vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Anonym
Ingen konspiration bakom Dianas död
http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=1998012
Hög fart bakom prinsessan Dianas död
Efter nästan ett halvårs domstolsförhör vid Högsta domstolen i London kom på måndagen juryn med sitt utslag, angående prinsessan Diana och hennes pojkvän Dodi El Fayed som dog i Paris 1997. Inte helt oväntat talas det om en olycka i hög fart.

Enligt juryn i London var det framförallt en faktor som var avgörande, den där natten i Paris. Det var att chauffören Henri Paul var berusad och att han körde alldeles för fort. Sannolikt extra fort för att försöka skaka av sig alla kändisfotografer, papparazzis. Han agerade därmed med grov vårdslöshet, säger juryn.
Det fanns fyra personer i bilen, tre av dem saknade bilbälte och det var de som dog, prinsessan Diana, Dodi Al Fayed och chauffören. En livvakt som hade bälte klarade sig.
Slutsatsen är i princip densamma som de tidigare utredningarna har kommit fram till. Det kanske mest intressanta är att Högsta domstolen helt och hållet avfärdar alla konspirationsteorier, till exempel att någon inom kungafamiljen skulle ha legat bakom det hela. En teori som Dodi Al Fayeds far Mohammed Al Fayed har drivit och som han via sin advokat upprepade på måndagen.
– Jag har alltid trott att prins Philip och drottningen har haft bevis, de blev inte ens förhörda. Det skulle de ha blivit, säger Mohammed Al Fayed via sin advokat.
Förhören om Dianas död har kostat drygt 100 miljoner kronor.

http://www.sr.se/cgi-bin/ekot/artikel.asp?Artikel=1997870
Vårdslös körning bakom Dianas död
Den brittiska prinsessan Dianas död orsakades av chaufförens och kändisfotografernas vårdslösa körning. Det slog den brittiska Högsta domstolen fast på måndagen.

Nio av elva jurymedlemmar var eniga om beslutet som var resultatet av en utredning som startade den 2 oktober förra året.

Prinsessan Diana dog tillsammans med sin fästman Dodi Fayed och föraren Henri Paul i en biltunnel i Paris den 31 augusti 1997. Chauffören var kraftigt berusad när han i mycket hög fart kolliderade med en pelare efter att ha försökt köra ifrån flera efterföljande kändisfotografer.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Ingen konspiration bakom Dianas död

See User information
Och Estonia sjönk pga av att vatten forsade in i fönstrena...

Vilken tur att vui har experter som sköter "tänkandet" åt oss, så vi slipper bry oss.

Så skönt! Nu kan vi sova vidare när vi vet att det inte var någon större konspiration bakom det hele.

Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz!!!!!!!

Posted on: 2008/4/8 13:51

Edited by bennybear on 2008/4/8 14:16:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=1998012
Hög fart bakom prinsessan Dianas död
Efter nästan ett halvårs domstolsförhör vid Högsta domstolen i London kom på måndagen juryn med sitt utslag, angående prinsessan Diana och hennes pojkvän Dodi El Fayed som dog i Paris 1997. Inte helt oväntat talas det om en olycka i hög fart.

Enligt juryn i London var det framförallt en faktor som var avgörande, den där natten i Paris. Det var att chauffören Henri Paul var berusad och att han körde alldeles för fort. Sannolikt extra fort för att försöka skaka av sig alla kändisfotografer, papparazzis. Han agerade därmed med grov vårdslöshet, säger juryn.
Det fanns fyra personer i bilen, tre av dem saknade bilbälte och det var de som dog, prinsessan Diana, Dodi Al Fayed och chauffören. En livvakt som hade bälte klarade sig.
Slutsatsen är i princip densamma som de tidigare utredningarna har kommit fram till. Det kanske mest intressanta är att Högsta domstolen helt och hållet avfärdar alla konspirationsteorier, till exempel att någon inom kungafamiljen skulle ha legat bakom det hela. En teori som Dodi Al Fayeds far Mohammed Al Fayed har drivit och som han via sin advokat upprepade på måndagen.
– Jag har alltid trott att prins Philip och drottningen har haft bevis, de blev inte ens förhörda. Det skulle de ha blivit, säger Mohammed Al Fayed via sin advokat.
Förhören om Dianas död har kostat drygt 100 miljoner kronor.

http://www.sr.se/cgi-bin/ekot/artikel.asp?Artikel=1997870
Vårdslös körning bakom Dianas död
Den brittiska prinsessan Dianas död orsakades av chaufförens och kändisfotografernas vårdslösa körning. Det slog den brittiska Högsta domstolen fast på måndagen.

Nio av elva jurymedlemmar var eniga om beslutet som var resultatet av en utredning som startade den 2 oktober förra året.

Prinsessan Diana dog tillsammans med sin fästman Dodi Fayed och föraren Henri Paul i en biltunnel i Paris den 31 augusti 1997. Chauffören var kraftigt berusad när han i mycket hög fart kolliderade med en pelare efter att ha försökt köra ifrån flera efterföljande kändisfotografer.

Vad var vitsen med posten? Tror du att det gick till så här? Jag tror vi kan posta siten full, om alltsom är osant i tidningen skall postas, som värdefull kunskap för en konspirationsmedveten.

Posted on: 2008/4/8 14:34
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

Anonym
Quote:

JohnC skrev:
Vad var vitsen med posten? Tror du att det gick till så här? Jag tror vi kan posta siten full, om alltsom är osant i tidningen skall postas, som värdefull kunskap för en konspirationsmedveten.
Om du inte fattar vitsen med posten hade du inte behövt att komma med ett inlägg.
Jag tycker det är uppenbart vad som menast med inlägget...

See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
Quote:

JohnC skrev:
Om du inte fattar vitsen med posten hade du inte behövt att komma med ett inlägg.

Nej annars hade jag inte frågat, vad är syftet.

Tror du att det gick till som i tidningen? Om du inte tror det, varfor postar du det, eftersom du inte tror på det? Du lämnar ingen forklaring, bara tidningens text, vad är din åsikt, det är DU som postar!

Posted on: 2008/4/8 17:45
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

Anonym
Quote:

JohnC skrev:

Tror du att det gick till som i tidningen? Om du inte tror det, varfor postar du det, eftersom du inte tror på det? Du lämnar ingen forklaring, bara tidningens text, vad är din åsikt, det är DU som postar!
Min åsikt är att media dansar likt en kungskobra inför elitens pipa.

See User information
Quote:

Jag hade trott på det om det gällde några raggare uppe i dalarna som bestämt sig för att supa och sen köra vettlöst, sånt händer ju titt som tätt. Men att den brittiska drottningens caufför skulle supa redlöst innan han sätter sig och kör hennes majestät i vansinnesfart i trafiken låter ju bara för orimligt... Bortom allt förnuft iaf...

Posted on: 2008/4/8 19:42
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

Anonym
Quote:

jonte skrev:
Jag hade trott på det om det gällde några raggare uppe i dalarna som bestämt sig för att supa och sen köra vettlöst, sånt händer ju titt som tätt. Men att den brittiska drottningens caufför skulle supa redlöst innan han sätter sig och kör hennes majestät i vansinnesfart i trafiken låter ju bara för orimligt... Bortom allt förnuft iaf...
Hon var en brittisk föredetta prinsessa... och Henri Paul var inte Dianas chaufför, utan hotellets.

See User information
Quote:

JohnC skrev:
Quote:

Wowbagger skrev:
Quote:

JohnC skrev:

Men alla borde veta hur ägandekoncentrationen inom massmedia ser ut. Hur korrupt, likriktad och självcensurerad all mainstream massmedia är. Det är ju basic. Känner inte du till detta? Gör lite hemläxa i sånt fall.... Typ: Google: maktkoncentrationen inom massmedia....

Posted on: 2008/4/8 19:59
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
Quote:

jonte skrev:
Hon var en brittisk föredetta prinsessa... och Henri Paul var inte Dianas chaufför, utan hotellets.

Ok! tack för korren... Likväl så har ju historien visat att de flesta dödsfall av "viktiga personer" inte har varit slumpartade nånstans...

Så det hade ju iaf varit ett undantag av regeln.

Posted on: 2008/4/8 20:04

Anonym
Quote:

jonte skrev:
Ok! tack för korren... Likväl så har ju historien visat att de flesta dödsfall av "viktiga personer" inte har varit slumpartade nånstans...

Så det hade ju iaf varit ett undantag av regeln.
Fallet Diana ser faktist ut som en olycka i och med samtligas död... Förutom killen på passagerarstolen så klart.
MEN jag säger inte att någon av papparazzi eller mammarazzi fotograferna inte kände till Henri Pauls alkoholkonsumtion... Hans last kan ha används och hetsat honom att köra för vårdslöst.

See User information
Quote:

jonte skrev:
Quote:

JohnC skrev:
Quote:

Wowbagger skrev:
Quote:

JohnC skrev:

Men alla borde veta hur ägandekoncentrationen inom massmedia ser ut. Hur korrupt, likriktad och självcensurerad all mainstream massmedia är. Det är ju basic. Känner inte du till detta? Gör lite hemläxa i sånt fall.... Typ: Google: maktkoncentrationen inom massmedia....

Det är nog du som inte förstår vad jag menar hehe. Det verkar så. Och vad alla borde veta, är definitivt långt ifrån vad de i verkligheten vet.

Posted on: 2008/4/9 11:23

See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
Quote:

JohnC skrev:

Min åsikt är att media dansar likt en kungskobra inför elitens pipa.

Bra, men du borde ha skrivit det, en oinvigd, kunde ha uppfattat det som att du deklarerade, att allt var normalt! För övrigt ägs media av eliten, inte arbetar åt dem.

Det är en viss skillnad, om man säger att dom jobbar åt eliten, skulle man kunna tro att dom har ett val, att göra detta eller inte, men det har dom inte, Reuters har ägts av Rotschild under hela 1900 talet.

Posted on: 2008/4/9 11:28

See User information
Wow, tror du verligen att det var en olycka? Diana har själv sagt att det fanns mordplaner för henne.. När det börjar brännas och sanningen börjar komma fram så pekar "dom" nu ut sina syndabockar..!

'Tony Blair gave order to kill Diana', Al Fayed tells crash inquest
http://www.dailymail.co.uk/pages/live ... 5542&in_page_id=1770&ct=5

"In an emotionally charged testimony, he claimed that Diana told him a month before her death that the royals wanted "rid of her".

He listed those included in the cover-up as every member of the Royal Family including Diana's sister, butler Paul Burrell, two Scotland Yard Commissioners, secret service agents on both sides of the Channel and leading medical experts in Paris and London.

Mr Fayed claimed the plot involved scores of others including newspaper editors and reporters, politicians such as the then home secretary Jack Straw as well as "stooge judges". "

Queen warned butler of shadows
http://www.prisonplanet.com/queen_warned_butler_of_shadows.htm

"No one, Paul, has been as close to a member of my family as you have," Mr Burrell quoted her as saying. "There are powers at work in this country which we have no knowledge about."

Butler "Did Deal" With Queen To Hide Diana Murder Facts
http://www.infowars.net/articles/february2008/180208_b_Diana.htm

Fayed said: "My belief that my son and Princess Diana were murdered was confirmed when I learned that the two leading Commissioners, Lord Condon and Lord Stevens, did not show the coroner the note made by a leading lawyer, Lord Mishcon, detailing the Princess's fears for her life." He added: "I cannot believe that they sat upon such an important note and did not pass it on to the (examining French magistrate) Judge Stephan in Paris and (the then coroner) Michael Burgess".

"Fayed said he believed the crash was engineered by an MI6 agent posing as a photographer who deliberately struck the Mercedes in a white Fiat Uno. The man, James Andanson, was later found dead in his burnt out car with a bullet hole in his head."

Photographer accused of helping MI6 kill Diana was found dead in burnt-out BMW with a hole in his head
http://www.thisislondon.co.uk/news/ar ... n%2Bhis%2Bhead/article.do

Det är säkert bara en sån där ständigt återkommande "tillfällighet" att den som utpekas som medhjälpare till detta senare hittas i en utbränd bil med ett skott i huvudet!?!?

Posted on: 2008/4/9 11:52
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
jag tror inte att att det var olycka, eller ens olyckligt, hehe, ger man sig i leken, får man kanske leken tåla.

Posted on: 2008/4/9 12:04

Anonym
Quote:

TeBe skrev:
Wow, tror du verligen att det var en olycka? Diana har själv sagt att det fanns mordplaner för henne.. När det börjar brännas och sanningen börjar komma fram så pekar "dom" nu ut sina syndabockar..!
Jag tror Henri Paul (chauffören) hetsades att köra vårdslöst. Om detta skedde medvetet eller omedveted av fotograferna, eller av föraren i den vita bilen vet jag inte. MEN till saken hör att det är svårare än vad man tror att putta en bil ur sin kurs och det blir svårare och svårare ju högre fart bilen har.
Jag tror att "tillfället gör tjuven" och det var en ren tillfällighet att Henri Paul var berusad och att det var ett gyllene tillfälle råder det ju inget tvivel om...

Det var precis en sådan chaufför som Henri Paul de väntade på kanske.

Jag vet iallafall vad jag tror, men jag vet inte eftersom jag faktist inte var där.

See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
Quote:

TeBe skrev:
Jag tror Henri Paul (chauffören) hetsades att köra vårdslöst. Om detta skedde medvetet eller omedveted av fotograferna, eller av föraren i den vita bilen vet jag inte. MEN till saken hör att det är svårare än vad man tror att putta en bil ur sin kurs och det blir svårare och svårare ju högre fart bilen har.
Jag tror att "tillfället gör tjuven" och det var en ren tillfällighet att Henri Paul var berusad och att det var ett gyllene tillfälle råder det ju inget tvivel om...

Det var precis en sådan chaufför som Henri Paul de väntade på kanske.

Jag vet iallafall vad jag tror, men jag vet inte eftersom jag faktist inte var där.

hehe i stort tror du att det som tidningen skriver e sant, LOL

Posted on: 2008/4/9 12:15

Anonym
Quote:

JohnC skrev:
Det var inte det jag skrev... Eller hur? Det var din tolkning av vad jag skrev och den var dessutom felaktig.
Kanske din tolkning av Dianas död också är felaktig.

Vad tror du?

See User information
Wow, vad tror om ambulansen som hämtade Lady Di och sedan stannade i ca 30min innan den åkte vidare till akuten som låg ett stenkast från "mordplatsen"??

Posted on: 2008/4/9 12:27
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Quote:

TeBe skrev:
Wow, vad tror om ambulansen som hämtade Lady Di och sedan stannade i ca 30min innan den åkte vidare till akuten som låg ett stenkast från "mordplatsen"??
Det liknar scenariot vid Ronnie Peterson död. Vid den tidpunkten var de flesta F1-lopp riggade och Ronnie hotade att börja köra för att vinna och inte längre låta stallkamraten Mario Andretti vinna.

Där har ni en till konspiration

See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
Quote:

JohnC skrev:
Det var inte det jag skrev... Eller hur? Det var din tolkning av vad jag skrev och den var dessutom felaktig.
Kanske din tolkning av Dianas död också är felaktig.

Vad tror du?

nej jag har naturligtvis inte fel i vad jag tror, eftersom man tror vad man tror, min uppfattning kan dock vara fel, men jag har fortfarande rätt till mitt perspektiv, eftersom alla har rätt att tro vad som är sant eller inte, forutom då kanske när det gäller hoaxet holocaust, det är ju ett tankebrott idag.

du föreslår att allt berodde på föraren, det var det som stog i tidningen, alltså tror du på tidningen.

Jag är helt säker på att hon mördades, skillnaden är att jag varken kan eller vill bevisa det, eftersom jag inte behover bevisa det för att kunna inse att det ligger till på det sättet.

Palme mördades inte av ett fyllo heller, ser du likheten, med påstådda fyllon?

Posted on: 2008/4/9 13:19

See User information
Quote:

TeBe skrev:

Dom gjorde en abort i ambulansen. Hon var på tjocken. Man kan inte ha araber i kungafamiljen, dom e inga bra reptiler kanske.

Posted on: 2008/4/9 13:23

Anonym
Quote:

JohnC skrev:
du föreslår att allt berodde på föraren, det var det som stog i tidningen, alltså tror du på tidningen.
Nej, jag säger att föraren blev hetsad och/eller inte var tillräckligt nykter för att framföra ettt fordon

Quote:

JohnC skrev:
Jag är helt säker på att hon mördades, skillnaden är att jag varken kan eller vill bevisa det, eftersom jag inte behover bevisa det för att kunna inse att det ligger till på det sättet.
Du kan känna dig säker, men man kan inte vara säker om man inte har bevis - det är dumt.

Quote:

JohnC skrev:
Palme mördades inte av ett fyllo heller, ser du likheten, med påstådda fyllon?
Christer Petterssons fylla utnyttjades för att ta livet av Palme, precis som Henri Pauls alkoholism utnyttjades för att ta livet av Diana.

Verktyg...

Anonym
Quote:

JohnC skrev:
Dom gjorde en abort i ambulansen. Hon var på tjocken. Man kan inte ha araber i kungafamiljen, dom e inga bra reptiler kanske.
Dom gjorde FÖRMODLIGEN en abort i ambulansen... Eller så KANSKE dom fördrev tiden så det inte skulle gå att rädda henne.

ambulanser har en A och B lista... Om man ringer dom och har en hjärtinfarkt och man tillhör B-listan, då förhalar dom tiden.
Varför tror du annars det är så viktigt att man uppger sitt personnummer när man kontaktar dom eller ringer giftcentralen?

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper