vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 17 18 19 (20) 21 22 23 ... 27 »

Re: Den oberoende 911 undersökningen

See User information
Quote:

zpz2 skrev:
Ja, skallen ger inte speciellt mycket motsånd för kulan, så kulan passerar genom skallen utan att överföra speciellt mycket rörelsemängd till skallen.
Vad kulan däremot gör är att dra med sig en massa hjärnsubstans på vägen ut. När denna hjärnsubstans slungas ut rekylerar huvudet åt andra hållet, dvs mot skytten.

Se experiment med en melon här från ca 7:50 och framåt:
http://www.youtube.com/watch?v=AfICLf9w0ng

Så du jämställer skallbenets hårdhet med en melons, smart kille! Trodde att du var välutbildad och visste bättre..

Vad tyckte du om bekännelserna av E Howard Hunt? Var det lite för svårt att motbevisa så du duckar istället..?

John F Kennedy's bodyguards being told to stay away from JFK
http://www.prisonplanet.com/articles/ ... ber2007/100907Kennedy.htm

FBI Now Admits Evidence Used to Connect Oswald to Kennedy Assasination Was Bogus
http://www.prisonplanet.com/articles/december2007/201207Oswald.htm

New Discovery in JFK Assassination Files Will Spark Chatter -- But Is It for Real?
http://www.editorandpublisher.com/ean ... vnu_content_id=1003711922

ONE "LITTLE THING" THAT THE ASSASSINATION RECORDS REVIEW BOARD OVERLOOKED
http://www.jfkmurdersolved.com/EMBALMER.htm

"Large gaping hole in back of head.
patched by placing piece of rubber.....over it.
Thinks skull full of Plaster of Paris.
Smaller wound in right temple.
Crescent shped, flapped down"

Dessutom så hittade jag en artikel i en gammal expressen skriven av Staffan H Westerberg, prickskytt i amerikanska armen, han testade själv att skjuta dessa tre skott, han träffade inte med tredje skottet vid sex olika försök, dessutom fick han inte iväg det andra skottet 1.6 sek efter det första trots att han använde ett bättre gevär..

Det finns inte mycket i den officiella utredningen som hänger ihop, skott som skulle ha tagit i nacken överensstämmer inte med dom bevis som tyder på att skotten träffade övre delen av ryggen.. Flera skott än tre har absolut avlossats.. Sen har vi ju den magiska kulan som vänder i luften och skapar sju olika skador på JFK..

http://www.jfklancer.com/Ford-Rankin.html

Resized Image

Resized Image

Resized Image

Posted on: 2008/2/26 20:09
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Lyfter denna, så inte zpz2 missar JFK-informationen.. Så vill jag ha ett svar..

Posted on: 2008/2/27 23:23
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Du ska få recension av länkarna då jag läst vad de handlar om vilket de verkar vara för svråt för 911 truth folk att fatta vilket hela tiden får mig att undra över deras dåliga verklighetsuppfattning.

Quote:

TeBe skrev:

Vad tyckte du om bekännelserna av E Howard Hunt? Var det lite för svårt att motbevisa så du duckar istället..?

John F Kennedy's bodyguards being told to stay away from JFK
http://www.prisonplanet.com/articles/ ... ber2007/100907Kennedy.htm

Rena spekulation att detta hände. De kunde lika gärna ha frågat honom. ”Tänker du springa efter presidentens bil eller åka med oss?”. ”Tja det kanske kan gå för sig”

Quote:

FBI Now Admits Evidence Used to Connect Oswald to Kennedy Assasination Was Bogus
http://www.prisonplanet.com/articles/december2007/201207Oswald.htm

Detta handlar om analyser av kulor och inte av kulors banor. Det har funnits en teori på FBI att kulor kunde spåras genom att noggrant analysera deras metallinnehåll och att olika tillverkningsserier av kulor från olika smältor skulle skiljas sig åt. Detta har visat sig inte stämma. Kulors banor har inget med detta att gör så Prisonplanet överdriver felaktigheten som upptäckts.

Quote:

New Discovery in JFK Assassination Files Will Spark Chatter -- But Is It for Real?
http://www.editorandpublisher.com/ean ... vnu_content_id=1003711922

Som vanligt så är man inte överens om innehållet i de hittade dokumenten om de är riktiga eller inte.

Quote:

ONE "LITTLE THING" THAT THE ASSASSINATION RECORDS REVIEW BOARD OVERLOOKED
http://www.jfkmurdersolved.com/EMBALMER.htm

"Large gaping hole in back of head.
patched by placing piece of rubber.....over it.
Thinks skull full of Plaster of Paris.
Smaller wound in right temple.
Crescent shped, flapped down"

Thomas Evan Robinson går de knappt att hitta någon information om så var är resten av all information?

Quote:

Dessutom så hittade jag en artikel i en gammal expressen skriven av Staffan H Westerberg, prickskytt i amerikanska armen, han testade själv att skjuta dessa tre skott, han träffade inte med tredje skottet vid sex olika försök, dessutom fick han inte iväg det andra skottet 1.6 sek efter det första trots att han använde ett bättre gevär..

Vad sköt han emot? Hur långt var avståndet? Hade han samma vapen som Osvald hade?

Quote:

Det finns inte mycket i den officiella utredningen som hänger ihop, skott som skulle ha tagit i nacken överensstämmer inte med dom bevis som tyder på att skotten träffade övre delen av ryggen.. Flera skott än tre har absolut avlossats.. Sen har vi ju den magiska kulan som vänder i luften och skapar sju olika skador på JFK..

http://www.jfklancer.com/Ford-Rankin.html

Den magiska kulan har denna sida kunna förklara:

http://mcadams.posc.mu.edu/sbt.htm

Jag vill att du Tebe ska kommentera den när jag har kommenterat dina länkar.

Quote:

Då tar vi detta igen då eftersom vi har blivit lite offtopic..

så Zink , har du sett Zapruder filmen??

Där ser man att JFK's huvud flyttar sig bakåt och sen till vänster, alltså kan inte skotten ha kommit endast bakifrån, men låt mig gissa, det finns en teori om att detta kan hända trots att skotten kommer uppifrån/bakifrån!?

Då ta jag det igen. Discovery har gjort en dokumentär med ALLA filmer och stillbilder som gått att hitta och dessutom tagit reda på var alla fotografer stod samt haft med alla fotografer eller deras barn som alla var på plats där JFK blev mördad. Man har digital förbättrat alla filmer inklusive Zapruder filmen. Sedan körde man alla dessa filmer och bilder i serie med noggrann angivelse var fotografer stod och vad de täckte när bilder och filmer togs samt intervjuat alla dessa människor. Målet var att se om det gick att få fram bevis på en andra skytt men de misslyckades. Det togs ett Polariodfoto mot den plats där skytt nummer två antogs ha stått med det var för dålig upplösning på det fotot för att de skulle gå att se någon skytt i det.

Så någon andra skytt finns det inga som helst bevis för.

See User information
Vet du vad Zinken, jag tänkte svara dig men sen så kom jag på att det är lönnlöst och har alltid varit, inte ens en bekännelse av E Howard Hunt, som var med vid detta mord, räcker för att du ens ska börja tvivla, SUCK!...

Men det kommer att bli desto jobbigare för dig att inse att din verklighetsuppfattning har varit så manipulerad i alla år, när väl sanningen kommer ut. Människor runt om i hela världen börjar nämligen inse att dom har blivit lurade/manipulerade hela livet och det finns nog en hel del "insiders" som kommer att lätta sina hjärtan..

Posted on: 2008/2/29 0:31

/Benjamin Franklin

Anonym
Quote:

TeBe skrev:
Vet du vad Zinken, jag tänkte svara dig men sen så kom jag på att det är lönnlöst och har alltid varit, inte ens en bekännelse av E Howard Hunt, som var med vid detta mord, räcker för att du ens ska börja tvivla, SUCK!...

Men det kommer att bli desto jobbigare för dig att inse att din verklighetsuppfattning har varit så manipulerad i alla år, när väl sanningen kommer ut. Människor runt om i hela världen börjar nämligen inse att dom har blivit lurade/manipulerade hela livet och det finns nog en hel del "insiders" som kommer att lätta sina hjärtan..

Här blir jag anklagad för att strunta i vad ni vill, att inte läsa det ni vill, inte titta på era videor m.m. men det gör jag.

När jag sedan skriver vad jag tycker när jag gjort detta så borde om man anser sig stå för sanningen klara av att läsa och utvärdera det jag länkat till.

Man kan INTE anse sig stå för någon större verklighetsuppfattning om man ser världen genom ett filter.

Det filter jag anser många (inte alla) på detta forum har är att man anser välden ser ut som A trots att allt i världen inte pekar på det. Då filtrerar de som tycker att A gäller helt enkelt bort allt som pekar mot A genom att stämpla det som förfalskat, felaktigt och manipulerat och struntar därför i det.

Så gör inte jag. Det finns alltid ett korn av sanning hos alla även om majoritet av det som påstås inte går att bekräfta.

Därför har jag både berömt och kritiserat Steven E. Jones. Berömt honom för att som en av de få på 911 truth sidan insett att de behövs solida bevis för att teorierna ska bli trovärdiga. Han använder dessutom rätt benämning på det han håller på med nämligen hypoteser Jag har kritiserat honom för att han inte har lyckats analysera det han påstår har hänt. Bevis för Supertermit (hans benämning på Thermate-TH3 och blandningar som liknar det) finns inte i det material han har skrivit om på webben och som han har mailat till mig.

Man måste kunna värdera världen med all dess information där X ger 80 % rätt, Y 50 % rätt och Z bara 1 %. Inte filtrera bort någon av dessa för att det finns in dem saker som helt går emot den egna uppfattningen.

Man filtrerar information för att inte råka ut för obehagliga överraskningar där bortfiltrerad information kan visa att man inte har rätt. Därför sluter en de att titta på TV och läsa tidningar.

Världen ser inte ut om vaken.se påstår utan den är mycket mer mångfasetterad och komplicerad men detta klara inte all av och måste därför förenkla den till en svart/vit bild där allt svart är ont och allt vitt ät gott och det grå inte existerar.

See User information
Quote:
Här blir jag anklagad för att strunta i vad ni vill, att inte läsa det ni vill, inte titta på era videor m.m. men det gör jag.

Du gör dig viktigare i sammanhanget än vad du verkligen är. Gör som du vill men tro inte att du får någon att somna om igen och tro på den gamla världsbilden.

Quote:
Man kan INTE anse sig stå för någon större verklighetsuppfattning om man ser världen genom ett filter.

Notera att ovanstående kommer från en som ser världen genom det politiskt korrekta filtret som bestäms av den massmedia som sedan länge slutat belysa det som verkligen händer därute..det som påverkar var och en i längden.

Quote:
Världen ser inte ut om vaken.se påstår utan den är mycket mer mångfasetterad och komplicerad men detta klara inte all av och måste därför förenkla den till en svart/vit bild där allt svart är ont och allt vitt ät gott och det grå inte existerar.

Där kan jag säga precis samma sak om dig och andra. Världen ÄR mer komplicerad än vad man fick lära sig under sin uppväxt. Då var allting enkelt. I den gamla världen är politiker ideologiska och vill tjäna dig och mig. I den världen beror krig på att två nationer blev arga på varandra och gick i krig. I den världen är FN den stora fredsbevararen och terrorister är fanatiska missnöjda offer för samhället som inte har något annat för sig än att kapa plan och spränga bilar. Det är din svart/vita världsbild som du kommer att sitta kvar i för alltid är jag rädd. Den bilden har jag och andra lämnat bakom oss för länge sedan.

Sedan jag fick möjlighet att se historien som aldrig lärdes ut i skolan eller senare så har jag fått en annan bild av hur världen har utvecklats med statligt sponsrad terror, en Wall Street-sponsrad Hitler, centralbanksystemets trick med våra pengar och mycket mycket mera. Du verkar fortfarande ha svårt att ta med detta i beräkningen.

Visst ja..du har fortfarande inte kommenterat angående E. Howard Hunt.

Posted on: 2008/2/29 9:40

Anonym
Quote:

Icehorn skrev:
Quote:

Du gör dig viktigare i sammanhanget än vad du verkligen är. Gör som du vill men tro inte att du får någon att somna om igen och tro på den gamla världsbilden.

Det ska jag komma ihåg. Man blir alltså viktigare än man verkligen är genom att titta på vakens.se information och videor.

Quote:

Quote:

Notera att ovanstående kommer från en som ser världen genom det politiskt korrekta filtret som bestäms av den massmedia som sedan länge slutat belysa det som verkligen händer därute..det som påverkar var och en i längden.

Du har reda glömt att jag tittar på vaken.se medlemmarnas information och videor. De som skildras i dem och som vaken.se medlemmarna anser att de vanlig massmedian inte tar upp beror på att mycket helt enkelt inte existerar så därför har vanlig massmedia mycket svårt att ta upp något om det.

Quote:

Quote:

Där kan jag säga precis samma sak om dig och andra. Världen ÄR mer komplicerad än vad man fick lära sig under sin uppväxt. Då var allting enkelt. I den gamla världen är politiker ideologiska och vill tjäna dig och mig. I den världen beror krig på att två nationer blev arga på varandra och gick i krig. I den världen är FN den stora fredsbevararen och terrorister är fanatiska missnöjda offer för samhället som inte har något annat för sig än att kapa plan och spränga bilar. Det är din svart/vita världsbild som du kommer att sitta kvar i för alltid är jag rädd. Den bilden har jag och andra lämnat bakom oss för länge sedan.

Sedan jag fick möjlighet att se historien som aldrig lärdes ut i skolan eller senare så har jag fått en annan bild av hur världen har utvecklats med statligt sponsrad terror, en Wall Street-sponsrad Hitler, centralbanksystemets trick med våra pengar och mycket mycket mera. Du verkar fortfarande ha svårt att ta med detta i beräkningen.

Hur än du uppfattar världen så är vi i den situation världen är idag och det är bara hur vi förbereder framtiden som kommer att avgöra hur vi går från idag till i morgon med världen. Hur världen ska se ut i morgon formas av den världsbild man har. Ju mer världens utveckling skiljer från den desto sämre bild har man hur världen ser ut. Världens utveckling har under min livstid inte bjudit på allt för många totala överraskningar. Jag förutsåg t.o.m.. muren falla reda efter en resa i Sovjetunionen 1982 så jag sa till mina arbetskompisar att Sovjetunionen har en kris som de inte kan ta sig ut och det kommer att braka ihop.

Har man ett öppet sinne och en bra modell att värdera informationen i samhället blir mycket förutsebart ibland till den punkt att jag slår på nyheterna och hoppas att något helt överraskande skulle ha hänt som jag inte kan ha listat ut och 911 var en sådan händelse även om indikationer att många i Mellanöstern var negativa till USA gick att se i tidigare dåd mot USA som bomben i WTC 1993 bomberna mot USA ambassader i Dar es Salaam, Tanzania, och Nairobi, Kenya 1998.

Quote:

Visst ja..du har fortfarande inte kommenterat angående E. Howard Hunt.

Man hinner inte med allt. Jag skulle finna det mycket tillfredsställande att de på detta forum svarade på allt jag undrar om.

E. Howard Hunt vad en av de fem som greps vid Watergate inbrottet och satt i fängelse i 33 månader för det brottet. E. Howard Hunt är den enda person som påstår att Lyndon B Johnson och några andra skulle ha stått bakom JFK mordet. Dessutom kommer den mest informationen från hans son Saint John Hunt så de mest är andrahandsuppgifter.

Då detta är sensationella uppgifter så anser jag som historiker att det krävs tre oberoende källor för att E. Howard Hunt uppgifter ska kunna bekräftas.

Det fattas alltså två till oberoende källor.

See User information
Utredningen är redan klar, utförd av, med och för medborgarna..

Nu skall denna information ut till ALLA medborgare, när väl förtroendet har nått botten, vilket är snart (speciellt i USA), så är det slut på maktelitens agenda!!

Zink, här får du mer konspirationsteorier att suga på från London Guardian:

New evidence challenges official picture of Kennedy shooting
http://www.guardian.co.uk/science/200 ... /22/kennedy.assassination

"But the lone gunman explanation has always looked shaky. The autopsy of Kennedy's body suggested that all four shots that hit him came from behind, and powder marks on his skin showed they must have been from close range.

Quote:

zink wrote:
"Dessutom kommer den mest informationen från hans son Saint John Hunt så de mest är andrahandsuppgifter."

Har du totalt MISSAT E Howard Hunts egna ord, han berättar ju själv om vad som hänt!?!? Det är inte sonen som påstår nåt, det är Howard själv som detaljerat berättar om JFK-operationen..

Fungerar inte dina öron heller, du kanske hör vad du vill höra eftersom du läser och förstår vad du vill förstå och förbiser all motsägande information när du väl skall bilda dig en verklighetsuppfattning..

Quote:

zink wrote:
"Då detta är sensationella uppgifter så anser jag som historiker att det krävs tre oberoende källor för att E. Howard Hunt uppgifter ska kunna bekräftas."

Detta krav ställer du ju inte när det gäller utredningen av 9-11??
Så nu är du historiker oxo, du kan glömma allt det du har lärt dig om historien för det mesta är lögner och påhittat..!

Posted on: 2008/2/29 13:54

Edited by TeBe on 2008/2/29 14:10:02
Edited by TeBe on 2008/2/29 14:11:12

/Benjamin Franklin

Anonym
Quote:

TeBe skrev:
Utredningen är redan klar, utförd av, med och för medborgarna..

Nu skall denna information ut till ALLA medborgare, när väl förtroendet har nått botten, vilket är snart (speciellt i USA), så är det slut på maktelitens agenda!!

Zink, här får du mer konspirationsteorier att suga på från London Guardian:

New evidence challenges official picture of Kennedy shooting
http://www.guardian.co.uk/science/200 ... /22/kennedy.assassination

"But the lone gunman explanation has always looked shaky. The autopsy of Kennedy's body suggested that all four shots that hit him came from behind, and powder marks on his skin showed they must have been from close range.

Nu kastar du in något helt annat nämligen mordet på JFK:s bror Robert F Kennedy och vad har de med JFK att göra?

Enligt artikeln har Robert Joling och Van Praag har analyserat en ljudfil med dålig kvalité som journalisten Stanislaw Pruszynski spelat in. Det har dragit sina slutsatser enbart från den ljudfilen. Vem den andre skytte skulle vara för person har de ingen aning om.

Quote:

Quote:

zink wrote:
"Dessutom kommer den mest informationen från hans son Saint John Hunt så de mest är andrahandsuppgifter."

Har du totalt MISSAT E Howard Hunts egna ord, han berättar ju själv om vad som hänt!?!? Det är inte sonen som påstår nåt, det är Howard själv som detaljerat berättar om JFK-operationen..

Fungerar inte dina öron heller, du kanske hör vad du vill höra eftersom du läser och förstår vad du vill förstå och förbiser all motsägande information när du väl skall bilda dig en verklighetsuppfattning..

Då tar vi det tydligare.

Här finns en utskrift av de enda som finns direkt från E Howard Hunt om JFK:

http://en.wikipedia.org/wiki/E._Howard_Hunt#_note-37

Resten av informationen om JFK kommer från hans son.

Quote:

Quote:

zink wrote:
"Då detta är sensationella uppgifter så anser jag som historiker att det krävs tre oberoende källor för att E. Howard Hunt uppgifter ska kunna bekräftas."

Detta krav ställer du ju inte när det gäller utredningen av 9-11??
Så nu är du historiker oxo, du kan glömma allt det du har lärt dig om historien för det mesta är lögner och påhittat..!

Om de mesta i historien är lögner hur vet du det? Har Karl den 12:e funnits?

Du blandar ihop två olika saker. Det finns tillräckligt med material för att bekräfta att 911 har hänt. Däremot finns det bara ett enda 911 att utreda.

Det flera personer som borde kunna bekräfta det E Howard Hunt påstår även dokument från CIA som någon kunde läcka.

See User information
zink wrote:
Hur än du uppfattar världen så är vi i den situation världen är idag och det är bara hur vi förbereder framtiden som kommer att avgöra hur vi går från idag till i morgon med världen. Hur världen ska se ut i morgon formas av den världsbild man har. Ju mer världens utveckling skiljer från den desto sämre bild har man hur världen ser ut. Världens utveckling har under min livstid inte bjudit på allt för många totala överraskningar. Jag förutsåg t.o.m.. muren falla reda efter en resa i Sovjetunionen 1982 så jag sa till mina arbetskompisar att Sovjetunionen har en kris som de inte kan ta sig ut och det kommer att braka ihop.

ps:Tala inte för mycket om dig själv ,vilket sprides väldigt fort...
Allt vi tar in är vår egen spegelbild. Det är därför som när vi gör tvärtom vad vi blivit lärda, som allting blir rätt - spegelvänt.
Vanans makt är stor. Vänj dig vid goda vanor (även de är svårborttagliga).

Håll inte med, säg heller inte emot.
Gläds åt det du fått i stället för att gräma dig över förluster. Se andra sida på ALLT -

Vissa varor är märkta med KRAV.ÄR DU det zink? tror du på allt detta du skriver

Fffter ett sådant ytalande ligger bevis bördan på Zink,fortfarande

Bli gärna arg, bara du vet att det är DINA egna bilder som du retar dig på.

Du blandar ihop två olika saker.NU zink.
Vad harKarl den 12:e med denna tråd att göra .Var du tvungen att ta till det där argumentet?

den före detta STATSKYRKANhar blivit #frikyrka#alltid något..

Posted on: 2008/2/29 17:54

Edited by sale on 2008/2/29 18:44:15

See User information
Quote:

TeBe skrev:
Lyfter denna, så inte zpz2 missar JFK-informationen.. Så vill jag ha ett svar..

Du vill ha ett svar? Tänka sig. Har du hört uttrycket, behandla andra som du själv vill bli behandlad? Du har ju deklarerat att du bestämt dig för att sluta svara mig, så varför förväntar du dig svar från mig. En debatt måste vara dubbelriktad för att vara meningsfull.

Quote:

TeBe skrev:
Ojojooj, orimligheterna står som spön i backen men zpz2 ser inga som helst problem..! Har bestämt mig för att inte svara dig nåt mer, tar bara tid och du kommer ändå ALDRIG att förstå, så hoppet för dig är nog ute..

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=75237#forumpost75237

Detta var efter att jag "dragit ner byxorna" på ditt resonemang om förändringar i regler kring militärt ingripande vid kapningar, och detta har du ännu ej behagat ge ett svar på.

När du gett ett vettigt svar på detta kanske, möjligen, är lite närmarare att vara i en position där du kan förvänta dig att jag ska svara på varenda fråga du ställer.

Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

TeBe skrev:

Svårt att förstå? U93 blev attackerat av amerikanskt stridsflyg vid Pennsylvania, men den återfanns definitivt inte i en rykande grop i Shanksville..

Det är alltså spårlöst försvunnet och ingen har sett var det kraschat? Väldigt märkligt må jag säga.
Speciellt som man vet ganska exakt hur planet flugit, och andra piloter observerade planet och kraschplatsen från luften.
http://www.youtube.com/watch?v=hnfQfBhfrMw

Om zpz2 tittar riktigt noga så ser han att förändringen av förfarandet gällande flygplanskapningar ändrades den 1:a Juni 2001..
Quote:

Och med detta så skrotade dom den procedur som användes före den 1:a Juni 2001..

"2. Cancellation. CJCSI 3610.01, 31 July 1997."

Resized Image

Tittar du i det gamla dokumentet så står det precis samma sak:
"The NMCC will monitor the situation and forward all requests or
proposals for DOD military assistance for aircraft piracy (hijacking) to the Secretary of Defense for approval."
http://www.dtic.mil/doctrine/jel/cjcsd/cjcsi/3610_01.pdf
Detta är från det dokument som gällde före 1:a Juni 2001. Ser du???

Formuleringen med approval från Secretary of Defense är alltså densamma som tidigare.

Här har man utrett vad skillnaden är mellan de två dokumenten:
Quote:
So what’s changed?

#1, the statement that the NMCC “will monitor the situation” has been dropped. Seems odd, as it’s hard to believe they would do anything else, but in any event, as long as they deal with requests as they arrive then there’s no issue here.

#2, there’s a new exception of “immediate responses as authorized by reference D” (see the 911research quote) to this rule, therefore under some circumstances the new regulations require less approval than the old.

#3, Previously both “requests and proposals” for assistance required approval, now it’s “requests” only. Doesn’t seem to be a significant change.

#4, “DOD military assistance for aircraft piracy (hijacking)” is replaced by “DOD assistance”. This appears to do no more than remove a little redundancy, in that we already know from the beginning of the paragraph that this is about assistance for a hijacking.

And, ah, that’s it, at least with this paragraph: no evidence here that the new regulations affected the 9/11 response, at all.

http://www.911myths.com/html/hijack_assistance_approval.html

Quote:

Den texten som du pekar på gäller inte flygplanskapningar den gäller:

Statement by the President
Domestic Preparedness Against Weapons of Mass Destruction

http://www.whitehouse.gov/news/releases/2001/05/20010508.html

Vad menar du? Dokumentet jag visade på refererades till från dokumentet som gäller flygkapningar.
"DOD assistance to the FAA will be provided in accordance with reference d."
Quote:

Quote:

zpz2 skrev:
Hur gör du tolkningen av lagtexten står att Cheney har kontroll över flygvapnet?

Det jag kan läsa ur detta är att Secretary of Defence skall ge godkännande, förutom i fall där omedelbal handlig krävs, då man kan agera enligt reference d, vilket är detta dokument:

http://www.dtic.mil/whs/directives/corres/pdf/302515p.pdf

I detta kan man läsa:
"Nothing in this Directive prevents a
commander from exercising his or her immediate emergency response authority as
outlined in DoD Directive 3025.1 (reference (g))."

En befälhavare kan allstå använda själv ge order om ett omedelbart nödagerande om det krävs i sutiationen.

Men som du själv skriver så måste Försvarsministern ge sitt godkännande till ett agerande, ger han inte sitt godkännande så blir det en STAND DOWN, så var inte proceduren innnan 1:e Juni 2001, då hade generalerna kommandot över flygvapnet och flera hundratals genskjutningar har skett under alla år som gått.. Försvarsministern hade INGET med denna procedur att göra..

Hur du än resonerar så kommer man till samma ställe, Cheney hade kontroll över flygvapnet, han gav sitt godkännande om det skulle genskjutas eller inte..

Du menar alltså att Cheney i egenskap av försvarsminister hade kontroll över agerandet den 9/11 2001?

Quote:

Lagtexten/förfarande är fyllt med dessa meningar:

"and then to the Secretary of
Defense for approval in accordance with DODD 3025.15,"

"and will forward the request to the Secretary of
Defense for approval in accordance with DODD 3025.15,"

"The NMCC will, with the exception of immediate
responses as authorized by reference d, forward requests for DOD
assistance to the Secretary of Defense for approval."

Referens D är ju bara hänvisningar till hur man ska gå till väga för att stödja civila myndigheter.. Det har inget med militären eller flygvapnet att göra och speciellt inte denna situation..

Formuleringarna gäller flygkapningar. Det står att man får agera omdelbart i enlighet med referens d, dvs referens d appliceras på flygkapningar.

Den gamla texten som upphörde är också fylld med dessa formuleringar, det är alltså inga nya procedurer.

"In addition, destruction of derelict airborne objects over foreign airspace requires a request or permission by the foreign government and approval by the Secretary of Defense."

"The NMCC will monitor the situation and forward all requests or proposals for DOD military assistance for derelict airborne
objects to the Secretary of Defense for approval."

"The DDO, NMCC, is designated as the DOD coordinating authority between the FAA and operational commanders. As such, the DDO will forward all requests or proposals for DOD military assistance to the Secretary of Defense for approval, with the exception of
immediate responses as defined by reference b."

"The NMCC will monitor the situation and forward all requests or proposals for DOD military assistance for aircraft piracy (hijacking) to the Secretary of Defense for approval in
accordance with DODD 3025.15, paragraph D.7 (reference b)."

"If there is a question on the appropriateness or legality
of providing requested support, such requests will be forwarded via the DDO, NMCC to the DOD Executive Secretary and appropriate OASD staff offices, and then to the Secretary of Defense for review and approval."

"and will forward the request to the Secretary of Defense for approval in accordance with DODD
3025.15 paragraph D.7 (reference b)."

"(1) When notified that military chase aircraft are needed in
conjunction with an aircraft piracy (hijacking) emergency, the
DDO, NMCC, will notify the appropriate unified command or
USELMNORAD to determine if suitable aircraft are available and
will forward the request to the Secretary of Defense for approval in accordance with DODD 3025.15, paragraph D.7 (reference b)."

Osv osv osv osv osv... detta är alla formuleringar från det GAMLA dokumentet som upphörde att gälla.

Drar du slutsatsen att det gamla dokumentet inte pratar om approval från Secretary of defense utan att det var en nyhet i det nya dokumentet från 1 Juni 2001?
Jag ger dig länken till det GAMLA dokumentet en gång till så du inte missar det.
http://www.dtic.mil/doctrine/jel/cjcsd/cjcsi/3610_01.pdf

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=75128#forumpost75128

Som en liten hjälp svarade jag på mina frågor till dig, kanske kan det hjälpa dig att formulera ett svar:

Quote:

zpz2 skrev:
Okej, det här verkar ha blivit för pinsamt för TeBe då han meddelat att han inte kommer svara på några frågor från mig.

Då kan jag svara själv då. Nej, det var inte Cheney som var Secretary of Defense utan det var Rumsfeld. Så att TeBe pekar på en formulering om att Secretary of Defense ska ge godkännande och säger att det ger kontrollen till Cheney tyder på en okunnighet om den amerikanska regeringens organisation och att TeBe inte har nån aning om vad han pratar om.

Nej, det var ingen ny procedur som infördes 1 Juli 2001 att godkännande skulle inhämtas från Secretary of Defence. Det stod redan i dokumentet från 31 Juli 1997.

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=75238#forumpost75238

Posted on: 2008/2/29 20:15

Anonym
Quote:

sale skrev:
zink wrote:

ps:Tala inte för mycket om dig själv ,vilket sprides väldigt fort...
Allt vi tar in är vår egen spegelbild. Det är därför som när vi gör tvärtom vad vi blivit lärda, som allting blir rätt - spegelvänt.
Vanans makt är stor. Vänj dig vid goda vanor (även de är svårborttagliga).

Håll inte med, säg heller inte emot.
Gläds åt det du fått i stället för att gräma dig över förluster. Se andra sida på ALLT -

Vissa varor är märkta med KRAV.ÄR DU det zink? tror du på allt detta du skriver

Fffter ett sådant ytalande ligger bevis bördan på Zink,fortfarande

Bli gärna arg, bara du vet att det är DINA egna bilder som du retar dig på.

Du blandar ihop två olika saker.NU zink.
Vad harKarl den 12:e med denna tråd att göra .Var du tvungen att ta till det där argumentet?

den före detta STATSKYRKANhar blivit #frikyrka#alltid något..

Fattar du inte att Karl den 12:e var ett exempel då Tebe hävdader att historien var en lögn?

Hur skulle det vara sale om du skrev vad du själv tycker istället för en lång klagolåt över bara mig?

Tänk att jag kommer att se bättre ut än du då jag motiverar mer vad jag tycker än du gör om nu en tillfällg besökare kommer förbi vilket är fler än man tror då antalet anonyma besökare alltid när jag kollat har varit många fler än de inloggade.

See User information
Zink :Fattar du inte att

Tankens kraft är stor, den kan hitta på ALLT möjligt skräp hit o dit. Den tror sig vara så stor att den kan skicka SITT "positiva/ljusa" sken till de andra på klotet. "De som använder sin hjärna på gott eller ont skall döden dö"!
Gud är inte elak! "Han" skapar inga krig e dyl. Tankarna/egot däremot...

NU får du klara dig utan mig GOOD LUCK zink vi ses

Posted on: 2008/2/29 23:20

Anonym
Quote:

sale skrev:
Zink :Fattar du inte att

Tankens kraft är stor, den kan hitta på ALLT möjligt skräp hit o dit. Den tror sig vara så stor att den kan skicka SITT "positiva/ljusa" sken till de andra på klotet. "De som använder sin hjärna på gott eller ont skall döden dö"!
Gud är inte elak! "Han" skapar inga krig e dyl. Tankarna/egot däremot...

NU får du klara dig utan mig GOOD LUCK zink vi ses

Tack själv. Dina inlägg har blivit så svåra att få grepp om på sistone att vi nog inte längre kan debattera med varandra.

See User information
Quote:

zink skrev:

Tänk att jag kommer att se bättre ut än du då jag motiverar mer vad jag tycker än du gör om nu en tillfällg besökare kommer förbi vilket är fler än man tror då antalet anonyma besökare alltid när jag kollat har varit många fler än de inloggade.

Hela din uppenbarelese och ständiga promotande av alla MS-medias lögner- och propaganda visar klart och tydligt att hjärntvätt fungerar alldeles utmärkt på vissa individer.

Men räkna inte med att alla "anonyma besökare" som tittar in här är likadana fega frimurarsatanistkramare som du, och som dessutom har mage att kalla sig "skeptiker".

Maken till självmotsägelse får man leta efter.

Posted on: 2008/3/3 19:04

Edited by bennybear on 2008/3/3 19:32:48

See User information
.

Posted on: 2008/3/4 16:44
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

paskharen skrev:
Quote:

När Watergate inbrottet inträffade 17 juni 1972 var jag 16 år. Hur gammal var du då?

Då vet du alltså automatiskt bättre än mig eftersom att du levde när watergate skedde? Vet du mer för att du därmed är äldre eller vet du mer för att du var med och såg det "first hand"?
Eftersom att du använder watergate som ett argument att vi "borde få reda på det" så jag upprepar frågan. Vet du varför watergate läckte till allmänheten och hur det gick till. Hävdar att du, om du vet det, alldrig ens skulle nämna watergate.

Hur jag upplevde Watergate som 16 åring.

Watergate startade med att polisen grep fem personer som brutit sig in i demokraterns kontor 17 juni 1972 mitt under presidentkampanjen i USA. Det gripna hörde till Nixons återvalskampanj. Många tyckte det var konstigt att dessa personer brutit sig in hos demokraterna. Sedan hände inte mycket på ett tag. Nixon återvaldes med stor majoritet. Sedan började journalister på Washington Post säga att de fanns kopplingar mellan de gripna personer och Nixons stab i Vita huset. Droppen blev när band från Vita huset avslöjade att Nixon deltog i att mörkläggas att hans stab varit med om att beordra inbrotten. Sena börjad sakta massmedia, den allmänna opinionen och politiker att pressa på Nixon. Nixon avgick under dramatiska former 9 augusti 1974 där han i ett TV tal försökte tona ned sin egen skuld i inbrotten utan istället försökte få de till att det politiska läget gjorde det omöjligt för honom att fortsätta som president.

Mer om detta:
http://en.wikipedia.org/wiki/Watergate_scandal

Watergate avslöjades precis som du säger av 2 jornalister på Washington Post som helt självständigt, mot sin arbetsgivares vilja hade gjort undersökningar i fallet. Det var alltså en väldigt liten grupp människor som sedan lyckades övertyga hela folket. Så om dessa två personer inte hade funnits hade vi aldrig "fått reda på det". Vad säger att det alltid kommer finnas andra som kan ta hand om det åt oss? Man kanske måste få sina egna silkesvita händer smutsiga ibland för att få reda på saningen?
Quote:

Quote:

Quote:

Det var Lee Harvey Oswald som dödade John F. Kennedy. Det du och andra tro på är obevisade teorier om hur det gick till. Jag har läst att ingen som tror på dessa alternativa teorier om JFK mordet har läst Warren Commission rapporten för den som var inne på samma spår som du och andra ändrade sig helt efter ha läst den rapproten och det vare han som sa att ingen med konspirationsteorier om JFK har läst Warren Commission rapporten.

Anledningen till att jag bara behåller de här delarna är att jag inser att så länge du tror att Oswald dödade Kennedy så finns det ingen ide att diskutera med dig om 9/11 för det bevisar att du inte skulle tro mig ens om det fanns 100% bevis.
Finns en dokumentation av den händelsen och den visar att det inte kan ha varit Oswald. "Back and to the left"

”Back and to the left” är ursprungligen ett citat från Oliver Stones film JFK och är då inte ett dokument.

http://en.wikipedia.org/wiki/Back_and_to_the_left

Så är det detta du syftar på?

Sedan har du varit helt tyst om vem du anser har mördat JFK, varför?

Jag vill ha namn och vapen på den eller de du anser har mörda JFK då den officiella sidan har namn och vapen på den de anser mördat JFK så om något ska vara mer trovärdigt ska även de ange namn och vapen.

[/quote]

Orden har egentligen ingen betydelse, det är bara ett bra citat från en bra film, det är ju bandet som är det viktiga. För det är ju en riktig film och rörelsen bakåt och åt vänster är ett tydligt tecken på att kulan kom snett framifrån till höger. Det går licksom inte att diskutera den frågan. En stark kraft framifrån till höger kommer ge en stark rörelse bakåt och åt vänster.
Jag tänker inte berätta för dig vem som dödade J.F. Kennedy eftersom att det kommer leda in diskutionen på ett annat spår. Först måste du vara övertygad om att det inte kan ha varit Oswald.

Posted on: 2008/3/6 1:13
"THIS INTERNET NOTE, IF PRINTED, IS LEGAL TENDER FOR ALL DEBTS, PUBLIC AND PRIVATE"

"The real action is in the reaction"

"Sen den elfte september 2001 har vi sett krig emot terrorn och terrorn har växt..."

Anonym
Quote:

paskharen skrev:
Quote:

zink skrev:
Hur jag upplevde Watergate som 16 åring.

Watergate startade med att polisen grep fem personer som brutit sig in i demokraterns kontor 17 juni 1972 mitt under presidentkampanjen i USA. Det gripna hörde till Nixons återvalskampanj. Många tyckte det var konstigt att dessa personer brutit sig in hos demokraterna. Sedan hände inte mycket på ett tag. Nixon återvaldes med stor majoritet. Sedan började journalister på Washington Post säga att de fanns kopplingar mellan de gripna personer och Nixons stab i Vita huset. Droppen blev när band från Vita huset avslöjade att Nixon deltog i att mörkläggas att hans stab varit med om att beordra inbrotten. Sena börjad sakta massmedia, den allmänna opinionen och politiker att pressa på Nixon. Nixon avgick under dramatiska former 9 augusti 1974 där han i ett TV tal försökte tona ned sin egen skuld i inbrotten utan istället försökte få de till att det politiska läget gjorde det omöjligt för honom att fortsätta som president.

Mer om detta:
http://en.wikipedia.org/wiki/Watergate_scandal

Watergate avslöjades precis som du säger av 2 jornalister på Washington Post som helt självständigt, mot sin arbetsgivares vilja hade gjort undersökningar i fallet. Det var alltså en väldigt liten grupp människor som sedan lyckades övertyga hela folket. Så om dessa två personer inte hade funnits hade vi aldrig "fått reda på det". Vad säger att det alltid kommer finnas andra som kan ta hand om det åt oss? Man kanske måste få sina egna silkesvita händer smutsiga ibland för att få reda på saningen?

Det stämmer inte att Washington Post journalisterna jobbade självständigt utan de hade ledningen stöd. Däremot visste alla på tidningen att man gick in på minerad mark så att allt man skrev i tidningen skulle vara ordentligt verifierat.

Watergateskandalen visade också att rättsystemet i USA fungerade även om högsta ledningen var inblandad.

Inget av vad som hände i Watergate har inträffat när det gäller 911. Inga journalister på något media ha kommit fram till någon annan förklaring än den officiella. Skulle något av det som 911 truth hävdar har hänt ha varit sant hade det redan ha kommit fram och varit allmänt känt då 911 är en så mycket större händelse än Watergateskandalen.

Därför håller media inte tyst om vissa saker 911 truth hävdar har hänt utan det har aldrig hänt det 911 truth påstår.

För att en påstådd händelse ska ha framgång när journalister ska undersöka den ska undersökningen kunna peka ut namngivna personer.

Då 911 truth lägger lite eller inget krut alls på att hitta namngivna personer som utfört det som påstås i deras teorier så kan de inte tro att andra skulle ha bättre framgång i att i hitta namngiva person som gjort det praktiska arbetet.

Det är just bristen på namngivna person som gör att jag anser att de 911 truth påstår det har aldrig hänt hur mycket än de motiverar sina idéer.

De måste som i Watergateskandalen finnas livs levande personer som utfört 911 åt Bush & Co . Finns inte dessa personer har Bush & Co INTE utfört 911. Utan det var de 19 namngivna kaparna utförde 911 istället.

Quote:

Quote:

”Back and to the left” är ursprungligen ett citat från Oliver Stones film JFK och är då inte ett dokument.

http://en.wikipedia.org/wiki/Back_and_to_the_left

Så är det detta du syftar på?

Sedan har du varit helt tyst om vem du anser har mördat JFK, varför?

Jag vill ha namn och vapen på den eller de du anser har mörda JFK då den officiella sidan har namn och vapen på den de anser mördat JFK så om något ska vara mer trovärdigt ska även de ange namn och vapen.

Orden har egentligen ingen betydelse, det är bara ett bra citat från en bra film, det är ju bandet som är det viktiga. För det är ju en riktig film och rörelsen bakåt och åt vänster är ett tydligt tecken på att kulan kom snett framifrån till höger. Det går licksom inte att diskutera den frågan. En stark kraft framifrån till höger kommer ge en stark rörelse bakåt och åt vänster.
Jag tänker inte berätta för dig vem som dödade J.F. Kennedy eftersom att det kommer leda in diskutionen på ett annat spår. Först måste du vara övertygad om att det inte kan ha varit Oswald.

Du tänker fel tycker jag. Ta fram bevisen på den eller de du anser mördade JFK så kan jag jämföra dem med bevisen att Oswald gjorde det.

Jag kan inte överge Oswald och istället sätta min tillit till några för mig helt okända bevis på att för mig okända personer skulle ha mördat JFK.

Anonym
Lägg inte energi på skeptiker som zink och zpz. De stjäl bara din, min och vår tid. Vi har inte så mycket tid kvar och det är brottom att agera innan massiv lagstiftning och annat kommer sätta käppar i hjulen Ni måste hjälpa dom som faktiskt kan förstå. Det är inte Zink och ZPZ, de kommer aldrig kunna förstå, ok!?

Vaken har funnits i flera år och de enda skeptiker som finns är ZPZ och ZINK. De är de ENDA två personer som kontinuerligt jobbar mot all vetenskaplig fakta som finns om 11e september. Precis alla andra som kommit hit har fattat ELLER stoppat huvudet i sanden och valt bort att titta djupare, för det har varit för jobbigt för dem. Att förneka/välja bort att lära sig om 911 är OKEJ, för det kan vara för jobbigt att värdera om hela sin geopolitiska världsbild. Poletten kommer ändå trilla ned för dem senare.

- Lägg inte energi på ZPZ och ZINK, dom är religiöst övertygade om sina uppfattningar och kommer religiöst att motarbeta alla former av vetenskapliga bevis som i flera år har krossat den officiella sagan.

- Lägg inte energi på de som verkligen inte vill veta, de kommer bara bli arga om man pressar på dem saker för hårt.

- Lägg energi på de som redan är sura på samhället, är misstänksamma mot hur saker och ting styrs, folk som redan ställer frågor och är intresserade, folk som är politiskt aktivia/engagerade, folk som tänker, folk som skrattar åt hur tidningarna beteer sig, det är enbart den typen som energi ska läggas på.

- Lägg energi på att synas med din kunskap och åsikt om 911.
Visa dig på internet på forum med din information och visa dig även på gator och torg tillsammans med andra som också har civilkurage, jävlaranamma, naturlig moral och ryggrad.

CASE CLOSED.

Här finns lista på alla professionella personer och "kända" som känner till 911 och står för sina åsikter. Sprid till alla ni känner.
http://patriotsquestion911.com/

Anonym
Quote:

void skrev:
Lägg inte energi på skeptiker som zink och zpz. De stjäl bara din, min och vår tid. Vi har inte så mycket tid kvar och det är brottom att agera innan massiv lagstiftning och annat kommer sätta käppar i hjulen Ni måste hjälpa dom som faktiskt kan förstå. Det är inte Zink och ZPZ, de kommer aldrig kunna förstå, ok!?

Vaken har funnits i flera år och de enda skeptiker som finns är ZPZ och ZINK. De är de ENDA två personer som kontinuerligt jobbar mot all vetenskaplig fakta som finns om 11e september. Precis alla andra som kommit hit har fattat ELLER stoppat huvudet i sanden och valt bort att titta djupare, för det har varit för jobbigt för dem. Att förneka/välja bort att lära sig om 911 är OKEJ, för det kan vara för jobbigt att värdera om hela sin geopolitiska världsbild. Poletten kommer ändå trilla ned för dem senare.

- Lägg inte energi på ZPZ och ZINK, dom är religiöst övertygade om sina uppfattningar och kommer religiöst att motarbeta alla former av vetenskapliga bevis som i flera år har krossat den officiella sagan.

- Lägg inte energi på de som verkligen inte vill veta, de kommer bara bli arga om man pressar på dem saker för hårt.

- Lägg energi på de som redan är sura på samhället, är misstänksamma mot hur saker och ting styrs, folk som redan ställer frågor och är intresserade, folk som är politiskt aktivia/engagerade, folk som tänker, folk som skrattar åt hur tidningarna beteer sig, det är enbart den typen som energi ska läggas på.

- Lägg energi på att synas med din kunskap och åsikt om 911.
Visa dig på internet på forum med din information och visa dig även på gator och torg tillsammans med andra som också har civilkurage, jävlaranamma, naturlig moral och ryggrad.

CASE CLOSED.

Här finns lista på alla professionella personer och "kända" som känner till 911 och står för sina åsikter. Sprid till alla ni känner.
http://patriotsquestion911.com/

Jag zink och zpz2 håller på med vetenskap och inte de myter som vaken.se sprider.

När blev ”jag hör en explosion” = det finns BEVIS sprängämnen annat än på 911 truth sidor?

Vetenskapligt så är ”jag har hört en explosion” = ”jag har hört en explosion” och ingenting mer.

Om det gick genom den mänskliga hörseln att avgöra att de fanns sprängämnen ska de även gå att avgöra vilka det var.

För de varianter på sprängämnen som 911 truth teorierna innehåller BEVISAR att de hörda sprängningar INTE är bevis på sprängämnen för de som hört explosioner vet inte vilka sprängämnen det var och hur kan man då ens veta att det var sprängämnen.

Jag tar det tydligare. Hur kan en person som hör en explosion säga att de var sprängämnen när personen inte har en susning om vilket sprängämnen det var frågan om. Varför var de inte en explosion från ett ras istället?

Dessutom är de försvinnande små minoriteter som vaken.se ska sätta sin tillit till:

120+ Senior Military, Intelligence Service, Law Enforcement, and Government Officials
330+ Engineers and Architects
80+ Pilots and Aviation Professionals
210+ Professors Question 9/11
200+ 9/11 Survivors and Family Members
130+ Artists, Entertainers, and Media Professionals

Ett exempel

120+ Senior Military, Intelligence Service, Law Enforcement, and Government Officials

De är 120+ av totalt 2,698,989 (september 2007)

Alltså (120/2698989)*100 = 0,004 %

Det andra är lika små minoriteter inom sina grupper.

Varför ska vi lita till försvinnande små grupper i samhället? Ska extremt små grupper i samhället få diktera sanningen precis som i diktaturer?

"Case closed" = vaken.se tål inte kritik?

Sedan varför anser jag inte att jag slösar bort tid genom att vara på detta forum med du anser att de som svarar oss slänger bort sin tid.

Ska jag zink och zpz2 komma in var 5:e år och se att vaken.se är helt oeniga för de har inte fått sina idéer testade av utomstående kritiker.

Du verkar anse att livet bara är meningsfullt om alla tycker som du men så är de inte. Livet är meningsfullt just för vi tycker olika.

See User information
blablabla, sitt du på ditt rum och räkna tusendelar så försöker vi kreativt göra nåt åt denna soppa vi befinner oss i...

Det är ingen som orkar med och argumentera med dig längre och mindre av argumenterande med dig kommer det att bli hädanefter eftersom iaf jag inte orkar eller har tid med dina patetiska och trolliga argument..

Punkt slut!

Posted on: 2008/3/6 23:33

/Benjamin Franklin

Anonym
Quote:

TeBe skrev:
blablabla, sitt du på ditt rum och räkna tusendelar så försöker vi kreativt göra nåt åt denna soppa vi befinner oss i...

Det är ingen som orkar med och argumentera med dig längre och mindre av argumenterande med dig kommer det att bli hädanefter eftersom iaf jag inte orkar eller har tid med dina patetiska och trolliga argument..

Punkt slut!

Att få en recension av mina argument istället för att få ärliga svar och sedan se att ännu en anger att det inte går att argumentera med mig för orken tryter tar jag som kvitto att jag har argumenterat på ett sätt som nu har gjort att ännu en på vaken.se måste ge upp.

Kan jag få ett bättre kvitto på att jag argumenterar på ett bra och sakligt sätt?

Hade du Tebe och Void verkligen sanningen i ert bagage skulle ni ha haft argument som jag inte skulle ha kunnat ifrågasätta.

I stället har du Tebe och Void gett mig ännu ett kvitto i mitt liv att de som påstår sig har sanningen inte har det utan de ger upp, GER UPP, så är de med sanningssägarna Jehovas Vitten, de har gett upp när jag argumentera med dem, så är det med sanningssägarna mormonerna, det har gett upp när jag argumentera med dem och nu har två på vaken sällat sig till den skaran.

Vad i all världen är det med alla sanningssägare? Varför ger ni upp? Tror inte på er egen sanning? Är er egen sanning inget värt att försvara?

Jag blir bara mer och mer besviken på alla sanningssägare. De har ingen sanning bara en myt om en sannig som de inte själva är kapabla att antigen förmedla till andra eller inte själva har kläm på vad den innehåller. Sanningen har blivit ett mantra istället för något som man har fullt grepp om.

Jag anser inte att jag har den absoluta sanningen i mitt bagage och de gör att jag inte förlorar lika mycket när jag måste ifrågasätta mina ståndpunkter.

Den största orsaken till att jag har svårt för 911 truth teorier är att de är ogenomförbara. Jag fattar inte hur någon har lyckats placera in åtskilliga ton av termit, alternativt flera hundra kilo sprängämnen och hur dessa lyckades dels placera in allt detta obemärkt och dels så nära våningarna där planen kraschade in i WTC 1 och 2.

Att dessa beskrivningar saknas på 911 truth sidorna visar på att även konstruktörerna av dess teorier har svårt att förställa sig hur det praktiska jobbet har gått till.

Jag befinner mig då i situation att anse att de som utförde sprängningar i WTC inte existerar och den övertygelsen gör 911 truth rörelse inte särskilt mycket för att få mig att överge. Även för dem existerar inte de som utförde sprängningarna. Om de anser att de existerar så omges de av en stor tystnad.

Man har efter drygt 6 år inte hittat en enda tråd att nysta i som skulle avslöja hantverkarna till 911. Ingen i hela världen har hittat en enda tråd.

See User information
Bara en liten text jag såg...

Yesterday was the sixth anniversary of 9/11. Many media pieces featured some aspect or other of the tragedy. Some were retrospectives of the event itself. Others covered planned commemorations. I watched one that discussed the engineering implications of 9/11 for high rise building safety.

Among them, two reports in particular struck me. One was a radio report that memorial service attendance near the site of the World Trade Center this year was only 3,500; down by 1,000 from last year. The other was a news piece by a reporter who asked people on the street what 9/11 was. I was appalled at how many didn’t have a clue what 9/11 was. One person actually asked, "Wasn’t that when we invaded Iraq?"

Perhaps the noblest human motive in remembering the departed is the wish to keep them alive after a fashion, to confer upon them a kind of life beyond the grave in memory. But as massively nightmarish and horrible as 9/11 was, and as much as a nation pledged itself in the days following to cherish the nearly 3,000 dead, it is clear that memory is fading. Human beings are miserably bad saviors that way.

Who can keep us from being forgotten; from becoming meaningless names and dates chiseled in weathering stone, statistics in a register, or even less? I have no faith in strangers or even my own family to keep me thus. And even if they could do it, where’s the joy or satisfaction in it for them or for me?

If there is salvation in being remembered, who’s able to commit us to the fullest memory so that it is meaningful to the rememberer and the remembered and so that the memory creates more than a sense of loss and deep pain? Can anyone remember us in this way?

Så det är ingen stor grej...

Resized Image

Större bild:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia ... /35/Wtc-2004-memorial.jpg

Posted on: 2008/3/7 16:55
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Zink, du är så tjatig med det här "era idéer", "era teorier" bla och bla. Du måste ju förstå att de flesta här ser, hör, läser och reagerar på den information som alltmer gör sig synlig. Det rör sig om folk som gräver i arkiv, enskilda som träder fram och bryter tystnaden, tidigare hemligstämplat material som nu presenteras samt mycket, mycket mer.

Det är inte VÅRA teorier, idéer eller något i den stilen. Du tar med andra ord din strid på helt fel ställe. Tror du att du hittat en klubb som med anonyma inlägg på ett forum försöker att bekämpa elitens agenda ?

Varför tror du att så lite aktiv strategi diskuteras här ? För att de flesta här tar sig an dessa frågor rent praktiskt på andra håll. Vaken är knappast kärnan för det jag gör..min kamp förs tillsammans med vänner, familj och kolleger i min omedelbara närhet. Där har du inget att hämta.

Dessutom bemöter du uppgifterna om folk som ifrågasätter den officiella förklaringen genom att göra jämförelser med folk som inte sagt vare sig det ena eller det andra. Många av dessa kanske sitter och väntar på ett lämpligt tillfälle att uttala sig.

Varför presenterar du inte istället siffror på de som ärligt talar FÖR den officiella konspirationsteorin på ett trovärdigt sätt ?

Varför kämpar du dessutom på med dina skeptiska inlägg om du har allt klart för dig ? Du tror väl inte att folk "ger upp" för att du på något sätt besegrade eller rent av övertygade dom ? Folk drar sig ur efter hand för att du är egentligen inte så intressant då alla vet att du aldrig skulle se helheten i ämnet.

Posted on: 2008/3/7 17:00

« 1 ... 17 18 19 (20) 21 22 23 ... 27 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper