vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Anonym
Islamiseringen av sverige tar fart
Sveriges första moske kom till Göteborg år 1976 (200 år efter att Illuminatis skapades) och mosken kom till Göteborg året efter att Olof Palmes regering beslutat att sverige ska bli ett mångkultuellt år

(Om det här)
http://tankefrihet.se/forum/index.php ... 4aefd6da0a012&topic=148.0

Albert-Pike skriver i sin bok om hur araber ska inkvarteras i västvärlden och vi ser tydligt hur "sveriges politiker" följer dessa dikterade önskemål som om det vore "livets vägvisare"

En del citat som våra makthavare de senaste åren kläckt ur sig, talar för sig själva

"Mohamed ska alltid gå före svennson" Sade Mona Sahlin.

Jens Orback sade i en intervju igentligen dessa ord

""Vi måste vara öppna och generösa mot muslimer och islam för när vi blir i minoritet kommer dom att göra likadant tillbaka mot oss."

Carl Bildt som kanske agerat som sveriges statsminister i ett decienum skriver i sin bok "uppdrag europa" om hur han ser fram emot en modern form av islam i vårt land.

Och inom loppet av 30 år har islam satt sina spår i sverige mer än någon annan relgion eller kultur

Mosker finns idag i i hela sverige i söder finns "rosengårds moske"
Som enligt svensk radio räknas som en av de 7 största kulturella tingen i vårt land och jämställdes där med regelskeppet vasa och Visby ringmur.

I väst har du en en moske i trollhättan och i ALE finns ett "halalslakteri" som dagligen ägnar sig åt djurplågeri.
I östra regionen finns uppsala moske och nu ska även "umeå" berikas med en 22 meter hög moske och alla partier i Umeå ser possitivt på detta för att citera de KRISTNA-demokraterna
"det är mera konstigt än att bygga en kyrka. Det enda viktiga är att den passar i kommunens detaljplan"

Göteborg som lade grunden för islamiseringen i sverige vill ju inte vara sämre och planerar nu 2 nya mosker i Göteborg
den ena planeras ligga i det natursköna "rambergsvallen" och bekostas även av "saudarabien" (som redan år 1991 blev beviljade marken i detta naturresenvat)
(protestera här) www.ramberget.se

Förorten Angered i norra göteborg har planerar via den statligt finaserade stiftelsen "Sveriges muslimska stiftels" att bygga ett muslimsk köpcentrum i denna förort.

Muslimerna i sverige blir allt fler och fler och har erbjuds allt som ofta "special-lagar" för att integreas i det "kultur-lösa" sverige som specialmat, (inte bara i skolor utan även på landets fängelser)
Kvinnor i militärtjänsten får dispans och får göra lumpen med burka osv osv

Muslimerna i sverige nöjer sin inte med detta utan utan kräver egna lagar i sverige.

http://www.metro.se/se/article/2006/04/28/06/4446-22/

Islam är idag det absolut största hotet mot den svenska folkgemenskapen och sprider sig likt ett virus!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Islamiseringen av sverige tar fart
En länk är fel

http://www.ramberget.com/

Ska det vara (går ej redigera ju)

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Divide and conquer

Regeringen ökar arbetskraftinvandringen för att få ner lönerna och urholka arbetsrätten , sprider myten om att sverige blir islamiserat, "svenskar" riktar ilskan mot invandrarna istället för mot regeringen. Divide and conquer.

Jag är emot arbetskraftsinvandring (med vissa undantag), däremot sånna som flyr från krig och förföljelser ska vi ge skydd.

Sossarnas misslyckade invandringspolitik har skapat segregering och rasism.

Posted on: 2008/2/14 1:10
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete

See User information
Resized Image

Resized Image

Resized Image

Resized Image

Resized Image

Posted on: 2008/2/14 3:04

Anonym
Ett land med nästan över en miljon arbetslösa är nog knappast i behov av arbetskraft
Sedan är det offeciella siffror att inte ens sex procent av sveriges invandrare har asylskäll.

Segrigationen du talar om är delvis oxå en naturlig följd då, de olika etniska grupperna flyttar till varandra och byter lägenheter sinns emellan.

Tror du på fullaste allvar att muslimer vill överge många av sina normer och värderingar för att uppfostra sina barn med mer svenska normer ?
Mångkultur och intergration är skadligt för både svenskar och invandrare och ingen av oss vill igentligen ha det mångkulturella samhället.
ALLAh VILL HA SITT EGET FOLK ATT LEVA MED!

Det mångkulturella sverige måste upphöra MÅNGKULTUR leder automatiskt till segrigation och krimminalitet

Edited by maggot on 2008/2/14 6:58:56

Anonym
JAG VET!

Vi bildar förening och kräver våra egna lagar här i Sverige.

Bara sätta igång och spåna....

- Inga bygglov behövs för ekologiska hus i lera och halm...
....

Anonym
var det någon som sa divide and conquer här?

jag vet att du saknar helt vett masken men jag väntar fortfarande på din första tråd som inte grundar sig i hat till dina med människor..

å andra sidan är detta vaken.se

till och med makten här inne grundar sig i att reglera ondskan..

genom ip banningar och utelåsning av grundläggande kritiker mot deras vägnar..

makten har ju trots allt monopol på godhet..

:LOL:

Anonym
Quote:

al-capone skrev:
var det någon som sa divide and conquer här?

jag vet att du saknar helt vett masken men jag väntar fortfarande på din första tråd som inte grundar sig i hat till dina med människor..

å andra sidan är detta vaken.se

till och med makten här inne grundar sig i att reglera ondskan..

genom ip banningar och utelåsning av grundläggande kritiker mot deras vägnar..

makten har ju trots allt monopol på godhet..

:LOL:

Jag har startar en mängd trådar på vaken.se och ingen hatrelaterad (vad jag vet)

Sedan vet de flesta här inne redan varför du är ip-bannad och jag har inte stöt på en enda här inne som stödjer dig.

See User information
Quote:

maggot skrev:
Ett land med nästan över en miljon arbetslösa är nog knappast i behov av arbetskraft
Sedan är det offeciella siffror att inte ens sex procent av sveriges invandrare har asylskäll.

Segrigationen du talar om är delvis oxå en naturlig följd då, de olika etniska grupperna flyttar till varandra och byter lägenheter sinns emellan.

Tror du på fullaste allvar att muslimer vill överge många av sina normer och värderingar för att uppfostra sina barn med mer svenska normer ?
Mångkultur och intergration är skadligt för både svenskar och invandrare och ingen av oss vill igentligen ha det mångkulturella samhället.
ALLAh VILL HA SITT EGET FOLK ATT LEVA MED!

Det mångkulturella sverige måste upphöra MÅNGKULTUR leder automatiskt till segrigation och krimminalitet

Jag vet att de flesta inte är här pga asylskäl (jag skrev att jag var emot arbetskraftsinvandring, vilket jag blir kallad rasist för av vissa pundhuvuden) Ju större arbetslöshet desto större makt får arbetsgivaren att köra med sina arbetare, passar det inte det han säger så finns det 10 st nya som kan ta ens plats.

Självklart ska invandrare anpassa sej till våra lagar, men dom ska ju inte behöva överge hela sin kultur eller religion. sossarnas politik var att sammla alla i ghettoliknande förorter, vi har råslätt här i jkpg, blir ju ett utanförskap som skapar hat åt båda håll. Man måste blandas och lära av varandra om invandrarna hålls instängda i förorten så kan dom ju inte anpassa sej till våra lagar eller hur? Jag skyller det mesta på sosseregimen, större hycklare finns inte

Posted on: 2008/2/15 1:13
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete

Anonym
Quote:

InBlood_I_Trust skrev:

Självklart ska invandrare anpassa sej till våra lagar, men dom ska ju inte behöva överge hela sin kultur eller religion. sossarnas politik var att sammla alla i ghettoliknande förorter, vi har råslätt här i jkpg, blir ju ett utanförskap som skapar hat åt båda håll. Man måste blandas och lära av varandra om invandrarna hålls instängda i förorten så kan dom ju inte anpassa sej till våra lagar eller hur? Jag skyller det mesta på sosseregimen, större hycklare finns inte

Detta låter som det skulle komma från vilken människa eller politiker som helst.
Frimuraren Lenin sade att "folken ska blandas" för att på sått sätt kunna skapa EN kultur och EN RAS och radera mångfallden i världen.
Felet är just denna "ömsesida intergration".
I förorter så flyttar de olika invandrargrupperna sins emellan för att slippa integrera sig med andra folkslag eftersom ingen vill igentligen ha mångkultur.
Jag skulle vilja påstå att det är "intergrationen" och "mötena" som skapar hat eftersom båda parter blir tvunga att ge avkall på sina värderingar och traditioner och gemensamt bilda en ny "kultur" som alltid resuluterar i "ingen kultur alls"
De flesta muslimer vill givetvis inte integrera sig i sverige därav de skapar egna dagis mm
(vilke är bra för jag vill inte integrera mig i deras samhälle)

See User information
Quote:

InBlood_I_Trust skrev:
Regeringen ökar arbetskraftinvandringen

What???

Sverige har ingen arbetskraftsinvandring att tala om, det har fackmaffian med sina utpressningsmetoder effektivt satt stopp för.
Sverige har en enorm bidragsinvandring, en massimport av valboskap till sossarna.

Så här ser det t.ex. ut i ett valdistrikt i Rosengård i Malmö: http://www.val.se/val/val2006/slutlig ... kt/12/80/0910/roster.html

Posted on: 2008/2/16 14:10

Edited by zpz2 on 2008/2/16 14:37:53

Anonym
Quote:

Sverige har en enorm bidragsinvandring, en massimport av valboskap till sossarna.

Det där låter ju som en konspirationsteori.

Anonym
ZPZ2

Detta måste vara det bästa du någonsin skrivit.

See User information
Om Maggot läste på lite om Islam så kanske han inte skulle se det endast som ett hot?

Posted on: 2008/2/18 14:14

See User information
Wikhall, postar detta kapitel till dig. Hoppas att den faller i intresse?

Bearbetning av ofruktbart land: (Ihya ul-Mawat)

Ofruktbart land (Mawat) är land, vilket inte har någon ägare, och ingen utvinning äger rum från landet. Dess bearbetning betyder att plantera på det så som skogsplantering eller att bygga på det. I andra ord, använda det i någon form som betyder bearbetning (Ihya).

En person som bearbetar ett (dött) land gör det till hans egendom. Allah´s Profet (saw) sa: ”Vem helst som bearbetar ett dött land, blir hans.” Han (saw) sa också: ”Vem helst som omringade ett land med ett staket blir hans.” Och han (saw) sa: ”Vem helst som får hans hand över någonting före någon annan Muslim, det är hans.”

Det är ingen skillnad i dess betydelse mellan en muslim och dhimmi (icke-muslimsk medborgare av den islamska staten), eftersom Ahadith är absolut i deras form utan restriktioner, och eftersom vad Dhimmi tar från insidan av dalarna, skogarna och topparna av bergen är hans egendom, och det är inte tillåtet att ta det ifrån honom. Det är bara att lägga beslag på för det döda landet och blir hans egendom. Detta är allmänt i varje land, hur vida det är Dar ul-Islam eller Dar ul-Harb, och hur vida det var Ushri eller Kharaji land. Hur som helst, villkoret av besittning är att arbeta med landet inom loppet av tre år efter att man har tagit dess besittning, och att fortsätta denna berikning genom att använda och bruka landet. Om någon inte använder landet under de första tre åren av hans besittning, eller om han försummade det under tre följande år efter det, då förlorar han sin rätt som dess ägande. Umar ibn Al-Khattab sa: ”Den som omringar ett land har ingen rätt i det efter tre år.” Umar gjorde detta uttalandet och upprätthöll det i närvaron av Sahabah, som inte gjorde motstånd, bekräftade deras Ijma’a (samstämmighet).

Posted on: 2008/2/18 14:19

Anonym
Quote:
Wikhall, postar detta kapitel till dig. Hoppas att den faller i intresse?

Varför just till mig? Har jag missat något?

See User information
Beträffande:
Quote:
- Inga bygglov behövs för ekologiska hus i lera och halm...
....

Posted on: 2008/2/18 15:26

Anonym
Så det är inte det är skrämmande att det idag finns 1,5 miljarder människor som lever efter en förvirad våldsutövande pedofil med 12 fruars ord som dikterades för 1400 år sedan.

Lars viik ?

Du är ju själv muslim och borde väl då vilja ersätta svenska normer och lagar med muslimska lagar och värderingar

See User information
Liberaler odlar inte tama imamer Av Carl Rudbeck

Den som bara för någon vecka sedan betvivlade att vi lever i en galen värld kan inte längre göra det. Svenska ministrar och engelska biskopar har berövat oss hoppet att det finns lite sunt förnuft och vett hos de höga herrar som är satta att styra oss.

Högskole- och forskningsminister Lars Leijonborg (fp) gick ut med ett förslag att staten borde ombesörja utbildning av imamer. Rowan Williams, ärkebiskop av Canterbury och den anglikanska kyrkans gudfader, boss of bosses, undrade om inte delar av sharia kunde införas i England. Sharia är den huvudsakligen på Koranen grundade religiösa lag som fundamentalistiska muslimer anser skall styra alla aspekter av människans liv från vaggan till graven. Båda förslagen är märkliga och inget hör hemma i en västerländsk demokrati.
Lars Leijonborg har gjort sig av med de sista resterna av sitt liberala arv. Han menade att det var ett rättvisekrav att staten skulle hjälpa till med att utbilda imamer. Nu är det ju så att staten inte ens utbildar präster, det ombesörjs av Svenska kyrkans pastorala institut. Däremot tillhandahåller staten teologisk utbildning vid några universitet. Det är en kvarleva av en svunnen tid då stat och kyrka stod varandra nära. Om Leijonborg hade tänkt radikalt och liberalt hade han väl snarare lagt ner de teologiska fakulteterna och låtit den värdefulla forskning som bedrivs där integreras i andra ämnen, bland andra antikens historia och semitiska språk.
Sitt tal om att det är en rättvisefråga tror väl knappast Leijonborg ens själv på. Syftet är ett annat som vanvördigt kan beskrivas så här: att odla tama imamer, alltså imamer som formats av det svenska utbildningssystemet och inte av det saudiarabiska, imamer som resonerar som folkpartister, inte som wahhabiter.

Leijonborg verkar inte ha funderat igenom sitt förslag. Menar han på fullt allvar att det är statens uppgift att styra hur religiösa grupper tänker och dyrkar sin gud? Det borde vara en grundläggande självklarhet för en person som varit ledare för ett liberalt parti att staten håller sig borta från religiösa frågor som i allra högsta grad hör privatlivet till.
Kommer den föreslagna utbildningen vara öppen för alla? Det är inte troligt. Så vad Leijonborg förordar är skattepengar till en utbildning som antagligen kommer att utesluta kvinnor och oliktänkande.
Om det nu är ett rättvisekrav, varför då inte utbilda också andra religiösa grupper? Men jag är övertygad om att katolska kyrkan skulle tacka nej till en statlig svensk utbildning av religiösa funktionärer. Den saken sköter den själv. Det bör muslimerna också göra.
Även om Leijonborgs tanke var dum så var den kanske godhjärtad. Men dess konsekvenser är olyckliga. Den förstärker bilden av muslimerna som ett främmande inslag; de måste reformeras enligt en statlig mall för att få full hemortsrätt i Sverige.

Men det är inget emot Rowan Williams tankar om att delar av sharia skall börja tillämpas i England. När vissa extrema grupper var inne på liknande tankegångar i Sverige för ett par år sedan möttes de av ett närmast enhälligt avståndstagande. Alla dessa idéer är livsfarliga. Liksom Leijonborgs underblåser de föreställningar om att muslimer svårligen låter sig anpassas till det västerländska rättssamhället. Williams bortser dessutom från att många muslimer har flytt från länder där sharia tillämpas; de har kommit från till exempel Iran för att slippa de lagar som ärkebiskopen nu vill införa.
Framför allt går hans bisarra utspel rakt mot ett av det västerländska samhällets fundament: en lag som gäller för alla. Visst tummas det ibland på den principen också i dagens Västeuropa (politiker och de mycket rika verkar ofta stå över lagen) men ännu har ingen kommit på idén att också formellt ändra lagstiftningen för dessa grupper.
Muslimerna själva måste protestera mot dessa förslag på kränkande särbehandling. Utan att själva begripa det spelar både Leijonborg och Williams i händerna på just de grupper som ogillar islam.
Nu finns förstås inget som hindrar att ett muslimsk äkta par rådfrågar en imam i civilrättsliga frågor liksom ett katolskt par kan rådfråga sin präst. Men om det uppstår en konflikt i synen på till exempel familjen mellan sharia (eller katolska kyrkans uppfattning) och den sekulära lagens syn finns det inget utrymme för kompromisser eller samtal.
De i demokratisk ordning stiftade lagarna gäller. Punkt. Slut.

http://sydsvenskan.se/opinion/article301844.ece

Som det kan gå till när man blandar kodar med morrötter:)
En fråga till Dan är detta bra eller passar det på soptippen?

Posted on: 2008/2/18 17:16

See User information
Lejonborgs förslag är inget att ha, bara att kasta på soptippen. Det finns ett mycket svagt stöd om detta bland muslimer och orsaken till varför han lägger fram detta är att få kontroll över svenska Imamer, vilket ger kontroll över moskéer och övriga muslimer.

Andra förslaget är mer intressantare angående Sharia. Om man väl sätter sig in i lagen så finner man otroligt mycket bra, något som aldrig tas upp i debatten. Jag håller på att översätta en bok på 300 sidor om ekonomi i Sharia, jag tror att t.om. Maggot skulle finna mycket positiva delar i den. ;)

Posted on: 2008/2/18 18:51

Anonym
Quote:

Dan skrev:
Lejonborgs förslag är inget att ha, bara att kasta på soptippen. Det finns ett mycket svagt stöd om detta bland muslimer och orsaken till varför han lägger fram detta är att få kontroll över svenska Imamer, vilket ger kontroll över moskéer och övriga muslimer.

Andra förslaget är mer intressantare angående Sharia. Om man väl sätter sig in i lagen så finner man otroligt mycket bra, något som aldrig tas upp i debatten. Jag håller på att översätta en bok på 300 sidor om ekonomi i Sharia, jag tror att t.om. Maggot skulle finna mycket positiva delar i den. ;)

Lars Lejonborg,Fredrik Reinfeldt, Mona Sahlin mm är människor som arbetar för föra in muslimer och integrera dom i detta samhälle.
Varför är det så tror du dan ?
Varför byggs mosker i sverige av statliga pengar ?
Varför läggs människor arv till muslimska föreningar ?
Varför går det inte en dag utan någon krönikor beklagar sig om den ska "islamofobin" som är så dagligt förekommande i svensk media men som aldrig syns ?
Idag var det denna
http://www.metro.se/se/article/2008/02/15/16/0551-45/index.xml

Är "sveriges muslimska råds" förslag om speciallagar oxå något som hör hemma på förslagens soptipp ?

Jag har läst lite på alternativ media och tycker inte det är så dumt nej.
Tycker islam har bra sidor men jag är inte så dum att jag köper ett helt koncept oavsett om det heter "islam", "etnopluralism", "kristendom" mm mm

See User information
Till Maggot,

1. Man vill avprogramera dom.
2. Även Saudiska, inget av dem är bra.
3. Har du fakta om detta?
4. Båda sidor för sin talan, men studera TT så får du en annan bild.
5. Du syftar till SMF och inte SMR? Men förslagen var Aldebes och inte förankrat i SMF, men förslagen var intressanta.

Posted on: 2008/2/19 12:39

Anonym
1

Jaha ?
Så araber/somalier är alltså ett mer öppesinnat och intellegent folk en ex europer och "somalias befolkning" hotar hela den nya världsordningen och måste snabbt till europa för att bli "fördummande"

Ja det krylar ju av somaliska och arabiska vetenskapsmän,forskare,fredsmäklare,uppfinnare mm

2 Du tycker alltså som muslim det är fel att det byggs mosker i sverige
(jag tycker de som finns ska rivas)

3
http://www.arvsfonden.se/Pages/NewsArticlePage____15511.aspx
http://www.arvsfonden.se/Pages/NewsArticlePage____15495.aspx

4
Det är en tidning men kan inte så mycket där heller

5

Stödjer du förslagen eller inte ?

See User information
1. Den nya värdsordningen är ju att demokratisera jorden, det är ju uppenbart från texten ”Novus Ordo Seclorum".

2. Nej, jag förespråkar ett 99% skattefritt samhälle där man betalar själv för byggandet istället för skatt.

3. Sensus borde kastas i soptunnan.

4. Jag hoppas att du missuppfattade mitt svar, eftersom TT är ingen tidning.

5. Jag stödjer Sharia.

Posted on: 2008/2/19 18:19

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper