vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 16 17 18 (19) 20 21 22 ... 27 »

Re: Den oberoende 911 undersökningen

See User information
Quote:
Varför den aggresiva tonen?

Varför inte ?

Hur kan man komma på idén att försöka försvara Zink på det här forumet ? Fattar ni inte att hans enda roll här tycks vara att hålla fast folk i ändlösa diskussioner och cirkelargument ? Ta en titt på er själva och fråga er vad ni får ut av att fortsätta stångas med någon som absolut inte har för avsikt att få en inblick i vad som verkligen pågår. Ni tror väl ändå inte att Zink kommer hit i förhoppning att bättre förstå vad vi står inför i världen ?

Hur många i den här tråden ägnar sig överhuvudtaget åt det som direkt påverkar vårt eget svenska samhälle ? Ni måste lära er att vi omöjligt kan få jordens, ja inte ens sveriges totala befolkning att förstå vad som är på gång. Ni måste välja bland folk och själv ägnar jag främst min tid åt familj, släkt och de närmaste vännerna. Dessa människor är de jag vill ge en chans. Om jag väljer att inte ägna tid åt folk som drar sig för att ens titta på informationen varför i hela helvete skulle jag då bemöda mig med att försöka övertyga Zink ?

Än en gång..Zink är inte här för att förstå utan för att hålla de mest uttalade av oss i en ändlös diskussion om wtc-bomber och wtc-strukturer, 9/11 hit och 9/11 dit. Försök få in Zink i en diskussion om imperiebyggandet som pågår på vår egen bakgård.

Bara för att sätta allt i perspektiv: Hur många har ens TITTAT på tråden om Common Purpose. Se över era prioriteringar. Sanningen om 9/11 kommer om 30 år eller aldrig. Brottslingarna själva sitter på bevismaterialet. TOUGH LUCK.

Så enkelt uttryckt så ger jag inte mycket för tafatta försök att försvara Zink. Jag har genomskådat honom för länge sedan och använder den ton jag behagar. Stäng mitt konto om det inte passar.

Fan, alltså VAKNA !!.

Posted on: 2008/2/22 16:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

paskharen skrev:
Absolut, självklart kan ett plan avvika och eftersom du verkar tro att det är ganska mycket "djungelns lag" och "du får flyga hur du vill" i luften så förstår jag att du tror att flygledningscentralen tänkte att "kolla där är fyra flygplan som inte flyger som de ska, oh well, de har nog bara fått nått problem".

Nu är det inte riktigt så det fungerar. Om det är något fel på planet som inte gör att planet kommer att kracha mycket snart så ska planet först kontakta flygledningscentralen och sen få en ny rutt som det följer. I väligt sällsynta fall så händer det att ett flygplan får enorma fel på sin förmåga att komunicera med omvärlden, tillexempel då en blixt slår ned i planet, reglerna som gäller då är att planet ska fortsätta på sin tidigare rutt medans den försöker få kontakt med omvärlden. Den 11 september har du 2 plan som utan att säga ett ljud avviker från sin bana och vägrar svara på anrop. De bryter helt klart mot gällande regler. Man visste att planen förmodligen var kapade, man visste var de var, det var inte exremt avlägset utan i New York (staten), det var inget fel på NORAD, så var FAN är jaktplanen som ska kolla upp vad som händer? Jag vet att många amerikanera ställer samma fråga men precis som för dig så funkar det inte med deras världsbild att det skulle vara staten som ligger bakom.

Om du satt i en flygledning och så säger någon från ett av planen du ser på radarn ”vårt plan är kapat” .

Antar du då
1. Att planet ska skjutas ned omedelbart
2. Att planet ska flyga in i en byggnad om en halvtimme.

Eller
1. Du kontrollerar om planet verkligen är kapat med den som meddelat detta.
2. Du fattar att planet är kapat men vet inte riktigt vad du ska göra nu.

Detta senare är vad som verkligen hände och som finns inspelat:

http://www.thememoryhole.org/911/911-ong-tape.htm

Titta på utskriften och tänk på hur svårt de är att fatta att ett plan är kapat.

Quote:

Nu börjar dina argument knaka i fogarna tycker jag. Jag menar om du är ute och kör, pratar i telefon med någon som ger dig en vägbeskrivning och din mobil dör samtidigt som du får punktering. En liten bit fram ser du att det ligger en verkstad men du måste sköra runt för det är på fel sida av en motorväg. Då har du inget sätt att medela dig med han som gav dig vägbeskrivning och du måste ta dig till en verkstad så absolut snabbt som möjligt. Eftersom det med ett plan är uppe i luften så kan det ju vara en fråga om liv och död så vi kan anta att det måste gå sjukt fort. Trots det så kommer du att hålla dig till vägen, du kommer köra runt för att komma till verkstaden. Anledningen är att det är det säkraste för båda dig och alla andra. Du kör inte bara över refugen i mitten av motorvägen och bränner snabbt över på den andra sidan för där är det ingen väg, det skulle vara aldeles för osäkert. På samma sätt är det i luften, det finns vissa "vägar" som man håller sig till, allt annat vore för farligt för alla parter. Dessa flygplan höll sig inte till några vägar, de var bara ute och flög lite som de ville. Så beter sig ingen pilot, det görs bara inte. De visste att planen var kapade.

Du glömmer hur kort tid de hade på sig.

Flight 11 lyfte från Logan International Airport 7:59 och kapades ungefär 8:14 och kraschade i WTC 1 8:46. Man hade 32 minuter på sig att göra något åt det planet.

Flight 175 lyfte från Logan International Airport 8:14, antogs vara kapat ungefär 8:21 och kraschade i WTC 2 9:02, Man hade 41 minuter på sig att göra något åt det planet.

Flight 77 lyfte 8:20 från Gate D26 på Dulles. Mellan 8:51 och 8:54 kapades planet och 9:37 kraschade det i Pentagon. Man hade 43-46 minuter på sig att gör något åt det planet.

Flight 93 lyfte från Newark International Airport 8:42, antogs var kapat ca 9:28 och kraschade i Shanksville 10:03. Man hade ca 35 minuter på sig att göra något åt det planet.

Man har alltså inte gott om tid för tvekan om man skulle hinna skjuta ned planen.

Quote:

Quote:

Fanns det en stor sak bakom skulle vi veta det idag som med Watergate affären.

Det är bara direkta bevis på att Bush & Co var inblandade i 911 som gäller och sådan lyser med sin frånvaro trots jag frågat efter dem flera gånger.

Skulle vi bara gå efter vad folk säger skulle vi haft flera Palme mördare.

Vet du hur det kom sig att watergate kom ut? Jag antar att du inte vet hur man fick reda på hela grejen eftersom att då skulle du inte komma med så extremt korkat uttalande. Läs på lite om watergate så kan vi ta den disskutionen sen. Prata inte om saker du inte har kunskap om.

När Watergate inbrottet inträffade 17 juni 1972 var jag 16 år. Hur gammal var du då?

Quote:

Sen angående de direkta bevisen så nej, jag har inga direkta bevis, skulle jag ha det så skulle jag inte sitta här och bara prata. Men det finns inga bevis på vem som skjöt JFK men jag vet vilka det var, det har jag vetat länge, men det vet de allra flesta amerikaner om de bara tänker efter. Dessa människor kommer trots det aldrig att bli fällda för det och det kommer vara samma med 9/11, det viktiga är bara att vi vet vilka det var. Det handlar inte om fällande bevis. Sådana är de alldeles för duktiga på att undanröja. Dock så finns det alldeles för många sammanträffanden, detta är bara ennu ett. Det är för mycket saker som döljs och för mycket saker som är misstänkt eller konstikt. Det handlar inte om att fälla någon, det handlar bara om att veta, för att fälla någon är omöjligt. Vissa fall blir aldrig lösta.

Det var Lee Harvey Oswald som dödade John F. Kennedy. Det du och andra tro på är obevisade teorier om hur det gick till. Jag har läst att ingen som tror på dessa alternativa teorier om JFK mordet har läst Warren Commission rapporten för den som var inne på samma spår som du och andra ändrade sig helt efter ha läst den rapproten och det vare han som sa att ingen med konspirationsteorier om JFK har läst Warren Commission rapporten.

Det saknas helt sammanträffade att de skulle finns några som utförde sprängningarna. Ingenting absolut ingenting har ännu efter drygt 6 år kommit fram att de ens har existerat. Om de inte har existerat har inte heller WTC 1, 2 och 7 sprängts för då har sprängämnena vandrat dit av egen maskin.

Jag märker att ingen 911 truth människa riktigt fattat hur viktigt det är med att personerna som utförde sprängningarna existerar.

Någon måste ha plancerat sprängämnen i WTC 1, 2 och 7. Om inte kan de omöjligt hart sprängts. Bevisen för att de fanns sprängämnen i WTC 1, 2 och 7 är obefintliga. INGEN har sett några eller ens hört talas om sprängämnen i husen före 911. Om någon anser annorlunda namnge dem som sett eller hört talas om sprängämnen i WTC 1, 2 och 7 FÖRE 911.

Quote:

Quote:

Det finns bilder på vrakdelar från Flight 77 så därmed har Flight 77 kraschat i Pentagon. Dessa delar är de bortom alla tvivel att de kom från American Airlines Flight 77, Boeing 757-223.

Alla som inte tror på detta hävdar att vrakdelarna utanför Pentagon var dit placerade trots att noll vittnen har sett detta på ett öppet fält där en väg med biltrafik dessutom går bredvid detta fält och att de bilder som finns på vrakdelar inne i Pentagon inte kommer från American Airlines Flight 77, Boeing 757-223.

Då t.o.m. Rense idag anser att Flight 77 kraschade i Pentagon har ytterligare en till insett att trolla bort Flight 77 inte går att göra. Rense hävdade tidigare att Flight 77 inte kraschade i Pentagon.

Det här ämnet kan vi egentligen släppa eftersom att jag egentligen inte bryr mig om den frågan. Jag tycker inte det är särskillt viktigt vad det var förnågot, tycker bara det är märkligt att de vägrar släppa alla band från alla videokameror runt pentagon trots att allmänheten kräver det. Dessa band finns ju, det vet man, och endå så vill man inte visa dem för allmänheten. Tycker det är ett brott mot tryckfriheten och ett tecken på att deras demokrati håller på att rasa. Som sagt, inget bevis, bara en misstänkt och konstik detalj. "Its all in the details".

Jag vet fortfarande inte vad det är för 48 band du menar som skulle finnas och som inte är släppta.

Quote:

Quote:

Jag antar du tror att om allt detta släpptes så skulle din åsikt om 911 bekräftas men det finns inga som helst indikationer på att så skulle vara fallet.

De 911 truth teorier som finns letar fortfarande efter bevis på att de skulle var riktiga över 6 år efter händelsen och hoppas trots att sanning och obestridliga bevis reda finns enligt deras webbsidor att information som är svår att få tag på ska bekräfta deras teorier trots att de borde med sanning och obestridliga bevis redan vara bekräftade.

Att ytterligare information behövs beror på att 911 teoriernas sanning och obestridliga bevis egentligen är för svaga för att 911 teorierna skulle vara bekräftade.

Att man hamnar i denna ”bakom hörnet finns bekräftelsen” beror på att man beskriver saker som aldrig har hänt så om 8 av de 40 banden släppts då behövs 10 av de 40 banden släppas, så behövs 10 av 40 banden släppas tills alla är släppta och då är de fortfarande information som behöva släppas i alla oändlighet för 911 truth teorierna beskriver saker som inte ha hänt och dem måste man ägna en evighet på att bekräfta.

Jag skulle inte skriva så om jag inte på annat håll hade erfarenhet om människor som försöker bekräfta saker som aldrig har hänt. Även de lutar sig mot att ännu ej upptäckta saker ska bekräfta att de har rätt.

Jag håller absolut inte med, tycker att det finns mycket saker som inte visas för allmänheten trots att allmänheten kräver det gång på gång. "Har man rent mjöl i påsen...."
Det spelar givetvis ingen roll hur många band som släpps, om det fanns något avgörande på banden har de bevisen förstörts och band som släpps kommer vara kollade så de inte skadar den etablerade bilden. Du förstår inte riktigt vad vi har att göra med här, det är tydligt. Det stora problemet är att vi står och disskuterar vem som har dödat en massa människor och jag påstår att det är draken som står där på kropparna, men där jag ser en drake ser du en fjäril och att det skulle vara den snälla lilla fjärilen är för dig otänkbart.

Dina argument och ditt sätt att resonera tyder på att du anser att usa är en demokrati med fri press och en bra insyn i regeringen båda de delar som ger förslag och de delar som verkställer delarna. Så är inte fallet. Den fria pressen är nästan utrotad, att det skulle vara en demokrati är nästan skrattretande även om det för det ouppmärksamma ögat kan se ut så för tillfället och en bra insyn i regeringen. Tror du verkligen att det är så?! Är du helt ur fas med verkligheten?!?! Jag förstår inte hur du inte kan se att friheten alltid är under atack. Om man inte försvarar demokratin så kommer folk att ta den ifrån dig. Det kommer alltid finnas människor som vill ha allt. Man måste alltid försvara demokratin. Varför har folk så svårt att förstå att det alltid finns människor som vill ha allt?!?!

USA och dess regering skulle kunna vara världen största lögnare, frihetsberövare och allmänt korrumperat utan att det för den skulle vara något bevis på att de utförde 911. Det enda som bevisar detta är DIREKTA bevis och sådana finns det inga alls av.

Om Bush & Co var ansvariga för 911 måste några ha utfört detta åt dem så de behövs en hel del personer att få 911 att vara planerat av Bush & co.

Det är faktiskt krångligare för Bush & Co att utföra 911 än det är för 19 kapare att göra samma sak.

De 19 kaparena gjorde inget hemligt medan Bush & co gjorde allt innan 911 utan att någon upptäckte vad som var i görningen.

Quote:

Quote:

Titta på mitt svar tidigare. Flight 77 har hittats så att flytta planet till en ny plats kräver att alla Flight 77 vrakdelar också måste flyttas.

Jag håller inte med om att flight 77 har hittats bortom alla tvivel men jag tycker inte att frågan är intressant. Det är inte särskillt viktigt. Jag skrev bara på det inlägget eftersom det var så fruktansvärt naivt av dig att kräva en position på en sak som är borta för att gå med på att den är borta.

Om man resonerar som du har Flight 77 aldrig existerat.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
det har ar den mest sjuka traden i hela vaken.se's historia, alla kategorier.

Posted on: 2008/2/23 10:12
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image

Anonym
Quote:

wiseguy skrev:

Jag tackar för att du inte gått emot en enda av mina åsikter utan bara presenterat slagord.

Jag är helnöjd med mig själv när jag ser sådant för då vet jag att jag har motiverat mina åsikter på ett sätt som verkligen sätter spår in din uppfattning av världen och att mina åsikter kräver en hel del för att gå emot.

Vore de lätt att gå emot mina åsikter hade ditt inlägg handlat om det men så var inte fallet.

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

wiseguy skrev:

Jag tackar för att du inte gått emot en enda av mina åsikter utan bara presenterat slagord.

Jag är helnöjd med mig själv när jag ser sådant för då vet jag att jag har motiverat mina åsikter på ett sätt som verkligen sätter spår in din uppfattning av världen och att mina åsikter kräver en hel del för att gå emot.

Vore de lätt att gå emot mina åsikter hade ditt inlägg handlat om det men så var inte fallet.

Du har ratt till dina asikter, var inte orolig. Dina asikter var inte orsaken till mitt inlagg. Det ar brist pa korrekt information! Jag pratar om traden i stort. Helsjuk!

Posted on: 2008/2/23 16:11
Resized Image

See User information
zink skrev:

USA och dess regering skulle kunna vara världen största lögnare, frihetsberövare och allmänt korrumperat utan att det för den skulle vara något bevis på att de utförde 911. Det enda som bevisar detta är DIREKTA bevis och sådana finns det inga alls av.

Om Bush & Co var ansvariga för 911 måste några ha utfört detta åt dem så de behövs en hel del personer att få 911 att vara planerat av Bush & co.

Det är faktiskt krångligare för Bush & Co att utföra 911 än det är för 19 kapare att göra samma sak.

De 19 kaparena gjorde inget hemligt medan Bush & co gjorde allt innan 911 utan att någon upptäckte vad som var i görningen.

Ovanstaende funkar om det var MOSSAD som stod for huvudelen av komplotten, Dick Cheney, och WARGAMES skotte resten, men detta ar ju bara en alternativ teori, inget bevis.

Det aktuella handleseforloppet ar ju ochsa en teori, de har aldrig bevisat att det gick till pa det satt som media sa, man har bara "berattat" det, och sen gar sana som dig och tar det som sant. Fast du har heller inga bevis, mer an historier och logner.

Om man resonerar som du har Flight 77 aldrig existerat.
Finns inget som tyder pa det heller, inte i Pentagon i alla fall.

Posted on: 2008/2/23 16:24
Resized Image

See User information
Quote:

Quote:

zink skrev:
Quote:

Fanns det en stor sak bakom skulle vi veta det idag som med Watergate affären.

Det är bara direkta bevis på att Bush & Co var inblandade i 911 som gäller och sådan lyser med sin frånvaro trots jag frågat efter dem flera gånger.

Skulle vi bara gå efter vad folk säger skulle vi haft flera Palme mördare.

Vet du hur det kom sig att watergate kom ut? Jag antar att du inte vet hur man fick reda på hela grejen eftersom att då skulle du inte komma med så extremt korkat uttalande. Läs på lite om watergate så kan vi ta den disskutionen sen. Prata inte om saker du inte har kunskap om.

När Watergate inbrottet inträffade 17 juni 1972 var jag 16 år. Hur gammal var du då?

Då vet du alltså automatiskt bättre än mig eftersom att du levde när watergate skedde? Vet du mer för att du därmed är äldre eller vet du mer för att du var med och såg det "first hand"?
Eftersom att du använder watergate som ett argument att vi "borde få reda på det" så jag upprepar frågan. Vet du varför watergate läckte till allmänheten och hur det gick till. Hävdar att du, om du vet det, alldrig ens skulle nämna watergate.

Quote:

Quote:

Sen angående de direkta bevisen så nej, jag har inga direkta bevis, skulle jag ha det så skulle jag inte sitta här och bara prata. Men det finns inga bevis på vem som skjöt JFK men jag vet vilka det var, det har jag vetat länge, men det vet de allra flesta amerikaner om de bara tänker efter. Dessa människor kommer trots det aldrig att bli fällda för det och det kommer vara samma med 9/11, det viktiga är bara att vi vet vilka det var. Det handlar inte om fällande bevis. Sådana är de alldeles för duktiga på att undanröja. Dock så finns det alldeles för många sammanträffanden, detta är bara ennu ett. Det är för mycket saker som döljs och för mycket saker som är misstänkt eller konstikt. Det handlar inte om att fälla någon, det handlar bara om att veta, för att fälla någon är omöjligt. Vissa fall blir aldrig lösta.

Det var Lee Harvey Oswald som dödade John F. Kennedy. Det du och andra tro på är obevisade teorier om hur det gick till. Jag har läst att ingen som tror på dessa alternativa teorier om JFK mordet har läst Warren Commission rapporten för den som var inne på samma spår som du och andra ändrade sig helt efter ha läst den rapproten och det vare han som sa att ingen med konspirationsteorier om JFK har läst Warren Commission rapporten.

Anledningen till att jag bara behåller de här delarna är att jag inser att så länge du tror att Oswald dödade Kennedy så finns det ingen ide att diskutera med dig om 9/11 för det bevisar att du inte skulle tro mig ens om det fanns 100% bevis.
Finns en dokumentation av den händelsen och den visar att det inte kan ha varit Oswald. "Back and to the left"

Posted on: 2008/2/24 0:42
"THIS INTERNET NOTE, IF PRINTED, IS LEGAL TENDER FOR ALL DEBTS, PUBLIC AND PRIVATE"

"The real action is in the reaction"

"Sen den elfte september 2001 har vi sett krig emot terrorn och terrorn har växt..."

See User information
de enda likheterna mellan watergate, JFK mordet och 9/11, ar att de flesta laser tidningen om det, och tror det de laser som sant.

Men tidninshistorien motsvarar inte handelseforloppet.

Varfor inte stalla den enkla frgan, ar allt man laser i tidningen sant. Om det inte ar det, vart gar gransen for att man kan automatiskt lita pa media.

Vi vet redan vilka som ager media. Hur kan media vara oberoende om de har samma agare, som de som anklagas ligga bakom dessa tre handelser?

Posted on: 2008/2/24 11:15
Resized Image

Anonym
Quote:

paskharen skrev:
Quote:

Då vet du alltså automatiskt bättre än mig eftersom att du levde när watergate skedde? Vet du mer för att du därmed är äldre eller vet du mer för att du var med och såg det "first hand"?
Eftersom att du använder watergate som ett argument att vi "borde få reda på det" så jag upprepar frågan. Vet du varför watergate läckte till allmänheten och hur det gick till. Hävdar att du, om du vet det, alldrig ens skulle nämna watergate.

Hur jag upplevde Watergate som 16 åring.

Watergate startade med att polisen grep fem personer som brutit sig in i demokraterns kontor 17 juni 1972 mitt under presidentkampanjen i USA. Det gripna hörde till Nixons återvalskampanj. Många tyckte det var konstigt att dessa personer brutit sig in hos demokraterna. Sedan hände inte mycket på ett tag. Nixon återvaldes med stor majoritet. Sedan började journalister på Washington Post säga att de fanns kopplingar mellan de gripna personer och Nixons stab i Vita huset. Droppen blev när band från Vita huset avslöjade att Nixon deltog i att mörkläggas att hans stab varit med om att beordra inbrotten. Sena börjad sakta massmedia, den allmänna opinionen och politiker att pressa på Nixon. Nixon avgick under dramatiska former 9 augusti 1974 där han i ett TV tal försökte tona ned sin egen skuld i inbrotten utan istället försökte få de till att det politiska läget gjorde det omöjligt för honom att fortsätta som president.

Mer om detta:
http://en.wikipedia.org/wiki/Watergate_scandal

Quote:

Quote:

Anledningen till att jag bara behåller de här delarna är att jag inser att så länge du tror att Oswald dödade Kennedy så finns det ingen ide att diskutera med dig om 9/11 för det bevisar att du inte skulle tro mig ens om det fanns 100% bevis.
Finns en dokumentation av den händelsen och den visar att det inte kan ha varit Oswald. "Back and to the left"

”Back and to the left” är ursprungligen ett citat från Oliver Stones film JFK och är då inte ett dokument.

http://en.wikipedia.org/wiki/Back_and_to_the_left

Så är det detta du syftar på?

Sedan har du varit helt tyst om vem du anser har mördat JFK, varför?

Jag vill ha namn och vapen på den eller de du anser har mörda JFK då den officiella sidan har namn och vapen på den de anser mördat JFK så om något ska vara mer trovärdigt ska även de ange namn och vapen.

See User information
Valkand 9/11 utredare.
Resized Image

Posted on: 2008/2/24 18:08
Resized Image

See User information
Quote:

TeBe skrev:
Så du menar på fullaste allvar att endast Payne Stewarts lilla cessna har genskjutits på det amerikanska fastlandet, det är jääävligt svårt att tro med ett sånt stort land och inga vilsna eller okontaktbara flygplan har genskjutits på fastlandet...????

Har du en avvikande uppfattning så vänligen presentera bevis för detta.

Det var en Learjet. Och det tog 76 min.
Quote:
CDT is one hour on from EDT, so contact was regarded as lost at around 09:38, and the fighter didn't get to within 2000 feet of Stewart’s jet until 10:54. That's roughly 76 minutes from the controllers realising there’s a problem, to intercept taking place.

http://www.911myths.com/html/payne_stewart.html

Posted on: 2008/2/24 18:41

See User information
Zink , har du sett Zapruder filmen??

Där ser man att JFK's huvud flyttar sig bakåt och sen till vänster, alltså kan inte skotten ha kommit endast bakifrån, men låt mig gissa, det finns en teori om att detta kan hända trots att skotten kommer uppifrån/bakifrån!?

Vad står det på 911myths om JFK-mordet, eller har du hittat en JFK-myths sida som styrker din uppfattning om JFK-mordet?

Har du lyssnat på E. Howard Hunt's bekännelser?
http://www.saintjohnhunt.com/testament.html

Howard Hunt says he was just a “benchwarmer” in CIA murder of JFK
http://newcombat.net/Conversation/200 ... ward-hunt-cia-murder-jfk/

E Howard Hunt
http://en.wikipedia.org/wiki/E._Howard_Hunt

zpz2, jag litar nog mer till ett uttalande av en major som är talesman för Pentagon än nån artikelförfattare på en hobbytidning, det som stod i pilotmagasinet ser mer ut som en efterkonstruktion.. Varför lägger dom förresten en sån energi på att hitta en golfares cessna??

Du vet väl om att Pentagon har lagt enorma summor på propaganda och dis-info i tidningar/massmedia, eller ska du kanske bortförklara det faktumet oxo??

Posted on: 2008/2/24 20:07
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Quote:

TeBe skrev:

zpz2, jag litar nog mer till ett uttalande av en major som är talesman för Pentagon än nån artikelförfattare på en hobbytidning, det som stod i pilotmagasinet ser mer ut som en efterkonstruktion.. Varför lägger dom förresten en sån energi på att hitta en golfares cessna??

Du vet väl om att Pentagon har lagt enorma summor på propaganda och dis-info i tidningar/massmedia, eller ska du kanske bortförklara det faktumet oxo??

Jasså, nu litar du alltså på Pentagon? Varför skulle inte en tidning för piloter inte ha bra koll på privatpiloternas situation och hur ofta militära genskjutningar inträffat?

Men hur många genskjutningar över USA:s fastland hade inträffat decenniet innan 11 sept 2001 enligt din major? De uppgifter du kom med tidigare handlade om alla genskjutningar och dessa inträffade normalt över havet utanför USA.
Du måste jämföra äpplen med äpplen och inte med päron, för militären var mycket bättre förberedda för fientliga plan utifrån än inifrån USA.

För andra gången var det en Learjet inte en Cessna.

Sen påstod du förut
Quote:
En genskjutning av vilsna eller okontaktbara flygplan sker per automatik, har alltid gjort det INNAN 911, men just den dagen fungerade ingenting, vilken tillfällighet..

Nu tycker du det är konstigt att hans plan blev genskjutet? Vad menar du förresten med att man la sådan energi på att hitta hans plan? Det tog 76 minuter. Man hade för övrigt inga problem att hitta planet, flygledningen såg planet utan problem på radarskärmarna, men det svarade inte på några anrop. Planet gensköts på begäran av flygtrafikledningen.
http://www.ntsb.gov/Publictn/2000/AAB0001.htm

Planet kraschade för övrigt sedan och alla ombord dog. Planet hade förlorat kabintrycket och de tuppade av av syrebrist.

Posted on: 2008/2/24 20:28

See User information
zpz:Varför missar du mina inlägg?Inga detaljer ..men varför är det för att dom innehåller åtskilliga pinsamma och kanske förödande avslöjanden?Dont drink and drive!

Flight 11
7:59 lyfter - 8:14 kapat - 8:25 kapningen bekräftad - 8:46 träffar WTC1 (North Tower) som kollapsar 10:28

Flight 175
8:14 lyfter - 8:45 kapat - 8:52 kapningen bekräftad - 9:03 träffar WTC2 (South Tower) som kollapsar 9:59

Flight 77
8:20 lyfter - 8:59 kapat - 8:59 kapningen bekräftad - 9:37 träffar Pentagon

Flight 93
8:47 lyfter - 9:28 kapat - 9:28 kapningen bekräftad - någon gång mellan 10:03 och 10:10 planet störtar på en åker

Det som väcker misstanke är varför det amerikanska flygvapnet - NORAD - inte ingrep.
De verkar ju haft gott om tid på sig!
övningar
Söker man på NORAD så upptäcker man att dom var i DJUPSÖMN de före den här dagen haft massor med som handlat just om flygplanskapningar - en del av övningarna har handlat om terrorister som flugit in i byggnader.

Det märkliga är att man med hjälp av ett dataspaningsprogram kallat Able Danger hade lokaliserat Muhammed Atta och andra av de misstänkta flygplanskaparna redan år 2000 - men det man hittat tvingades man förstöra!!!
Är det inte sant menar du?

Lamslagen i 7 minuter

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article211907.ab

Posted on: 2008/2/25 16:50

Anonym
Quote:

wiseguy skrev:
Valkand 9/11 utredare.
Resized Image

Där tog argumenten definitivt slut för dig och jag fick sista ordet. Bra för dig gäller det jag anser då du nu inte längre argumenterar emot mig.

Du anar inte vad jag har kul åt alla liknade nonsens inlägg.

Tro du på fullaste allvar att ditt inlägg skulle på något sätt påverka mig?

Anonym
Quote:

sale skrev:
zpz:Varför missar du mina inlägg?Inga detaljer ..men varför är det för att dom innehåller åtskilliga pinsamma och kanske förödande avslöjanden?Dont drink and drive!

Flight 11
7:59 lyfter - 8:14 kapat - 8:25 kapningen bekräftad - 8:46 träffar WTC1 (North Tower) som kollapsar 10:28

Flight 175
8:14 lyfter - 8:45 kapat - 8:52 kapningen bekräftad - 9:03 träffar WTC2 (South Tower) som kollapsar 9:59

Flight 77
8:20 lyfter - 8:59 kapat - 8:59 kapningen bekräftad - 9:37 träffar Pentagon

Flight 93
8:47 lyfter - 9:28 kapat - 9:28 kapningen bekräftad - någon gång mellan 10:03 och 10:10 planet störtar på en åker

Det som väcker misstanke är varför det amerikanska flygvapnet - NORAD - inte ingrep.
De verkar ju haft gott om tid på sig!
övningar
Söker man på NORAD så upptäcker man att dom var i DJUPSÖMN de före den här dagen haft massor med som handlat just om flygplanskapningar - en del av övningarna har handlat om terrorister som flugit in i byggnader.

Nu är du och andra återigen inne på filmargument. Varför i all världen tror du att om NORAD skulle var så väloljad som du påstår när banden avslöjar hur tveksamma de var till att börja skjuta ned misstänkta kapade trafikflygplan.

Detta visar att när väl Loose Change gänget fick banden så struntar majoritet av 911 truth anhängare att lyssna på dem.

För alla dessa konstiga NORAD påståenden skulle försvinna om de lyssnade på banden.

Quote:

Det märkliga är att man med hjälp av ett dataspaningsprogram kallat Able Danger hade lokaliserat Muhammed Atta och andra av de misstänkta flygplanskaparna redan år 2000 - men det man hittat tvingades man förstöra!!!
Är det inte sant menar du?

Enligt Wikipedia förstördes 2,5 TB. Sökningar på webben visade att den innehåller 532897 TB av Able Danger data!

http://en.wikipedia.org/wiki/Able_Danger

Quote:

Jag måste undra över hur du argumenterar. Först är NORAD i djupsömn sedan att Bush är lamslagen. Är detta jämförbart i din värld? För det är det inte i min värld då de inte finns någon länk mellan dessa händelser annat än de ”liknar varandra” som så ofta används som argument i 911 truth teorierna och gör att teorierna tappar kontakten med verkligheten för allt som ”linkar varandra” hör inte ihop. Det mesta som ”liknar varandra ” hör inte ihop.

See User information
Quote:

Du har en skrattretande med också patetisk övertro på dig själv, Zink. Tror du att DU har förändrat något hos oss andra här annat än möjligt stärkt vår tro på det vi ser hända såväl här som i världen ?

Du kommer aldrig att uppnå ett enda dugg här för här finns bara två motsatta övertygelser som stångas i det oändliga. För min del får du gärna sista ordet i diskussionen om det kan göra dig glad. Vad ska du göra sedan ? Skryta inför dina lika patetiska vänner hur duktig du är på Internetdebatter medan samhällsstrukturen ni tar för given rasar samman runt er alla ?

Kära nån..du har inte uppnåt någonting annat än att få känna dig präktig inför ett antal okända typer vars livsöden du aldrig kommer att få någon kännedom om. Den riktiga kampen mot globalisering pågår utanför detta och andra forum och du är inte en del av den. Du kommer aldrig att vara en del av den.

Om dessa diskussioner är ditt sätt att ha "kul" i livet då har du verkligen ett tråkigt liv, men det skulle också förklara varför du inte tycks kunna slita dig.

Patetisk..det är vad du är Zink.

Posted on: 2008/2/26 0:49

Anonym
Quote:

Icehorn skrev:
Quote:

Du har en skrattretande med också patetisk övertro på dig själv, Zink. Tror du att DU har förändrat något hos oss andra här annat än möjligt stärkt vår tro på det vi ser hända såväl här som i världen ?

Du kommer aldrig att uppnå ett enda dugg här för här finns bara två motsatta övertygelser som stångas i det oändliga. För min del får du gärna sista ordet i diskussionen om det kan göra dig glad. Vad ska du göra sedan ? Skryta inför dina lika patetiska vänner hur duktig du är på Internetdebatter medan samhällsstrukturen ni tar för given rasar samman runt er alla ?

Kära nån..du har inte uppnåt någonting annat än att få känna dig präktig inför ett antal okända typer vars livsöden du aldrig kommer att få någon kännedom om. Den riktiga kampen mot globalisering pågår utanför detta och andra forum och du är inte en del av den. Du kommer aldrig att vara en del av den.

Om dessa diskussioner är ditt sätt att ha "kul" i livet då har du verkligen ett tråkigt liv, men det skulle också förklara varför du inte tycks kunna slita dig.

Patetisk..det är vad du är Zink.

Kan du tala om för mig vad du försökte svara på i mitt inlägg med ditt nonsens inlägg?

Att bara gödsla forumet med nonsens inlägg vad har det för uppgift?

Jag sitter här och undrar då jag inte vet vad du försökte göra.

JFK handla mitt inlägg om.

See User information
Då tar vi detta igen då eftersom vi har blivit lite offtopic..

så Zink , har du sett Zapruder filmen??

Där ser man att JFK's huvud flyttar sig bakåt och sen till vänster, alltså kan inte skotten ha kommit endast bakifrån, men låt mig gissa, det finns en teori om att detta kan hända trots att skotten kommer uppifrån/bakifrån!?

Vad står det på 911myths om JFK-mordet, eller har du hittat en JFK-myths sida som styrker din uppfattning om JFK-mordet?

Har du lyssnat på E. Howard Hunt's bekännelser?
http://www.saintjohnhunt.com/testament.html

Howard Hunt says he was just a “benchwarmer” in CIA murder of JFK
http://newcombat.net/Conversation/200 ... ward-hunt-cia-murder-jfk/

E Howard Hunt
http://en.wikipedia.org/wiki/E._Howard_Hunt

Vad säger du om dessa bekännelser?

Posted on: 2008/2/26 14:53
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Quote:

TeBe skrev:

Ja, skallen ger inte speciellt mycket motsånd för kulan, så kulan passerar genom skallen utan att överföra speciellt mycket rörelsemängd till skallen.
Vad kulan däremot gör är att dra med sig en massa hjärnsubstans på vägen ut. När denna hjärnsubstans slungas ut rekylerar huvudet åt andra hållet, dvs mot skytten.

Se experiment med en melon här från ca 7:50 och framåt:
http://www.youtube.com/watch?v=AfICLf9w0ng

Posted on: 2008/2/26 18:37

See User information
och jag antar att den teorien också förklarar varför han hade ett exit wound i bakhuvet? och man på filmen ser en blod "puff" komma från bakhuvudet?

och hur en kula kan göra sju hål, ändra riktning osv. nej, du zpz dina konspirationer är för farfetched för mig. Kommer du från twilight zone eller?

Posted on: 2008/2/26 18:44
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
eller nej vänta, du refererar på alvar till penn and teller, jag tror jag överskattat dig min vänn......
...
..

-.-

if its pop culture, its true.

Posted on: 2008/2/26 18:46
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Quote:

emil322 skrev:
eller nej vänta, du refererar på alvar till penn and teller, jag tror jag överskattat dig min vänn......

Dålig och oärlig debattstil att attackera budbäraren istället för budskapet på det där viset.
Antar att du inte kan visa på något fel med experimentet.

Posted on: 2008/2/26 19:53

See User information
Quote:

emil322 skrev:
och jag antar att den teorien också förklarar varför han hade ett exit wound i bakhuvet?

Hur har du kommit fram till att han hade det?

Quote:
och man på filmen ser en blod "puff" komma från bakhuvudet?

Såvitt jag kan se på Zapruder-filmen så är det stora utgångshålet fram till höger på huvudet, och huvudet slungas bakåt till vänster helt i enlighet med melonexperimentet
Quote:

och hur en kula kan göra sju hål, ändra riktning osv. nej, du zpz dina konspirationer är för farfetched för mig. Kommer du från twilight zone eller?

Sju hål var en nyhet.
Såvitt jag sett förklaras "den magiska kulan" av att personerna satt på olika höjd i bilen.

Posted on: 2008/2/26 20:02

« 1 ... 16 17 18 (19) 20 21 22 ... 27 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper