vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Free Energy - No Fuel Magnetic Motor

See User information

Posted on: 2008/2/16 13:21
-:Vestrum noscite hostem:-
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Free Energy - No Fuel Magnetic Motor

See User information

Posted on: 2008/2/16 13:27
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Jag såg nån grej med pendlande magneter och kulor på en skiva som hade hållit igång väldigt länge. Inte något man kunde utvinna någon större energi ur, men ändå intressant. Kommer inte ihåg varifrån dock.

See User information
*SKRATT* shit Compu du är rolig *fniss*

Ah typ ja kommer ihåg en grej, som liksom snurrade, sådär ballt, liksom länge va... men jag vet inte...

Får mig att tänka på humor-gänget.. där en snubbe kom in med värsta uppfinningarna... men där det alltid slutade med "ah JUUUST ja... tänkte jante på..."

Var det Nile City?
http://www.youtube.com/results?search_query=nile+city&search_type=

Eller var det Yrrol? =
http://www.youtube.com/watch?v=uEJ0j0YnqxI

Äh tusan jag minns inte! *garv* Är lika förvirrad jag!
Sådär låter jag faktiskt i mina uppfinnar-tankar.. man tar typ en grej och tvinnar ihop den med en mackapär åsså knäpper man på den med en sån där pryl...

Posted on: 2008/2/16 14:42

See User information
"...tänkte inte på det" är ju uppfinnaren från Lorry.

Och nej, det går inte att utvinnna energi gratis med mirakelmaskiner. Termodynamikens lagar gäller.

Posted on: 2008/2/16 14:57

Anonym
Här är den. Det var novax som postade... Inget skämt från min sida. Den här gången

Edited by computerror on 2008/2/16 16:07:18

See User information
zpz2 - du vet väl att lagar är till för att brytas?

"Och nej, det går inte att utvinnna energi gratis med mirakelmaskiner. Termodynamikens lagar gäller."

Det DÄR tvärsäkra uttalandet tror jag inte ett ögonblick på!

Posted on: 2008/2/16 17:27

See User information
Quote:

J-Darc skrev:
zpz2 - du vet väl att lagar är till för att brytas?

"Och nej, det går inte att utvinnna energi gratis med mirakelmaskiner. Termodynamikens lagar gäller."

Det DÄR tvärsäkra uttalandet tror jag inte ett ögonblick på!
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... 42&forum=5&post_id=80548&
POWER..

Posted on: 2008/2/17 16:24

See User information
det ät klart som fan det går att utvinna gratis energi även inom dom lagar som jäller.

Det råkar ju bara vara så att under viss förhållanden så stämmer inte dessa lagar längre och går man rätt väg så funkar det fortfarande att få ut mer än man lägger in.

Men allt detta är ju tyvärr inte MS vetenskap och har bara gömts undan i ca 100år (tillsammans med sinn/sinna upptäckare) från att den upptäcktes. Så det är inget ZPZ ska bry sin lilla hjärna med.

Posted on: 2008/3/10 18:59
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.

See User information
Gäsp.
Väck mig när du lyckats bygga ihop nåt som funkar.

Och nej, ingen har hittills lyckats visa att det går och allt vi vet om världen tyder än så länge på att det inte går. Om det gick skulle det få mycket absurda och inte minst farliga konsekvenser, fanns det någon mekanism som tillät energi att skapas ur ingenting borde man kunna genom utnyttja denna princip i stor skala göra så att okontrollerade mängder energi alstras i stil med en atombomb. (en atombomb fungerar genom att energi frigörs genom atomklyvning i ett accelererande förlopp)

Posted on: 2008/3/10 19:35

See User information
Quote:

zpz2 skrev:
Om det gick skulle det få mycket absurda och inte minst farliga konsekvenser, fanns det någon mekanism som tillät energi att skapas ur ingenting borde man kunna genom utnyttja denna princip i stor skala göra så att okontrollerade mängder energi alstras i stil med en atombomb. (en atombomb fungerar genom att energi frigörs genom atomklyvning i ett accelererande förlopp)

Du kan inte tänka dig att detta är en av anledningarna till att vi inte har sån teknik idag?
Hadde jag en uppfinning som kunde frigöra oändligt med energi och jag med säkerhet ser att värdlden inte är redo för sån teknik skulle jag tveka på att släppa den och börja fundera hur fan jag ska göra med min upptäckt om jag ska få ut den utan att nån galning spränger planeten.

Ett alternativ är att en regergin får tag på tekniken och kan använda den i eget syfte, vad nu det kan vara...

En ytliggare anledning är att det inte skulle gå att ta betalt för energin, och ingen (specielt nångon som känar miljarder på dages system) skulle vilja byta dagens system mot ett där han/hon slutar käna sinna pengar och tappar en stor del av sin makt genom att ingen längre är beroende av hans produkt.

Norrmannen som det pratades om i någon annan tråd hadde byggt en maskin med en kula som snurrade oavbrutet med hjälp av magneter och pendlar.

detta företag har byggt en motor med en efektivitet på ca 300% eller mer.
http://www.innovativetech.us/100123/index.htm

Samt att Tesla m.f själva pratar om observationer dom har gjort där dom lyckats framställa fri energi eller annat som du och vetenskapen idag fortfarande säger är omöjligt.
Lägg också till alla dom hundratals eller tusentals "hobby-fixare" som lyckats bygga olika system genom åren.

Förresten blir ju en atombomb ett exempel på hur något kan accelerera i stil med hur en evighets maskin skulle göra, dock på ett mindre kontrolerbart sätt. (ja, jag är medveten om hur en kärnkraft reaktor funkar)

Jag lovar att komma och hälsa på dig när ja byggt nått så kan du stå och klia dig i huvet tills du blöder medans du försöker hitta vad det är för fuffens med den. ;)

Posted on: 2008/3/10 20:56
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.

See User information
Lite nya tankebanor skadar inte......

http://www.youtube.com/watch?v=paxI4y_WmZI

Posted on: 2008/3/10 22:15
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper