vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 20 21 22 (23) 24 25 26 27 »

Anonym
Re: Den oberoende 911 undersökningen
Quote:

Icehorn skrev:
Det finns mig veterligen inget som indikerar att angreppen inspirerats av fatwan från 1998. Jag utgår då från avsaknaden av direkta referenser från de utpekade - främst kaparna själva. Har du något ytterligare om detta tar jag gärna en titt.

Om du med "Pearl Harbor" menar det ökända PNAC-dokumentet så håller jag med om att själva referensen till händelsen i sig själv inte är ett bevis för någon inblandning i 9/11. Det som bevisas är en stark motivation för ett imperiebygge samt att lägga Mellanöstern under sig. Motivet här kan ses mycket mer klart i detalj till skillnad från fatwan som är mer diffus om vad som egentligen ska åstadkommas och hur.

Jag ser det enbart som en neo-konservativ idé skrift och inget annat.

Quote:

Att någon handlar med säljoptioner för United och American är i sig själv inte heller något bevis för inblandning. Det går dock inte att komma ifrån det faktum att handeln låg på en ovanligt hög nivå för just dessa två bolag och borde rent utredningsmässigt vara ett spår att kolla upp.

Jag anser det är en ren tillfällighet. Man ska inte koppla ihop världen allt för mycket då får man strukturer som ser ut att finnas men som de deltagande ställer sig fråga till varför det kopplats ihop då de vet att de var tillfälligheter och ingen tanke om hopkoppling fanns bakom det hela.

Quote:

Slår jag vad om stora summor att en specifik person ska råka illa ut inom de närmaste dagarna och man sedan hittar personen död så vill nog polisen fråga mig ett och annat. Bevis för inblandning ? Nej..intressant spår ? Ja, och det finns inga ursäkter för att inte följa upp alla tänkbara spår.

Slutligen, vilka är de påstådda bevisen för "Inside" jobbet ?

Visst ska man följa upp spår men om spåret inte går fram till enskilda personer som i detta fall medlemmar i den regerings som fanns 911 då måste man undra om spåret är riktigt.

Att Bush & Co stod bakom 911 har så dåliga bevisa att det bra finns i ”det stora hela” perspektivet och det är lika illa som att man inte har några bevis alls.

Sprängteorin har detta stora problem. Just för att bevisen för sprängteorin är diffusa. Det finns inte hårda bevis för en sprängning av WTC 1, 2 och 7 utan de är indicier som inte är så starka som används som motiv för sprängteorin. Då teorin har diffusa bevis blir även bevisen att Bush & Co gjort det hela diffusa . Man måste därför parkera ”inside” jobbet teorin i ”det stora hela” perspektivet för de är bara där ”inside” jobbet teorin kan leva.

Hade verkligen WTC 1, 2 och 7 sprängts hade det dykt upp hårda bevis på det som t.ex. leveranslistor av sprängämnen till WTC och att personer som utför detta skulle ha hört av sig eller att personer som känt dessa personer skulle ha avslöjat vilka det var.

Något, vad som helst, borde ha dykt upp som skulle ge mer substans till hur sprängningar av WTC1, 2 och 7 skulle ha gått till men det har de inte gjort.

Denna totala tystnad från historien om hantverkarna av sprängningar är ett av sprängteorins svåraste bakslag hur mycket än man jobbar från andra sidan för att få substans i sprängteorin.

Har INGEN skjutit personen har person enligt vanlig bevisföring självdött.

Det är inte så att vi hittat en skjuten person. Vi har hitta en person som vi inte vet säker hur den dog (sprängning eller flygplan) och om INGEN haft ihjäl personer har person självdött (de var flygplanen).

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Håller du med om att idén mer eller mindre omsatts i praktisk handling och inte sällan med 9/11 som ursäkt och påskjutande faktor ?

Quote:

Jag anser det är en ren tillfällighet. Man ska inte koppla ihop världen allt för mycket då får man strukturer som ser ut att finnas men som de deltagande ställer sig fråga till varför det kopplats ihop då de vet att de var tillfälligheter och ingen tanke om hopkoppling fanns bakom det hela.

Men hur har man kommit fram till att det rörde sig om en tillfällighet och inte ett första steg mot eventuell förhandskännedom ?

Quote:
Visst ska man följa upp spår men om spåret inte går fram till enskilda personer som i detta fall medlemmar i den regerings som fanns 911 då måste man undra om spåret är riktigt.

Om spåret är riktigt får man ju veta först när man följer det. Vem eller vilka stod egentligen för dessa investeringar. Har pengarna betalats ut ?

Quote:

Att Bush & Co stod bakom 911 har så dåliga bevisa att det bra finns i "det stora hela" perspektivet och det är lika illa som att man inte har några bevis alls.

Sprängteorin har detta stora problem. Just för att bevisen för sprängteorin är diffusa. Det finns inte hårda bevis för en sprängning av WTC 1, 2 och 7 utan de är indicier som inte är så starka som används som motiv för sprängteorin. Då teorin har diffusa bevis blir även bevisen att Bush & Co gjort det hela diffusa . Man måste därför parkera "inside" jobbet teorin i "det stora hela" perspektivet för de är bara där "inside" jobbet teorin kan leva.

Hade verkligen WTC 1, 2 och 7 sprängts hade det dykt upp hårda bevis på det som t.ex. leveranslistor av sprängämnen till WTC och att personer som utför detta skulle ha hört av sig eller att personer som känt dessa personer skulle ha avslöjat vilka det var.

Något, vad som helst, borde ha dykt upp som skulle ge mer substans till hur sprängningar av WTC1, 2 och 7 skulle ha gått till men det har de inte gjort.

Denna totala tystnad från historien om hantverkarna av sprängningar är ett av sprängteorins svåraste bakslag hur mycket än man jobbar från andra sidan för att få substans i sprängteorin.

Du och andra kallar kanske sprängteorin för bevis men det gör inte jag. Det rör sig enbart om ytterligare spår, vittnesmål och incidenter som borde följas upp. Simuleringar med överdrivna parametrar kan inte tjäna som någon utredning av hur kollapserna skedde. Varför släpper man inte datan som simuleringarna baserades på till allmänheten så att var och en själv kan granska dessa ?

Brist på bevis i form av leveranslistor och personer som träder fram är ingen ursäkt för att förkasta möjligheten om kontrollerad sprängning. Vi kan inte veta om det överhuvudt taget finns några sådana listor om avsikten varit att sopa igen alla spår. Inte heller känner vi till hur många personer som sitter med insider-information av värde. Vi måste gå på det vi vet och det är att det finns material från WTC, simuleringar av kollapserna samt vittnen som vill uttala sig om vad de upplevt på plats.

Quote:

Det är inte så att vi hittat en skjuten person. Vi har hitta en person som vi inte vet säker hur den dog (sprängning eller flygplan) och om INGEN haft ihjäl personer har person självdött (de var flygplanen).

Om vi drar vidare på jämförelsen så har vi i det här fallet vittnen som hörde ett skott innan personen föll ihop. Kroppen blev dock snabbt bortförd och kremerad utan möjlighet till obduktion. Mäktiga figurer med intresse av att se personen död hävdar sedan att personen dog av en plötslig hjärtattack. Samma personer motsätter sig också en oberoende utredning av fallet och tillsatte istället sin egen sådan med en av sina egna medarbetare i beslutsposition. Jag hade nog tvivlat på hanteringen och förklaringen av det hela. Hade inte du gjort detsamma ?

OK, då har vi alltså strukit ett officiellt bevis från listan. Vidare så har vi konstaterat att det du ser som påstådda bevis för ett insider-jobb ser jag som relevanta spår som bör följas upp.

Fortsättning följer...

Posted on: 2008/3/19 14:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

Icehorn skrev:
Quote:

Håller du med om att idén mer eller mindre omsatts i praktisk handling och inte sällan med 9/11 som ursäkt och påskjutande faktor ?

Nej. Citatet ”a new Pearl Harbor” är plockat ur sitt sammanhang. Hela idén handlar enbart om en ökad militärbudget. Skriften är ingen profetia om 911 som en del vill ha det till.

Quote:

Quote:

Men hur har man kommit fram till att det rörde sig om en tillfällighet och inte ett första steg mot eventuell förhandskännedom ?

Det är enligt mig för många efterhandskonstruktioner som försöker få händelser till förhandskännedom. Människan och världen är inte så förutseende att de i så olika delar av samhället skulle finnas förhandskännedom om saker som man dessutom vill ha det till att den mesta har skett bakom folkets rygg och hemligt.

Alltså samhället är både hemligt och oerhörd informerad om framtida saker på många ställen i samhället vilket inte går ihop. Antingen är samhället öppen och förhandskännedom finns på många platser eller så är samhället hemligt och förhandskännedom finns knappt alls i samhället.

Det finns ett tips från en kritiker att när 911 truth människor drar in alla möjligt människor som en del av den officiella påstådda 911 komplotten räkna hur många personer de skulle innefatta och de som gjort det och har skickat iväg till 911 truth människor listan har aldrig fått en förklaring på alla 100-tals människor som deltagit i komplotten.

Med det vill jag säg. Man kan inte både påstå att många deltagit i komplotten och sedan påstå att den är okänd för flertalet i samhället för den har genomförts på ett hemligt sätt.

Är många inblandade blir saker kända och förblir inte okända för flertalet i samhället.

Quote:

Quote:

Om spåret är riktigt får man ju veta först när man följer det. Vem eller vilka stod egentligen för dessa investeringar. Har pengarna betalats ut ?

Det borde väl du veta om spåret är riktigt. Vilka namngiva personer i regeringen stod bakom finansieringen och utbetalningen?

Själv anser jag att de inte finns något ”insider” jobb då jag trots många förfrågningar och letande inte har sett bevis som håller, alltså vad var och en i 911 regeringen skulle ha gjort i ”insider” jobbet. Man kan inte anklaga någon generellt för då skulle alla i världen stå anklagade för något.

Quote:

Du och andra kallar kanske sprängteorin för bevis men det gör inte jag. Det rör sig enbart om ytterligare spår, vittnesmål och incidenter som borde följas upp. Simuleringar med överdrivna parametrar kan inte tjäna som någon utredning av hur kollapserna skedde. Varför släpper man inte datan som simuleringarna baserades på till allmänheten så att var och en själv kan granska dessa ?

Om det har vilket är troligt då de är gjort i andra sammanhang använda finita element metoden (FEM) så är den tillgänglig för var och en då de är baserat på formler. Hur bra ens eget program räknar på FEM beror på hur avancerat program man har och har man som NIST använt de bästa som finns är de minst av allt gratis utan kostar flera miljoner.

Då jag deltagit i en utredning om program för datoranimering så har jag lite kläm på kostnaderna. Filmen Terminator 2 var animerad med det kanadensiska programmet Alias som då 1991 kostat 400000 kronor för en användare och eld och regn modulerna kostade 100000 kronor vardera.

http://www.absolutearts.com/artsnews/1999/08/13/25805.html

Quote:

Brist på bevis i form av leveranslistor och personer som träder fram är ingen ursäkt för att förkasta möjligheten om kontrollerad sprängning. Vi kan inte veta om det överhuvudt taget finns några sådana listor om avsikten varit att sopa igen alla spår. Inte heller känner vi till hur många personer som sitter med insider-information av värde. Vi måste gå på det vi vet och det är att det finns material från WTC, simuleringar av kollapserna samt vittnen som vill uttala sig om vad de upplevt på plats.

Enligt FBI och de är trovärdiga enligt vaken.se först sida så de används av David Ray Griffin för den obekräftade uppgiften ” 11 september: FBI medger att samtalet från Barbara Olson var en lögn” så gick de igenom 2 miljoner ton av material från WTC med hjälp av ca 2000 personer.

http://www.fbi.gov/pressrel/pressrel04/pressrel030104.htm

2 miljoner ton är ALLT materia som fanns och de hittade inte ett enda bevis för att sprängämnen hade använts vid WTC vilket de faktiskt sökte efter då de inte visste om terroristerna även hade använt sprängämnen.

Att man inte hittade bevis på sprängämnen gör att bevis på deras existens kan man hålla på i evighet utan att komma till någon större klarhet om det och att Steven E Jones fortfarande letar bevis visar på detta.

Quote:

Det personer har upplevt på plats är inte direkta bevis så sprängningar för deras vittnesmål säger att de hörde explosioner flera gånger innan WTC 1, 2 och 7 rasade och detta är inte förenligt med någon tidigare känd demolering av byggnader. Just att vittnesmålet är så annorlunda än kända demoleringar gör att man i samligt fall där de hör explosioner måste ifrågasätta om de är kopllade till sprängämenen.

Quote:

Om vi drar vidare på jämförelsen så har vi i det här fallet vittnen som hörde ett skott innan personen föll ihop. Kroppen blev dock snabbt bortförd och kremerad utan möjlighet till obduktion. Mäktiga figurer med intresse av att se personen död hävdar sedan att personen dog av en plötslig hjärtattack. Samma personer motsätter sig också en oberoende utredning av fallet och tillsatte istället sin egen sådan med en av sina egna medarbetare i beslutsposition. Jag hade nog tvivlat på hanteringen och förklaringen av det hela. Hade inte du gjort detsamma ?

Enligt alla som jag läst om som verkligen var med att undersöka material från WTC så forslades inget bort för fort för undersökarna utan de fick ha materialet så länge de ville.

Orsaken till myten att materialet forslades bort för fort är att de var sådana stora mängder material så att man måste efter ha undersökt det måste forsla bort de för nästa mängd.

Dessutom visar dessa bilder från undersökningsplatsen inga båtar som står och tar emot material utan att tvärtom undersökningarna gick lugnt till:

http://cryptome.org/wtc-fk/wtc-freshkills-full.htm

Man ser på bilderna många fordon som WTC kollapserna har skadat och att dessa har samlats på platsen visar att materialet inte forslades bort materia för fort för fordonen var de minst viktiga i undersökningarna.

See User information
Icehorn, låt dig inte dras in i zinks cirkelresonemang och "pissing-contest".. låt han tro på sin saga!

Lägg energin på vettigare saker..

Posted on: 2008/3/19 20:02
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Quote:

TeBe skrev:
Icehorn, låt dig inte dras in i zinks cirkelresonemang och "pissing-contest".. låt han tro på sin saga!

Alla dessa inlägg tar jag som ett kvitto på att kunna försvara era egna idéer det är inget som du och några andra som skrivit samma sak orkar med.

Ta och titta på den stackare under ”9/11” som vill ha ”Hjälp med sammanställning av 9/11 bevis.”

3 svar och dessutom pajkastning i de två sista inläggen.

Vaken.se är själv sin egen stora stjälpare av de egna idéerna.

Vad är det för ”vettigare saker” du egentligen vill att andra ska syssla med?

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

TeBe skrev:

Alla dessa inlägg tar jag som ett kvitto på att kunna försvara era egna idéer det är inget som du och några andra som skrivit samma sak orkar med.

Ta och titta på den stackare under ”9/11” som vill ha ”Hjälp med sammanställning av 9/11 bevis.”

3 svar och dessutom pajkastning i de två sista inläggen.

Vaken.se är själv sin egen stora stjälpare av de egna idéerna.

Vad är det för ”vettigare saker” du egentligen vill att andra ska syssla med?

Du är den mest själbelåtna och uppblåsta, blinda och mest indoktrinerade idiot jag någonsin stött på ( Och det är inte att säga lite, för jag har träffat många )

Den enda du ( Möjligtvis ) kan övertyga med dina totalt ologiska resonemang och fullständigt enfaldiga självhypnotiska inlägg är dig själv.

Posted on: 2008/3/20 16:13

See User information
Quote:
Nej. Citatet ”a new Pearl Harbor” är plockat ur sitt sammanhang. Hela idén handlar enbart om en

ökad militärbudget. Skriften är ingen profetia om 911 som en del vill ha det till.

Plockat ur sitt sammanhang, säger du. Bra..låt oss ta en titt på sammanhanget.

"...a military that is strong and ready to meet both present and future challenges; a foreign policy that boldly and purposefully promotes American principles abroad; and national leadership that accepts the United States’ global responsibilities."

...

ESTABLISH FOUR CORE MISSIONS for U.S. military forces:
• defend the American homeland;
fight and decisively win multiple, simultaneous major theater wars;
perform the “constabulary” duties associated with shaping the security environment in critical regions;
• transform U.S. forces to exploit the “revolution in military affairs;”
To carry out these core missions, we need to provide sufficient force and budgetary allocations. In particular, the United States must:

MAINTAIN NUCLEAR STRATEGIC SUPERIORITY, basing the U.S. nuclear deterrent upon a global, nuclear net assessment that weighs the full range of current and emerging threats, not merely the U.S.-Russia balance.

RESTORE THE PERSONNEL STRENGTH of today’s force to roughly the levels anticipated in the “Base Force” outlined by the Bush Administration, an increase in active-duty strength from 1.4 million to 1.6 million.

REPOSITION U.S. FORCES to respond to 21st century strategic realities by shifting permanently-based forces to Southeast Europe and Southeast Asia, and by changing naval deployment patterns to reflect growing U.S. strategic concerns in East Asia.

...

As a supplement to forces stationed abroad under long-term basing arrangements, the United States should seek to establish a network of “deployment bases” or “forward operating bases” to increase the reach of current and future forces. Not only will such an approach improve the ability to project force to outlying regions, it will help circumvent the political, practical and financial constraints on expanding the network of American bases overseas.

- Rebuilding Americas Defenses, september 2000

Jag upprepar frågan då den inte har besvarats.

TeBe: Ingen fara Jag är snart klar men tänkte ge tredje part en möjlighet att reflektera över de verkliga frågorna runt 9/11 genom att vända på diskussionen lite.

Posted on: 2008/3/20 17:21

See User information
Quote:

Icehorn skrev:
Quote:
Nej. Citatet ”a new Pearl Harbor” är plockat ur sitt sammanhang. Hela idén handlar enbart om en

ökad militärbudget. Skriften är ingen profetia om 911 som en del vill ha det till.

"...a military that is strong and ready to meet both present and future challenges; a foreign policy that boldly and purposefully promotes American principles abroad; and national leadership that accepts the United States’ global responsibilities."

...

perform the “constabulary” duties associated with shaping the security environment in critical regions;
To carry out these core missions, we need to provide sufficient force and budgetary allocations. In particular, the United States must:

MAINTAIN NUCLEAR STRATEGIC SUPERIORITY, basing the U.S. nuclear deterrent upon a global, nuclear net assessment that weighs the full range of current and emerging threats, not merely the U.S.-Russia balance.

RESTORE THE PERSONNEL STRENGTH of today’s force to roughly the levels anticipated in the “Base Force” outlined by the Bush Administration, an increase in active-duty strength from 1.4 million to 1.6 million.

REPOSITION U.S. FORCES to respond to 21st century strategic realities by shifting permanently-based forces to Southeast Europe and Southeast Asia, and by changing naval deployment patterns to reflect growing U.S. strategic concerns in East Asia.

...

As a supplement to forces stationed abroad under long-term basing arrangements, the United States should seek to establish a network of “deployment bases” or “forward operating bases” to increase the reach of current and future forces. Not only will such an approach improve the ability to project force to outlying regions, it will help circumvent the political, practical and financial constraints on expanding the network of American bases overseas.

TeBe: Ingen fara Jag är snart klar men tänkte ge tredje part en möjlighet att reflektera över de verkliga frågorna runt 9/11 genom att vända på diskussionen lite.
Fakta på Icehorns Fakta:

In the context of 9/11 it also needs to be pointed out that Rabbi Dov Zakheim was Chief Executive Officer of System Planning Corporation's International Division until President George W. Bush appointed him Undersecretary of Defense and Comptroller of the Pentagon. Not long before Rabbi Zakheim rose to power over the Pentagon's labyrinthine, bottomless accounts, he co-authored an article entitled "Rebuilding America's Defenses: Strategy, Forces and Resources for a New Century" which was published by The Project for a New American Century in September 2000, exactly a year before 9/11; in this article, on page 51, it is stated that "the process of transformation, even if it brings revolutionary change, is likely to be a long one, absent some catastrophic and catalyzing event - like a new Pearl Harbor"!

Zink som tar kanaliserade budskap som absolut sanning.
Fanatism är vad det är, en lika fanatisk rörelse som en del newage-rörelser
.

Posted on: 2008/3/20 18:28

Anonym
Quote:

Icehorn skrev:

...

...

Nej det har inget med 911 att göra som ursäkt eller något annat. Allt är en en efterhandkonstruktion.

Ingen kunde veta att 19 kapare skulle utföra 911 attentatet i förväg eller hur?

Att Bush & Co utförde det har jag som sagt inte sett skuggan av ett bra bevis på så det är långt efter alla bevis på att det var de 19 kaparna som utförde 911.

Om du inte tror mig ta och ladda ned zip-filen på denna sida och kör flash programmet.

http://www.vaed.uscourts.gov/notablec ... tion/flights/P200055.html

Man får en sammanfattning av allt runt flygplanen inklusive allt som spelats in från dem.

Ska bli intressant att se hur många som kört innehållet i zip filen från en som sett Loose Change fyra gånger. Så alla som ska upp till min nivå. Kör innehållet i zip filen fyra gånger.

See User information
Jag frågar inte efter en koppling mellan dokumentet och 9/11. Antingen missförstår du frågan eller också undviker du den.

Menar du att inga önskemål från dokumentet har en motsvarighet efter 9/11 ?

Har inga baser byggts ?
Blev det ingen ökning av försvarsbudgeten ?
Har inga trupper grupperats om ?
Har ingenting sagts om cyberspace och dess roll efter 9/11 ?

Osv, osv

Posted on: 2008/3/20 19:47

See User information
Ska bli intressant att se hur många som kört innehållet i zip filen från en som sett Loose Change fyra gånger. Så alla som ska upp till min nivå. Kör innehållet i zip filen fyra gånger.

WARNING
WARNING
WARNING

Posted on: 2008/3/20 19:49

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

Icehorn skrev:

...

...

Nej det har inget med 911 att göra som ursäkt eller något annat. Allt är en en efterhandkonstruktion.

Ingen kunde veta att 19 kapare skulle utföra 911 attentatet i förväg eller hur?

Att Bush & Co utförde det har jag som sagt inte sett skuggan av ett bra bevis på så det är långt efter alla bevis på att det var de 19 kaparna som utförde 911.

Om du inte tror mig ta och ladda ned zip-filen på denna sida och kör flash programmet.

http://www.vaed.uscourts.gov/notablec ... tion/flights/P200055.html

Man får en sammanfattning av allt runt flygplanen inklusive allt som spelats in från dem.

Varför kan man inte lyssna på Mark Binghams samtal (Flight 93)?

Posted on: 2008/3/20 20:18
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
"Ingen kunde veta att 19 kapare skulle utföra 911 attentatet i förväg eller hur?"

Då ska vi se - och Glad Påzzzk zink.

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=41371#forumpost41371

Posted on: 2008/3/20 20:34

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

Huh ?

Posted on: 2008/3/20 20:53

Anonym
Quote:

Icehorn skrev:
Jag frågar inte efter en koppling mellan dokumentet och 9/11. Antingen missförstår du frågan eller också undviker du den.

Menar du att inga önskemål från dokumentet har en motsvarighet efter 9/11 ?

Har inga baser byggts ?
Blev det ingen ökning av försvarsbudgeten ?
Har inga trupper grupperats om ?
Har ingenting sagts om cyberspace och dess roll efter 9/11 ?

Osv, osv

Alla önskemål om militära satsningar ser identiska ut. Så att ett dokument skrivet före 911 om militära satsningar och sedan vad som hände efter 911 liknar varandra är inget som helst konstigt.

Man kan inte om man ska skriva att man vill sats mer på militären skriva om stastning på skolor istället.

Nej skriften hade ingen inverkan på militärbudjeten.

Jag finns inget konstigt i skriften och likheter med det som hände de efter 911 är självklara men därför har de absolut inget med 911 att göra.

Anonym
Quote:

novax skrev:

Anhöriga har det sista ordet om vad som ska göras offentligt.

Jag är förvånad att det överhuvudtaget fanns med en inläsning till en telefonsvarare i materialet.

Anonym
Quote:

novax skrev:
"Ingen kunde veta att 19 kapare skulle utföra 911 attentatet i förväg eller hur?"

Ocvh varför varanade Tatyana Koryagina inte någon?

Trodde inte Tatyana Koryagina själv på det?

Det liknar för mycket efterhandskonstruktion även detta.

Här är lite mer

http://archive.newsmax.com/archives/a ... es/2001/9/16/103951.shtml

Det verkar som de handla om ekonomi och inte direkt om något annat.

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

novax skrev:

Ocvh varför varanade Tatyana Koryagina inte någon?

Trodde inte Tatyana Koryagina själv på det?

Det liknar för mycket efterhandskonstruktion även detta.

Varnade hon inte?
Vad vet vi om vad hon och andra gjorde?
Vem skulle hon varnat, ringt till Påven?

Posted on: 2008/3/20 22:49

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information

Posted on: 2008/3/20 22:55

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Quote:

novax skrev:

Varnade hon inte?

Du hann svara så då tar jag det igen

Här är lite mer

Det verkar som de handlade om ekonomi och inte direkt om något annat.

Som vanligt när jag börjar kolla alla påstående så ändrat sig bilden vad som har hänt.

Att Tatyana Koryagina förutsåg 911 är verkligen ett sträcka ut hennes uttaladen till bristningsgränsen.

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

novax skrev:

Varnade hon inte?

Du hann svara så då tar jag det igen

Här är lite mer

Det verkar som de handlade om ekonomi och inte direkt om något annat.

Som vanligt när jag börjar kolla alla påstående så ändrat sig bilden vad som har hänt.

Att Tatyana Koryagina förutsåg 911 är verkligen ett sträcka ut hennes uttaladen till bristningsgränsen.

Hon visste helt uppenbart att något var på g - hon är tydligen bara verktyg för inre rysk underrättelsetjänst - om man läser:

så de (ryska regeringen) förde kanske ut det via sin Pravda-kanal.
Klart hon fokuserar på det ekonomiska - attacken handlar väl mycket om det, pengar/makt - 9-11 var vapnet - men betänk att 9-11 lyckades inte. Flight 93 kanske var den viktigaste biten... med Capitoleum, eller vita huset som mål.

Då ska vi se mer då...

911- Government Prior Knowledge
http://www.indexoftheweb.com/911.htm

Posted on: 2008/3/20 23:06

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

novax skrev:

Jag är förvånad att det överhuvudtaget fanns med en inläsning till en telefonsvarare i materialet.

Har "anhöriga" med det att göra?

Authentic Voice/Fake Content

Informed that Reuters news agency has reported confirmation that the voice on the tape is indeed that of Osama bin Laden, Fetzer replied, "The fact that the voice is his does not prove that the tape is authentic. We have had phony tapes before using voices that were authentic. Mark Bingham, a passenger on Flight 93, is supposed to have called his mother and said, 'Hi, Mom, this is Mark Bingham!' His mother confirmed it was his voice, but does anyone seriously believe that Mark Bingham would have used his last name in identifying himself to his mother?"

Griffin agreed, adding, "Back in 1999, William Arkin published an article entitled, 'When Seeing and Hearing isn't Believing' (which can also be accessed on Google). Describing the new technology of 'voice morphing' (or 'voice synthesizing'), Arkin explained that, if audio technicians have a recording of your voice, then they can create a tape in which your voice‹your authentic voice!‹says anything they wish."

In a press release on April 22, 2006, the Scholars observed that a tape played at the trail of Zacarias Moussaoui included discussion among the passengers about using a drink cart to break down the cabin door alleged to have been picked up on a cockpit voice recorder, which does not record conversations in the passenger cabin. "This is not the first and certainly will not be the last time that the American government plays the American people for suckers," Fetzer said.

"We have just acquired new evidence that the Pentagon video tapes were processed and manipulated in an apparent effort to distort or conceal what happened there on 9/11," Fetzer observed. "Apparently, whenever the government feels the need to bolster the official myth about 9/11, it simply fabricates a new tape! Anybody who wants to keep score should visit our web site.""

http://www.911blogger.com/2006/05/osa ... appears-fake-experts.html

___

When Seeing and Hearing Isn't Believing

By William M. Arkin
Special to washingtonpost.com
Monday, Feb. 1, 1999

"Gentlemen! We have called you together to inform you that we are going to overthrow the United States government." So begins a statement being delivered by Gen. Carl W. Steiner, former Commander-in-chief, U.S. Special Operations Command.

At least the voice sounds amazingly like him.

But it is not Steiner. It is the result of voice "morphing" technology developed at the Los Alamos National Laboratory in New Mexico.

By taking just a 10-minute digital recording of Steiner's voice, scientist George Papcun is able, in near real time, to clone speech patterns and develop an accurate facsimile. Steiner was so impressed, he asked for a copy of the tape.

Steiner was hardly the first or last victim to be spoofed by Papcun's team members. To refine their method, they took various high quality recordings of generals and experimented with creating fake statements. One of the most memorable is Colin Powell stating "I am being treated well by my captors."

"They chose to have him say something he would never otherwise have said," chuckled one of Papcun's colleagues.

A Box of Chocolates is Like War
--------------------------------------------------------------------------------
Most Americans were introduced to the tricks of the digital age in the movie Forrest Gump, when the character played by Tom Hanks appeared to shake hands with President Kennedy.
For Hollywood, it is special effects. For covert operators in the U.S. military and intelligence agencies, it is a weapon of the future.

"Once you can take any kind of information and reduce it into ones and zeros, you can do some pretty interesting things," says Daniel T. Kuehl, chairman of the Information Operations department of the National Defense University in Washington, the military's school for information warfare.

--------------------------------------------------------------------------------
PSYOPS seeks to exploit human vulnerabilities in enemy governments, militaries and populations.

Digital morphing — voice, video, and photo — has come of age, available for use in psychological operations. PSYOPS, as the military calls it, seek to exploit human vulnerabilities in enemy governments, militaries and populations to pursue national and battlefield objectives.

To some, PSYOPS is a backwater military discipline of leaflet dropping and radio propaganda. To a growing group of information war technologists, it is the nexus of fantasy and reality. Being able to manufacture convincing audio or video, they say, might be the difference in a successful military operation or coup.

Allah on the Holodeck
Pentagon planners started to discuss digital morphing after Iraq's invasion of Kuwait in 1990. Covert operators kicked around the idea of creating a computer-faked videotape of Saddam Hussein crying or showing other such manly weaknesses, or in some sexually compromising situation. The nascent plan was for the tapes to be flooded into Iraq and the Arab world.
The tape war never proceeded, killed, participants say, by bureaucratic fights over jurisdiction, skepticism over the technology, and concerns raised by Arab coalition partners.

What if the U.S. projected a holographic image of Allah floating over Baghdad?

But the "strategic" PSYOPS scheming didn't die. What if the U.S. projected a holographic image of Allah floating over Baghdad urging the Iraqi people and Army to rise up against Saddam, a senior Air Force officer asked in 1990?

According to a military physicist given the task of looking into the hologram idea, the feasibility had been established of projecting large, three-dimensional objects that appeared to float in the air.

But doing so over the skies of Iraq? To project such a hologram over Baghdad on the order of several hundred feet, they calculated, would take a mirror more than a mile square in space, as well as huge projectors and power sources.

And besides, investigators came back, what does Allah look like?

The Gulf War hologram story might be dismissed were it not the case that washingtonpost.com has learned that a super secret program was established in 1994 to pursue the very technology for PSYOPS application. The "Holographic Projector" is described in a classified Air Force document as a system to "project information power from space ... for special operations deception missions."

War is Like a Box of Chocolates
Voice-morphing? Fake video? Holographic projection? They sound more like Mission Impossible and Star Trek gimmicks than weapons. Yet for each, there are corresponding and growing research efforts as the technologies improve and offensive information warfare expands.
Whereas early voice morphing required cutting and pasting speech to put letters or words together to make a composite, Papcun's software developed at Los Alamos can far more accurately replicate the way one actually speaks. Eliminated are the robotic intonations.

The irony is that after Papcun finished his speech cloning research, there were no takers in the military. Luckily for him, Hollywood is interested: The promise of creating a virtual Clark Gable is mightier than the sword.

Video and photo manipulation has already raised profound questions of authenticity for the journalistic world. With audio joining the mix, it is not only journalists but also privacy advocates and the conspiracy-minded who will no doubt ponder the worrisome mischief that lurks in the not too distant future.

"We already know that seeing isn't necessarily believing," says Dan Kuehl, "now I guess hearing isn't either."

William M. Arkin, author of "The U.S. Military Online," is a leading expert on national security and the Internet. He lectures and writes on nuclear weapons, military matters and information warfare. An Army intelligence analyst from 1974-1978, Arkin currently consults for Washingtonpost.Newsweek Interactive, MSNBC and the Natural Resources Defense Council.

Arkin can be reached for comment at william_arkin@washingtonpost.com.

© Copyright 1999 The Washington Post Company

http://www.washingtonpost.com/wp-srv/ ... al/dotmil/arkin020199.htm

Posted on: 2008/3/21 0:06

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Quote:

novax skrev:
Quote:

zink skrev:
Quote:

novax skrev:

Har "anhöriga" med det att göra?

Det anhöriga är de som enbart har fått lyssna till vissa inspelningar så de anhöriga har sista ordet om vad som ska vara offentligt.

Quote:

Authentic Voice/Fake Content...

© Copyright 1999 The Washington Post Company

http://www.washingtonpost.com/wp-srv/ ... al/dotmil/arkin020199.htm

Hur i all världen kan du koppla ihop två saker som inte har ett dugg med varandra att göra.

En artikel från 1999 ska du använda till att misstänkliggöra ett inspelat samtal från 2001.

Om stamtalet verkligen ägde rum 2001 så spelar artikeln från 1999 ingen som helst roll.

Mark Bingham, a passenger on Flight 93, is supposed to have called his mother and said, 'Hi, Mom, this is Mark Bingham!' His mother confirmed it was his voice, but does anyone seriously believe that Mark Bingham would have used his last name in identifying himself to his mother?"

Detta är de mest idiotiska argument jag har läst. Om man använder hela sitt namn eller inte beror på den tradition man har inom familjen och hur ens föräldrar mår.

Det finns inget som helst märkligt att man använder hela sitt namn till samtal till sina föräldrar. Min egen mor hade ibland svårt att känna igen mig innan hon dog.

Detta är ännu ett bevis på att man inte lever i verkligheten utan har stängt in sin världsuppfattning i en bubbla för annars kan inte vanlig erfarenhet tappas bort så fullständigt i en argumentation.

See User information
Quote:

sale skrev:
Alltså:Zink

Den senaste tiden har jag roat mig med att se olika dokumentärer som försöker belysa vad som egentligen hände vid och ikring terrorattackerna i USA den 11 september 2001. En del av filmerna är otroligt konspiratoriska och andra mer lågmälda. I helgen såg jag ytterligare en, Press For Truth hette den. Den får väl sägas vara en av de mer lågmälda i genren. Den handlar om ett gäng änkor från New Jersey "The Jersey Girls" som ställde ett antal frågor till regeringen efter terrorattackerna sedan de förlortat sina män i dåden. De fick inga svar. De vände sig då till medierna och pressade så småningom fram den kommission som regeringen slutligen tillsatte. Änkorna tar aktiv del i arbetet och förser kommissionen med frågor... inte heller här får de svar...

Mycket intressant film, välgjord, faktakonstaterande och relativt fri från spekulationer. Det råder ingen tvekan om att den amerikanska regeringen och presidenten verkligen gjorde sitt yttersta för att någon oberoende granskning inte skulle genomföras. Den "oberoende granskning" som till slut kom till stånd blev till en ganska illa underbygd redogörelse som helt utelämnade många av de viktigaste frågetecknen kring katastrofen. Det viktiga med kommissionsrapporten verkade vara att poängtera regeringens handlingskraft och kompetens, just det som ifrågasattes av änkorna.

Vad som framkommer är i korta drag att regeringen var väl medvetna om att något var på gång och att de vidtog speciella åtgärder för sin egen personliga säkerhet men att man inte lät informationen komma ut till vare sig medier eller allmänhet i den ofattning som var önskvärd. Exempelvis utrymdes inte WTC omedelbart efter det att det första planet kraschat. Många varningar hade utfärdats och det rådde knappast något tvivel om att det var fråga om någon sorts attack och inte någon som flugit lite fel. Med den information regeringen hade tillgång till borde man definitivt reagerat annorlunda än vad man gjorde. Man vidtog inte heller några som helst åtgärder inför det faktum att man kl 8 på morgonen den 11 september 2001 hade fyra kapade plan som flög omkring i östra USA. Det normala hade varit att skicka upp flygvapnet. Vid en tidigare incident med ett kapat plan i Florida kom flygvapnet upp och lyckades tvinga ner det kapade planet på 20 minuter. Den 11 september 2001 flög fyra kapade plan fritt omkring i över två timmar utan att någon vidtog några som helst åtgärder. Varför?

Det är denna typ av frågor änkorna ställer, först till regeringen och sedan till kommissionen.
Förklaringarna uteblir i princip helt. Filmen visar att det är viktigare att behålla greppet om makten till varje pris och att maktens människor inte drar sig för att tillverka sanningen i efterhand. Dessutom får man se utdrag ur en del presskonferenser där president Bush visar sig vara närmast förståndshandikappad med tanke på hur han svarar på frågorna han får.
Ju mar man gräver i det här desto konstgare blir det. En sak är helt säker, sanningen har vi inte fått veta. Vad som egentligen hände och vem som ligger bakom dåden är egentligen inte så intressant i det här skedet. (Man hoppas ju alltid på att det är Elvis och Hitler som ligger bakom allt sånt här). Det jag tycker är läskigast är den amerikanska regeringens försök och uppenbara vilja att föra folket bakom ljuset till vilket pris som helst. Varför? Om det nu var en helt oförberedd attack som de vill få oss att tro, varför dyker det upp så mycket konstigheter som tyder på motsatsen?

De som bestämmer i USA har bestämt sig för vad som hände och då är det bara så, oavsett vilka bevis som kommer fram. Bush skulle antagligen inte tycka det vara konstigt att gå ut i medierna och påstå att han aldrig träffat Bin Laden om han samtidigt hade honom inneboende i Vita Huset. Utrikesminister Condolezza Rice verkar också vara en skön lirare. Hon skriver memos och rapporter som när hon under ed blir tillfrågad av kommissionsen "inte innehåller något väsentligt". När sedan memot eller rapporten kommer fram och visar sig innehålla väldigt intressanta saker bestämmer hon sig helt enkel för att hon aldrig har skrivit något memo eller någon rapport... Detta gör hon med stor pondus utan att röra en min och som om inget har hänt. Vem skrev då memot? Något liknande hände också när de ansvariga för katastrofplatsen redogjorde för innehållet i planens svarta lådor som hittades i bråten. Man började försiktigt men klumpigt. "Vi har hittat tre av fyra svart lådor - men de innehöll inget av värde". När medierna sedan krävde att få ta del av innehållet hade man plötsligt inte hittat några lådor alls.
Sedan försöker någon med att innehållet var för skadat för att tydas... Om det nu inte gick att få fram information ur de här lådorna man inte hittade hur kan man då göra bedömningen att innehållet samtidigt inte innehöll något av värde? Hur kan eld fullkomligt pulverisera tre skyskrapor och de här svarta lådorna (som normalt sett klarar alla typer av fysisk påverkan) när man samtidigt hittar något så förgängligt som kaparnas oskadade pass i bråten flera dagar senare? Då får man onekligen idéer om att någon ville att passen skulle hittas men att de svarta lådornas innehåll skulle vara höljt i ett klädsamt dunkel... Jag köper det inte.

Jag tycker 9/11verkar vara en betydligt värre soppa än Kennedymordet. Viktigt att notera är att USA drog igång stora krig i direkt anslutning till båda händelserna.
Zink!Hade du visat dig för de anhöriga .Hade dom spottat dig rakt i ditt FACE.

Zink:Är ett HOT mot demokratin.

Posted on: 2008/3/21 14:45

« 1 ... 20 21 22 (23) 24 25 26 27 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper