vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

The Secret - mainstream pep-talk

See User information
Jag befinner mig för nuvarande i Malaysia, men jag var precis i Thailand och köpte en film kallad "The Secret" i tron om att det var något intressant. Mycket riktigt så var fallet så, men deras budskap var väldigt enkelt och något som vi (iaf i Sverige fått lära oss) nämligen att tänka possitivt istället för negativt, låter väll logiskt för den sovande.

Men under filmens gång där de predikande att man skulle visualisera vad man ville ha istället för att tänka på vad man inte ville ha, eftersom energin flödas mot det man hänger upp sig på tydligen. Visst detta påmminer lite om vad Icke pratat om. De nämnde tillslut att man inte behövde tänka på alla dåliga saker i världen eftersom då skapas bara mer, det låter också "logiskt". De påpekar att man ska vara "uptaderad" då menar de på läsa mediala nyheter. Men att man inte skulle vara uppslukad av "verkligeten"

Så genom att sluta tänka på detta ska alltså allting ordna sig, om vi nu har detta som baktanke. Vi behöver alltså inte tänka på det mer än en gång och VERKLIGEN känna känslan av att allt är bra för att det ska bli "bra"

Filmen dras med flera frimurar-liknande symboler, uppfylls av skumma texturer i bakrunden, citat av NWO gestalter. De gullar med en som tittare så man ska hamna i något slagglummer.

Men mina dåligt formulerade text handlar igentligen inget om detta, utan vad som hände efteråt med mig själv när jag stängt av filmen. Jag kände mig på något konstigt sätt som i ett "trans" fast jag var totalt medvetande, och kritisk till filmen under hela förloppet. Men jag tänkte en negativ tanke eftersom och kände att något var fel på min kropp, det liksom vred i magen, kändes som att hjärnan skakade, händer skakade även minna fötter började röra sig i slumpmässiga formationer. Det känndes lite som i The Matrix när Neo får den där elektroniska bugginsekten i sig.
Jag fick relativt snabbt kontroll på mig själv skrattade smått och lät det flyta ur mig. Notera då att "transet" tog slut precis innan jag började må väldigt konstigt.

Känslan som jag pratade om innan försvann snabbt, men var lite smått kvar utan att påverka mig fysiskt eller psykiskt under ca 1 timme. Jag gick och la mig och vaknade dan därpå utan att tänka eller se på saker och ting annorlunda precis som jag ville innan jag såg på filmen, men på något äckligt sätt känns det som att "de" gjort denna film för att få folk att verkligen tro att de inte ska reflektera om det de tycker är "dåligt" med världen.

Jag har alltid trott att "de" kan manipulera folk med hjälp av media och böcker, men att själv bli påverkad så här gjorde mig inte direkt rädd, mer förbryllad om jag ens kan se något på TV längre eller ens läsa någon intressant bok..

Hej förresten, helt ny här på vaken. Fastän jag måste vara helt idiotförklarad nu.

Jag skulle gärna höra era synpunkter på detta och om någon hört något liknande såsom detta.

Min egen korta teori om vad som hände är att eftersom jag tror att de kan manipulera så måste jag ha hamnat i "transet" under filmens gång, i en kombination med popkultur såsom The Matrix...

Posted on: 2008/3/3 8:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: The Secret - mainstream pep-talk

See User information
Om din egen upplevelse vet jag inte.
Men håller med om The secret, vilket trams. Blunda för allt dåligt som sker i världen medans du ligger i sängen o drömmer och ber om pengar under en lapp med en uppritad summa.
Tycker filmen påminner om reklam på tv-shop eller Twins när de försöker övertala än.

Posted on: 2008/3/3 8:46
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Matrix...
Är gammal den nya versionen är JUMPER(2oo8)
http://us.imdb.com/media/rm3268382720/tt0489099

dom utvalda städerna är ingen miss annars den nya tidens matrixx XX..Bra effekter mycket symboler.

Secret är en pedofil hemlighet så du vet det.Släng den..Bireal den över talar MÄN bara,,

Posted on: 2008/3/3 8:46

See User information
Min egen upplevelse är nog mera inbillad, men det var ändå ganska skrämmande.

Vad menar du med "secret är en pedofil hemlighet"

Posted on: 2008/3/3 9:09

See User information
Quote:

Mescalito skrev:
Min egen upplevelse är nog mera inbillad, men det var ändå ganska skrämmande.

Vad menar du med "secret är en pedofil hemlighet"
Hej effter 2 inlägg i på ett forum så talar jag om för er .Vem är du?

Kan man fråga/frågan ,kan man svaret !Det är bara så VI kan allt ,,,

Finns det pedofiler på elitnivå?Vem är du ?osv Vem är du?

Posted on: 2008/3/3 9:40

See User information
Jag anade att det var elit-pedofilerna du syftade på. Men associationen till min text var inte glasklar.

Din text förstår jag dock inte, du menar att du vet vem jag är genom att ställa frågan, dessutom så berättar (jag) vem jag är genom mitt 2:a inlägg?

Posted on: 2008/3/3 11:21

Anonym
Luuugn lugn!

Mescalito: Välkommen till vaken. :)

Sale: Försök skriva lite konkretare, tydligare syntax typ, ok?
Kan vara svårt att tolka dina inlägg ibland.

Anonym
Det finns skrifter, siter och workshopar om Livets Blomma...och om Merkaba, som alla lär att vi har ett gemensamt fält kallat det morfiska fältet, hur allt är sammanlänkat. Enhetsparadigmet kallas det också.

Bland annat i "Vad vet vi egentligen?" (What the bleep do we know?)och i Masaru Emotos "Vattnets dolda budskap" beredes vi alla väg in i detta nya paradigm.

Vi ser att slumpgenererade tal vid händelser som till exempel Dianas begravning eller O J Simpsons rättegång, stora sporthändelser med mera där många miljoner människor länkar samman sina känslor, inverkar så starkt att vi inte längre får slumpartade tal, utan det blir då ordnade talserier...

Vad detta säger oss är att för att ändra något som helst i Världen så måste vi medvetandegöra medias roll i masspsykosens av den accepterade lögnens allt starkare grepp om människorna.

Om tillräckligt många lär sig att visualisera ett fredligt upplyst klot med rena hav och en räntefri ekonomi, glada och nöjda grannar med mera, DÅ FÅR VI DET!

VI har VERKLIGEN MAKTEN, inte politikerna eller den dolda världsregeringen, för de är bara speglingar av vår egen mörka sida, den vida berömda skuggan. Och denna skugga om den inte medvetandegörs har stor potential att skicka hela vårt klot in i evigheten enkel biljett, kan jag upplysa om.

Det viktigaste är ju andligt sett egentligen inte vad "The Secret" lär, för det är ju ett ganska egoistiskt motiv som dom kör där, men att vi höjer den kunskapen en oktav;
till tjänandet av sanna mänskliga framsteg, och det betyder väl egentligen bara att se att världen har nått till en inre frid, alla människor har fått uppleva gudomlig nåd och att sanningen är vår ledstjärna...

PROJEKTION
Att peka finger, som kallas projektion och tro att det är något fel "där ute" är en indikation på att det är nåt fel "där inne" som först måste rättas till. Därefter kommer automatiskt att vår yttre värld att bli den plats som alla innerst inne vill att den ska vara!

See User information
De nämnde det där om det inre i filmen också, men du menar på att detta fungerar alltså. Vi har just nu ca 1-2 miljarder djupt troende kristna som tror att himmlen ska komma till jorden "SNART" likaså har vi ca 7 miljoner jehovas som anser att kanarieörna är the cradle, som är en vulkanö och kommer slutligen att gå under jorden, dessa människor är ju otroligt djup troende borde inte den det där blommfältet motsvara saharaöknen snart?

Däremot tror jag att det går att skapa något bra genom en stor dialog människor emellan, ha ett direktsänt forum där "samtliga" länder är medverkande, då tror jag absolut att vi kan finna en inre och yttre harmoni. Som det ser ut nu så verkar ingen bry sig mer om sitt eget land än USA..

Posted on: 2008/3/4 3:19

See User information
Bara faktumet att Oprah har gjort reklam för The Secret och haft regissören med på hennes show borde få folk att inse att det är nåt skumt med denna film, skulle budskapet vara till fördel för medborgarna så skulle den aldrig släppas fram på Oprah..

Läs vad Oprah skall göra nu..

"Oprah and Friends" to teach course on New Age Christ
http://www.crossroad.to/articles2/007/smith-oprah.htm

Läs vad Constance har att säga om New Age, Hållbar utveckling mm.

Constance Cumbey: Discovering the New Age Movement
http://video.google.com/videoplay?docid=8937919448007045479&hl=en

Det finns en bra radiointervju med Stanley Monteith och Constance som ni kan lyssna på, hittar inte på den just nu, nån annan som vet var den kan hittas? Namnet på den är:
Stan Monteith w Constance Cumbey - 2012 Emergence of the Luciferian Christ - 6 Dec 2007.mp3

Här är iaf Radioliberty/Monteiths radioarkiv:
http://www.soundwaves2000.com/radio%5Fliberty/

Posted on: 2008/3/4 10:13
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Hehe om du tycker Oprah är skumt, tänk då att Larry King också hyllar filmen. Samtidigt som han gör ett program om aliens.

Har han helt plötsligt blivit en "liberal humanist" ?

Posted on: 2008/3/4 10:19

See User information
Det finns en hel del sanningar i The Secret. Titta bara på vad eliten gör. De använder symboler överallt hela tiden, de talar om vad de tänker göra men på ett sätt som göra att ingen reagerar. Detta är att visualisera och manifestera den framtid man vill ha.

Jag tycker å andra sidan att det mesta i filmen utom kanske i slutet är väldigt egoistiskt. Allt handlar om att skaffa sig personliga fördelar. Om det finns någon dold funktion som mind control i filmen så kanske jag slapp påverkas av detta eftersom jag reagerade på dessa negativa saker direkt när jag såg den. Men et betyder ju inte att dessa metoder inte fungerar.

Posted on: 2008/3/4 10:35

See User information
Det har du rätt i och det tycker jag filmen säger mellan raderna, men du missar det faktum att eliten har med sina breda sociala-nätverk med marginellt större chans att åstadkomma något.

Om man nu ska tro på detta då skulle det betyda att du inte ens behöver lyfta på arslet och sätta dig på cykeln, varför ska du behöva göra det när du kan inbilla dig att du redan sitter på den?

Jag sågade filmen rakt igenom när jag insåg att det inte var en spelfilm. Visst det finns någon sanning i filmen det är isåfall att göra verklighet av dina drömmar, om du bara ska stå och drömma kommer du antagligen fastna så livet ut.

Det är just det som är skrämmande med denna film, och passar perfekt till duktiga och "nytänkande" föräldrar som slutligen kommer att lära ut denna "hemlighet" till sina intet ont anande barn i väldigt tidig ålder, och därmed trolla bort många hjärnor.

I "3:e världen" dödar vi barn, i väst sätter vi barn i mentala burar. Inget nytt förmodar jag?

Posted on: 2008/3/4 10:59

Anonym
Om man nu ska tro på detta då skulle det betyda att du inte ens behöver lyfta på arslet och sätta dig på cykeln, varför ska du behöva göra det när du kan inbilla dig att du redan sitter på den?<

Nej inte riktigt så..

Allting börjar med en tanke som leder till uttryck och sedan till HANDLING.

Just precis, man måste aktivit handla annars händer det ingenting.
Man kan inte bara sitta still på en stubbe hela livet.

See User information
Jag håller till 100% med BiReal

Posted on: 2008/3/22 13:56

See User information
Jag tillhörde dom som skrattade åt The secret från början. Allt kändes påklistrat. Såg halva filmen men stängde av och funderade inte mer på detta. Kanske i mitt undermedvetna fortsatte jag fundera.

Tills julafton 2007 då jag får boken "the secret" i julklapp, utan att ha önskat mig den, sjuk känsla.

Sträckläser den på juldagen, och ju mer jag läser desto mer går det upp för mig att lagen om attraktion verkligen är perfekt. Kanske fanns det en sanning i denna hemlighet ändå. För alla upplevelser till vad jag har idag och inte har passade in.

Därefter försökte jag testa lagen om attraktion. Satte upp ett mål att den 18:e mars skulle jag ha fått ihop 10000 Kr. Utan att fundera på hur.

Även ett annat delmål där jag fokuserade energin på en person jag inte hade haft kontakt med på länge, och där jag ville få kontakt.

Det sjuka är att båda dessa mål uppfylldes. Jag lyckades omvandla 100:- till 10000 på roulette (där jag alltid fölorat tidigare). Personen som jag inte varit i kontakt med kontaktade mig! Jag skämtar inte om detta.

Kanske är det tillfälligheter, men jag känner att det verkar fungera för mig. Faktum är att jag aldrig mått bättre i hela mitt liv.

Därför är nog detta mitt sista inlägg på denna sida, nu fokuserar jag bara på positiv energi!

Men samtidigt är det tack vare vaken.se och 9/11 jag började fundera i andra banor. Tack!

Posted on: 2008/3/22 17:04

See User information
Quote:

cactushead skrev:
Jag tillhörde dom som skrattade åt The secret från början. Allt kändes påklistrat. Såg halva filmen men stängde av och funderade inte mer på detta. Kanske i mitt undermedvetna fortsatte jag fundera.

Tills julafton 2007 då jag får boken "the secret" i julklapp, utan att ha önskat mig den, sjuk känsla.

Sträckläser den på juldagen, och ju mer jag läser desto mer går det upp för mig att lagen om attraktion verkligen är perfekt. Kanske fanns det en sanning i denna hemlighet ändå. För alla upplevelser till vad jag har idag och inte har passade in.

Därefter försökte jag testa lagen om attraktion. Satte upp ett mål att den 18:e mars skulle jag ha fått ihop 10000 Kr. Utan att fundera på hur.

Även ett annat delmål där jag fokuserade energin på en person jag inte hade haft kontakt med på länge, och där jag ville få kontakt.

Det sjuka är att båda dessa mål uppfylldes. Jag lyckades omvandla 100:- till 10000 på roulette (där jag alltid fölorat tidigare). Personen som jag inte varit i kontakt med kontaktade mig! Jag skämtar inte om detta.

Kanske är det tillfälligheter, men jag känner att det verkar fungera för mig. Faktum är att jag aldrig mått bättre i hela mitt liv.

Därför är nog detta mitt sista inlägg på denna sida, nu fokuserar jag bara på positiv energi!

Men samtidigt är det tack vare vaken.se och 9/11 jag började fundera i andra banor. Tack!

"Utan vinst ingen förlust, utan förlust ingen vinst"

Tankar finns och har naturligtvis sin "verkan". I andra dimensioner så syns allt vi gör/tänker, och de kan servera... det är det som är evil - vi förlorar i slutänden, för de vi får tillhör egentligen inte oss.

Svart magi... vad man vill, och vill ha och det där... är en sak - nu har vi snart inget kvar... och fortsätter att desperat söka lite utrymme och frist - istället för att vakna... - då kom The Secret, och annat evil trams.

Posted on: 2008/3/22 17:10
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Det finns nog någon sanning i det.
Ett example är tärningar. I spelet drakar och demoner använder man en 20 sidig tärning. 1 är perfekt och 20 är fummel. I våran spel grupp så slåss det helt larvigt mycket ettor eller tjugor. Samma sak om man spelar spelet settlers of catan. Där slår man två 6 sidiga tärningar. blir summan 7(störst chans att det blir det) så måste man slänga hälften av sina resurs kort om man har fler än 8. Det är absolut något man inte vill göra. Och det blir nästan alltid 7 när någon verkligen inte vill att det ska bli det =)

Men filmen the secret känns verligen inte bra. I dagsläget så är det massa folk många som söker sig till alternativa sanningar. Många av dessa nya sanningar grundar sig ofta i att ta makten tillbaka till folket. Medans the secret e typ som att äta prozac, och går man på det så vill man ju inte höra om några deprimerande saker som den växande facistiska världsstaten. För om man tror på det kommer det hända enligt the secret. Det är väl säkert en av anledningar den får så mycket uppmärksamhet av t.ex operah

Posted on: 2008/3/22 19:26

Anonym
The Secret=New Age skit.
Alla som kallar sig Vakna fattar väl att eliten inte släpper fram några
hemligheter till fåren.

Anonym
new age är en illusion

See User information
Om man med mentala förmågor kan förända världen så är det viktiga inte hur man göra det, utan vad man skall göra med den kunskapen.

The secret förmedlar tydligt men subtilt att makteliten har rätt att ta alla världens resurser och förslava och mörda andra människor enbart för att dom vet hur man gör det.

Det viktiga är inte vad 'gud' kan göra för dig utan vad du kan göra för 'gud'.

Vad är vittsen med att få 10000 kr? Det finns säkert något högre syfte. Vad är detta syfte och hur går det in i din bild av vad du vill göra med ditt liv? Vilket verkligt behov fyller det?

Att agera utan syfte är som att ge ett barn en pistol och tro att någonting gott skall komma ur det.

När du vet ditt syfte, och dina behov så är det dags att agera. Nu kan du ställa in dig på att komma dit på och sen är det bara att vänta och se hur du kommer att göra det.

Posted on: 2008/3/23 8:24
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Att tanken påverkar är ju faktiskt bevisat, titta bara på NLP.
http://e-health.msn.se/livskraft/Fant ... _till_framgang__6534.html

Posted on: 2008/3/23 10:36

See User information
Quote:

micro skrev:
Om man med mentala förmågor kan förända världen så är det viktiga inte hur man göra det, utan vad man skall göra med den kunskapen.

The secret förmedlar tydligt men subtilt att makteliten har rätt att ta alla världens resurser och förslava och mörda andra människor enbart för att dom vet hur man gör det.

Det viktiga är inte vad 'gud' kan göra för dig utan vad du kan göra för 'gud'.

Vad är vittsen med att få 10000 kr? Det finns säkert något högre syfte. Vad är detta syfte och hur går det in i din bild av vad du vill göra med ditt liv? Vilket verkligt behov fyller det?

Att agera utan syfte är som att ge ett barn en pistol och tro att någonting gott skall komma ur det.

När du vet ditt syfte, och dina behov så är det dags att agera. Nu kan du ställa in dig på att komma dit på och sen är det bara att vänta och se hur du kommer att göra det.

Exakt, klartänkt som alltid.

The secret funkar.
Det system som tillämpas är konkret och användbart.
Den stora invändningen man kan ha emot filmen är ju i vilket syfte skaparna valt att koncentrera systemet på.

Man fokuserar ju enbart på materiella ting, profit, kapital, konsumtion - inte alls konstigt att Oprah lovprisar filmen.

Den följer ju maktelitens agenda till punkt och pricka.
Syftet är ju att uppmuntra konsumismen, öka individualismen, öka egodriften mm i en ytlig riktning

Men som sagt systemet el metoden som används fungerar och går att använda för att skapa kärlek med också såklart.

Posted on: 2008/4/2 1:15
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

See User information
Quote:

CrushNWO skrev:
The Secret=New Age skit.
Alla som kallar sig Vakna fattar väl att eliten inte släpper fram några
hemligheter till fåren.

Det går ju att vända totalt på det resonemanget och istället säga att alla som är vakna fattar att all esoterisk kunskap eliten sitter på hela tiden finns framför näsan på oss.

Allt vi behöver göra är just att vakna upp och se världen och oss själva som den/vi egentligen ser ut.

Men jag hajar vad du menar också:) Myntet har två sidor.

Posted on: 2008/4/2 1:22
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper