vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

All the proof you need that the USA will bomb Iran in 2008

See User information
Bush Admits He Plans to Attack Iran

At 1:25 in response to reporter who asks whether he will attack Iran Bush states "We will, no if ands or buts."

http://www.youtube.com/watch?v=oCBJm1X48XQ

Posted on: 2008/2/5 10:03
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: All the proof you need that the USA will bomb Iran in 2008

See User information
Quote:

gaston skrev:
Bush Admits He Plans to Attack Iran

At 1:25 in response to reporter who asks whether he will attack Iran Bush states "We will, no if ands or buts."

http://www.youtube.com/watch?v=oCBJm1X48XQ

This video has been removed by the user.

Guess they want the cat back in the bag..

Posted on: 2008/2/12 21:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
*ryser* dags att köpa upp lager av kaliumjodid då?!

Som idioterna på apoteket inte ens vet existerar, och de flesta svenskar inte ens vet vad det används till...

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/a ... &DocTypeID=7&UserTypeID=2

Posted on: 2008/2/12 21:42
-:Vestrum noscite hostem:-

See User information
Jodtabletter är avsedda att användas av befolkningen i närheten av kärnkraftverk om radioaktiv jod skulle spridas i luften vid eventuell kärnkraftolycka. Tabletterna används som förebyggande behandling mot sköldkörtelpåverkan.

Vid en kärnkraftolycka sänds meddelandet om jodtabletter i radio.

Tabletterna skyddar ej mot annan typ av strålning från radioaktiva ämnen.

Vad menas? Vadå annan typ av strålning?
Funkar dom bara mot kärnkraftverk?
huh?

Tack för tippset iaf, kände jag inte till innan, man borde faktiskt köpa på sig o ha hemma, bara för att..

Posted on: 2008/2/12 21:48
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Quote:

emil322 skrev:
Vad menas? Vadå annan typ av strålning?
Funkar dom bara mot kärnkraftverk?
huh?

Hjälper bara mot radioaktiv jod.

Quote:
Det är Statens strålskyddsinstitut tillsammans med Räddningsverket och länsstyrelserna som delar ut jodtabletterna.

En kärnkraftsolycka kan i värsta fall medföra utsläpp av radioaktiv jod. Skulle man andas in radioaktiv jod kommer den att koncentreras i sköldkörteln. Det ger en ökad risk att få sköldkörtelcancer. Tar man jodtabletter innan man nås av utsläppet, mättar man sköldkörteln och den kan då inte ta till sig skadlig jod.

http://www.ssi.se/beredskap/jodtablet ... l.html?Menu2=Jodtabletter

Posted on: 2008/2/12 22:10

See User information
Växte upp i den delen av sverige som drabbades mest av Tjernobyl - nån som vet hur man och OM man kan mäta själv hur det står till med strålning? Då jag inte litar ett dyft på myndigheter!

Och tanterna på apoteket visste inte ens vad det var, vägrade hämta för de trodde inte det ens fanns, sen skulle de börja käbbla med mig VARFÖR jag ville ha dom?? INTE deras ensak för det första, för det andra - dom vet väl inte om jag ska iväg på utlandstjänst och utsätts för strålning där?? Jag har ingen plikt att upplysa skvallerkärringar, oj vad trött jag blev på dom, och dom blev KRÄNKTA för att jag inte ville ha typ kafferep med dom!

Dessutom, om nu havsnivån höjs, vi tex får jordbävningar - lär knappast kärnkraftverken stå oberörda.... vattnet kommer kontamineras OCH luft/mark...

Detta är inte enbart pga krig alltså som ett raketanfall el dyl.

Ja, jag håller med - alla borde ha detta i sitt kit. Inte som att vi är fastbundna i vårt eget lilla samhälle folk reser ju på semester osv till ställen där det finns kärnkraftverk i närheten SAMT att luftströmmar bär strålning vidare!

Posted on: 2008/2/12 22:22

See User information
Hjälper de mot UTARMAT URAN? Stod att det inte hjälper mot annan typ av strålning - men kommer inte utarmat uran just från produktionen inom kärnkraft? Som en restprodukt militären funnit nytt användningsområde för?

För OM det gör det, dvs om tabletterna funkar mot den strålningen också - så är det ÄNNU värre hur militären mörkar detta för SVENSKA SOLDATER... vet om svenska soldater som dött av blodcancer efter utlandsuppdrag - som gått in *direkt* efter flyget lagt bombmattor fulla med utarmat uran, och blivit utsatta för strålningen.

Är svenska militärer ointelligenta eller köpta hela högen? (Inte fotsoldaterna nu utan nu snackar vi ledningen...) Dom ljuger ju och förvanskar fakta!

BEYOND TREASON - http://www.youtube.com/watch?v=p8coDsyLzTo

Nu fattar jag ju planen - nedmontera länders statliga arméer, och inför privata bolag som styrs av eliten. Se bara på Blackwater!

Förstod förra Försvarsministern detta, var det därför han avgick??

Posted on: 2008/2/13 10:16

Anonym
Quote:

J-Darc skrev:
Nu fattar jag ju planen - nedmontera länders statliga arméer, och inför privata bolag som styrs av eliten. Se bara på Blackwater!

Förstod förra Försvarsministern detta, var det därför han avgick??

Eller så kanske det i framtiden inte kommer att behövas militär, bara polis... En värld - utan gränser. Gemenskap, men inte för alla. Alldeles för många gånger i historien har de kriminella eller oliktänkarna satts på öar isolerade, men då tar de ju fortfarande av naturresurserna...

"Nu är det slut med daltandet"
-- Fredrik Reinfeldt

Anonym
Jodtabletter skyddar INTE mot strålning i sig.
De är tänkta att användas för att kroppen ska ta upp jodet i tabletterna istället för eventuellt radioaktivt jod, som kan tänkas spridas som en bieffekt av en större kärnkraftsolycka.

Så enkelt äre.

Får man föreslå riktigt jävligt tjocka blykalsonger istället?

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper