vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 4 5 6 (7) 8 9 »

Re: 911 jämförelse

See User information
i din lilla värld är det säkert så, men i den som resten av världen lever i så hadde man några månader på sig att placera in sprängämnen osv..

Namnen som precenteras i klippet på sida 2, är inte dom troliga? Orkar inte läsa hela tråden så du har säkert redan svarat på det...

Men det är fortfarande så att det kvittar vad man skulle gräva fram för bevis om det så var en film i HD kvalite där samtliga inblandade i 911 förklarade varför dom jorde det och vilka dom är osv och gick runt i tornen och visade samtliga laddningar, förklarade händelseförloppet och alla andra detaljer.

Du skulle ändå bortförklara dom genom att älta nått till ingen orkade lyssna på dig mer och sen utser du dig själv till vinnare av diskutionen och får pris för årets längsta daltande.

grattis!

Du kan ju visa mig var man köper magiska kulor i stil med den JFK dödades av också? Jag tängte bli först i världen med att träffa samma mål med en kula mer än 1 gång. (eller andra i värdlen blir det väl om Osvald redan lyckats med det...)

Posted on: 2008/1/23 19:30
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

Filmargument kallar jag sådana. VAR skulle Secret Service föra presidenten? Var vad det säkert att föra honom? Flyga honom någonstans? Låta honom vara kvar i skolan medan saker undersöktes?

Precis som SS (secret service) inte har planer för att evakuera presidenten oavsett var han än befinner sig.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

Mini skrev:
i din lilla värld är det säkert så, men i den som resten av världen lever i så hadde man några månader på sig att placera in sprängämnen osv..

Namnen som precenteras i klippet på sida 2, är inte dom troliga? Orkar inte läsa hela tråden så du har säkert redan svarat på det...

Men det är fortfarande så att det kvittar vad man skulle gräva fram för bevis om det så var en film i HD kvalite där samtliga inblandade i 911 förklarade varför dom jorde det och vilka dom är osv och gick runt i tornen och visade samtliga laddningar, förklarade händelseförloppet och alla andra detaljer.

Du skulle ändå bortförklara dom genom att älta nått till ingen orkade lyssna på dig mer och sen utser du dig själv till vinnare av diskutionen och får pris för årets längsta daltande.

grattis!

Du och andra pekar med hela handen på den en efter andra och säger "skyldig" men när vi kritiker fråga VAD är anklagelserna mot just den personen då får vi inga svar.

"Insidejobbet " är ett sådant exempel. Bevis mot regeringen som fanns 911 finns INTE. Jag har inte sett ena enda bevis som går att koppla mot personerna i den regeringen.

Så är det med alla 911 truth teorierna. De landar aldrig i verkligheten utan svävar ovanför den.

Man ska om anklagelser finns kunna hitta bevis mot namngivna personer i hela kedjan som duger för en domstol och försöker man det finns stora glapp i kedjorna.

Det finns ännu ingen 911 sprängteori som än på ett teorietisk och trovärdigt sätt har förklarat hur sprängningarna gick till i detalj.

Istället är det filmlogiken som härskar genom att de räcker med att någon SÄGER att de har hänt så utgör det bevis på att det har hänt. Någon rimlighetskontroll görs aldrig och därför byggs teorier upp till en helt ogenomförbar händelsekedja som svävar ovanför verkligheten.

Den stora orsaken till att detta inträffar beror på att 911 truth teorierna beskriver saker som aldrig har hänt och därför kan de inte landa i detaljer i verkligheten för de finns inte.

Därför är och förblir detaljer 911 truth teorierna värsta fiende.

Quote:

Du kan ju visa mig var man köper magiska kulor i stil med den JFK dödades av också? Jag tängte bli först i världen med att träffa samma mål med en kula mer än 1 gång. (eller andra i värdlen blir det väl om Osvald redan lyckats med det...)

Enligt flera webbsidor har den magiska kulan kunnat förklaras att den kom från en enda skytt.

Här är några:

http://karws.gso.uri.edu/JFK/issues_a ... ical_approach_to_SBT.html

Bakom den står ett flertal person som alla utan en har direkt kunskap om det som de skriver om.

http://boards.historychannel.com/thre ... start=0&mod=1199880167654

Läs igenom svaren så står det klart att man inte fortsätter med konspirationsteorier om JFK om man börjar undersöka mer.

See User information
zink , du verkar lida svårt av din Orwelliska dubbeltänk..

Du säger att man inte ska lita på regeringar och politiker men sen när folk börjar ifrågasätta regeringar och utredningar utförda av regeringar, peka ut felaktigheter, avvikelser så försvarar du regering och utredningar till fullo med näbbar och klor!?!?

Du är tydligen bortom all räddning, hårt programmerad utan dess like!

Posted on: 2008/1/24 11:59
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Quote:

TeBe skrev:
zink , du verkar lida svårt av din Orwelliska dubbeltänk..

Du säger att man inte ska lita på regeringar och politiker men sen när folk börjar ifrågasätta regeringar och utredningar utförda av regeringar, peka ut felaktigheter, avvikelser så försvarar du regering och utredningar till fullo med näbbar och klor!?!?

Du är tydligen bortom all räddning, hårt programmerad utan dess like!

Du och andra ska då alltid koppla ihop min kritik med regeringar, CIA, SÄPO och annat som jag aldrig varit i kontakt med under hela mitt liv.

Att den officiella förklaringen till 911 håller är att åtskilliga journalister med egna undersökningar har kunnat bekräfta den.

Att sedan det finns 911 truth människor som hävdar motsatta uppgifter till detta har de sin fulla rätt att göra. Att de sedan kallar sin version för SANNINGEN gör dock att man måste ställa högre krav på att de ska finnas information i alla led i den förklaringen än in andra som inte hissar upp sina förklaringar till SANNINGEN.

Så min fråga är. Framför 911 truth SANNINGEN eller inte?

See User information
Quote:

zink skrev:

Den framför mer sanning än den oficiella teorin. Men vilken av alla dom hunda (?) 911 teorierna som framför den riktiga saningen kan man diskutera... Vissa av dom är väldigt mycket mer troliga än andra iaf..

Men visst fan! Några jornalister lyckades bevisa något ingen utredning lyckades med, och alla vet ju att jornalister ALLTID håller sig till sanningen!

Om två persioner är misstängta för mord.
person 1 är mer trolig än person 2 MEN det går inte att bevisa att någon av dom är skyldig, ska man ändå dömma person 1? Tänk om det är person 3?

Du är hopplöst ohjälplig, du har inte skrivit något nytt på väldigt länge utan skyller bara ifrån dig att vi går efter filmlogik, om jag inte missminner mig så rasade tornen genom filmfysik ;)

Och det är ju ett faktum att du kommer aldrig under några omständigheter ändra dig förän det står i tidningen att 911 är fejk..

Posted on: 2008/1/24 16:47
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

sale skrev:
Sen kan du svara här på samma gång fly inte.
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... ASC&type=&mode=0&start=80

Nu får det var nog. Ser ingen som helst fråga i det bara en massa påstående.

SÅ VAD ÄR FRÅGAN?
[u]Men borde vi inte också försöka bryta medias[/u]
tystnad?Den finns med inlägg 92 HAR PROVAT ATT SKROLLA EN MUS? inte den du har i handen! Svara gärna på resten i mitt inlägg ang :

Så det finns en del material man kan börja att titta på för att börja göra
sig en egen bild. Själv kunna ta ställning. Se till att bryta den
tystnad som finns i media.

Om spåren i 911 leder till Israel och till de sionister/israelvänner som
skrev Rebuilding America´s Defenses planen för tredje världskriget och
dess inledande "catastrophic and catalazying event" - ett nytt Pearl
Harbor så måste dessa spår läggas fram så att alla själva får möjlighet
att ta ställning. Inte som nu - media tiger - vägrar berätta.

Cui bono? Vem tjänade på 911?

Tjänade Israel på 911?

Ekonimichefen för Pentagon - rabbinen
Dov Zakheim medlem i PNAC var direktör för ett bolag som hade
fjärrstyrda flygplan på programmet och som dagen före 911 förklarade
att det fattades några trillijoner dollar i Pentagons kassa - som han
inte hade någon förklaring till:

ZPZ hoppade över till "mjukare mark" så du får bollen rakt i ansiktet var god.

Posted on: 2008/1/24 17:05

Anonym
Quote:

Mini skrev:
Quote:

zink skrev:

Den framför mer sanning än den oficiella teorin. Men vilken av alla dom hunda (?) 911 teorierna som framför den riktiga saningen kan man diskutera... Vissa av dom är väldigt mycket mer troliga än andra iaf..

Men visst fan! Några jornalister lyckades bevisa något ingen utredning lyckades med, och alla vet ju att jornalister ALLTID håller sig till sanningen!

Om två persioner är misstängta för mord.
person 1 är mer trolig än person 2 MEN det går inte att bevisa att någon av dom är skyldig, ska man ändå dömma person 1? Tänk om det är person 3?

Du är hopplöst ohjälplig, du har inte skrivit något nytt på väldigt länge utan skyller bara ifrån dig att vi går efter filmlogik, om jag inte missminner mig så rasade tornen genom filmfysik ;)

Och det är ju ett faktum att du kommer aldrig under några omständigheter ändra dig förän det står i tidningen att 911 är fejk..

Om 911 truth har sanningen och de är enligt dem bortom alla tvivel att WTC1 ,2 och 7 sprängdes varför är det då OMÖJLIGT att ange vilka sprängämnen som användes med någon säkerhet?

Varför finns flera sprängteorier?

Varför kommer de som sprängde de hela ALDRIG att visa sig?

Varför gjorde planen så liten skada TROTS att båda planen med all sin vikt och kraft försvann in i WTC 1 och 2?

911 truth säger att de bara ställer frågor ibland.

Nu har jag gjort det och om inte sanningen ska få sig en törn vill jag ha trovärdiga svar på mina frågor.

See User information
Mini skrev:Och det är ju ett faktum att du kommer aldrig under några omständigheter ändra dig förän det står i tidningen att 911 är fejk..

Zink kommer du att ändra på dig då ?

Posted on: 2008/1/24 18:31

Anonym
Quote:

sale skrev:
Mini skrev:Och det är ju ett faktum att du kommer aldrig under några omständigheter ändra dig förän det står i tidningen att 911 är fejk..

Zink kommer du att ändra på dig då ?

Jag kan ju vända på frågan.

Det står aldrig i tidningarna att 911 var en fejk så varför ändrar ni er inte efter det som redan står i dem?

Det kommer heller aldrig att stå i tidningar att 911 var fejk för det har inte hänt.

Det var de 19 kaparna som utförde 911 och Usama bin Laden var då INTE i en grotta utan Al-Qaida verkade helt öppet i Afghanistan med stöd av den afghanska taliban regeringen.

Det var talibanerna som fick stöd av USA i kriget mot Sovjetunionen. USA har aldrig stött Al-Qaida.

Al-Qaida ville att USA skulle anfalla Afghanistan och då skulle Al-Qaida med hjälp av talibanerna besegra USA på samma sätt som de besegrade Sovjetunionen. De missbedömde dock USA:s slagkraft. Även i Irak så framgick USA:s slagkraft. Iran och Irak slogs med varandra i 8 år utan att de blev ett avgörande. USA lyckades erövra Irak på några veckor. Därför blev Iran skraja. Att Iran vill öka sin slagstyrka har dock skrämt arabstaterna så vi får hoppas att inte en ny storkonflikt är på gång igen.

See User information
Du skall svara å inte vända kappan effter vinden.

Tjänade Israel på 911?

Posted on: 2008/1/24 19:58

Anonym
Quote:

sale skrev:

Tjänade Israel på 911?

Nej

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

sale skrev:

Tjänade Israel på 911?

Nej

De första konspirationsteorierna om attackerna var inspirerade av arabiska medierapporter och gick ut på att Israel och dess säkerhetstjänst Mossad hade förorsakat katastrofen. Israel sades ha dragit fördel av attackerna genom att ett antal araber snabbt utpekades som skyldiga till dådet. Genom aktionen hoppades de egentliga förövarna att palestiniernas sak skulle begravas under World Trade Centers ruiner.

1. The Israeli "movers" cheered the 9-11 attacks to celebrate the successful accomplishment of the greatest spy operation ever pulled off in history.

2. One of them, or an accomplice, then calls a 9-1-1 police dispatcher to report Palestinian bomb-makers in a white van headed for the Holland Tunnel.

3. Having thus pre-framed the Palestinians with this phone call, the Israeli bombers then head for the George Washington Bridge instead, where they will drop off their time-bomb van and escape with Urban Moving accomplices.

4. But the police react very wisely and proactively by closing off ALL bridges and tunnels instead of just the Holland Tunnel. This move inadvertently foils the Israelis' misdirection play and leads to their own capture and 40 day torture.

5. To cover up this story, the U.S. Justice Department rounds up over 1000 Arabs for minor immigration violations and places them in New York area jails. The Israelis therefore become less conspicuous as the government and media can now claim that the Israelis were just immigration violators caught in the same dragnet as many other Arabs.

6. After several months, FBI and Justice Department "higher-ups" are able to gradually push aside the local FBI agents and free the Israelis quietly.

"On the day of the 9-11 attacks, former Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu was asked what the attacks would mean for US-Israeli relations. His quick reply was: "It's very good…….Well, it's not good, but it will generate immediate sympathy (for Israel)"

Posted on: 2008/1/25 12:14

See User information
Zink, egentligen skulle jag bara skita i att svara eftersom det för länge sedan faställdes att ingen kommer att övertyga någon annan här. Men ditt senaste inlägg kan jag bara inte släppa.

Quote:
Det var de 19 kaparna som utförde 911 och Usama bin Laden var då INTE i en grotta utan Al-Qaida verkade helt öppet i Afghanistan med stöd av den afghanska taliban regeringen.

Än en gång måste jag fråga dig var de definitiva bevisen finns för ditt påstående där.

Quote:
Det var talibanerna som fick stöd av USA i kriget mot Sovjetunionen. USA har aldrig stött Al-Qaida.

Tänka sig. Här har jag gått och trott att det var Mujaheddin som USA gav stöd åt. Talibanrörelsen visade sig väl först runt 1994, eller ? Vad gäller Al-Qaeda så är det i mitt tycke mer av ett propagandamonster för media än någon egentlig organisation så USAs stöd i det fallet är en ren definitionsfråga.

Quote:

Al-Qaida ville att USA skulle anfalla Afghanistan och då skulle Al-Qaida med hjälp av talibanerna besegra USA på samma sätt som de besegrade Sovjetunionen. De missbedömde dock USA:s slagkraft.

Källa, tack

Quote:

Även i Irak så framgick USA:s slagkraft. Iran och Irak slogs med varandra i 8 år utan att de blev ett avgörande. USA lyckades erövra Irak på några veckor.

Varför skulle USAs snabba invasion av Irak förvåna någon ? Landet var redo att falla för minsta vindpust efter alla år av FN-sanktioner.

Quote:
Därför blev Iran skraja.

Källa, tack

Quote:

Att Iran vill öka sin slagstyrka har dock skrämt arabstaterna så vi får hoppas att inte en ny storkonflikt är på gång igen.

Om en storkonflikt är på gång som involverar Iran så glöm inte vilket land som provokativt har parkerat sin flotta utanför deras kust. Glöm inte vilken media och vilka politiker det är som agerar som terroristerna de säger sig bekämpa när de vidhåller sin rätt att slå till först..rentav med kärnvapen om det krävs.

Posted on: 2008/1/25 15:28

Anonym
Quote:

Icehorn skrev:
Quote:

Än en gång måste jag fråga dig var de definitiva bevisen finns för ditt påstående där.

Att det var 19 kapare har DNA från flygplanen bevisat.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/2808599.stm

Quote:

Quote:

Tänka sig. Här har jag gått och trott att det var Mujaheddin som USA gav stöd åt. Talibanrörelsen visade sig väl först runt 1994, eller ? Vad gäller Al-Qaeda så är det i mitt tycke mer av ett propagandamonster för media än någon egentlig organisation så USAs stöd i det fallet är en ren definitionsfråga.

Här skriver afghaner själva om sin historia

http://www.ariaye.com/svenska/historia.html
http://www.ariaye.com/svenska/merhistoria.html

Om du inte orka läsa allt så är här ett citat:

USA ”födde” talibanerna för att använda dem som en instrument i USA´s geopolitiskt spel i centralasien region.

Quote:

Quote:

Al-Qaida ville att USA skulle anfalla Afghanistan och då skulle Al-Qaida med hjälp av talibanerna besegra USA på samma sätt som de besegrade Sovjetunionen. De missbedömde dock USA:s slagkraft.

Källa, tack

http://en.wikipedia.org/wiki/Al-Qaeda_training_camps

Osama bin Ladens fatwa från 1998 då ingen visste vem han var.

http://www.pbs.org/newshour/terrorism ... rnational/fatwa_1998.html

Quote:

Quote:

Även i Irak så framgick USA:s slagkraft. Iran och Irak slogs med varandra i 8 år utan att de blev ett avgörande. USA lyckades erövra Irak på några veckor.

Varför skulle USAs snabba invasion av Irak förvåna någon ? Landet var redo att falla för minsta vindpust efter alla år av FN-sanktioner.

Så 8 års krig utarmade inte Irak och Iran?

Quote:

Quote:

Därför blev Iran skraja.

Källa, tack

Här är en analys.

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d ... 924102&lpos=rubrik_776959

Quote:

Quote:

Att Iran vill öka sin slagstyrka har dock skrämt arabstaterna så vi får hoppas att inte en ny storkonflikt är på gång igen.

Om en storkonflikt är på gång som involverar Iran så glöm inte vilket land som provokativt har parkerat sin flotta utanför deras kust. Glöm inte vilken media och vilka politiker det är som agerar som terroristerna de säger sig bekämpa när de vidhåller sin rätt att slå till först..rentav med kärnvapen om det krävs.

I programmet om USA mot IRAN som SVT sände 7 januari 2007 så hotar dessa länder varandra lika mycket vilket kan tyckas konstigt men iranierna ser sig som tillräckligt starka nu för att ge USA en match om en konflikt skulle dyka upp.

Denna styrka har även skrämt arabländerna så man spekulera om Al-Jazeera fått nya direktiv för att ena arabländer mot den nya fienden Iran då Al-Jazeera på senaste tiden tonat ned kritik mot Saudiarabien.

See User information
Zink orkar läsa:

Not many, if any, news reports have focused on the unpublicized connections of this Bush administration's family members with politically—and financially—sensitive operations. Business Week recently noted that "dads and sons and other relatives reign so widely in this administration that there have never been so many family combos in an administration at the same time." And the British Economist has said that "George Bush's Washington is a study in family influence." End of storyfew details.

But there are a small number of journalists with enough patience, energetic curiosity and research ability to dig for some of those untold details. One of them is our occasional contributor Margie Burns, a scholarly investigator with a Ph.D. who teaches English literature at the University of Maryland in Baltimore when she is not probing Internet sources for her next article.

She has written for us on White House connections with Halliburton (September 15, 2003); the Bush family's profiteering in Iraq (February 1, 2004); and the right-wing Washington "neocons" who promoted the U.S. invasion of Iraq (May 1, 2004).

or more than 20 years the Bush family has had extensive business ties to Middle East geopolitics. Among other connections, during the 1990s certain suites at the Watergate office building in Washington, rented by the embassies of Saudi Arabia and Kuwait, were also home to a Bush-linked private investment firm.

The investment company, called the Kuwait-American Corporation (KuwAm), backed and largely controlled a security company named Stratesec and an aircraft company named Aviation General. Both Stratesec and Aviation General convened their annual shareholders' meetings from 1999 through 2001 in Suite 900 at the Watergate, then rented by the Saudi embassy.

Marvin P. Bush, the youngest brother of George W. Bush and a director of Stratesec, was reelected annually to his directorship there, near the Saudi Arabian Airlines offices. In 2002, the companies moved their shareholders meetings to the Watergate's Suite 500, held by the Kuwaiti embassy.

Aviation General was founded in the early 1980s as Commander Aircraft. It manufactured and sold private planes to international clients. Stratesec was founded as Securacom (formerly the engineering firm Burns and Roe Securacom). It was reinvented shortly after the first Gulf War, and thereafter marketed large security contracts to big clients, including the World Trade Center, Washington's Reagan National Airport and Dulles International Airport, various municipalities and airlines.

Stratesec and Aviation General shared top executives, including Wirt D. Walker III, a distant relative "in the Walker branch of the Bush family," according to a former colleague, and Mishal Yousef Saud Al Sabah of the Kuwaiti ruling family. Walker and Al Sabah also headed KuwAm, the backer of Stratesec and Aviation General.

Posted on: 2008/1/28 18:07

See User information
Quote:
Zink:

Jodå....
http://www.pbs.org/newshour/terrorism ... rnational/fatwa_1996.html

Från din favoritsida:
"Grunderna till al-Qaida lades 1988 av Usama bin Ladin i kampen mot den sovjetiska ockupationen av Afghanistan."
http://sv.wikipedia.org/wiki/Al-Qaida

Fel på minst tio år alltså...

Posted on: 2008/1/28 22:49

Anonym
Quote:

sale skrev:
Zink orkar läsa:

Not many, if any, news reports have focused on the unpublicized connections of this Bush administration's family members with politically—and financially—sensitive operations. Business Week recently noted that "dads and sons and other relatives reign so widely in this administration that there have never been so many family combos in an administration at the same time." And the British Economist has said that "George Bush's Washington is a study in family influence." End of storyfew details.

But there are a small number of journalists with enough patience, energetic curiosity and research ability to dig for some of those untold details. One of them is our occasional contributor Margie Burns, a scholarly investigator with a Ph.D. who teaches English literature at the University of Maryland in Baltimore when she is not probing Internet sources for her next article.

She has written for us on White House connections with Halliburton (September 15, 2003); the Bush family's profiteering in Iraq (February 1, 2004); and the right-wing Washington "neocons" who promoted the U.S. invasion of Iraq (May 1, 2004).

or more than 20 years the Bush family has had extensive business ties to Middle East geopolitics. Among other connections, during the 1990s certain suites at the Watergate office building in Washington, rented by the embassies of Saudi Arabia and Kuwait, were also home to a Bush-linked private investment firm.

The investment company, called the Kuwait-American Corporation (KuwAm), backed and largely controlled a security company named Stratesec and an aircraft company named Aviation General. Both Stratesec and Aviation General convened their annual shareholders' meetings from 1999 through 2001 in Suite 900 at the Watergate, then rented by the Saudi embassy.

Marvin P. Bush, the youngest brother of George W. Bush and a director of Stratesec, was reelected annually to his directorship there, near the Saudi Arabian Airlines offices. In 2002, the companies moved their shareholders meetings to the Watergate's Suite 500, held by the Kuwaiti embassy.

När ska du och andra lära er att Marvin P. Bush slutade med sitt engagemang i Stratesec år 2000?

Om du och andra hela tiden kommer med felaktig information så anser jag att jag kan strunta i den hela tiden.

Så ta och kom med korret information i fortsättningen.

Anonym
Quote:

conan skrev:
Quote:
Zink:

Jodå....

Från din favoritsida:
"Grunderna till al-Qaida lades 1988 av Usama bin Ladin i kampen mot den sovjetiska ockupationen av Afghanistan."

Du blandar ihop när organisationer bildades och när de blev allmänt kända och när personer blev allmänt kända.

De var få som intresserade sig för Usama bin Ladens fatwa från 1996 och 1998 tills terrordåden mot USA:s ambassader i Dar es Salaam, Tanzania och Nairobi, Kenya inträffade 7 augusti 1998 och dessa dåd kunde kopplas till Usama bin Laden.

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

sale skrev:
Zink orkar läsa:

När ska du och andra lära er att Marvin P. Bush slutade med sitt engagemang i Stratesec år 2000?

Om du och andra hela tiden kommer med felaktig information så anser jag att jag kan strunta i den hela tiden.

Jag har fakta på mitt svar till dig.DU kommer med felaktig information så lätt att bara förneka är lätt lästhybris.Detta är fakta som är korrekt .Fortsättnig på inlägget ovan..

Aviation General was founded in the early 1980s as Commander Aircraft. It manufactured and sold private planes to international clients. Stratesec was founded as Securacom (formerly the engineering firm Burns and Roe Securacom). It was reinvented shortly after the first Gulf War, and thereafter marketed large security contracts to big clients, including the World Trade Center, Washington's Reagan National Airport and Dulles International Airport, various municipalities and airlines.

Stratesec and Aviation General shared top executives, including Wirt D. Walker III, a distant relative "in the Walker branch of the Bush family," according to a former colleague, and Mishal Yousef Saud Al Sabah of the Kuwaiti ruling family. Walker and Al Sabah also headed KuwAm, the backer of Stratesec and Aviation General.

TIGHT LINKS—The boards and shareholders of the three companies—the investment firm KuwAm, the security company Stratesec, and the aircraft company Aviation General—were tightly connected. Walker, a director at all three companies, was at various times CEO and chairman of the board at Stratesec while at the same time managing director at KuwAm, including when Stratesec hired KuwAm for corporate secretarial services at $2,500 a month. Stratesec, which was de-listed on the American Stock Exchange in the fall of 2002 and went bankrupt, also paid Walker $130,500 annually for consulting, according to its quarterly filings. Both Stratesec and Aviation General are bankrupt now, and KuwAm has relocated its headquarters from the Watergate to Walker's home in McLean, Virginia, a Washington suburb.

Mishal Al Sabah, son of the former Emir of Kuwait and ex-son-in-law of the current Emir, also served on the boards of both KuwAm and Stratesec and sometimes as chairman of KuwAm. Walker and Al Sabah were major shareholders in both companies. According to interviews Walker has given, their close relationship began when Al Sabah came to America at age 15. When Al Sabah turned 21, he invested in Walker's companies, including KuwAm, where another Al Sabah relative also served on the board.

Svara på mitt inlägg om "On the day of the 9-11 attacks, former Israeli Prime Minister Benjamin" med källa hädaneffter zink.

Posted on: 2008/1/29 18:01

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

conan skrev:
Quote:
Zink:

Jodå....

Från din favoritsida:

Du blandar ihop när organisationer bildades och när de blev allmänt kända och när personer blev allmänt kända.

De var få som intresserade sig för Usama bin Ladens fatwa från 1996 och 1998 tills terrordåden mot USA:s ambassader i Dar es Salaam, Tanzania och Nairobi, Kenya inträffade 7 augusti 1998 och dessa dåd kunde kopplas till Usama bin Laden.
including the World Trade Center

Posted on: 2008/1/29 18:05

Anonym
Quote:

sale skrev:
Quote:

zink skrev:

Jag har fakta på mitt svar till dig.DU kommer med felaktig information så lätt att bara förneka är lätt lästhybris.Detta är fakta som är korrekt .Fortsättnig på inlägget ovan..

Marvin Bush was no longer listed as a shareholder by the end of 2000.

http://en.wikipedia.org/wiki/Marvin_Bush

Quote:

Vad har det med 911 att göra?

Quote:

Vad har det med 911 att göra?

Wirt D. Walker III är inte släkt med Bush överhuvudtaget.

Wirt D. Walker III is a descendant of Wirt Dexter Walker, a Chicago railroad magnate. He is not descended from George Herber Walker, the St. Louis banker, who is the great-grandfather of President Bush. Despite the similarity in name, the Securacom company is the only connection between the families.

Det går inte att hitta Wirt Dexter Walker bland Bush släktingar så påståendet att Wirt Dexter Walker III inte är släkt med Bush är riktigt.

http://www.genealogy.com/famousfolks/georgeb/

Quote:

TIGHT LINKS—The boards and shareholders of the three companies—the investment firm KuwAm, the security company Stratesec, and the aircraft company Aviation General—were tightly connected. Walker, a director at all three companies, was at various times CEO and chairman of the board at Stratesec while at the same time managing director at KuwAm, including when Stratesec hired KuwAm for corporate secretarial services at $2,500 a month. Stratesec, which was de-listed on the American Stock Exchange in the fall of 2002 and went bankrupt, also paid Walker $130,500 annually for consulting, according to its quarterly filings. Both Stratesec and Aviation General are bankrupt now, and KuwAm has relocated its headquarters from the Watergate to Walker's home in McLean, Virginia, a Washington suburb.

Vad har detta med 911 att göra?

Quote:

Mishal Al Sabah, son of the former Emir of Kuwait and ex-son-in-law of the current Emir, also served on the boards of both KuwAm and Stratesec and sometimes as chairman of KuwAm. Walker and Al Sabah were major shareholders in both companies. According to interviews Walker has given, their close relationship began when Al Sabah came to America at age 15. When Al Sabah turned 21, he invested in Walker's companies, including KuwAm, where another Al Sabah relative also served on the board.

Vad har detta med 911 att göra?

Quote:

Svara på mitt inlägg om "On the day of the 9-11 attacks, former Israeli Prime Minister Benjamin" med källa hädaneffter zink.

Och vad än Benjamin sa så vad har det med 911 händelserna att göra?

Du och andra försöker koppla ihop världen på ett sätt så allt blir en soppa som inte tål detaljer.

Anonym
Heh, zinks samma gamla mantran. Att ni orkar hålla på att en skriva i den här flams och trams sektorn av forumet?

See User information
Jag var på väg att dras in ytterligare en gång i Zinks ökända cirkelresonemang etc. Men det får vara nog nu. Zink..du vet precis var jag står och du vet nog vad jag hade svarat på dina senare inlägg då vi varit inne på ämnet ett bra tag nu.

9/11 får ligga lågt nu när jag justerar fokus mot andra händelser som rör hemmaplan i större utsträckning än något annat. Ett gott råd till alla är att bara låta dessa skeptiker tyna bort. De har minsann ett stort intresse av forumet, den saken är klar.

/Ice

Posted on: 2008/1/29 18:59

« 1 ... 4 5 6 (7) 8 9 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper