vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 »

Jüri Lina och elfte september

See User information
Har just varit på Jüri Linas föreläsning om 7/7 dådet i London där han även gled in på 9-11 en bit.

Jüri verkar ha snöat in en del på spåret med att det inte var plan som åkte in i tvillingtornen utan att det var missiler, och att man sedan "klistrat på" en animation på ett plan OVANPÅ alla videos man har sett, där planen åker in i WTC-tornen.

Måste säga att jag är lite besviken på Jüris påstående då det inte finns faktiska bevis på att detta skulle vara så. Det finns ju tusentals människor som såg planen krascha in i tornen.

Posted on: 2008/3/27 22:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Jüri Lina och elfte september

See User information
trisst, sa han något galet om 7/7 också?

Posted on: 2008/3/27 22:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Det om 7/7 var sånt man hört förut som är väl känt och bekräftat.

Posted on: 2008/3/27 22:57

Anonym
Quote:

anti skrev:
Har just varit på Jüri Linas föreläsning om 7/7 dådet i London där han även gled in på 9-11 en bit.

Jüri verkar ha snöat in en del på spåret med att det inte var plan som åkte in i tvillingtornen utan att det var missiler, och att man sedan "klistrat på" en animation på ett plan OVANPÅ alla videos man har sett, där planen åker in i WTC-tornen.

Måste säga att jag är lite besviken på Jüris påstående då det inte finns faktiska bevis på att detta skulle vara så. Det finns ju tusentals människor som såg planen krascha in i tornen.

Man kan iofs skapa falska händelser inför tusentals människor...
Jag var på en KISS-konsert runt 98-99 i Oslo, där skapade man en 3d illusion av Paul Stanley ovanför publiken samtidigt som han stod på scenen... Mycket dålig grafik dock, men ändå...

Jag säger inte att det var det som hände den 11:e... Men det är ju inte omöjligt,,,, att rent praktiskt utföra en illusion av ett flygplan inför tusentals människor...

See User information
Suck, kommer han med sådana "longshoots" är ju risken att det andra han säger blir diskvalicerat också. Vad jag förstår med Lina så blandar han friskt helt glasklara och kloka saker med helt vilda snurriga grejer om UFOn etc. Ska snacka med mina kompisar som var på mötet o se vad de säger. Tack för snabb rapport käre Anti.

Posted on: 2008/3/27 23:12
"At lux vera quae inluminat omnem hominem venientem in mundum"

http://www.youtube.com/watch?v=ooGBMFShUVo

Anonym
Jag var också på föreläsningen och jag tycker att tilläggas bör att han berömde vaken.se för att göra ett jättejobb.
Jag är heller inte så insatt i 7/7, så det var lite nytt som kom fram där för mig även om det inte kändes så djupgående i övrigt. Personligen tror jag inte på några no-plane teorier vad gäller WTC1&2, så den biten kände jag mig lite besviken på. Såna saker som D- och E-Vitamin var intressant och jag ska pröva ett tag för att se om jag blir lite piggare.
Jag tycker det var en trevlig föreläsning dock, även om jag hade väntat mig lite mer djupgående med fakta och kanske lite nytt. Men det var verkligen trevligt att småprata med andra i pausen och även höra vad en del andra pratade om. diskussionen jag deltog i handlade om Timothy James McVeigh och Waco massakern.
Väl värt 70 kr.

See User information
Är ganska säker på att inga plan kraschade in i byggnaderna eller pentagon. Det finns inga filmer på när det första planet träffar tornen.

Flera av filmerna på det andra planet ser helt falska ut och verkar vara en blandning av hologram och grafik som matats in av media i efterhand.

Ett klipp från youtube sjag sett , som nu nog är raderat visar nyhetsreportern Dan Rather och hans kollega prata om ett videoklipp. Planet visas träffa tornet vinkeln är underifrån planet och vertikalt med planet. De säger bland annat "It looks like some kind och bad special effect, in on one side and out the other". De spelar klippet fram och tillbaka flera gånger i slow motion, de ser onekligen ut som ett hologram eller något sorts digitalt montage. Hur som helst, antingen ett hologram eller ett digitalt planet som lagt över vad som egentligen träffade tornet om det överhuvudtaget fanns några som träffade tornet.

Hela planet slukas av WTC, sedan sticker till och med en liten del av planet ut på andra sidan byggnaden. Sedan sker en symmetrisk explosion och planet är borta.

Är väl heller ingen slump att de svarta lådorna inte återfanns.

Det finns mängder med analyser av tv-bilderna, några ganska klara fall av digital manipulation.

Det klaraste exemplet sm jag sett är dock planet som går genom hela byggnaden och kommer ut på andra sidan, inte en enda del av planet hamnar nedanför planet.

Ett plan av aluminium borde inte ens kunna gå igenom hela byggnaden och komma ut med nosen på andra sidan. Känner mer som om de misstriktade sitt hologram.

Den som är öppen för saken kan lätt hitta dessa videos på internet, men de tycks mer ändra andra 911-vidoes raderas från youtube och liknande.

Hittade nu delar av klippet, inte den version jag sett tidigare dock.

http://www.youtube.com/watch?v=xV_tb9i72Vo

Posted on: 2008/3/28 0:38

Anonym
Här är ett klipp på det första planet...
http://www.youtube.com/watch?v=r6B7g6mt4Gk
http://www.youtube.com/watch?v=Mmc_KhdUi7g

Grejen är ju den att man på WTC tornen ser spår efter var vingarna bröt in i byggnaden och allt. Jag tror no plane-teoretiker vad gäller tornen är ute på fel spår. Det är disinfo för att förlöjliga 9/11-skeptiker.

Anonym
Quote:

Jumalauta skrev:
Jag var på en KISS-konsert runt 98-99 i Oslo, där skapade man en 3d illusion av Paul Stanley ovanför publiken samtidigt som han stod på scenen... Mycket dålig grafik dock, men ändå...
Den Kiss koncert jag var på som hölls vid stadion under Psycho Circus Turnen hade man 3D-glasögon på sig.

Lustigt att Kiss kommer upp förresten

Anonym
Quote:

Wowbagger skrev:
Quote:

Jumalauta skrev:
Den Kiss koncert jag var på som hölls vid stadion under Psycho Circus Turnen hade man 3D-glasögon på sig.

Lustigt att Kiss kommer upp förresten

Att vilseleda stora folksamlingar genom illusioner är fullt genomförbart…

Tekniken går framåt…
Glasögon eller ej…

Jag säger inte att 11:e september genomfördes med ”No plane”
Men…
Det skulle iofs inte förvåna mig om så var fallet…

Varför förneka något man inte vet någonting om…? Majoriteten förnekar fortfarande ”insider-jobb” utan att ha studerat de alternativa teorierna… Att fördöma ”No-plane” är en liknande handling…

Fullt möjligt tror jag, rent tekniskt… Så varför förneka det fullt ut?

Visst finns det märkliga och oförklarliga klipp av händelserna den dagen...?

Men det är klart, "no-plane" skulle ju bara förlöjliga hela truth-rörelsen...
Så, det är väl kanske lika bra att låtsas att man inte har tappat hela förståndet när man nämner 11:sep för människor som inte har en susning...

Anonym
Maila gärna juri med era synpunkter så att han kan fixa till lite detaljer då vi vet att sådana är väldigt viktiga för att inte råka ut för smutskasstning mm

jyrilina@yahoo.com

Anonym
Fjärrstyrda missiler som har samma slags form som flygplan hade redan Nazityskland under utveckling...

Amatörvideoinspelningar från 9/11 torde vara det säkraste beviset för att det inte var vanliga missiler "påklistrade" med vingar... men det kan vara fjärrstyrda missiler för det.

See User information
Quote:

Crusader skrev:
Suck, kommer han med sådana "longshoots" är ju risken att det andra han säger blir diskvalicerat också. Vad jag förstår med Lina så blandar han friskt helt glasklara och kloka saker med helt vilda snurriga grejer om UFOn etc. Ska snacka med mina kompisar som var på mötet o se vad de säger. Tack för snabb rapport käre Anti.

Suck, vad är det som säger att missiler var en omöjlighet? och att folk tror sig sett plan? Njaa, jag håller med, det med misiler är rätt långsökt, men vad enligt dig gör ufo teorin till en snurrig grej? Det är mer folk som sett ufon än som såg planen kracha...
många fler...

Open skyes, closed minds.

Posted on: 2008/3/28 8:37
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

Anonym
Detta var inte bra nyheter att höra.

Inget av det material jag har gett Juri via vaken har följt dessa pod/Missil/-osv-teorierna.

Det är om något ett ytterst sekundärt spår att hålla på med de teorierna och inte alls hälsosamt vid infospridandet. Det tar focus från hardcore evidence och skapar delning. Vissa verkar ha lite för lätt att röka "in-plan-sight-dvd-teorier" i sina pipor.

Fattar ni hur hårt in-plane-sight har promotats?
Den om någon av flera 911-filmer lämnar en massa obesvarade frågor. Jag har aldrig stött på en film som fått så mycket reklam heller som den. Reklamspots i amerikansk alternativradio osv osv.

See User information
No Plane-teorierna måste ju fan enbart vara till för att förlöjliga 911 truth movement. Visst ser vissa klipp lite märkliga ut, men med tanke på hur smarta personerna som genomfört skiten måste vara, så kan de lika ha mixtrat med klippen själva just för att såna här teorier ska uppstå, för att splittra rörelsen, eller nåt.

Posted on: 2008/3/28 14:08

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

See User information
Void: In plane sight är ingen No plane-film iaf inte vad gäller WTC1 och 2 iaf.

Posted on: 2008/3/28 14:53

Anonym
helt rätt seraph!!!

grabbar lyssna på seraph kommentar den är trovärdig.

See User information
Void, Precis som think4yourself säger: - In Plane Sight är ingen "no-plane-dokumentär" MEN den tar upp mkt fotobevis runt Pentagon för där har inget passagerarplan störtats!
Dessutom så tar den filmen upp Pod-teorin och det verkar ju sitta nåt , som inte skall vara där, under det ena planet..

Hursomhelst, det var ett "inside job" hur man än vrider och vänder på händelser eller enstaka faktan, om det var plan eller inte, spelar ingen roll, för vi vet ju att tornen sprängdes sönder efteråt..

Seraph's kommentar verkar även högst trolig, för sanningen vill "the powers that be" inte ha fram, men splittra sanningssökarna kan vara effektivt..!

Posted on: 2008/3/28 16:09
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Sant sant. Den är inte en "no plane film".

Det var bara den filmen som var den första i att "spåra ur lite", Exempelvis på blixtar kring tornet innan planet träffar, pod, osv osv. Det kanske ligger någon sanning i POD på planet och så, MEN det är så långt från verkligheten att kunna bevisa, så det finns 500 ANDRA VIKTIGARE PUNKTER MAN SKA HA MED I SIN DOKUMENTÄR än all den tid som Dave V K lägger ned på att analysera bilder kring Impact:en på WTC2. För mycket focus på den detaljen...

Back to topic.
Hur upplevde resten av publiken på föredraget att Juri backar upp de där teorierna då? Ingen som kommenterade?

Anti: Recording tillgänglig på detta citat från juri? (Jag kan verkligen inte föreställa mig att han skulle ansluta sig till den gruppen som vill promota sådana teorier)

"missiler, och att man sedan "klistrat på" en animation på ett plan OVANPÅ alla videos man har sett, där planen åker in i WTC-tornen."

Anonym
Svar från juri

> De påstår att det du sagt att det inte flygit in
> någon plan i pentagon.

Om ett flygplan hade flygit in, så skulle det finns
kvar ett vrak. Det finns intenting kvar (ofivciellt
säger man att det pulversiserades = omöjligt). Det
finns inga bilder varken äkta eller förfalskade.

Endast en nissil kan förstöras helt och hållet när den
exploderar.

Och varför kritisera mig, kritisera dessa franska
forskare som lanserat forskinsresultat. Jag bara
förmedlar och sammanfattar allt som inte kommer från
officiellt håll. Ingen som tvingar någon att tro på
varken den officiella versionen eller de alternativa
möjligheterna. Det är up till var och en att tänka
självständigt.

Anonym
Quote:

maggot skrev:
Svar från juri

> någon plan i pentagon.
Vänta nu... Stopp här! Låt oss reda ut begreppen för hur jag känner det åtminstone.
Angående pentagon så stämmer det att Jüri sa att det inte flygit in något plan där och det står åtminstone jag bakom till 100%
Hade ett plan flugit in i pentagon hade man sett spår av vingarnas kollision eller åtminstone spår efter de 7 ton tunga motorerna av TITAN! Orsaken till att jag tror det var en missil som sprängdes i pentagon är att jag tror att det hade varit för svårt att navigera en jumbojet in i pentagon. Risken var för stor att planet skulle missa och inte fullborda sitt uppdrag.
Av precis samma anledning tror jag att det var flygplan som kraschade in i WTC1&2. Hade WTC1&2 fejkats med hologram eller missiler som dom klistrat på flygplan över på videosnuttarna hade samma teknik använts för att visa dådet i pentagon.

Ett fenomen som är ganska tydligt för mig är att hela detta community skakas av samma nyheter hela tiden.
Dessa no plane teorier har precis börjat florera eller åtminstone blivit kända för mig och helt plötsligt pratar allt fler om dom. Det är 6½ år sedan 9/11, hur kommer det sig att dessa teorier börjar florera just nu samtidigt? Kan det vara så att vi grubblat slut på argument? Att vi mer och mer börjar tro på det otänkbara?
Samma sak gäller lustigt nog Georgia Guidestones. Jag tvivlar absolut inte på att de existerar, men hur kommer det sig att vi börjar diskutera dem nu - 28 år efter de restes?
Ibland känns det som en del som forskar inom ämnet blir förda bakom ljuset av samma krafter. Som om vi grubblat ihjäl oss på någolunda tänkbara uppgifter, men eftersom vi inte får något gehör i form av hållbara bevis, så tar vi till allt mer otänkbara teorier för hur det hela gick till.
Våga ifrågasätt - våga tänka själva.

See User information
"Ju större lögn destå fler människor kommer att tro den"
- Någon känd nazist

Varför inte klistra på bilderna efteråt? Det gör ju bara att sanningssökare låter helt rubbade i huvudet.

Hur många såg verkligen planen? Jag har ingen aning? Kanske ingen, men de flesta är så säkra på att massor med andra såg det att dom inte vågar säga att dom inte såg den själv.

Jag skulle dock inte gå på det spåret. Jag tycker att vi ska försöka få 9/11 att se enklare ut än det kanske är. Det är inget märkvärdigt. Lite dynamit och en standdown. Kan dom lätt göra..

Posted on: 2008/3/28 17:05
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
Vi borde starta en fond för folk som vill undersöka fakta på plats

See User information
Quote:

maggot skrev:
Svar från juri

> någon plan i pentagon.

Om ett flygplan hade flygit in, så skulle det finns
kvar ett vrak. Det finns intenting kvar (ofivciellt
säger man att det pulversiserades = omöjligt). Det
finns inga bilder varken äkta eller förfalskade.

Inte???
http://911research.wtc7.net/pentagon/ ... e/photos/index.html#parts

Givetvis kan inga stora vrakdelar överleva en höghastighetskollision med en förstärkt betongvägg.

Här är bilder på vrakdelar från WTC:
http://911research.wtc7.net/planes/evidence/photos/index.html

Quote:

Och varför kritisera mig, kritisera dessa franska
forskare som lanserat forskinsresultat. Jag bara
förmedlar och sammanfattar allt som inte kommer från
officiellt håll. Ingen som tvingar någon att tro på
varken den officiella versionen eller de alternativa
möjligheterna. Det är up till var och en att tänka
självständigt.

Vad är det för fransmän du snackar om nu då??

Posted on: 2008/3/28 17:50

(1) 2 3 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper