vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



The disclosure project
#1


See User information
Är det nån som hört om det hänt nåt mer efter att detta sattes igång?

http://www.disclosureproject.org/


Jag kollade på videorna idag och det verkade ju lovande.

Posted on: 2008/1/24 1:32
"Now I have become death, the destroyer of worlds"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: The disclosure project
#2
Kul att man kan tycka olika.

Enligt mig är detta riktigt skräp.

Medveten låg infallsvinkel av dem.

Kanske för att förvirra ännu mer?

Beror så klart på vart man är själv.

Men för en upplyst är detta skit.

Dock ändå intressant.

Som fenomen.

Ej som fakta.

Tillåt mig att förtydliga genom att säga att dessa människor, så kallade sanningssökare, är förvirrade stackare som saknar förankring i sin egen värld. Således söker de svar utanför sig själva, hos andra människor, eftersom de tror att sanningen är dold för dem, vilket absolut inte är fallet.

Mvh

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The disclosure project
#3


See User information
Så du anser att mer än 400 personers vittnesmål rörande samma sak är värdelösa p.g.a att de inte är lika upplysta som dig?

Dags att se över om man kanske inte är så upplyst som man tror?

Posted on: 2008/1/25 3:39
"Now I have become death, the destroyer of worlds"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: The disclosure project
#4
Hej igen.

Ursäkta om jag var otydlig innan.

Jag läste så klart om deras vitnesmål men blev föga imponerad.

Vad man väljer att göra med livet är upp till var och en.

Givetvis blir resultaten olika beroende på mått av insikt.

Om du vill hålla på med rättsprocesser, gärna för mig.

Men, ingen vinner i rättsalen, bara slöseri med tid.

Precis som det var tänkt när man införde det.

En plats för slavar att göra upp med varandra.

Men du kan väl fortsätta följa detta "disclosure project".

Kanske maila resultatet till mig när de är klara?

Om c:a 50 år. (400 vittnessmål, jävla galenskap)

Kommer inte förändra ett skit tyvärr.

Den byråkratiska mannens sista suck.

Innan han faller ihop död.

I rättsalen.

Kul liv?

Nej.


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The disclosure project
#5


See User information
jag håller med aspekt.

det är en spännande grej, men den är riktad till en allmänhet och därför är informationen lite filtrerad.

den bästa informationen på temat finner vi enligt min mening i intervjuerna på: www.projectcamelot.org

intressant att jämföra de olika personernas vittnesmål och förstå hur förståelserna skiljer sig åt..

det finns disinfo i intervjuerna, men det är disinfo (de pratar också uttryckligen om den saken) men på en hög och spännande nivå tycker jag.

Posted on: 2008/1/25 11:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The disclosure project
#6


See User information
Jag tror detta är desinformation, som skall bädda för project bluebeam, dvs fejkad invasion av aliens, och alla skall vilja ha sitt chip, så vi kan skilja alla aliens från människor eller liknande hokus pokus bogus.

Intressant att se på deras sida att tror att de tror CIA styr media. Media har ju styrts sedan början av 1800 talet av bankerna, dessa skapade sedan CIA, skulle sedan CIA ha på egen hand tagit kontroll av media? Knappast, är Disiclosure grabbarna så här okunniga om verkligheten, kan man inte tro på dem angående Ufon heller, som inte kan verifieras för fem öre.

Jag har alltid haft svårt att lita på den där mannen, han har ingen trovärdighet i min världsbild.

Klart dock att jag tror liv existerar från andra planeter, men inte att de kommer och har gjort, gör, det som han pratar om.

Känslan infinner sig inte, men smaken är som baken. Den militära kopplingen är stark i allt detta med disclosureproject, och jag tycker personligen att Steven Greer verkar vara ett mindcontrolloffer, intelligent, kunnnig, otrooligt korrekt, men totalt stel och tillgjord, känslolös, verkar manipulerad. men men, bara en tanke.

Så här ser inte en trovärdig person ut.
Resized Image


Resized Image

[img]http://www.ipodshows.net/greer%20&%20Jerry.JPG[/img]

Resized Image

Resized Image

Resized Image


Resized Image

Posted on: 2008/1/25 12:28
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The disclosure project
#7


See User information
Han gubben, med det lilla huvet, vad han nu heter, är ju med jävligt mycket i fastwalkers - safespace produktionen.

Jag är övertygad på att han iaf tror på vad han säger, disinfo eller ej.

Posted on: 2008/1/25 12:36
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The disclosure project
#8


See User information
Quote:

emil322 skrev:
Han gubben, med det lilla huvet, vad han nu heter, är ju med jävligt mycket i fastwalkers - safespace produktionen.

Jag är övertygad på att han iaf tror på vad han säger, disinfo eller ej.


det kan jag skriva under på, det är det som är vitsen med mindcontroll, att individen tror att det är han själv. Har dock inget att göra med att det är sant bara därför, det enda som stämmer med det är att man inte fattar att man är under kontroll av andra.

Många skådisar och artister är ochså mindcontroll offer, när dom ballar ur pga av detta, börjar de oftast knarka och gå ner sig, Britney spears Elvis, Anna Nicole smith är bara några exempel på detta.

I detta fall verkar dom ha gjort ett för bra jobb, karl är ju stel som en likskista. Inte treoligt att denna man knäcker mhyten om sig själv, vi kommer inte se denna man få psykiska problem, eller annan instabilitet, mindcontroll offer "on the loose" drabbas av, när de börjar upptäcka att de har utsatts för MPD programming (Multiple Personal Disorder) av Mkultra typ, sk Monarch mindcontrol.

Dessa personer kan ha lager på lager av olika personligheter, ända upp till 30 000 st, i samma person.

Med flera olika drag.

Vissa är stumma, andra är blinda, vissa är döva, en del har ingen kropp, andra kan bara tilltalas som ett djur, eller på ett visst språk, osv osv, andra är instruerade att ta livet av sig om de ser en annan personlighet osv. Allt detta för att göra att offret "self destruct" om kontrollmekanimserna börjar balla ur.

Tidigare typer av mindcontroll, vart instabila efter när personen passerade 30 strecket, idag kan man programmera med datorns hjälp, så idag finns nog ingen sådan gräns. Jag vet ochså att speciella datorgenererade ljud låser programmeringen, och man kan inte låsa upp dessa personers hjärna, utan detta speciella ljud. Denna typ kallas harmonic mindcontrol.

Ruggiga grejor.

Vem som helst kan dock vara utsatt, i synnerhet politiker och uppsatta personer.

Många säger ochså tex i Usa att folk som börjar jobba i tex washington, ändras som människor, de känner inte igen dem alls efter några år.

Posted on: 2008/1/25 12:51
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The disclosure project
#9


See User information
ja, men det finns ju mindcontrol och så finns det mindcontrol.

Grejen är ju att han blivit tilldelad falsk information, som han själv tror på, snarare än att han blivit "mindcontroled" på annat vis.

Posted on: 2008/1/25 12:54
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The disclosure project
#10


See User information
Quote:

emil322 skrev:
ja, men det finns ju mindcontrol och så finns det mindcontrol.

Grejen är ju att han blivit tilldelad falsk information, som han själv tror på, snarare än att han blivit "mindcontroled" på annat vis.


Hur kan du veta det, vad menar du med "det finns ju mindcontrol och så finns det mindcontrol."?

Vilka typer vet du finns och vad pratar du om.

att vara lurad kan man ju tycka vara mindcontroll, men det är mer desinformation än mindcontrol. Om du frott kan välja åsikt lider du inte av nån mindcontroll, eftersom om du har fri vilja, har ingen kontroll över din vilja.

Skulle det han säger vara osant, och han vet det, skulle han ju vara en lögnare av stort format. Tror dock inte militärern jobbar med att "lita" på att nån skall ljuga bra. Jag tror dom ser till att dom aldrig, kan inse sanningen, och därför inte per definition ens ljuger, dessa agerar bara efter det program de har, och kan inget annat. Grönsaker mao.

Mindcontrol i detta fall är att han tycks sakna mentalt känsloliv, och detta beror på något. Alltså finns fog för att i vart fall misstänka att han skulle kunna vara manipulerad.

Hur kan man säga att detta inte har skett utan att undersöka denna sak med experter?

Posted on: 2008/1/25 13:17
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The disclosure project
#11


See User information
Quote:

wiseguy skrev:


Hur kan du veta det, vad menar du med "det finns ju mindcontrol och så finns det mindcontrol."?


Hur kan jag veta vad?


Jo jag menar, det finns ju mindcontrol såsom reklam, eller bara att upprepa en lögn tills den blir "sanning" men sen finns det ju mindcotrol, såsom MKulta, beehive mind a la oswald.

Quote:

att vara lurad kan man ju tycka vara mindcontroll, men det är mer desinformation än mindcontrol. Om du frott kan välja åsikt lider du inte av nån mindcontroll, eftersom om du har fri vilja, har ingen kontroll över din vilja.


Det beror ju lite på, att tex media är lögnare och manipulatorer är väll lite "mindcontrol" kanske, men det är väll mest en ridå ändå.

Quote:

Skulle det han säger vara osant, och han vet det, skulle han ju vara en lögnare av stort format. Tror dock inte militärern jobbar med att "lita" på att nån skall ljuga bra. Jag tror dom ser till att dom aldrig, kan inse sanningen, och därför inte per definition ens ljuger, dessa agerar bara efter det program de har, och kan inget annat. Grönsaker mao.

Ptja, jag tror att det finns ett dussin som jobbar med att vara sk disinformatörer, men eftersom att sammhälet ser ut som det gör, så oroar dom sig inte så mycket för att någon form av "sanning" ska komma ut. Speciellt inte i UFO scenen, för den är så nerflummad av personer med lite för stor fantasi osv..

Quote:

Mindcontrol i detta fall är att han tycks sakna mentalt känsloliv, och detta beror på något. Alltså finns fog för att i vart fall misstänka att han skulle kunna vara manipulerad.

Alla är manipulerade, mer eller mindre.

Quote:

Hur kan man säga att detta inte har skett utan att undersöka denna sak med experter?


Jag har inte sagt att något har skett, jag har bara sagt, att det jag sett av honnom, verkar han glöda för det han gör, och tro på det själv.

Posted on: 2008/1/25 13:23
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The disclosure project
#12


See User information
Quote:

emil322 skrev:

Hur kan jag veta vad?




att allt bara är att nån gett honom falsk information. Detta är ju bara en spekulation, som inte löser frågan med att han är så otroligt trovärdig och korrekt, jag har i vart fall inte hört han prata emot sig själv eller trassla in sig i sina egna resonemang.

Om du tror att en sån här smart kille låter sig duperas, och börjar "tro" stenhårt på nåt, som inte ens enligt dig, skulle kunna vara annat än en fet lögn, har du inte därmed sagt, att eftersom han accepterar detta som sant, ja då är det det?

alltså är Steven Greer messias vi alla skall vända oss till.

Å andra sidan, är han ett mindcontroll offer, vilket jag i vart fall tror, då fattar man både varför hur, och agendan med detta. Vi kan aldrig få bevis dock, bara spekulera.

Jag har ju redan sett att de kör med disinfo på deras website, så bara det fäller hela projektet anser jag. Hokus och Pokus, sen kastar dom in Bogus. Blandar ner lite "konspirationer" och går på.

Intressant dock att de nu tillåter nedladdningar gratis, på den gamla goda tiden när jag såg detta för fyra år sen, kunde man bara köpa deras film.

Jag kan efter att ha snott den på internet påstå, att den knappt var värd tiden jag spenderade på att se den.

Posted on: 2008/1/25 13:37
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The disclosure project
#13


See User information
Altså, läs vad jag skriver.
1. jag har inte sett filmen i tråden. och inte komenterat den.
2. jag har sagt att HAN tror på det han säger.
3. jag har varken sagt att han har rätt, fel, eller halvrätt.

jag har inte ens nästan ytratt mig om han är akurativ eller ej...

Posted on: 2008/1/25 13:39
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The disclosure project
#14


See User information
Quote:

emil322 skrev:
Altså, läs vad jag skriver.
1. jag har inte sett filmen i tråden. och inte komenterat den.
2. jag har sagt att HAN tror på det han säger.
3. jag har varken sagt att han har rätt, fel, eller halvrätt.

jag har inte ens nästan ytratt mig om han är akurativ eller ej...


jag trodde du utalade dig pga av att du sett och därmed hade information om detta. oops, snabb slutsats.

Du ville bara ha en "åsikt" alltså, fel av mig att tro du verkligen visste, men jag ber om ursäkt för detta.

Posted on: 2008/1/25 14:19
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The disclosure project
#15


See User information
Jag komenterade bara personen ni pratade om.. Att jag har sett honnom i andra sammanhang.
Det var du som gjorde "fel" ingen anledning att försöka förlöjliga mig för det...

Posted on: 2008/1/25 14:33
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The disclosure project
#16


See User information
Quote:

emil322 skrev:
Jag komenterade bara personen ni pratade om.. Att jag har sett honnom i andra sammanhang.
Det var du som gjorde "fel" ingen anledning att försöka förlöjliga mig för det...


jaha? Gjorde fel. ? Vart detta en gås nu? Vem skall plocka först?

Eller gjorde man "fel" om man ber om ursäkt ochså? såvitt jag vet är jag den enda som kan göra detta här, så då är det klart att det är misstänkt beteende. Googla +säpomanualen och +"lättvindliga ursäkter" så kanske du kan utmåla mig som spion.

Posted on: 2008/1/26 12:19
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The disclosure project
#17


See User information
Kan ni sluta tjafsa och kolla på filemn och ge en åsikt istället?

Posted on: 2008/1/27 3:20
"Now I have become death, the destroyer of worlds"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The disclosure project
#18


See User information
Quote:

Killawife skrev:
Kan ni sluta tjafsa och kolla på filemn och ge en åsikt istället?


jag har redan sett den, och gett min åasikt, åsikten är att denna typ av information, skall bädda för project bluebeam, fejkad alien invasion. Som skall syfta till att vi måste chippas, för att kunna veta vem som är en alien och vem som inte är det.

Troligast har inte alien invaders nån chans att tillverka ett chip, deras avancerade teknik till trots.

Man garvar ihjäl sig, i godsfinkan till fema campen.

Posted on: 2008/1/27 9:24
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The disclosure project
#19


See User information
Verkar vara ett känsligt ämne´punkt slut men det är det som är charmen med det hela. Att hjärnan får jobba .
Bevisbördan är väl inte så stor kanske för en del men för andra väldigt övertygande. Om man nu skulle sätta sig in i dessa herrar eller damers situation som säger sig ha arbetat på diverse militärbaser eller radar mm mm så torde det väl vara otroligt svårt att smuggla med sig en alien eller ett farkost ut för att bevisa för nyhetskananlerna som i sin tur får resterande del av människorna som tror det de ser på nyheterna ,,, det borde nog vara svårt till mission impossible..
Men det man har är deras vittnesuppgifter,, jag vill inte påstå att jag tror på allt jag ser och hör men tanken att så många med så hög position skulle stå där och ljuga känns lite långt bort .
Det väcktes en tanke i min hjärna då jag upplevde en sak och sedan tog reda på mer och mer.
Varför skulle Ronald stå inför Fn och säga saker om Ufon
Disclosure Project där han namnger vilka han talat med , tackar vita huset korrespondenten som anordnat kalaset,
Dan Burisch på Camelot Project
Richard Hoagland mm mm mm mm
Listan är lång . Man kan ju undra hur det kommer sig att det finns pyramider över hela jorden och varför alla byggde pyramider ?? hur har man ens lyckats med det ? Vad visste maya indianerna och hur visste de det på den tiden??
Att vi lever i ett kontroll samhälle är det ingen fråga om ,, vi är inte fria. Så som vi lever våra liv kommer garanterat att leda till vår undergång .

Om det skulle visa sig stämma de här teorierna som de här människorna sitter och säger blir ju frågan.. vad gör vi då ?
Vad händer 2012 och kommer det att hända?
Vad gör vi som människor för att förändra världen och styra den i evolution istället för undergång?

Vad gör jag åt saken ?? försöker att ta reda på så mycket jag kan.
Red pill eller blue pill.. det är bara att välja

Posted on: 2008/3/1 16:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The disclosure project
#20


See User information
Vi kommer aldrig se en "vanlig/rationell" förklaring på ett fenomen som inte låter sig förklaras på det sättet.

http://youtube.com/watch?v=8FiXX6GnljA&feature=related

Posted on: 2008/3/1 22:18
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The disclosure project
#21


See User information
Quote:

Xtas skrev:
Vi kommer aldrig se en "vanlig/rationell" förklaring på ett fenomen som inte låter sig förklaras på det sättet.

http://youtube.com/watch?v=8FiXX6GnljA&feature=related


Mycket tänkvärda saker han tar upp. Enlig mitt tycke blev det dock lite för många långa haranger av invecklad filosofisk termologi ... kanske jag som var lite för trött för å hänga med...

Posted on: 2008/3/2 23:50

Edited by jonte on 2008/3/3 0:48:58
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The disclosure project
#22


See User information
Quote:

aspekt skrev:
Kul att man kan tycka olika.

Enligt mig är detta riktigt skräp.

Medveten låg infallsvinkel av dem.

Kanske för att förvirra ännu mer?

Beror så klart på vart man är själv.

Men för en upplyst är detta skit.

Dock ändå intressant.

Som fenomen.

Ej som fakta.

Tillåt mig att förtydliga genom att säga att dessa människor, så kallade sanningssökare, är förvirrade stackare som saknar förankring i sin egen värld. Således söker de svar utanför sig själva, hos andra människor, eftersom de tror att sanningen är dold för dem, vilket absolut inte är fallet.

Mvh


Du som verkar se dig som upplyst kanske sitter på massa vishet/insikter/fakta som inte jag gör men jag hänger verkligen inte med i din analys av detta.

Jag ser ett gäng människor som vill lyfta frågan om ufos, disskutera den i den amerikanska kongressen osv...

Medvetet låg infallsvinkel eller inte.

Jag kände inte till detta projekt sedan tidigare men jag satt och kollade igenom den drygt två timmar långa konferensen.
Jag vet inte riktigt vilka du syftar på när du pratar om förvirrade sanningssökare men jag såg en moderator och en grupp olika människor som vittnade/berättade om vad dem hade upplevt.

Och mjae man kanske inte kommer till nån djupare förståelse eller når konsensus i frågan via rättsalen som du säger.

Dock får man väl ändå konstatera att dem satsar friskt och ambitiöst.

Jag har då inte sett/hört talas om ngt liknande.

Men jag är kanske inte lika upplyst som dig...

Posted on: 2008/3/3 0:48
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
29 user(s) are online (29 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 29

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS