vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Anonym
Re: Svensk text?
Quote:

gaston skrev:
Hur kan du vara säker på det? Varför nämns detta inte i någon film?
Det låter som väldigt tungt bevis det här, lite underligt att jag aldrig har hört om det.
Jag vill tro dig om det här, men det låter inte riktigt..

Vad är sannolikt....full automatik eller manuellt ?

Jodå, så vet till och med jag att det låg till, men jag vet varför det inte funkade också... De var satta ur spel på grund av någon övning som lustigt nog handlade om ett scenario med kapade plan. Ett sådant sammanträffande va?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Sitter med LCFC och översätter nu. Peace.

Posted on: 2008/4/14 6:37

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Svensk text finns på bl a Loose Change 2, 9/11 Mysteries, Terrorstorm och Zeitgeist #1 #2 #3

MVH Måns

Posted on: 2008/5/13 14:43

See User information
Vaken borde uppdateras med länkarna till torrent och videogoogle i 'TITTA' till 9/11 Mysteries till de med svenskt tal istället.
http://video.google.com/videoplay?docid=-4202422380982481729
http://thepiratebay.org/tor/3875241/9 ... asade_World_Trade_Center_

Posted on: 2008/6/22 18:52

See User information
Är det någon som kan rekomendera nån bra dokumentär om klimatbluffen? med swesub helst

Posted on: 2008/6/23 6:46

See User information
Global warming or global governance

Posted on: 2008/6/23 6:48

Anonym
think4: Fixat. Något mer som bör ändras?

See User information
Du har kanske redan fått svar på dina frågor, men tänkte bara ge min syn på vad man kan visa för film för nybörjare.

Mitt uppvaknande för 911 var genom Zeitgeist, och den tycker jag fortfarande är en alderles utmärkt film. Visserligen finns det ju mer utförliga och mer exakta filmer vad det gäller just 911 och säkert de andra två ämnena också, men Zeitgeist visar ändå på sammanhangen på ett sätt som gör att man förstår både att amerikanarna gjort orkestrerade terrorattacker tidigare och även vilka intressen och krafter som ligger bakom.

Min upplevelse är att när en person får reda på att man blivit lurad om 911, är känslan av att just vara lurad tillräckligt stor för att man ska kunna ta till sig alla detaljer om alla felaktigheter i den officiella versionen. Med andra ord kan man gått vänta med med detaljerade och utförligare filmer. Är personen en sanningssökare kommer han/hon med stor sannolikhet att söka mer information iaf på egen hand.

Jag tycker med andra ord att Zeitgeist är en bra film att börja med, men man kan ju börja med att utesluta första delen till att börja med om man tror att personen kommer bli stött av det som sägs där. I alla fall om man är intresserad av att personen ska få upp ögonen för just 911. Annars tror jag att han/hon kanske blir avigt inställd till resten av filmen också, och det är kontraproduktivt. Däremot tycker jag alla borde se första delen förr eller senare!

I andra hand tycker jag 911 mysteries är en bra film att fortsätta med, sedan även In Plain Site. Painful Deceptions är också en utmärkt film, men den upplever jag att man tar bäst till sig om man redan vet en del.

Sist vill jag bara säga att Loose Change redan i den version som finns översatt till svenska på googlevideo redan redigerat detaljerna ganska omfattande, så dom tar upp att de påstådda kaparna med stor sannolikhet inte är dom som flög planen. Jag kan se få felaktigheter i den Loose Changeversionen som sagt, så därför är den också ett alternativ om man vill börja få folk intresserade. Däremot tycker jag tonen i filmen är något mera "besk" än t ex 911 mysteries. Tonen har all rätt att vara "besk", men min erfarenhet är att en del personer slår ifrån sig när tonen sätts an.

Posted on: 2008/6/26 0:31
Resized Image

See User information
Skulle just säga att om det här sändes på Kunskapskanalen hade vi fått in en jävla stöt.. Jag önskar att det skedde!

Posted on: 2008/7/4 21:57

See User information
Zack, det finns en version av The Great Global Warming Swindle med svensk textning, den gick på nån av tv4-kanalerna i höstas..

Rekommenderas..

Posted on: 2008/7/4 23:13
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Du råkar inte veta var man får tag på den filmen, TeBe?

Posted on: 2008/7/9 9:17
Resized Image

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper