vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Mail till SVT
#1


See User information
Hej!

Idag talade jag med en kvinna som arbetar på SVT. Hon berättade om SVT som hade problem eftersom de får mindre tittare, har speciellt svårt att locka unga människor. Hon frågade oss om vi hade några förslag på vad som kunde visas. Jag kom då med förslaget att man kanske kunde visa någon dokumentär om 9/11. Jag berättade lite om det och hon tyckte faktiskt att det lät som ett bra förslag. Hon gav mig då mailadressen till en av de lokala cheferna, som i sin tur kunde påverka den riktiga ledningen. Hon trodde mycket väl att en sådan dokumentär kunde bli aktuell. Vad tror ni? Jag antar att flera här redan försökt få SVT att bli intresserade, så kanske är det svårt.
Men jag ska då försöka få iväg ett mail till den lokala chefen utan att skrämma iväg honom viftandes med "galna konspirationsteorier" och be honom visa dem. Jag skulle kunna tänka mig att visa http://www.scholarsfor911truth.org/ och berätta att vetenskapsmän har bevisat sanningen. Det gäller bara att få honom att bli intresserad. Tror ni att det finns någon chans och har ni några bra tips på hur ett mail skulle kunna se ut?

Posted on: 2006/2/6 19:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Mail till SVT
#2


Bra gjort..

Men dom kommer ganska snabbt upptäcka att det finns krafter inom SVT som inte vill att något om 911 sänds.

Dom kommer inte att våga driva det här särskilt långt när dom upptäcker att deras jobb står på spel , eller hotas att bli förflyttade eller bli utfysta som " konspirationstokar".

Hjärntvätten sitter nog för hårt än så länge...



 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mail till SVT
#3


See User information

Mkt bra gjort !
Även om det kanske inte leder till visning, så har du iaf planterat ett frö i personen du pratade med ! =)

Hoppas bara dom lyckas knyta till sig lite tittare med dokumentärerna, om de nu visar någon...hur som helst, bra att fler kan komma att ifråga sätta saker som dom hör !




Posted on: 2006/2/6 19:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Mail till SVT
#4
GREJT... Skulle också pillra med Flour o aspartam, dom ingår som starka medel för att hålla människan i schack, o att vara sjuk, viktigt...

bra drag, ....

Hare..

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mail till SVT
#5


See User information
Loose Change 2 är textad och klar. Skriv att det inte är copyright skyddad och går att sända direkt. Det är gratis för SVT!

Loose Change 2 kommer upp textad på vaken och piratebay i morgon.

Posted on: 2006/2/7 0:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Mail till SVT
#6
Dellikat..!

kör in den youn'!!!

det är på tiden att det sker något...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mail till SVT
#7


See User information
Jääääy!
Mycket bra jobbat micro!, det finns folk som inte förstår engelska som ja vill visa massa för ... men d är ju svårt utan att sitta och översätta helatiden .

Och youn

Om du kan få dom att sända skulle det vara hur bra som helst!!
Jobba på bara

Peace&Love kära Medmänniskor

Posted on: 2006/2/7 2:30
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mail till SVT
#8


See User information
Fan vad häftigt! Det skulle vara hur bra som helst om LC2E visades på tv! Om flera av oss mailar svt och ger bra anledningar till varför den borde visas så kanske det kan hända grejer, folk skulle behöva utsättas för ett lite annorlunda synsätt angående hela 9/11 grejen, och LC2E är ju tveklöst den bästa 9/11 filmen tycker jag, Den är ju välgjord och har bra musik och kan säkert locka yngre tittare.

Och micro, vart har musiken i början tagit vägen lol?

Posted on: 2006/2/7 20:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mail till SVT
#9


See User information
Alla som är nogranna bör titta igenom Loose Change 2, och notera alla felen. Sen ska jag fixa bättre kvalite till nästa release och lägga den på pirate bay.



Posted on: 2006/2/7 20:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mail till SVT
#10


See User information
Jag hat kikat lite på LC2E nu och jag har inte sett många fel alls, det var 1 eller 2 stavfel bara. Ska kolla på hela imorgon och säger sen vilka fel jag hittat.

Peace.

Posted on: 2006/2/7 20:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mail till SVT
#11


See User information
Det kommer aldrig att hända, SVT kan helt enkelt inte.
Ni vet "You are either with us or against us".

Posted on: 2006/2/7 20:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mail till SVT
#12


See User information
Det är en mycket bra idé Youn. Jag hoppas inte Neo har rätt för SVT har ju visat Why We Fight tidigare. Men en 911-film kan bli lite för mycket för de styrande på "vår" statliga television.

Jag tycker iaf att In Plane Site skulle vara bra för folk att se. Den är ganska komplett och detaljerad. Iofs tas ju det så viktiga flash-incidenten upp i båda.

Posted on: 2006/2/7 23:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mail till SVT
#13


See User information
Flash grejen tas inte upp i LC2E, de fick inte mycket tid över till den grejen helt enkelt.

Posted on: 2006/2/8 11:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mail till SVT
#14


See User information
Det är bra att flash-delen är borttagen ur Loose Change 2:a editionen. Den delen tog bort trovärdigheten från den övriga filmen. Loose Change 2:a editionen är ett mästervärk som bör ses av alla.

Posted on: 2006/2/8 17:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mail till SVT
#15


See User information
Även om flashen är borttagen så står de fast vid den teorin, och jag måste medge att det ser faktiskt ut som att det är nånting extra under planet. Men skit i det, LC2E är ett mästerverk som du sa och om SVT går med på att visa den så skulle det vara tokhäftigt. Jag håller på och gör lite ändringar i översättningen nu och delar av musiken är borta men när det är fixat så lägger micro upp filmen igen.

Posted on: 2006/2/8 22:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Mail till SVT
#16
jag sakna faktist den tunga musiken..

allvarligt..

:P



 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mail till SVT
#17


See User information
Det ska bli musik i nästa verre som kommer i morgon..

Posted on: 2006/2/8 23:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mail till SVT
#18


See User information
Quote:
Det ska bli musik i nästa verre som kommer i morgon.

Det ser jag fram emot! Ni har gjort ett fantastiskt arbete med att översätta den viktiga filmen!

Ljudet är kodat i ett plattformsberoende format WMAV2 64kb/s. Kan ni inte välja ett öppet format som mp3, mp4 eller aac istället så att fler har det enklare att titta på film-filen?

Posted on: 2006/2/8 23:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mail till SVT
#19


See User information
"Ni har gjort ett fantastiskt arbete med att översätta den viktiga filmen!"

Tack tack...

Jag hann inte igår, men jag ska kolla på filmen runt 15:00 idag och sen maila alla fel jag hittar till micro. En liten fundering, en grej jag hade problem att översätta var "front shaft bearing housing." Hur skulle ni översätta det? Tack.

Skit i det, nu har jag kollat igenom filmen och mailat felen till micro!

Posted on: 2006/2/9 12:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mail till SVT
#20


See User information
Jo, vi vet alla om just den repliken... George Lucas också.. som så passande flikade in just den i StarWars III... Det blev "vissa" reaktioner på det. Ang SVT så säger de ju upprepade gånger "SVT - Fri television".... Nu ska vi se vad de igentligen går för. De har ju trots allt gått ett steg och visat en alternativ syn på Estoniakatastrofen som många inte tror på, själv sträcker sig mina åsikter i den frågan till att det verkar mysko när folk svarar en sak när de inte är inspelade och en annan när de vet att de är det....

Posted on: 2006/2/13 16:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mail till SVT
#21


See User information
Tipsa gärna om dom här:
----------------------------------------------------------------------------

Century of The Self
BBC4s dokumentärserie om hur Sigmund Freuds teorier omsattes till metoder för att styra massorna.


Part 1: The Happiness Machines

Part 2: The The Engineering of Consent

Part 3: There is a Policeman Inside all our Heads: He Must be Destroyed

Part 4: Eight People Sipping Wine in Kettering


----------------------------------------------------------------------------

The Power of Nightmares
Adam Curtis visar i denna dokumentärserie hur fabricerade hot om internationell terrorism används för att kontrollera den internationella opinionen.


Part 1: Baby It's Cold Outside

Part 2: The Phantom Victory

Part 3: Eight People Sipping Wine in Kettering

----------------------------------------------------------------------------

Operation Saddam
Australienska SBS: The Cutting Edge dokumentär om hur invasionen i Irak 'såldes in' med hjälp av propaganda operationer. S.k. Public Diplomacy.

----------------------------------------------------------------------------
The Great Conspiracy
Barrie Zwickers dokumentär om lögnerna kring kriget mot terrorismen och hur man använder rädsla för att förvanska historien.

----------------------------------------------------------------------------

Unprecedented: The 2000 presidental Election
Prisbelönta BBC/Guardian Journalisten Greg Palast redogör för hur 100.000 tals röster aldrig räknades i det amerikanska valet 2000.
Chansen är stor att Bush inte skulle ha vunnit om dom räknades eftersom dom nästan uteslutande är sk.afro-amerikanska röster som traditionellt röstar på demokraterna.

----------------------------------------------------------------------------

Votergate
Electroniska röstsytem som inte lämnar några papperskvitton efter sig kan ha varit orsaken till 10.000 tal felräknade eller oräknade röster i amerikanska valet 2004.

---------------------------------------------------------------------------

The Vote
I denna dokumentär får vi följa processen med sk "challenging" i vilket andra väljare har rätt att ifrågasätta en röst som sedan måste utredas och räknas i efterhand. Republikanerna hade professionella utmanare ute på olika valdistrikt och de flesta röster räknades aldrig.

----------------------------------------------------------------------------

SPIN
Brian Springers ökända/okända dokumentär från 1995. Filmen bygger på klipp inspelade från TV-satelliter före och efter det att sändningen går ut till våra TV-apparater. Resultatet är en mycket avslöjande dokumentär om mediamanipulation, förvanskning och lögner runt valet i USA 1992.

----------------------------------------------------------------------------

Orwell Rolls In His Grave
Kan mediagiganter ägda av ett fåtal internationella industri-konglomerat vända sanning till lögn? Robert Kane Pappas dokumentär redogör för hur media gått från att bli pålitliga nyhetskällor till att bli megafoner för industriella intressen.

Kan man längre tala om oberoende media?


Orwell Rolls In His Grave


Posted on: 2006/2/14 15:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mail till SVT
#22


See User information
Denna film visar hur Amerikanskägda mediabolag vände bilder på demonstrationer mot Statskuppen till demonstrationer mot Hugo Chavez. Det är idag bekräftat att USA finansierade denna kupp genom en sk. demokratirörelse.

Hugos brott var att ge den fattiga majoriteten bostäder och utbildning på bekostnad av den pro-amerikanska minioriteten vinstintressen genom att kräva att en större del av oljeintäckterna skulle stanna i landet.

THE REVOLUTION WILL NOT BE TELEVISED
DIRECTED AND PHOTOGRAPHED BY
KIM BARTLEY AND DONNACHA O'BRIAIN
IRELAND, 2003
74 MINUTES

IN SPANISH WITH ENGLISH SUBTITLES

HUGO CHAVEZ ELECTED PRESIDENT OF VENEZUELA IN 1998, IS A COLORFUL,
UNPREDICTABLE FOLK HERO, beloved by his nation's working class and a
tough-as-nails, quixotic opponent to the power structure that would see him
deposed. Two independent filmmakers were inside the presidential palace on April 11, 2002, when he was forcibly removed from office. They were also
present 48 hours later when, remarkably, he returned to power amid cheering aides. Their film records what was probably history's shortest-lived coup d'état. It's a unique document about political muscle and an extraordinary portrait of the man The Wall Street Journal credits with making Venezuela "Washington‚s biggest Latin American headache after the old standby, Cuba."

Posted on: 2006/2/14 15:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mail till SVT
#23


See User information
Jag mailade chefen på SVT region norr och berättade lite om 9/11 och försökte göra ett så seriöst och gott intryck som möjligt, men har inte fått något svar. Kanske skulle lägga upp mail-adressen här och be någon av er att skicka ett mail.

Har inte SVT någon officiell mailbox där man får maila in sina förslag?

Posted on: 2006/2/14 15:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mail till SVT
#24


See User information
Kanske skulle lägga upp mail-adressen här och be någon av er att skicka ett mail.

Ja gör det.


Posted on: 2006/2/14 21:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
45 user(s) are online (45 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 45

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS