vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Anonym
Miljö Fascisten Wetterstrand vill att Sverige är kvar i EU
Miljöpartiets språkrör Maria Wetterstrand tycker inte längre att Sverige ska gå ur EU. Hon har ändrat uppfattning framförallt på grund av klimatfrågan och hon företräder därmed inte längre sitt partis linje att Sverige ska lämna EU.
http://www.sr.se/cgi-bin/ekot/artikel.asp?Artikel=1920088

Detta har väl varit deras tanke hela tiden.Miljöpartiet har aldrig varit riktiga Eu motståndare.Bara ett av dom sju kontrollerade partierna i Riksdagen.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Miljö Fascisten Wetterstrand vill att Sverige är kvar i EU

See User information
Det fanns en gång ett Miljöparti som vågade stå för mer kontroversiella åsikter. För att få spela med i maktspelet har dock alla principer övergetts. Nu är partiet enbart en lakej till "Sustainable Development-rörelsen" och den västerländska elitens Romklubb.

http://jacobnordangard.wordpress.com/ ... g-i-etablissemangets-led/

Posted on: 2008/2/27 20:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Detta med "Sustainable Development-rörelsen" kommer bli gemene man och kvinnas ideologi hädanefter, det syns tydligt i dom kommentarer och insändare som man läser i diverse tidningar, folket har svalt "CO2-klimathots-propagandan" med hull och hår...

Posted on: 2008/2/28 0:30
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Club of Rome skröt tom. om att de hittade på Co2 trams.

Anonym
Det finns två av allt. Jag har sett det från insidan.

Det finns en liten klick högst upp i partiet som nu dikterar hela partiets inriktning, språkrören ingår där.
Det är inge tillfällighet att samma folk suutit där sedan 2002.

Anonym
De brukar dessutom köra omkring i feta stadsjeepar. Peter Eriksson:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article228794.ab

Tala om att spotta boskapen i ansiktet.

See User information
Där förlorade de troligen min röst.

Posted on: 2008/2/28 18:37

Anonym
Quote:

Al-CIAda skrev:
De brukar dessutom köra omkring i feta stadsjeepar. Peter Eriksson:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article228794.ab

Tala om att spotta boskapen i ansiktet.

Så förvånad jag blir - En politiker med dubbelmoral?

Anonym
Quote:

Dan skrev:
Där förlorade de troligen min röst.
Menar du på fullaste allvar att du tänkt röst på dessa Miljö Fascister?

Edited by CrushNWO on 2008/3/1 16:51:47

Anonym
Quote:

Zebraim skrev:
Det fanns en gång ett Miljöparti som vågade stå för mer kontroversiella åsikter. För att få spela med i maktspelet har dock alla principer övergetts. Nu är partiet enbart en lakej till "Sustainable Development-rörelsen" och den västerländska elitens Romklubb.

http://jacobnordangard.wordpress.com/ ... g-i-etablissemangets-led/

Peter Eriksson har haft dessa åsikter om EU sedan 1994 enligt BIRGER SCHLAUG.

1:40 in i klippet
http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=293213

See User information
CrushNWO, fanns det något bättre alternativ?

Posted on: 2008/3/1 19:17

Anonym
What?
Röstar ni helt seriöst på etablerade partiter? Det trodde jag knappt någon på vaken.se gjorde. (jag röstade pirat, vilket jag kanske inte är så nöjd med idag dock). Dock var alla piratlappar slängda på T-centralen i sthlm (nån hade hivat bort dem), så vi fick fråga om nya/formulera egna.

Fan kan vi inte komma överrens om något plojparti med "catchyname" som vi kan waesta våra röster på nästa gång. Så det åtminstone syns i listorna. Föreställ er 20-30 röster på nått parti med en fet anti-NWO oneliner som namn? Det vore ju så jävla skoj.

Anonym
MP är ju lätt sveriges sämsta parti i jag röstade såhär i föra valet

Riksdag Ny framtid
Kommun Sverigedemokraterna
Landsting Nationaldemokraterna

Anonym
Quote:

Dan skrev:
CrushNWO, fanns det något bättre alternativ?
Det beror på vad du är ute efter så klart.

See User information
Sluta med de oseriösa trådarna. Ni skämmer bara ut er. Även om man inte tror på klimatet så kommer Peak Oil snart och då är internationellt samarbete ett måste.

Att du dessutom inte kan svenska sänker din trovärdighet ytterliggare.

Posted on: 2008/3/4 4:48
I am a child of the Enlightenment

See User information

Posted on: 2008/3/4 10:01

See User information
Tar rygg på puppa, klart som fan att peakoil är en bluff, vilka har kommit med denna ide??

Saudi Oil Is Secure and Plentiful, Say Officials
http://www.arabnews.com/?page=6§i ... cle=44011&d=29&m=4&y=2004

"that the Kingdom has the capability to quickly double its oil output and sustain such a production surge for as long as 50 years."

"Saudi Arabia now has 1.2 trillion barrels of estimated reserve. This estimate is very conservative. Our analysis gives us reason to be very optimistic. We are continuing to discover new resources, and we are using new technologies to extract even more oil from existing reserves," the minister said.

Peak Oil is a Corrupt Globalist Scam
http://prisonplanet.com/Pages/Oct05/041005oil.htm

"Publicly available CFR and Club of Rome strategy manuals from 30 years ago say that a global government needs to control the world population through neo-feudalism by creating artificial scarcity."

"In other words, Peak oil is a scam to create artificial scarcity and drive prices up. Meanwhile, alternative fuel technologies which have been around for decades are intentionally suppressed."

Richard Branson hopes to build refinery
http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/4255156.stm

"Opec is effectively an illegal cartel that can meet happily, nobody takes them to court," he said. "They collude to keep prices high."

Posted on: 2008/3/4 14:53
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Angående att Peak Oil skulle vara en bluff.

Hur många känner till PO jämfört med AGW? Vad får utrymme i pressen? Vad säger de officiella energiorganen?

De som företräder och sprider Peak Oil-budskapet tillhör mycket sällan några inflytelserika och elitstyrda grupperingar. Möjligtvis Matthew Simmons som är medlem i CFR (och var rådgivare åt Bush innan 9/11). Gamle Hubbert som myntade begreppet på 50-talet var inte särdeles populär bland oljebolagen och myndigheterna.

USA med allierade skulle sedan knappast ge sig in i Mellanöstern om det inte vore för att lägga under sig de sista stora energitillgångarna (som sedan kan användas i kontrollerande syfte gentemot andra stater, enligt Brzezinskis modell). Utvinningsstatistiken för USA och EU gällande olja är inte speciellt uppmuntrande. Kurvan går brant ned (Nordsjön -25% sedan 2000). Men det är väl bara manipulerat

Läser man Club of Romes och CFR:s dokument så hittar man väldigt lite om Peak Oil men extremt mycket om den globala uppvärmningen. Kom också ihåg att COR:s "The first global revolution" diskuterar en användning av både riktiga och påhittade kriser för att föra världens länder samman. Allt det som anförs behöver därmed inte vara osanning.

PO har aldrig varit sanktionerat av "systemet" och de som upplyser om "teorin" är i många fall studieobjekt i säkerhetstjänsternas mikroskop. Regeringar och beslutsfattare lyssnar på IEA, EIA, Energimyndigheten och analysfirmor som CERA. Här råder oftast de neoklassiska ekonomiska teorierna och inte geologi. Däremot så "vet" förmodligen en hel del av de som finns på högre nivå ändå vad som sker. De vill bara inte att massan och "de nyttiga idioterna" ska fatta.

Min tro är att Peak Oil anses som ett hot av eliten och att det sprids desinformation i syfte att förvirra. Jag har ännu inte sett någon övertygande fakta som stjälper PO. Men har ni den så får ni givetvis delge den (då måste den hålla bättre kvalitet än det som kommer ifrån Alex Jones eller Saudiska oljebolagsintressen).

Jag har därmed fortfarande mest tilltro till Michael Ruppert och Michel Chussodovskys analyser av det som ledde fram till 9/11 och "Kriget mot terrorismen".

Posted on: 2008/3/4 22:37

See User information
Partipolitik gör att människor som från början hadde ideal och en vilja att göra bra blir köpta av makten och nertryckta av partipiskan. Som man såg när MP först kom in i patripolitiken verkade det vara väldigt idealistiska människor.

Nej för att ha en levande och fungerande demokrati måste vi ha medvetna medborgare, inte tuggummipopförstörda prozacknaprande individer som lastar över allt ansvar på andra

Posted on: 2008/3/5 17:38
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete

Anonym
Jag ska rösta på vad jag vill ha i nästa val:

FRIHET!

Oj oj oj, vad jag kan berätta saker om herr Eriksson...

Det finns positiva starka krafter inom Mp såväl som inom andra partier... och fyrkantiga fascistoida robotar som vandrar maktens ärenden!

See User information
Alltför många robotar tyvärr

Vi behöver mer direktdemokrati!

Posted on: 2008/3/10 1:22
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete

See User information
Ska vi starta ett vaken parti då void?:) Vore ju guld.

Posted on: 2008/3/21 2:11
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

Anonym
Jag kan bli partiledare

Anonym
Det skulle behövas någon med karisma maggot. Någon som kan diskutera, inte bara tvinga på andra sina kopierade åsikter och kalla folk för okunniga när de inte tror exakt det du tror att du tror för att andra tror det.

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper