Vakencorner
|
All the proof you need that the USA will bomb Iran in 2008
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Bush Admits He Plans to Attack Iran
At 1:25 in response to reporter who asks whether he will attack Iran Bush states "We will, no if ands or buts." http://www.youtube.com/watch?v=oCBJm1X48XQ
Posted on: 2008/2/5 10:03
|
|||
|
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
|
||||
|
||||
|
Re: All the proof you need that the USA will bomb Iran in 2008
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
This video has been removed by the user. Guess they want the cat back in the bag..
Posted on: 2008/2/12 21:07
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
*ryser* dags att köpa upp lager av kaliumjodid då?!
Som idioterna på apoteket inte ens vet existerar, och de flesta svenskar inte ens vet vad det används till... http://www.fass.se/LIF/produktfakta/a ... &DocTypeID=7&UserTypeID=2
Posted on: 2008/2/12 21:42
|
|||
|
-:Vestrum noscite hostem:-
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Hjälper bara mot radioaktiv jod. Quote: Det är Statens strålskyddsinstitut tillsammans med Räddningsverket och länsstyrelserna som delar ut jodtabletterna. http://www.ssi.se/beredskap/jodtablet ... l.html?Menu2=Jodtabletter
Posted on: 2008/2/12 22:10
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Växte upp i den delen av sverige som drabbades mest av Tjernobyl - nån som vet hur man och OM man kan mäta själv hur det står till med strålning? Då jag inte litar ett dyft på myndigheter!
Och tanterna på apoteket visste inte ens vad det var, vägrade hämta för de trodde inte det ens fanns, sen skulle de börja käbbla med mig VARFÖR jag ville ha dom?? INTE deras ensak för det första, för det andra - dom vet väl inte om jag ska iväg på utlandstjänst och utsätts för strålning där?? Jag har ingen plikt att upplysa skvallerkärringar, oj vad trött jag blev på dom, och dom blev KRÄNKTA för att jag inte ville ha typ kafferep med dom! Dessutom, om nu havsnivån höjs, vi tex får jordbävningar - lär knappast kärnkraftverken stå oberörda.... vattnet kommer kontamineras OCH luft/mark... Detta är inte enbart pga krig alltså som ett raketanfall el dyl. Ja, jag håller med - alla borde ha detta i sitt kit. Inte som att vi är fastbundna i vårt eget lilla samhälle folk reser ju på semester osv till ställen där det finns kärnkraftverk i närheten SAMT att luftströmmar bär strålning vidare!
Posted on: 2008/2/12 22:22
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Hjälper de mot UTARMAT URAN? Stod att det inte hjälper mot annan typ av strålning - men kommer inte utarmat uran just från produktionen inom kärnkraft? Som en restprodukt militären funnit nytt användningsområde för?
För OM det gör det, dvs om tabletterna funkar mot den strålningen också - så är det ÄNNU värre hur militären mörkar detta för SVENSKA SOLDATER... vet om svenska soldater som dött av blodcancer efter utlandsuppdrag - som gått in *direkt* efter flyget lagt bombmattor fulla med utarmat uran, och blivit utsatta för strålningen. Är svenska militärer ointelligenta eller köpta hela högen? (Inte fotsoldaterna nu utan nu snackar vi ledningen...) Dom ljuger ju och förvanskar fakta! BEYOND TREASON - http://www.youtube.com/watch?v=p8coDsyLzTo Nu fattar jag ju planen - nedmontera länders statliga arméer, och inför privata bolag som styrs av eliten. Se bara på Blackwater! Förstod förra Försvarsministern detta, var det därför han avgick??
Posted on: 2008/2/13 10:16
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Eller så kanske det i framtiden inte kommer att behövas militär, bara polis... En värld - utan gränser. Gemenskap, men inte för alla. Alldeles för många gånger i historien har de kriminella eller oliktänkarna satts på öar isolerade, men då tar de ju fortfarande av naturresurserna... "Nu är det slut med daltandet" -- Fredrik Reinfeldt |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jodtabletter skyddar INTE mot strålning i sig.
De är tänkta att användas för att kroppen ska ta upp jodet i tabletterna istället för eventuellt radioaktivt jod, som kan tänkas spridas som en bieffekt av en större kärnkraftsolycka. Så enkelt äre. Får man föreslå riktigt jävligt tjocka blykalsonger istället? ![]() |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login