vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 »


Re: Zeitgeist första del är lögn!!!!
#49


See User information
Detta har kanske några sett på:

This is a 4 part presentation in 2001, regarding yet another aspect of the Meier Case, it deals specifically with the true Jesus original name was Jmmanuel pronounced Emmanuel.

a short discription of each part:

1. A quick introduction to the case in general, by Wendelle Stevens.
2. A talk about a personal investigation regarding the Jesus lost
years, by Edward T Martin.
3. A quick comparison between the Talmud of Jmmanuel and the Gospel of Mathew, by Prof. James Deardorf.
4. A discriton of the teachings in the book Talmud of Jmmanuel

referances...
http://www.tjresearch.info/
http://www.figu.org

http://torrents.thepiratebay.org/3444021/

Posted on: 2008/3/15 15:03
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist första del är lögn!!!!
#50


See User information
Till att börja med vill jag säga att det absolut inte spelar någon som helst roll ifall jesus eller något annat helgon fanns på riktigt eller inte. Ni kanske redan vet men det är BUDSKAPET som räknas. Det är BUDSKAPET som är odödligt.

För mig känns den första delen av Zeitgeist ganska logisk, särkillt i början. Naturligtvis vore ju solen det första objektet som människan i sin allra tidigaste form såg upp till med förundran och med tiden hittade på massa historier om. Och nu snackar vi om tiden då människan inte ens kunde prata med ord till varandra.

Och det hela med stjärnorna känns också oerhört logiskt. Tänk er själva hur ni skulle förklara alla dessa glödande prickar i det svarta intet om ni var dem första som såg dem. Det är ju alldeles naturligt att man som ovetande människa hittar på egna tolkningar om vad dessa stjärnor eller solen har för relation till en själv.

Helt logiskt att det efter tusentals år av lika många tolkningar som det finns människor har vuxit fram historier som har levt vidare eftersom dem var mest trovärdiga eller flest trodde på dem samtidigt så dem skrev ner dem i stenar.

Långsamt men säkert förstod naturligtvis människorna hur hon kunde använda dessa myter och historier till sin fördel. Och på så sett föddes ju civilisationer.

Jag förstår ärligt inte hur denna tråd kunde bli så lång när allt förfaller så himla självklart och logiskt. Zeitgeist må inte ha rätt till 100% men påängen är ju så fruktansvärt självklar.

Religion handlar och har alltid handlat om att hålla kontroll över en civilisation, på både gott och ont. Det är när man inser detta som man har makt över människor som tror på religion på ett väldigt ytligt sätt.

Posted on: 2008/3/18 4:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist första del är lögn!!!!
#51


See User information
1. Det finns visdom om vår värd och skapelse som gör oss starkare som människor. Denna kunskapen vill makten INTE att du skall ha.

2. ALLA religioner är manipulerade av makten till en sådan grad att man omöjligt kan veta vad som är sant eller falskt.

3. Om du vill ha visdom om världen så rekommenderar jag att du söker efter den själv istället för att få kunskapen genom en opålitlig tredje part (Du kan ju inspireras lite, men ta det men två nypor salt). Man måste lära sig själv, det kan ingen annan göra åt en. Sitt stilla och känn efter så löser det sig.

Posted on: 2008/3/18 9:17
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Zeitgeist första del är lögn!!!!
#52
Zeitgeist kritiseras så tidigt som den 18:e också på WorldSecrets.
Har inte varit där på ett tag.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Zeitgeist första del är lögn!!!!
#53
Endast en insoktrinerad själ kallar det för lögn

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist första del är lögn!!!!
#54


See User information
Jag trodde jag befann mig på vaken.se och inte halvtaskigtvaken.se, kanske måste måste man bege sig till klarvaken.se?

Vad tror ni att New Age är för något? Djävulsdyrkan kryddat med
gull-gull? Jag hoppas att vissa här en dag förstår att alla dessa "ages" "tider", religioner, frälsare... är till för att skapa konflikter och att ge människan något hopp om att någon gudomlig herre ska komma och rädda oss från allt det eländiga jordlivet (som vissa verkar tycka det är). Det är ju exakt vad new age rörelsen väntar på, att deras frälsare ska komma tillbaka... Buddha Jesus Krishna och alla andra som ska "visa vägen för oss".

Jesus upp pimpade namn i New Age svängen är Sananda, FYI.

Posted on: 2008/3/24 17:42
* By opening oneself to truth, one will know when reality is spoken *
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Zeitgeist första del är lögn!!!!
#55
Något annat än sanning sa du inte där, Navitas.

Läst en del om Ashtanga (stavning?) och just, Sananda. Sånna idioter. Och det gäller alla religösa, nyttiga idioter.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Zeitgeist första del är lögn!!!!
#56
Ashtar command skall det givetvis vara och inget annat

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist första del är lögn!!!!
#57


See User information
Precis, Ashtar Sheran från Ashtar Command.

http://www.youtube.com/watch?v=3zR_3zGj52c
"This is in order that you may share in the great awakening, as the planet passes into the new Age of Aquarius. The new age can be a time of great peace and evolution for your race, but only if your rulers are made aware of the evil forces that overshadow their judgments."

"pass on the light of the dawning new age"

"Be aware also that there are many false prophets and guides operating in your world"

Posted on: 2008/3/27 22:24

Edited by Navitas on 2008/3/27 23:37:42
* By opening oneself to truth, one will know when reality is spoken *
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist första del är lögn!!!!
#58


See User information
Hela den här diskusionen är påänglös :P allt kommer lösa sig förr eller senare ändå xD

Posted on: 2008/3/27 23:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist första del är lögn!!!!
#59


See User information
Det är bara snark och makt elitens agenda att kasta "konspiration" film efter konspirations film på oss.
Det är sannt, detta är inte sannt osv osv..

Zeitgeists första del är sann, även om den har lite fel, vare sig du gillar det eller ej.

Religion=fälla

Posted on: 2008/3/28 9:47
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist första del är lögn!!!!
#60


See User information
Quote:
Tro på männskor..inte fantasifoster. Ingen gud kommer att rädda er ur det här - det ska ni ha jävligt klart för er.


Exakt! Och zeitgeists första del är inte lögn, utan en annan synvinkel på Jesus och religion, enkelt. Och det verkar fan så mycket troligare att Jesus bara är en metafor för solen än att han funnits på riktigt och kutat omkring på vatten osv.

Jag fattar inte hur religiösa människor kan vara emot Big Brother-samhället, de tror ju på den ultimata "Storebrodern" som vakar över dem jämt! :D

Posted on: 2008/3/30 21:50


"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist första del är lögn!!!!
#61


See User information
Jo ord, jag det är bortom min förmåga att förstå hur någon som kallar sig "vaken" kan vara religös..

Posted on: 2008/3/31 15:24
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Zeitgeist första del är lögn!!!!
#62
Vakenusambivalentius heter det då emil

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist första del är lögn!!!!
#63


See User information
Jag tror på Jesus, jag tror han kommer komma tillbaka snart och anledningen till att jag berättar om zeitgeist är ju för att den första delen är falsk.
Källorna till den filmen är ju från folk som sysslar med astrology, ateister och OCKULTA människor.
H.P Blavatski var en kvinna som grundade the teosofical society och är en av de mäktigaste ockulta organisationen i världen teosofiskasamfundet.se kolla in dem fina bilderna på galleriet och se om ni känner igen dom.
Hon skrev dessutom en bok The secret doctrine som var känd för att vara en inspiration för Hitler.
Jag skriver lite citat från boken på engelska.
In antiquity and reality.Lucifer or Luciferus, is the name of the angelic entity presiding over the light of truth as over the light of the day.
Lucifer is divine an terrestial light.
The holy ghost and satan at one and same time.
Hon skrev också.
and now it stands proven that Satan, or the red fiery dragon.The lord of phosphorus and Lucifer or Light bearer is in us. It is our mind our redeemer our intelligent liberator and savior from animalism.
Manly.P.Hall, Godfrey Higgins, Albert Churward alla 3 var frimurare
och Manly.P.Hall var en 33graders frimurare som skrev i sin bok Lost keys of freemassonry.
When a mason learns that the key is the proper application of the dynamo of living power, the seeting energies of lucifer are in his hands.
Dom tog källor dessa typer av människor får det inte att tänka lite om första delen.
Jag läste också att ni skrev att man är dum och inte är vaken för att man följer religion grejen det är skillnad på att följa religion och att följa Jesus en väldigt stor skillnad!!! Vad är egentligen kristendom kanske den här mannen kan få er att förstå vad det innebär http://www.sermonaudio.com/sermoninfo.asp?SID=5220621750
man kan antingen streama eller ladda ner jag trodde jag kunde streama utan problem men uppenbarligen inte pröva själva.
Här länkar jag till en film om en man som pratar om just falska profeter, om hur folk blir lurade och det är tack vare dessa profeter som kristendomen har en dålig för många kolla in honom
http://video.google.com/videoplay?doc ... o=0&type=search&plindex=6

Må Herren välsigna oss alla vid dessa sista dagar.

Posted on: 2008/3/31 18:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist första del är lögn!!!!
#64


See User information
Quote:
Jag tror på Jesus, jag tror han kommer komma tillbaka snart och anledningen till att jag berättar om zeitgeist är ju för att den första delen är falsk.


Och detta låter logiskt och sant?

Kristendomen i ett nötskal:

"Tron att en kosmisk jude / zombie som var sin egen far kan få dig att leva för evigt om du symboliskt äter hans kött och telepatiskt säger åt honom att du accepterar honom som din mästare, så att han kan ta bort en ond kraft som finns närvarande i din och alla andra människors själar. Och den onda kraften finns där på grund av att en revbenskvinna övertalades av en talande orm att äta ett äpple från ett magiskt träd."

*Fniss*

Posted on: 2008/3/31 23:28


"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist första del är lögn!!!!
#65


See User information
Bara för att Hitler blev inspirerad av blavatsky, och att 2a världskriget till stor del byggde på det hon skrev i sina böcker betyder ju inte det i sig att HON var elak..
Blavatsky skriver mycket bra, och mycket korrekt.

"jesus kommer snart" snark.. varför finns det ingen religon där messias/dommedagen/gud/himlen/välsignelse kommer idag? ehh... buddah räknas inte :P

religon är deras verktyg för att förslava, indoktrinera och göra oss passiva.

Men visst, sitt du där på din kristna tron och invänta att jesus kommer tillbaka.. Själv ska jag gå ut o dricka öl och göra okristna saker.
hähä

Posted on: 2008/4/1 9:45
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist första del är lögn!!!!
#66


See User information
Hon grundade teosofical society (teosofiskasamfundet.se) och kolla in symbolerna dom har.
Ok jag respekterar ert val men håll inte på att förolämpa människor som tror och som jag har sagt förr så finns det rötägg överallt även inom sanningsrörelsen.
Jag är faktiskt på er sida jag är emot satans (Eliten) planer lika mycket som ni, jag ger sanningen från mitt perspektiv och anser att Zeitgeist del 1 är fejk!!!
välsigne er.

Posted on: 2008/4/1 14:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Zeitgeist första del är lögn!!!!
#67
Hahaha!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist första del är lögn!!!!
#68


See User information
Quote:

micro skrev:
1. Det finns visdom om vår värd och skapelse som gör oss starkare som människor. Denna kunskapen vill makten INTE att du skall ha.

2. ALLA religioner är manipulerade av makten till en sådan grad att man omöjligt kan veta vad som är sant eller falskt.

3. Om du vill ha visdom om världen så rekommenderar jag att du söker efter den själv istället för att få kunskapen genom en opålitlig tredje part (Du kan ju inspireras lite, men ta det men två nypor salt). Man måste lära sig själv, det kan ingen annan göra åt en. Sitt stilla och känn efter så löser det sig.


Du är ren och klar i både tanke och skrift micro.

Upplyftande inlägg i den intrasslade debatten.

Posted on: 2008/4/2 2:24
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist första del är lögn!!!!
#69


See User information
Den enda anledningen till att du tror att Lucifer skulle vara en ond varelse är att det står så i den bibel som du tror fullt och fast på. Ingen annanstans än i den kristna mytologin anses denna lucifer vara ondska, djävulen eller antikrist.
I en del filsosofier anser man att det är lucifer som är den goda varelsen och den kristna guden som är den onda. Det kan vara hursomhelst med den saken men du måste VAKNA och förstå att det du tror är satan inte existerar. Personer som sysslar med djävulsdyrkan och satanism är lika insnöade som folk som sysslar med "vanlig" religion. Ondska existerar däremot och det finns gott om den i den kristna församlingen.

Kan du förklara varför information som kommer från Astrologer, helare eller andebesvärjare skulle vara mindre värd än information från nån som tror på jesus?

Posted on: 2008/4/4 0:46
"Now I have become death, the destroyer of worlds"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist första del är lögn!!!!
#70


See User information
Quote:

Killawife skrev:
Den enda anledningen till att du tror att Lucifer skulle vara en ond varelse är att det står så i den bibel som du tror fullt och fast på. Ingen annanstans än i den kristna mytologin anses denna lucifer vara ondska, djävulen eller antikrist.
I en del filsosofier anser man att det är lucifer som är den goda varelsen och den kristna guden som är den onda. Det kan vara hursomhelst med den saken men du måste VAKNA och förstå att det du tror är satan inte existerar. Personer som sysslar med djävulsdyrkan och satanism är lika insnöade som folk som sysslar med "vanlig" religion. Ondska existerar däremot och det finns gott om den i den kristna församlingen.

Kan du förklara varför information som kommer från Astrologer, helare eller andebesvärjare skulle vara mindre värd än information från nån som tror på jesus?


Sicket skitsnack!

Mycket höga frimurare som Pike och Crowley skrev själv i sina egna böcker att de dyrkade Lucifer. Frimuraritualerna kryllar ju av övertydligt demondyrkande.

Självklart finns det olika "rörelser" som anser Lucifer vara den goda, framför allt då Frimurarna, OTO, Teosofer och allehanda Marxister och Nihilister, alltså lika med makteliten själva!

Förklara gärna varför de mest högt uppsatta personerna i samhället, de höggradiga frimurana själva är så besatta av demoniskt influerade ritualer och symbolism?

Detta du för fram är vanligt marxistiskt/nihilistisk propaganda som anser att djävulen inte existerar.

Detta har man lyckats väldigt bra med i den "moderna" västvärlden att framförallt genom den marxist- och nihilist indränkta indoktrineringen få skolungdomar att tror att det inte finns något som heter Moral, Godhet och ondska, Gud eller Djävul.

Bara ETT exempel. som visar på denna Luceferianska elits inverkan på folks tankegods av i dag:

- Varför får bara vänstervridna och liberala tidningar presstöd i Sverige fast inga moralkonservativa, nationellt sinnade eller kristna dito?

Posted on: 2008/4/4 19:27

Edited by bennybear on 2008/4/4 20:16:59
Edited by bennybear on 2008/4/4 20:38:12
Edited by bennybear on 2008/4/4 20:40:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Zeitgeist första del är lögn!!!!
#71
Quote:

rediscovered skrev:
Hela den här diskusionen är påänglös :P allt kommer lösa sig förr eller senare ändå xD
Du snackar skit!!! Det kommer inte att lösa sig denna gången.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Zeitgeist första del är lögn!!!!
#72
Quote:

Killawife skrev:
I en del filsosofier anser man att det är lucifer som är den goda varelsen och den kristna guden som är den onda.
Det är aldrig så enkelt som gott och ont. Visst görs vissa saker av ren ondska, men jag tror inte ens Hitler eller Stalin gjorde saker på ren ondska. Idi Amin kanske, men han hade iallafall ett dokumenterat fall av syfilis.
Ack denna makt man kan åtnjuta om man får denna sjukdom.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 2 (3) 4 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
33 user(s) are online (33 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 33

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS