vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Anonym
Mer gratis energi
Hittade detta för några år sedan... Har inte studerat dokumenten själv, men ni som är intresserade kan ju göra det. Jag har lagt upp dokumenten som en torrent här

I början av 1900-talet levde en man som hette Thomas Henry Moray.
Han lyckades konstruera en generator som trots sin blygsamma vikt (25kg)
kunde generera elektricitet med en styrka på upp till 50 kilowatt enbart
genom att koppla generatorn till en antenn och jord varvid den drog nytta
av den statiska elektricitet som alltid finns i luften och konverterade
till användbar elektricitet.

Moray blev dock mördad innan hans uppfinning fått allt för stor spridning
i världen och utsattes dessutom för en massiv smutskastningskampanj för att
det skulle säkerställas att ingen nånsin skulle försöka sig på att uppfinna
något liknande och med den riskera att konkurrera ut den miljarddollarindustri
som energiproduktion/distribution idag består av. Minst 80% av världens ekonomi
handlar om energi. Denna uppfinning hade slagit ut den, så du kan ju själv lätt
se konsekvenserna av Morays uppfinning.

Lyckligtvis så överlevde hans son, och i filerna
"The Sea of Energy (4th edition).rar"
"The Sea of Energy (5th edition).rar"

ger han en mycket bra resumé där han på ett utförligt sätt beskriver sin fars arbete.
Med lite tur så kan denna information kanske räcka för att någon skall lyckas
återskapa denna uppfinning, så att vi en gång för alla kan ge olje- och
kärnkraftsindustrin ett sista avskedande "Big Fuck You" och gå över till ett
ekologiskt hållbart samhälle.

Så, tanka hem detta och dela ut det. Sprid informationen till så många som möjligt.
De lyckades döda Thomas Henry Moray, men informationen skall de fan inte kunna stoppa!

Resterande filer i katalogen innehåller information och teorier som hjälper en att
förstå denna form av energi och hur man kan nyttja den.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Mer gratis energi
Länkarna funkar inte, annars är det toppen!

Jag lägger ut det på min blogg...

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Vad märkligt. Jag kan trycka på länkarna och jag seedar för fullt på The Pirate Bay

Anonym
Quote:

wikhall skrev:
Vad smickrande. Kul att någon finner detta intressant. Kul att du tog bort svordomen också

See User information
Quote:

computerror skrev:
Quote:

wikhall skrev:
Vad smickrande. Kul att någon finner detta intressant. Kul att du tog bort svordomen också
Gamla Henry är alltid intressant.....har läst hans "lilla röda" kom ut i slutet av 80-talet vad jag minns.....intressanta illustrationer i den boken.....

Posted on: 2008/2/15 17:43
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Titta på den här filmen...

Free Energy - No Fuel Magnetic Motor http://www.youtube.com/watch?v=SvB3PiPBozU

Posted on: 2008/2/16 13:18
-:Vestrum noscite hostem:-

See User information
5000$ för en hushålls generator...den ska ge 1->5 alltså en evighetsmaskin som drivs med magnetism..har lite svårt att tro på det, särskilt som naturlagarna måste skrivas om ifall den funkar.

här finns massor av trevliga teorier och uppfinningar
http://freeenergynews.com/

Posted on: 2008/4/17 19:20

See User information
Quote:

computerror skrev:
Hittade detta för några år sedan... Har inte studerat dokumenten själv, men ni som är intresserade kan ju göra det. Jag har lagt upp dokumenten som en torrent här

I början av 1900-talet levde en man som hette Thomas Henry Moray.
Han lyckades konstruera en generator som trots sin blygsamma vikt (25kg)
kunde generera elektricitet med en styrka på upp till 50 kilowatt enbart
genom att koppla generatorn till en antenn och jord varvid den drog nytta
av den statiska elektricitet som alltid finns i luften och konverterade
till användbar elektricitet.

Moray blev dock mördad innan hans uppfinning fått allt för stor spridning
i världen och utsattes dessutom för en massiv smutskastningskampanj för att
det skulle säkerställas att ingen nånsin skulle försöka sig på att uppfinna
något liknande och med den riskera att konkurrera ut den miljarddollarindustri
som energiproduktion/distribution idag består av. Minst 80% av världens ekonomi
handlar om energi. Denna uppfinning hade slagit ut den, så du kan ju själv lätt
se konsekvenserna av Morays uppfinning.

Lyckligtvis så överlevde hans son, och i filerna
"The Sea of Energy (4th edition).rar"
"The Sea of Energy (5th edition).rar"

ger han en mycket bra resumé där han på ett utförligt sätt beskriver sin fars arbete.
Med lite tur så kan denna information kanske räcka för att någon skall lyckas
återskapa denna uppfinning, så att vi en gång för alla kan ge olje- och
kärnkraftsindustrin ett sista avskedande "Big Fuck You" och gå över till ett
ekologiskt hållbart samhälle.

Så, tanka hem detta och dela ut det. Sprid informationen till så många som möjligt.
De lyckades döda Thomas Henry Moray, men informationen skall de fan inte kunna stoppa!

Resterande filer i katalogen innehåller information och teorier som hjälper en att
förstå denna form av energi och hur man kan nyttja den.

Henry Moray är ett sällsamt öde....
http://www.rexresearch.com/moray2/morayrer.htm

http://www.cheniere.org/books/excalibur/moray.htm

http://www.cheniere.org/images/people/moray%20pics.htm

Posted on: 2008/4/17 19:49
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Mycket intressant! Detta måste ja forska vidare lite i när ja har lite mer tid över...

Håller på och laddar ner torrenten nu.

Det jag postade i denna tråden handlar om samma sak, fast i denna uppfiningen förstärks det väldigt mycket mer.. kom på nu att det skulle kunna vara samma teknik i detta som i Teslas el bil...

Posted on: 2008/4/21 20:34
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.

Anonym
Du får två länkar till du kan läsa om honom på min blogg... Lever torrenten fortfarande? Annars kan jag börja seeda igen.

See User information
Quote:

molgan skrev:
5000$ för en hushålls generator...den ska ge 1->5 alltså en evighetsmaskin som drivs med magnetism..har lite svårt att tro på det, särskilt som naturlagarna måste skrivas om ifall den funkar.

här finns massor av trevliga teorier och uppfinningar
http://freeenergynews.com/

Dom naturlagar du tror på är felaktiga sedan 1800 talet. för att hemlighålla, bla fri energi, och antigravitation.

Posted on: 2008/4/21 20:48
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
Du får två länkar till du kan läsa om honom på min blogg... Lever torrenten fortfarande? Annars kan jag börja seeda igen.

torrenten verkar vara skadad!

Posted on: 2008/4/21 20:50
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

Anonym
Pröva nu...

See User information
ok men ingen seed, kanske kommer, tack!

Posted on: 2008/4/21 21:40

Anonym
Nu laddar den upp ser jag,,, Men hmmmm... Den lägger av med jämna mellanrum.

See User information
ok tack!

Posted on: 2008/4/21 21:54

See User information
intelligensen ökar hela tiden, fler och fler borde göra samma upptäkter som dom gjorde på 1800 talet isåfall, fast jag tror ändå att allt är möjligt och vi vet nog inte mycke än om universum.

Posted on: 2008/4/22 15:32

See User information
Jag fick hem hela torrenten igår kväll och den funkar som den ska.

Börjar läsa igenom ikväll... ska testa exprimentet med Teslas radiant energi, som vad ja har förstått det bygger på samma princip.. Denna generatorn utväcklar nog en stor energi från en ganska liten spänning eller ström.. Det är sjukt intressant detta!

Posted on: 2008/4/22 16:44
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.

See User information
Gammalt klipp som kan vara roligt att se.

http://video.google.com/videoplay?docid=2464139837181538044

arthur c clarke talar i ett gammalt brittiskt program.

Posted on: 2008/4/22 17:34

See User information
Quote:

Mini skrev:
Jag fick hem hela torrenten igår kväll och den funkar som den ska.

Börjar läsa igenom ikväll... ska testa exprimentet med Teslas radiant energi, som vad ja har förstått det bygger på samma princip.. Denna generatorn utväcklar nog en stor energi från en ganska liten spänning eller ström.. Det är sjukt intressant detta!

kan du seeda ochså?

Posted on: 2008/4/22 19:55

See User information
ja håller på och seedar nu men de är ingen som laddar... men ja har hittat en sida där man skulle kunna ladda upp allt ist. ja kan försöka hinna med å göra de imorn om ingen annan gjort det redan då.

Gratis varianten här har 1gig utrymme.
http://www.huddle.net/huddle-price-pl ... P3CtuTD75ICFQREMAodom7xww

Posted on: 2008/4/22 20:44

See User information
sidan ja länka va lite knepig.. Men skulle inte någon kunna fixa en vaken ftp? Där skulle man kunna ladda upp saker som denna och olika filmer osv..

Posted on: 2008/4/24 16:10

See User information
Quote:

molgan skrev:

Har du hört talas om en supraledare, har du hört talas om en evighetsmaskin, ochså atomerna snurrar för evigt, alltså strider dessa atomer mot vad du kallar naturlagar. I själva verket har de bluffat i lagarna om elektromagnetism.

Tom Bearden kan förklara detta, men det är inte så enkelt att förstå, han är karnfysiker, och skriver som han tänker. Inte enkelt!

Posted on: 2008/7/27 2:56

See User information
finns massor med saker som snurrar förevigt, men jag vill ha nåt hemma som jag kan få energin gratis ifrån, har du nån att sälja?? näe trodde inte det.

Posted on: 2008/7/27 6:05

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper