faktumet. Om det skulle vara alternativ två är det en enorm tillfällighet att det ser ut som alternativ ett. Men visst, varför lyssna på dem själva (NWO) när man kan psykobabbla till sig själv.
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Al-Ciada: Om det skulle vara alternativ två är det en enorm tillfällighet att det ser ut som alternativ ett. Bra slutledning! Fast du har saltat den rejält med satir. Gillar det skarpt! |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Tillfällighetsteorier är de mest absurda av alla teorier, kräver mycket kognitiv dissonans som tex. "mjuk mark", "superflygfotogen", "superjumbojets", osv.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Quote:
"Forskare spionerar" http://sydsvenskan.se/opinion/aktuellafragor/article291565.ece
Posted on: 2008/1/7 14:40
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Lyfter tråden Fegt att hoppa över eller en tillfälighet bara,,
Posted on: 2008/1/7 14:44
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Officiella "tillfällighetsteorin" debunkas av Roosevelts citat!
"In politics, nothing happens by accident. If it happens, you can bet it was planned that way." /Franklin D. Roosevelt Vilka tillfälligheter kanske zzzz:or funderar på: 250+ tillfälligheter uppsamlade från "oberoende" massmedia http://killtown.911review.org/911smokingguns.html
Posted on: 2008/1/7 17:15
|
|||
|
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Detta är ett skolexempel på hur man kopplar ihop det som inte hör ihop Man tar först ett uttalande från Roosevelt och anser det var helt sant även om man med en enkel koll kan visa på motsatsen. 1. Ingen kunde förutse murens fall 1989. 2. Ingen kunde förutse att Kina skulle ändra politik och bli marknadsanpassade. Franklin D. Roosevelt dog 12 april 1945 och levde inte i dagen situation med alla typer av massmedia som finns idag. Man diskuterar idag var de egentliga makten ligger, hos politiker eller press. Det är ”250+ tillfälligheter” i länken och INTE ” 250+ sammanträffanden” Det mesta de 250+ tillfälligheterna har inget med varandra att göra annat än att de ”liknar” varandra så de därför går att använda i konspirationsteorier. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
1. Jag kan mycket väl tänka mig att den sovjetiska politbyrån kunde tänka sig det om det skulle skita sig för dem i Afghanistan. 2. Richard Nixon åkte dit med Bush i släptåg, skrev under överenskommelserna 1973 och vips Kina blir FNs föregångsland inom eugenitik och som betalning strömmade alla investeringar dit. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
"Never argue with an idiot, he will drag you down to his level then beat you with experience."
Posted on: 2008/1/8 22:04
|
|||
|
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust
Youngevity Associate http://ygy-90-for-life.webnode.se/ http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y... |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login