vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 4 (5) 6 7 8 9 »

Re: 911 jämförelse

See User information
Quote:

Blackie skrev:
"Never argue with an idiot, he will drag you down to his level then beat you with experience."

Nej, jag håller mig tyst.

Posted on: 2008/1/8 22:09
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

TeBe skrev:
Officiella "tillfällighetsteorin" debunkas av Roosevelts citat!

"In politics, nothing happens by accident. If it happens, you can bet it was planned that way."
/Franklin D. Roosevelt

Vilka tillfälligheter kanske zzzz:or funderar på:

250+ tillfälligheter uppsamlade från "oberoende" massmedia

http://killtown.911review.org/911smokingguns.html

Detta är ett skolexempel på hur man kopplar ihop det som inte hör ihop

Man tar först ett uttalande från Roosevelt och anser det var helt sant även om man med en enkel koll kan visa på motsatsen.

1. Ingen kunde förutse murens fall 1989.
2. Ingen kunde förutse att Kina skulle ändra politik och bli marknadsanpassade.

Franklin D. Roosevelt dog 12 april 1945 och levde inte i dagen situation med alla typer av massmedia som finns idag.

Man diskuterar idag var de egentliga makten ligger, hos politiker eller press.

Det är ”250+ tillfälligheter” i länken och INTE ” 250+ sammanträffanden” Det mesta de 250+ tillfälligheterna har inget med varandra att göra annat än att de ”liknar” varandra så de därför går att använda i konspirationsteorier.
Zink ! TEBE talar om pricken över Iet: DU skall inte blanda kortleken svara på mitt inlägg näe du ändå är så het på keyknappande.TEBE har rätt:

Pearl Harbor 1941 gjorde det möjligt för president Roosevelt att få in USA i
andra världskriget mot befolkningens vilja. President Roosevelt kände
till de japanska anfallsplanerna - Japans koder var knäckta - men han
informerade inte sina befälhavare på Pearl Harbor. Han ville få en
anledning - han ville få befolkningen att få en bild av fienden.

http://www.whatreallyhappened.com/pea ... /Pentagon/6315/pearl.html

911 kunde man visst förutse vad talar du om?

Bevis är en gällande Dollarsedel kolla själva.

Här talar zink om teori just TEORI är =Teater

Posted on: 2008/1/9 0:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

sale skrev:
Zink ! TEBE talar om pricken över Iet: DU skall inte blanda kortleken svara på mitt inlägg näe du ändå är så het på keyknappande.TEBE har rätt:

Detta var ett av de rörigaste inlägg jag läst på ett tag även om det finns många av dem på detta forum

1. Man knäckte den japanska koderna EFTER Pearl Harbor i maj 1942.

2. Man kunde inte förutse 911 hur mycket än du och andra vill få det till det då jag inte sett skuggan av ett bevis på något insidejobbutan bara er radda spekulationer. Jag vill se BEVIS mot den regering som satt 911 var och en av dem i regeringen för går det inte att koppla bevis mot flera av dessa har INTE ett insidejobb hänt. Om man bara har bevis mot t.ex 2 av 20 så är det inte ett insidejobb utan att 2 personer fört 18 person i regeringen och resten av världen bakom ljuset.

3. Vad har dollarsedeln med 911 att göra för nu är vi inne på Frimurar konsprirationsmyten.

Edited by zink on 2008/1/9 13:15:14

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

sale skrev:

Detta var ett av de rörigaste inlägg jag läst på ett tag även om det finns många av dem på detta forum

2. Man kunde inte förutse 911 hur mycket än du och andra vill få det till det då jag inte sett skuggan av ett bevis på något insidejobbutan bara er radda spekulationer. Jag vill se BEVIS mot den regering som satt 911 var och en av dem i regeringen för går det inte att koppla bevis mot flera av dessa har INTE ett insidejobb hänt. Om man bara har bevis mot t.ex 2 av 20 så är det inte ett insidejobb utan att 2 personer fört 18 person i regeringen och resten av världen bakom ljuset.

3. Vad har dollarsedeln med 911 att göra för nu är vi inne på Frimurar konsprirationsmyten.

Svara på mina fågor (sista post på trådet)

Posted on: 2008/1/9 15:48
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Zink.

Mina sista fågor.

Svara på de.

Fly inte..

Posted on: 2008/1/9 15:50
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

Anonym
Quote:

The Lorax skrev:
Zink.

Mina sista fågor.

Svara på de.

Fly inte..

Så tomt de kan bli i slutet.

Nu ska jag svara på frågor som inte finns.

See User information

Posted on: 2008/1/9 16:13
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

sale skrev:

http://www.youtube.com/watch?v=yFqNy1iJEbg

Sen kan du svara här på samma gång fly inte.
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... ASC&type=&mode=0&start=80

Posted on: 2008/1/9 17:06

See User information
Quote:

zink skrev:

Först vill jag att zinkedinken tittar på denna film:

"For nearly 50 years, the world has believed President Franklin D. Roosevelt's declaration that the Pearl Harbor attack was a completely unexpected assault on a neutral nation. Sacrifice at Pearl Harbor tells another, hidden story - using actual recording of intercepted diplomatic communications, declassified government documents, archival footage and interviews with diplomats and spies from around the world. We now know that intelligence operatives from the US and three Allied nations monitored the Japanese fleet's progress on its deadly mission to Oahu in late 1941. Yet neither Admiral Kimmell nor General Short received a word of warning that might have allowed them to avert the sacrifice of 4,000 American casualties in less than 90 minutes.

Sacrifice at Pearl Harbor
http://video.google.com/videoplay?docid=270975414048677528

"In 1979 the NSA released 2,413 JN-25 orders of the 26,581 intercepted by US between Sept 1 and Dec 4, 1941. The NSA says "We know now that they contained important details concerning the existence, organization, objective, and even the whereabouts of the Pearl Harbor Strike Force."

The McCollum Memo: The Smoking Gun of Pearl Harbor
http://www.whatreallyhappened.com/McCollum/index.html

Sen vill jag att du lägger ner din dis-info-kampanj när du ändå inte har tagit reda på hur det FAKTISKT ligger till med våra glömda historiska händelser..

Posted on: 2008/1/9 21:18
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Quote:

sale skrev:
Sen kan du svara här på samma gång fly inte.
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... ASC&type=&mode=0&start=80

Nu får det var nog. Ser ingen som helst fråga i det bara en massa påstående.

SÅ VAD ÄR FRÅGAN?

Anonym
Quote:

TeBe skrev:
Quote:

zink skrev:

Först vill jag att zinkedinken tittar på denna film:

"For nearly 50 years, the world has believed President Franklin D. Roosevelt's declaration that the Pearl Harbor attack was a completely unexpected assault on a neutral nation. Sacrifice at Pearl Harbor tells another, hidden story - using actual recording of intercepted diplomatic communications, declassified government documents, archival footage and interviews with diplomats and spies from around the world. We now know that intelligence operatives from the US and three Allied nations monitored the Japanese fleet's progress on its deadly mission to Oahu in late 1941. Yet neither Admiral Kimmell nor General Short received a word of warning that might have allowed them to avert the sacrifice of 4,000 American casualties in less than 90 minutes.

Sacrifice at Pearl Harbor
http://video.google.com/videoplay?docid=270975414048677528

Vet inte vad som är fel men filmen är otittbar för mig. Filmen är i så låg upplösning så man ser bara pixlar och inga detaljer.

Filmen är från BBC men varför har de måst lägga ut detta på sin hemsida?

http://www.bbc.co.uk/history/worldwar ... wo/pearl_harbour_01.shtml

Quote:

"In 1979 the NSA released 2,413 JN-25 orders of the 26,581 intercepted by US between Sept 1 and Dec 4, 1941. The NSA says "We know now that they contained important details concerning the existence, organization, objective, and even the whereabouts of the Pearl Harbor Strike Force."

Inte heller på den sidan funkar videon för mig och försöker man ladda ned den så finns inte den sidan.

Quote:

The McCollum Memo: The Smoking Gun of Pearl Harbor
http://www.whatreallyhappened.com/McCollum/index.html

Sen vill jag att du lägger ner din dis-info-kampanj när du ändå inte har tagit reda på hur det FAKTISKT ligger till med våra glömda historiska händelser..

Hänvisar åter till vad BBC säger om detta då jag anser att du och andra dragit för höga växlar på Pearl Harbor händelserna och de dokumnet som finns till dem för jag har läst dem och tolkar inte som du gör.

Jag finner inte något sensationellt i dem som inte redan är känt.

Och jag förlöjligade inte ditt användarnamn någonstans varken i detta inlägg eller i något annat inlägg på detta forum för så lågt vill jag inte sjunka.

Varför ska du och andra ALLTID hålla på med detta löjliga och omogna beteende?

See User information
http://www.yirmeyahureview.com/articl ... _intelligence_success.htm

---

Pearl Harbor, Mother of All Conspiracies, the book <--click here to buy paperback (424 explosive pages) or ebook. You have read the webpage - now get the whole story! This webpage is about 10 percent of the first chapter with many of the most startling revelations only in the book.
"Mother of All Conspiracies is a sensational book that will change the face of America!"
Professor Robert Kelso

"Very late on a cold, dark night in December, a British emissary was driven through the dreary streets of Washington. Inside his diplomatic pouch he carried a secret message marked Most Urgent Personal and Secret to the President. It was a triple priority message from the British Admiralty in London that the United States of America was going to be attacked at Pearl Harbor on December 7th. Lord Halifax was swiftly shown in to the White House and conferred with Franklin Roosevelt. Roosevelt's hopes soared; his long-laid plans were about to be fulfilled. It was December 5th, 1941."
From the Introduction

This definitive Revisionist Bible presents incontrovertible proof that the United States read the main Japanese fleet code JN-25 prior to Pearl Harbor. It shows exactly how it was broken. This book by far has more recent documents, more secret documents, and more important secret documents (including several that were not supposed to be released) than any book on Pearl Harbor ever written. It is the best book on the event that changed history, the most important public crime of modern times, our entry into World War II. This resulted in the immediate loss of over thirty million lives, an ultimate cost of more than fifteen trillion dollars, incredible suffering, and a military-scientific-technological-industrial aftermath which may wipe out the human race.

Revelations from Pearl Harbor Mother of All Conspiracies:

The publication for the first time of the pre-attack Navy intelligence analysis proving Washington knew the Japanese carrier fleet was going to attack Pearl Harbor.
Explosive disclosures from the most secret codebook never meant to be released.
For the first time, the publication of the previously blacked out portions of SRH-149 Communications Intelligence in the United States, A Brief History by Laurence F. Safford, the fundamental document of Pearl Harbor.

The scheme Washington used for confusing radar at Hawaii on December 7th.
The publication for the first time of more than a hundred JN-25B messages in their original 1941 pre-Pearl Harbor decryption.

The treason at the Battle Midway.
The details of how, when, and why Roosevelt sold out his country to be President for life.

"Wllley's book is nothing if not exhaustive. He includes several hundred decrypted Japanese pre-Pearl Harbor military messages, examples from the main Japanese codebook, incriminating U.S. Navy and diplomatic memos leading up to December 7, and more in eight appendices, an extensive bibliography and 30 pages of footnotes."
Book Review, December 9, 2001

http://www.geocities.com/Pentagon/6315/pearl.html

Posted on: 2008/1/9 22:49
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Du kan förlöjliga mitt användarnamn bäst du vill, jag bryr mig inte!!

Du verkar inte tolka nånting på det sätt som flera skickliga undersökande reportrar gör?!

Jag litar lite mer på dom rapporter som den amerikanska arme'n har släppt klassificeringen på än vad nån debunkare på BBC skriver..

Lite faktabaserad information:

http://www.oldthinkernews.com/Article ... bound_army_newsletter.htm

http://www.commondreams.org/views04/0910-06.htm

http://www.independent.org/newsroom/article.asp?id=408

Posted on: 2008/1/9 22:49
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Quote:

zink skrev:

SÅ VAD ÄR FRÅGAN?

Can you agree that Governments can be corrupt and that people in govt and other public offices can lie?

Can you agree that Governments can be corrupt and that people in govt and other public offices can lie?

One more, Did Bush or Cheyney testify on 911 under oath or not?

2 simple questions you time-waster...

Posted on: 2008/1/10 9:41
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

Anonym
Quote:

TeBe skrev:
Du kan förlöjliga mitt användarnamn bäst du vill, jag bryr mig inte!!

Detta anser jag var ett uttalande du gör för att det inte har förekommit. Om det fanns i många inlägg där ditt användarnamn förlöjligades skulle du nog ändra åsikt. Det är barnsligt att hålla på med att förlöjliga användarnamn och ger forumet ett oseriöst intryck med lättstötta användare när de får kritik.

Quote:

Du verkar inte tolka nånting på det sätt som flera skickliga undersökande reportrar gör?!

Jag litar lite mer på dom rapporter som den amerikanska arme'n har släppt klassificeringen på än vad nån debunkare på BBC skriver..

BBC går INTE emot det släppta materialet utan hur konspirationsteoretiker TOLKAR materialet så ta och läs igenom det.

Quote:

Då tar jag det tydligare. USA hade indikationer på att något var på gång från Japan men man antog att Japan skulle förklara krig innan de anföll.

Vi sitter med facit i handen och då är de väldigt lätt att tro att de visste mer än de gjorde om man läser dokumenten.

Quote:

En vänsterinriktad webbsida ser jag och sedan de vanliga spekulationerna.

Quote:

En intervju med författaren Robert B. Stinnett som skrivit Day Of Deceit: The Truth About FDR and Pearl Harbor

Ännu en sanning i raden. Visst får man komma med sanningspåståenden men i detta fall är de frågan om en tolkning av händelser vilket är det vanliga vid analyser av historiska dokument.

Alla historiska dokument måste tolkas på ett eller annat sätt och detta gör historiker och säger därför aldrig att det är någon definitiv sanning i dessa tolkningar.

Detta gäller även för Robert B. Stinnett då han inte levde under den tid han skildrar.

Anonym
Japsen ville och var tvungna att sänka USNs hangarfartyg, inte några obsoleta slagskepp. Ingen av dem råkade av några så kallade tillfälligheter vara där.

De skulle i väg och "leverera flygplan". Så stoppa tillfälligheterna i din pipa och rök på.

On 28 November, Admiral Kimmel sent USS Enterprise under Rear Admiral Willliam Halsey to deliver Marine Corps fighter planes to Wake Island.

Admiral Kimmel sent the USS Lexington with a task force under Rear Admiral Newton to deliver 25 scout bombers to Midway Island.

The last Pacific carrier, USS Saratoga, had left Pearl Harbor for upkeep and repairs on the West Coast.

Källa: http://www.history.navy.mil/faqs/faq66-1.htm

Anonym
Quote:

Al-CIAda skrev:
Japsen ville och var tvungna att sänka USNs hangarfartyg, inte några obsoleta slagskepp. Ingen av dem råkade av några så kallade tillfälligheter vara där.

De skulle i väg och "leverera flygplan". Så stoppa tillfälligheterna i din pipa och rök på.

On 28 November, Admiral Kimmel sent USS Enterprise under Rear Admiral Willliam Halsey to deliver Marine Corps fighter planes to Wake Island.

Admiral Kimmel sent the USS Lexington with a task force under Rear Admiral Newton to deliver 25 scout bombers to Midway Island.

The last Pacific carrier, USS Saratoga, had left Pearl Harbor for upkeep and repairs on the West Coast.

Källa: http://www.history.navy.mil/faqs/faq66-1.htm

Jag tackar för den informationen då den inte motsäger det jag skrivit till TeBe.

Anonym
Den informationen säger varken bu eller bä om vad TeBe skrev.

See User information
Quote:

Icehorn skrev:
Quote:
Vittnen har inte hört några sprängmedelsdetonationer i samband med att kollapsen inledande skeden

Här kommer du med en ren och skär lögn. Varför sätter du dig ner vid datorn och ljuger för mig ? Skärp dig och kolla mina tidigare inlägg. Jag tolererar inte sådan slapp attityd om jag på allvar ska diskutera dessa frågor med folk.

Vill du utveckla detta om att detonationer hörs i samband med kollapsförloppet?
På alla videoklipp som finns kan man notera frånvaron av sådana detonatonsljud. (ja förutom de där "truthers" har lagt på dessa ljud i efterhand.)

Posted on: 2008/1/13 23:13

Anonym
Zkeptikernas nya mantra. Man kan gå till nyhetsbolagens arkiv och leta rätt på kopior av nyhetssändningarna 2001-09-11 så det funkade inte, tyvärr.

See User information
Quote:
zink skrev:
På alla videoklipp som finns kan man notera frånvaron av sådana detonatonsljud. (ja förutom de där "truthers" har lagt på dessa ljud i efterhand.)

Haha Ja, som vanligt så kommer ett svar som är väntat ifrån er konspirationsteoretiker. fabrikerade påståenden utan några som helst bevis.

zink, jag skulle vara tacksam om du kunde se på saker ifrån ett mer vetenskapligt och skeptiskt sätt istället för alla dessa spekulationer.

Posted on: 2008/1/14 1:47
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

Anonym
Quote:

Blackie skrev:
Quote:
zink skrev:

Haha Ja, som vanligt så kommer ett svar som är väntat ifrån er konspirationsteoretiker. fabrikerade påståenden utan några som helst bevis.

zink, jag skulle vara tacksam om du kunde se på saker ifrån ett mer vetenskapligt och skeptiskt sätt istället för alla dessa spekulationer.

Nu har du blandat ihop mig zink och zpz2.

Är det då svårt att skilja på två användare på detta forum?

Jag tar denna ständiga hopblandning som ett bra exempel med vilken noggrannhet många sätter ihop sina idéer på detta forum.

Klarar man inte av en så elementär sak som att hålla reda på två användare på ett forum så måste man röra till betydligt mer komplicerade saker på ett ännu värre sätt.

See User information
Quote:

zink skrev:
Då tar jag det tydligare. USA hade indikationer på att något var på gång från Japan men man antog att Japan skulle förklara krig innan de anföll.

Vi sitter med facit i handen och då är de väldigt lätt att tro att de visste mer än de gjorde om man läser dokumenten.

Anser du att USA avslutade kriget tack vare två atombomber?

Tyvärr så tillåter ej definitionen på "terrorism" egentligen att innefatta stater och riken som avsändare, men jag menar ändå att detta var en otroligt vidrig terrorattack eftersom den var riktad mot civila mål för att sätta press på makthavare.

Hursomhelst, som jag förstått det var attacken i Pearl Harbour menad att påverka den inhemska moralen så att USA sedan kunde introducera atom-eran och allmänta stila för sovjet och resten av världen... På så sätt var Pearl Harbour-attacken en tidig variant av 9/11 rent tekniskt.

Oavsett vad Japan hade för avsikter så var de förmodligen inget hot då planerna från Amerikas sida var att vinna kriget i samma stund som det började. Detta helst innan ryssarna tog chansen mot det relativt svaga Japan. Maktspel, förstår du? Av samma anledning plöjde man ned en bra bunt dollar i rymdprojekten a la Apollo.

Jag vet inte vad du har för facit, eller vad som är en "godkänd" källa enligt dig, men jag rotade fram något att stödja min åsikt med.

"New studies of the US, Japanese and Soviet diplomatic archives suggest that Truman's main motive was to limit Soviet expansion in Asia, Kuznick claims. Japan surrendered because the Soviet Union began an invasion a few days after the Hiroshima bombing, not because of the atomic bombs themselves, he says."

Hiroshima bomb may have carried hidden agenda

http://www.newscientist.com/article.ns?id=dn7706

* 13:46 21 July 2005
* NewScientist.com news service
* Rob Edwards

Posted on: 2008/1/15 11:58

See User information
vissa säger att dom två atombomberna, smugglades till Japan via ryssland, landvägen, och monterades ihop på plats, fällningen från planet var mera massmedial propaganda, detta indikerar ochså att det var Usa som gav tekniken till soviet, och den som läst lite om nwo, vet ju att det kalla kriget skulle vara ett resultat och ett mål i sig självt med andra världskriget, för att skrämma skiten ur oss, och få oss att be om fred, och om att vi måste ha NWO, som räddar oss från deras egna attacker.
detta indikerar ochså att man planerade långt innan krigslutet att testa atombomberna i japan, och att tekniken fanns tidigare än vad man har sagt. Det finns fakta som tyder på att det inte fanns klyvbart material så det räckte till 2 bomber, att själva historien om Manhattan Projekt är en lögn.

Posted on: 2008/1/15 12:10
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image

« 1 2 3 4 (5) 6 7 8 9 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper