Vakencorner
|
Anonym
|
Re: Den oberoende 911 undersökningen
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Om du satt i en flygledning och så säger någon från ett av planen du ser på radarn ”vårt plan är kapat” . Antar du då 1. Att planet ska skjutas ned omedelbart 2. Att planet ska flyga in i en byggnad om en halvtimme. Eller 1. Du kontrollerar om planet verkligen är kapat med den som meddelat detta. 2. Du fattar att planet är kapat men vet inte riktigt vad du ska göra nu. Detta senare är vad som verkligen hände och som finns inspelat: http://www.thememoryhole.org/911/911-ong-tape.htm Titta på utskriften och tänk på hur svårt de är att fatta att ett plan är kapat. Quote:
Du glömmer hur kort tid de hade på sig. Flight 11 lyfte från Logan International Airport 7:59 och kapades ungefär 8:14 och kraschade i WTC 1 8:46. Man hade 32 minuter på sig att göra något åt det planet. Flight 175 lyfte från Logan International Airport 8:14, antogs vara kapat ungefär 8:21 och kraschade i WTC 2 9:02, Man hade 41 minuter på sig att göra något åt det planet. Flight 77 lyfte 8:20 från Gate D26 på Dulles. Mellan 8:51 och 8:54 kapades planet och 9:37 kraschade det i Pentagon. Man hade 43-46 minuter på sig att gör något åt det planet. Flight 93 lyfte från Newark International Airport 8:42, antogs var kapat ca 9:28 och kraschade i Shanksville 10:03. Man hade ca 35 minuter på sig att göra något åt det planet. Man har alltså inte gott om tid för tvekan om man skulle hinna skjuta ned planen. Quote:
När Watergate inbrottet inträffade 17 juni 1972 var jag 16 år. Hur gammal var du då? Quote:
Det var Lee Harvey Oswald som dödade John F. Kennedy. Det du och andra tro på är obevisade teorier om hur det gick till. Jag har läst att ingen som tror på dessa alternativa teorier om JFK mordet har läst Warren Commission rapporten för den som var inne på samma spår som du och andra ändrade sig helt efter ha läst den rapproten och det vare han som sa att ingen med konspirationsteorier om JFK har läst Warren Commission rapporten. Det saknas helt sammanträffade att de skulle finns några som utförde sprängningarna. Ingenting absolut ingenting har ännu efter drygt 6 år kommit fram att de ens har existerat. Om de inte har existerat har inte heller WTC 1, 2 och 7 sprängts för då har sprängämnena vandrat dit av egen maskin. Jag märker att ingen 911 truth människa riktigt fattat hur viktigt det är med att personerna som utförde sprängningarna existerar. Någon måste ha plancerat sprängämnen i WTC 1, 2 och 7. Om inte kan de omöjligt hart sprängts. Bevisen för att de fanns sprängämnen i WTC 1, 2 och 7 är obefintliga. INGEN har sett några eller ens hört talas om sprängämnen i husen före 911. Om någon anser annorlunda namnge dem som sett eller hört talas om sprängämnen i WTC 1, 2 och 7 FÖRE 911. Quote:
Jag vet fortfarande inte vad det är för 48 band du menar som skulle finnas och som inte är släppta. Quote:
USA och dess regering skulle kunna vara världen största lögnare, frihetsberövare och allmänt korrumperat utan att det för den skulle vara något bevis på att de utförde 911. Det enda som bevisar detta är DIREKTA bevis och sådana finns det inga alls av. Om Bush & Co var ansvariga för 911 måste några ha utfört detta åt dem så de behövs en hel del personer att få 911 att vara planerat av Bush & co. Det är faktiskt krångligare för Bush & Co att utföra 911 än det är för 19 kapare att göra samma sak. De 19 kaparena gjorde inget hemligt medan Bush & co gjorde allt innan 911 utan att någon upptäckte vad som var i görningen. Quote:
Om man resonerar som du har Flight 77 aldrig existerat. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
det har ar den mest sjuka traden i hela vaken.se's historia, alla kategorier.
Posted on: 2008/2/23 10:12
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag tackar för att du inte gått emot en enda av mina åsikter utan bara presenterat slagord. Jag är helnöjd med mig själv när jag ser sådant för då vet jag att jag har motiverat mina åsikter på ett sätt som verkligen sätter spår in din uppfattning av världen och att mina åsikter kräver en hel del för att gå emot. Vore de lätt att gå emot mina åsikter hade ditt inlägg handlat om det men så var inte fallet. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Du har ratt till dina asikter, var inte orolig. Dina asikter var inte orsaken till mitt inlagg. Det ar brist pa korrekt information! Jag pratar om traden i stort. Helsjuk!
Posted on: 2008/2/23 16:11
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
zink skrev:
USA och dess regering skulle kunna vara världen största lögnare, frihetsberövare och allmänt korrumperat utan att det för den skulle vara något bevis på att de utförde 911. Det enda som bevisar detta är DIREKTA bevis och sådana finns det inga alls av. Om Bush & Co var ansvariga för 911 måste några ha utfört detta åt dem så de behövs en hel del personer att få 911 att vara planerat av Bush & co. Det är faktiskt krångligare för Bush & Co att utföra 911 än det är för 19 kapare att göra samma sak. De 19 kaparena gjorde inget hemligt medan Bush & co gjorde allt innan 911 utan att någon upptäckte vad som var i görningen. Ovanstaende funkar om det var MOSSAD som stod for huvudelen av komplotten, Dick Cheney, och WARGAMES skotte resten, men detta ar ju bara en alternativ teori, inget bevis. Det aktuella handleseforloppet ar ju ochsa en teori, de har aldrig bevisat att det gick till pa det satt som media sa, man har bara "berattat" det, och sen gar sana som dig och tar det som sant. Fast du har heller inga bevis, mer an historier och logner. Om man resonerar som du har Flight 77 aldrig existerat. Finns inget som tyder pa det heller, inte i Pentagon i alla fall.
Posted on: 2008/2/23 16:24
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Då vet du alltså automatiskt bättre än mig eftersom att du levde när watergate skedde? Vet du mer för att du därmed är äldre eller vet du mer för att du var med och såg det "first hand"? Eftersom att du använder watergate som ett argument att vi "borde få reda på det" så jag upprepar frågan. Vet du varför watergate läckte till allmänheten och hur det gick till. Hävdar att du, om du vet det, alldrig ens skulle nämna watergate. Quote:
Anledningen till att jag bara behåller de här delarna är att jag inser att så länge du tror att Oswald dödade Kennedy så finns det ingen ide att diskutera med dig om 9/11 för det bevisar att du inte skulle tro mig ens om det fanns 100% bevis. Finns en dokumentation av den händelsen och den visar att det inte kan ha varit Oswald. "Back and to the left"
Posted on: 2008/2/24 0:42
|
|||
|
"THIS INTERNET NOTE, IF PRINTED, IS LEGAL TENDER FOR ALL DEBTS, PUBLIC AND PRIVATE"
"The real action is in the reaction" "Sen den elfte september 2001 har vi sett krig emot terrorn och terrorn har växt..." |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
de enda likheterna mellan watergate, JFK mordet och 9/11, ar att de flesta laser tidningen om det, och tror det de laser som sant.
Men tidninshistorien motsvarar inte handelseforloppet. Varfor inte stalla den enkla frgan, ar allt man laser i tidningen sant. Om det inte ar det, vart gar gransen for att man kan automatiskt lita pa media. Vi vet redan vilka som ager media. Hur kan media vara oberoende om de har samma agare, som de som anklagas ligga bakom dessa tre handelser?
Posted on: 2008/2/24 11:15
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Hur jag upplevde Watergate som 16 åring. Watergate startade med att polisen grep fem personer som brutit sig in i demokraterns kontor 17 juni 1972 mitt under presidentkampanjen i USA. Det gripna hörde till Nixons återvalskampanj. Många tyckte det var konstigt att dessa personer brutit sig in hos demokraterna. Sedan hände inte mycket på ett tag. Nixon återvaldes med stor majoritet. Sedan började journalister på Washington Post säga att de fanns kopplingar mellan de gripna personer och Nixons stab i Vita huset. Droppen blev när band från Vita huset avslöjade att Nixon deltog i att mörkläggas att hans stab varit med om att beordra inbrotten. Sena börjad sakta massmedia, den allmänna opinionen och politiker att pressa på Nixon. Nixon avgick under dramatiska former 9 augusti 1974 där han i ett TV tal försökte tona ned sin egen skuld i inbrotten utan istället försökte få de till att det politiska läget gjorde det omöjligt för honom att fortsätta som president. Mer om detta: http://en.wikipedia.org/wiki/Watergate_scandal Quote:
”Back and to the left” är ursprungligen ett citat från Oliver Stones film JFK och är då inte ett dokument. http://en.wikipedia.org/wiki/Back_and_to_the_left Så är det detta du syftar på? Sedan har du varit helt tyst om vem du anser har mördat JFK, varför? Jag vill ha namn och vapen på den eller de du anser har mörda JFK då den officiella sidan har namn och vapen på den de anser mördat JFK så om något ska vara mer trovärdigt ska även de ange namn och vapen. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Valkand 9/11 utredare.
![]()
Posted on: 2008/2/24 18:08
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Har du en avvikande uppfattning så vänligen presentera bevis för detta. Det var en Learjet. Och det tog 76 min. Quote: CDT is one hour on from EDT, so contact was regarded as lost at around 09:38, and the fighter didn't get to within 2000 feet of Stewart’s jet until 10:54. That's roughly 76 minutes from the controllers realising there’s a problem, to intercept taking place. http://www.911myths.com/html/payne_stewart.html
Posted on: 2008/2/24 18:41
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Zink , har du sett Zapruder filmen??
Där ser man att JFK's huvud flyttar sig bakåt och sen till vänster, alltså kan inte skotten ha kommit endast bakifrån, men låt mig gissa, det finns en teori om att detta kan hända trots att skotten kommer uppifrån/bakifrån!? Vad står det på 911myths om JFK-mordet, eller har du hittat en JFK-myths sida som styrker din uppfattning om JFK-mordet? Har du lyssnat på E. Howard Hunt's bekännelser? http://www.saintjohnhunt.com/testament.html Howard Hunt says he was just a “benchwarmer” in CIA murder of JFK http://newcombat.net/Conversation/200 ... ward-hunt-cia-murder-jfk/ E Howard Hunt http://en.wikipedia.org/wiki/E._Howard_Hunt zpz2, jag litar nog mer till ett uttalande av en major som är talesman för Pentagon än nån artikelförfattare på en hobbytidning, det som stod i pilotmagasinet ser mer ut som en efterkonstruktion.. Varför lägger dom förresten en sån energi på att hitta en golfares cessna?? Du vet väl om att Pentagon har lagt enorma summor på propaganda och dis-info i tidningar/massmedia, eller ska du kanske bortförklara det faktumet oxo??
Posted on: 2008/2/24 20:07
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jasså, nu litar du alltså på Pentagon? Varför skulle inte en tidning för piloter inte ha bra koll på privatpiloternas situation och hur ofta militära genskjutningar inträffat? Men hur många genskjutningar över USA:s fastland hade inträffat decenniet innan 11 sept 2001 enligt din major? De uppgifter du kom med tidigare handlade om alla genskjutningar och dessa inträffade normalt över havet utanför USA. Du måste jämföra äpplen med äpplen och inte med päron, för militären var mycket bättre förberedda för fientliga plan utifrån än inifrån USA. För andra gången var det en Learjet inte en Cessna. Sen påstod du förut Quote: En genskjutning av vilsna eller okontaktbara flygplan sker per automatik, har alltid gjort det INNAN 911, men just den dagen fungerade ingenting, vilken tillfällighet.. Nu tycker du det är konstigt att hans plan blev genskjutet? Vad menar du förresten med att man la sådan energi på att hitta hans plan? Det tog 76 minuter. Man hade för övrigt inga problem att hitta planet, flygledningen såg planet utan problem på radarskärmarna, men det svarade inte på några anrop. Planet gensköts på begäran av flygtrafikledningen. http://www.ntsb.gov/Publictn/2000/AAB0001.htm Planet kraschade för övrigt sedan och alla ombord dog. Planet hade förlorat kabintrycket och de tuppade av av syrebrist.
Posted on: 2008/2/24 20:28
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
zpz:Varför missar du mina inlägg?Inga detaljer ..men varför är det för att dom innehåller åtskilliga pinsamma och kanske förödande avslöjanden?Dont drink and drive!
Flight 11 7:59 lyfter - 8:14 kapat - 8:25 kapningen bekräftad - 8:46 träffar WTC1 (North Tower) som kollapsar 10:28 Flight 175 8:14 lyfter - 8:45 kapat - 8:52 kapningen bekräftad - 9:03 träffar WTC2 (South Tower) som kollapsar 9:59 Flight 77 8:20 lyfter - 8:59 kapat - 8:59 kapningen bekräftad - 9:37 träffar Pentagon Flight 93 8:47 lyfter - 9:28 kapat - 9:28 kapningen bekräftad - någon gång mellan 10:03 och 10:10 planet störtar på en åker Det som väcker misstanke är varför det amerikanska flygvapnet - NORAD - inte ingrep. De verkar ju haft gott om tid på sig! övningar Söker man på NORAD så upptäcker man att dom var i DJUPSÖMN de före den här dagen haft massor med som handlat just om flygplanskapningar - en del av övningarna har handlat om terrorister som flugit in i byggnader. Det märkliga är att man med hjälp av ett dataspaningsprogram kallat Able Danger hade lokaliserat Muhammed Atta och andra av de misstänkta flygplanskaparna redan år 2000 - men det man hittat tvingades man förstöra!!! Är det inte sant menar du? Lamslagen i 7 minuter http://www.aftonbladet.se/nyheter/article211907.ab
Posted on: 2008/2/25 16:50
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Där tog argumenten definitivt slut för dig och jag fick sista ordet. Bra för dig gäller det jag anser då du nu inte längre argumenterar emot mig. Du anar inte vad jag har kul åt alla liknade nonsens inlägg. Tro du på fullaste allvar att ditt inlägg skulle på något sätt påverka mig? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Nu är du och andra återigen inne på filmargument. Varför i all världen tror du att om NORAD skulle var så väloljad som du påstår när banden avslöjar hur tveksamma de var till att börja skjuta ned misstänkta kapade trafikflygplan. Detta visar att när väl Loose Change gänget fick banden så struntar majoritet av 911 truth anhängare att lyssna på dem. För alla dessa konstiga NORAD påståenden skulle försvinna om de lyssnade på banden. Quote:
Enligt Wikipedia förstördes 2,5 TB. Sökningar på webben visade att den innehåller 532897 TB av Able Danger data! http://en.wikipedia.org/wiki/Able_Danger Quote:
Jag måste undra över hur du argumenterar. Först är NORAD i djupsömn sedan att Bush är lamslagen. Är detta jämförbart i din värld? För det är det inte i min värld då de inte finns någon länk mellan dessa händelser annat än de ”liknar varandra” som så ofta används som argument i 911 truth teorierna och gör att teorierna tappar kontakten med verkligheten för allt som ”linkar varandra” hör inte ihop. Det mesta som ”liknar varandra ” hör inte ihop. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Du anar inte vad jag har kul åt alla liknade nonsens inlägg. Du har en skrattretande med också patetisk övertro på dig själv, Zink. Tror du att DU har förändrat något hos oss andra här annat än möjligt stärkt vår tro på det vi ser hända såväl här som i världen ? Du kommer aldrig att uppnå ett enda dugg här för här finns bara två motsatta övertygelser som stångas i det oändliga. För min del får du gärna sista ordet i diskussionen om det kan göra dig glad. Vad ska du göra sedan ? Skryta inför dina lika patetiska vänner hur duktig du är på Internetdebatter medan samhällsstrukturen ni tar för given rasar samman runt er alla ? Kära nån..du har inte uppnåt någonting annat än att få känna dig präktig inför ett antal okända typer vars livsöden du aldrig kommer att få någon kännedom om. Den riktiga kampen mot globalisering pågår utanför detta och andra forum och du är inte en del av den. Du kommer aldrig att vara en del av den. Om dessa diskussioner är ditt sätt att ha "kul" i livet då har du verkligen ett tråkigt liv, men det skulle också förklara varför du inte tycks kunna slita dig. Patetisk..det är vad du är Zink.
Posted on: 2008/2/26 0:49
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Kan du tala om för mig vad du försökte svara på i mitt inlägg med ditt nonsens inlägg? Att bara gödsla forumet med nonsens inlägg vad har det för uppgift? Jag sitter här och undrar då jag inte vet vad du försökte göra. JFK handla mitt inlägg om. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Då tar vi detta igen då eftersom vi har blivit lite offtopic..
så Zink , har du sett Zapruder filmen?? Där ser man att JFK's huvud flyttar sig bakåt och sen till vänster, alltså kan inte skotten ha kommit endast bakifrån, men låt mig gissa, det finns en teori om att detta kan hända trots att skotten kommer uppifrån/bakifrån!? Vad står det på 911myths om JFK-mordet, eller har du hittat en JFK-myths sida som styrker din uppfattning om JFK-mordet? Har du lyssnat på E. Howard Hunt's bekännelser? http://www.saintjohnhunt.com/testament.html Howard Hunt says he was just a “benchwarmer” in CIA murder of JFK http://newcombat.net/Conversation/200 ... ward-hunt-cia-murder-jfk/ E Howard Hunt http://en.wikipedia.org/wiki/E._Howard_Hunt Vad säger du om dessa bekännelser?
Posted on: 2008/2/26 14:53
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Ja, skallen ger inte speciellt mycket motsånd för kulan, så kulan passerar genom skallen utan att överföra speciellt mycket rörelsemängd till skallen. Vad kulan däremot gör är att dra med sig en massa hjärnsubstans på vägen ut. När denna hjärnsubstans slungas ut rekylerar huvudet åt andra hållet, dvs mot skytten. Se experiment med en melon här från ca 7:50 och framåt: http://www.youtube.com/watch?v=AfICLf9w0ng
Posted on: 2008/2/26 18:37
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
och jag antar att den teorien också förklarar varför han hade ett exit wound i bakhuvet? och man på filmen ser en blod "puff" komma från bakhuvudet?
och hur en kula kan göra sju hål, ändra riktning osv. nej, du zpz dina konspirationer är för farfetched för mig. Kommer du från twilight zone eller?
Posted on: 2008/2/26 18:44
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
eller nej vänta, du refererar på alvar till penn and teller, jag tror jag överskattat dig min vänn......
... .. -.- if its pop culture, its true.
Posted on: 2008/2/26 18:46
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Dålig och oärlig debattstil att attackera budbäraren istället för budskapet på det där viset. Antar att du inte kan visa på något fel med experimentet.
Posted on: 2008/2/26 19:53
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Hur har du kommit fram till att han hade det? Quote: och man på filmen ser en blod "puff" komma från bakhuvudet? Såvitt jag kan se på Zapruder-filmen så är det stora utgångshålet fram till höger på huvudet, och huvudet slungas bakåt till vänster helt i enlighet med melonexperimentet Quote:
Sju hål var en nyhet. Såvitt jag sett förklaras "den magiska kulan" av att personerna satt på olika höjd i bilen.
Posted on: 2008/2/26 20:02
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login