vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4) 5 6 7 ... 9 »

Re: 911 jämförelse

See User information
En sammantfattning, Cheney sitter i en kommandobunker och ser ett plan flyga mot Pentagon, Cheney låter en order bestå, vilken order? Det blev hur som helst inga genskjutningar den dagen? Allt har fungerat bra innan 11:e September men inte under denna dag..?

Minetas vittnesmål beskriver allt detta tydligt..

En kort beskrivning om Stand down ordern:

"Reference D refers to Department of Defense Directive 3025.15 (Feb. 18, 1997) which allows for commanders in the field to provide assistance to save lives in an emergency situation -- BUT any requests involving "potentially lethal support" (including "combat and tactical vehicles, vessels or aircraft; or ammunition") must still be approved by the Secretary of Defense. So again, the ability to respond to a hijacking in any meaningful fashion, is stripped from the commanders in the field."

Det är ju inte ens en ide längre att försöka förklara för er längre, alldeles för mkt tid har man lagt ner på era cirkelresonemang och metadiskussioner, börjar fundera på om det faktiskt är erat syfte, för kan man allvarligt vara så här blinda som ni zzzzz:or är, jag vill inte tor att man kan det men i era fall så blir man djupt konfunderad??

Ni kan inte se dom enorma avvikelserna i helhetsbilden den dagen, ni kan bara inte se dom och jag tänker inte lägga ner mer tid på att försöka få er att förstå för ni kan/vill helt enkelt inte! Det är väl så det är, en del kommer ALDRIG att varken vilja eller kunna att förstå sig på detta, stackare!

Posted on: 2008/1/6 16:30
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

TeBe skrev:
En sammantfattning, Cheney sitter i en kommandobunker och ser ett plan flyga mot Pentagon, Cheney låter en order bestå, vilken order? Det blev hur som helst inga genskjutningar den dagen? Allt har fungerat bra innan 11:e September men inte under denna dag..?

Minetas vittnesmål beskriver allt detta tydligt..

Hmm..
Quote:
MR. HAMILTON: We thank you for that. I wanted to focus just a moment on the Presidential Emergency Operating Center. You were there for a good part of the day. I think you were there with the vice president. And when you had that order given, I think it was by the president, that authorized the shooting down of commercial aircraft that were suspected to be controlled by terrorists, were you there when that order was given?

MR. MINETA: No, I was not. I was made aware of it during the time that the airplane coming into the Pentagon. There was a young man who had come in and said to the vice president, "The plane is 50 miles out. The plane is 30 miles out." And when it got down to, "The plane is 10 miles out," the young man also said to the vice president, "Do the orders still stand?" And the vice president turned and whip ped his neck around and said, "Of course the orders still stand. Have you heard anything to the contrary?" Well, at the time I didn't know what all that meant. And --

MR. HAMILTON: The flight you're referring to is the --

MR. MINETA: The flight that came into the Pentagon.

MR. HAMILTON: The Pentagon, yeah.

MR. MINETA: And so I was not aware that that discussion had already taken place. But in listening to the conversation between the young man and the vice president, then at the time I didn't really recognize the significance of that.

And then later I heard of the fact that the airplanes had been scrambled from Langley to come up to DC, but those planes were still about 10 minutes away. And so then, at the time we heard about the airplane that went into Pennsylvania, then I thought, "Oh, my God, did we shoot it down?" And then we had to, with the vice president, go through the Pentagon to check that out.

MR. HAMILTON: Let me see if I understand. The plane that was headed toward the Pentagon and was some miles away, there was an order to shoot that plane down.

MR. MINETA: Well, I don't know that specifically, but I do know that the airplanes were scrambled from Langley or from Norfolk, the Norfolk area. But I did not know about the orders specifically other than listening to that other conversation.

MR. HAMILTON: But there very clearly was an order to shoot commercial aircraft down.

MR. MINETA: Subsequently I found that out.

MR. HAMILTON: With respect to Flight 93, what type of information were you and the vice president receiving about that flight?

MR. MINETA: The only information we had at that point was when it crashed.

MR. HAMILTON: I see. You didn't know beforehand about that airplane.

MR. MINETA: I did not.

MR. HAMILTON: And so there was no specific order there to shoot that plane down.

MR. MINETA: No, sir.

MR. HAMILTON: But there were military planes in the air in position to shoot down commercial aircraft.

MR. MINETA: That's right. The planes had been scrambled, I believe, from Otis at that point.

http://govinfo.library.unt.edu/911/ar ... on_Hearing_2003-05-23.htm

Detta talar för att ordern det handlade om var en order om att skjuta ner passagerarplan.

Quote:

En kort beskrivning om Stand down ordern:

"Reference D refers to Department of Defense Directive 3025.15 (Feb. 18, 1997) which allows for commanders in the field to provide assistance to save lives in an emergency situation -- BUT any requests involving "potentially lethal support" (including "combat and tactical vehicles, vessels or aircraft; or ammunition") must still be approved by the Secretary of Defense. So again, the ability to respond to a hijacking in any meaningful fashion, is stripped from the commanders in the field."

Och vem var Secretary of Defense då?
Quote:

Det är ju inte ens en ide längre att försöka förklara för er längre, alldeles för mkt tid har man lagt ner på era cirkelresonemang och metadiskussioner, börjar fundera på om det faktiskt är erat syfte, för kan man allvarligt vara så här blinda som ni zzzzz:or är, jag vill inte tor att man kan det men i era fall så blir man djupt konfunderad??

Ni kan inte se dom enorma avvikelserna i helhetsbilden den dagen, ni kan bara inte se dom och jag tänker inte lägga ner mer tid på att försöka få er att förstå för ni kan/vill helt enkelt inte! Det är väl så det är, en del kommer ALDRIG att varken vilja eller kunna att förstå sig på detta, stackare!

"Helhetsbilden" ja... det är den ni får ta till när inga av "bevisen" håller på detaljnivå. "Nej, vi har inga bevis, men titta på helhetsbilden.. bla, bla..."
Du ser helhetsbilden på ett visst sätt bara för att du vill göra det. Det finns inget objektivt stöd för den, och den är inte falsifierbar. Dvs ifall den är falsk så går det inte att visa det, och den är därmed inte vetenskaplig.

Posted on: 2008/1/6 16:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Och förresten, det är inte vi skeptiker som bygger vår "helhetsbild" på sånt jävla idiotiskt trams rent ut sagt som det du postade här:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=9022

...och sen inte hade lust att kommentera sen

Posted on: 2008/1/6 17:01

See User information
Zpz2, behövde Zink din hjälp med att svara på mitt inlägg nu ? Men du gör som du vill. Jag har nog sagt det jag vill i den här frågan eftersom jag ser hur särskilt du plockar ut bitar och försöker göra till en avgörande avslutning på diskussionen. Tyvärr håller det inte och jag undrar även vad gäller dig varför du känner så för att försöka övertyga mig om vad som hände.

Du presenterar bilder som ska visa hur kärnan i byggnaderna står kvar men missar en detalj. Bilderna visar inte det färdiga resultatet. Ta en titt på hela bildserien igen om du inte tror mig.

Vad gäller dina svar på det som egentligen var ett svar på Zinks inlägg så kör du samma stil där som i dina andra svar. I första svaret gör du din stora miss - pulvriseringen av en våning borde medföra att den våningen inte längre kan pulvrisera något annat. Detta talar sitt tydliga språk om en annan energi som verkat.

Ditt nästa svar om folk i branchen. Jag säger samma sak. Folk i branchen säger att det mesta - om inte allt - kan förklaras med kontrollerad demolering. Så vart ville du komma med det där ?

Quote:
Vittnen har inte hört några sprängmedelsdetonationer i samband med att kollapsen inledande skeden

Här kommer du med en ren och skär lögn. Varför sätter du dig ner vid datorn och ljuger för mig ? Skärp dig och kolla mina tidigare inlägg. Jag tolererar inte sådan slapp attityd om jag på allvar ska diskutera dessa frågor med folk.

Quote:
Att det var varmt länge efteråt beror på att det fortfarande pyrde och brann under en massa bråte, som på så vis isolerade värmen och gjorde att det kunde hålla sig varmt länge.
Ingen sprängteori har förklarat värmen på något bra sätt enligt mig.

Det pyrde och brann. Den lilla döende eld som fanns höll sig med andra ord vid liv genom hela kollapsen ? Det har jag svårt att tro. Jag vänder på ditt skeptiska uttalande och säger att ingen kollapsteori har förklarat värmen på något bra sätt.

Quote:
Kollapsen initierades precis där husen var försvagade av flygplanskrascherna. Att lyckas med en sprängning på precis det ställe där planen kraschade måste varit väldigt svårt, då planet förstörde så mycket när det träffade. Det borde därmed ha förstört en eventuell demoleringsriggning (detonatorer, kablar osv) om det funnits där.

Du vet väl inte vad som förstördes inne i byggnaden. I fallet WTC1 vet vi att det blev ett stort hål i ytterväggen men vad som sedan hände därinne vet bara de som var där. Pulvriseringen startade direkt vid kollapsen. Tog gravitationen över vid den första våningen som gav vika och skapade samtidigt en explosiv kraft som körde ner genom hela byggnaden ? Helt uteslutet.

Quote:
Det är klart att en massa bråte faller åt sidan. Ta en gräddbakelse och slå hårt med handflatan på den så kanske du inser vad som händer.

Tar jag en gräddbakelse och slår hårt med handflatan så får jag en..här kommer det..E X P L O S I V kraft. Experimentet kommer inte att vara till din fördel. Dessutom vore det synd på en god bakelse.

Posted on: 2008/1/6 18:08

See User information
Eftersom konspirationsteoretiker har en tendens att bara ta in information ifrån videoklipp med suggestiv musik så postar jag denna youtubevideo angående ev stand-down order från Cheney och Norman Minetas vittnesmål:
http://www.youtube.com/watch?v=DwFGLIsIBuM

TeBe: Var det Cheney som var Secretary of Defense under 9/11? Var formuleringen om godkännande om Secretary of Defense något som fördes in i proceduren den 1 Juni 2001 eller fanns det med i det gamla dokumentet?

Posted on: 2008/1/6 22:09

Anonym
Eftersom tillfällighetsteoretiker tenderar att endast repitera en massa bullshit de har fått höra på TEEVVVVE så kan man kanske titta på TVn i stället.

Tillfällighetsteoretiker svarar också bara på vissa frågor, annars är ju dom så kallade "styrda frågor". Marken var ju mjuk, WTF!

See User information
Okej, det här verkar ha blivit för pinsamt för TeBe då han meddelat att han inte kommer svara på några frågor från mig.

Då kan jag svara själv då. Nej, det var inte Cheney som var Secretary of Defense utan det var Rumsfeld. Så att TeBe pekar på en formulering om att Secretary of Defense ska ge godkännande och säger att det ger kontrollen till Cheney tyder på en okunnighet om den amerikanska regeringens organisation och att TeBe inte har nån aning om vad han pratar om.

Nej, det var ingen ny procedur som infördes 1 Juli 2001 att godkännande skulle inhämtas från Secretary of Defence. Det stod redan i dokumentet från 31 Juli 1997.

Så här skrev TeBe:
Quote:

TeBe skrev:
Men som du själv skriver så måste Försvarsministern ge sitt godkännande till ett agerande, ger han inte sitt godkännande så blir det en STAND DOWN, så var inte proceduren innnan 1:e Juni 2001, då hade generalerna kommandot över flygvapnet och flera hundratals genskjutningar har skett under alla år som gått.. Försvarsministern hade INGET med denna procedur att göra..

Hur du än resonerar så kommer man till samma ställe, Cheney hade kontroll över flygvapnet, han gav sitt godkännande om det skulle genskjutas eller inte.. Lagtexten/förfarande är fyllt med dessa meningar:

"and then to the Secretary of
Defense for approval in accordance with DODD 3025.15,"

"and will forward the request to the Secretary of
Defense for approval in accordance with DODD 3025.15,"

"The NMCC will, with the exception of immediate
responses as authorized by reference d, forward requests for DOD
assistance to the Secretary of Defense for approval."

Referens D är ju bara hänvisningar till hur man ska gå till väga för att stödja civila myndigheter.. Det har inget med militären eller flygvapnet att göra och speciellt inte denna situation..

Posted on: 2008/1/6 23:02

Anonym
Men så pinsamt för dig att vem som helst kan läsa dokumenten.

See User information
Quote:

zpz2 skrev:
Eftersom konspirationsteoretiker har en tendens att bara ta in information ifrån videoklipp med suggestiv musik så postar jag denna youtubevideo angående ev stand-down order från Cheney och Norman Minetas vittnesmål:
http://www.youtube.com/watch?v=DwFGLIsIBuM

TeBe: Var det Cheney som var Secretary of Defense under 9/11? Var formuleringen om godkännande om Secretary of Defense något som fördes in i proceduren den 1 Juni 2001 eller fanns det med i det gamla dokumentet?

Det är ju inte ens en ide längre att försöka förklara för er längre, alldeles för mkt tid har man lagt ner på era cirkelresonemang och metadiskussioner, börjar fundera på om det faktiskt är erat syfte, för kan man allvarligt talat vara så här blinda som ni zzzzz:or är, jag vill inte tro att man kan det men i era fall så blir man djupt konfunderad??

Posted on: 2008/1/6 23:12
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
TeBe, du är inte rätt person att prata om att vara blind, du har just stått får två gigantiska blundrar här. Dels att missta Cheney för Secretary of Defence, dels att godkännande från Secretary of Defence var något nytt den 1 Juni 2001 när det redan stod i dokumentet från 1997.

Nu när jag har visat upp detta fel så klarar du inte av att erkänna dina misstag utan börjar gasta om hur blinda vi är och inte ser helhetsbilden. Well, när det är du som kommer med felaktigheter och jag som avslöjar dem och du vägrar kommentera/erkänna det, så tycker jag att det är du som står för "blindheten". Så omoget och fegt att inte kunna erkänna sina fel utan kontra med nedsättande personangrepp istället.

Problemet med konspirationsteoretikers "helhetsbild" är att man bygger den på en massa saker som visats vara felaktigt, förvrängt eller taget ur sitt sammanhang etc. Man kan gå igenom argumenten punkt för punkt och visa att de inte håller vatten, men konspirationsteoretikern kommer ignorera det och låta de falsifierade argumenten ligga kvar och bygga upp sin "helhetsbild". Tillslut kommer det till en punkt där man struntar i om detaljerna är felaktiga för man har ju en så stor helhetsbild att detaljerna inte spelar någon större roll.

Posted on: 2008/1/6 23:18

See User information
Quote:

TeBe skrev:
jag tänker inte lägga ner mer tid på att försöka få er att förstå för ni kan/vill helt enkelt inte! Det är väl så det är, en del kommer ALDRIG att varken vilja eller kunna att förstå sig på detta, stackare!

Det är lite grand här problemet ligger. För att tro på teorierna är en grundförutsättning att man måste vilja tro på dem. Teorierna byggs upp som ett trossystem som inte går att falsifiera (även om den skulle vara felaktig), och alltså är inte vetenskaplig.

Det är därför heller ingen tillfällighet att om man tror på en konspirationsteori så så är det mycket troligt att man kommer tro på en massa andra konspirationsteorier om helt andra saker också. Dvs det är till stor del samma persioner som tror på konspirationsteorierna om 9/11, månlandningen, JFK-mordet, Palmemordet, Estonia, etc. etc., eftersom att det handlar bara om att det är personer som vill tro på konspirationsteorier som tror på dessa. De personer som vill tro på konspirationsteorier tror på alla möjliga konspirationsteorier, den som förhåller sig neutralt och försöker se objektivt och vetenskapligt på det hela ser att de mest innehåller trams och lögner.

Posted on: 2008/1/6 23:45

See User information
Förstår ni inte att dessa akademiker och självutnämda vetenskapsmän inte bryr sig ett skvatt om problem i världen!. Dom är endast här för att med hjälp av deras utbildning i bland annat debatt-teknik ser det som en rolig syssla, ett givande nöje att vrida och vända på saker och ting för att mata sina egna EGON!, det är det ända dom är ute efter. Dom är inte riktiga medmänniskor enligt mig, och jag har slutat att ens försöka diskutera med dessa "egon" för dom kommer inte fatta något förens det i stort sätt är precis som vi andra/vi försökt varna dom om. Och när det gått så pass långt(Om vi inte kan hindra ignoransens framfart) så kommer "egona" att bli häpna ett väldigt kort ögonblick, för att sedan snabbt rationalisera sina tanka och säga, "Hmm, det här måste vara något bra!, för om det inte är det så är det ju rätt så jobbigt!, JAPP!!! .. Det här är en BRA NY VÄRLDSORDNING Woohooo!."

Så är det bara, och dom finns på daiz.myth.se:7777 dc-hubben också. Allt dom gör där är att göra bort sig själva och blir mer och mer utstötta av dom andra som söker/diskuterar lösningar inför problemen vi har framför oss.

Egon = Dinosaurier som fasas ut.

Men men jag har personlig erfarenhet av dinosaurier som blivit medvetna av sig själva och hört av sig låångt efter dom i grupp skrattat högt åt mig och mina helgalna konspirationsteorier!, så vad ska man göra.

Efter att ha seriöst pratat med t.ex zink i över 6 månader utan resultat = Slöseri med värdefull tid, han är omöjlig så prata med någon annan. Nu, efter ca1år är samma personer här och kör samma stuk som tidigare = gissa själva?

Hade så bra som möjligt gött fölk och kämpa på!

TÅLAMOD!

Posted on: 2008/1/6 23:46
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

Anonym
Quote:

Blackie skrev:
Förstår ni inte att dessa akademiker och självutnämda vetenskapsmän inte bryr sig ett skvatt om problem i världen!. Dom är endast här för att med hjälp av deras utbildning i bland annat debatt-teknik ser det som en rolig syssla, ett givande nöje att vrida och vända på saker och ting för att mata sina egna EGON!, det är det ända dom är ute efter. Dom är inte riktiga medmänniskor enligt mig, och jag har slutat att ens försöka diskutera med dessa "egon" för dom kommer inte fatta något förens det i stort sätt är precis som vi andra/vi försökt varna dom om. Och när det gått så pass långt(Om vi inte kan hindra ignoransens framfart) så kommer "egona" att bli häpna ett väldigt kort ögonblick, för att sedan snabbt rationalisera sina tanka och säga, "Hmm, det här måste vara något bra!, för om det inte är det så är det ju rätt så jobbigt!, JAPP!!! .. Det här är en BRA NY VÄRLDSORDNING Woohooo!."

Du får gärna lista någon av dessa "dessa akademiker och självutnämnda vetenskapsmän inte bryr sig ett skvatt om problem i världen!."

Det finns inga självutnämna vetenskapsmän utan de måste kunna sina ämnen och jag kan inte lista många vetenskapsmän som inte bryr sig om världen däremot tycker de flesta inte som du vilket inte är lika med att de inte bryr sig om världen.

Det är en mognadsprocess att kunna ha en egen uppfattning som inte andra delar och ändå inse att andra människor handlar precis som en själv men med andra motiveringar.

Nya världsordningar dyker upp hela tiden i världen så vi på andra sidan är inte ett dugg omedvetna om det. Däremot är vår beskrivning av dagens världsordning inte så konspiratorisk som din för vi ser den som en av alla ordningar människan haft under sin historia på jorden.

Quote:

Så är det bara, och dom finns på daiz.myth.se:7777 dc-hubben också. Allt dom gör där är att göra bort sig själva och blir mer och mer utstötta av dom andra som söker/diskuterar lösningar inför problemen vi har framför oss.

Egon = Dinosaurier som fasas ut.

Men men jag har personlig erfarenhet av dinosaurier som blivit medvetna av sig själva och hört av sig låångt efter dom i grupp skrattat högt åt mig och mina helgalna konspirationsteorier!, så vad ska man göra.

Efter att ha seriöst pratat med t.ex zink i över 6 månader utan resultat = Slöseri med värdefull tid, han är omöjlig så prata med någon annan. Nu, efter ca1år är samma personer här och kör samma stuk som tidigare = gissa själva?

Hade så bra som möjligt gött fölk och kämpa på!

TÅLAMOD!

Jag har också prata med människor som funnit mina motiveringar trovärdiga så folk går åt båda hållen i sina uppfattningar utan att någon är dinosaurie eller på annat sätt någon annan människa än vanligt folk.

Jag anser det inte var omöjligt att prata med dig så det är du som anser de vara omöjligt. Att du tycker de var omöjligt är intressant för jag upplever att många som jag diskuterar med ger upp alldeles för fort långt innan jag anser ämnet färdigdiskuterat eller är det bara att jag är envisare än normalt?

Anonym
Quote:

Nya världsordningar dyker upp hela tiden i världen så vi på andra sidan är inte ett dugg omedvetna om det. Däremot är vår beskrivning av dagens världsordning inte så konspiratorisk som din för vi ser den som en av alla ordningar människan haft under sin historia på jorden.

Europiska Unionen, Nordamerikanska Unionen, Afrikanska Unionen, Asiatiska Unionen, Förenta Nationen, WTO/GATT osv.

Allt detta är så kallade tillfälligheter och har bara dykt upp. Påpekar man att det finns en konkret plan med ett konkret syfte så kommer Zunk och psykobabblar. Imponerande.

See User information
zpz2, jag skriver inte om viljan att TRO på nåt, jag skrev om viljan att FÖRSTÅ, en viss skillnad.

DU vill INTE förstå för det strider mot din verklighetsuppfattning och att omvärdera sin verklighetsuppfattning vore ju som att ändra sin personlighet, i ditt fall skulle det nog bara vara nyttigt..

Du är nog bara en liten rädd människa som gömmer sig bakom sina vetenskapliga teorier som du sen, när det passar, totalt kan frångå när det inte passar in i din verklighetsuppfattning.. Konsekvent kan man iaf inte beskylla dig för att vara!

Lev i din bubbla du, när sedan allt kommer upp till ytan så kommer du inte att klara av det.. Du har haft chansen i flera år att anpassa dig till en ny verklighet men inte tagit den, det är ditt eget fel ingen annans, hoppas att du kommer ihåg det när det är försent!

Som i Matrix, Vi kan bara visa dig dörren men du måste själv gå genom den..

Posted on: 2008/1/7 13:41

/Benjamin Franklin

Anonym
Antigen så finns det en konspiration som syftar till en totalitär världsregering eller så finns det ingen sådan konspiration. Ingen mängd psykobabbel förändrar det faktumet. Om det skulle vara alternativ två är det en enorm tillfällighet att det ser ut som alternativ ett. Men visst, varför lyssna på dem själva (NWO) när man kan psykobabbla till sig själv.

Anonym
Quote:
Al-Ciada: Om det skulle vara alternativ två är det en enorm tillfällighet att det ser ut som alternativ ett.

Bra slutledning! Fast du har saltat den rejält med satir. Gillar det skarpt!

Anonym
Tillfällighetsteorier är de mest absurda av alla teorier, kräver mycket kognitiv dissonans som tex. "mjuk mark", "superflygfotogen", "superjumbojets", osv.

See User information
Quote:

sale skrev:
[quote]
zink skrev:Du får gärna lista någon av dessa "dessa akademiker och självutnämnda vetenskapsmän inte bryr sig ett skvatt om problem i världen!."
[quote]
Blackie skrev:
Förstår ni inte att dessa akademiker och självutnämda vetenskapsmän inte bryr sig ett skvatt om problem i världen!. ."

Quote:

Den amerikanska militären använder sig av en ny och vetenskapligt utarbetad taktik i Afghanistan och Irak. För att få upplysningar om fiendens förehavanden och vinna människors förtroende skickas team av underättelseofficerare och antropologer ut. Även svenska forskare bidrar till den globala, USA-ledda ”kampen mot terrorismen”, skriver Ronald Stade, freds- och konfliktforskare vid Malmö högskola.

I sin krigföring i Afghanistan och Irak har den amerikanska militären börjat använda en ny taktik. Den innebär att man härmar fienden, samtidigt som man använder sig av ny samhällsforskning och högteknologi. Stor vikt läggs vid kunskap om lokala förhållanden, i synnerhet om det som nu kallas ”den mänskliga terrängen”.
Det är en gammal sanning bland strateger att gerillasoldater förfogar över tre taktiska fördelar: en hög grad av mobilitet, överraskningsmomentet och förtrogenheten med lokala förhållanden. Dagens ”upprorsmän” i Afghanistan och Irak har ett liknande övertag.
Det försöker den amerikanska militären hämta in genom att använda sig av en vetenskapligt utarbetad gerillataktik. Det hela bygger på forskning vid ökända Rand Corporation, amerikanska Naval Postgraduate School och liknande inrättningar. Vad går den nya taktiken ut på?
För att segra i Afghanistan och Irak vill man öka den egna mobiliteten, kunna överraska fienden och bli förtrogen med den mänskliga terrängen. De första två målen tror man sig kunna uppnå genom ”svärmstrategin”. Tredje målet har man kommit närmare genom att inrätta så kallade human terrain teams.

Svärmstrategin är uppkallad efter beteenden som förekommer i djurvärlden. Myror, getingar och vargar svärmar när de letar efter byten. När djuren sprider ut sig ökas den statistiska sannolikheten för att de kommer att hitta mat.
Svärmstrategin tillämpades redan av tyska ubåtar under andra världskriget. När ett byte spårades samlades hela flocken och gick till anfall. Amerikanska marktrupper i Irak arbetar nu efter samma princip.
De organiseras i små mobila enheter som svärmar ut för att leta efter fiender, genomföra räder, sätta upp tillfälliga vägspärrar och så vidare. Enheterna opererar oberoende av varandra men dras samman när ett mål har lokaliserats.
Stridande på alla sidor behöver känna till den fysiska terrängen. Nu har samhällsvetare övertygat den amerikanska militären om att det är lika viktigt att känna till den mänskliga terrängen. Det gäller att kunna röra sig bland lokalbefolkningen på ett smidigt sätt. Därtill kan man få upplysningar om fiendens förehavanden och vinna människors förtroende.
För ändamålet skickar man sedan i fjol ut human terrain teams, som består av ett militärt befäl, två underrättelseofficerare och en eller två antropologer. Genom sin långvariga fältforskning brukar antropologer vara förtrogna med lokala förhållanden och tala det lokala språket.

Amerikanska antropologförbundet tar nu avstånd från human terrain teams. Dels därför att de hotar antropologisk fältforskning överallt: vem vill tala med en antropolog om misstanken finns att allt man säger kan användas för militära ändamål. Dels därför att människor kan komma till skada genom antropologers insatser, vilket strider mot amerikanska antropologförbundets etiska kod.
Berör allt detta oss här i Sverige? Även svenska forskare medverkar till att skada människor. De utvecklar vapen som granatgeväret Carl Gustaf, som exporteras och används i krig. Men även när det inte rör sig om vapensystem bidrar svenska forskare till den globala, USA-ledda ”kampen mot terrorismen”.
Vid Försvarshögskolans Centrum för asymmetriska hot och terrorismstudier forskar man helt i enlighet med nuvarande amerikanska regeringens verklighetsbeskrivning. Och hur förhåller det sig exempelvis med svenska islamologer? Flera av dem har haft ”samtal” med Säpo och möjligen även med andra svenska och utländska underrättelsetjänster. Kanske är det dags att granska svensk forskning utifrån frågan om den bidrar till att skada människor.

RONALD STADE

"Forskare spionerar"
http://sydsvenskan.se/opinion/aktuellafragor/article291565.ece

Posted on: 2008/1/7 14:40

See User information
Quote:

sale skrev:
Quote:

zink skrev:
Vilka händelser motsvarar i den officiella versionen och de teorier som vaken.se står för (?)

Det finns tyvärr många alternativa teorier runt 911 så de är svårt att veta vilken vaken.se egentligen står bakom.

Planering

Officiellt: Al-Qadia planerade dåden vilket är kartlagt av FBI och journalister och även de 19 kaparna aktivitet innan 911 är kartlagda av FBI och journalister.

Alternativt: Dessa personer planerade dåden(USA:s regering 2001):
George W. Bush, Colin Powell, Paul O'Neill, Donald Rumsfeld, John Ashcroft, Gale Norton, Ann Veneman, Donald Evans, Carlos Gutierrez, Elaine Chao, Tommy Thompson, Rod Paige, Mel Martinez, Norman Mineta, Spencer Abraham, Anthony Principi, Andrew Card, Christine Todd Whitman, Mitch Daniels, John Walters, Robert Zoellick, Condoleezza Rice, Gen. Richard B. Myers, George Tenet

Vad de olika personerna i regeringen har gjort i ”inside” jobbet finns det ingen beskrivning på.

Utförande

Offciellt: 19 kapare utförde dåden.

Alternativt: Vilka som utförde dåden är okänt oberoende av vad som flög in i vad eller vilka som placerade ut sprängämnen i WTC 1,2 och 7 eller vilka som sköt högenergilasrarna.

Initiala händelser 911

Officiellt: Flight 11 för in i WTC 1, Flight 175 flög in i WTC 1, Flight 77 flög in i Pentagon och Flight 93 kraschade i Shanksville.

Alternativt: Flight 11 eller missil flög in i WTC 1, Flight 175 eller missil flög in i WTC 2, Flight 77 eller missil flög in i Pentagon, Flight 93 eller okänt föremål kraschade i Shanksville.

Följande händelser

Offciellt: Skador från planen i WTC 1 och 2 fick dem att rasa och raset av WTC 1 skadade WTC 7 så även WTC 7 rasade.

Alternativt: Okända sprängämnen placerade nära våningarna där planen i WTC 1 och 2 kraschade in i och på okända platser i WTC 7 eller okänd högenergilaser fick WTC 1, 2 och 7 att rasa.

Undersökningar av WTC området

Officiellt: FBI tillsammans med lokala poliser och experter sammanlagt ca 2000 personer gick igenom allt material.

Alternativt: Materialet från WTC transporterades bort för fort för att en riktig undersökning av dem kunde göras .
Zink vi tar det från början utan propaganda eller disinformation:Du har själv talat om att detta är "bevis"så är det ju.

Det handlar inte om anti-semitism och nazism så låt inte medias försök att koppla kritisk granskning av 911 till detta.

911 är bara krigspropaganda och om vi ska kunna stoppa tredje världskriget
som började den dagen så måste vi ta reda på vilka som iscensatte 911 -
och det är ju inte så svårt - felet är media som tiger om spåren som
inte leder till några araber istället leder till sionister och Israel.
Det finns så många spår att följa i 911 - många av dem är villospår! Det
var inga USA-medborgare som filmade World Trade Center 911 och sen
dansade av glädje. Och inte var de norrmän, inte araber, inte
frimurare, inte från Illuminati, inte jesuiter.... Vi vet var de kom
från. De kom från israeliska säkerhetstjänsten Mossad och de säger
själva att de var där för att dokumentera vad som hände.
Det går att ta
fasta på det och leta efter spår som har anknytning till detta.

Du får lov att Googla själv! Men borde vi inte också försöka bryta medias
tystnad? Det är först när många har tagit del av spåren - gjort sig en
egen bild som det nu pågående tredje världskriget med start 911 enligt
Bush kan stoppas!!!

De som leder det här - alltså de israelvänner som skrev planen Rebuilding America´s Defenses och deras uppdragsgivare internationella banker - ägare till USA:s centralbank
Federal Reserve har förstått att det är bilden av det som hände som
styr oss - inte det som verkligen hände. Därför ser dessa till att ha
kontroll över bilden av 911. Media tiger - Murdoch äger mycket av media:
http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/2162658.stm

Media skickar oss oftast på fel spår - mycket av det som finns på Internet är
desinformation som inte berättar om spåret från 911 till Israel
istället håller dessa "undersökare" upp bilder av andra spår som
skickar oss in på sidospår eller i helt fel riktning i vårt sökande.

Du zink är en av dom!!

Det här är en gammal teknik - det handlar om att spegla verkligheten. Om du
då håller spegeln lite snett - inte visar det väsentliga - så kommer ju
människor att tro på de bilder du låter spegeln visa. Och de ser inte
den viktiga informationen - den finns ju inte i den spegelbild som du
visar dem.

Så det gäller att själv söka - själv försöka spegla verkligheten. Hitta en
bild man själv kan tro på och som andra också kan förstå är en bra bild.

Hela bilden får vi aldrig. Verkligheten är så komplicerad. Det gäller att
leta efter en bra bild. En bild som är bättre än andra bilder.

Vi måste titta på kartan - förstå oss på geopolitik:

Steven E Jones - http://www.physics.byu.edu/research/energy/ - en fysikprofessor som på naturvetenskapliga grunder visat att World Trade Center sprängdes -http://worldtradecentertruth.com/volume/200609/WhyIndeedDidtheWorldTradeCenterBuildingsCompletelyCollapse.pdf

Och ingen har motbevisat vad Steven E Jones
kommit fram till.
Och du behöver känna till att Steven Jones har tagit fram naturvetenskapliga bevis för att World Trade Center 1, 2 och 7 sprängdes - honom försöker man tysta.

http://911research.wtc7.net/essays/jones/StevenJones.html

Lyfter tråden Fegt att hoppa över eller en tillfälighet bara,,

Posted on: 2008/1/7 14:44

See User information
Officiella "tillfällighetsteorin" debunkas av Roosevelts citat!

"In politics, nothing happens by accident. If it happens, you can bet it was planned that way."
/Franklin D. Roosevelt

Vilka tillfälligheter kanske zzzz:or funderar på:

250+ tillfälligheter uppsamlade från "oberoende" massmedia

http://killtown.911review.org/911smokingguns.html

Posted on: 2008/1/7 17:15

/Benjamin Franklin

Anonym
Quote:

TeBe skrev:
Officiella "tillfällighetsteorin" debunkas av Roosevelts citat!

"In politics, nothing happens by accident. If it happens, you can bet it was planned that way."
/Franklin D. Roosevelt

Vilka tillfälligheter kanske zzzz:or funderar på:

250+ tillfälligheter uppsamlade från "oberoende" massmedia

http://killtown.911review.org/911smokingguns.html

Detta är ett skolexempel på hur man kopplar ihop det som inte hör ihop

Man tar först ett uttalande från Roosevelt och anser det var helt sant även om man med en enkel koll kan visa på motsatsen.

1. Ingen kunde förutse murens fall 1989.
2. Ingen kunde förutse att Kina skulle ändra politik och bli marknadsanpassade.

Franklin D. Roosevelt dog 12 april 1945 och levde inte i dagen situation med alla typer av massmedia som finns idag.

Man diskuterar idag var de egentliga makten ligger, hos politiker eller press.

Det är ”250+ tillfälligheter” i länken och INTE ” 250+ sammanträffanden” Det mesta de 250+ tillfälligheterna har inget med varandra att göra annat än att de ”liknar” varandra så de därför går att använda i konspirationsteorier.

Anonym
Quote:

1. Ingen kunde förutse murens fall 1989.
2. Ingen kunde förutse att Kina skulle ändra politik och bli marknadsanpassade.

1. Jag kan mycket väl tänka mig att den sovjetiska politbyrån kunde tänka sig det om det skulle skita sig för dem i Afghanistan.

2. Richard Nixon åkte dit med Bush i släptåg, skrev under överenskommelserna 1973 och vips Kina blir FNs föregångsland inom eugenitik och som betalning strömmade alla investeringar dit.

See User information
"Never argue with an idiot, he will drag you down to his level then beat you with experience."

Posted on: 2008/1/8 22:04
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

« 1 2 3 (4) 5 6 7 ... 9 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper